Ovatko parvekekaihtimet hintansa väärti?

Vai turha tuote?

Kysymys on n. 9m2 parvekkeen lasituksen sälekaihtimista.

Olen saanut tarjouksen, jossa 12 kpl kaihtimia (16-mm microsäle) sekä kaihdin alalasituksen yhteen läpinäkyvään osaan (25mm säle) maksaa n. 700 euroa.

Millaisia kokemuksia teillä on kaihtimien käytöstä? Kuinka helposti tuuli ottaa asennettuihin kaihtimiin, vaikka alalaidassa olisi magneetit. Entä miten aluumiinisäle muoviosat kestävät sään vaihtelut? Parvekkeeni suunta on kaakko-etelä.

70

46400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anopille

      Anopilla, yli 80 vuotialla on lähes etelään suuntautuva parveke ja kyllä lämmintä. Löysimme tuollaiset valoa läpäisevat rullaverhot joissa on ketju nostoa ja laskua varten. Verhosta näkee läpi ulospäin ja auringon valo ja lämpö heikkenee sopivasti. Verhoja oli eri värisiä sisä- ja ulkopuoli erikseen. Nyt anoppi on kyllä tyytyväinen ja hoitelee kukkia ym aikansa kuluksi. Sitten vielä termomatto lattiaan niin käyttöä löytyy ympäri vuoden. Todella hyvä ratkaisu, noita säleverhoja hieman miettisin enemmän kun niitä on ehkä vaikeampi käsitellä. Rullaverhon voi kelata ylös esim. ikkunapesun ajaksi ja joku osa voi jäädä valillä koknaan auki. Laitoimme varhot vain osalle matkaa jolloin tuuletusikkunan osa jäi vapaaksi.

      • suojaa

        Meidän parvekkeelle (8m2)on pakko hankkia jotain vastaavaa tämän kevään aikana. Ostimme asunnon viime kesänä ja parvekkeella nousee lämpötila 50 asteeseen aurinkoisena päivänä. Pikkaisen liian kuuma paikka minulle.

        Kertokaa ihmeessä kokemuksianne noista kahtimista ja rullaverhoista. Mitä mikin kustansi? Toimiko toimitus ja kauanko kesti (menikö siis luvattua pitempään)? Entä onko ratkaisu ollut toimiva?


      • Anopille
        suojaa kirjoitti:

        Meidän parvekkeelle (8m2)on pakko hankkia jotain vastaavaa tämän kevään aikana. Ostimme asunnon viime kesänä ja parvekkeella nousee lämpötila 50 asteeseen aurinkoisena päivänä. Pikkaisen liian kuuma paikka minulle.

        Kertokaa ihmeessä kokemuksianne noista kahtimista ja rullaverhoista. Mitä mikin kustansi? Toimiko toimitus ja kauanko kesti (menikö siis luvattua pitempään)? Entä onko ratkaisu ollut toimiva?

        Parvekkeella ikkunapituus n 3,8 m jossa on 6 kpl ikkunoita joista peitimme 4 kpl eli noin 2,4 m kahdelle rullaverholla ja nuo kaksi ikkunaa jäivä tuuletusta ym varten avoimiksi. Verhot asennettiin kahdella ruuvilla parvekkeen kattoon ja ne voi asentaa myös hieman limittäin jos haluaa tiiviimpää pintaa, mutta ei niin merkitystä. Nuo verhot kun ei tule täysin rullan päätyyn saakka, kuten kaikssa muissakin verhoissa. Nyt vain sitten ketjunauhsta kevyesti verhoa ylös tai alaspäin kelien mukaan ja valoa riittää vielä sopivasti sissänkin. Tuo ketjun sijainti piti vain ilmoittaa etuäteen, eli kummassa päässä verhoa ja sitten vain haluttu leveys ja korkeus. Niissä oli joku % luku läpäisykyvyn määräksi ulkoväri vaikka alummiinipinnalla. Nuo kaksi verhoa maksoi suunnilleen 150 euroa pari vuotta sitten ja olisivat tulleet myös asentamaan kappalehintaan. Kysy tuolta tarkemmin vaikka lähintä myyjää
        www.ulvilankaihdin.fi ja suunnileen hinnat voit saada omilla mitoillasi, palvelu kyllä toimi minuutilleen, mutta varmasti lähempääkin löytyy.
        Sitten tuo termomatto oli kyllä todellinen yllätys kun parvekkeen käyttöaika lisääntyi vielä ympärivuotiseen käyttöön. Matossa on tuo lämpöeristys valmiina ja hieno pinta. Siitä löysin netissä tietoja www.takkatohtori.fi
        Anoppi kyllä tykkää hommasta sillä verho huolehtii aurinkoa vastaan ja matto poistaa kylmän betonin heijastukset.
        Suunnittelimme jotakin säleverhoja, mutta kun löysimme nuo rullasysteemit niin asia oli sitä myöten selvää ja on edelleenkin.


      • Jussi-kiukkupussi
        suojaa kirjoitti:

        Meidän parvekkeelle (8m2)on pakko hankkia jotain vastaavaa tämän kevään aikana. Ostimme asunnon viime kesänä ja parvekkeella nousee lämpötila 50 asteeseen aurinkoisena päivänä. Pikkaisen liian kuuma paikka minulle.

        Kertokaa ihmeessä kokemuksianne noista kahtimista ja rullaverhoista. Mitä mikin kustansi? Toimiko toimitus ja kauanko kesti (menikö siis luvattua pitempään)? Entä onko ratkaisu ollut toimiva?

        Yksi isännöitsijä valaisi, kun kysäsin. Ei saa pitää kaihtimia lasitetulla parvekkeella alhaalla muulloin kuin silloin, kun oleskellaan "bartsilla". Mieli teki haistatella piiiitkiä, mutta kyl se vaan näin on, ettei saa! Kaiveli viel jostain pykäläkkin nähtäväksi.

        Siksi toisekseen. Minulla(kin) on lasitettu parveke ja olen sitä mieltä että koko lasitustouhu on syvältä sieltä kesäaikana! Kämppä on jumalattoman kuuma ja sekin wähäinen ilman kiero, mitä aiemmin oli, on nyt poissa. Ilman propeleita ei tule mitään nukkumisesta kuumina kesäiltoina.

        Sateella, jos bartsilla oleskellaan, on lasitus ihan jess, samoin talvella, mutta kesällä pois koko hökötys.

        Muuten en pitäisi lasitusta kiinni, mutta yläkerran "kiva naapuri" pöllyttelee joka helkutin aamu yön maattuja petivehkeitä mun bartsille! Kaikenmaailman uivenet senkun lentelevät ilmass ;-)

        Eikä se siivousvimmainen eläkeläispässi usko, vaikka kuinka asiasta huomauttaa. Taloyhtiön säännöt kieltävät pöllyttelyn, mutta eipä taida pässi osata lukea.

        Se pässi muuten on olevinaan ovela. Lasien ja bartsin oven kolistelu sekä uiventen pöllyttely tapahtuu ½6-6:n välillä amusesta, kun muut normaalit makoilevat viel aamu-uniaan.. Muut eivät huomaa tai näe. Mun on pakko, kun on lähdettävä töihin ja koiruuskin on käytettävä metsikössä ennen kuutta töihin lähdön edellä.

        Että sit joskus ottaa pattiin!

        Jussi


      • Järkeä tarvitaan
        Jussi-kiukkupussi kirjoitti:

        Yksi isännöitsijä valaisi, kun kysäsin. Ei saa pitää kaihtimia lasitetulla parvekkeella alhaalla muulloin kuin silloin, kun oleskellaan "bartsilla". Mieli teki haistatella piiiitkiä, mutta kyl se vaan näin on, ettei saa! Kaiveli viel jostain pykäläkkin nähtäväksi.

        Siksi toisekseen. Minulla(kin) on lasitettu parveke ja olen sitä mieltä että koko lasitustouhu on syvältä sieltä kesäaikana! Kämppä on jumalattoman kuuma ja sekin wähäinen ilman kiero, mitä aiemmin oli, on nyt poissa. Ilman propeleita ei tule mitään nukkumisesta kuumina kesäiltoina.

        Sateella, jos bartsilla oleskellaan, on lasitus ihan jess, samoin talvella, mutta kesällä pois koko hökötys.

        Muuten en pitäisi lasitusta kiinni, mutta yläkerran "kiva naapuri" pöllyttelee joka helkutin aamu yön maattuja petivehkeitä mun bartsille! Kaikenmaailman uivenet senkun lentelevät ilmass ;-)

        Eikä se siivousvimmainen eläkeläispässi usko, vaikka kuinka asiasta huomauttaa. Taloyhtiön säännöt kieltävät pöllyttelyn, mutta eipä taida pässi osata lukea.

        Se pässi muuten on olevinaan ovela. Lasien ja bartsin oven kolistelu sekä uiventen pöllyttely tapahtuu ½6-6:n välillä amusesta, kun muut normaalit makoilevat viel aamu-uniaan.. Muut eivät huomaa tai näe. Mun on pakko, kun on lähdettävä töihin ja koiruuskin on käytettävä metsikössä ennen kuutta töihin lähdön edellä.

        Että sit joskus ottaa pattiin!

        Jussi

        Meillä kun nuo parvekeikkunat ovat avattavaa mallia ja sivulle kääntyvät niin sillä hyvää. Tuo isännöitsijä taitaa Sinulla olla jostakin perämettältä kun tuollaisia puhuu, tai on sitten harmissaan kun parvekkeelle ei näy sisään ulkopuolela. Meillä on 90 asunnon "kolhoosi" eikä moisesta ole kuultu millään muotoa, itsekkin olen hallituksen jäsen. Ja kyllä nuo himmentävät verhot hieman siäpuolellekkin näkymää taitaa antaa, mutta nuo "molotoffin" verhot ovat sitten oma juttunsa. Vaihtakaa isännöitsijää ja muuttakaa sääntöjä, sillä tuosta pääsee.


      • Kaihdinkauppias
        Järkeä tarvitaan kirjoitti:

        Meillä kun nuo parvekeikkunat ovat avattavaa mallia ja sivulle kääntyvät niin sillä hyvää. Tuo isännöitsijä taitaa Sinulla olla jostakin perämettältä kun tuollaisia puhuu, tai on sitten harmissaan kun parvekkeelle ei näy sisään ulkopuolela. Meillä on 90 asunnon "kolhoosi" eikä moisesta ole kuultu millään muotoa, itsekkin olen hallituksen jäsen. Ja kyllä nuo himmentävät verhot hieman siäpuolellekkin näkymää taitaa antaa, mutta nuo "molotoffin" verhot ovat sitten oma juttunsa. Vaihtakaa isännöitsijää ja muuttakaa sääntöjä, sillä tuosta pääsee.

        Parvekeverhoissa ehdottomasti suosituimpia ovat rulla- eli kierrekaihtimet ja sitten paneeliverhot.

        Kankaaksi sopivin on se reiällinen kangas, jonka tuotemerkki on Soltis.
        Sitä löytyy varmaan kaikilta kaihdinkauppiailta.

        Ko. kangas pidättää n. 86% auringonsäteilystä.

        En suosittele tummaa kangasta, koska se siihen osuva säteily kuumentaa kankaan joka sitten toimii lämpöpatterina ja kuumentaa parvekkeen.

        Joku vaal.harmaa on oikkke hyvä.

        Kankaasta näkee ulos kun ulkona on valoisampaa kuin parvekkeella, mutta (yllätys, yllätys) kun ulkona on hämärää ja huoneiston valo (vaikkapa) valaisee parvekkeen niin ulkoa näkee parvekkeelle, mutta parvekkeelta ei näe ulos.
        Tää kandee huamioida sitten kun tai jos...

        No mitä sitten tulee lasitettuun parvekkeeseen tai terassiin.

        Onhan se ihan lyömättömän mukavaa joskus viileänä kevätaamuna (vapaapäivä) nauttia aamiainen lämpimällä parvekkeelle tai terassilla aamulehtiä lukien ja siinä sivussa lähitienoon tapahtumia katsellen.

        Mukavia hetkiä sinne parvekkeillenne ja terasseillenne!


      • Kaihdinkauppias
        Kaihdinkauppias kirjoitti:

        Parvekeverhoissa ehdottomasti suosituimpia ovat rulla- eli kierrekaihtimet ja sitten paneeliverhot.

        Kankaaksi sopivin on se reiällinen kangas, jonka tuotemerkki on Soltis.
        Sitä löytyy varmaan kaikilta kaihdinkauppiailta.

        Ko. kangas pidättää n. 86% auringonsäteilystä.

        En suosittele tummaa kangasta, koska se siihen osuva säteily kuumentaa kankaan joka sitten toimii lämpöpatterina ja kuumentaa parvekkeen.

        Joku vaal.harmaa on oikkke hyvä.

        Kankaasta näkee ulos kun ulkona on valoisampaa kuin parvekkeella, mutta (yllätys, yllätys) kun ulkona on hämärää ja huoneiston valo (vaikkapa) valaisee parvekkeen niin ulkoa näkee parvekkeelle, mutta parvekkeelta ei näe ulos.
        Tää kandee huamioida sitten kun tai jos...

        No mitä sitten tulee lasitettuun parvekkeeseen tai terassiin.

        Onhan se ihan lyömättömän mukavaa joskus viileänä kevätaamuna (vapaapäivä) nauttia aamiainen lämpimällä parvekkeelle tai terassilla aamulehtiä lukien ja siinä sivussa lähitienoon tapahtumia katsellen.

        Mukavia hetkiä sinne parvekkeillenne ja terasseillenne!

        Älä ota niitä mikrosälkkäreitä.
        Ne on kyllä kalliit, mutta... nin en minä ainakaan ottaisi.


      • Anopilleni
        Kaihdinkauppias kirjoitti:

        Parvekeverhoissa ehdottomasti suosituimpia ovat rulla- eli kierrekaihtimet ja sitten paneeliverhot.

        Kankaaksi sopivin on se reiällinen kangas, jonka tuotemerkki on Soltis.
        Sitä löytyy varmaan kaikilta kaihdinkauppiailta.

        Ko. kangas pidättää n. 86% auringonsäteilystä.

        En suosittele tummaa kangasta, koska se siihen osuva säteily kuumentaa kankaan joka sitten toimii lämpöpatterina ja kuumentaa parvekkeen.

        Joku vaal.harmaa on oikkke hyvä.

        Kankaasta näkee ulos kun ulkona on valoisampaa kuin parvekkeella, mutta (yllätys, yllätys) kun ulkona on hämärää ja huoneiston valo (vaikkapa) valaisee parvekkeen niin ulkoa näkee parvekkeelle, mutta parvekkeelta ei näe ulos.
        Tää kandee huamioida sitten kun tai jos...

        No mitä sitten tulee lasitettuun parvekkeeseen tai terassiin.

        Onhan se ihan lyömättömän mukavaa joskus viileänä kevätaamuna (vapaapäivä) nauttia aamiainen lämpimällä parvekkeelle tai terassilla aamulehtiä lukien ja siinä sivussa lähitienoon tapahtumia katsellen.

        Mukavia hetkiä sinne parvekkeillenne ja terasseillenne!

        Kerron nyt hieman lisää kun kerran tiedät. Sattumalta mekin nuo "reikäverhot" löydettiin ja kuvittelisin niitä olevan joka puolella Suomea.
        Mitä tarkoittaa Suomeksi "kierrekaihdin ja paneeliverhous" kun kierre minun sanastossani tarkoittaa "jenkaa" pulteissa ja paneeli on ponttilautaa. Kyllä minä nuo anopin ostamat verhot jo tiedän mutta en noita teknillisiä nimityksiä.
        Anna nyt jotakin oikein ymmärrettävää ohjetta miten toimitaan ja miten kysytään ja vaikka vielä nettisivu mistä voisi katsella maallia käytännössä. Ei nyt yhden mallisivun osoittaminen mitään mainosta tarvise olla, kun kuitenkin keskustellaan "valtakunnan tasolla".
        En minäkään tässä muutoin "sauhuaisi" mutta kun pidin hommaa hyvänä ja vielä halpana ja vielä anoppikin maksoi itse ja tykkää kuin "hullu puurosta".


      • Anopilleni
        Kaihdinkauppias kirjoitti:

        Älä ota niitä mikrosälkkäreitä.
        Ne on kyllä kalliit, mutta... nin en minä ainakaan ottaisi.

        Sano vielä mitä Suomeksi "mikrosälkkäri" tarkoitaa onko se jotakin tietotekniikkaa, vai TV sarjaa ?? kysyy "pikkukaupunkilainen".


      • arttu123456
        Anopilleni kirjoitti:

        Kerron nyt hieman lisää kun kerran tiedät. Sattumalta mekin nuo "reikäverhot" löydettiin ja kuvittelisin niitä olevan joka puolella Suomea.
        Mitä tarkoittaa Suomeksi "kierrekaihdin ja paneeliverhous" kun kierre minun sanastossani tarkoittaa "jenkaa" pulteissa ja paneeli on ponttilautaa. Kyllä minä nuo anopin ostamat verhot jo tiedän mutta en noita teknillisiä nimityksiä.
        Anna nyt jotakin oikein ymmärrettävää ohjetta miten toimitaan ja miten kysytään ja vaikka vielä nettisivu mistä voisi katsella maallia käytännössä. Ei nyt yhden mallisivun osoittaminen mitään mainosta tarvise olla, kun kuitenkin keskustellaan "valtakunnan tasolla".
        En minäkään tässä muutoin "sauhuaisi" mutta kun pidin hommaa hyvänä ja vielä halpana ja vielä anoppikin maksoi itse ja tykkää kuin "hullu puurosta".

        http://www.queen.fi

        joka lasiin oma


      • sitten lisää

      • silkkipaperia
        suojaa kirjoitti:

        Meidän parvekkeelle (8m2)on pakko hankkia jotain vastaavaa tämän kevään aikana. Ostimme asunnon viime kesänä ja parvekkeella nousee lämpötila 50 asteeseen aurinkoisena päivänä. Pikkaisen liian kuuma paikka minulle.

        Kertokaa ihmeessä kokemuksianne noista kahtimista ja rullaverhoista. Mitä mikin kustansi? Toimiko toimitus ja kauanko kesti (menikö siis luvattua pitempään)? Entä onko ratkaisu ollut toimiva?

        parvekelaseihin.
        Pesen ikkunat ensin ja sitten kiinnitän sinitarralla silkkipaperiarkit laseihin kiinni.
        Ne saavat olla koko kesän paikoillaan. Ainoastaan se lasi jää ilman suojausta josta avataan lasit.
        Uskon että tämä valoa läpäisevä paperi antaa riittävästi valoa kasveilleni, mutta suojaa suoralta paahteelta.
        Onko joku kokeillut tätä?
        Minkälaiset kokemukset?
        Toinen vaihtoehto on kuplamuovi sikkipaperin sijaan.


      • Malttia malttia
        silkkipaperia kirjoitti:

        parvekelaseihin.
        Pesen ikkunat ensin ja sitten kiinnitän sinitarralla silkkipaperiarkit laseihin kiinni.
        Ne saavat olla koko kesän paikoillaan. Ainoastaan se lasi jää ilman suojausta josta avataan lasit.
        Uskon että tämä valoa läpäisevä paperi antaa riittävästi valoa kasveilleni, mutta suojaa suoralta paahteelta.
        Onko joku kokeillut tätä?
        Minkälaiset kokemukset?
        Toinen vaihtoehto on kuplamuovi sikkipaperin sijaan.

        Kaikenlaista virityksiä näkee, mutta olisi varmasti paras hyvin neutraali systeemi. Kamalimmat ovat nuo bambuverhot, jotka roikkuvat miten sattuu siellä laseissa. Kuinkas tuo silkkipaprein kestävyys myrskyssä ja kun avaa ikkunan, lähteekö tuulen mukana livohkaan.


      • Kalvoa lasiin
        silkkipaperia kirjoitti:

        parvekelaseihin.
        Pesen ikkunat ensin ja sitten kiinnitän sinitarralla silkkipaperiarkit laseihin kiinni.
        Ne saavat olla koko kesän paikoillaan. Ainoastaan se lasi jää ilman suojausta josta avataan lasit.
        Uskon että tämä valoa läpäisevä paperi antaa riittävästi valoa kasveilleni, mutta suojaa suoralta paahteelta.
        Onko joku kokeillut tätä?
        Minkälaiset kokemukset?
        Toinen vaihtoehto on kuplamuovi sikkipaperin sijaan.

        se auton laseihin "liimattu" himmennys on? Sellaista ajattelin, koska sälekaihtimia en enää hanki, liian vaivallioisia pestäviä. Mulla on 9 lasia,3 päädyssä ja 6 pitkällä sivulla.
        Nyt on päädyssä laskosverho naapurien takia ja se on kyllä kestänyt muutaman vuoden. Jotain viritystä täytyy keksiä. Laittaisko kaksinkerroin mustaa hyttysverkkoa osalle sitä pitkää sivua. Mitään valkoista en huoli, sillä ne kellastuu ja on ruman näkösiä.


      • se on
        Kalvoa lasiin kirjoitti:

        se auton laseihin "liimattu" himmennys on? Sellaista ajattelin, koska sälekaihtimia en enää hanki, liian vaivallioisia pestäviä. Mulla on 9 lasia,3 päädyssä ja 6 pitkällä sivulla.
        Nyt on päädyssä laskosverho naapurien takia ja se on kyllä kestänyt muutaman vuoden. Jotain viritystä täytyy keksiä. Laittaisko kaksinkerroin mustaa hyttysverkkoa osalle sitä pitkää sivua. Mitään valkoista en huoli, sillä ne kellastuu ja on ruman näkösiä.

        Himmennyskalvo, jota auton laseissakin on.
        Toimii muuten, mutta on vaikea saada suuria aloja rypyttömäksi (edes saippuaveden kanssa)
        Kätevin olisi, joka lasiin erikseen asennettava "haitariverho", jonka voi pitää kiinni, avata ylös, alas tai vaikka keskelle ikkunaa.
        Verhosta näkyy lävitse, sisältä ulospäin.


      • Termomatto hyvä:!1
        sitten lisää kirjoitti:

        http://www.takkatohtori.fi

        .

        on sen verran jykevää tekoa että pysyy itekseen paikallaan ja eristää kylmän tehokkaasti

        .


      • Anonyymi
        Järkeä tarvitaan kirjoitti:

        Meillä kun nuo parvekeikkunat ovat avattavaa mallia ja sivulle kääntyvät niin sillä hyvää. Tuo isännöitsijä taitaa Sinulla olla jostakin perämettältä kun tuollaisia puhuu, tai on sitten harmissaan kun parvekkeelle ei näy sisään ulkopuolela. Meillä on 90 asunnon "kolhoosi" eikä moisesta ole kuultu millään muotoa, itsekkin olen hallituksen jäsen. Ja kyllä nuo himmentävät verhot hieman siäpuolellekkin näkymää taitaa antaa, mutta nuo "molotoffin" verhot ovat sitten oma juttunsa. Vaihtakaa isännöitsijää ja muuttakaa sääntöjä, sillä tuosta pääsee.

        Ei meillä isännöitsijältä kysytä milloin kaihtimet on kiinni tai auki,naurettavaa !


      • Anonyymi
        Jussi-kiukkupussi kirjoitti:

        Yksi isännöitsijä valaisi, kun kysäsin. Ei saa pitää kaihtimia lasitetulla parvekkeella alhaalla muulloin kuin silloin, kun oleskellaan "bartsilla". Mieli teki haistatella piiiitkiä, mutta kyl se vaan näin on, ettei saa! Kaiveli viel jostain pykäläkkin nähtäväksi.

        Siksi toisekseen. Minulla(kin) on lasitettu parveke ja olen sitä mieltä että koko lasitustouhu on syvältä sieltä kesäaikana! Kämppä on jumalattoman kuuma ja sekin wähäinen ilman kiero, mitä aiemmin oli, on nyt poissa. Ilman propeleita ei tule mitään nukkumisesta kuumina kesäiltoina.

        Sateella, jos bartsilla oleskellaan, on lasitus ihan jess, samoin talvella, mutta kesällä pois koko hökötys.

        Muuten en pitäisi lasitusta kiinni, mutta yläkerran "kiva naapuri" pöllyttelee joka helkutin aamu yön maattuja petivehkeitä mun bartsille! Kaikenmaailman uivenet senkun lentelevät ilmass ;-)

        Eikä se siivousvimmainen eläkeläispässi usko, vaikka kuinka asiasta huomauttaa. Taloyhtiön säännöt kieltävät pöllyttelyn, mutta eipä taida pässi osata lukea.

        Se pässi muuten on olevinaan ovela. Lasien ja bartsin oven kolistelu sekä uiventen pöllyttely tapahtuu ½6-6:n välillä amusesta, kun muut normaalit makoilevat viel aamu-uniaan.. Muut eivät huomaa tai näe. Mun on pakko, kun on lähdettävä töihin ja koiruuskin on käytettävä metsikössä ennen kuutta töihin lähdön edellä.

        Että sit joskus ottaa pattiin!

        Jussi

        "Yksi isännöitsijä valaisi, kun kysäsin. Ei saa pitää kaihtimia lasitetulla parvekkeella alhaalla muulloin kuin silloin, kun oleskellaan "bartsilla". Mieli teki haistatella piiiitkiä, mutta kyl se vaan näin on, ettei saa! Kaiveli viel jostain pykäläkkin nähtäväksi".
        Se isännöitsijä ei ole ainakaan Suomen lainsäädännön mukaisia koulutuksia ammattiinsa saanut.
        Huoneistohallintaan kuuluvalla parvekkeella saa pitää kaihtimia ihan missä asennossa huvittaa, kunhan siitä ei aiheudu vaaraa jollekin muulle, vaikkapa huonon asennustyön takia.
        Parvekekaihdin on paras ratkaisu auringonvalon, siis myös lämpösäteilynä koetun olotilan heijastamiseksi pois.


    • lisäys edelliseen

      Varmasti hyviä vaihtoehtoja kaikki mutta onko jollain kokemuksia nimenomaan sälekaihtimista? Haluaisin sälekaihtimet, jolloin voi säätää valon määrää yms. Tällöin esim. rullakaihdin tms. vaihtoehto ei oikein sovi suunnitelmiini.

      • sälkkäriä

        Mikrosälkkäri on 16 mm leveällä säleellä tehty sälekaihdin. Huomattavasti hinnakkaampi kuin tavallisempi 25 mm säleellä tehty.

        Olen nähnyt senkin ihmeen kun sälekaihdin hapertuu parvekkeella.

        Rulla- eli kierrekaihdin - rullaverho - no kait se jo tuossa tulikin!
        Monta käyttäjää, valmistajaa ja myyjää - joten niitä nimiä riittää.

        Paneelikaihdin/-verho jne... on aurinko-/näkösuojaukseen tarkoitettu ja se koostuu YLEENSÄ n. 30-80 leveistä kankaisista tms. paneeleista, jotka on ripustettu kattoon kiinnitettyyn alukiskoon ja ne voidaan niputtaa sivuun tai vetää eteen suojaksi.

        T: Kaihdinkauppias


      • Anopilleni
        sälkkäriä kirjoitti:

        Mikrosälkkäri on 16 mm leveällä säleellä tehty sälekaihdin. Huomattavasti hinnakkaampi kuin tavallisempi 25 mm säleellä tehty.

        Olen nähnyt senkin ihmeen kun sälekaihdin hapertuu parvekkeella.

        Rulla- eli kierrekaihdin - rullaverho - no kait se jo tuossa tulikin!
        Monta käyttäjää, valmistajaa ja myyjää - joten niitä nimiä riittää.

        Paneelikaihdin/-verho jne... on aurinko-/näkösuojaukseen tarkoitettu ja se koostuu YLEENSÄ n. 30-80 leveistä kankaisista tms. paneeleista, jotka on ripustettu kattoon kiinnitettyyn alukiskoon ja ne voidaan niputtaa sivuun tai vetää eteen suojaksi.

        T: Kaihdinkauppias

        Tulipa tietoa tietoa kerrankin kunnolla kun jotakin kysytään, niin hyvä kun vielä asiallisesti vastattaan. Nuo nimikkeet vaan alkaa olemaan jo hieman hakusessa kun noita verhoja ostellaan käytännössä aika harvoin. No kyllä muutamat verhot kuitenkin kymmeneen vuoteen ja vielä Anopillenikin parit.
        Jokainen ostaa sitten mikä itselle parhaiten sopiin. Kyllä minulle ainakin tuli uutta asiaa yhdella kertaa, josta ei ennen ollut hajuakaan.


      • parvekkeella ..

        Meillä on parvekelasit 6 kappaletta
        ja ostin Jyskistä 2 kpl valkoisia metallisia 130cm ja 140cm (ei maksanut kun jotain alle 50€) sälekaihtimia jotka asennettiin kattoon.
        vain tuuletus ikkunalle jäi aukko että pystyy aukaisemaan yhden ikkunan kokonaan.

        Aukaisen ikkunoita rakosilleen vaikka kaihtimet on alhaalla joten ilma pääsee kiertämään
        Hyvin on toiminut !!
        Ainut on jos pesen kaikki lasit tai aukaisen koko paketin niin aukaisukohdan sälekaihdin nostettava kokonaan ylös että saa koko ikkuna setin aukastua..
        Huonona puolena on kyllä jos yksi ikkunaluukku auki ja hirveä myrskytuuli niin lasitukset suljettava..

        SUOSITTELEN "vilpoisasti" sillä sälekaihtimenhan saa raottaa tarpeenmukaan auki tai nostettua kokonaan ylös jos niin haluaa.


      • ..vielä
        parvekkeella .. kirjoitti:

        Meillä on parvekelasit 6 kappaletta
        ja ostin Jyskistä 2 kpl valkoisia metallisia 130cm ja 140cm (ei maksanut kun jotain alle 50€) sälekaihtimia jotka asennettiin kattoon.
        vain tuuletus ikkunalle jäi aukko että pystyy aukaisemaan yhden ikkunan kokonaan.

        Aukaisen ikkunoita rakosilleen vaikka kaihtimet on alhaalla joten ilma pääsee kiertämään
        Hyvin on toiminut !!
        Ainut on jos pesen kaikki lasit tai aukaisen koko paketin niin aukaisukohdan sälekaihdin nostettava kokonaan ylös että saa koko ikkuna setin aukastua..
        Huonona puolena on kyllä jos yksi ikkunaluukku auki ja hirveä myrskytuuli niin lasitukset suljettava..

        SUOSITTELEN "vilpoisasti" sillä sälekaihtimenhan saa raottaa tarpeenmukaan auki tai nostettua kokonaan ylös jos niin haluaa.

        siihen alalasitukseen voisi liimata samaa kuin esim. autoissa käytetään "auringon"pimentäjänä


      • awning pro
        ..vielä kirjoitti:

        siihen alalasitukseen voisi liimata samaa kuin esim. autoissa käytetään "auringon"pimentäjänä

        alaosaan voi laittaa himmennyskalvoa, mutta ei samaa kuin autoihin tarkoitettua. Kiinteistökalvo on leveämmissä rullissa joten riittää paremmin kuin auto kalvo. Pitää muistaa asennuksessa oikeat välykset jne. Kalvo elää kuumuudessa.


      • Kaihdinasentaja
        parvekkeella .. kirjoitti:

        Meillä on parvekelasit 6 kappaletta
        ja ostin Jyskistä 2 kpl valkoisia metallisia 130cm ja 140cm (ei maksanut kun jotain alle 50€) sälekaihtimia jotka asennettiin kattoon.
        vain tuuletus ikkunalle jäi aukko että pystyy aukaisemaan yhden ikkunan kokonaan.

        Aukaisen ikkunoita rakosilleen vaikka kaihtimet on alhaalla joten ilma pääsee kiertämään
        Hyvin on toiminut !!
        Ainut on jos pesen kaikki lasit tai aukaisen koko paketin niin aukaisukohdan sälekaihdin nostettava kokonaan ylös että saa koko ikkuna setin aukastua..
        Huonona puolena on kyllä jos yksi ikkunaluukku auki ja hirveä myrskytuuli niin lasitukset suljettava..

        SUOSITTELEN "vilpoisasti" sillä sälekaihtimenhan saa raottaa tarpeenmukaan auki tai nostettua kokonaan ylös jos niin haluaa.

        Sen tuuletusikkunankin eteen saa sen sälkkärin kun laittaa siirtokiskon kattoon!


    • ei ole enää sauna

      Miksi ette hyvät ihmiset avaa niitä lasitettuja parvekkeita kesäkuumalla? Ei tarvii enää ostaa kalliita kaihtimia. Syksyllä, talvella ja sateella sitten taas kiinni.
      Jos kaihtimet haluaa, ne olisi hyvä saada helposti myös pois.

      • näin naapurissa

        Tuota ihmetellään meilläkin, miksi niitä parvekelaseja ei avata edes kesällä?
        Kun taloyhtiössämme tehtiin remontti ja uusittiin parvekkeen kaiteet, laitettiin lisäksi lasitus. Parvekkeet ovat kaikki suoraan etelään.

        Kun kesällä ulkona on 20C, on lasit kiinni varmasti 60C. Naapurit valittaa ja elämöi, että oli kamalan huono idea että parvekkeet lasitettiin. Kun tuohon sanoin, että no miksi ette hyvä ihminen avaa niitä laseja kun kevät tulee. MInua katseltiin kun vähä-älyistä äijää!
        Kuulemma laseja ei sovi enää avata kun kerran parveke on niin täynnä tavaraa.
        TSIISUS ihmisiä! sanoo sen nyt järkikin että parveke = kesähuone.
        Meillä lasit avataan toiseen reunaan kahta taaimmaista lukuunottamatta tuossa huhtikuussa. Jos olemme poissa pidempään, saatamma laittaa pari hajalasia kiinni sateiden varalta. Lasit rullaamme takaisin kiinni syyskuun lopussa.
        EI OLE 60C eikä tukalaa, vaan ihanan lämmintä ja kesähuone kuten pitääkin.
        Mitä iloa on jostain parvekkeesta, jos siitä tehdään pelkkä olohuoneen jatke eikä tajuta että niitä luukkuja saa avata mielen mukaan.
        Jos asuu vaikka ekassa kerroksessa tai pölyisen kadun vieressä vieltä tuon tajuaa, mutta muuten, en tajua.


      • en tajuu ihmisiä
        näin naapurissa kirjoitti:

        Tuota ihmetellään meilläkin, miksi niitä parvekelaseja ei avata edes kesällä?
        Kun taloyhtiössämme tehtiin remontti ja uusittiin parvekkeen kaiteet, laitettiin lisäksi lasitus. Parvekkeet ovat kaikki suoraan etelään.

        Kun kesällä ulkona on 20C, on lasit kiinni varmasti 60C. Naapurit valittaa ja elämöi, että oli kamalan huono idea että parvekkeet lasitettiin. Kun tuohon sanoin, että no miksi ette hyvä ihminen avaa niitä laseja kun kevät tulee. MInua katseltiin kun vähä-älyistä äijää!
        Kuulemma laseja ei sovi enää avata kun kerran parveke on niin täynnä tavaraa.
        TSIISUS ihmisiä! sanoo sen nyt järkikin että parveke = kesähuone.
        Meillä lasit avataan toiseen reunaan kahta taaimmaista lukuunottamatta tuossa huhtikuussa. Jos olemme poissa pidempään, saatamma laittaa pari hajalasia kiinni sateiden varalta. Lasit rullaamme takaisin kiinni syyskuun lopussa.
        EI OLE 60C eikä tukalaa, vaan ihanan lämmintä ja kesähuone kuten pitääkin.
        Mitä iloa on jostain parvekkeesta, jos siitä tehdään pelkkä olohuoneen jatke eikä tajuta että niitä luukkuja saa avata mielen mukaan.
        Jos asuu vaikka ekassa kerroksessa tai pölyisen kadun vieressä vieltä tuon tajuaa, mutta muuten, en tajua.

        Juuri näin. Paljon ei maksa terveen järjen käyttö :)

        Avatkaa nyt ne pätsilasinne keväällä. Ei ole kuuma, eikä tukalaa sen jälkeen. Kun tulee sade ja syksy, sitten taas kiinni niin pitenee se kesäaika.

        Hyvä esimerkki tässä meidänkin talossa. jatkuvaa kitinää miten on niiiiiiiiin kuuuuumaaaaa partsilla. No hyvät hyssykät, mulla on ihan sopivaa. lasit kun aukee huhtikuun tienoilla ja sulkeutuu varmaan tänä vuonna lokakuussa kun lämmintä riittää vieläkin nyt syyskuussa.


      • tuulen viemää
        en tajuu ihmisiä kirjoitti:

        Juuri näin. Paljon ei maksa terveen järjen käyttö :)

        Avatkaa nyt ne pätsilasinne keväällä. Ei ole kuuma, eikä tukalaa sen jälkeen. Kun tulee sade ja syksy, sitten taas kiinni niin pitenee se kesäaika.

        Hyvä esimerkki tässä meidänkin talossa. jatkuvaa kitinää miten on niiiiiiiiin kuuuuumaaaaa partsilla. No hyvät hyssykät, mulla on ihan sopivaa. lasit kun aukee huhtikuun tienoilla ja sulkeutuu varmaan tänä vuonna lokakuussa kun lämmintä riittää vieläkin nyt syyskuussa.

        Vanha viesti, mutta pakko kommentoida.

        Ex kämpässäni oli sisäänvedetty länsiparveke. Kesällä lämpötila nousi siellä 35°C vaikka avasin kaikki lasit. Eihän se tyynellä säällä juuri mitään auttanut, kun ilma seisoi siellä "poterossa".

        Nyk. kämpässä on taasen parveke kahteen suuntaan aukeava, mutta talo on niin tuulisella paikalla, ettei lasien aukominen aina tule kyseeseen. Muutoin lentelee kaikki kevyemmät tavarat pitkin seiniä...

        Lasien aukomisessa on sekin huono puoli, että tuulisellä säällä tulee parvekkeelle roskaa ja pölyä.


    • vilponen parveke

      Suosittelen ehdottomasti paneeliverhoja soltis kankaasta. Meillä oli ennen sälekaihtimet ja inhosin niitä ylikaiken, koska ne kolisi ja keräsi pölyä,varsinkin siitepölyaikana ja niitä oli inhottava putsailla.
      Viime kesänä teetimme kaihdinliikkeessä paneeli verhot solttis kankaasta joka estää lämmön pääsyn 85%. Niistä näkee ulos, mutta lämpö ja auringon heijastus jää ulkopuolelle. Kangas on likaa hylkivää ja on nimenomaan tarkoitettu parveekkeelle elikä ei edes homehdu. Ovat tosi mahtavat!! Hinta on kyllä korkeampi kuin kaihtimien, mutta kannattaa miettiä tätä vaihtoehtoa, koska ne ovat sitten pitkäaikaiset. Meillä 6*60cm paneeliverhoa kiskoineen asennuksineen maksoi noin 450e. Olen ollut tosi tyytyväinen!!

    • sälekaihtimet tilattu

      Kiitos kaikille kommentteja lähettäneille! Päädyin tilaamaan sälekaihtimit. Katsotaan miten käy.

      • Markiisimestari

        Kyllä 25v alaalla olleena ehdottomasti paras ja kätevin ratkaisu lasitetulle parvekkeelle on 16mm sälekaihdin joka asennetaan jokaiseen ruutuun erikseen jolloin laseja voidaan availla sekä käännellä ja niputtaa huolettomasti.kaihtimien alaosaan kiinnitetään magneetit jotka estävät niiden heilumisen.Ikkunaa kohti kustannus on 60-70eur kappale asennuksineen.Ottakaa ihmeessä yhteyttä ennen kevätsesonkia puh.0400830675


      • kiinnostuin
        Markiisimestari kirjoitti:

        Kyllä 25v alaalla olleena ehdottomasti paras ja kätevin ratkaisu lasitetulle parvekkeelle on 16mm sälekaihdin joka asennetaan jokaiseen ruutuun erikseen jolloin laseja voidaan availla sekä käännellä ja niputtaa huolettomasti.kaihtimien alaosaan kiinnitetään magneetit jotka estävät niiden heilumisen.Ikkunaa kohti kustannus on 60-70eur kappale asennuksineen.Ottakaa ihmeessä yhteyttä ennen kevätsesonkia puh.0400830675

        tarvetta olisi



      • helpotusta kuumuuteen
        helläherrasmies kirjoitti:

        [email protected] tai puh.0400830675

        ainoa järkevä ratkaisu on visorin queen verho! se ei heilu,kolise ja sen voi vaikka pestäkin.
        kaihdin kerää pirusti pölyä ja likaa koska parvekelaseissa on aina rakoja mistä se tulee.
        queen on tätä päivää ja saman hintanen ku kaihdin!
        katoppa www.visor.fi


      • AWNING PRO
        Markiisimestari kirjoitti:

        Kyllä 25v alaalla olleena ehdottomasti paras ja kätevin ratkaisu lasitetulle parvekkeelle on 16mm sälekaihdin joka asennetaan jokaiseen ruutuun erikseen jolloin laseja voidaan availla sekä käännellä ja niputtaa huolettomasti.kaihtimien alaosaan kiinnitetään magneetit jotka estävät niiden heilumisen.Ikkunaa kohti kustannus on 60-70eur kappale asennuksineen.Ottakaa ihmeessä yhteyttä ennen kevätsesonkia puh.0400830675

        samaa mieltä, myös tämä ammattilainen, mutta toinen hyvä vaihtoehto on myös vekkiverho jonka saa avattua joko ylhäältä alaspäin tai alhaalta ylöspäin.
        Toki on parvekkeita joihin tarvitaan ammattilaisen suunnittelua. Tekijällä yleensä kokemusta erivaihtoehtojen hyödyistä ja haitoista.
        Noiden verhojen tilauksen kanssa kannattaa ennakoida kevättä, sillä toimittajilla alkaa sesonki nimenomaan parveke verhojen suhteen kevät aurinfgon myötä ja toimitus ajat venyvät. Tilaa nuo tammi-helmikuussa, niin ovat paikallaan ennen kevätaurinkoa.
        katso www.peeli.fi


      • Awning pro

    • entinen parvekelasi myyjä

      www.visor.fi/fi/queen_tuotetietoa/ katso kyseinen linkki sieltä löydät parhaan ratkaisun parvekelasien kaihtimeksi Lumon:kin tilaa kaihtmensa sieltä

      • KekeKoo

        ..kaihtimeni tuolta Visorista. En ainakaan huomannut, että olisivat netissä myynnissä, mutta täytin koiruuttani yhteydenottopyynnön http://www.queen.fi/syyskampanja_www/ ja jäin odottamaan, ottaako kukaan yhteyttä. Testin vuoksi kuuteen ruutuun on nyt tilattu ylhäältä alas ja alhaalta ylös aukeavat kaihtimet ja jäädään mielenkiinnolla seuraamaan, onko asennus niin helppoa kuin väitettiin. Rouva oli nähnyt jollakin tuttavallaan tuollaiset ja siitä tää koko rumba lähti. Mutta hinta ei kyllä ollut paha - saas nähdä saako tuolla hinnalla "mersua" kuten yllä meinattiin. Palaan asiaan, kun paketti on paikalleen asennettuna :)


      • 38
        KekeKoo kirjoitti:

        ..kaihtimeni tuolta Visorista. En ainakaan huomannut, että olisivat netissä myynnissä, mutta täytin koiruuttani yhteydenottopyynnön http://www.queen.fi/syyskampanja_www/ ja jäin odottamaan, ottaako kukaan yhteyttä. Testin vuoksi kuuteen ruutuun on nyt tilattu ylhäältä alas ja alhaalta ylös aukeavat kaihtimet ja jäädään mielenkiinnolla seuraamaan, onko asennus niin helppoa kuin väitettiin. Rouva oli nähnyt jollakin tuttavallaan tuollaiset ja siitä tää koko rumba lähti. Mutta hinta ei kyllä ollut paha - saas nähdä saako tuolla hinnalla "mersua" kuten yllä meinattiin. Palaan asiaan, kun paketti on paikalleen asennettuna :)

        Itsekin samanlaisia mietin. Kerrohan kokemuksia..Paljonko lämpötilan saa laskemaan parvekkeella?


      • paras parvekkeelle

        Plise ei ole paras ratkaisu lasitetulle parvekkeelle, koska jokainen plise oltava hieman kapeampi kuin lasi ja rakoja jää niin paljon. Plise muutoin hyvä ja sopii sisätiloihin, jonne se on suunniteltukin. Ainoa ajatuksella ulos parvekkeelle valmistettu kokonaisuus on parvekepanelit. Tämä ratkaisu kattaa laidasta laitaan auringonsuojan ja poikkeuksena pliseille, panelit ovat 2cm leveämmät kuin ikkunalasi eli rakoja ei jää. Paneliverhokisko asennetaan kattoon tai seinäkannakkeilla ja on korkeudeltaan 20mm. Kokonaisuuden saa käsikäyttönä tai naruvetona. Itse kisko on 5-urainen ja siinä panelit liikkuvat. Panelit kiinnitetään tarrakiinnityksenä kiskossa oleviin siirtovaunuihin, jotka ovat saman levyisiä kuin panelit. Panelit valmistetaan jokaiseen parvekkeeseen täsmämitoilla eli tilausmitoilla, niin kiskoleveys kuin panelileveys/korkeus. Paneleiden alalista on metallia ja sijoitettu ommeltuun alapussiin. Tämä siksi, että ei kilkata metallisiin rakenteisiin. Mikä parasta, paneleiden pesu on helppoa. Irti tarroista ja suihkutus kylpyhuoneessa. Kuivatus tapahtuu siten, että takaisin omille siirtovaunuille ja kuivukoon parvekkeella. Panelit voi myös ottaa talveksi pois mikäli pimentää näkymää. Yllä oleva on ainoa ajatuksella valmistettu ratkaisu parvekkeelle. Itse kangas on ns. soltis, mutta jotkut tarjoajat tarjoaa halvempaa almedahls Ruotsalaista kangasta, koska soltis ylihinnoiteltu. Almedahls on yhtä hyvä ja on homehtumaton ja suodattaa aurinkoa saman kuin soltis. Mikäli tätä ratkaisua haluaa netistä hakea, laita hakusanaksi parvekeverhot. Siellä niitä tarjoajia on.


    • parvekkeelle

      Miksi ostaa kaihtimia, metallisia ulos kosteuteen? On olemassa homehtumaton ja ympärivuotinen ratkaisu parvekkeelle aurinkosuojaksi ja ei se alumiininen ole. Käykää katsomassa tuosta http://www.verhomatto.fi/verhopalvelu/parvekeverhot -linkistä, niin saatte parempaa ehdotusta parvekkeelle. Siellä on myös alumiiniset kaihtimet (jos joku nyt niitä haluaa), mutta monipuolinen valikoima erilaisia ratkaisuja.

      • jp

        Katso www.parveke.com


    • parveke kesäkuntoon

      Osaisiko joku kertoa minkälaiset kaihtimet tai verhot kannattaa hankkia parvekkeelle kaiteen alapuolelle? Eli en halua siis verhoja parvekelaseihin vaan parvekkeen kaiteen alaosaan, joka on täysin läpinäkyvä. Naapureilla näyttäisi olevan sohvia ja hyllyjä näköesteenä ja osalla bambuverhot. Mitat ovat leveys 221 cm ja korkeus 96 cm, mistä ihmeestä löydän sopivat verhot? Entä kiinnitys?

      • auttoivat minuakin

        www.peeli.fi
        löydät yhteystiedot ja asiantuntevaa palvelua


      • nähty
        auttoivat minuakin kirjoitti:

        www.peeli.fi
        löydät yhteystiedot ja asiantuntevaa palvelua

        Näyttää nyt pahalta että täällä vertailee ainoastaan valmistajat ja myyjät.... Jokainen tuikkaa omaa nettisivua linkiksi :)
        Onko täällä edes kukaan oikeesti vaille verhoja??


      • aurinkosuojakangas

        Niihin alalaseihin voi laittaa aurinkosuojakankaasta sellainen ratkaisu, että tarrakiskot ylä- ja alapäähän ja aurinkosuojakankaat täsmämitoilla. Niissä aurinkosuojakankaissa on ylhäällä ja alhaalla tarrakiinnitys, niin saa pois tarvittaessa esim. pesuun. Tämmöisiä tekee www.verhomatto.fi


      • Longboots
        aurinkosuojakangas kirjoitti:

        Niihin alalaseihin voi laittaa aurinkosuojakankaasta sellainen ratkaisu, että tarrakiskot ylä- ja alapäähän ja aurinkosuojakankaat täsmämitoilla. Niissä aurinkosuojakankaissa on ylhäällä ja alhaalla tarrakiinnitys, niin saa pois tarvittaessa esim. pesuun. Tämmöisiä tekee www.verhomatto.fi

        Vaimo toivoo kaihtimia, mutta jo asuinhuoneiston kaihdinkokemus kauhistuttaa, alamagneetti tempasee kaihtimet ulos kun ikkuna läpivedossa hiemankin auki, lisäksi jatkuva läpsyttävä ääni ja hirmuvaikeata ja hidasta (siis työlästä) puhdistaa kaihdinluiska kerrallaan vaurioittamatta niitä! Ja jos meilläkin 1 krs eli pitäis olla 2 m korkeat, niin kun avaa lasioven, olisi kaihdin ensin rullattava ylös, jos kiinteä kattokiinnitys, jos taas ovessa mukana, niin kolisee ja tempoilee tuulessa ties minne hevonkuuseen. Kiinteet verhot ja panelit kai sama juttu. Pirun vaikeeta. Olisinko Pelle Peloton ja keksisin jotain parempaa? Muuten tosi tyhmää porukkaa, joka väittää lasitettua parveketta kuumaksi, ellei sitten omista vanhanaikaisia aukeamattomia plexejä, sillä nykyaikaiset saa avattua liuutettua sivuun kokonaan! Tämän lisäksi meillä koiran vuoksi parvekkeella pöytätuuletin ja auttoi ihmeesti 30 asteen helteillä!


      • Parvekeverhot
        Longboots kirjoitti:

        Vaimo toivoo kaihtimia, mutta jo asuinhuoneiston kaihdinkokemus kauhistuttaa, alamagneetti tempasee kaihtimet ulos kun ikkuna läpivedossa hiemankin auki, lisäksi jatkuva läpsyttävä ääni ja hirmuvaikeata ja hidasta (siis työlästä) puhdistaa kaihdinluiska kerrallaan vaurioittamatta niitä! Ja jos meilläkin 1 krs eli pitäis olla 2 m korkeat, niin kun avaa lasioven, olisi kaihdin ensin rullattava ylös, jos kiinteä kattokiinnitys, jos taas ovessa mukana, niin kolisee ja tempoilee tuulessa ties minne hevonkuuseen. Kiinteet verhot ja panelit kai sama juttu. Pirun vaikeeta. Olisinko Pelle Peloton ja keksisin jotain parempaa? Muuten tosi tyhmää porukkaa, joka väittää lasitettua parveketta kuumaksi, ellei sitten omista vanhanaikaisia aukeamattomia plexejä, sillä nykyaikaiset saa avattua liuutettua sivuun kokonaan! Tämän lisäksi meillä koiran vuoksi parvekkeella pöytätuuletin ja auttoi ihmeesti 30 asteen helteillä!

        Tuolla on pätevät systeemit
        http://www.verhomatto.fi/verhopalvelu/parvekeverhot/pikatilaus-parvekeverhoille
        Voipi laittaa laidasta laitaan kisko, koska kiskon profiili on 13x82,5mm eli kiskon korkeus on vain 1,3cm. Ei haittaa lasituslukon toimintaa ja lasien keräys toimii normaalisti, vaikka kisko kulkee lukon yläpuolella. Panelit on pyörillä kulkevissa siirtovaunuissa ja voi siirtää syrjään, kun lasia availee tai ei halua paneleita pitää edessä. Kiinnitys paneleissa on tarrakiinnitys ja voi irroittaa ja kiinniittä takaisin niinkuin haluaa. Verhomatolta saa siis omalla leveydellä ja korkeudella kokonaisuuden. Hinta kohtalainen.


      • Nähty myös!
        nähty kirjoitti:

        Näyttää nyt pahalta että täällä vertailee ainoastaan valmistajat ja myyjät.... Jokainen tuikkaa omaa nettisivua linkiksi :)
        Onko täällä edes kukaan oikeesti vaille verhoja??

        No ihan samaa katsoin että myyjät täällä vain vertailee hintojaan ja vaihtelee nettisivuja. Tuskin kukaan on edes verhoja vailla.


      • pystylamellit
        Parvekeverhot kirjoitti:

        Tuolla on pätevät systeemit
        http://www.verhomatto.fi/verhopalvelu/parvekeverhot/pikatilaus-parvekeverhoille
        Voipi laittaa laidasta laitaan kisko, koska kiskon profiili on 13x82,5mm eli kiskon korkeus on vain 1,3cm. Ei haittaa lasituslukon toimintaa ja lasien keräys toimii normaalisti, vaikka kisko kulkee lukon yläpuolella. Panelit on pyörillä kulkevissa siirtovaunuissa ja voi siirtää syrjään, kun lasia availee tai ei halua paneleita pitää edessä. Kiinnitys paneleissa on tarrakiinnitys ja voi irroittaa ja kiinniittä takaisin niinkuin haluaa. Verhomatolta saa siis omalla leveydellä ja korkeudella kokonaisuuden. Hinta kohtalainen.

        Ei huono linkki... olin jo kallistumassa vekkiverhoihin, jotka saisi kiinni suoraan avattavaan lasitukseen (eri valmistajan tuote), mutta ongelmana on lasitettu kaide. Lasitus on yhtä ruutua lukuunottamatta mattalasia ja siihen ainoaan kirkkaaseen lasiin pitäisi jotain keksiä. Plisee tai jo ehdotettu tarrakiinnitteinen kangas ei käy, koska lasin alareuna on parvekkeelle rakennetun, kiinteän, puulattian reunan alapuolella. Kiinnitys yläreunasta kaideprofiiliin ja alareunasta puuhun olisi liian juosten kustun näköinen.

        Mutta pystylamellikaihtimen saisi näköjään teetettyä speciaalimallina, jossa on lattiaan asti ulottuvat kaihtimet kirkkaan lasin kohdalla. Vaan nuo muut puolet...

        - Viekö 2½...3½ m leveä kaihdin kuin paljon tilaa reunaan niputettuna? Lasitus on kahdella seinällä ja kaihtimet saa niputettua ainoastaan nurkkiin, joihin lasitkin niputetaan avattuina.... eli viekö avattu kaihdin niin paljon tilaa, ettei lasitusta saa enää auki?

        - kaidinta ei ilmeisesti pysty (helposti) irroittamaan puhdistusta varten, kuten vekkikaihtimet?

        - ovatko kuinka herkkiä lepattamaan ja hakkaamaan ikkunoihin tuulisella säällä?

        Talo nimittäin on avoimella paikalla ja lasitus on kahdella sivulla, joten myrskysäällä tuulenpaine taivuttelee laseja varsin kivasti ja lasien välisistä saumoista puskee kohtuullisella voimalla ilmaa sisään.


    • l

      1. onkohan kellään kokemuksia Keski- Euroopassa yleisesti käytössä olevista moottorikäyttöisistä "vehoista". Ne toimivat automaattisesti kellokytkimellä tai valaistuksen mukaan, tai nappia painamalla milloin haluaa.
      Sama systeemi olisi kaikkein kivoin parvekkeella: sisäpuolelle asennettuna ei vaadi edes taloyhtiön lupaa. Materialliana varmaan olsi paras se reiällinen soltis kangas josta joku jo kirjoittikin ?

      2. Onkohan noista ns. vekkiverhojen naruista haittaa kun pesee laseja ?


      JOS ja kun joku on tilailemassa parvekelasituksia, niin kannattaa varata ainakin tonni lisää aurinkosuojaverhoihin !

    • Kaihtimet valinnut

      Kyllä kaihtimet on todettu toimivaksi ratkaisuksi parvekelaseihin.
      Voin suositella alla olevaa firmaa - ei ehkä halvin, mutta homma toimi niin kuin sovittiin.

      www.dekanex.fi

    • Kaihdin Fabrica

      Onko kenelläkään tietoa tällaisesta yrityksestä kuin Kaihdin Fabrica? On Helsingissä Lauttasaaressa ja siitä yrityksestä ei ole mitään tietoa virallisissa tietokannoissa. Ei ole www.ytj.fi tietokannassa eikä www.asiakastieto.fi tietokannassa. Olisiko pimeä yritys? Myy lahjakkaasti vaikka ei ole olemassa?
      Voiko tuollaisia yrityksiä olla olemassa...

      • www.simeros.fi

        PARVEKEKAIHTIMET, PANEELIVERHOT, RULLAVERHOT, SOLTISKANKAAT YMS.
        KAIHDIN&SISUSTUS SIMEROS ,
        Paasikivenkatu 13 04200 Kerava
        050-5687162


      • Yhtenäinen julkisuvu
        www.simeros.fi kirjoitti:

        PARVEKEKAIHTIMET, PANEELIVERHOT, RULLAVERHOT, SOLTISKANKAAT YMS.
        KAIHDIN&SISUSTUS SIMEROS ,
        Paasikivenkatu 13 04200 Kerava
        050-5687162

        Ensin on hankittava LUVAT. Muuten voi tulla ikävä ylläri, kun joutuu ottamaan kalliit kaihtimet ja kiinnitykset alas. Riippuu näet taloyhtiöstä miten tähän verhoiluun suhtaudutaan, ja nyt on lakikin,on oltava luvat siihen, mitä partsille kiinnitetään ja mitä sieltä saa näkyä. Hallitus talossanne viimekädessä toimii tuomarina ja tyylin valvojana, joten ottakaapa selvää miten teidän talossa toimitaan, ennenkun tilaatte mitään tai ripustatte kukkakoukkuja tai muuta johon joutuu tekemään jotain pinnoille. Julkisivun on oltava yhtenäinen ja siisti. Ikäväkyllä kaihdin kauppiaiden myynti laskee, ennustan, kun homma meni hankalaksi ja sattumanvaraseksi.


      • Lasitalossa asuja
        Yhtenäinen julkisuvu kirjoitti:

        Ensin on hankittava LUVAT. Muuten voi tulla ikävä ylläri, kun joutuu ottamaan kalliit kaihtimet ja kiinnitykset alas. Riippuu näet taloyhtiöstä miten tähän verhoiluun suhtaudutaan, ja nyt on lakikin,on oltava luvat siihen, mitä partsille kiinnitetään ja mitä sieltä saa näkyä. Hallitus talossanne viimekädessä toimii tuomarina ja tyylin valvojana, joten ottakaapa selvää miten teidän talossa toimitaan, ennenkun tilaatte mitään tai ripustatte kukkakoukkuja tai muuta johon joutuu tekemään jotain pinnoille. Julkisivun on oltava yhtenäinen ja siisti. Ikäväkyllä kaihdin kauppiaiden myynti laskee, ennustan, kun homma meni hankalaksi ja sattumanvaraseksi.

        Aivan! Tuskin saatte lupia, jos taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalla ei ole parvekkeelle verhoja, kaihtimia tai muuta näkösuojaa. Ääliömäistä, mutta näin se menee.


      • Tyhjä parveke
        www.simeros.fi kirjoitti:

        PARVEKEKAIHTIMET, PANEELIVERHOT, RULLAVERHOT, SOLTISKANKAAT YMS.
        KAIHDIN&SISUSTUS SIMEROS ,
        Paasikivenkatu 13 04200 Kerava
        050-5687162

        Kiitos vinkistä, mutta ei auta, jos ei saa laittaa mitään, mistä just päättäjät eli se hallitus ei tykkää tai haluaa kiusata.


      • Vaihda toimittajaa

        Hidas toimittaja. Luvatut toimitusajat eivät pidä. Ei ilmoita viivästyksistä.
        Hinnat kalliit vaikka ilmoittaa olevansa edullinen. Vaikuttaa epämääräiseltä.


      • Anonyymi
        Yhtenäinen julkisuvu kirjoitti:

        Ensin on hankittava LUVAT. Muuten voi tulla ikävä ylläri, kun joutuu ottamaan kalliit kaihtimet ja kiinnitykset alas. Riippuu näet taloyhtiöstä miten tähän verhoiluun suhtaudutaan, ja nyt on lakikin,on oltava luvat siihen, mitä partsille kiinnitetään ja mitä sieltä saa näkyä. Hallitus talossanne viimekädessä toimii tuomarina ja tyylin valvojana, joten ottakaapa selvää miten teidän talossa toimitaan, ennenkun tilaatte mitään tai ripustatte kukkakoukkuja tai muuta johon joutuu tekemään jotain pinnoille. Julkisivun on oltava yhtenäinen ja siisti. Ikäväkyllä kaihdin kauppiaiden myynti laskee, ennustan, kun homma meni hankalaksi ja sattumanvaraseksi.

        Höpö höpö.


    • Parveke = näyttämö

      Kokemusta on ja hyvät on, pystylamellit vielä paremmat , mutta jos olet tänne asti vastauksia odotellut, jäät ehkä ilman, jos teidän taloyhtiö niin päättää. Meillä ei aika uusilla parvekkeilla kellään ole mitään näkösuojana, ei SAA olla, vaan rappu rapun perään kaikilla ylhäätlä alas pelkkää lasia. Ei saa peittää millään kankaalla eikä verhoilla. Eipä tosin kukaan käytäkään näitä hienoja parvekkeita. Hah, vai olohuoneen jatke. Ei kai kellään olohuoneessa seinät lasista ole? Kaikki näkyy näiltä parvekkeilta, paitsi ihmiset, kun he pysyvät verhojen takana huoneissa. Milloinkahan verhot kielletään tai laitetaan luvan varaisiksi?

      Ukolla oli tapana juoda aamukahvit parvekkeella yöpyjamassa, mutta se loppui kun erehyttiin muuttaan. Ei kehdata maisemaa pilata. Sitä paitsi saataisiin varmana huomautus parvekkeelle sopimattomasta tavarasta. Meillä on nimittäin semmoinenkin pykälä järjestyssäännöissä.

    • jani9876

      minulta saa edulisesti säleverhoja ja asenuksen samassa jos on tarveta teen itse kyl asenuksii muta voin tietenkin myydäkin mieluisti vantaalta ja helsinki espoo järvenpää kerava aluelta puhelin numero on 0405757029

    • Älä osta kaihtimia

      Säästä ja osta DryStep termomatto!
      Takkatohtorilta. Ajaa ihan saman asian.

    • Pihtarit pois täältä

      Väärä palsta ensiksikin. Joko p i h t a r i päätit ostatko ne vai et ?

      • tiedotnyt

        PARVEKEKAIHTIMET, PANEELIVERHOT, RULLAVERHOT,
        2016 ???


    • parkeverhot

      Joo suosittelen vältää visoria ! asiakaspalvelu on syvältä : ainakin jälkimarkkinoinnissa.
      Kukaan ei halua vastata puhelimeen saatika s-posteihin !!!

      • ennenkokematota

        Minäkään en suosittele visoria. En saanut kaikkea myyjän lupaamia etuja ja asennus oli huolimatonta ja kun reklamoin virheestä, alkoi myyjä haukkua minua kiusaajaksi!!! Myyjä oli ylimielinen ja hermostunut, liekö syy ollut kun minä naispuolinen asiakas uskalsin valittaa tämän vierastaustaisen myyjän toimenpiteistä. Koko kesänä en saanut kaihtimia, muta tyhjiä lupauksia kyllä tuli


    • faktaapöytään46

      Vanha aloitus, mutta ei parvekkeen kaihtimiin kannata noin paljon satsata. Mieluummin sellaiset, jotka raaskii heittää roskiin, kun haluaa uutta sisustusta. Itse hankin suosista neljä metrin levyistä bamburullaverhoa, koska niitä kaikki naapuritkin käyttivät. Kevyet, helppo asentaa, eivät kolisee tuulessa, niistä näkee sopivasti läpi ja maksoivat alennusmyynnissä vain 5 € / kpl.

      • Sunshadekaihdin

        Meiltä kaikki kaihtimet ja aurinkosuojat. www.sunshade.fi
        Ota yhteyttä niin löydetään juuri sinulle sopiva aurinkosuoja.


      • Anonyymi

        Kun vielä oli parveke, käytin myös bambuisia rullaverhoja. varjostaa sopivasti, eikä maksa paljoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe