Suomen kielen opiskelijat, millaiset paperit?

hakija 2008

Minkälaisilla papereilla olette päässeet lukemaan suomen kieltä? Erityisesti kiinnostaisi Oulun yliopistossa opiskelevat/opiskelleet.

10

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs ouluuun hakeva

      Minä olen miettinyt aivan tuota samaa asiaa, sillä aion myös hakea Ouluun suomea opiskelemaan tänä keväänä. Pääsykoekirjat on kohta pari kertaa luettu silmäillen. Oma todistus on seuraavanlainen

      äidinkieli E
      pitkä matikka M
      ruotsi, keskipitkä E
      reaali M
      A-englanti C

      Utelias kun olen, millaiset paperit sinulla itselläsi on, ja oletko ensimmäistä kertaa pyrkimässä?

      • eräs hakija

        En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta olen myös hakemassa Ouluun suomen kieltä lukemaan. Aihe kiinnostaa myös minuakin. Minulla on seuraavanlaiset paperit:
        Äidinkieli E
        Matematiikka (lyhyt) E
        Reaali E
        Englanti (A-kieli) M
        Ruotsi C

        Oletteko molemmat hakemassa ensimmäistä kertaa? Minä haen ekaa kertaa. Kirjoitin ylioppilaaksi vuosi sitten, mutta nyt opiskelemani ala ei tunnu omalta.


    • Ouuulusta

      mutta pääsin suomea lukemaan kahteen paikkaan ensimmäisellä kerralla kevyesti (nyt aion vaihtaa pois, on niin paskaa). Paperit eivät olleet mitkään huippuhyvät: EEMMCB. Äidinkielestä sain vain E:n.

      Papereiden sijaan keskittyisin pääsykokeeseen. :) Ilman yo-papereitakin voi nimittäin päästä, mutta ilman pääsykoetta ei.

      • ...kysyä..

        miksi on paskaa? :o


      • pääse

        opiskelemaan yliopistoon, koska pelkkä peruskoulun päästötodistus ei anna korkekoulukelpoisuutta. Tämä on sillä olettamalla,että alkuperäisellä kirjoittajalla ei ole takana ammatillista koulutusta,joka taas antaa oikeuden hakea yliopistoon pääsykoekiintiössä.


      • ssssss
        pääse kirjoitti:

        opiskelemaan yliopistoon, koska pelkkä peruskoulun päästötodistus ei anna korkekoulukelpoisuutta. Tämä on sillä olettamalla,että alkuperäisellä kirjoittajalla ei ole takana ammatillista koulutusta,joka taas antaa oikeuden hakea yliopistoon pääsykoekiintiössä.

        Vastauksesi oli hieman huonosti muotoiltu. Eli kyllä ilman yo-koetta pääsee yliopistoon, jos vain on sen ylioppilastutkinnon sijaan suorittanut ammattitutkinnon.


    • hookooii

      Itellä paperit:

      äikkä: E
      pitkä ruotsi: E
      pitkä englanti: M
      pitkä saksa: M
      lyhyt espanja: M
      reaali: M

      Mutta itsekin suosittelisin lukemaan pääsykirjat hyvin!

    • Hakeva

      Itse ajattelin yrittää Turun yliopistoon suomen kieltä lukemaan seuraavanlaisin paperein:

      Äidinkieli L
      Englanti E
      Psykologia M
      Lyhyt matematiikka C
      Biologia B

      Olen kyllä ihan pihalla koko hakusysteemistä eikä kirjojakaan ole vielä hankittu :c

    • opiskelija 06

      Itselläni rivi näyttää tältä:
      äikkä M
      reaali C
      ruotsi B
      enkku A
      pitkä matikka A
      Eli kyllä voi yliopistoon päästä, vaikka yo-kokeet oiskin menny pieleen. Itse pääsin sisään pääsykokeen perusteella, ja taisinkin olla kärkijoukossa pisteiden mukaan :)
      Tsemppiä vaan lukemiseen!

      • 49835934

        Alkoi jo vähän kuumotella nuo edellä mainitut arvosanat :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe