Yrityksen perustaminen lasten nimiin???

eläkeläinen..

Minulla on hemmetin hyvä liikeidea joka olisi voitu vaikka yhdistysmielessä toteuttaa useampian harrastajien harrastusten rahoittamiseksi. Tahallisten kompastuskivien ansiosta yhdistystä harrastustoiminnan tähden ei voi perustaa kun rikollisten harrastajien tähden kaikki harrastukset jouduttiin lopettamaan. Rikollisten parissa ei ole mielekästä harrastaa mitään.
Jos siis minä en voisi ansaita työlläni, niin voisi lasteni nimissä perustaa toiminimellä olevan yrityksen vaikka lasten opiskelujen rahoittamista varten?
Mitä mutkia matkassa?
Hiton hyvä laaja-alainen yritysidea, jota ei voi jättää käyttämättä, vaikkei itse sillä rikastuisi, niin olisihan se mukava huomata jonkun oman idean kasvu, vaikka jonkun toisen toteuttamana, siis vaikka joku rosvoaisikin sen idean joskus itselleen.

21

2772

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhaan!!!

Ei tosiaan kannata perustella mitään "varmasti menestyviä" yrityksiä lasten nimiin. Lapsesi nimittäin kantavat toiminnasta myös täyden vastuun ja "opiskelujen rahoittaminen" voi tulla hyvinkin kalliiksi ja sitä sitä Iskän tai Äidin "varmaa" liikeideaa voi joutua makselemaan loppuikänsä. Joten perustellaan ne yritykset ihan omiin nimiin ja kannetaan vastuu itse. Se on Yrittämistä!

• eläkeläinen..

Rikolliset yrittäjät on lasten harrastukset jo pilanneet, niin ajattelin että yrittäminen voisi olla hyvä harrastus lapsille.
        Mitä vastuuta toiminimi tuo.
        Kai lapsillekkin pitää olla jokin harrastus.
        Tietysti ajatus olisi etteivät lapset jäisi suomen taakaksi yrityksensä kanssa vaan toimiva yritys siirrettäisi myöhemmin ulkomaille.
        Jos vastaat että lapsille tulisi yrittäminen kalliiksi, niin perustele väitteesi.

• Holhouslautakunta
        eläkeläinen.. kirjoitti:

Rikolliset yrittäjät on lasten harrastukset jo pilanneet, niin ajattelin että yrittäminen voisi olla hyvä harrastus lapsille.
        Tietysti ajatus olisi etteivät lapset jäisi suomen taakaksi yrityksensä kanssa vaan toimiva yritys siirrettäisi myöhemmin ulkomaille.
        Jos vastaat että lapsille tulisi yrittäminen kalliiksi, niin perustele väitteesi.

Haeppa lupa, niin onnistuu

• eläkeläinen.. kirjoitti:

Joka haluaa, että valtio elättää hänet maksamalla työkyvyttömyyseläkettä ja samalla hän nettoaa "hyvällä" liikeideallaan.
        Mutta ongelma on, että eläke lakkaisi silloin, kun alkaa yrittäjäksi.
        Tyyppi on niin ahne, ettei raaski luopua eläkkeestään, ja siksi etsii kiertoteitä.

• eläkeläinen..
        KasVain kirjoitti:

Joka haluaa, että valtio elättää hänet maksamalla työkyvyttömyyseläkettä ja samalla hän nettoaa "hyvällä" liikeideallaan.
        Mutta ongelma on, että eläke lakkaisi silloin, kun alkaa yrittäjäksi.
        Tyyppi on niin ahne, ettei raaski luopua eläkkeestään, ja siksi etsii kiertoteitä.

Valtio ei maksa minun eläkettäni. ja ehkä voin yrittää itsekkin.

• ihan vaan....

Nimittäin mikään yritysmuoto ei ole harrastus. Yrittämistä ei harrasteta. Silloin kun yritys, tmi ky tai oy, on lasten nimissä, niin...
      Ääh. Paska. Ei sulle kannata selventää. Et kuitenkaan ymmärtäisi. Mene perkele patentti ja rekisterihallitukseen tai verotoimistoon tai mieluummin lakimiehen luo ja kysy niiltä. Ne kertovat kuinka pössö olet.

• asiantuntija

Työnteko ei ole ikinä kivaa ja siksi sitä ei voi harrastaa.
        Yrittämisen kuuluu olla ikävää ja ainaista taistelua.
        Johan olisi maailman kirjat sekaisin jos joku ansaitsisi jo nuorena jollakin hyvällä idealla.

• skfjklsjfkl

jos yritystoiminta on lasten nimissä niin eteen tulee tuossa edellä mainittu alaikäisyys ja holhoussäännökset. Toinen juttu on se, että jos lapset tarvitsevat vaikka opintotukea tai muita yhteiskunnan tukia, niin yrittäjyys yleensä estää niiden saamisen !

• eläkeläinen..

Pystyn hyödyntämään omaa ideaani parinsadantuhannen euron edestä vaikken myisi tai tekisi mitään.
        Sen vaan pystyy joku silloin kopioimaan ellen maksa jollekkin firmalle suojelurahaa ideastani. Eikö?

• Tony_Sopraano
        eläkeläinen.. kirjoitti:

Pystyn hyödyntämään omaa ideaani parinsadantuhannen euron edestä vaikken myisi tai tekisi mitään.
        Sen vaan pystyy joku silloin kopioimaan ellen maksa jollekkin firmalle suojelurahaa ideastani. Eikö?

Hahahahahahahahah

• han..
        eläkeläinen.. kirjoitti:

sanonko mitä? enpä taida kun tää onkin joku koululainen eikä eläkeläinen! ei viitsi kiroilla lapselle.

• eläkeläinen..
        Tony_Sopraano kirjoitti:

Hahahahahahahahah

Eikö patentointi ole sama kuin suojelurahan maksaminen?

• eläkeläinen..
        han.. kirjoitti:

sanonko mitä? enpä taida kun tää onkin joku koululainen eikä eläkeläinen! ei viitsi kiroilla lapselle.

Sehän se on minun brobleemi etten luota kehenkään muihin kuin lapsiini.
        Kenelläkään ei vaan tunnu olevan mitään ratkaisua ongelmaan.
        Asiat jotka eivät muutu:
        1) En luovu eläkkeestäni.
        2) En luota vieraisiin.
        3) Haluan idean kantavan nimeäni, tai minun keksimää nimeä.
        4) Haluan pitää idean itselläni tai läheisilläni.

En kysynyt syitä omiin päätöksiini, sillä ne minä tiedän. Ajattelin vaan että jos jollakin olisi jonkinlaista järkevältä tuntuvaa ratkaisua tarjolla.

• vaihtaisit
        eläkeläinen.. kirjoitti:

Asiat jotka eivät muutu:
        2) En luota vieraisiin.

En kysynyt syitä omiin päätöksiini, sillä ne minä tiedän. Ajattelin vaan että jos jollakin olisi jonkinlaista järkevältä tuntuvaa ratkaisua tarjolla.

pillereitä, jos ne eivät tehoa. Käyppä uusissa tutkimuksissa ja kerro ongelmistasi lääkärille, eiköhän tähänkin löydy terapiaa ja pillereitä. Huonoimmassa tapauksessa tulet taas terveeksi ja menetät eläkkeesi.

• Eläkeläinen..
        vaihtaisit kirjoitti:

pillereitä, jos ne eivät tehoa. Käyppä uusissa tutkimuksissa ja kerro ongelmistasi lääkärille, eiköhän tähänkin löydy terapiaa ja pillereitä. Huonoimmassa tapauksessa tulet taas terveeksi ja menetät eläkkeesi.

Ratkaisu ongelmaani löytyi ihan odottamattomalta taholta, ja heti rupesi korvissa kuulumaan siipien havina.
        Ihan oikeasti kysymys on niin suuresta ideakakonaisuudesta että moni kusee hunajaa.

• ehdotus....
        eläkeläinen.. kirjoitti:

Asiat jotka eivät muutu:
        2) En luota vieraisiin.

1)Jatka eläkkeellä.
        2)Älä kerro vieraille.
        3)Nimeä itse ideasi.
        4)Pidä idea pöytälaatikossa, kunnes lapsesi ovat täysi-ikäisiä, myy tai lahjoita ideasi sitten heille.

• Eläkeläinen..
        ehdotus.... kirjoitti:

1)Jatka eläkkeellä.
        2)Älä kerro vieraille.
        3)Nimeä itse ideasi.
        4)Pidä idea pöytälaatikossa, kunnes lapsesi ovat täysi-ikäisiä, myy tai lahjoita ideasi sitten heille.

Idea vanhenee ja osana idean toteuttamista näyttelee minun erityisosaamiseni. Ratkaisu siihen kuinka idean saan myytävään kuntoon löytyi. Tai tarkoitus on myydä ainoastaan osa ideasta.

• jankka1
        Eläkeläinen.. kirjoitti:

Idea vanhenee ja osana idean toteuttamista näyttelee minun erityisosaamiseni. Ratkaisu siihen kuinka idean saan myytävään kuntoon löytyi. Tai tarkoitus on myydä ainoastaan osa ideasta.

sillä siinä voit olla itse mukana pyörittämässä ja osakkeet voivat olla joidenkin muiden nimissä tai vain yhden henkilön nimissä.

• Sossulandiaan henkilöt vast...

Älä missään tapaukessa perusta Sossulandiaan yhtiötä. Osakeyhtiössäkään ei ole Suomessa mitään suojaa vaan henkilöt ovat vastuuussa viranomaistenkin kuolettavista töpöistä.

Minä olen 20 vuotta yrittänyt Suomessa, ja taatusti muutan eläkkeellä ystävälliseen maahan joka voi olla Viro tai Ruotsi.

• jankku1

Viranomaisilla on uskomaton valta, jos niiden reitille sattuu ja ne ovat vielä tajuttoman kateellisia jokaiselle yrittäjälle. Etenkin verottaja.

Lisäksi viranomaiset tekevät virheitä, joita toinen viranomainen ei korjaa, vaan kaiken joutuu maksamaan omasta pussistaan. Kaiken vievät helposti, jos pystyvät.

Nimim. kokemusta on.

• x_alamainen
        jankku1 kirjoitti:

Viranomaisilla on uskomaton valta, jos niiden reitille sattuu ja ne ovat vielä tajuttoman kateellisia jokaiselle yrittäjälle. Etenkin verottaja.

Lisäksi viranomaiset tekevät virheitä, joita toinen viranomainen ei korjaa, vaan kaiken joutuu maksamaan omasta pussistaan. Kaiken vievät helposti, jos pystyvät.

Nimim. kokemusta on.

Näin se on. Suomessa on keksitty viranomaiselle ym. sellainen taika sana kun "katsoa". Viranomaisen suusta lausuttuna se muuttaa mustankin valkoiseksi ja päin vastoin.

Viranomainen voi "katsoa", että minun pitää maksaa koiraveroa vaikka minulla on kissa. Tässä tapauksessa olen hankkinut kissan välttyäkseni koiraverolta. Tapauksessani viranomainen "katsoo", että kissani on oikeasti koira ja lätkäisee koiraveron kaksinkertaisena. Minä tietenkin valitan ja viimein EU -tuomioistuin päättää, että oli se sittenkin kissa, mutta me molemmat, kissa ja minä, ollaan oltu jo kuopassa vuosia.

Mitä opimme tästä? Taikominen on helppoa, jos on valtaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe