Kokemuksia Sebring 2001>

ostaisinko?

mallista eteenpäin.Onko minkälainen auto ja minkälaisia vikoja.Molemmista moottorimalleista tiedot kelpaisivat.

10

4997

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sebukasta

-01 2,7 ajettu 160tkm. Eipä ole ollut mitään vikaa (vielä). Ollut meillä reilut kaksi vuotta. Edellisen omistajan kertoman mukaan ei ole myöskään mitään korjailtu. Ainoastaan normaalit huollot tehty. Juuri uusin etu- ja takajarrupalat levyt, mutta senhän joutuu tekemään jokaiseen kotteroon viimeistään noilla kilometreillä. Ruostetta kannattaa etsiä konepellin ja takaluukun saumoista (ehkä myöskin ovien saumoista). Riippuu paljon miten hyvin pidetty puhtaana. Alusta on ruosteeton (suojautin kun ostettiin ja ei ollut ruostetta kerinnyt tuleen ennen sitä)

Voimaa tuossa 2,7 koneessa (203hp) on normaaliajoon riittävästi ei toki mikään hirmu tykki (0-100km 8,4 sek itse kellotettuna).
      Mukava ajella kun automaatti toimii hienosti. Muutaman kerran olen kokeillut sitä auto-stick asentoa ja on aivan turha, automaatti vaihtaa nopemammin ja siistimmin.

Polttoainetta vie matka-ajossa 8 litraa ja kaupungissa 12 litraa. Tankattaessa lasken kulutuksen ja tähän asti ollut 10-10,5 keskikulutus. Eli ei mikään kovin janoinen.

Tuon ikäisessä joutuu jo kierelemään ja etsimään hyvää yksilöä, mutta kun semmoisen löytää ei pety.

Huoltohinnat tosin merkkilikkeessä suolaiset, mutta normaalihuollot kyllä tekee mikä tahansa paja. Itse olen käyttänyt merkkilikkeen huoltoa vain vaihdelaatikon öljyjen ja suodattimen vaihtoon, kun siiheen laatikkoon ei saa laittaa muuta öljyä kuin moparin atf 4 ei mitään korvaavia öljyjä, vaikka kuinka vaatimukset täyttäisi. Noita levinneitä chryslerin laatikoita on pajat täynnä korjauksessa ja yleisin selitys on, että kyllä ne korjaamolla/varaosaliikkeessä sanoi tämän laatikkoöljyn vastaavan vaatimuksiltaan alkuperäistä.

Paria 2,4 litraista ja 2.0 olen ajanut, mutta kun kokeilee tuota 2,7 niin ei tarvii miettiä mikä käy.

• Muikeli

voin sanoa että vaihdatin vaihdelaatikon suodattimen ja öljyt ihan tavallisessa liikeessä.eikä ole vaihelaatikko mitenkään pahemmin ainakaan nikotellut öljystä ja kysyin ihan chrysler huollosta että onko sillä merkitystä että onko se öljy sitä mitä pitääkin.niin sanoivat että ei se niin väliä tai että jos ei tule ongelmia niin siitä vaan eikä ole itsellä pahemmin ollut vaihdelaatikon öljyt vielä vuosivat letkun lemmari oli löystynyt niin lisäsin sinne ihan tavallist vaihelaatikon öljyy mitä saa ihan huoltamolta niin ei ole mitenkää ongelmia ollut.

• MoPaRmAn
    • Dynaaminen

Jos olet kiinnostunut 2001 v6 LE Sebringistä niin minulla olisi myynnissä,koska haluaisin vaihtaa 300c malliin.Auto on minulla ollut 2kk ikäisestä ja toiminut vallan hienosti.74 tuhatta olen sillä vaan ajellut 2alut ,met.punainen väri,lohko haara,Huollot tehty,Oikein hyvä.Anna sähköposti osoite jos olet kiinnostunut.PS.Et löydä montaa näin vähän ajettua 2001 mallia.

• Kokemuksiani

Uudesta asti ajanut ja vikoja ei ole ollut, ainakaan vielä (ajettu 51tkm). Auto on varsin hyvä ajaa, kulkee myös 2.0 koneella ihan hyvin.
      Painava kun on niin bensa maistuu kaupungissa, n. 12-14 litraa tyylistä riippuen. Maantiellä kulutus on jo siivompi n. 7,5-9. Paljon ajavalle varmaan iso kone on sopivampi. Pikkukone tulee kuitenkin pidemmän päälle edullisemmaksi hiukan halvempien bensa/huolto/vakuutus ym. veromaksujen muodossa. Lisäksi 2.0 on varma ratkaisu. Kyseistä konekonstruktiota on valmistettu paljon ja kauan -95 lähtien (mm. Neon, Stratus, PT Cruiser). Osia saa 2.0:aan tarvikeliikkeistä ja sitä osataan huoltaa pajoillakin.

• bensakulut

ei tunnu sinulla jäävän 2,7 litraista pienemmäksi, jos katsot tuosta ketjusta ylempää mitä kirjoitin oman/meidän (tosiasiassa vaimon)2,7 kulutuksesta. Tuo kulutus on meillä laskettu parin vuoden ajalta, joten yksittäiset heitot ovat tasoittuneet. Vakuutuksissa tosiaan on eroja, mutta nekin pienenevät näköjään kun tulee bonuksia enemmän. Laskin erään vak.yhtiön netissä huvikseni 0-bonuksilla ja 70-bonuksilla ja 0-bonuksilla liikennevak. on 170e ja 70-bonuksilla 51e kalliimpi. Kasko on 0-bonuksilla 345e ja 70-bonuksilla 153e kalliimpi. Tietenkin, jos joutuu tuolta nollasta lähtemään niin paljonhan se on. Huolltthan tietysti on kalliimmat, kun menee kaksi tulppaa enemmän. Muutenhan tuohon 2,7 koneeseenkin tekee öljynvaihdot ym mikä paja tahansa. Siihen 2,0 litraiseenkin joutuu lootaöljyt vaihdattamaan merkkihuollossa, jos haluaa välttää riskejä.

• kulutus
        bensakulut kirjoitti:

ei tunnu sinulla jäävän 2,7 litraista pienemmäksi, jos katsot tuosta ketjusta ylempää mitä kirjoitin oman/meidän (tosiasiassa vaimon)2,7 kulutuksesta. Tuo kulutus on meillä laskettu parin vuoden ajalta, joten yksittäiset heitot ovat tasoittuneet. Vakuutuksissa tosiaan on eroja, mutta nekin pienenevät näköjään kun tulee bonuksia enemmän. Laskin erään vak.yhtiön netissä huvikseni 0-bonuksilla ja 70-bonuksilla ja 0-bonuksilla liikennevak. on 170e ja 70-bonuksilla 51e kalliimpi. Kasko on 0-bonuksilla 345e ja 70-bonuksilla 153e kalliimpi. Tietenkin, jos joutuu tuolta nollasta lähtemään niin paljonhan se on. Huolltthan tietysti on kalliimmat, kun menee kaksi tulppaa enemmän. Muutenhan tuohon 2,7 koneeseenkin tekee öljynvaihdot ym mikä paja tahansa. Siihen 2,0 litraiseenkin joutuu lootaöljyt vaihdattamaan merkkihuollossa, jos haluaa välttää riskejä.

Tuo kulutus riippuu tosi paljon ajotyylistä. Oleellisinta on saada automaatin momentinmuunnin lukkiutumaan, jotta tehohäviö pienenee. Kaupunkinopeuksilla lukkiutuu harvemmin, samoin epätasaisessa maantieajossa. Olen saanut Sebringin kulkemaan maantiellä alle 7:n litran kun olen oikein yrittänyt, mutta ei sellaista ajoa käytännössä kovin pitkää jaksa. Työkaverilla oli aikoinaan 2.7 Sebring vapaana autoetuna ja bensaa kului todella paljon johtuen hänen repivästä ajotyylistään. Yli 15 litraa kaupungissa ja silleen, naureskeli vaan.

• Ihmemies

vielä sellainen homma.Nettiauto väärällään ilmoituksia hyvistä ja siisteistä sebuista mutta yhdessäkään ilmoituksessa ei ainuttakaan kysymystä/tarjousta jätetty.Eikö ihmiset uskalla ostaa tätä mallia vai mitä ne pelkää??

• Nimetönnä

Mulla oli 1/2 vuotta sitten oma sebring myytävänä nettiautossa "normaali hintaan" yhtäkään kyselyä ei tullut. napsautin hinnasta pois 2000 euroa ja yksi yhteydenotto tuli. Ostaja tinkasi vielä 900 euroa pyyntihinnastani ja kaupat tuli. Eli noin 23% jouduin tinkaamaan alkuperäisestä hintaideastani.

• ennakkoluuloja

Suomessa "automiehet" ostaa golfia ja corollaa. Muiden päälle ei sitten mitään ymmärretäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      143
      995
    2. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      112
      930
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      63
      748
    4. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      49
      537
    5. 42
      519
    6. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      471
    7. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      453
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      22
      417
    9. Kyllä mulla on kovasti tunteita sinuun

Rakkautta, intohimoa, välittämistä, hellyyttä jne.
      Ikävä
      13
      391
    10. Ulla Appelsin: Sari Essayahin kohtelu vs Nasima

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012205897.html Mutta vaikuttaa siltä, että kun kyse on kristinuskosta, samat säännöt
      Maailman menoa
      155
      365
    Aihe