Muuttaminen Varkauteen

Teksu_____

Minulle tarjottiin ihan kohtuu hyvää työta Varkaudesta. Se tarkoittaisi muuttamista täältä Tampereelta pois. Tarkoituksena olisi sitten muuttaa koko perhe jos kerran muutetaan...
Ikinä en ole Varkaudessa käynyt...Tiedän kyllä missä se sijaitsee :) Mitä siellä on tarjottava lapsiperheelle?? Työ kiinnostaa, mutta kaupunkista ei ole mitään tietoa...Kertokaapa jotakin, kun kerran siellä asutte! Mitenkäs muut "ulkopaikkakuntalaiset" ovat siellä pärjänneet?

17

2151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

Itse olen elänyt lähes kolmekymmentä vuotta täällä, enkä voi valittaa mistään. Töitä tekevälle täällä kyllä riittää ja luonnon läheisyys ja vesistöt ovat hienoja elementtejä tämmösessä teollisuuskaupungissa.

• luojan kiitos pois muuttanut

älä missään nimessä mene sinne hullujen sekaan!
      50-v kokemuksella, siellä asuneena naapurit tuntevat asiasia paremmin kuin sinä itse.Kauheen kateellista porukkaa. nim: I knov ?

• katuneet

Tää Varkaus on ahdasmielinen ,kateellisten ihmisten huonostivoiva kylä enää.En edes viitsi kaupungiksi sanoa.Kai on mihin tyytyy ja mitä kaipaa.Asuminen on aika kallista.Tehtaiden takia ilmanlaatu tosi huono,varsinkin tehtaiden vaikutus alueella.Haju on sietämätön.Lapsiperheille ei ole kovin paljon yhteisiä tapahtumia.Tunnetuin on Vekara Varkaus tapahtuma kesällä.Terveydenhoito on huono.Lääkäriin pääsy erittäin vaikeaa.Toimivana sisätaudit ja päiväkirurgia.Kuopiossa on suuremmat lääkäripalvelut,synnytys ym.Kaupungilla krooninen rahapula jonka johdosta kaikki palvelut (yleinen)vaikeaa.Täällä on muutamassa vuodessa kaikki ajettu alas.Kaunis ympäristö vesistöineen on kesäisin ilonaihe.Täältä on muuttanut ja pois lähdössä ihmisiä.Tehtaiden kohtalo voi olla sama kun Summassa ja Kemijärvellä,eli lopetus.Ravintoloita on paljon jos on viihteellä käypä ihminen.Kouluja suljetaan vähänväliä,ja kouluruoka on minimissään.Teatterin kanssa on niin ja näin loppuuko.Siksi Varkauden evl kirkon kirkkoherra meni näyttelemään teatteri kappaleeseen,mikä on erikoista kirkonmiehelle.Sanoisin ilman katkeruutta kaupunkia kohtaa tai liiotellen sulle;Tää kaikki on totta ja kaupunki nimeltä Varkaus on ajettu pilalle.Terv.Täällä aina asunut.Jos tulette niin Tervetuloa.

• luulisin..

vaikka lähinnä päivät kuluukin sohvalla. kauppoja ja palveluita on ihan ok määrä.

• savoon mahtuu.

Itse muutin myös tänne noin 13 vuotta sitten ja olen ihan hyvin viihtynyt. Tämä on pieni kaupunki ja siinä on omat hyvät ja omat huonot puolensa minkä kaikki tietävät jotka ovat asuneet pienemmissä kaupungeissa.Lapsiperheille ihan kohtuu hyvät harrastus mahdollisuudet ja ennen kaikkea se että on vielä aikalailla turvallistakin asua, Muutamia hörhöjä kyllä riittää mutta eiköhän nuokin älyä juoda itsensä henkiltä ja muutamat muut pikkusieluset toivottavasti älyävät muuttaa pois täältä niin saadaan tännekkin ihan oikeita ihmisiä jotka ovat nähneet muutakin kun vain joroisten kirkonkylän, Että tervetuloa vaan savoon. :)

• ONKO tämä

Joroinen joku matkailu nähtävyys.Vai miks mainitsit sen.Kyllä täältä jonnekin muualle lähdetään lomalle/matkaan kun Joroisiin.Oli varmaan sulle tuttu ja tärkee kylä.Ja toivotit vielä toisille kuolemaa.Kyllä alkoholistit ja muut nauttijat ovat vielä minun silmissä ihmisiä js lähimmäisiä.Avun tarpeessa olevia ns,hörhöt sun mielestä.Sinulta ei paljon muillekaan heikoille ihmisille sympatiaa varmaan heru.Kaupunki on mitä on.Minä enoo tyytyväinen Varkauteen.Jos olisi mahdollisuus lähtisin pois.

• varkauteen

paikka on mitä mainioin.

• tarkkaan

..ennen kuin teet päätöksen tänne varkauteen muuttamisesta!!
      Me muutimme vantaalta marraskuun lopussa tänne varkauteen ja emme ole löytäneet lapsille oikeastaan mitään, saati itselleni töitä..
      Koulussa lapset ovat kiusattuja jne.
      Minkä ikäiset lapset teillä on? Ottakaa ensin selvää mitä tarjottavaa tällä kaupungilla on teille tarjottavana, muuta kuin sinulle työn...!!
      Terveyspalveluissa olisi parantamisen varaa täällä..Olet varmaan tietoinen, että hoitohenkilökuntaa on lomautettu...
      Me tunnemme olomme tänne muuton jälkeen todella EI toivotuksi.Tämä kaupunki on sisäsiittoinen ja ei hyvällä mielin oteta uusmuuttajia vastaan..
      Luonto täällä on todella kaunis, ainakin kesäisin ;))
      Ei kannata muuttaa ainakaan ihan enson tehtaan kupeeseen (haju on sietämätön)!
      Kannattaa ottaa selvää ennen muuttopäätöksen tekoa. Kurkkaa vaikka aluksi varkauden omia sivuja ja lueskele mitä muuta täsätä kaupungista on kirjoitettu..
      Meidän puolesta tervetuloa ;)

• usko kaupungin sivuja

Minä muutin kesällä. Luin aikaisemmin, että terveyspalvelut ovat Varkaudessa hyvät, on silmäpoliklinikka, jne. Ei ole kuitenkaan mitään. Seitsemään kuukauteen en ole lääkäriin päässyt, kun ei ole ollut akuuttia sairautta, vain krooninen. Eikä se haju ole vain tehtaan lähellä, täällä Kaura-ahossakin haisee liian useasti. Muuttakaa Pieksämäelle, siellä on varmaan asiat paremmin, olen ottanut selvää, koska itse muutan sinne.

• alajuoksu

Ei pidä uskoa ihan kaikkea !

Muuttamalla tänne tuskin tulet " varkautelaiseksi " ja siten nämä paikallisten kirjoitukset ovat vain Varkaudessa asuneilta !

• Varkauteen muuttoa

En suosittele Varkautta missään nimessä lapsiperheelle. Kyseisessä kaupungissa olen asunut pari vuotta ja voin sanoa että kurjempaa saa hakea. Kaupungissa todella haisee karmea käry tehtaasta johtuen. Jos asut keskustassa auton maalipinta on pilalla kun tehtaasta pääsee vähän "päästöjä". Huonommin ei varmasti sosiaalipalvelut pelaa missään kaupungissa, lääkäriin ei pääse edes sinkkuna elävä. Yritä siinä sitten lasten kanssa elää.

Yöelämä on lähinnä vitsi. Samat naurettavat pellet joka viikonloppu baareissa rähinöimässä. Kaupoissa tuijotellaan jne. Hyvin kateellista porukkaa on siinä kaupungissa, johtuu varmaan paperimiehistä jotka on olevinaan varakkaita.

Varkaudessa tosin voi käydä töissä mutta ei elää, muuta vaikka Leppävirralle tai Joroisiin. Näissä kunnissa on selvästi paremmin asiat. Kuntien talous on kunnossa ja peruspalvelut toimivat. Kaikki muut palvelut saat kätevästi Kuopiosta.

Olen asunut viidessä eri kaupungissa eri puolilla Suomea ja Varkaus näistä kaikista heikoin esitys. Luonto on kyllä plussaa kesäisin. Talvisin paikka on kuin neuvostoliittolainen teollisuuskaupunki.

• asenne,.-
        Varkauteen muuttoa kirjoitti:

En suosittele Varkautta missään nimessä lapsiperheelle. Kyseisessä kaupungissa olen asunut pari vuotta ja voin sanoa että kurjempaa saa hakea. Kaupungissa todella haisee karmea käry tehtaasta johtuen. Jos asut keskustassa auton maalipinta on pilalla kun tehtaasta pääsee vähän "päästöjä". Huonommin ei varmasti sosiaalipalvelut pelaa missään kaupungissa, lääkäriin ei pääse edes sinkkuna elävä. Yritä siinä sitten lasten kanssa elää.

Yöelämä on lähinnä vitsi. Samat naurettavat pellet joka viikonloppu baareissa rähinöimässä. Kaupoissa tuijotellaan jne. Hyvin kateellista porukkaa on siinä kaupungissa, johtuu varmaan paperimiehistä jotka on olevinaan varakkaita.

Varkaudessa tosin voi käydä töissä mutta ei elää, muuta vaikka Leppävirralle tai Joroisiin. Näissä kunnissa on selvästi paremmin asiat. Kuntien talous on kunnossa ja peruspalvelut toimivat. Kaikki muut palvelut saat kätevästi Kuopiosta.

Olen asunut viidessä eri kaupungissa eri puolilla Suomea ja Varkaus näistä kaikista heikoin esitys. Luonto on kyllä plussaa kesäisin. Talvisin paikka on kuin neuvostoliittolainen teollisuuskaupunki.

En voi millään yhtyä kirjoitukseesi Varkaudesta.
        Olen asunut perheeni kanssa ympäri Suomea ja ulkomaillakin,pienimillä ja vähän suuremmillakin paikkakunnilla ja voin todeta Varkauden olevan yksi parhaista mm.palveluiden suhteen. Harrastusmahdollisuudet ovat vertaansa vailla,päivähoitoasiat hoituvat mallikkaasti samoin koulu ovat hyvien etäisyyksien sisällä.
        Paikkakunta on sopivan pieni,luonto on todella lähellä jne.Mainitsemasi yö elämä ei kai kovin hääviä ole,mutta ainakin minä ja perheeni arvostamme muita arvoja kuin kapakassa notkumista.
        ps.itse voimme myös vaikuttaa asuinkuntamme ilmapiiriin olemalla sinut vaikka ensiksi oman itsensä kanssa

• on/off varkautelainen

Olen syntynyt Varkaudessa ja asunut välillä muualla palaten takaisin Varkauteen. Ja koko ajan on asunnonhaku päällä naapurikuntiin, koska Varkaus on varakkaiden sinkkumiesten kaupunki, ei lapsiperheiden. Päivähoidosta voi vain haaveilla, kouluja lakkautetaan ja yhdistellään jättimäisiksi laitoksiksi, omaa lääkäriä meidän alueella ei ole ollut ikuisuuksiin ja iltapäivystyksestäkin toivotellaan vain hyvät jatkot jos sinne lasten kanssa pyrkii. Kaupunki säästää kaikessa ja se kyllä näkyy. Töitä täällä ei ole naisille kuin hanttihommissa.

Jos nyt täältä hyvän työpaikan onnistuu saamaan niin suosittelen lämpimästi muuttoa Joroisten puolelle Kuvansin taajamaan tai Leppävirran Timolaan.

• varkaatelaanen
        on/off varkautelainen kirjoitti:

Olen syntynyt Varkaudessa ja asunut välillä muualla palaten takaisin Varkauteen. Ja koko ajan on asunnonhaku päällä naapurikuntiin, koska Varkaus on varakkaiden sinkkumiesten kaupunki, ei lapsiperheiden. Päivähoidosta voi vain haaveilla, kouluja lakkautetaan ja yhdistellään jättimäisiksi laitoksiksi, omaa lääkäriä meidän alueella ei ole ollut ikuisuuksiin ja iltapäivystyksestäkin toivotellaan vain hyvät jatkot jos sinne lasten kanssa pyrkii. Kaupunki säästää kaikessa ja se kyllä näkyy. Töitä täällä ei ole naisille kuin hanttihommissa.

Jos nyt täältä hyvän työpaikan onnistuu saamaan niin suosittelen lämpimästi muuttoa Joroisten puolelle Kuvansin taajamaan tai Leppävirran Timolaan.

On se kumma että ensimmäisen aina ehättää nämä perusnegatiivista huutamaan katkeruuttaan!
        Paljasjalkaisena varkautelaisena voin sanoa että täällä on ihan hyvä elää. Harrastus mahdollisuuksia löytyy vähintään riittävästi kaiken ikäisille. Asunnot on halpoja ja välimatkat lyhyitä. Tontteja löytyy jos rakentaa aikoo, on rantaa ja kuivaa maata.
        Päivähoito on meille järjestynyt aina, samoin kaikki muutkin palvelut.
        Kouluja on lakkautettu ja lakkautetaan, niinkuin kaikissa muissakin kunnissa missä väki vähenee.
        Löytyy jopa vähän kulttuuriakin, ihan tasokas teatteri, hyvä kirjasto jne.

• varkaus

Itse en muuttaisi mistään hinnasta leppävirrale, erittäin huonoja kokemuksia kyseisestä kylästä ja jorosistakin haluisin lähtee ja erittäin nopeasti.. Lääkeriin saa odottaa koko päivän jos menee päivystykseen, ja välillä tuntuu että koko kylässä ei asu muita ihmisiä kuin itse. Suosittelen kyllä varkauteen muuttamista noista kolmesta vaihto ehdoista.

• terveisiä täältä tietokoneelta
        varkaus kirjoitti:

Itse en muuttaisi mistään hinnasta leppävirrale, erittäin huonoja kokemuksia kyseisestä kylästä ja jorosistakin haluisin lähtee ja erittäin nopeasti.. Lääkeriin saa odottaa koko päivän jos menee päivystykseen, ja välillä tuntuu että koko kylässä ei asu muita ihmisiä kuin itse. Suosittelen kyllä varkauteen muuttamista noista kolmesta vaihto ehdoista.

Jos Tampereella asuisin (kuten keskustelun aloittaja) en missään nimessä muuttaisi tuonne persereikään. Kuopio noista on ainut paikka jossa voi elää, palvelut pelaa ja lapsillakin on tekemistä.

• Anonyymi

graffpo
      pena on homo

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2725
    2. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      215
      1129
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1121
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      40
      1035
    5. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1021
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      951
    7. 36
      926
    8. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      914
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      883
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      837
    Aihe