Luin jostain aivokasvainforumilta, että lähes varma aivokasvaimen merkki on mustat pisteet näkökentässä :O. Itselläni siis lisäntyneitä lasiaisen samentumia (vai onko ne verkkokalvon), kumminkin tai jotain sellaisia. Eli välillä tulee alaspäin menevä musta piste, joskus ihan sauvakin, yleensä ne on semmosia värittömiä sykkyröitä.. Tuntuu et niitä on koko ajan joku sotku tossa. Mun muista oireista voitte lukee alempaa, mut pistän pikakertauksena:keinutus, päänsärky, huono-olo, paineentunne päässä jo pari kuukautta. Välillä myös jalat ja kädet puutu, samoin nenä. Mulla on kyllä huono ääreisverenkierto, aina kädet ollu kylmät ja samoin jalat.
Enkä saa lähetettä magneettiin vaikka kysyin! Sinänsä mielenkiintoista, että oireeni alkoivat yht'äkkiä vaikka niskat olivat olleet jo jumissa _kauan_. Fysioterapeutti ihmetteli tuota, samoin ihmetteli huonoa oloa joka ei kuulemma viittaisikaan näihin. Migreeniäkään ei kai ole, kun en nää mitään valopalloja tai sellaisia. Mielenkiintoinen migreeni olisikin, kun käytännössä koko ajan.
Kannattaako mun teistä vaatia tota magneettia? Ei tosiaan ole itsellä rahaa maksaa, ellei lääkäri sitä kuvausta suosittele. Hänen mielestään kun ei mitään kasvainta ole, vaikka minun mielestäni tämä särky ei ole normaalia päänsärkyä, joista olen joskus hetkittäin kärsinyt (ei koskaan pitkittynyttä). Neurologi sanoi jo kk sitten et "otetaan tietokonetomografia joskus", mutta ei vielä kertaakaan ole sitä suostunut minulta ottamaan, vaikka olen kertonutkin hänelle pelostani. Mulla siis aivan törkeä syöpä ja kuoleman pelko, tavallisen aivokasvaimen kai saa leikkauksella aina veks?
Eteneekö pahanlaatuinen kasvain nopeasti? Oireeni eivät ole pahentuneet yhtään, paitsi välillä tuntuu et on mut välillä taas parempia päiviä/tunteja. Pelkään vaan että kuvissa oiskin pikku ylläri lääkärille (itse en enää ihmettelisi, niin hullua tämä särky), eikä olisikaan kovin kivaa jos syöpä olisi pitkällä eikä mitään voitaisi tehdä. Pelkään lähinnä tuota pahanlaatuista kasvainta, kai oireeni olisi pahentuneet? En todellakaan heräile aamuyöstä tai saa tajuttomuuskohtauksia, enkä nää kaksoiskuvia.
Vielä muutama kysymys
12
5596
Vastaukset
- surullinen_
Kun oon lukenut muiden tekstejä, niin tuntuu et osa on saanu vaan huimauksen huonon tasapainon puutumisten takia magneettiin suosituksen/lähetteen! Mullaki huono tasapaino, en pysyny silmät kii yhellä jalalla oikee ollenkaa.. Tosi siitä valitettii mulle jo vuos sitten, kun kävin muun vaivan takia fysioterapiassa ja lopetin erään tasapainoa vaativan lajin treenauksen.
- ghjdfhgkjdh
Itselläni on näkynyt samanlaisia mustia sykkyröitä, haituvia tai pisteitä näkökentässä sen jälkeen kun verkkokalvo silmänpohjasta osittain irtautui. On näkynyt jo vuosia eikä ole miksikään muuttunut. Kirkasta lumihankea vasten näkyy kaikkein parhaiten.
Näkökentän kaventuminen on kivuton mutta ei taida voida korjata. Liikuta kynää sivulta katsoessasi eteenpäin niin toteat missä alkaa näkyä.
Sun siis kuuluu mennä nyt ainakin silmälääkärille ja pyytää tarkastamaan silmänpohjat ja silmien kunto yleensäkin.
Muusta en sano mitään muuta kuin että kysy lääkäriltä.- surullinen_
jotain häikkää toisessa silmässä, eli ihan ku joku ois hiertäny siihen. Optikko pohti pitkään, uskaltaako antaa mulle piilarit kun voi kuivua niin pirun helpolla (ja kuivuukin). Olen myöskin ollut jatkuvassa silmätulehuskierteessä joskus, joka 10 tulehusta kolmessa kuussa. Neurologi kattonu silmänpohjat ja kaikki muutkin jutut silmästä eikä mtn poikkeavaa. Myöskään näkökenttä ei ole kaventunut, kun käväsin syksyllä lääkärissä ajokorttia varten (taispa neurologikin sen kattoa).
- ihmettelijä-
sivusto mistä luit noista mustista pisteitä.
Mustat pisteet, pienet, liikkumattomat...Ovat lasiaisensamentumia tai aiheutuneet niskoista, yleensä. - mustapiste
"Luin jostain aivokasvainforumilta, että lähes varma aivokasvaimen merkki on mustat pisteet näkökentässä :O."
En ole tuollaisesta koskaan kuullut/lukenut. Minulla on aivokasvain ja olen opiskellut aiheesta melkoisesti. En myöskään muista moiseen ainakaan kiinnittäneeni koskaan huomiota, "tähtiä" näkyy toisinaan.
Syövästä jos olisi kyse, oireet tosiaan luultavasti pahenisi nopeasti. Hyvälaatuistakaan kasvainta ei aina voida leikata kaikkea pois, jos on hankalassa paikassa. Mutta sitten voidaan kenties sädettää tai ihan vain seurailla.
Kyllä sun varmaan täytyy vaatia kaikkia tarpeellisia tutkimuksia, jos oireiden kanssa eläminen on sietämätöntä. Jos itse olet varma siitä, että kropassasi on vikaa, niin sinnikkäästi vaatimaan selvitystä sanoisin. Itse en ollut niinkään varma, syytin niskoja ja huonoja elämäntapoja ja mitä milloinkin, mutta onneksi lääkäri otti asiakseen selvittää. Siksi en ymmärräkään näitä juttuja mitä täältä lukee, etteikö ihmisiä tutkita.- surullinen_
Aivokasvain foorumilta, alaotsikko oli jotain "kaikki muu keskustelu aivokasvaimesta, jos ei sovi ylempään otsikkoon", ja siellä joku pohti oisko hällä aivokasvain ja joku vain totesi. Valitettavasti en muista sitä sivua, joku voi kyllä linkittää foorumin sivun mulle ja itse pengon tuon tuolta.
Mulla noi pisteet kylläkin liikkuu. Voiko hyvälaatuiseen kasvaimeen sitten kuolla? Tietysti jos se aivan hervoton on ja aivopaine nousee, mutta noin yleensä?
No vikaa mulla on ainakin niskoissa, se on varma se. Aina jumissa. Mutta olen yleisäkin hyvin epäluuloinen kaikkia lääkäreitä kohtaan, ajattelen heitä liikaa erehtyvinä ihmisinä. Kaverillani nimittäin koko sairaala kerran väitti ettei eräässä nivelessä ole mitään vikaa, eikä magneetissakaan mitään näkynyt (onnettomuuden jäljiltä siis). Virhediagnoosi: toisessa sairaalassapa todettiin magneetilla että nivelsiteet puuttuu jotenkin (ja ovat puuttuneet koko ajan), ja turhaan kuntoutti väärin itseään. Oliko sulla sitten ongelmia myös niskojen kanssa? Mitä oireita sulla oli? Eläminen ei nyt sietämätöntä ole, mutta lähinnä tuo "entä JOS"-tunne vaivaa minua, mikä voikin pahentaa oireita. Toki olisihan se kiva kouluun keskittyä, juuri nyt kun sitä pitäisi. Muutenkin kun olen seurannut erästä aivokasvaimesta kärsineen omaisen tuskaa vierestä, mikä ei ainakaan rauhota minua yhtään. Kun eipä näistä päänsäryistä koskaan tiedä.
Pyysin myös niskojen kuvaa. Kerran sairaanhoitaja sanoi kun soittelin kysyäkseni mitä teen, että pitää selvittää miksi ikäiselläni menee näin jumiin eikä tällainen todellakaan ole normaalia. Selkä siis kuvattu, ja vikaahan siellä. Siksi olen normaalia alttiimpi saamaan vakavia niska- ja hartiaseudun ongelmia. - surullinen_
surullinen_ kirjoitti:
Aivokasvain foorumilta, alaotsikko oli jotain "kaikki muu keskustelu aivokasvaimesta, jos ei sovi ylempään otsikkoon", ja siellä joku pohti oisko hällä aivokasvain ja joku vain totesi. Valitettavasti en muista sitä sivua, joku voi kyllä linkittää foorumin sivun mulle ja itse pengon tuon tuolta.
Mulla noi pisteet kylläkin liikkuu. Voiko hyvälaatuiseen kasvaimeen sitten kuolla? Tietysti jos se aivan hervoton on ja aivopaine nousee, mutta noin yleensä?
No vikaa mulla on ainakin niskoissa, se on varma se. Aina jumissa. Mutta olen yleisäkin hyvin epäluuloinen kaikkia lääkäreitä kohtaan, ajattelen heitä liikaa erehtyvinä ihmisinä. Kaverillani nimittäin koko sairaala kerran väitti ettei eräässä nivelessä ole mitään vikaa, eikä magneetissakaan mitään näkynyt (onnettomuuden jäljiltä siis). Virhediagnoosi: toisessa sairaalassapa todettiin magneetilla että nivelsiteet puuttuu jotenkin (ja ovat puuttuneet koko ajan), ja turhaan kuntoutti väärin itseään. Oliko sulla sitten ongelmia myös niskojen kanssa? Mitä oireita sulla oli? Eläminen ei nyt sietämätöntä ole, mutta lähinnä tuo "entä JOS"-tunne vaivaa minua, mikä voikin pahentaa oireita. Toki olisihan se kiva kouluun keskittyä, juuri nyt kun sitä pitäisi. Muutenkin kun olen seurannut erästä aivokasvaimesta kärsineen omaisen tuskaa vierestä, mikä ei ainakaan rauhota minua yhtään. Kun eipä näistä päänsäryistä koskaan tiedä.
Pyysin myös niskojen kuvaa. Kerran sairaanhoitaja sanoi kun soittelin kysyäkseni mitä teen, että pitää selvittää miksi ikäiselläni menee näin jumiin eikä tällainen todellakaan ole normaalia. Selkä siis kuvattu, ja vikaahan siellä. Siksi olen normaalia alttiimpi saamaan vakavia niska- ja hartiaseudun ongelmia.http://p2.foorumi.info/aivokasvain/viewtopic.php?t=300
Tuollahan se oli, tosiaan vain lyhyt toteamus mutta pelästyin tuota kovinkin pahoin (ei pitäisi varmaan tätäkään foorumia tällaisen hermoheikon lukea).
Noista niskoista vielä, että kuvaa pyydetessäni sanottiin vaan "no tuskin siel mitään on, saat pari kertaa fysioterapiaa näihi". Selkä siis kuvattiin toisen lääkärin toimesta joskus aiemmin. Eipä fysioterapian hieronnat, venytykset sun muut pahemmin niskojani ole laukoneet, yhtä kipeät koskettaessa ja päätä käännettäessä kun ennenkin :(. Totean vielä sen, että niskat ovat olleet jumissa vuosia. Paheni kyllä syksyn aikana, mutta laukesivat jonkin verran taas normaalille tasolle (eli jumissa edelleen, mutteivät ole enää kivikovat). Oireet jäivät. Kaikki siis alkoi muutamassa päivässä: eka oli vähän hönttiolo pari päivää, sitten oli pakko juosta päivystykseen kun kipu oli täysin sietämätöntä ja eipä sitä voinu tietää jos jotain vakavampaa (aivoverenvuoto tms) olis ollu. - se joka kyseli linkkiä
surullinen_ kirjoitti:
Pyysin myös niskojen kuvaa. Kerran sairaanhoitaja sanoi kun soittelin kysyäkseni mitä teen, että pitää selvittää miksi ikäiselläni menee näin jumiin eikä tällainen todellakaan ole normaalia. Selkä siis kuvattu, ja vikaahan siellä. Siksi olen normaalia alttiimpi saamaan vakavia niska- ja hartiaseudun ongelmia.Jotka välillä liikkuu, välillä ei. Kävin neurolle, tarkisti refleksit ja aluksi oli lähettämässä MRI:hin, kunnes kokeili ne refleksit. Sanoi heti; "EI SINULLA todellakaan MS:ää ole." Aivokasvainhan ei ole sama juttu kuin ms, mut ms onkin ikuinen paska kaveri. (ja minä en edes maininnut ms:n pelkoa neurolle.)
Nuo pisteet voi siis oikeasti olla mitä vain. Kaikki pahimmat asiat löytyy AINA netissä, koska trolleja on myös paljon. Niskat voi myös aiheuttaa vaikka mitä, neuroni (26vuoden kokemuksella) sanoi, että se voi aiheuttaa silmäkipuja (mitä mul on ollu), huimausta, tuntohäiriöitä jne. Ja niin se voi. Pitää vaan uskoa. - surullinen_
se joka kyseli linkkiä kirjoitti:
Jotka välillä liikkuu, välillä ei. Kävin neurolle, tarkisti refleksit ja aluksi oli lähettämässä MRI:hin, kunnes kokeili ne refleksit. Sanoi heti; "EI SINULLA todellakaan MS:ää ole." Aivokasvainhan ei ole sama juttu kuin ms, mut ms onkin ikuinen paska kaveri. (ja minä en edes maininnut ms:n pelkoa neurolle.)
Nuo pisteet voi siis oikeasti olla mitä vain. Kaikki pahimmat asiat löytyy AINA netissä, koska trolleja on myös paljon. Niskat voi myös aiheuttaa vaikka mitä, neuroni (26vuoden kokemuksella) sanoi, että se voi aiheuttaa silmäkipuja (mitä mul on ollu), huimausta, tuntohäiriöitä jne. Ja niin se voi. Pitää vaan uskoa.olin paniikissa ku sano et koitetaan refleksit. Kukaan ei edes ala-asteella meinannut niitä löytää multa, kun sohivat vaan ohi. Lopulta kuitenkin aina löytyivät, ja minä vielä jäkitän aina luonnostani vastaan ni eihä se jalka liiku. Neuro löysi heti :D.
Osaako silmälääkäri sanoa sitten näistä """näköhäiriöistäni""" mitään? Pienempänä tykkäsin kovastikin seurailla katseella noita sauvoja, mut menin paniikkiin ku nyt tuli myös mustia sauvoja eikä enää ole vain värittömiä. En siis niihin pahemmin huomiota kiinnitä, jos en ajattele. Tuntuu vähän hassulta tällaisen takia mennä, eikä kaupungissani ole silmälääkäriä (paitsi optikkoliikkeillä). Kerran etsittiin sellaista et katkeis toi tulehduskierre. - näkökentässä
surullinen_ kirjoitti:
http://p2.foorumi.info/aivokasvain/viewtopic.php?t=300
Tuollahan se oli, tosiaan vain lyhyt toteamus mutta pelästyin tuota kovinkin pahoin (ei pitäisi varmaan tätäkään foorumia tällaisen hermoheikon lukea).
Noista niskoista vielä, että kuvaa pyydetessäni sanottiin vaan "no tuskin siel mitään on, saat pari kertaa fysioterapiaa näihi". Selkä siis kuvattiin toisen lääkärin toimesta joskus aiemmin. Eipä fysioterapian hieronnat, venytykset sun muut pahemmin niskojani ole laukoneet, yhtä kipeät koskettaessa ja päätä käännettäessä kun ennenkin :(. Totean vielä sen, että niskat ovat olleet jumissa vuosia. Paheni kyllä syksyn aikana, mutta laukesivat jonkin verran taas normaalille tasolle (eli jumissa edelleen, mutteivät ole enää kivikovat). Oireet jäivät. Kaikki siis alkoi muutamassa päivässä: eka oli vähän hönttiolo pari päivää, sitten oli pakko juosta päivystykseen kun kipu oli täysin sietämätöntä ja eipä sitä voinu tietää jos jotain vakavampaa (aivoverenvuoto tms) olis ollu.http://p2.foorumi.info/aivokasvain/viewtopic.php?t=300
Joku aivokasvain foorumilla vieraillut nimimerkki Vieras oli tosiaan kirjoittanut lukeneensa jostakin, että mustat pisteet ovat melko varma merkki aivokasvaimesta... Harmi, ettei ollut kirjoittanut mistä lähteestä hän oli lukenut sen.
Itselläni on aivokasvain, eikä minulla ole koskaan ollut vastaavaa, enkä ole koskaan edes kuullut kenelläkään olevan johtuen aivokasvaimesta. Monenlaista muunlaista näköhäiriötä sen sijaan kyllä paljonkin.
Lääkäriltä kannattaa kysyä niistä pisteistä.
-Lasiaisessahan puolestaan saattaa olla monenlaisia varjoja ja lankoja ja hötyviä, tms. ja monesta syystä.
Oletko likinäköinen? Aikaa myöten likinäköisellä ihmisellä voi tulla erilaisia silmänpohjanmuutoksia. Silmälääkärin tutkimuksissa selviää nämä.
-Ja toden totta jumiutuneet niskat vasta monenmoista yllättävää aiheuttavatkin.
-Samoin esim. migreeni, varsinkin aurallinen migreeni, jossa ei varsinaista päänsärkyä edes ole ja kuitenkin voi näkyä, jos jonkinmoista viirua ja läikkää, täplää ja sahalaitaa tai olla näkymättä mitään paitsi mustaa, vaikka silmät olis auki; tai voi näkyä vain puolet ihmisestä vaaka- tai pystysuunnassa... Näitä tällaisia itsellä on migreenin aikana.
Syy toivottavasti selviää.
- pisteet*
Laitan yhden linkin, jossa joku kertoi, että hänellä oli mustia pisteitä:
04.05.2004 kirjoitettu
http://www.verkkoklinikka.fi/keskustelut/&c=1753197&t=2435827&m=0362320&f=6007513&startpage=3 - mri:ssä
mulla oli päänsärkyä vuosikausia, ja kävin terkkarissa,joka parin minuutin kynänpää-katsomis-testin jälkeen totesi että ei oo aivokasvainta. sitten meni kuulo, ja kas vain: mri:ssä löytyi iso aivokasvain, meningeooma. etovaa oloa ja kiertohuimauskohtauksia oli myös. eli älkää luottako terkkariin, vaan omiin tuntemuksiinne ja vaatikaa kuvaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1644602Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o1973302Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562902Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1132881Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis392820Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos452175Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132097Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu552015En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131915Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien601441