Luottokortit köyhiä varten

mun mielipide.

Luottokortit ovat köyhiä tai huonosti ansaitsevia varten. Minulla ei ole ollut pitkään aikaan yhtäkään luottokorttia ja maksan pankki/electron kortilla vai mikä tuo uusi debit nyt onkaan suoraan tililtä. Tietenkin isot rahat sijoituksissa ja osa säästötilillä josta siirrän käyttötilille jotta kortti toimii.

No en kuitenkaan väitä, etten tarvitse maksuaika korttia. Sillä kun lähden ulkomaille on pakko olla joku "oikea" kortti. Otin amexin ja ihan vihreän en ole mikään macho. Maksan siitä 50e vuodessa ja mitään muita kuluja ei tule. Lasku kerran kuussa ja maksan pois. Oli kyllä nihkeää ottaa se ja maksaa 50e siitä, että käytän omia rahoja. Mutta kun ei muuta vaihtoehtoa ulkomailla niin pakko ottaa.

Eli pointti on se, että jos on varallisuutta miksi maksaa luottokorkoja ja muita maksuja muille siitä, että käyttää rahaansa. No on tuossa debitissäkin vuosimaksu ja se on pakko maksaa.

Ja jos joku näkee, että makselen debitillä/electronilla niin varmaan ajattelee "tossa taas yks köyhä/huonosti toimeentuleva" No se henkilö on väärässä mutta olkoon, ei kiinnosta. Ja parempi näin niin ei tule niitä ystäviä niin helposti ja kaikenmaailman siivellä eläviä lokkeja.

Mitä mieltä tästä muut ovat?

37

4464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös aina kaiken pois maksava

Maksuaikakortti on minulle täysin välttämätön; ilman sitä jäisi ostokset esim. Amazonista tekemättä, ja muista nettikaupoista. Lisäksi matkoilla se on ehdoton, jo ennakkovarauksia tehdessä (esim. hotellit) ja lippuja ostaessa (esim. teatterit).

Maksan kuitenkin laskun pois täysimääräisenä joka ainoa kuukausi, oli se sitten vaikka 4000-5000 euroa.

Mutta luottokortit, siis ne jotka antavat maksaa vain pienen osan joka kuukausi, ja lopuista juoksee reipas korko - kyllä ne minustakin ovat raha-asiansa huonosti hoitavia, tai jopa köyhiä/huonosti ansaitsevia varten. Sillä miksi ihmeessä joku pitäisi sitä luottoa siellä roikkumassa, ja maksaisi kalliita korkoja, jos voisi maksaa koko laskun joka kuukausi? En keksi yhtään järkevää syytä.

• edes myönnetä

luottokorttia. Että miettikää sitä pellet (aloittaja plus sinä nimim. Myös aina kaiken pois maksava)!

• Master mies

Mutta en viitsi maksaa edes pelkästä maksuaikakortin hallussapidosta 50 e/v, kun kauppojen esim. Tradekan YkösBonus MasterCard kortissa ei ole vuosimaksua.

Korkeintaan kerran vuodessa käytän sen 2 kk ilman korkoa maksuajankin, perivät siitkin 3 eur. tilinhoitomaksun, niin vasta isossa ostossa senkin teen. Tavallisissa ostoksissa riittää hyvin käteinen tai pankkikortti.

edes myönnetä kirjoitti:

luottokorttia. Että miettikää sitä pellet (aloittaja plus sinä nimim. Myös aina kaiken pois maksava)!

Tarkoitamme varmaan "raha-asiansa huonosti hoitavalla" eri asioita. Sinä tarkoitat henkilöä, jolta on mennyt luottotiedot.

Minun mielestäni taas JOKAINEN jolla kulutus on karannut käsistä niin, että ei pysty luottokorttilaskun tullessa maksamaan sitä saman tien täysimääräisenä pois, on "raha-asiansa huonosti hoitava". Sai sitten vaikka 3000-4000 euroa kuussa nettona palkkaa.

• Myös aina kaiken maksava
        Myös aina kaiken pois maksava kirjoitti:

Tarkoitamme varmaan "raha-asiansa huonosti hoitavalla" eri asioita. Sinä tarkoitat henkilöä, jolta on mennyt luottotiedot.

Minun mielestäni taas JOKAINEN jolla kulutus on karannut käsistä niin, että ei pysty luottokorttilaskun tullessa maksamaan sitä saman tien täysimääräisenä pois, on "raha-asiansa huonosti hoitava". Sai sitten vaikka 3000-4000 euroa kuussa nettona palkkaa.

Minusta myös ne, jotka ostavat asuntosa velaksi ovat raha-asiansa huonosti hoitavia ja muutenkin luusereita. Minä maksan aina asuntoni käteisellä. Minusta se vaan on tyhmää maksaa pankille kovaa korkoa omassa asunnossa asumisesta.

• Kortillinen

Mun mielestä sulla on huono itsetunto jos sä kyttäät muita ihmisiä maksaessasi ja mietit mitä ne susta ajattelee. Jokainen maksakoon niin kuin parhaimmaksi kokee.

• ja komppaajansa

ovatkin ilmeisesti näitä yhteiskuntaamme ylläpitäviä rahamiehiä- joo joo mitä paskaa.
        Miksi avasit ketjun ja vastasit vielä omaan viestiisi sen teidät vain sinä peruspaäivärahalla elävä Jakomäen amisviiksi.
        Jos olet jotain muuta, niin olisit jättänyt moisen turhuuden kirjoittamatta.

Terv. yksi köyhä luottokorttien ystävä.Sillä erotuksella että mulla on semmoinen, mutta sulla ei!

ja komppaajansa kirjoitti:

ovatkin ilmeisesti näitä yhteiskuntaamme ylläpitäviä rahamiehiä- joo joo mitä paskaa.
        Miksi avasit ketjun ja vastasit vielä omaan viestiisi sen teidät vain sinä peruspaäivärahalla elävä Jakomäen amisviiksi.
        Jos olet jotain muuta, niin olisit jättänyt moisen turhuuden kirjoittamatta.

Terv. yksi köyhä luottokorttien ystävä.Sillä erotuksella että mulla on semmoinen, mutta sulla ei!

Toisin kuin väität, en kirjoittanut ketjun aloitusviestiä. Satunpahan vain olemaan aika paljon samaa mieltä.

Nimenomaan luottokorttien ystävänä voitkin varmaan vastata minulle. Mitä lisäarvoa ja etua saat siitä, että et maksa joka kuukausi laskua kokonaan?

• luottokortiton

Luottokortti on välttämätön, jos haluaa tehdä ostoksia ulkomaisista nettikaupoista. Ei tahdo oikein electronit ja debitit tms toimia.

Matkoilla ulkomailla luottokortti on käytännössä välttämätön.

Maksan aina koko luottokorttilaskun kerralla pois. Saan 1 - 2 kuukautta korotonta lainaa, kun teen kaikki ostokseni luottokortilla. Tarkkana miehenä tuonkin ajan käteiseni ovat kasvamassa kunnollista korkoa pankkitilillä.

• Electron ja Debit

"Ei tahdo oikein electronit ja debitit tms toimia."

Täähän ei nyt täysin pidä paikkaansa! Pankista riippuen kyllä Visa Electron toimii, ainakin jos se on Sampopankin antama, Visa Debit toimii myös, ainakin S-pankin Visa Debit.

Voi olla jotain yksittäisiä kauppoja joissa ei toimi mutta alkavat olla vähemmistönä. Nordean Visa Electron on lukemani mukaan kyllä ongelmallinen tapaus, ei toimi kakistelematta jokaisessa nettikaupassa.

Eli ei pidä yleistää ettei Electron ja Debit muka toimisi!

Ota huomioon, että aloittaja käytti näitä termejä täysin oikein. Suurin osa suomalaisista käyttää niitä väärin.

Tapa, jolla esim. sinä korttiasi käytät, tarkoittaa että sinulle riittäisi aivan hyvin maksuaikakortti. Et tarvitse luottokorttia.

Eihän kukaan ole väittänytkään että maksuaikakortin käyttämisessä olisi mitään väärää. En itsekään pystyisi ilman sellaista olemaan, koska niin paljon ostan ulkomaisista nettikaupoista. Samaten ulkomaan matkoilla en pärjäisi ilman.

Aloittaja nimenomaan kritisoi _luottokortteja_, eli niitä, jotka sallivat käyttäjän maksaa vain pienen osan kertyneestä laskusta, ja pitää loppusummaa roikkumassa kuukausitolkulla kovalla korolla.

• WWjW.

totta, päivitäin kannattaa tehdä kauppaa elekronin tapaisella ja pitää tilillä alta tonnia,
      jotta jos katoaa ei paljoa menetä.

"Otin amexin",

minllakin oli amex joskus matkoilla, siten aloin jättää sen pois kun turhaksi havaitsi, lopulta luovuin, vaikka firma maksoi vuosimaksut.

• mun mielipide.

amexin käytön? Mitä vikaa kortissa oli? Itsellä ei ole ollut vielä mitään erityisempiä ongelmia sen kanssa?

Ja noille muille vastauksille
        Ja kun avasin ketjun puhuin nimenomaan LUOTTOKORTEISTA jotka olen todennut turhaksi- kuten sanoin, ne ovat köyhiä varten. Mutta MAKSUAIKAKORTTIA en sillä tarkoittanut. Sillä itsekkin jouduin sen hankkimaan kuten aiemmin jo sanoin enkä ole sitä kieltänytkään.
        Joten se joka höpisi, ettei minulla ole luottokorttia niin ei olekkaan vaan MAKSUAIKAKORTTI.

Ja debit ja electron on toiminut yhteiskäytössä 70% varmuudella netissäkin. On toki paikkoja joissa se ei käy, en sitä kiellä.

• siv.
        mun mielipide. kirjoitti:

amexin käytön? Mitä vikaa kortissa oli? Itsellä ei ole ollut vielä mitään erityisempiä ongelmia sen kanssa?

Ja noille muille vastauksille
        Ja kun avasin ketjun puhuin nimenomaan LUOTTOKORTEISTA jotka olen todennut turhaksi- kuten sanoin, ne ovat köyhiä varten. Mutta MAKSUAIKAKORTTIA en sillä tarkoittanut. Sillä itsekkin jouduin sen hankkimaan kuten aiemmin jo sanoin enkä ole sitä kieltänytkään.
        Joten se joka höpisi, ettei minulla ole luottokorttia niin ei olekkaan vaan MAKSUAIKAKORTTI.

Ja debit ja electron on toiminut yhteiskäytössä 70% varmuudella netissäkin. On toki paikkoja joissa se ei käy, en sitä kiellä.

"amexin käytön? Mitä vikaa kortissa oli? Itsellä ei ole ollut vielä mitään erityisempiä ongelmia sen kanssa? "

--se ei käynyt kaikissa paikoissa, joten aina piti olla jokin muu varalla.
        Jos on useampia kortteja, jokin mukana kuljetettava ja harvoin käytettävä kortti voi kadota, eikä sitä huomaa heti.

--havaitsin, arvioin sen "vaarallisemmaksi", katoamistilanteessa, kuin muut kortit.

--havaitsin sen edut arvottomaksi, 2 kertaa ylihintaisen turhan tuotteen sai eduilla, en tosiaan sellaisia tarvinnut.

En nähnyt mitään järkeä pelata "korttipeliä" korttipeliä

"Ja kun avasin ketjun puhuin nimenomaan LUOTTOKORTEISTA jotka olen todennut turhaksi- kuten sanoin, ne ovat köyhiä varten. "

Jos matkailee, kyllä luottokorttikin voi olla hyvä/kiva, tosin ei mitenkään välttämätön.

• Korttihai

Eräät maksukortit ovat varsin käteviä, sillä niillä maksaessa saa ylimääräisiä lisäetuja, jotka muutoin jäisivät saamatta. Esimerkiksi Dinersin pistejärjestelmä on varsin kelvollinen, jos sattuu pitämään ravintoloissa syömisestä tai Ruotsin risteilyistä. Lentoyhtiön brändäämä Mastercard taas antaa mukavan lisän kanta-asiakaspistesaldoon, jolla taas saa joko ilmaisia lentolippuja tai vaikkapa korotuksen bisnesluokkaan. Dinersillä taas pääsee esimerkiksi lentokentillä loungeihin, joka on verraton etu, jos ei satu omistamaan lentoyhtiön kultakorttia tms. Samoin Dinersillä voi saada mukavia tarjouksia, jos vain malttaa joskus kurkistaa jäsenpostin sisäänkin.

Jos edellämainituista eduista ei välitä eikä liiemmälti matkusta ulkomailla kuin korkeintaan suomalaisen seuramatkatoimiston kautta, niin silloin kansainvälinen luottokortti voi tietysti olla tarpeeton. Itselläni on kansainvälisiä kortteja useampiakin ja maksan kaikki laskut aina kokonaisuudessaan pois. Siitä huolimatta useammassakin kortissa on luottoa, joka on olemassa vain hätätilanteita varten.

Sitä paitsi: kun matkustaa melko paljon työn takia, ei todellakaan kiinnosta pistää käteistä kiinni firman menoihin esimerkiksi hotellimaksujen muodossa. Tässä kohdin luottokortti on aivan verraton.

• mun mielipide.

edellisen allekirjoitan. Eli jos joutuu luottoa käyttämään niin sitä olen yrittänyt koko ajan sanoa, että ne ovat ihmisille joilla ei ole varaa maksaa laskuja heti niiden erääntyessä.

En missään vaiheessa ole kieltänykään maksuaikakorttia, että se olisi köyhän valinta. Itselläkin on sellainen. Ja tuo luotto voi tietenkin olla hätävaralla tietenkin. Mutta kuten aiemmin sanoin, maksan myös itse laskut heti kun ne erääntyy tai jopa aiemminkin jo.
        Pointti ei ole nyt siinä oikeastaan mikä kortti on käytössä(visa,amex,mastercard,electron,debit) vaan siinä maksaako laskun heti kun se erääntyy. Tämä on se suuri ero. Ja noissa korteissa on noita tuollaisia bonus juttuja kyllä, ei niistä haittaakaan ole.

• illallista kortilla

Mun tuleekin automaattisesti mieleen Diners Clubin nimestä illallinen, englanniksi dinner. :D

• tällöin maahamme

edellisen allekirjoitan. Eli jos joutuu luottoa käyttämään niin sitä olen yrittänyt koko ajan sanoa, että ne ovat ihmisille joilla ei ole varaa maksaa laskuja heti niiden erääntyessä.

En missään vaiheessa ole kieltänykään maksuaikakorttia, että se olisi köyhän valinta. Itselläkin on sellainen. Ja tuo luotto voi tietenkin olla hätävaralla tietenkin. Mutta kuten aiemmin sanoin, maksan myös itse laskut heti kun ne erääntyy tai jopa aiemminkin jo.
        Pointti ei ole nyt siinä oikeastaan mikä kortti on käytössä(visa,amex,mastercard,electron,debit) vaan siinä maksaako laskun heti kun se erääntyy. Tämä on se suuri ero. Ja noissa korteissa on noita tuollaisia bonus juttuja kyllä, ei niistä haittaakaan ole.

nousee Niilo Yli-Vainion kaltaisia hurmossarnaajia. Mitä se kellekään kuuluu kuinka
        jotku muut luottokorttejaan käyttelee, kunhan laskut tulee hoidettua vaikka sitten minimikuukausierillä. Sitä vartenhan niissä ehdoissa on semmoiset olemassa ja määriteltynä.

Sinä saarnamies saat ihan rauhassa maksella korttisi tyhjäksi vaikka joka ehtoo ja vielä varmistaa nettipankista , että näin tosiaan on, mutta älä viitsi aikamies saarnata samaa virttä täällä illasta toiseen.

• että tuolla
        tällöin maahamme kirjoitti:

nousee Niilo Yli-Vainion kaltaisia hurmossarnaajia. Mitä se kellekään kuuluu kuinka
        jotku muut luottokorttejaan käyttelee, kunhan laskut tulee hoidettua vaikka sitten minimikuukausierillä. Sitä vartenhan niissä ehdoissa on semmoiset olemassa ja määriteltynä.

Sinä saarnamies saat ihan rauhassa maksella korttisi tyhjäksi vaikka joka ehtoo ja vielä varmistaa nettipankista , että näin tosiaan on, mutta älä viitsi aikamies saarnata samaa virttä täällä illasta toiseen.

oli vaan tarkoitus halventaa ja panetella köyhiä, esittää itse olevansa rahamies haukkuen samalla kaikki jotka maksaa esim. osarilla isommat ostoksensa. Mitä vikaa siinäkään on, pääasia että hoitaa raha-asiat niin ettei tuu kupruja eli maksut hoidetaan, vaikka sitten osiksella jos ei muuten kertalaakista onnaa ja harvemmin köyhällä onnaakaan jos pitäis joku tonnin hankinta maksaa (tarvitaan vaikka hajonneen tilalle joku huonekalu tai vaikka tietsikka).

• ...
        illallista kortilla kirjoitti:

Mun tuleekin automaattisesti mieleen Diners Clubin nimestä illallinen, englanniksi dinner. :D

Diner = henkilö, joka syö dinneriä.

Diners Clubin historia menee muuten seuraavasti:

"It all began with a forgotten wallet…

It's 1949. Businessman Frank McNamara schedules dinner at Major's Cabin Grill, a New York City restaurant. Dinner over, Frank realizes he has left his wallet in his other suit. His wife rescues him and pays. He resolves never to face this embarrassment again.
        February 1950. McNamara and his partner Ralph Schneider return to Major's Cabin Grill. When the bill comes, McNamara presents a small, cardboard card, a Diners Club Card, and signs for the purchase. In the credit card industry, this event is known as the First Supper… "

http://www.dinersclubus.com/dce_content/aboutdinersclub/companyhistory

• iloa

Ei aina iloa Dinersin tai Amexin korteista Suomessa.Koska kaikki kaupat eivät huoli niitä korkeitten käyttö maksujen takia.Visa ja Mastercard ovat huomattavasti pienemmillä prosenteilla pelaavia ja siksi yleisempiä.Monille kaupoille vain normaali pankkikortti kelpaa.

• olis kiva tietää
        iloa kirjoitti:

Ei aina iloa Dinersin tai Amexin korteista Suomessa.Koska kaikki kaupat eivät huoli niitä korkeitten käyttö maksujen takia.Visa ja Mastercard ovat huomattavasti pienemmillä prosenteilla pelaavia ja siksi yleisempiä.Monille kaupoille vain normaali pankkikortti kelpaa.

Tiedän toki joitain pikkuisia nyrkkipajoja, 1-2 miehen putiikkeja (käytettyjä tietsikoita myyvät liikkeet) joissa ei kelpaa edes pankkikortti mutta harvassa ovat.

Lidlistä tiedän että sinne sentään kelpaa Visa Electron ja Visa Debit, tosin nekin ovat pankkikortteja.

Mutta mitä muita on sellaisia joissa ei kelpaa kuin pankkikortti ja sanotaan ihan että se kansallinen, kohta poistuva pankkikortti ja edes Visa Electron ja Visa Debit ei niissä kelpaisi?

Tarkoititko muuten käyttömaksuilla Amexista ja Dinerista puhuttaessa korttiyhtiön provisioita?

• Lekendan paljastaja
        ... kirjoitti:

Diner = henkilö, joka syö dinneriä.

Diners Clubin historia menee muuten seuraavasti:

"It all began with a forgotten wallet…

It's 1949. Businessman Frank McNamara schedules dinner at Major's Cabin Grill, a New York City restaurant. Dinner over, Frank realizes he has left his wallet in his other suit. His wife rescues him and pays. He resolves never to face this embarrassment again.
        February 1950. McNamara and his partner Ralph Schneider return to Major's Cabin Grill. When the bill comes, McNamara presents a small, cardboard card, a Diners Club Card, and signs for the purchase. In the credit card industry, this event is known as the First Supper… "

http://www.dinersclubus.com/dce_content/aboutdinersclub/companyhistory

Tuo on selvästi jälkeenpäin kehitetty tarina. En oikein usko, että mikään ravintola luottaa kahteen äijään, jotka esittelevät pahvilappua ja sanovat että maksan myöhemmin, pistetään oikein nimet laskuun.

Voihan sitä koittaa suomalaisessakin paikassa. Tehdään kivannäköinen kortti ja mennään raflaan syömään että napa ruskaa. Kun laskun aika tulee, niin pahvi vain esille. Voi olla että soittavat poliisille.

Testaa ja kerro miten kävi.

• niinkö?

Mulla on Visa-maksuaikakortti (maksetaan aina kerralla koko lasku pois eikä sisällä oikeaa luottoa ollenkaan), tulot on noin tonnin luokkaa, tosin luottorajakin on alle tonnin. Mä en siis voi laskeakaan itseäni köyhäksi?

• mun mielipide.

No niin, saatiin kunnon keskustelua aikaan tästä luottokortti asiasta ja hyvä sehän oli tarkoitus.

Kuka on köyhä,keskituloinen,varakas,rikas,äärettömän rikas.. Jos sinulla on vaikka 1000e tulot ja alle 1000e kortti niin et vältämättä ole köyhä. Kyse on siitä jos elää yli varojensa eli silloin ei voi sanoa olevansa keskituloinen tavallaan jos kuluttaa enemmän kuin tienaa. Tienata voi vaikka 1200e ja kuluttaa vain 700e. Näin ei tarvi ottaa lainaa sikakalliilla luotolla.

Niin ja sinä joka sanoit minua saarnamieheksi niin.. En ole rikas enkä varmaankaan keskituloinenkaan koska saan palkkaa 2100 kuukaudessa. Mutta kulutan vähemmän kuin tienaan niin ei tarvi lainailla. Eikö se joka lainaa ole tavallaan köyhä tai matalatuloinen.
        Jokainen voi itse vaikuttaa siihen kulutuskäytöksellään tarviiko ottaa lainaa vai ei.

Ja jos joku nyt suuttui tästä minun "saarnaamisesta" olen pahoillani. Ei ollut tarkoitus loukata ketään. Odotin vain, että jos joku olisi maininnut saman asian kuin minä edellä.

Eli hyvätuloisen ei tarvitse ottaa lainaa jos kerran on hyvätuloinen riippumatta kuukausiansioista. Toivottavasti joku nyt ymmärsi mitä tarkoitan tällä. Eli jos ns. matalapalkkainen kuten minä pärjään omilla katson itseni varakkaamaksi kuin ne ketkä saavat 2500kk ja lainaavat silti rahaa mitä minä en tee.

• naamiopukki

Itse taas ajattelen asian toisinpäin.Kerran visa lasku tulee n. 1½ kuukautta jälkikäteen ilman korkoa, makuutan noitakin rahoja korkeakorkoisella tilillä ja otan korkotuoton mieluummin itselleni kuin että maksan samantien pankkikortilla ja korkotuotto siltäkin summalta jää saamatta.Jos maksat eräpäivänä koko visa-laskun pois,ei korkoa veloiteta.Pieni korkotuotto on aina parempi kuin ei korkotuottoa olleskaan.

• mun mielipide.

Eli maksat kuitenkin kun lasku erääntyy joten et lainaile rahaa korolla kuitenkaa. Eli periaatteessa visasi on maksuaikakortti ei luottokortti. Sehän riippuu ihan siitä miten visa laskun hoitaa katsotaanko se luottokortiksi vai ei. Eli sulla on kuitenkin varaa maksaa laskut heti kun ne erääntyy.

• kortteja niin

Eli maksat kuitenkin kun lasku erääntyy joten et lainaile rahaa korolla kuitenkaa. Eli periaatteessa visasi on maksuaikakortti ei luottokortti. Sehän riippuu ihan siitä miten visa laskun hoitaa katsotaanko se luottokortiksi vai ei. Eli sulla on kuitenkin varaa maksaa laskut heti kun ne erääntyy.

että on vain kaksi maksutapaa kortilla:

pankkikortti tai luotto

Pankkikorteiksi luetaan kansalliset vanhanmalliset siruttomat pankkikortit, Visa Electron ja Visa Debit sekä Maestro ja Mastercard Debit. Eli kortit joilla veloitus tapahtuu joko onlinena heti (Debit Online-kortit ja Electron sekä Maestro) tai viimeistään parin päivän viiveellä (kansallinen pankkikortti, Debit Offline-kortit). Huomatkaa siis että sekä Visa Debitin että Mastercard Debitin saa sekä offline-korttina että online-korttina, jos itse haluaa niin Debitin saa online-korttina, muuten se tulee offline-korttina. Paitsi jos on hakenut offline-korttia ja se myönnetäänkin online-korttina niin silloin voi epäillä että on itse ryssinyt jotain jos eivät offline-korttia pankista myönnä.

Luottokorteiksi luetaan muut kortit: Visa Credit-luottokortti joka on pankin oma kortti, Visa Classic (ilman varsinaista luottoa elikkä siis maksuaikakortti), Mastercard-maksuaikakortit, Mastercard-luotolliset kortit, Diners Club, Käyttöluotto, Käteisluotto, Aktiiviraha, Tiliraha, Amex ym kaikki ne joilla veloitus tapahtuu edes 30 päivän viiveellä tai sitten ihan oikealla luotolla.

Kaupan mielestä siis myös maksuaikakortti = luottokortti.

• periaate

Aivan sama asenne!
        1,5kk korotonta.
        Meille se on periaatekysymys. Maksuaikakortti.
        Kassalla kaiken kortilla maksaen kätevintä.

Muista tilanteista puhumattakaan.
        Korttilasku menee suoraveloitusen kautta.

• repo-man
        kortteja niin kirjoitti:

pankkikortti tai luotto

Pankkikorteiksi luetaan kansalliset vanhanmalliset siruttomat pankkikortit, Visa Electron ja Visa Debit sekä Maestro ja Mastercard Debit. Eli kortit joilla veloitus tapahtuu joko onlinena heti (Debit Online-kortit ja Electron sekä Maestro) tai viimeistään parin päivän viiveellä (kansallinen pankkikortti, Debit Offline-kortit). Huomatkaa siis että sekä Visa Debitin että Mastercard Debitin saa sekä offline-korttina että online-korttina, jos itse haluaa niin Debitin saa online-korttina, muuten se tulee offline-korttina. Paitsi jos on hakenut offline-korttia ja se myönnetäänkin online-korttina niin silloin voi epäillä että on itse ryssinyt jotain jos eivät offline-korttia pankista myönnä.

Luottokorteiksi luetaan muut kortit: Visa Credit-luottokortti joka on pankin oma kortti, Visa Classic (ilman varsinaista luottoa elikkä siis maksuaikakortti), Mastercard-maksuaikakortit, Mastercard-luotolliset kortit, Diners Club, Käyttöluotto, Käteisluotto, Aktiiviraha, Tiliraha, Amex ym kaikki ne joilla veloitus tapahtuu edes 30 päivän viiveellä tai sitten ihan oikealla luotolla.

Eikös se nyt ole luottoa eli kauppiaan ja korttiyhtiön luottamista siihen, että asiakas maksaa ostovelkansa 30 päivän kuluttua kun käyttää ns. maksuaikakorttia.

• ajettu alas
        kortteja niin kirjoitti:

pankkikortti tai luotto

Tiliraha/YkkösBonus-kortti

Tiliraha/YkkösBonus-kortit poistuvat käytöstä

Sampo Pankki ei enää myönnä uusia Tiliraha-kortteja. Jos haluat YkkösBonus- ja maksuaikaominaisuuden samaan korttiin, tutustu YkkösBonus MasterCard -yhdistelmäkorttiin. Sen etuna vanhaan Tiliraha-korttiin verrattuna on se, että YkkösBonus-ostopaikoista kertyvän tavallisen bonuksen lisäksi kaikki kotimaassa ja ulkomailla tehdyt ostot kerryttävät ostopaikasta riippumatta erityistä MasterBonusta.

• asdfsdffffffff

itselleni elämä ilman visaa olisi mahdottomuus, miten varaisin lennot, hotellit, hoitaisin auton vuokrauksen ulkomailla, jne, jne... Lisäksi ulkomaisista nettikaupoista tilattaessa tarvitsee varmentaa henkilöllisyys luottokortilla. Tietysti, jos elämä hoituu Suomen rajojen sisäpuolella voi hyvillä mielin sanoa kaikkia muita per*eaukiseksi....

• enää Visa-luottoa

kun monet nettikaupat hyväksyy uudet SEPA/EMV-normit täyttävät pankkikortit elikkäs Visa Debitin ja Visa Electronin.

Ainakin Sampopankin Visa Electron kelpaa useimmille, Nordean Electron-korttien kanssa ihmisillä on ollut ongelmaa. S-pankilla ei Electronia ole mutta sen Visa Debit alkaa kelvata yhä useammassa paikassa niin Suomessa kuin rajat ylittävänä netissäkin.

• Maksumies
        enää Visa-luottoa kirjoitti:

kun monet nettikaupat hyväksyy uudet SEPA/EMV-normit täyttävät pankkikortit elikkäs Visa Debitin ja Visa Electronin.

Ainakin Sampopankin Visa Electron kelpaa useimmille, Nordean Electron-korttien kanssa ihmisillä on ollut ongelmaa. S-pankilla ei Electronia ole mutta sen Visa Debit alkaa kelvata yhä useammassa paikassa niin Suomessa kuin rajat ylittävänä netissäkin.

Electron ja Debit -kortit toimivat käytännössä PayPalissa, Amazonissa ja kaikissa Visaa vinguttavissa verkkokaupoissa, harvoilla verkkokaupoilla on erityistä syytä tai edes kykyä alkaa erottelemaan suomalaisia kortteja sen mukaan ovatko ne luottokortteja vai Debitejä, niin että vain osa korteista hyväksyttäisiin (huom. Play.com -kaupalla ongelmia Electronin kanssa, sähköpostitse sen voi selvittää).

Jos Electron tai Debit ei toimi vaikka tiedot on syötetty oikein, vika löytyy todennäköisesti oman pankin järjestelmistä, voivat jopa rajoittaa tahallaan kortin käyttöä tai varmennekäytännöt ovat niin tiukat, että se sulkee suuren osan kaupoista, jopa PayPalin ja Amazonin, pois.

OP:n Electron ja Debit alkavat toimimaan kenties tänä vuonna kunnolla netissä.

• ongelmia ollut
        Maksumies kirjoitti:

Electron ja Debit -kortit toimivat käytännössä PayPalissa, Amazonissa ja kaikissa Visaa vinguttavissa verkkokaupoissa, harvoilla verkkokaupoilla on erityistä syytä tai edes kykyä alkaa erottelemaan suomalaisia kortteja sen mukaan ovatko ne luottokortteja vai Debitejä, niin että vain osa korteista hyväksyttäisiin (huom. Play.com -kaupalla ongelmia Electronin kanssa, sähköpostitse sen voi selvittää).

Jos Electron tai Debit ei toimi vaikka tiedot on syötetty oikein, vika löytyy todennäköisesti oman pankin järjestelmistä, voivat jopa rajoittaa tahallaan kortin käyttöä tai varmennekäytännöt ovat niin tiukat, että se sulkee suuren osan kaupoista, jopa PayPalin ja Amazonin, pois.

OP:n Electron ja Debit alkavat toimimaan kenties tänä vuonna kunnolla netissä.

en tiedä onko enää, en oo nordean asiakas mutta sen mitä oon lukenut niin sen electronien kanssa on ollu ongelmaa nettimaksamisessa.

• vauraat?

Miten vauraat ja hyvätuloiset ovat niin tyhmiä etteivät maksa käteisellä juuri mitään?

Poikkeuksiakin tietysti on.
      Tuskin kovin paljoa.

Tuohan vain osoittaa ettei tyhmyys ja hyvät tulot ole toisiaan pois sulkevia.

Hyvätuloiset laittavat laskunsa maksuun aikaisintaan eräpäivänä.
      Jotkut ovat optimoineet viivästykset siihen pisteeseen että maksavat vasta viime tipassa ennen sakoille menoa.

Lopun rahaliikenteestä hoitavat luottokortin maksuaikaominaisuudella.
      Lisä se on pienikin lisä.

Kaikkein varakkaat eivät maksa juuri mistään mitään.
      Edustustili, liike- ja/tai poliittiset tuttavuudet hoitavat kulut.

Aina löytyy myös liehittelijöitä jotka suosion toivossa toimivat maksumiehinä.

Vain köyhät maksavat käteisellä (=rahalla tai pankkikortilla).
      Rutiköyhät hölmöt turvautuvat pikavippeihin ja varsinaisiin luottokortin lainoitusominaisuuksiin.

• laskunsa ajoissa

mm. juuri sen takia ettei tulisi luottohäiriömerkintää. Se tosin ei tunnu painavan paljoakaan vaakakupissa, "pärstäkertoimen" ja lompakon paksuuden mukaan mennään pankkimaailmassakin, ei sen mukaan miten moitteetta toinen on hoitanut raha-asiansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1390
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1345
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1235
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1041
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe