Evinrude E-Tec 75 hv tuntikulutus ?

mariner____

Paljonkos 75hv malli hörppää tunnissa kaasu auki ? Ymmärtääkseni 90 malli on sama ja kulutus on n. 29 l/h.

11

7133

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on enää

kuluttaako 29 vai 25 l/h, jos on varaa ostaa tuollainen kone ja aikoo vielä sillä ajaa. Minulla on 30-kymppinen yamaha enkä laske sen kulutusta ajanpa sitten tunnin tai viisi minuuttia.
      Eli kone pussin paksuutta ajatellen.
      Ei millään pahalla.

• .........

sun pitää kysyä paljonko vie meripeninkulmalla eikä mitä vie tunnissa

• Liki pitäen

29litraa jaetaan 90hv,-on 0,32222222litr./hv, joka kerrotaan 75hv.-on 24,16 litraa, kaasu auki.

Mutta luultavasti siinä on pari-kolme lisähevosvoimaa, joten litra pari enemmän on käytännön kulutus.

Matkaa ajettaessa kulutus onkin sitten eri juttu. esim 20 km matkalla kulutus ei näyttele enää juuri mitään roolia, koska aikaa ei mee kun varttitunti.,

• marine____r

tuossa testissä 27,2 l/h, kiitokset!

• ja jatkuvasti

tossa joulun alla käynnistin ewikan ja se käy tuolla autotallissa ja vie sen 4 ltr tunti.

Olen aina lisäillyt siihen bensaa, on siinä 500 litran tilatankki niin ehkä käy pitkälle kevääseen.

• omc boy

Muista lisätä välillä öljyä ja huolehdi riitävästä ilmanvaihdosta,kun noin kestokäytät konetta

• Aulikki ja Mika

Meillä Terhi 50 hv käy koko vuoden.Saamme navettaan valot sen potkurista.Benssiniä menee noin 480litraa kuussa.

• käykäy
        Aulikki ja Mika kirjoitti:

Meillä Terhi 50 hv käy koko vuoden.Saamme navettaan valot sen potkurista.Benssiniä menee noin 480litraa kuussa.

Meillä käy Terhi ,pesee pyykin,siivoaa,laittaa ruuan ja hoitaa muutkin "tarpeet".Kulutus hiukan soppaa ja sen sellasta.Ja on myös seurallinen,eikä muuten savuta yhtään

• Työntääkö
        käykäy kirjoitti:

Meillä käy Terhi ,pesee pyykin,siivoaa,laittaa ruuan ja hoitaa muutkin "tarpeet".Kulutus hiukan soppaa ja sen sellasta.Ja on myös seurallinen,eikä muuten savuta yhtään

Se Terhi myös venettä, kun oot katiskoille menossa.

• Ei voi laskea noin

On se aika paljon kiinni veneestä, potkurista ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5153
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3765
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      46
      2719
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1298
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      281
      1267
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      394
      1106
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      208
      1029
    Aihe