tarvitsisin tietoja kesäkukkien siemenistä kasvattelusta. Hyviä ja helppoja lajikkeita näin alkuun!
meillä on sisällä kasvivalo (isännän chilikasvatuksen takia), ja tuolla kohtaa myös lämmin paikka, joten olosuhteet olis kunnossa..
itäsuomessa menestyviä puolivarjon ja paahteisen paikan kesäkukkia!
ps. jos jollakulla ois ylimääräsiä siemeniä, esim. keijunmekko (ei tahdo kaupoista löytyä) niin ostaisin myös!
helpot..
6
854
Vastaukset
- vasta-alkaja
Ostin viime kesänä hyvänä taimenalkuna keijunmekon, mielijohteesta. En kokenut sitä "kummoiseksikaan" kesäköynnöskukaksi, ainakaan se yksilö ei kehittynyt, niin että alkaisin sitä siemenestä kasvattamaan, kun se on yksivuotinenkin. Vaikka joku kai on sen saanut säilymään kellarissa seuraavaan vuoteen ?
Ihan herttaisen näköinen köynnöshän se on, mutta mutta...
kaikki riippuu tietysti ja paikasta ja kokonaisuudesta, mitä mihinkin laittaa ja numero ykkösenä oma maku. Jos pitää jostain, niin pitää, vaikka se ei jonkun toisen mielestä ole "ihmeellinen kukka".
Ensirunsauden jälkeen olen itsekin huomannut paremmin yksinkertaisten ja vaatimattomana pidettyjen kukkien kauneuden.
Varsinkin ryhmissä pitää olla erilaista, ettei tule "ähkytäytekakun" näköinen kukkaryhmä, vaan kukat korostavat toisiaan muodoilla ja väreillä.
Yksi monipuolisimmista nettikaupoista on
www.exoticgarden.fi
Sieltä löytyy laidasta laitaan monenlaista, alkaen kaikista ihan tavallisista kesäkukista mukaanlukien köynnökset, monine variaatioineen ja harvinaisempiakin runsaasti.
Itse olen vasta-alkajana siemenestä kasvatellut köynnöksenä vain ruusupapua, tuoksuhernettä, ipomoeaa eli "elämänlankoja" ja köynnöskrasseja, niitä kaikkia on "sen seitsemän väriä",
ja ne ovat helppoja ja rehottavat koko kesän - myöhään syksyyn asti. Monivuotiset on sitten toinen juttu, josta minulla ei ole kokemusta.
Ravinnetta kannattaa antaa kesäkukillekin, se edistää kukintaa ja rehevyyttä. - myös täällä:
http://www.joyseeds.fi
ks. yksivuotiset sivu 2.- mitä hintoja
Hertsileijaa,kyllä on kalliita siemenpusseja.
Yksi keijunmekon pussi tulis maksaan 6€..35,67 mummonmarkkaa..kun tuolta tilaa,huh. - ellit
mitä hintoja kirjoitti:
Hertsileijaa,kyllä on kalliita siemenpusseja.
Yksi keijunmekon pussi tulis maksaan 6€..35,67 mummonmarkkaa..kun tuolta tilaa,huh.Hei vasta-alkaja,onko sinulla sellaista sähk.p.osoitetta,jonka voisit laittaa tänne,laittaisin sinulle tulemaan keijunmekon siemeniä,jäi niin paljon.
- tolvanallekin
ellit kirjoitti:
Hei vasta-alkaja,onko sinulla sellaista sähk.p.osoitetta,jonka voisit laittaa tänne,laittaisin sinulle tulemaan keijunmekon siemeniä,jäi niin paljon.
Olisiko sinulla minullekin? minulla oli muutama siemen mutta minä onneton peitin ne kun laitoin itämään, nyt harmittaa vietävästi:(
Olen ensikertalainen näissä hommissa ja kaikki täytyy oppia näemmä kantapään kautta.
Yksi mummon tolvana
minulle voisi laittaa postia osoitteeseen [email protected] - ellit
tolvanallekin kirjoitti:
Olisiko sinulla minullekin? minulla oli muutama siemen mutta minä onneton peitin ne kun laitoin itämään, nyt harmittaa vietävästi:(
Olen ensikertalainen näissä hommissa ja kaikki täytyy oppia näemmä kantapään kautta.
Yksi mummon tolvana
minulle voisi laittaa postia osoitteeseen [email protected]Laitoin sinulla s.postia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244152Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132938Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22910Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.40888PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37734
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37725- 104667
- 135657