tarvitsisin tietoja kesäkukkien siemenistä kasvattelusta. Hyviä ja helppoja lajikkeita näin alkuun!
meillä on sisällä kasvivalo (isännän chilikasvatuksen takia), ja tuolla kohtaa myös lämmin paikka, joten olosuhteet olis kunnossa..
itäsuomessa menestyviä puolivarjon ja paahteisen paikan kesäkukkia!
ps. jos jollakulla ois ylimääräsiä siemeniä, esim. keijunmekko (ei tahdo kaupoista löytyä) niin ostaisin myös!
helpot..
6
937
Vastaukset
- vasta-alkaja
Ostin viime kesänä hyvänä taimenalkuna keijunmekon, mielijohteesta. En kokenut sitä "kummoiseksikaan" kesäköynnöskukaksi, ainakaan se yksilö ei kehittynyt, niin että alkaisin sitä siemenestä kasvattamaan, kun se on yksivuotinenkin. Vaikka joku kai on sen saanut säilymään kellarissa seuraavaan vuoteen ?
Ihan herttaisen näköinen köynnöshän se on, mutta mutta...
kaikki riippuu tietysti ja paikasta ja kokonaisuudesta, mitä mihinkin laittaa ja numero ykkösenä oma maku. Jos pitää jostain, niin pitää, vaikka se ei jonkun toisen mielestä ole "ihmeellinen kukka".
Ensirunsauden jälkeen olen itsekin huomannut paremmin yksinkertaisten ja vaatimattomana pidettyjen kukkien kauneuden.
Varsinkin ryhmissä pitää olla erilaista, ettei tule "ähkytäytekakun" näköinen kukkaryhmä, vaan kukat korostavat toisiaan muodoilla ja väreillä.
Yksi monipuolisimmista nettikaupoista on
www.exoticgarden.fi
Sieltä löytyy laidasta laitaan monenlaista, alkaen kaikista ihan tavallisista kesäkukista mukaanlukien köynnökset, monine variaatioineen ja harvinaisempiakin runsaasti.
Itse olen vasta-alkajana siemenestä kasvatellut köynnöksenä vain ruusupapua, tuoksuhernettä, ipomoeaa eli "elämänlankoja" ja köynnöskrasseja, niitä kaikkia on "sen seitsemän väriä",
ja ne ovat helppoja ja rehottavat koko kesän - myöhään syksyyn asti. Monivuotiset on sitten toinen juttu, josta minulla ei ole kokemusta.
Ravinnetta kannattaa antaa kesäkukillekin, se edistää kukintaa ja rehevyyttä. - myös täällä:
http://www.joyseeds.fi
ks. yksivuotiset sivu 2.- mitä hintoja
Hertsileijaa,kyllä on kalliita siemenpusseja.
Yksi keijunmekon pussi tulis maksaan 6€..35,67 mummonmarkkaa..kun tuolta tilaa,huh. - ellit
mitä hintoja kirjoitti:
Hertsileijaa,kyllä on kalliita siemenpusseja.
Yksi keijunmekon pussi tulis maksaan 6€..35,67 mummonmarkkaa..kun tuolta tilaa,huh.Hei vasta-alkaja,onko sinulla sellaista sähk.p.osoitetta,jonka voisit laittaa tänne,laittaisin sinulle tulemaan keijunmekon siemeniä,jäi niin paljon.
- tolvanallekin
ellit kirjoitti:
Hei vasta-alkaja,onko sinulla sellaista sähk.p.osoitetta,jonka voisit laittaa tänne,laittaisin sinulle tulemaan keijunmekon siemeniä,jäi niin paljon.
Olisiko sinulla minullekin? minulla oli muutama siemen mutta minä onneton peitin ne kun laitoin itämään, nyt harmittaa vietävästi:(
Olen ensikertalainen näissä hommissa ja kaikki täytyy oppia näemmä kantapään kautta.
Yksi mummon tolvana
minulle voisi laittaa postia osoitteeseen [email protected] - ellit
tolvanallekin kirjoitti:
Olisiko sinulla minullekin? minulla oli muutama siemen mutta minä onneton peitin ne kun laitoin itämään, nyt harmittaa vietävästi:(
Olen ensikertalainen näissä hommissa ja kaikki täytyy oppia näemmä kantapään kautta.
Yksi mummon tolvana
minulle voisi laittaa postia osoitteeseen [email protected]Laitoin sinulla s.postia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908346Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424738Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414391Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452595Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981478- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441246Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641152Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090