helpot..

vasta-alkaja

tarvitsisin tietoja kesäkukkien siemenistä kasvattelusta. Hyviä ja helppoja lajikkeita näin alkuun!
meillä on sisällä kasvivalo (isännän chilikasvatuksen takia), ja tuolla kohtaa myös lämmin paikka, joten olosuhteet olis kunnossa..

itäsuomessa menestyviä puolivarjon ja paahteisen paikan kesäkukkia!

ps. jos jollakulla ois ylimääräsiä siemeniä, esim. keijunmekko (ei tahdo kaupoista löytyä) niin ostaisin myös!

6

919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasta-alkaja

Ostin viime kesänä hyvänä taimenalkuna keijunmekon, mielijohteesta. En kokenut sitä "kummoiseksikaan" kesäköynnöskukaksi, ainakaan se yksilö ei kehittynyt, niin että alkaisin sitä siemenestä kasvattamaan, kun se on yksivuotinenkin. Vaikka joku kai on sen saanut säilymään kellarissa seuraavaan vuoteen ?
      Ihan herttaisen näköinen köynnöshän se on, mutta mutta...
      kaikki riippuu tietysti ja paikasta ja kokonaisuudesta, mitä mihinkin laittaa ja numero ykkösenä oma maku. Jos pitää jostain, niin pitää, vaikka se ei jonkun toisen mielestä ole "ihmeellinen kukka".

Ensirunsauden jälkeen olen itsekin huomannut paremmin yksinkertaisten ja vaatimattomana pidettyjen kukkien kauneuden.
      Varsinkin ryhmissä pitää olla erilaista, ettei tule "ähkytäytekakun" näköinen kukkaryhmä, vaan kukat korostavat toisiaan muodoilla ja väreillä.

Yksi monipuolisimmista nettikaupoista on
      www.exoticgarden.fi

Sieltä löytyy laidasta laitaan monenlaista, alkaen kaikista ihan tavallisista kesäkukista mukaanlukien köynnökset, monine variaatioineen ja harvinaisempiakin runsaasti.

Itse olen vasta-alkajana siemenestä kasvatellut köynnöksenä vain ruusupapua, tuoksuhernettä, ipomoeaa eli "elämänlankoja" ja köynnöskrasseja, niitä kaikkia on "sen seitsemän väriä",
      ja ne ovat helppoja ja rehottavat koko kesän - myöhään syksyyn asti. Monivuotiset on sitten toinen juttu, josta minulla ei ole kokemusta.
      Ravinnetta kannattaa antaa kesäkukillekin, se edistää kukintaa ja rehevyyttä.

• myös täällä:
      • mitä hintoja

Hertsileijaa,kyllä on kalliita siemenpusseja.
        Yksi keijunmekon pussi tulis maksaan 6€..35,67 mummonmarkkaa..kun tuolta tilaa,huh.

• ellit
        mitä hintoja kirjoitti:

Hertsileijaa,kyllä on kalliita siemenpusseja.
        Yksi keijunmekon pussi tulis maksaan 6€..35,67 mummonmarkkaa..kun tuolta tilaa,huh.

Hei vasta-alkaja,onko sinulla sellaista sähk.p.osoitetta,jonka voisit laittaa tänne,laittaisin sinulle tulemaan keijunmekon siemeniä,jäi niin paljon.

• tolvanallekin
        ellit kirjoitti:

Hei vasta-alkaja,onko sinulla sellaista sähk.p.osoitetta,jonka voisit laittaa tänne,laittaisin sinulle tulemaan keijunmekon siemeniä,jäi niin paljon.

Olisiko sinulla minullekin? minulla oli muutama siemen mutta minä onneton peitin ne kun laitoin itämään, nyt harmittaa vietävästi:(

Olen ensikertalainen näissä hommissa ja kaikki täytyy oppia näemmä kantapään kautta.
        Yksi mummon tolvana

minulle voisi laittaa postia osoitteeseen [email protected]

• ellit
        tolvanallekin kirjoitti:

Olisiko sinulla minullekin? minulla oli muutama siemen mutta minä onneton peitin ne kun laitoin itämään, nyt harmittaa vietävästi:(

Olen ensikertalainen näissä hommissa ja kaikki täytyy oppia näemmä kantapään kautta.
        Yksi mummon tolvana

minulle voisi laittaa postia osoitteeseen [email protected]

Laitoin sinulla s.postia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81