tarvitsisin tietoja kesäkukkien siemenistä kasvattelusta. Hyviä ja helppoja lajikkeita näin alkuun!
meillä on sisällä kasvivalo (isännän chilikasvatuksen takia), ja tuolla kohtaa myös lämmin paikka, joten olosuhteet olis kunnossa..
itäsuomessa menestyviä puolivarjon ja paahteisen paikan kesäkukkia!
ps. jos jollakulla ois ylimääräsiä siemeniä, esim. keijunmekko (ei tahdo kaupoista löytyä) niin ostaisin myös!
helpot..
6
927
Vastaukset
- vasta-alkaja
Ostin viime kesänä hyvänä taimenalkuna keijunmekon, mielijohteesta. En kokenut sitä "kummoiseksikaan" kesäköynnöskukaksi, ainakaan se yksilö ei kehittynyt, niin että alkaisin sitä siemenestä kasvattamaan, kun se on yksivuotinenkin. Vaikka joku kai on sen saanut säilymään kellarissa seuraavaan vuoteen ?
Ihan herttaisen näköinen köynnöshän se on, mutta mutta...
kaikki riippuu tietysti ja paikasta ja kokonaisuudesta, mitä mihinkin laittaa ja numero ykkösenä oma maku. Jos pitää jostain, niin pitää, vaikka se ei jonkun toisen mielestä ole "ihmeellinen kukka".
Ensirunsauden jälkeen olen itsekin huomannut paremmin yksinkertaisten ja vaatimattomana pidettyjen kukkien kauneuden.
Varsinkin ryhmissä pitää olla erilaista, ettei tule "ähkytäytekakun" näköinen kukkaryhmä, vaan kukat korostavat toisiaan muodoilla ja väreillä.
Yksi monipuolisimmista nettikaupoista on
www.exoticgarden.fi
Sieltä löytyy laidasta laitaan monenlaista, alkaen kaikista ihan tavallisista kesäkukista mukaanlukien köynnökset, monine variaatioineen ja harvinaisempiakin runsaasti.
Itse olen vasta-alkajana siemenestä kasvatellut köynnöksenä vain ruusupapua, tuoksuhernettä, ipomoeaa eli "elämänlankoja" ja köynnöskrasseja, niitä kaikkia on "sen seitsemän väriä",
ja ne ovat helppoja ja rehottavat koko kesän - myöhään syksyyn asti. Monivuotiset on sitten toinen juttu, josta minulla ei ole kokemusta.
Ravinnetta kannattaa antaa kesäkukillekin, se edistää kukintaa ja rehevyyttä. - myös täällä:
http://www.joyseeds.fi
ks. yksivuotiset sivu 2.- mitä hintoja
Hertsileijaa,kyllä on kalliita siemenpusseja.
Yksi keijunmekon pussi tulis maksaan 6€..35,67 mummonmarkkaa..kun tuolta tilaa,huh. - ellit
mitä hintoja kirjoitti:
Hertsileijaa,kyllä on kalliita siemenpusseja.
Yksi keijunmekon pussi tulis maksaan 6€..35,67 mummonmarkkaa..kun tuolta tilaa,huh.Hei vasta-alkaja,onko sinulla sellaista sähk.p.osoitetta,jonka voisit laittaa tänne,laittaisin sinulle tulemaan keijunmekon siemeniä,jäi niin paljon.
- tolvanallekin
ellit kirjoitti:
Hei vasta-alkaja,onko sinulla sellaista sähk.p.osoitetta,jonka voisit laittaa tänne,laittaisin sinulle tulemaan keijunmekon siemeniä,jäi niin paljon.
Olisiko sinulla minullekin? minulla oli muutama siemen mutta minä onneton peitin ne kun laitoin itämään, nyt harmittaa vietävästi:(
Olen ensikertalainen näissä hommissa ja kaikki täytyy oppia näemmä kantapään kautta.
Yksi mummon tolvana
minulle voisi laittaa postia osoitteeseen [email protected] - ellit
tolvanallekin kirjoitti:
Olisiko sinulla minullekin? minulla oli muutama siemen mutta minä onneton peitin ne kun laitoin itämään, nyt harmittaa vietävästi:(
Olen ensikertalainen näissä hommissa ja kaikki täytyy oppia näemmä kantapään kautta.
Yksi mummon tolvana
minulle voisi laittaa postia osoitteeseen [email protected]Laitoin sinulla s.postia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605173Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405088Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163447Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370