keitele

kutsuuko

Muuttaiskos takas Keiteleelle eläkkeellä. muutin sieltä koulun ja työn perässä 70-luvun alussa. tuntiskos samaksi paikaksi, onko ketään tuttua?

7

1636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telekei

      Kylläpä Keitele on noista ajoista muuttunut aika paljon. Porukkaa on lappanut muualle, mutta niinpä on muistakin vastaavista pitäjistä. Porukka vähenee ja juorut kulkee.

      Okei, onhan se Keitsu pikkukunta, mutta kylläpä vaan nuo kauppapalvelut ovat tosi huonoja. Salen ja K-marketin valikoimat on aikas huonolaatuisia mitä tulee hedelmiin ja vihanneksiin. K-marketin hyllyistä tarttui jokin aika sitten käteen 3 kk wanha ruokatuote. Ilmeisesti kuitenkin PeeÄssä suunnittelee uuden kaupan rakentamista, onko sitten uusi Sale vai sen tilalle S-market, enpä tiedä.

      Bensa oli aikaisemmin ihan älyttömissä hinnoissa siellä; joskus jopa kävi niin, että en saanut siellä tankattuakaan. Oli nimittäin menovesi loppu molemmilta asemilta.

      Pankkeja on vain yksi. Pankkiautomaatistakin on joskus rahat olleet loppu.

      Mutta, noinhan se elämä maalla menee. Keitsuun vaan, ihan hyvä paikka.

      • keiteleläinen

        Minusta täällä pn peruspalvelut kohdallaan. Tosin joutuu jotain tavaroita hakemaan naapuripitäjistä. Ruokakauppoja on kaksi ja minusta niiden valikoimat on hyvät. Bensaa saa St1 asemalta edullisesti ja sieltä se kantsii ostaakin. Pankkeja on yksi , mutta nykyaikana kun netis maksaa laskut, on ihan sama minkä pankin asiakas on.
        Keitele on hieno pitäjä, ja vireä, joten TERVETULOA vaan tänne viettämään eläkepäiviä:)


      • immeiset
        keiteleläinen kirjoitti:

        Minusta täällä pn peruspalvelut kohdallaan. Tosin joutuu jotain tavaroita hakemaan naapuripitäjistä. Ruokakauppoja on kaksi ja minusta niiden valikoimat on hyvät. Bensaa saa St1 asemalta edullisesti ja sieltä se kantsii ostaakin. Pankkeja on yksi , mutta nykyaikana kun netis maksaa laskut, on ihan sama minkä pankin asiakas on.
        Keitele on hieno pitäjä, ja vireä, joten TERVETULOA vaan tänne viettämään eläkepäiviä:)

        Onkohan ketään entistä enää paikkakunnalla...olisi edes joku tuttu.
        Kiitti vastauksista! Huomasin monen muuttuneen: ennen oli Esso ja Esson kioski ja Veljestupa ja Shellin baari ja työväentalo ja elokuvat. Nyt on Keitsu!


      • TeleKei

        Enpä ole ennen itselleni vastannut. Nytpä sen teen.

        Sen asian haluan tuoda esille, että kyllä Keitsu ympäryskunnat voittaa, muuthan ovat kuolemanpitäjiä. Kunnallisverotus on Pohjois-Savon alhaisimpia.

        Kylän keskusta on ihan siisti. Vuonamonsalmen sillalta on hienot näkymät niin pohjoiseen kuin etelään. Vuonamonsalmen näkymät ovat itseasiassa jääneet ympäri Suomea tapaamieni ihmisten mieleen. Tuntuu erityisen mukavalta kuulla, että ihmiset ko. paikan muistavat.

        Paljon on muuttunut vuosien saatossa, mutta sepä Keitsun juuri muista erottaakin. On tajuttu ja osattu muuttua, siitä on Keitsulle pakko antaa tunnustusta.


      • mainoksesta
        TeleKei kirjoitti:

        Enpä ole ennen itselleni vastannut. Nytpä sen teen.

        Sen asian haluan tuoda esille, että kyllä Keitsu ympäryskunnat voittaa, muuthan ovat kuolemanpitäjiä. Kunnallisverotus on Pohjois-Savon alhaisimpia.

        Kylän keskusta on ihan siisti. Vuonamonsalmen sillalta on hienot näkymät niin pohjoiseen kuin etelään. Vuonamonsalmen näkymät ovat itseasiassa jääneet ympäri Suomea tapaamieni ihmisten mieleen. Tuntuu erityisen mukavalta kuulla, että ihmiset ko. paikan muistavat.

        Paljon on muuttunut vuosien saatossa, mutta sepä Keitsun juuri muista erottaakin. On tajuttu ja osattu muuttua, siitä on Keitsulle pakko antaa tunnustusta.

        Kylläpä te osaatte mainostaa Keitelettä. HYVÄ! Vuonamonsalmen silta on upea ja sitä oli lossikin.


    • Anonyymi00006

      Kaikki pienet kylät muuttuneet paljon v-2000 lunvun alusta. Väki vähenee ja palvelut myös. Monessa on niin, että kauppojakaan ei ole kuin yksi. Pärjää joten- kuten, kun ei ole kilpailijoita kannikan myynnissä. Kesäaika ja varsinkin loma-ajat. Tuohon edelliseen sopii hyvin sanaksi : Lomaajat ! tuovat piristystä
      katukuvaan.

    • Anonyymi00007

      Ei kannata muuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe