Parkanon alakoulussa kiusaaminen rehottaa ja varmaan yläkoulussakin

huolehtiva isä

Osa opettajista ei tee asialle mitään. Rehtori ei kuulemma ota kantaa myöskään. Ihme juttu, vaikka tiedotusvälineissä julkkiksetkin allekirjoittavat :"minä en kiusaa-addresseja".
Kylmä totuus on täällä, että jos opettajan lellikki kiusaa, on kiusatulla keinot hyvin vähissä. On vaan kestettävä. Opet "eivät näe kiusaamista". Voi pyhä sylvi, ei kai ne lellikit open edessä kiusaakaan! Mielin kielin ovat opettajan nähden. Tosin jotkut oppilaat nostetaan muiden yläpuolelle niin, ettei palvova opettaja varmaan toruisi vaikka nenän edessä turpaan toista löisikin. Kehuvat vaan joka teosta. Sehän on vaan reipasta käyttäytymistä! Täällä pikkupaikkakunnalla on opeilla tuttuja ja tuttujen lapsia. Kun tutun lapsi kiusaa, eihän sitä saa torua.... Kiusattu poika saa nuolla haavansa yksinäisyydessä. Myöskin sosiaalisella statuksella arvoa. Pienituloisen perheen vesaa saa potkia rauhassa. Opettajat kääntävät kaiken kiusatun ongelmaksi, eihän "täydellisillä" kiusaajilla voi olla ongelmia. Nykypäivää valitettavasti Parkanon koulussa. Muutama opettajakin muuten niin väärällä alalla kuin vain voi olla! Eräskin naispuolinen ope suorastaan raivoaa oppilaille. Moitteet opesta lakaistaan tehokkaasti maton alle ja sama huuto ja oppilaiden nolaaminen jatkuu.

81

16670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulun

      oppilaana, voisin vaikka vannoa tietäväni, kenestä naisopettajasta on kyse.

      • Koulun vaihto todennäköistä!

        samainen naisopettaja on täysi hirviö! Muutamat oppilaat pelkäävät kouluunmenoa kyseisen naisopettajan tähden. Tällä samaisella opettajalla on myös lellikki oppilaansa, jotka saavat kiusata valitsemiaan kohteita rajoituksetta. Miksei tälläistä selvästi häiriintynyttä yksilöä ohjata esim Psyykkiseen hoitoon tms?


      • Joskus opetti minunkin laps...
        Koulun vaihto todennäköistä! kirjoitti:

        samainen naisopettaja on täysi hirviö! Muutamat oppilaat pelkäävät kouluunmenoa kyseisen naisopettajan tähden. Tällä samaisella opettajalla on myös lellikki oppilaansa, jotka saavat kiusata valitsemiaan kohteita rajoituksetta. Miksei tälläistä selvästi häiriintynyttä yksilöä ohjata esim Psyykkiseen hoitoon tms?

        kun tuollainen tapaus saa olla lasten itsetunnon pilaajana koulussa. Tiedän siis minäkin ketä opettajaa tarkoitetaan. Ainoa opettaja, josta kenelläkään ei varmaan ole mitään hyvää sanottavaa. Nauttii silminnähden lasten (yleensä ottaa kohteekseen ne hiljaiset) mollaamisesta koko luokan kuullen. Vaikka hänen luokalleen ei monet halua lapsiaan edes laittaa, opettaa tämä nainen valitettavasti myös muita luokkia muutamissa aineissa "tuttuun nolaavaan tyyliinsä".


      • Jasu
        Koulun vaihto todennäköistä! kirjoitti:

        samainen naisopettaja on täysi hirviö! Muutamat oppilaat pelkäävät kouluunmenoa kyseisen naisopettajan tähden. Tällä samaisella opettajalla on myös lellikki oppilaansa, jotka saavat kiusata valitsemiaan kohteita rajoituksetta. Miksei tälläistä selvästi häiriintynyttä yksilöä ohjata esim Psyykkiseen hoitoon tms?

        Aamulehdessä oli juttu että vanhemmat tekee opettajista valituksia ja kanteluja...suurin osa täysin aiheettomia.

        Että niin siinä käy kun asia tutkitaan tarkemmin ... niin mitään lainvastaista ei ole tapahtunut.


      • Kiusatun äiti
        Jasu kirjoitti:

        Aamulehdessä oli juttu että vanhemmat tekee opettajista valituksia ja kanteluja...suurin osa täysin aiheettomia.

        Että niin siinä käy kun asia tutkitaan tarkemmin ... niin mitään lainvastaista ei ole tapahtunut.

        Onkohan sellaista opettajaa olemassakaan, joka myöntäisi "juupa juu, kiusaamista onkin ollut koko ajan, vaikka olen ennen sanonut ettei ole", kun sitä ylemmiltä tahoilta tullaan kyselemään. Siinähän opettaja samalla myöntäisi epäpätevyytensä! Varmasti kiistää vielä tiukemmin, ettei ole kiusaamista. Ei kukaan vanhempi valitusta noin korkealle tee, mutta jos reksi ei korvaansa lotkauta, on se pakko jotain muuta tehdä lapsensa puolesta. Monissa (muissa) kouluissahan se rehtoriin yhteyttä ottaminen jo saattaa auttaa...


    • suuri luuta

      on Parkanossa on ollut pitkään kiusaajien Paratiisi! Opettajat eivät välitä tuon taivaallista tilanteesta. Edellisten kirjoittajien mainitsema "kansankynttilä" on hyvin tiedossa, joka massiivisella olemuksellaan saattaa hyvinkin pelottaa lapsia.

    • tiedoksi

      Hei!
      Pakko kirjoittaa oma tekstini opettajille. Oletko opettaja? Älä missään nimessä hyväksy minkäänlaista kiusaamista, älä tönimistä, haukkumista. Jopa pikku pojatkin ovat todella ilkeitä toisilleen, varsinkin pojat juuri tönivät toisiaan ja heittelevät toisten tavaroita ja vaatteita, pipoja ja potkivat reppuja. Todella törkeää kiusaamista jo sekin.
      En kestä katsella hatkeäkään jos jotain kiusataan vaikka se näyttäisi leikiltä.
      Ja kaikista kamalinta on jos opettaja ei välitä.
      Hävettää opettajan puolesta jos näin alakoululla käy. Nyt on vihdoinkin tartuttava toimeen ja saatava kiusaaminen loppumaan. Ope sinä juuri näet kiusaamisen ensimmäisenä!!!!

      • .

        Ja millaisia näistä ala-asteen kiusaajista tulee vanhempana??!!!! Ihan jo pelottaa ajatellakkin koko asiaa!! :O


    • painajainen

      mitä tehdä kun ope ei kuuntele kun kiusattu yrittää kertoa asiasta? Koulusta tulee paikka minne ei haluta mennä.Kiusaajat saavat päänsilityksiä.Kiusaamista on ala sekä yläkoulussa.Miksi kukaan ei puutu eikä halua nähdä?
      Esimerkkitapaus lähipiirissä:kiusaamista,ope ei nähnyt tai ei halunnut nähdä,kunnes vanhemmat puuttuivat peliin,seurasi selittelyjä,kiusaajien vanhemmilta kommentti ei meidän kiltit pojat kiusaa ketään.Ei kukaan tietenkään tunnusta että "kyllä minä kiusasin"
      Eivätkö opettajat vain halua puuttua asioihin?
      Koko ajan kiusaaminen lisääntyy. Kiusatut saavat ikuisia traumoja ja henkisiä kärsimyksiä.
      Ei ole lainkaan oikein että jotkut saavat pilata toisten opiskelun.
      Eikös jokaisen opettajan olisi aika katsoa peiliin ja miettiä mitä asialle tehdä,jos ei tule mitään mieleen-ehkä alan vaihto paikallaan.
      Lapset jos ketkään ovat julmia toisilleen.
      Kiusaamisen lopettaminen pitäisi ottaa sydämen asiaksi.

      • Tuttu juttu

        Käsittääkseni tätä Opettajaa on varoitettu, mutta eivät tuollaiset "varoitukset" tehoa on parempi ottaa suoraan yhteys Kouluhallitukseen ja kertoa tilanne. Kyseinen Opettaja on kyllä äärimmäisen epäsuosittu lukuunottamatta muutamaa suosikkiaan näitä hänellä on ollut vuosikaudet ilmeisesti jonkinlaisena selustaturvana?


      • aikuistakin

        sattuu kun yrität itkevää lastasi illalla lohduttaa että jos huomenna olisi parempi päivä ja yrittää keksiä keinoja itsetunnon nostamiseksi. Eikä se ole vain se "nais" opettaja joka huutaa vaan löytyy myös miespuolinen kiljukaula.Mietityttää vaan etä pitäisikö sinne koululle mennä itsekkin vuorostaan karjumaan, mutta koska tiedän että lapseni on se joka siitä ensisijaisesti kärsii jätän väliin..Kumma juttu että toiset opettajat saavat kyllä lapset "kuriin" ilman tuota huutamista. Kiva kun lapsi tulee koulusta ja sanoo että tänään oli hyvä päivä, kun ope ei huutanut kun en käynyt kysymässä mitään ja pysyin muutenkin kaukana.
        Ja tuo oppilaiden kesken kiusaaminen on kanssa varmaan niin "piilossa" tehtyä ettei sitä nähdä tai ei haluta nähdä. Kukaanhan ei todella kysyttäessä tunnusta että minä kiusasin. Ja se henkinen väkivalta jättää näkymättömät mutta syvät arvet joiden paraneminen kestää usein pitkälle aikuisikään. Josko sitten koskaan paranevat..


    • Entinen kiusattu

      Hyvä, että kiusaamiseen edes joku haluaa puuttua.Jos opettajat eivät tee kiusaamisen lopettamiseksi mitään/tarpeeksi, rehtori ei puutu asiaan, eikä puutu epäasiallisesti käyttäytyvän opettajan käytökseen, niin lähettäkää kirje sivistyslautakunnalle. Lautakunnan on pakko silloin kokouksessaan käsitellä asiaa.Ylärin mielipidepalstalle voi myös kirjoittaa. Asiaa on koulun vaikea painaa villaisella, kun asia saa tarpeeksi julkisuutta ja jotkut vanhemmatkin voivat herätä miettimään oman kullanmurunsa tekemisiä. Toivottavasti kiusaamiselle tulee loppu ja lasten paha olo helpottaa.

    • hepe2000

      mene paikanpäälle itse ja nosta kiusaajat seinälle sillain muissakin kouluissa tehdään kyllä loppuu kiusaaminen rehtorille potkut heti

      • lehteen!

        tekstiä lehteen vain!
        Tuollainen pitää saada loppumaan!
        Ja jos kiusaajat ovat oppilaita niin mene koululle tai niiden kotiin ja nosta meteli!!
        ja opettajasta voi tehdä valituksen aina jopa eduskuntaa myöden.
        Minä en tiedä kenestä opettajasta puhutaan joten voisiko joku vihjaista niin tiedän etten suostu lapsiani hänen luokkaan missään nimessä laittamaan ikinä enää.


      • Lapseni parhaimmat minulle,...
        lehteen! kirjoitti:

        tekstiä lehteen vain!
        Tuollainen pitää saada loppumaan!
        Ja jos kiusaajat ovat oppilaita niin mene koululle tai niiden kotiin ja nosta meteli!!
        ja opettajasta voi tehdä valituksen aina jopa eduskuntaa myöden.
        Minä en tiedä kenestä opettajasta puhutaan joten voisiko joku vihjaista niin tiedän etten suostu lapsiani hänen luokkaan missään nimessä laittamaan ikinä enää.

        samaa mieltä muiden vastaajien kanssa tästä naisopesta. Lasten nolaamista mieluiten yleisön kera. Itse ei kertakaikkiaan näe opetustyylissään mitään moitittavaa ja kiistää kaikki ilkeät puheensa sekä sanoo lapsessa olevan vikaa, ei hänen opetuksessaan. Ihmettelen syvästi, kun rehtorikaan ei uskalla ottaa kantaa valituksiin hänestä! Juuri luin Satakunnan kansasta, että opettajista on entistä helpompi valittaa sähköpostitsekin ylemmille tahoille (siis rehtorin ohitse). Pakko varmaan niin tehdä, koska opetustapa (jälki-istunnolla uhkailut ja pelottelu) ei näytä muuttuvan. Osaa oppilaista suositaan ja kehutaan, osaa poljetaan maahan ja moititaan. Sananlasku happamia jne Kätkee sisälleen ehkä vinkin edellisen kysymykseen. Vuosia kuulin juttuja tästä opesta ajatellen niiden olevan pahasti liioiteltuja. Valitettavasti nykyään uskon ne hyvinkin tosiksi. Oma lapseni ei niin hyvä tämän open aineissa ja saa sen myös tuta tunneilla. Jopa itkien harjoittelee loppujen lopuksi turhimpiin kouluaineisiin kuuluvaa typerää läksyä ja tärkeiden aineiden opiskelu jää niinä päivinä vähemmälle. =(


      • sellisti sen naisen kellist...
        lehteen! kirjoitti:

        tekstiä lehteen vain!
        Tuollainen pitää saada loppumaan!
        Ja jos kiusaajat ovat oppilaita niin mene koululle tai niiden kotiin ja nosta meteli!!
        ja opettajasta voi tehdä valituksen aina jopa eduskuntaa myöden.
        Minä en tiedä kenestä opettajasta puhutaan joten voisiko joku vihjaista niin tiedän etten suostu lapsiani hänen luokkaan missään nimessä laittamaan ikinä enää.

        soiton oppiminen virheettömästi on tämän Opettajan johtotähti! Jos sattuu olemaan huonompi "nuottikorva" olet kusessa. Pesäpallo on myös ehdottomasti hallittava tai tulevaisuutesi on vaakalaudalla! Tietysti jos suunnittelee uraa konsertti huilistina tai pesäpallon SM-liigassa, niin siinä tapauksessa.... Montako huippusolistia huilumusiikin saralta Parkanosta nyt onkaan? Entä sitten pesiksen? Oikea vastaus ei yhtään, vaikka tämä Ope on vuosikymmenet opettanut yli 20 vuotta ainakin.


      • tasapuolisuutta arvostava
        sellisti sen naisen kellist... kirjoitti:

        soiton oppiminen virheettömästi on tämän Opettajan johtotähti! Jos sattuu olemaan huonompi "nuottikorva" olet kusessa. Pesäpallo on myös ehdottomasti hallittava tai tulevaisuutesi on vaakalaudalla! Tietysti jos suunnittelee uraa konsertti huilistina tai pesäpallon SM-liigassa, niin siinä tapauksessa.... Montako huippusolistia huilumusiikin saralta Parkanosta nyt onkaan? Entä sitten pesiksen? Oikea vastaus ei yhtään, vaikka tämä Ope on vuosikymmenet opettanut yli 20 vuotta ainakin.

        eikö se huilun soitto rääkkäys ole vielläkään loppunut,itse olen ottanut asian jo puheeksi opettajan kanssa 10vuotta sitten.Lähtekää viemään asiaa eteenpäin,se opettaja täytyy saada ruotuun.Hän yrittää olla joka asiassa päällänsä.


    • ....

      Kerran olin tet-harjoittelijana ala-asteella ja sain todistaa kahden pikkupojan tappelua. Menin harjoittelija ystäväni kanssa kertomaan tapauksesta tälle opettajalle, ja siitä kuinka ongelmaa tulisi käsitellä mutta kyseinen opettaja meinasi vain painaa asiaa villasella "pojat on poikia." ei siinä oikein tullut ystävän kanssa ajatelleeksi että asia olisi pitänyt jättää siihen kun toinen pojista huusi kurkku suorana maassa ja itki. loppujen lopuksi kun kyseisen opettajan kanssa pääsimme puhumaan kunnolla asiasta, rangaistuksen sai eräs poika, joka oli yrittänyt tulla kahden riitapukarin väliin. meidän tarinastamme huolimatta opettaja vain rankaisi häntä,jolla oli muutenkin koulussa huligaanin maine. Näin ei opettajien saisi toimia.

    • ---

      Ystävänpäivä näköjään tulossa...

      • mikään muu

        kuin laittaa "salapoliisit" asialle ja yksinkertaisesti videokuvat kiusaamistilanteita niin saadaan kiusaajat kiinni rysänpäältä niin siinä ei sitten auta sanoa että en ole kiusannut kun on todisteet. Kuvaajan täytyisi olla joku huomaamaton ihminen joka ottaisi sen asiakseen, ehkä todistusaineistolla saataisiin asiaa eteenpäin ja myös tämä huutava/mollaava opettaja, ei muuta kuin nauhuri penaaliin ja näin saadaan opettajakin liriin. Lapseni menee ensi vuonna eskariin ja sitten pitäisi aloittaa pitkä koulutaival, mutta jos täälä touhu on tällaista täytyy tarkoin harkita mihin lapsensa pistää kouluun...kunpa olisi vielä niitä pieniä kyläkouluja niin asiat eivät olisi noin pahoja, itse olen käynyt pikkukoulua ja siellä ei kiusaamista ollut, paremminkin hyvä ja lämmin tunnelma, olen vasta 24 että ei siitä edes kauaa ole kun peruskoulu on päättynyt..Hulluksi menee tämä maailma...pian siellä tapetaan joku kun sekin on tullut nyt muotiin!


      • jo yli 20 vuotta?
        mikään muu kirjoitti:

        kuin laittaa "salapoliisit" asialle ja yksinkertaisesti videokuvat kiusaamistilanteita niin saadaan kiusaajat kiinni rysänpäältä niin siinä ei sitten auta sanoa että en ole kiusannut kun on todisteet. Kuvaajan täytyisi olla joku huomaamaton ihminen joka ottaisi sen asiakseen, ehkä todistusaineistolla saataisiin asiaa eteenpäin ja myös tämä huutava/mollaava opettaja, ei muuta kuin nauhuri penaaliin ja näin saadaan opettajakin liriin. Lapseni menee ensi vuonna eskariin ja sitten pitäisi aloittaa pitkä koulutaival, mutta jos täälä touhu on tällaista täytyy tarkoin harkita mihin lapsensa pistää kouluun...kunpa olisi vielä niitä pieniä kyläkouluja niin asiat eivät olisi noin pahoja, itse olen käynyt pikkukoulua ja siellä ei kiusaamista ollut, paremminkin hyvä ja lämmin tunnelma, olen vasta 24 että ei siitä edes kauaa ole kun peruskoulu on päättynyt..Hulluksi menee tämä maailma...pian siellä tapetaan joku kun sekin on tullut nyt muotiin!

        Kauhuissani luen näitä tekstejä! Olen ammatiltani koulunkäyntiavustaja ja tehnyt työtäni kohta kymmenen vuotta. Ikävä kyllä olen törmännyt monenlaisiin opettajiin. Jotkut ovat juuri tuollaisia, kun edellä kerrotaan, mutta onneksi vähemmistö. On aivan anteeksiantamatonta antaa opettajien ja lasten kiusata lapsia noin julmasti! Mutta asiaa yleistämättä ja vanhempia mollaamatta. Ikävä kyllä on niitäkin tapauksia, joita olen itse selvitellyt lasten vanhempien kanssa ja, jotka eivät ole johtaneet mihinkään. Joskus on niinkin, että koulussa yritetään tehdä kaikki mahdollinen, mutta kiusaajien kotona heitetään vain lisää vettä myllyyn. No jokatatauksessa: Hyvät vanhemmat älkää antako tuollaisen hirviömäisen aikuisen pilata lastenne elämää! Ottakaa yhteyttä korkeampiin tahoihin.


      • yleensä ne
        jo yli 20 vuotta? kirjoitti:

        Kauhuissani luen näitä tekstejä! Olen ammatiltani koulunkäyntiavustaja ja tehnyt työtäni kohta kymmenen vuotta. Ikävä kyllä olen törmännyt monenlaisiin opettajiin. Jotkut ovat juuri tuollaisia, kun edellä kerrotaan, mutta onneksi vähemmistö. On aivan anteeksiantamatonta antaa opettajien ja lasten kiusata lapsia noin julmasti! Mutta asiaa yleistämättä ja vanhempia mollaamatta. Ikävä kyllä on niitäkin tapauksia, joita olen itse selvitellyt lasten vanhempien kanssa ja, jotka eivät ole johtaneet mihinkään. Joskus on niinkin, että koulussa yritetään tehdä kaikki mahdollinen, mutta kiusaajien kotona heitetään vain lisää vettä myllyyn. No jokatatauksessa: Hyvät vanhemmat älkää antako tuollaisen hirviömäisen aikuisen pilata lastenne elämää! Ottakaa yhteyttä korkeampiin tahoihin.

        koulun hiljaisimmat oppilaat, jotka eivät halua, tai osaa tuoda itseään tarpeeksi voimakkaasti esiin. Yleensä heidän perheasiansa ovat kunnossa. Kun vanhemmat kysyvät heiltä miten koulussa menee, vastaus on: "kyllä siellä hyvin menee".
        Vanhemmat kuitenkin aavistavat, ettei asiat aina ole niin hyvin kuin oppilas kertoo, kyllä lapsen pahoinvointi huomataan perhepiirissä. Vanhemmat eivät kuitenkaan halua "fiksuina" ihmisinä tehdä asiasta numeroa ja näin koulukiusaaminen jatkuu.
        Katsokaa ihmeessä opettajat niitä "älykköjänne", sieltä ne koulukiusaajat löytyvät, ei hiljaisten joukosta.


    • on myös Parkanon lukio

      Varsinkin muilta paikkakunnilta tuleville oppilaille. He ovat vähemmistönä Parkanolaisten joukossa ja senhän tietää, miten Parkanolais klopit ja pimut suhtautuvat Karvialaisiin, Kurulaisiin ja Kihniöläisiin.

      • postia

        Kaikille opettajille ja päättäjille


      • Kiusaaminen kuriin, mädät o...
        postia kirjoitti:

        Kaikille opettajille ja päättäjille

        että koulukiusausta ei Parkanossa ole. Siitä linjasta ei poiketa. Kiusata saavat siis herrojen (ja open tuttujen) kakarat ihan opettajien hiljaisella hyväksynnällä. Muille tahoille teidän on ehdottomasti valitettava. Yksi ope ainakin pitäisi saada pois vaikka listalla, jonka allekirjoittasivat kaikki tähän henkilöön pettyneet vanhemmat. Moni poraa, pari rohkeampaa valittaa kouluun ja nekin valitukset kiistetään ja lakaistaan maton alle. Minä valitin aikoinaan ja opet päättivät vian olevan lapsessani ja kehuivat kiusaajia. Että näin täällä toimitaan. Kyllä ammattitaitoisiakin opettajia koulussa on ja ne taitavat olla kaikki niitä alle 40 vuotiaita. Opettajia koulutetaan nykyään selvästi paremmin kuin kymmeniä vuosia sitten. Opettajiksi opiskeleville taidetaan tehdä psykologiset testitkin. Tunteettomia ja noita mainittuja lasten nolaamisesta nauttivia ei onneksi sinne enää huolita. Sama koskee muuten lääkäreitä. Nykykoulutetut ovat symppiksiä.


      • sama meno vuosikymmenet
        Kiusaaminen kuriin, mädät o... kirjoitti:

        että koulukiusausta ei Parkanossa ole. Siitä linjasta ei poiketa. Kiusata saavat siis herrojen (ja open tuttujen) kakarat ihan opettajien hiljaisella hyväksynnällä. Muille tahoille teidän on ehdottomasti valitettava. Yksi ope ainakin pitäisi saada pois vaikka listalla, jonka allekirjoittasivat kaikki tähän henkilöön pettyneet vanhemmat. Moni poraa, pari rohkeampaa valittaa kouluun ja nekin valitukset kiistetään ja lakaistaan maton alle. Minä valitin aikoinaan ja opet päättivät vian olevan lapsessani ja kehuivat kiusaajia. Että näin täällä toimitaan. Kyllä ammattitaitoisiakin opettajia koulussa on ja ne taitavat olla kaikki niitä alle 40 vuotiaita. Opettajia koulutetaan nykyään selvästi paremmin kuin kymmeniä vuosia sitten. Opettajiksi opiskeleville taidetaan tehdä psykologiset testitkin. Tunteettomia ja noita mainittuja lasten nolaamisesta nauttivia ei onneksi sinne enää huolita. Sama koskee muuten lääkäreitä. Nykykoulutetut ovat symppiksiä.

        kannattaa asia viedä eteenpäin! Rehtorille valittaminen on ajanhukkaa, mutta suoraan ylemmille tahoille kouluhallitus esim. Sehän on selvää ettei tuollaiset sisäänpäin lämpivät yksiköt, kuten Parkanon alakoulu muutu koskaan jossei asiaa tehdä valtakunnan mittakaavassa julkiseksi, että mikä paikka se loppujen lopuksi on.


    • magnoliah

      Itse en ikinä käynyt Parkanon ala-asteen koulua, muuttaessani Parkanoon olin jo yläaste iässä.

      Tulevaisuuden näkymäni ajattelin silloin olevan puhtaat, sillä olin juuri tullut kiusaamisen paratiisista, mutta Parkanossa asiat eivät olleet sen yhtään paremmin. Niiltäkin ajoilta jäi pysyvästi mieleen, miten eräs nimeltä mainitsematon naisopettaja jäi vain katsomaan vierestä kiusaamista, eikä yhtään ajatellut tulla väliin, ehkä ajatellen,
      "pojat ovat poikia ja teinit vaan teinejä".
      Rehtorille olisi ollut turha mennä mistään valittamaan, ei sellaiset ikinä asialle tee mitään, ehkä korkeintaan puhuttelevat kiusaajia, mutta toki kiusaus aina jatkuu.

      Päästyäni viimein yläasteelta olin menettänyt kokonaan itsetuntoni ja vihasin jokaista näkemääni ihmistä sydämeni pohjasta. Se jätti sisimpääni syvät arvet, jotka vielä nykypäivänäkin tulevat helposti esiin.

      Eli itsekin kannatan kiusaamiseen puuttumista valittamalla ylemmille tahoille asiasta, ainakin jotain, jolla voimme turvata lapsiemme/tulevien lapsiemme tulevaisuuden.

      Yrittämistä jokaiseen päivään tästä edespäin kaikille kiusaamisen uhreille ja entisille sellaisille!

    • Nimetön

      Kiusaaminen on tuomittava teko.
      Totuus on, että kiusaamista on ollut kouluissa aina eikä se varmaan koskaan tule loppumaan.
      En ole itse opettaja, mutta koululaisen isä.
      Tuo kiusaamiseen puuttuminen lähtee meistä itsestä ja siitä miten siihen kotona puututaan.
      Poikani on syyllistynyt koulussa kiusaamiseen ja olen puttunut siihen välittömästi. Keskustelin poikani kanssa asiasta. Poikani kertoi asiasta oman versionsa ja tuntien lapsukaisten tavan vähätellä omaa osuuttaan, soitin rehtorille, joka oli asiaan puuttunut. Sain asiasta hänen näkemyksensä. Rehtori oli aluksi hieman varuillaan, mutta kerroin hänelle, että tuen opettajia ja rehtoria tarvittaessa. Rehtori oli aivan yllättynyt. Hän totesi, että yleinen suhtauminen vanhemmilla on se, että oma lapsi on puhdas kuin pulmunen.
      Sanoisinkin, että vanhemmat laittakaa omat lapsenne oikeudenmukaisesti järjestykseen.

      • Luusereiden hommaa...

        on harvinainen reaktio! Yleensä näiden kiusaajien vanhemmat ylistävät jälkikasvunsa erinomaisuutta, vaikka tietävät totuuden! Itse olen tähdentänyt omille lapsille, että kiusaaminen on raukkamaisinta mitä toiselle voi tehdä. Omaa tytärtäni ovat jotkut luuserit kiusanneet, mutta olen sanonut tyttärelleni mistä se voi johtua. Nämä kiusaajat ovat rikkonaisista perheistä esim Isä on lähtenyt veke. Mutta on myös kiusaajia niin sanotuista "paremmista piireistä" joissa on ympätty lapsen kalloon ideologia, että nämä olisvat muka jotenkin ylempiä kuin vähävaraisempi lapsi.


      • NUOEREMMILLA JOKU MUU
        Luusereiden hommaa... kirjoitti:

        on harvinainen reaktio! Yleensä näiden kiusaajien vanhemmat ylistävät jälkikasvunsa erinomaisuutta, vaikka tietävät totuuden! Itse olen tähdentänyt omille lapsille, että kiusaaminen on raukkamaisinta mitä toiselle voi tehdä. Omaa tytärtäni ovat jotkut luuserit kiusanneet, mutta olen sanonut tyttärelleni mistä se voi johtua. Nämä kiusaajat ovat rikkonaisista perheistä esim Isä on lähtenyt veke. Mutta on myös kiusaajia niin sanotuista "paremmista piireistä" joissa on ympätty lapsen kalloon ideologia, että nämä olisvat muka jotenkin ylempiä kuin vähävaraisempi lapsi.

        se " MOON JUMALA MULLLON KATETTY MOPEDI".


    • Kiusaamista

      Kuulin yhdestä loistavasta naisopettajasta joka vaatii oppilailtaan paljon, hänen entisistä oppilaistaan monet ovat menestyneet elämässään ja jatko-opinnoissaan hyvin.
      Tässä maailmassa on vaikeaa menestyä ilman kovaa työtä ja yrittämistä.
      Kiitos, että edes koulussa on ihmisiä jotka jaksavat vaatia lapsilta ja siten antavat eväitä selviytyä raadollisessa työelämässä, jos kotona siihen ei pystytä.
      Esimerkkejä on siitäkin, miten vanhemmat ryntäävät puolustelemaan lapsensa tekemisiä... unohdetaan miten lapsi voisi oppia virheistään jos vanhemmat aina estävät sen.

      • Itse en haluaisi olla se, j...

        Opettaminen voi tapahtua ilman raivoamista ja lasten nolaamista. Hyvä opettaja osaa sen, eräs opettaja ei sitä millään opi (vaikka siitä on hänelle huomautettu vuosien saatossa kerran jos toisenkin). Onneksi niitä hyviä opettajia on montakin alakoulussa, mutta vain yksi on sellainen, josta kukaan ei pidä.


      • Huilu hanurissa

        "kuulee ja luulee" mitä itse haluaa tai haluaisi asioiden olevan. Olen kuullut useasta loistavasta opettajasta , mutten yhdestäkään "loistavasta musiikin/ liikunnan opettajasta!


      • =/.....

        niitä uusia työpaikkakiusaajiakin jostakin syntyä. Ehkä opiskelevat tuleviksi kauhuopeiksi... Veikkaan, että kyllä niitä traumatisoituneita on aika iso joukko tämän open jäljiltä niitä kourallista "menestyjiä" vastaan. Vanhimmat kylmänväreitä open nimen kuullessaan saavat ovat kun jo yli kolmekymppisiä. Sekin kertoo jo jotain...


      • Joutua kärsimään
        Itse en haluaisi olla se, j... kirjoitti:

        Opettaminen voi tapahtua ilman raivoamista ja lasten nolaamista. Hyvä opettaja osaa sen, eräs opettaja ei sitä millään opi (vaikka siitä on hänelle huomautettu vuosien saatossa kerran jos toisenkin). Onneksi niitä hyviä opettajia on montakin alakoulussa, mutta vain yksi on sellainen, josta kukaan ei pidä.

        On vanhempien tehtävä suojella lastaan!
        Me pullamössösukupolveen kuuluvat unohdamme vaan niin kovin helposti, että lapsiltamme pitää vaatia asioita joiden eteen pitää tehdä töitä. Se ei tee valittamista ja huomauttelua oikeutetuksi, että joku ei pidä opettajasta.
        Opettajan pitää olla vaativa, jos kerran meistä vanhemmista ei siihen ole, ettei lapsistamme tule kaltaisiamme keskustelupalstalla ruikuttajia.


      • Kuulolaitteeseen
        Huilu hanurissa kirjoitti:

        "kuulee ja luulee" mitä itse haluaa tai haluaisi asioiden olevan. Olen kuullut useasta loistavasta opettajasta , mutten yhdestäkään "loistavasta musiikin/ liikunnan opettajasta!

        Voi auttaa, Tai silmien avaaminen, elämä odottaa löytäjäänsä.


      • käyttäminen anonyymisti
        =/..... kirjoitti:

        niitä uusia työpaikkakiusaajiakin jostakin syntyä. Ehkä opiskelevat tuleviksi kauhuopeiksi... Veikkaan, että kyllä niitä traumatisoituneita on aika iso joukko tämän open jäljiltä niitä kourallista "menestyjiä" vastaan. Vanhimmat kylmänväreitä open nimen kuullessaan saavat ovat kun jo yli kolmekymppisiä. Sekin kertoo jo jotain...

        hyvän ihmisen halventamiseen on myös kiusaamista parhaimmillaan... arvelluttavaa ihmisen itsensä kannalta.
        Aina osoittaessamme sormellamme kolme sormea osoittaa omaan itseemme.


      • oikeasti kiusaamisesta
        Itse en haluaisi olla se, j... kirjoitti:

        Opettaminen voi tapahtua ilman raivoamista ja lasten nolaamista. Hyvä opettaja osaa sen, eräs opettaja ei sitä millään opi (vaikka siitä on hänelle huomautettu vuosien saatossa kerran jos toisenkin). Onneksi niitä hyviä opettajia on montakin alakoulussa, mutta vain yksi on sellainen, josta kukaan ei pidä.

        Millainen vanhempi antaa lapsensa kärsiä kiusaamisesta, eikä tee muuta kuin huomauttelee ja valittelee? Todelliseen kiusaamiseen on puututtava heti... eikä hyssytellä asiaa.


      • ei uusi asia
        käyttäminen anonyymisti kirjoitti:

        hyvän ihmisen halventamiseen on myös kiusaamista parhaimmillaan... arvelluttavaa ihmisen itsensä kannalta.
        Aina osoittaessamme sormellamme kolme sormea osoittaa omaan itseemme.

        niinkin, että kyseessä oleva henkilö on mitä mukavin joillekkin ja tietysti käyttäytyy hyvinkin maireasti aikuisten ihmisten kanssa. Kyse onkin Opettajan käytöksestä opetustilanteessa. Ollessaan aloitteleva Opettaja yli 25 vuotta sitten eräässä kyläkoulussa hänen käytöksensä kummastutti ja herätti ärtymystä.


      • *miettii*
        oikeasti kiusaamisesta kirjoitti:

        Millainen vanhempi antaa lapsensa kärsiä kiusaamisesta, eikä tee muuta kuin huomauttelee ja valittelee? Todelliseen kiusaamiseen on puututtava heti... eikä hyssytellä asiaa.

        Tapauksesta on jo niin kauan aikaa, etten tiedä voiko siitä enää valittaa ylemmäs. Silloin en tiennyt keinojakaan. Toivon vaan, että niiden lasten vanhemmat, joita tämä "opettaja" nykyään kohtelee kaltoin, nostaa älläkän vihdoinkin. Olen vaan kuullut, ettei nykyinenkään reksi ota mitään kantaa mihinkään. Opettaja itse pitää itseään erinomaisena ihmisenä ja kiistää kaikki raivoamisensa ja kovat otteensa, vaikka oikeasti heitettäisiin armeijastakin pihalle liiasta simputtamisesta. Hyvä opettaja osaa pitää kurin ilman henkistä ja toisten oppilaiden mukaan välillä jopa fyysistä väkivaltaa käyttämällä. Oma lapseni oli luokan ujoin ja hiljaisin, ei tosiaankaan riidanhaastaja ja opettajan jatkuva nälviminen ja nolaaminen viilsi syvät haavat mieleen. Neuvoni on, että vanhemmat: kyselkää koululaisiltanne opettajistaan. Aina he eivät uskalla kertoa opettajansa puuhista. Tämä kun taitavasti saa kaiken näyttämään oppilaan omalta huonommuudelta. Minkäköhän takia muuten ei koulun toiset opettajatkaan ole halunneet lapsiaan juuri tämän opettajan luokalle, jos hän kerran on niin taitava ja ihana opettaja? Hehän näkevät itse siellä joka päivä tilanteen....


      • nimi merkki
        ei uusi asia kirjoitti:

        niinkin, että kyseessä oleva henkilö on mitä mukavin joillekkin ja tietysti käyttäytyy hyvinkin maireasti aikuisten ihmisten kanssa. Kyse onkin Opettajan käytöksestä opetustilanteessa. Ollessaan aloitteleva Opettaja yli 25 vuotta sitten eräässä kyläkoulussa hänen käytöksensä kummastutti ja herätti ärtymystä.

        kuka opettaa ala-asteella musiikkia? en tiedä kun olen jo niin vanha.


      • raastavaa
        *miettii* kirjoitti:

        Tapauksesta on jo niin kauan aikaa, etten tiedä voiko siitä enää valittaa ylemmäs. Silloin en tiennyt keinojakaan. Toivon vaan, että niiden lasten vanhemmat, joita tämä "opettaja" nykyään kohtelee kaltoin, nostaa älläkän vihdoinkin. Olen vaan kuullut, ettei nykyinenkään reksi ota mitään kantaa mihinkään. Opettaja itse pitää itseään erinomaisena ihmisenä ja kiistää kaikki raivoamisensa ja kovat otteensa, vaikka oikeasti heitettäisiin armeijastakin pihalle liiasta simputtamisesta. Hyvä opettaja osaa pitää kurin ilman henkistä ja toisten oppilaiden mukaan välillä jopa fyysistä väkivaltaa käyttämällä. Oma lapseni oli luokan ujoin ja hiljaisin, ei tosiaankaan riidanhaastaja ja opettajan jatkuva nälviminen ja nolaaminen viilsi syvät haavat mieleen. Neuvoni on, että vanhemmat: kyselkää koululaisiltanne opettajistaan. Aina he eivät uskalla kertoa opettajansa puuhista. Tämä kun taitavasti saa kaiken näyttämään oppilaan omalta huonommuudelta. Minkäköhän takia muuten ei koulun toiset opettajatkaan ole halunneet lapsiaan juuri tämän opettajan luokalle, jos hän kerran on niin taitava ja ihana opettaja? Hehän näkevät itse siellä joka päivä tilanteen....

        Kertomuksesi elämän raadollisuudesta muistuttaa tuskallisesti, että pienten lasten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista vastaavat vanhemmat. Laki tuo mukaan kunnan viranhaltijat ja kaikki aikuiset, mutta on muistettava; aikuiset jotka elävät "oikeasti" lastensa kanssa tuntevat parhaiten heidät ja heidän kipunsa...
        Kunnallisen organisaation kanssa kamppailussa ei tahdo voittajia löytyä, pelkästään erilaisten sääntöjen ja pykälien taakse piiloutuvia byrokraatteja joiden koko elämä on saada kunta näyttämään pelkästään hyvältä.
        Aikaisemmalla paikkakunnalla kävimme miesopettajan kanssa lyhyen neuvottelun mainitsemistasi asioista, opettaja korjasi toimintaansa mutta organisaatio teki yhteistoiminnan mahdottomaksi.
        Parkanossa meidän perheemme ei ole ainakaan vielä kohdannut mainitsemaasi kiusaamista, opettajia jotka vaativat lapsilta paljon ja tukevat heidän selviytymistään tulevaisuudessakin yhteiskunnassa kylläkin. Toivon lapsille ja opettajille sekä lasten vanhemmille voimia jaksaa tärkeää tehtäväänsä lastemme parhaaksi, yhteisen kielen ja hyvinvoinnin löytämiseksi.


    • Suutarin lapsella jne....

      kiusaamisen olevan väärin? Yleisesti tiedetty totuushan on se, että kotioloissahan kiusaajalla on häikkää ja pahasti. Lisäksi kiusaajilla ei mikään loistava tulevaisuus edessään muutenkaan ole. Minua ainakin hävettäisi, jos oma lapseni "paljastuisi" koulukiusaajaksi. Tiedän, että eräs hyvätuloisen perheen poikakin on kiusannut naapurin poikaa, samalla luokalla olevaa jo vuosia eikä opettaja eivätkä pojan vanhemmat saa/halua saada poikaansa kuriin. Me sivullisetkin olemme ilmoitelleet opettajalle kiusaamisesta, mutta siltikään Parkanon koulussa ei asian hyväksi tehdä mitään! Ihmettelen rehtoria, mutta taitaapa hänenkin lähipiiristään löytyä koulukiusaaja.

      • joo joo

        Käykääpä vaikka Simpukassa pe/la-iltana katsomassa mitä ne naapurin lapset oikein puuhaa :-)


    • ni

      On kyllä väärin lelliä joitakin oppilaita!! Missä on TASA-ARVO???? Vanhempia ei voi syyttää lapsen agressioista(siis lapsen joka kiusaa muita) Tällaiset lapset olisi syytä erottaa koulusta määräajaksi jos ei OSAA olla kunnolla!!!!!!!! Itseäni on joskus lievästi kiusattu eikä sekää niin herkkua ollut! Mutta jos lapset käyttävät väkivaltaa, niin siihen on EHDOTTOMASTI puututtava ja HETI!! Korvasta vaan kiinni ja nurkkaan häpeen ainakin tunnin ajaksi!!!!!

      • HH rules

        Oikea psykologi kirjoittaa yllä ratkaisun ongelmaan joka vaivaa koko rakkaan Suomen koululaitosta. Ja mitä tekemistä vanhempien tuloilla on koulukiusaustapauksissa? Kiusaajia/kiusattuja löytyy niin hyvistä kuin huonoista perheistä ja sivulliset on parhaita asiantuntijoita...


    • ntis

      Mulla oli joskus niin, että yritin yhdelle eristäytyneelle ja yksinäiselle oppilaalle olla kiltti. Menin käytävällä sen viereen istuun ja jutteleen niitä näitä ja yritin olla kiva ku se oli selkeesti paljon yksin. Kerran oli joku joulujuhla tai vastaava juhla ja se istui jälleen yksin jossain sivulla joten viitoin sitä tulemaan mun ja mun kavereiden viereen istuun. ei hän tullut. Kuitenkin joku opettaja näki tämän ja jouduin puhutteluun KOSKA KUULEMMA OLIN KATSONUT PAHASTI ja se likka ite oli ilmeisesti myös kertonut opettajalle että KIUSAAN HÄNTÄ. Aloin itkeä, koska mua oli silloin kiusattu joka päivä parin vuoden ajan eivätkä opettajat olleet huomanneet sitä. Oli kyllä viimeinen kerta kun yritän sille likalle olla kiltti.

      Kerroin tämän koska opettajat eivät tajua mistään mitään! Voisi tehdä puolen vuoden välein tutkimus koulukiusaamisesta, että "kiusataanko sua" ja et "tunnetko kiusaajan" ja "miksi luulet hänen kiusaavan" ja "oletko mielestäsi satunnainen uhri".
      Kiusaamista pitäis ehkästä, koska kiusatut purkavat pahaa oloaan kiusaamalla sitten taas muita.

      Mulla muuten loppui kiusaaminen, mikä tuntu tekevän elämästä helvettiä, kun menin suoraan kiusaajille sanomaan että miksi he kiusaavat ja että tuo on lapsellista sun muuta. Siihen kyllä loppui kiusaaminen mut toisaalta oli kiusaajien viimeisiä päiviä ylä-asteella joten senki takia saatto loppua mutta olin ylpeä kun ylitin itteni tässä asiassa kun kiusaajille on pelottavaa puhua.

    • ha.pa.tus

      Oli siis virhe muuttaa tänne! Taidan muuttaa Kihniölle, siellä ainakin koulu on mukana KiVa-koulu hankkeessa. Olisin voinut luulla että VÄHÄN isommalla paikkakunnalla vois olla asiat paremmin, mutta ei näköjään. Ja tätä jatkunut monta kymmentä vuotta! Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Kyselin jossain vaiheessa joiltakin ihmisiltä millainen koulu täällä, onnko kiusaamista jne. - ei kukaan maininnut mitään tämmöisistä...

      No niin. Höpötyksen sijasta onko joku oikeasti valmis tekemään jotain? Onko ehdotuksia??
      Pistetään porukka koolle ja sovitaan miten hommassa edetään. Missä ja milloin?

    • 1dumbo2

      Tosi ikävää, että tällaista tapahtuu. Mutta tämä tuntuu olevan kyllä melko yleistä täällä maalla. Kihniössä tapahtuu juuri samoin. Kiusaajat saavat jatkaa kiusaamistaan ja kaikki tosiaankin käännetään kiusatun ongelmaksi. Koululla ei asiaan sen kummemmin puututa, huudetaan vaan ja mollataan.

    • YHTÄ MIELTÄ

      ASIAA PUHUT,LELLIKKEJÄ OPETTAJILLA,EI KAIKILLA TOSIN,EIHÄN NIIN SANOTUSTI HYVÄSTÄ PERHEESTÄ OLEVAT MITÄÄN TEE,OPETTAJAT KOHTELEVAT TOISIA SILKKIHANSIKKAIN.LAPSIEN PITÄISI OLLA SAMASSA ASEMASSA RANGAISTUKSIEN SUHTEEN JA OPTTAJILLA ASIALLINEN KÄYTÖS.SYRJINTÄÄ EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA SALLIA.

    • TET-harjoittelija

      Itsekkin olen ollut TET-harjoittelijana ala-asteella. Viikon aikana kuljetimme kaverini kanssa yhteensä 5 lasta Ylä asteelle terveydenhoitajan pakeille, sen verran pahaa naarmua oli tappelussa tullut.. Opettajat kyllä hoitivat näissä tapauksissa rangaistukset ja väliin tukemiset niin hyvin kuin suinkin.
      En tiedä sitten, tapahtuuko tuollaista joka viikko.

      • ??????????

        Onko nyt 2010 kaikki ok?


      • mikään muutu...
        ?????????? kirjoitti:

        Onko nyt 2010 kaikki ok?

        Eipä ole tainnut muuttua tietääkseni mikään tämän yhden opettajan kohdalta.
        Edelleen sama meno, lellikit kiusaa ja siihen ei puututa, kuin korkeintaan moittimalla ja antamalla kiusatulle saarnaa. Nokkahuilua, jos et osaa soittaa niin jälki-istuntoa tulee.
        Omalta kohdaltani tiedän, että on vaikea puuttua asiaan, kun se ei koske omaa lastani.
        Mutta heti, jos vaan saisin niin olisin mukana tukemassa niitä perheitä ja tekemässä yhdessä jotain asian eteen, että tämä meno loppuu.
        Ehdotuksia?


      • määäytdfc
        mikään muutu... kirjoitti:

        Eipä ole tainnut muuttua tietääkseni mikään tämän yhden opettajan kohdalta.
        Edelleen sama meno, lellikit kiusaa ja siihen ei puututa, kuin korkeintaan moittimalla ja antamalla kiusatulle saarnaa. Nokkahuilua, jos et osaa soittaa niin jälki-istuntoa tulee.
        Omalta kohdaltani tiedän, että on vaikea puuttua asiaan, kun se ei koske omaa lastani.
        Mutta heti, jos vaan saisin niin olisin mukana tukemassa niitä perheitä ja tekemässä yhdessä jotain asian eteen, että tämä meno loppuu.
        Ehdotuksia?

        .. tämä naisopettaja on ?


      • tonttu_tuomas
        määäytdfc kirjoitti:

        .. tämä naisopettaja on ?

        Eihän yksi opettaja mitään tee.. Kuntalaiset on vaaleilla valinnu itselleen etumiehet, tässä tapauksessa sivistyslautakuntaan.. Katsotaanpa nyt mitä ne kokouspalkkioiden eteen tekee...!!! Ei paskaakaan..


      • kauhistunut äiti
        tonttu_tuomas kirjoitti:

        Eihän yksi opettaja mitään tee.. Kuntalaiset on vaaleilla valinnu itselleen etumiehet, tässä tapauksessa sivistyslautakuntaan.. Katsotaanpa nyt mitä ne kokouspalkkioiden eteen tekee...!!! Ei paskaakaan..

        se jo kuuttakymmentä lähestyvä rouvashenkilö, joka on musiikin- sekä liikunnanopettaja..olenko oikeassa?


      • te
        kauhistunut äiti kirjoitti:

        se jo kuuttakymmentä lähestyvä rouvashenkilö, joka on musiikin- sekä liikunnanopettaja..olenko oikeassa?

        Se on se pullasormi jonka mielestä 2000 luvulla vielä pitää osata soittaa nokkahuilua virheettömästi, ja jonka liikuntatunnilla luistellaan parituntia 25 asteen pakkasessa.... ei muuten itellä oo koskaan ollut luistimia jalassa.


    • koulukkaan isoäiti

      tämä on vakava juttu yhä edelleen ei oteta kantaa oppilaiden toisiaan kiusaamiseen. Opettajat kyllä tekevät parhaansa, mutta sitä niitetään mitä on kylvetty, vapaan kasvatuksen tulos

    • Periksi ei anneta

      Kun oman lapseni kiusaaminen ei loppunut,soitin opettajalle ja kerroin:kerta vielä jos lastani kiusataan ilmoitan asian poliisille,enkä enää keskustele koulun kanssa,kas kummaa vuosi on mennyt ilman kiusaamista.Opettajat nimittäin pelkäävät että asia tulee julkisuuteen.

    • Momsyer406

      Oon tua eikä siä 2017 enää kiusata

      • Momsyer406

        Ja se on hyvä asia ettei nyt ei enää kiusata


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista lukea näitä vanhoja juttuja. Tuo psykopaattiope ei liene enää opettajana? Useimmat hänen silmätikuiksi joutuneista on hyvin menestyneet kuitenkin ja lellikit ei välttämättä odotusten mukaan ollenkaan. En tiedä löysikö kyseinen naishirmu sen nokkahuilun anuksestaan, kuten eräs koululainen uhkasi tehdä sopivassa tilanteessa. Paha saanee palkkansa jossain muodossa, ehkä siten eniten, että ne alas painetut oppilaat ovat elämässä paremmin menestyneet, kuin kyseinen henkisesti jollain tapaa sairas "kansan kynttilä" konsanaan.

      • Anonyymi

        Mitenkähän tuokin opettaja parka on "psykopaattiope" ja "hirviöope" liikanimensä saanut?
        Nykyään taitaa tuollaiseen nimitykseen riittää, että opettaja on erimieltä näiden "kullannuppujen" kanssa tai jos jopa korottaa ääntään. Ai kauheeta. Millaisia traumoja lapsoset saavatkaan?


      • Anonyymi

        Ooks muuten peruskoulussa?


    • Anonyymi

      Hyi minkälainen opettaja. Ei opettaja saa olla välittämättä kun näkee kiusaamista ja toisen vähättelyä.

    • Anonyymi

      Kihniöllä samaa touhua...

      • Anonyymi

        Kuka siä on sellane?


    • Anonyymi

      Kyllä kannattas puuttua ajoissa, ettei tuu mitään karmeanpaa.

      • Anonyymi

        Se mistä noi puhu se hirviö ope jäi eläkkeelle 2019 toimii nykyään sijaisena


      • Anonyymi

        Oon ite Parkanon koulussa


    • Anonyymi

      Niin paljon kuin se nyt on pinnalla, niin aina vain se puhuttaa täällä méilläkin, eikös siihen ole palkattu jos jonkinsortin esimiestä ja kuraattoreja ja koppareita , joidenka pitäs osata hommansa.

      • Anonyymi

        Eikös se ole jo irtisanomisperuste, kun lyövät tehtäviään laimin? Näitä turhanpäiväsiä virkoja/toimia Parkanos perustetaan sukulaisille jatkuvasti. Kehtaavatkin viä palkkaa nostaa tekemättömistä töistä. Ja toi, että sallivat koulukiusaamisen, se on jo sairasta.


    • Anonyymi

      Tätä jo siis 2008 parkanos ja sama jatkuu 2021. Onko mahdollista, että noita samoja apinanaamoja viä lasten kanssa koulussa

      • Anonyymi

        Samaa ihmettelin! Kiva koulu, kaukana siittä. Kyllä se homma silti, ikävä kyllä, ihan kotoa lähtee. Se ettei nykyään ole mitään kunnioitusta muksuilla toisiaan kohtaan. Ennen leikittiin yhdessä/otettiin mukaan leikkiin riippuen iästä. Nykyään se Parkanossa on sitä ketä äitit/isit vihas aikanaan koulussa niin muksujen on vihattava myös näiden vanhempien muksuja oli nuorempi polvi minkälaista tahansa. Se on todella sääli.


    • Anonyymi

      Kiertoon. Ei ne opettajat o mitää pyhimyksiä.

    • Anonyymi

      Kyllä siinä rehtorin pallilta ämmän saa sitte pudottaa. Sinne nii moni valittanut. Onko hän ammattitaidoton? Mistä hänelle palkkaa maksetaan. Ei suinkaan, siitä että opettajain huanees istuu kahfeella, joka Herran välitunti.

      • Anonyymi

        Mikä sen open nimi on?


      • Anonyymi

        Kyllä ton "rehtorin" pitäs viralta laittaa. Mitä v... tun virkaa, sillä on ku ei hoira tehtäviänsä. Sivistyslautakunta samas oven avauksessa pihalle. Turha sitä rehtoria on suojella. Kyllä sillä koolla pualensa pitää.. Suojelkaa niitä lapsia joita todella kiusataan. Ja muutama muu sieltä koululta. Tienvarsia kitkeen.


    • Anonyymi

      Samoja apinanaamasukujako siellä jatkuvasti sikiää toisia ihmisiä kiusaamaan?

    • Anonyymi

      siis pallinaamojako sitte siinä

    • Anonyymi

      Kylläpä kiusaamiseen puututaan paljon herkemmin nykyään onneksi. Viime vuosina tilanne parantunut huomattavasti.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe