Hei!
Kuuluuko kelään teistä odottajista sydämen sykettä korvassa? Siis mulla on koko elämän ajan kuulunut vaihtelevasti jommassa kummassa korvassa. Ei sitä joka yö kuulu, mutta joskus. Vain silloin kun olen mennyt nukkumaan ja korva on painuksissa. En ole huolehtinut siitä, paitsi nyt huolettaa, kun olen lukenut että se voi liittyä vaikka verisuonen pullistumaan. Nytkin on välikorvan tulehdus menossa. :( Olen 34 vk raskaana. Tuntuu että kaikki huolettaa.
Syke korvassa..
5
2516
Vastaukset
- siellä
hei.
Valtimo kulkee korvan lähellä ja se siellä sykkii... Joillakin voi kuulua tosi lujaakin esim kun on verenpainetta jne... Raskaana olokin noilla viikoilla on aika rasite ja voi vaikka paineita nostella. (sit tietysti se jonka olen itse huomannut, että kun huomaa jotain ja huolestuu niin sen huomaa koko ajan!!)
Ei syytä huoleen ellei päätä ala särkeä todella kovaa myös:D - Toista kertaa raskaana
Ei mitään hätää, veikkaisin, että KAIKKI kykenevät kuulemaan oman sykkeensä "tyynyä vasten", kun on tarpeeksi hiljaista ja keskittyy kerrankin kuuntelemaan :)
Vähän sama ilmiö, kuin jos painaa simpukan korvaansa vasten, niin sieltä kuuluva "meren kohina" onkin oikeasti omien lihastesi jännityksestä ja nivelien liikkumisesta tulevaa ääntä.
Itse asiassa havaitsin mielenkiintoisen ilmiön, ihmettelin tuossa muutama viikko sitten, miten "tyynyä vasten" kuultu syke oli niin hirveän nopea vaikka ranteesta otettu pulssi oli ihan normaali... ja yhtäkkiä tajusin, että sehän olikin maha-asukin syke. Siellähän se nesteessä kelluu ja sen takia sykekin ilmeisesti välittyi jollain tavalla omaan "korvaani".
Terkuin,
rv. 36- Murehtija....
Toivottavasti se on normaalia. :) Tuntuu ettei tämäkään korvatulehdus ala parantua kun korvaan koskee. Voikohan tulehdus uusiutua?
- korva jo kunnossa
Murehtija.... kirjoitti:
Toivottavasti se on normaalia. :) Tuntuu ettei tämäkään korvatulehdus ala parantua kun korvaan koskee. Voikohan tulehdus uusiutua?
Itselläni jouduttiin aikuisiällä puhkaisemaan korva tulehduksen takia muutama vuosi sitten. Silloin minua vaivasi noin vuoden verran sama vaiva. Nimenomaan aina kun yritti mennä nukkumaan, koska oli hiljaista ja makuuasennossa päähän pääsee veri paremmin kiertämään. Se oli todella kiusallista ja ahdistavaa, kun aiheutti minulle unettomuutta. En koskaan valittanut asiasta lääkärille tms. Asia kuitenkin ajan mittaan korjaantui itsestään eli liitän ilmiön korvan puhkaisuun. Jostain syystä tuo valtimon ääni kuului selvemmin. Jos sullakin on joku tulehdus korvassa niin se varmasti liittyy siihen. En osaa sanoa vaikuttaako raskaus mutta kylläpä tuo vaiva varmasti jossain vaiheessa korjaantuu. Koita nukkua tykyttävä korva ylöspäin, muuta en osaa sanoa.
- Toista kertaa raskaana
Murehtija.... kirjoitti:
Kyllä se korvatulehdus siitä helpottaa!! Yllättävän moni asia paranee viimeistään synnytyksen jälkeen. Itselläni ainakin tuntuu, että KAIKKI ihmeen tulehdukset ja vaivat iskevät JUURI raskauden aikana... vaikka normaalisti en sairastele juuri ollenkaan (enintään yhden pikkuflunssan per vuosi).
Yhtenä aamuna herätessä oli nilkka niin kipeä, ettei kävelemisestä tullut yhtään mitään moneen päivään... ei siis ollut mitenkään nyrjähtänyt tmv. ilmeisesti vain iskenyt jokin tulehdus, lääkäritkään eivät osannet sanoa yhtään mitään. Hoidoksi Panadolia.
Nyt tappelen viisaudenhampaiden kanssa, olleet jo toistakymmentä vuotta ihan ok ja oireettomat, mutta tietenkin JUURI NYT päättivät alkaa oikuttelemaan... kasvojen koko vasen puoli on kuin tulessa. Tänään kipupäivystykseen aika, saas nähdä mitä voivat asialle tehdä näin raskauden aikana. Luultavasti taas hoidoksi Panadolia :(
Eli pointti on, että ainakin minun tapauksessani noita "selittämättömiä" tulehduksia iskee aina ihan roppakaupalla juuri raskaana ollessa, korvatulhedus tästä vielä puuttuisikin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760