Moi mikä mahtaa olla Suzuki gsx 1400 huiput ja 0-100kmh aika,kyseessä olisi täysin vakio peli?
Onko mitään hyötyä vaihtaa vakioputken äänenvaimennin tehopönttöön,nykyisessä on neljä yhteen.Muuttuuko muuta kuin äänet?
Suzuki
10
4132
Vastaukset
- >>TurbotOn<<
Tuolla==> http://www.bajahill.net/mpuutiset0202.html#suzuki jotain tietoa pyörästä.Toki ehkä jo vanhaa!
Periaatteessa ainoa hyöty vaimentimen vaihdossa on painonsäästö!Tietysti ulkonäkökin muuttuu."Tehari"kun on useasti pienempi kuin alkuperäinen pönttö.On mahdollista että hevosvoima,pari tulee lisää vaimentajan vaihdossa,mutta sellaista muutosta ei ajossa huomaa.Kovemmat äänet kyllä joitain hämää kuvittelemaan että tehoa olisi tullut runsaammin lisää.Runsaan vuodentakaisessa Bike-lehdessä oli testattu monta vaimentajaa/kokoputkistoa ja taisi paras kokoputkiston vaihto tuoda tehoja neljä hevosvoimaa lisää,että siltä pohjalta... : )- asiallisesta
ja hyvästä vastauksesta.
- Asiallisia vastauksia
asiallisesta kirjoitti:
ja hyvästä vastauksesta.
Se on kiva ettei heti tyrmätä kaikkia kysymyksiä ns. autotalliasiantuntemuksella. Huh olipa pitkä sana. Ettei vaa suomenkielen pisimpiä? Meillä on nuoria, jotka ovat todella kiinnostuneita tekniikasta voimatta itse osallistua niiden käyttöön. Itsekin olen osallistunut purkkakuvien keräilyyn, ja tekniset tiedot kirjattiin sinikantiseen vihkoon. SIITÄ SE LÄHTEE, KUN AIKA KOITTAA.
- pyörästä...
Että vaikuttaako pöntön vaihto,testissä mainittiin kyllä se,testi pyörä oli joku R-mallin suska,eli jo aika loppuun viritetty.Johonki "perus" pyörään vaimentimen vaihdolla kyllä on vaikutusta,kuten siinä mainittiin Bandit-suska.... 10-15 hv sellaisiin lisää,sen voi ehkä huomata.....
- pantiitti
pyörästä... kirjoitti:
Että vaikuttaako pöntön vaihto,testissä mainittiin kyllä se,testi pyörä oli joku R-mallin suska,eli jo aika loppuun viritetty.Johonki "perus" pyörään vaimentimen vaihdolla kyllä on vaikutusta,kuten siinä mainittiin Bandit-suska.... 10-15 hv sellaisiin lisää,sen voi ehkä huomata.....
Vaihdoin lähes uuteen 1200:een bandiittiin yoshimuran pöntön, ja kyllä eron huomasi. Varsinkin vääntö parani. En kylläkään penkittäny peliä, joten ero on todettu "perstuntumalla".
- Suzukiin
GSX:ään vissiinkin kannattaisi vaihtaa koko putki alusta asti (ahdistaa kuulemma jo alkukäyrissä) jos haluaisi ne muutomat lisähevot käyttöön
Tosin tuon laitteen tehokkuus tulee suht suuren vääntömomentin myötä jo pienilläkierroksilla sitä löytyy
vapaavirtaus ilmansuodatin putkenvaihto ja tehopenkkin säädettäväksi, niin muutos on kyllä ajossa huomattavissa. Jos asia oikeasti kiinnostaa
ota yhteyttä tuonne
http://www.erkkakorpiahoracing.fi/
sieltä ainakin minä sain asiallista tietoa oman 1400:sen kohdalla- = voimaa lisää
Sain juuri omaani Yoshin kokoputkiston kiinni ja oman ruiskun säädätettyä; Penkkitulos takapyörältä 113,9 hv. Samalla moottorin kaasuvaste parani huomattavasti. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen, sillä alkuperäinen tarkoitus oli parantaa pyörän ulkonäkö ja ääniä, eikä niinkään tehonlisäys.
Asiantuntijan kanssa homma toimii ja peitto heiluu! - minä sain
= voimaa lisää kirjoitti:
Sain juuri omaani Yoshin kokoputkiston kiinni ja oman ruiskun säädätettyä; Penkkitulos takapyörältä 113,9 hv. Samalla moottorin kaasuvaste parani huomattavasti. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen, sillä alkuperäinen tarkoitus oli parantaa pyörän ulkonäkö ja ääniä, eikä niinkään tehonlisäys.
Asiantuntijan kanssa homma toimii ja peitto heiluu!samalla virillä 112 hp:tä takaselta gsf 1250 sellä.
Toki nykiminen loppu ja vääntö parani sekä kaasuvaste nopeutu. - Totuus tarua karumpi
Joka liiteristä löytyy toinen toistaan viisaampaa ja legendaarisempaa säätäjää, mutta TODELLA HARVASSA ovat ne, joilla on ihan todellinen tuntuma siihen mitä tekevät.
Eri mopoissa on aina omat metkunsa, mutta jos otetaan esim. GSX 1400, ollaan "juurilla".
Vahva luotettava peli, joka ei tarjoa minkäänlaista eksotiikkaa.
Ajan ja rahan haaskausta alkaa nypertelemään penkissä tuntitolkulla heppaa-kahta (max) suuntaan tai toiseen.
Kuutioita siis 1400 ja tehoja 100 . HALOO! KESKILUOKAN PERHEAUTON MOOTTORI !!!!!
MIKSI EI KUKAAN VIE MAMMAN KAUPPAKASSIA PENKKIIN JA NYSVÄÄ HULLUUTEEN ASTI /- 1hp:n takia?
EI POJAT!
Viedään Suikka ERKALLE, tai jollekin toiselle niistä todella harvoille "ajopyörien" tekijöille.
Ollaan kustannustehokkaita ja ruuvataan siellä koko Akran hormisto kylkeen, ja näpytellään omaan boxiin
arvot "kohdalleen". Kartta joka on haettu kohdalleen penkin lisäksi myös ajamalla.
Muuta keinoa asioiden saamiseksi kohdalleen ei ole.
Noita "penkissä tärähtäviä" laitteita on kylät turvoksissa.
Useimmiten on kuitenkin niin, että vasta muutaman testireissun ja kartan korjailun jälkeen laite alkaa
vasta pelittää kunnolla ajossa.
Mielenkiintoisinta monelle asiassa on, että "säädöt on kuin onkin toiset" kuin penkissä "kohdalleen laitetussa". Mitä sitten sanoo penkki, kun siihen lyödään "väärissä" säädöissä oleva, hienosti toimiva peli?
Yllätys yllätys, useimmiten ei käppyrässä huomaa ilman luuppia eroja, tai sitten liikutaan 0.5-1.0 hp:n
tietämissä.
Jos liikutaan tasolla 120hp, lienee turha harkitakaan, kannattaako "maksaa" sen verran siitä, että laite pelittää kuin se kuuluisa junan vessa joka kohdalla.
Kun viet vehkeet oikealle ammattilaiselle, esim. GSX 1400:sen, hän ruuvaa hormin kiinni, laittaa boxiin kerran ajatuksella haetut arvot ja........ ei muuta kuin ajoa!
Eikö pitäisi penkittää ?????? Vastauksia (järkeviä) on vain yksi: MIKSI ??
Miksi miksi ?
No, työ on tehty kerran ajatuksella ja oikein. Sama pyörä samoilla rojuilla.... samat säädöt.
Nyt taas joku keihäänkärki aloittaa yksilöeroista! Onhan niitä toki, mutta millaisia?
Nipponin poikien vehkeissä ei ainakaan näissä "maatalousmoottoreissa" moisiin kannata sotkeentua.
Sitten kun jostain kuussatasesta aletaan heruttamaan viimeisiä tippoja (jos se on tarpeen), asia saa ihan toiset puitteet. Silloin on paljon pienemmästäkin kiinni kuin Edelmanilla koskaan tulisi mieleenkään.
Mihin sitten päädyttiin?
Lopetetaan spekulointi sekundäärisillä aspekteilla, viedään vehkeet laitettavaksi pajalle, josta löytyy "ajopyörien" suhteen kokemusta, tietoa, osaamista...... ja ennen kaikkea KYKYÄ testata itse ajamalla! Tästä ja vain tästä "palikasta" rakentuu kokonaisuus jonka aidosti toimii ja tuottaa tyytyväisiä asiakkaita. Tiivistäen voisi todeta, että joka ei pysty ja osaa tekemään erinomaista kisapyörää, ei saa edes
maatilan vesipumpun konetta "juttelemaan mukavia"....... ellei sitten ole saanut tai vohkinut joltain niitä oikeita, TYÖLLÄ aikaansaatuja specksejä. Näin se vaan kuulkaa menee.
Rahahan kelpaa tietenkin jokaiselle idän tietäjälle jolla joku meisseli pysyy edes jotenkin kädessä 8).
Mutta "rahat pois tyhmiltä" onkin ihan eri laji kuin säätää peli niin että se huutaa hoosiannaa 8).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057