Suzuki

tietoa...

Moi mikä mahtaa olla Suzuki gsx 1400 huiput ja 0-100kmh aika,kyseessä olisi täysin vakio peli?
Onko mitään hyötyä vaihtaa vakioputken äänenvaimennin tehopönttöön,nykyisessä on neljä yhteen.Muuttuuko muuta kuin äänet?

10

4249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>TurbotOn<<

      Tuolla==> http://www.bajahill.net/mpuutiset0202.html#suzuki jotain tietoa pyörästä.Toki ehkä jo vanhaa!

      Periaatteessa ainoa hyöty vaimentimen vaihdossa on painonsäästö!Tietysti ulkonäkökin muuttuu."Tehari"kun on useasti pienempi kuin alkuperäinen pönttö.On mahdollista että hevosvoima,pari tulee lisää vaimentajan vaihdossa,mutta sellaista muutosta ei ajossa huomaa.Kovemmat äänet kyllä joitain hämää kuvittelemaan että tehoa olisi tullut runsaammin lisää.Runsaan vuodentakaisessa Bike-lehdessä oli testattu monta vaimentajaa/kokoputkistoa ja taisi paras kokoputkiston vaihto tuoda tehoja neljä hevosvoimaa lisää,että siltä pohjalta... : )

      • asiallisesta

        ja hyvästä vastauksesta.


      • Asiallisia vastauksia
        asiallisesta kirjoitti:

        ja hyvästä vastauksesta.

        Se on kiva ettei heti tyrmätä kaikkia kysymyksiä ns. autotalliasiantuntemuksella. Huh olipa pitkä sana. Ettei vaa suomenkielen pisimpiä? Meillä on nuoria, jotka ovat todella kiinnostuneita tekniikasta voimatta itse osallistua niiden käyttöön. Itsekin olen osallistunut purkkakuvien keräilyyn, ja tekniset tiedot kirjattiin sinikantiseen vihkoon. SIITÄ SE LÄHTEE, KUN AIKA KOITTAA.


      • pyörästä...

        Että vaikuttaako pöntön vaihto,testissä mainittiin kyllä se,testi pyörä oli joku R-mallin suska,eli jo aika loppuun viritetty.Johonki "perus" pyörään vaimentimen vaihdolla kyllä on vaikutusta,kuten siinä mainittiin Bandit-suska.... 10-15 hv sellaisiin lisää,sen voi ehkä huomata.....


      • pantiitti
        pyörästä... kirjoitti:

        Että vaikuttaako pöntön vaihto,testissä mainittiin kyllä se,testi pyörä oli joku R-mallin suska,eli jo aika loppuun viritetty.Johonki "perus" pyörään vaimentimen vaihdolla kyllä on vaikutusta,kuten siinä mainittiin Bandit-suska.... 10-15 hv sellaisiin lisää,sen voi ehkä huomata.....

        Vaihdoin lähes uuteen 1200:een bandiittiin yoshimuran pöntön, ja kyllä eron huomasi. Varsinkin vääntö parani. En kylläkään penkittäny peliä, joten ero on todettu "perstuntumalla".


    • Suzukiin

      GSX:ään vissiinkin kannattaisi vaihtaa koko putki alusta asti (ahdistaa kuulemma jo alkukäyrissä) jos haluaisi ne muutomat lisähevot käyttöön
      Tosin tuon laitteen tehokkuus tulee suht suuren vääntömomentin myötä jo pienilläkierroksilla sitä löytyy
      vapaavirtaus ilmansuodatin putkenvaihto ja tehopenkkin säädettäväksi, niin muutos on kyllä ajossa huomattavissa. Jos asia oikeasti kiinnostaa
      ota yhteyttä tuonne
      http://www.erkkakorpiahoracing.fi/
      sieltä ainakin minä sain asiallista tietoa oman 1400:sen kohdalla

      • = voimaa lisää

        Sain juuri omaani Yoshin kokoputkiston kiinni ja oman ruiskun säädätettyä; Penkkitulos takapyörältä 113,9 hv. Samalla moottorin kaasuvaste parani huomattavasti. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen, sillä alkuperäinen tarkoitus oli parantaa pyörän ulkonäkö ja ääniä, eikä niinkään tehonlisäys.

        Asiantuntijan kanssa homma toimii ja peitto heiluu!


      • minä sain
        = voimaa lisää kirjoitti:

        Sain juuri omaani Yoshin kokoputkiston kiinni ja oman ruiskun säädätettyä; Penkkitulos takapyörältä 113,9 hv. Samalla moottorin kaasuvaste parani huomattavasti. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen, sillä alkuperäinen tarkoitus oli parantaa pyörän ulkonäkö ja ääniä, eikä niinkään tehonlisäys.

        Asiantuntijan kanssa homma toimii ja peitto heiluu!

        samalla virillä 112 hp:tä takaselta gsf 1250 sellä.
        Toki nykiminen loppu ja vääntö parani sekä kaasuvaste nopeutu.


      • Totuus tarua karumpi

        Joka liiteristä löytyy toinen toistaan viisaampaa ja legendaarisempaa säätäjää, mutta TODELLA HARVASSA ovat ne, joilla on ihan todellinen tuntuma siihen mitä tekevät.

        Eri mopoissa on aina omat metkunsa, mutta jos otetaan esim. GSX 1400, ollaan "juurilla".

        Vahva luotettava peli, joka ei tarjoa minkäänlaista eksotiikkaa.
        Ajan ja rahan haaskausta alkaa nypertelemään penkissä tuntitolkulla heppaa-kahta (max) suuntaan tai toiseen.

        Kuutioita siis 1400 ja tehoja 100 . HALOO! KESKILUOKAN PERHEAUTON MOOTTORI !!!!!

        MIKSI EI KUKAAN VIE MAMMAN KAUPPAKASSIA PENKKIIN JA NYSVÄÄ HULLUUTEEN ASTI /- 1hp:n takia?

        EI POJAT!

        Viedään Suikka ERKALLE, tai jollekin toiselle niistä todella harvoille "ajopyörien" tekijöille.

        Ollaan kustannustehokkaita ja ruuvataan siellä koko Akran hormisto kylkeen, ja näpytellään omaan boxiin
        arvot "kohdalleen". Kartta joka on haettu kohdalleen penkin lisäksi myös ajamalla.
        Muuta keinoa asioiden saamiseksi kohdalleen ei ole.
        Noita "penkissä tärähtäviä" laitteita on kylät turvoksissa.
        Useimmiten on kuitenkin niin, että vasta muutaman testireissun ja kartan korjailun jälkeen laite alkaa
        vasta pelittää kunnolla ajossa.

        Mielenkiintoisinta monelle asiassa on, että "säädöt on kuin onkin toiset" kuin penkissä "kohdalleen laitetussa". Mitä sitten sanoo penkki, kun siihen lyödään "väärissä" säädöissä oleva, hienosti toimiva peli?

        Yllätys yllätys, useimmiten ei käppyrässä huomaa ilman luuppia eroja, tai sitten liikutaan 0.5-1.0 hp:n
        tietämissä.

        Jos liikutaan tasolla 120hp, lienee turha harkitakaan, kannattaako "maksaa" sen verran siitä, että laite pelittää kuin se kuuluisa junan vessa joka kohdalla.

        Kun viet vehkeet oikealle ammattilaiselle, esim. GSX 1400:sen, hän ruuvaa hormin kiinni, laittaa boxiin kerran ajatuksella haetut arvot ja........ ei muuta kuin ajoa!

        Eikö pitäisi penkittää ?????? Vastauksia (järkeviä) on vain yksi: MIKSI ??

        Miksi miksi ?

        No, työ on tehty kerran ajatuksella ja oikein. Sama pyörä samoilla rojuilla.... samat säädöt.

        Nyt taas joku keihäänkärki aloittaa yksilöeroista! Onhan niitä toki, mutta millaisia?
        Nipponin poikien vehkeissä ei ainakaan näissä "maatalousmoottoreissa" moisiin kannata sotkeentua.
        Sitten kun jostain kuussatasesta aletaan heruttamaan viimeisiä tippoja (jos se on tarpeen), asia saa ihan toiset puitteet. Silloin on paljon pienemmästäkin kiinni kuin Edelmanilla koskaan tulisi mieleenkään.

        Mihin sitten päädyttiin?

        Lopetetaan spekulointi sekundäärisillä aspekteilla, viedään vehkeet laitettavaksi pajalle, josta löytyy "ajopyörien" suhteen kokemusta, tietoa, osaamista...... ja ennen kaikkea KYKYÄ testata itse ajamalla! Tästä ja vain tästä "palikasta" rakentuu kokonaisuus jonka aidosti toimii ja tuottaa tyytyväisiä asiakkaita. Tiivistäen voisi todeta, että joka ei pysty ja osaa tekemään erinomaista kisapyörää, ei saa edes
        maatilan vesipumpun konetta "juttelemaan mukavia"....... ellei sitten ole saanut tai vohkinut joltain niitä oikeita, TYÖLLÄ aikaansaatuja specksejä. Näin se vaan kuulkaa menee.

        Rahahan kelpaa tietenkin jokaiselle idän tietäjälle jolla joku meisseli pysyy edes jotenkin kädessä 8).
        Mutta "rahat pois tyhmiltä" onkin ihan eri laji kuin säätää peli niin että se huutaa hoosiannaa 8).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      119
      4379
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      153
      3712
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      103
      3486
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2839
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      132
      1768
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      38
      1582
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1194
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1154
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe