Enpä miten ovat

Vanha Kauris

KaurisM:het pärjänneet kasvattajina, isinä, isoisinä jne. Olisi kiinnostavaa kuulla?

10

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tammikuun Tarzan

      En oo vielä tohon ruljanssiin lähtenyt mukaan eikä kuulu perheen perustaminen vielä lähivuosien suunnitelmiin =)

      Oon mm. ollu koulunkäyntiavustajana aikoinaan viitisen kuukautta. Aloitin harjoittelijana, mutta jo parin viikon päästä sain "vakipaikan" talosta vaikka mulla ei siis ollu minkäänlaista koulutusta alalle. Tulin todella hyvin toimeen semmoisten 8-15 vuotiaiden lasten ja nuorten kanssa. itse olin tuolloin 22-vuotias. Eniten tykkäsin niistä eka ja toka luokkalaisista. Oon vissiin sitte itsenkin sen verran lapsenmielinen että yhteinen sävel löytyi aina helposti pikkuihmisten kanssa. Ja pari kertaa olen saanut niitä "susta tulee hyvä isä" kommentteja kun joskus oon kattonu jonkun tuttavaperheen lasten perään esim. yhden illan.

      Mutta ei se nyt vielä tee kenestäkään hyvää isää, jos tulee hyvin lasten kanssa toimeen muutaman tunnin päivässä. Isyys on kuitenkin kokopäivähommaa ja elinikäinen sitoutuminen. Mutta kyllä mä varsinkin pienistä lapsista pidän ja he tuntuvat pitävän musta. Jos sitä perhettä jonain päivänä on, niin uskon kyllä selviäväni kunnialla.

    • odottaakaan.

      molemmat vanhemmat on kauriita.
      Kerran tytön isoäiti ihmetteli, miten
      tuosta L:sta on tullutkin noin avuton
      ja epäitsenäinen.
      Mitä muuta siihen olisi voinut vastata
      kuin että jos molemmat vanhemmat
      ovat kauriita, ei paljon muuta
      voi...

      • -niin

        Kauriit on hyviä organisoimaan ja saa yleensä hommat luistamaan sekä töissä että kotona. Ne tietää sen itsekin. Toisaalta ne on melko joustamattomia ja yksoikosia eikä paljon muitten mielipiteitä tosissaan kuuntele ja niin sitä mennään kauriin pillin mukaan. Lapsukaisten on siis paras/helpoin jättää "ajattelut" kauriin huoleksi. Ei ihme jos itsenäistyminen viivästyy.


    • isin, isoisänä

      No ainakin kauris-naisen (äiti/mummon) mielestä täys paska!

      Kun niillehän ei riitä vaikka hakis kuun taivaalta.

      Minusta ei ainakaan tuo kauris-nainen tehnyt puoliakaan siitä mitä sai minulta, siis meidän virmassa.

      Mitä on saanut nyt aikaan, on et en saa edes olla tuo isoisä.

      • Vanha Kauris

        mutta jaksamisia ja toivotaan, että aika korjaa välejä lapsiisi ja saat nauttia isoisän päivistä. Eron jälkeen on aina rankkaa, mutta yrittänyttä ei laiteta.

        Pärjäilehän!


      • Kauris M
        Vanha Kauris kirjoitti:

        mutta jaksamisia ja toivotaan, että aika korjaa välejä lapsiisi ja saat nauttia isoisän päivistä. Eron jälkeen on aina rankkaa, mutta yrittänyttä ei laiteta.

        Pärjäilehän!

        Nyt oli kirje postilaatikossa exältä.

        Jossa valitti kun en ole käynyt katsomassa lapsenlasta. Vaikka kuukausi taaksepäin huutamalla uhkasi lähestymiskiellolla jos varpaallakin astun tyttären ja hänen tontille ?

        Siis meillä on välimatkaa vaivaiset 250 metriä. ;)

        Haloo naiset onko kaikki kotona.

        Itse kun en edes ryyppää, tai jotain muita aineita käytä.

        Aion nyt ilmoitta exälle postin kautta tietenkin. Et kertoo vaarin kuolleen, odottavalle tyttärentytölle. Kun muutenkin osaa tuon valehtelun niin viattomalta näyttäen.


      • Vanha Kauris
        Kauris M kirjoitti:

        Nyt oli kirje postilaatikossa exältä.

        Jossa valitti kun en ole käynyt katsomassa lapsenlasta. Vaikka kuukausi taaksepäin huutamalla uhkasi lähestymiskiellolla jos varpaallakin astun tyttären ja hänen tontille ?

        Siis meillä on välimatkaa vaivaiset 250 metriä. ;)

        Haloo naiset onko kaikki kotona.

        Itse kun en edes ryyppää, tai jotain muita aineita käytä.

        Aion nyt ilmoitta exälle postin kautta tietenkin. Et kertoo vaarin kuolleen, odottavalle tyttärentytölle. Kun muutenkin osaa tuon valehtelun niin viattomalta näyttäen.

        sanoisi eräs hyvä ystäväni - älä anna periksi - taistele! Osoita olevasi todellinen jukuripää - lähesty rakkaitasi ja älä anna exsäsi uhkailun vaikuttaa - uhatkoon lähestymiskiellolla - ei sitä perusteettomasti myönnetä!


    • Vanha Kauris

      Olen aina pitänyt lapsista - heidän aitoudestaan, kyvystä oppia uusia asioita jne. Itselläni on neljä aikuista lasta ja yksi lastenlapsi. Onneksi oli aikaa antaa lapsille omaa aikaani, kun olivat lapsia. Yhäkin nuo ajat lämmittävät mieltäni muistoineen. Kun lapset tulivat murrosikään he itsenäistyivät vauhdilla ja löysivät omat elämänpolkunsa varhain kahdenkympin molemminpuolin. Olen tyytyväinen, että näin on käynyt - lasten kuuluukin kasvaa ja irtaantua vanhemmistaan ja aloittaa oma elämänsä!

      Lastenlapseni on vielä kovin nuori, mutta papan pikku silmäterä jo nyt. Odotan tulevia vuosia innolla ja toivoisin näkeväni lastenlapsienikin määrän kasvan vuosien saatossa!

      • Kauris 30.1.2008 :

        "Eikä meistä työnarkomaaneista ole mitään iloa kumppanillekkaan - hyvä, että aamulla
        moikataan huomenet ja illalla lyhyesti ja ytimekkäästi, että "öita".
        Itseä oikeasti harmittaa, että miksen osannut painaa ajoissa jarrua - helpottaa työnteko - kyllä ne työt olisi tulleet ilman minuakin tehdyksi. Noh, nyt toivon jotain oppineeni - ainakin kovat oppirahat on maksettu. Muistakaapa levätä, antaa aikaanne lapsillenne ja toisillenne,"

        Onks täällä kaks Vanhaa Kaurista liikkeellä. Jutut alkavat olla ristiriitaisia.?


      • Vanha Kauris
        Kauris 30.1.2008 : kirjoitti:

        "Eikä meistä työnarkomaaneista ole mitään iloa kumppanillekkaan - hyvä, että aamulla
        moikataan huomenet ja illalla lyhyesti ja ytimekkäästi, että "öita".
        Itseä oikeasti harmittaa, että miksen osannut painaa ajoissa jarrua - helpottaa työnteko - kyllä ne työt olisi tulleet ilman minuakin tehdyksi. Noh, nyt toivon jotain oppineeni - ainakin kovat oppirahat on maksettu. Muistakaapa levätä, antaa aikaanne lapsillenne ja toisillenne,"

        Onks täällä kaks Vanhaa Kaurista liikkeellä. Jutut alkavat olla ristiriitaisia.?

        Eikä jutuissa ole ristiriitoja - tuossa ylempänä kirjoitin, että onneksi minulla oli aikaa lapsilleni, kun he olivat lapsia eli alle murrosikäisiä. Toimin silloin opettajana, mutta kouluttauduin EU projektien erityisasiantuntijaksi. Ja aloitin armottoman työputkeni, jota kesti kymmenisen vuotta. Nuo vuodet tosiaan omistin sitten 110 prosenttisesti työlleni, armottomille projekteille, joita vedin välillä pitkään useampaakin yhtäaikaa. Projektityö ei katsonut normaaleja työaikoja, vaan usein illatkin istuin kokouksissa tai esitelmöimässä milloin mistäkin esillä olevasta aiheesta.

        Väsymys/uupumus tuli salakavalasti. Totta on, että avioliittoni kariutui työelämän paineissa ja kiireissä. Onneksi lapset olivat jo niin vanhoja ja itsenäisiksi kasvatettuja, että löysivät polkunsa omaan elämäänsä ja säästyivät pahimman näkemiseltä. Lopulta en enää jaksanut sekä psyyke että fysiikka olivat pettäneet minut. Kun uuvuttaa itsensä totaaliseen loppuun työelämässä, niin siitäpä ei hetkessä edes toivu. Nyt alan olla taas kunnossa ja valmiina aloittamaan viimeistä jaksoani - elämänarvot ovat käyneet kovassa myllyssä, nykyinen työni onkin enemmän juuri terapeutin työtä - auttaa ihmisiä heidän kriiseissään. Sairastan itse sepelvaltimotautia ja joudun syömään kourallisen lääkkeitä aamuisin, että se pysyisi kurissa. Nyt minulla on taas aikaa lapsilleni, mikä käytännössä minun iässäni tarkoittaa lastenlapsia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe