Unohdan kasvot

minä

Minulla on normaalisti ihan hyvä kasvo- ja nimimuisti. Kuitenkin kun ihastun johonkuhun vaikka vähänkin, häviää ko. henkilön kasvot mielestäni totaalisesti. Tunne on varsin epämukava kun ei osaa edes itselleen kuvailla miltä ihastus näyttää, joten yhteydenotto vaikeutuu entisestään, kun pelkää ettei tunnistakaan tyttöä sitten tavatessa. Yleensä kuitenkin kun tapaan ihastukseni, tunnistan hänen piirteensä jo kaukaa ja yritän painaa kasvot mieleeni, mutten onnistu.

Tapahtuuko tällaista kenellekään muulle?

11

2060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JustMe

      Joo tuo on tuttua mulle ja varmaan myös muille. Ärsyttävää on myös se jos yrittää muistella väkisin, niin yleensä tilalle tulee jonkun muun kasvot ja silloin menee hermot. Mutta ehkä se vain lisää mielenkiintoa entisestään nähdä henkilö uudestaan? Tai ehkä se on joku itsesuojelu juttu. Eli jos vaikka saa selville että hän on varattu tai yms, Niin olisi paljon helpompaa unohtaa, kun ei edes muista kasvoja... Ylläri ylläri ne muistuu juuri silloin :/

    • äitee

      Olen joskus kuullut sanottavan, että kun ihastuu johonkin voimakkasti niin hänen kuvansa painuu niin syvälle sydämeen, ettei sitä voi nähdä. Onhan tämäkin yks teoria. Tai sitten jos tapaaminen on ollut niin lyhyt, ettei tilanteesta ole jäänyt mitään erityisiä muistoja niin mikään ei tuo kasvoja mieleen. Tai kyse voi olla siitä itsesuojelusta. Itsellänikin on kokemusta siitä kun olen ollut tosi rakastunut johonkin niin joskus olen ollut näkevinäni hänet kaikkialla ja joskus taas en ole millään saanut hänen kasvojaan mieleeni ja olen pelännyt etten tunnista häntä jos näen. Kaipa se ihastuksen kohde siellä mielessä yrittää hakea omaa paikkaansa jos en itse tiedä tarkalleen mihin tilaan hän elämässäni ja tunteissani sopii.

      • äitee

        On mulle sattunut niinkin joskus, että olen hirveesti ihastunut johonkin poikaan/mieheen ja olen leijaillut pilvissä seuraavaa tapaamista odotellessa, eikä välttämättä luotettavaa muistikuvaa mielessä ihastuksen ulkonäöstä, vain muisto tunteesta tai tunne muistosta. Sitten kun olen taas nähnyt tämän tunteiden sytyttäjän niin olen kokenut yllätyksen: ai ton näkönen! Ihmisen mieli voi joskus tehdä tepposia...


    • Bogo

      Siksi varmaan pidetään ihastuksen kuvaa mukana tai muuten saatavilla, että saa palauttaa kasvot mieleen koska haluaa.

      Toi oli kiva selitys, että ihastuksen kuva painuu niin syvälle, ettei sitä saa mieleen... Muistaa vain miltä tuntuu olla hänen lähellään, miltä hän tuoksuu, koko olemuksen ihanuus painunut mieleen. Muttei muista hänen kasvojaan!

      Ehkä tämäkin vahvistaa sen ettei ulkomuodolla ja -näöllä todella loppujen lopuksi ole merkitystä!!!

    • suklaasydän

      Mulla on silleen, et en muista kanssa kasvoja, mutta näen mielessäni hänen kuvansa jossa hän on vielä aika pieni.(siis se on ihan oikea valokuva jonka olen nähnyt) Aina kun mietin häntä, nousee tämä kuva mieleeni jossa sitten näen hänen kasvonsakin, jotka tosin ovat nuoremmat.

    • Anonyymi

      Googletin tätä asiaa ja löysin tämän ketjun. Mulle on käynyt nyt 37-vuotiaana niin, että olen unohtanut uuden miehen kasvot. Olemme nähneet kolmen viikon aikana kuusi kertaa (olen ollut kesälomareissuilla), enkä ole saakut miehen kasvoja vieläkään mieleeni yksin ollessani. Kuvissa hän on mielestäni eri näköinen kuin livenä, joten kuvat eivät auta asiaa.

      Olen pitänyt tätä huolestuttavana ilmiönä: ihan kuin hän ei olisi mulle se oikea, kun kasvot eivät tarkasta tutkiskelusta huolimatta painu mieleeni. Tämä ketju vähän lohdutti minua, mutta silti kasvojen unohtamisen syyt on minulle mysteeri. Enhän koskaan ennen ole unohtanut kenenkään kasvoja. Edellisen rakastumisen aikaan 11 vuotta sitten en muista tällaista tapahtuneen, mutta toisaalta sitä miestä näin jatkuvalla syötöllä joka päivä. Tähän mieheen en ole vielä rakastunut, ja tämän kanssa ei ole vielä sellaista oloa, että tässä on minulle se oikea, mutta miehessä on kaikki edellytykset sille, että tunteet nousevat.

      Eräs teoria voisi olla se, että ihastuksen tunne vahvistuu joka kerta, kun toisen näkee, koska tulee sellainen tunne, että vau, hän näyttää kyllä hyvältä, vau, näinkö ihana hän olikin!

      Googletan vielä englanninkielisiä sivuja tästä aiheesta. :)

    • Anonyymi

      Ai tämä on ihan yleisempikin juttu? Minulle on näin käynyt useamman kerran, ehkä jopa aina kun ihastun vähän voimakkaammin. Nykyisestäkään ihastuksestani en osaa kertoa kasvoista kuin että tosi söpö tyttö, muistaakseni. Mutta se miltä hänen kanssaan tuntuu olla, siitä voisin kirjoittaa romaanin mittaisen kuvailun.

    • Anonyymi

      Usein se on toisinpäin mielestäni

    • Anonyymi

      Vanhettuneisuutta pitäisi testata enemmän, kyllä nimittäin pitäisi. Unohtuneisuus säilyy luonnonlakina 😂🤣😅 nimittäin. Kyllä säilyy.

    • Anonyymi

      Kyllä

    • Anonyymi

      ....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe