Everest Polar makuupussi?

talviretkelle

Onko kellään kokemuksia Everest Polar makuupussista? Ostin pussin joitakin vuosia sitten ja todellista talvikäyttöä en ole vielä kokeillut. Nyt olisi tarkoitus lähteä hiihtelemään ja retkeilemään teltalla ja pakkanen saattaa nousta jopa -15! Pussista en löytänyt netistä mitään tietoa, mutta olisiko jollain? Kuinka kovassa pakkasessa sillä voisi pärjätä?

6

4853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pocahontas

      Mull on samanlainen pussi. Käytössä talvella paljonkin. Siinä -15 alkaa olla maksimi pakkanen, jossa tarkenee. Tosin sekin on yksilöllistä.
      Osta halpa kesäpussi sen sisään 20 kympillä, sitten tarkenet vaikka - 30 asteessa. Se on niin tilava pussi, että hyvin menee toinen sisään. Näin on minullakin.
      Painoa tosin tulee lisää, mutta varmuus tarkenemisesta on 110 prossaa.

    • jemica

      Hei! Saitko mitään selvyyttä asiasta? Itellä Polar 1100 ja tosiaan netissä ei mitään tietoa.... Ehkä olet ehtinyt kokeilemaan?

      • jemica

        En huomannut, että viestiisi oli vastattu. Onko kyse siis Polar 1100:sta?


    • ...

      en ole, kun ostin tuollaisen muistaakseni reilut 2v sitten... mutta taisi olla suositus -6 astetta tai jotain sinne päin.

    • Hei

      Katselin tietoja kun löysin samanlaisen Everest Polar 1100 makuupussin.

      Minua kiinnostaa arvot.

      Se on tuossa lattialla, ja se ei ole talvipussi ollenkaan.

      Oletko löytänyt tietoa ?

      Minusta tuo on pätevä kesäpussi.
      Myöhäistä kuitenkin kirjoittaa, saatat olla kuollut jo hypotermiaan kun uhkaat hiihtoretkille sillä lähteä. Pitää olla lämmin tupa.

      Harmittaa kun ostin juuri uuden kesäpussin ja olisi ollut tuo olemassa.
      Löytyi sattumalta matkalaukun sisältä.
      Laitan sen kuivuriin pöyhistymään, en tiedä kuinka kauan on ollut pussissa.

      Seuraa pussien Limit ja Comfort arvoja. Limit on miesten keskikokoisen ja comfort naisten ns. mukavuuslämpötila-arvo missä nukkuu siis mukavasti.
      Extremessä alkaa hypotermia. Ollakseen varma pitää lämpötila-arvoja muuttaa 7 C alaspäin siis kylmemmäksi (seitsemän celsiusta) niin ollaan varmasti todellisissa arvoissa mukavuuksien suhteen.
      Jos siis limit on ilmoitettu 5 asetta, niin muunna se siten että tiputat sen
      12C.
      Jos siis extreme on ilmoitettu -10, niin todellisuuteen päästään varmuudella kun muunnat sen - 3C.
      Ja niin edelleen. Tämän on minulle eräkerhon vetäjä neuvonut.

      Katsele 3 vuodenajan tms. pusseja.
      Untuvapussit sopivat talviaikaan, ne menevät lämmitystehoiltaan pienempään tilaan kuin keinokuitu ja ovat kevyempiä suhteessa lämpöarvoihin.
      Untuvapussia ei kuivaa pirukaan maastossa, eli se sopii talviaikaan.
      Keinokuitu on kesäajan pussi jota saa kuivateltua, kesällä pussi voi kastua.

      Katso pyöräilykuviani; http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/pyoraily

      yst. jari

    • Hei

      Siis Everest Polar on hiukan hankala juttu, kun tehdas ei ilmoittele arvoja.
      Ne pitää olla jos lähdet talvella.

      Noita pusseja voi olla Polar nimikkeellä erilaisia, mutta Comfort (nainen)
      Limit (miehelle) mukavuuslämpötila pitää tietää.
      Extreme on hypotermiaraja missä ei joudu hypotermiaan mutta tuskin nukkuu ainakaan hyvin.

      EN 13537 koodi velvoittaa siis ilmoittamaan ala- ja ylärajat.

      Itselläni löytyi komerosta Everest Polar 1100 jonka olen ostanut kesäpussiksi.

      Joudun kyllä ostamaan vielä semmosen 800 g keskikesäkäyttöön, koska jokainen kannettava gramma on niin tärkeä.

      Eli älä lähde talvella yhtään mihinkään jos et ensin hanki pussia jossa on limiittiä tarpeeksi.
      Löydät netistä tietoa, ja kun otat 7C varmuusmarginaalia muunnat, niin pääset todellisiiin mukavuuslämpöarvoihin varmasti.

      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/pyoraily

      yst. jari

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2224
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2082
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe