Oletko ajatellut, miksi Jeesus ei totellut
Saatanaa, siellä erämaassa? Miksi Jeesus
ei muuttanut niitä kiviä leiväksi kun nälkä tuli?
Kiusaaja tiesi että Jeesuksella oli Jumalallinen
valta hankkia itselleen leipää, ja sanoi:
jos todella olet Jumalan Poika, niin
sano tälle kivelle, että se muuttuu leiväksi.
Vaikka maailma on täynnä nälkää kärsiviä,
ei ainakaan Jumalan Pojan olisi tarvinnut nähdä
nälkää, sillä olihan hänellä varaa käyttää
keinoja ja valtaa, mitä ei muilla ole?
Mitä pahaa siinä nyt sitten olisi ollut,
kun Jeesus kuitenkin muutaman päivän päästä
Kanaan häissä muutti veden viiniksi? Mitä eroa sitä
nyt kiven muuttamisella leiväksi olisi ollut?
Puhumattakaan siitä, kun Jeesus ruokki sen tuhat
päisen joukon muutamalla leivällä ja kalalla?
Viaton teko se vain olisi ollut, eihän saatana
ehdottanut leivän varastamista nälkään,
vaan ehdotti että kivet voisi muuttaa leiväksi?
Mitä olisi tapahtunut JOS Jeesus olisi kuunnellut
saatanaa, ja muuttanut kivet leiväksi?
Olisiko Jeesus ollut itsensä kieltävä kärsivä Jeesus?
Olisiko Jeesus silloin voinut puhua ristinsä ottamisesta
ja itsensä kieltämisestä muille, ellei hän itse tehnyt niin?
Hänestähän olisi silloin tullut se kansan
haluama ”leipäkuningas” !Väärä Messias!
Eikä Jumalan Karitsa, joka
pois ottaa maailman synnin.
Mutta riittäisikö pelkkä leipä ihmisille tuomaan
sitä todellista elämää, Iankaikkista elämää?
Voivatko leipäkuninkaan edustajat
tuoda iankaikkista elämää tänään?
Riittääkö valta ja maine, hyvät olot ja terveys?
Riittääkö kaikki se mitä rahalla saadaan?
Riittääkö pelkkä sielullisuus/hurmoshenkisyys?
Riittääkö saatanan apu?
Jeesus tiesi ettei riitä, siksi hän vasasi:
Ihminen ei elä ainoastaan leivästä,
vaan jokaisesta sanasta,
joka Jumalan suusta lähtee.
Jeesus ei saatanan käskystä muuttanut kiviä leiväksi.
Muutatko sinä?
Jeesus alistui ihmisyyden ehtoihin.
Hän koki ihmisenä nälkää ja oli
saatanan kiusaama ihmisenä.
Hän ei etuillut Jumalisuudellaan.
Mitä sinä teet?
Onko jumalisuus sinulle keino voiton saamiseen?
Hän ei ottanut ohjaksia omiin käsiinsä
eikä mennyt Jumalan edelle oman päänsä mukaan.
Ihmisenä ja Jumalan Poikanakin Hän oli
riippuvainen Jumalasta, ja Jumalan Sanasta.
Kenestä sinä olet riippuvainen?
Toisista uskovistako?
Seurakunnasta?
Saarnaajastasi?
Maineestasiko?
Asemastasiko?
Ihmisten tarpeistako?
Omista tarpeistasiko?
Matkalla luvattuun maahan Jumala sallii meidänkin
nähdä nälkää tällä omalla erämaa taipaleellamme
nähdäkseen, mitä sydämessämme on, ja että
oppisimme elämään, ei vain leivästä, vaan
jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.
Niin oli Israelin kansankin laita, kun he lähtivät
Egyptistä Mooseksen aikoina.
Jeesuksen kohdalla oli samoin,
Hänkin sai omistaa Jumalan Sanan, josta
tuli ase vihollista vastaan. Jeesus ei ollut
ainoastaan kuuliainen ja luottanut Jumalaan,
vaan se määräsi myös Hänen menettelynsä!
Määrääkö Jumalan Sana sinun menettelysi?
Vai, määräätkö itse?
Vai, määrääkö toiset?
Leipäpapit ja Väärä Messias
jarrut
4
166
Vastaukset
- kysymykseesi
onko jumallallisuus sinulle keino voiton samiseksi, että ON. Jos takoitat jumallallisuudella uskon kautta Jeesukseen tulevaa voittoa, rauhaa ja tasapainoa ja ikuista elämää.
aamupalasta! Sitä onkin hyvä sulatella ennen lounasaikaa. :)
- itsemäärämisoikeuden.
Ikävintä on, että uskovan ihmisen asioista ei suinkaan määrää mikään jumala, vaan seurakunnan saarnamiehet ja vanhimmat.
- oivavoi
mutta raitis usko ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439