Mitä teen jos oksennan

lentokoneessa?

Minä pelkään kaikkia suljettuja paikkoja, sen takia, että minä tai joku muu saattaa oksentaa siellä. Mitä teen, jos minun täytyy oksentaa lentokoneessa? Istunko siinä tuolissa ja oksennan pussiin vai yritänkö päästä vessaan? Miten sellaisesta tilanteesta voi selvitä?
Onko jollekin käynyt niin?
Kuinka selvisitte siitä?
Olen lentänyt ehkä noin 70 lentoa elämässäni, mutta tämä kammo ei lähde. Pelkään sitä aina vaan. Erityisesti nousut ja laskut, kun ei ole edes potentiaalista mahdollisuutta liikkua mihinkään. Tuokaa joku järjen sanoma päähäni.

6

4113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomioinut---

      että sinä et oksenna lentokoneessa sinä vaan pelkäät että näin tapahtuu. Minulla oli yhteen aikaan aina pussi taskussa " jos " sattuis oksentamaan mutta ei sattunut. Minä olin niin kyllästynyt oksennus pelkooni että lopulta heitin pussin menemään ja ajattelin että jos oksennus tulee niin tulkoon ja sen jälkeen en enää ajatellut koko asiaa ja en myöskään ole oksentanut. Keskitä ajatuksesi johonkin muuhun ja älä elä etukäteen ota tilanne sellaisena kun se tulee.

    • löytyy...

      Viime lentomatkalla voin todella huonosti ja otin oksennuskäyttöön lentokoneen pussin. En suoranaisesti ole oksennuspelkoinen, mutta paniikkihäiriön tyyppisenä oireena alan ahdistavassa tilanteessa voida lähes poikkeuksetta todella huonosti.

      Lentokonekokemus oli kurja, mutta todisti sen, että tilanteeseen ei todellakaan kuole, vaan olo jopa parani oksentamisen jälkeen. Mieluummin menen sitten vaikka työntämään sormet kurkkuun, kuin kestän sitä pahaa oloa, jonka jännitys aiheuttaa...

    • Millaryyni

      Kysyt siis:"Mitä teen, jos minun täytyy oksentaa lentokoneessa?"
      Olen itse joskus oksentanut lentokoneessa ja parikin kertaa linja-autossa,eihän siinä mitään kamalaa ole.
      Lentokoneessahan on pahoinvoinnin varalle istuinten selkäosan taskussa varattu itä varten.
      Monet voivat pahoin lentokoneessa,aivan tavallista eikä yhtään noloa.Voisit varata pari nenäliinaa taskuun varalta ennen lennolle lähtöä.
      Jos oksettaa:istut paikallasi,otat pussin valmiiksi,rentoudut,oksennat jos oksettaa ihan rauhassa,kun tuntuu ettei enää okseta pyyhit suutasi ym nenäliinoilla.
      Pyydät lentoemoa paikalle viemään pussin roskiin tai viet sen itse vessaan jossa voit siistiytyä jos tarvitsee.
      Melkeimpä vain vieruskaverisi huomaa tämän tapahtuman,kukaan normaali ihminen ei katso pahasti tms.Varmaan joka lennolla joku oksentaa,se on aivan tavallista ja tuttua lentohenkilökunnalle.
      Todella vaikea ymmärtää tuota emetofobiaa vai mikä se nyt olikaan,on vaan niiiin turha pelko.
      Älä huoli,hyvää lentomatkaa,ota vaikka joku ennalta testaamasi rauhoittava ennen lentoa,voisi auttaa.

      • ap kirjoittelija

        Hei,

        Kiitos neuvoista. Ymmärrän kyllä, että tämä fobia tuntuu aivan älyttömältä sellaisen mielestä, jolla tätä ei ole.

        Mutta minä olen tämän asian osalta kuin lapsi vaikka iältäni olenkin varhaisnuori. En koskaan oppinut oksentamaan "normaalisti". Todella huonoja kokemuksia asiasta hyvin pienenä. Viimeksi olen oksentanut noin 20 vuotta sitten. Eli en todellakaan yleensä oksentele minnekään, mutta pelkään aivan sairaasti, että niin kävisi jossakin hankalassa paikassa kuten esim. lentokone on.

        Pelko vaan on kropassa. Kun kuulen tai näen jonkun toisen oksentavan, niin alan kauttaaltaan tärisemään. Ei ole lähtenyt vielä pois vaikkakin on kyllä laantunut. Lennolla pelkään yhtä lailla itseäni kuin muita ja juuri oksentamisen takia. Ehkä enemmän muita ihmisiä, heihin kun ei voi mitenkään vaikuttaa.
        Yritän pärjäillä tämän kanssa.
        Lentoja on kuitenkin kertynyt nyt jo melkein 100 kappaletta eli en ole antanut tämän estää matkustelua. Muutamia muita välteltäviä paikkoja sen sijaan on.


    • Fkb

      No minulla oli lentokoneessa tosi huono olo ja oksensin pussiin ja tokalla kerralla oksensin käytävälle. Tollasia mulla on ollut.😣

      • Anonyymi

        Mitä helvettiä sä tajuut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2262
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1739
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1656
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1457
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe