Uhattiin tänään puhelimitse viedä auto. Olen maksanut kaksi vuotta osamaksuautoa ja seuraavat 2 vuotta olisi edessä. Luottotiedot menivät ja kasko on irtisanottu.
Vakuutusyhtiöitä soitin ympäriinsä ja kukaan ei myönnä minulle kaskoa. Joten mikä eteen? Maksajan nimissä pitää olla myös kasko. Voi että tätä tilannetta :(
Mitä teen? en halua menettää autoani.
Mistä kasko luottotiedottomalle?
8
12840
Vastaukset
- tietavainen
IF:stä taitaa saada melko helposti kaskon vaikka luottotiedot ovat menneet. Tämä toki ei onnistu jos olet ifille velkaa eli kannattaa ottaa yhteyttä lähimpään asiamieheen ja kysellä asiaa.
- että oli
Karpon ohjelmassa juttua ja testiä mistä luottohäiriöinen sai vakuutuksen ja joko Tapiola tai Pohjola oli paikka josta sai...ei muista. Mutta ehkä saa jos hyvä ja pitkä asiakassuhde ja hoitanut vakuutusmaksut hyvin. Yksi tuttu menetti vjärjestelyn vuoksi luottotiedot ja ei hänellä vaikuttanut vakuutuksiin, ei koti-eikä autovakuutuksiin IFillä mitenkään. Sai vielä korvauksia kun tuli kotona iso vahinko.
vakuutusyhtiöissä suhtaudutaan penseästi maksuhäiriöisiin vakuutuksen hakijoihin eli heille ei myönnetä ainakaan ns. vapaaehtoisia vakuutuksia? Olen ymmärtänyt asiain laidan olevan näin, vaikka vakuutuksen ottaja olisi valmis maksamaan maksun etukäteen vaikkapa aina vuodeksi kerrallaan.
Eikö siis yhtiö voikaan irtisanoa vakuutussopimusta vakuutuksenottajan maksulaiminlyöntien takia? Vastaavin tavoinhan käsittääkseni esimerkiksi lehtiyhtiö menettelee, jos asiakas ei maksa tilausmaksuaan: kyseinen julkaisu lakkaa tulemasta hänen postiluukustaan, ja puulaaki lisäksi karhuaa maksua sopimuksen perusteella jo toimitetuista lehdistä.
Sovelletaanko vakuutussopimuksiin eri sääntöä kuin vaikkapa lehtitilauksiin?- if yhtiöstä
Ei saa kaskoa if vakuutus yhtiöstä jos on merkintä!
Eikä mistään muustakaan yhtiöstä! - saat
Mulla oli auto kans rahoitus yhtiön nimissä ja siinä jossain vaiheessa tuli maksuhäiriö merkintä se ei vaikuttanut auton maksuun tai vakuutuksiin mitenkään. Eli eivät katkaissut niitä.
Pari vuotta sitten vaihdoin auton uudempaan ja otin lisälainaa (senkin sain vaikka luottohäiriöissä oli merkintä mutta myös maksettu merkintä)
Ja fenniassa mulla aina ollut auton vakuutukset kaskot ja kaikki ei ole ollut mitään ongelmia. - sitäpeltilehmällä
mikset myy autoos pois ja osta tilalle toinen ilman kaskoa ?
- kun auto on
osamaksulla niin rahoitusyhtiö vaatii että auto ontäysvakuutettu etkä sinä.Eli vakuutuksen siihen autoon voi ottaa vaikka vaimosi tai joku muu:Ei Rahoitusyhtiöötä kiinnosta kuka sen maksaa tai kenen nimellä se väkuutus on.Riittää että vakuutus on kohdistettu siihen ajoneuvoon.Jos et itse saa vakuutusta niin pyydä vaikka jonkun muun avaamaan vakuutuksen sinulle.Maksut tietenkin kannattaa hoitaa tai on pian entinen ystävä.
- ei ei ei
Autoon saa kaskon VAIN omistaja, haltija tai kakkoshaltija, EI kukaan muu.
Soittamalla vakuutusyhtiöihin saat aika varmasti vastaukseksi EI. Jos käyt konttoreissa, niin joltain heltiää vakuutus. Tai jos on tuttu vakuutusyhtiössä, voivat he laittaa kaskon voimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan412981Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272844- 1202298
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111256
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121063- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792