Uhattiin tänään puhelimitse viedä auto. Olen maksanut kaksi vuotta osamaksuautoa ja seuraavat 2 vuotta olisi edessä. Luottotiedot menivät ja kasko on irtisanottu.
Vakuutusyhtiöitä soitin ympäriinsä ja kukaan ei myönnä minulle kaskoa. Joten mikä eteen? Maksajan nimissä pitää olla myös kasko. Voi että tätä tilannetta :(
Mitä teen? en halua menettää autoani.
Mistä kasko luottotiedottomalle?
8
13088
Vastaukset
- tietavainen
IF:stä taitaa saada melko helposti kaskon vaikka luottotiedot ovat menneet. Tämä toki ei onnistu jos olet ifille velkaa eli kannattaa ottaa yhteyttä lähimpään asiamieheen ja kysellä asiaa.
- että oli
Karpon ohjelmassa juttua ja testiä mistä luottohäiriöinen sai vakuutuksen ja joko Tapiola tai Pohjola oli paikka josta sai...ei muista. Mutta ehkä saa jos hyvä ja pitkä asiakassuhde ja hoitanut vakuutusmaksut hyvin. Yksi tuttu menetti vjärjestelyn vuoksi luottotiedot ja ei hänellä vaikuttanut vakuutuksiin, ei koti-eikä autovakuutuksiin IFillä mitenkään. Sai vielä korvauksia kun tuli kotona iso vahinko.
vakuutusyhtiöissä suhtaudutaan penseästi maksuhäiriöisiin vakuutuksen hakijoihin eli heille ei myönnetä ainakaan ns. vapaaehtoisia vakuutuksia? Olen ymmärtänyt asiain laidan olevan näin, vaikka vakuutuksen ottaja olisi valmis maksamaan maksun etukäteen vaikkapa aina vuodeksi kerrallaan.
Eikö siis yhtiö voikaan irtisanoa vakuutussopimusta vakuutuksenottajan maksulaiminlyöntien takia? Vastaavin tavoinhan käsittääkseni esimerkiksi lehtiyhtiö menettelee, jos asiakas ei maksa tilausmaksuaan: kyseinen julkaisu lakkaa tulemasta hänen postiluukustaan, ja puulaaki lisäksi karhuaa maksua sopimuksen perusteella jo toimitetuista lehdistä.
Sovelletaanko vakuutussopimuksiin eri sääntöä kuin vaikkapa lehtitilauksiin?- if yhtiöstä
Ei saa kaskoa if vakuutus yhtiöstä jos on merkintä!
Eikä mistään muustakaan yhtiöstä! - saat
Mulla oli auto kans rahoitus yhtiön nimissä ja siinä jossain vaiheessa tuli maksuhäiriö merkintä se ei vaikuttanut auton maksuun tai vakuutuksiin mitenkään. Eli eivät katkaissut niitä.
Pari vuotta sitten vaihdoin auton uudempaan ja otin lisälainaa (senkin sain vaikka luottohäiriöissä oli merkintä mutta myös maksettu merkintä)
Ja fenniassa mulla aina ollut auton vakuutukset kaskot ja kaikki ei ole ollut mitään ongelmia. - sitäpeltilehmällä
mikset myy autoos pois ja osta tilalle toinen ilman kaskoa ?
- kun auto on
osamaksulla niin rahoitusyhtiö vaatii että auto ontäysvakuutettu etkä sinä.Eli vakuutuksen siihen autoon voi ottaa vaikka vaimosi tai joku muu:Ei Rahoitusyhtiöötä kiinnosta kuka sen maksaa tai kenen nimellä se väkuutus on.Riittää että vakuutus on kohdistettu siihen ajoneuvoon.Jos et itse saa vakuutusta niin pyydä vaikka jonkun muun avaamaan vakuutuksen sinulle.Maksut tietenkin kannattaa hoitaa tai on pian entinen ystävä.
- ei ei ei
Autoon saa kaskon VAIN omistaja, haltija tai kakkoshaltija, EI kukaan muu.
Soittamalla vakuutusyhtiöihin saat aika varmasti vastaukseksi EI. Jos käyt konttoreissa, niin joltain heltiää vakuutus. Tai jos on tuttu vakuutusyhtiössä, voivat he laittaa kaskon voimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006