orava

miia

tietääkö kukaan mitä pahaa orava voisi tehdä? kun semmoinen on majoittautunut meidän pihaan...

9

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AngelicBat

      syödä siemeniä.

    • Minsku

      Esim..

      Ne voi ryövätä linnunpönttöjä(joten munat ja pienet poikaset vaarassa..!),
      hätyytellä pikkulintuja,
      syödä lintulaudan puhtaaksi,joten linnuille ei jää mitään..
      Mutta on oravista iloakin:
      On tosi mukavaa katsella,kun oravan poikaset vipeltää pitkin pihaa....

      • *nasu_marsu*

        Ne voi purra. mut en usko et tekee niin :) mä olin mun kamul ni mentii ulos yks orava tuli kattoo meit se kiipes mun jalkaa polvee asti siinä se tiiraili jotain puol sekkaa oikeen suloinen. pojat kiusas sitä :(


      • ....
        *nasu_marsu* kirjoitti:

        Ne voi purra. mut en usko et tekee niin :) mä olin mun kamul ni mentii ulos yks orava tuli kattoo meit se kiipes mun jalkaa polvee asti siinä se tiiraili jotain puol sekkaa oikeen suloinen. pojat kiusas sitä :(

        En usko, että ne puree... ei ne ees tuu ihmisii lähelle...paitsi jos ne on tottunu..sillon ne ei varmaan tee mitään. villit enintään varmaa naksuttelee ja viskoo häntää pelotellakseen..Se näyttää hassulta=)


      • neneski
        .... kirjoitti:

        En usko, että ne puree... ei ne ees tuu ihmisii lähelle...paitsi jos ne on tottunu..sillon ne ei varmaan tee mitään. villit enintään varmaa naksuttelee ja viskoo häntää pelotellakseen..Se näyttää hassulta=)

        No meillä kävi toissavuonna leirillä niin,että kaks oravaa vissiin oli sen verran tottuneet ihmisiin, että ne koetti aina tehdä ryöstäretkiä keittiöön =) No, yks meni sitten hätisteleen sitä pois ni se oravanpoikanén narskautti sitä hädissään sormeen =) Mutta mitäs meni härkkimään. Ei meillä ainakaan tuolla puussa olevat oravat tule edes lähelle. Paitsi tuo yksi jota me hoivattiin sillon kun sen emo kuoli. se tulee lähelle, mutta ei enää syliin niinku sillon (se oli niin pieni että pidettiin sitä sisällä) Nykyään mulla on oma maaorava ja se ei oikeestaan pure (paitsi koettaa jyrsiä kynsiä, mutta oon nyt tajunnu pitää ne lyhyenä) ja jos se luu´lee sormee pähkinäks =)
        Oravat on ihania!


    • mimmu 92

      en usko että oravat tekevät mitään pahaa mutta jos ruokit niitä niin ne ovat aina pihalla

    • Anonyymi

      Orava syö lintujen munia ja poikasia, ompa netissä videoita, missä pistelee poskeensa aikuista haarapääskyä.

      https://www.kaleva.fi/kesyt-oravat-muuttuvat-kiusankappaleiksi/2422941

      Olisiko ilmastonmuutos vai mikä vaikuttanut oraviin, lintujenruokinta ehkä, mutta vaikuttavat tulleen röyhkeämmiksi, ja arvaamattomiksi suorastaan.

      Asuinalueella runsaasti oravia, jotka kulkevat systemaattisesti linnunpöntöltä toiselle, niitä ryöväämässä, syömässä munat ja poikaset. Sähisevät ilkeästi ja tulevat melkein päälle, jos niiden reitille osuu, tosi häijyiksi muuttuneet. Olisiko niiden luontainen käytös muuttunut ruokinnan takia, kun vaikuttavat ihan metsästävän lintuja aikuisiakin, ei vain poikasia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Rabies-vaara on metsäneläimissä muissakin, joten kaikkiruokaiseksi käyneissä oravissakin luultavasti, ettei pidä pitää sylissä, tai antaa purra sormea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe