Tukkuhinnat

Y-rittäjä

Olen perustanut yrityksen, ja nyt kun tilaan tuotteita tukusta, olen huomannut että tuotteet maksavat saman tai lähes saman kuin kaupassa(joissain tapauksissa kaupasta saan halvemmalla)?
Esim tuotteen tukkuhinta 9,55€ 22%alv=11,65€.
Kaupassa sama tuote maksaa 9,90€.
Sitten joitain tuotteita en saa tilattua ulkomailta, koska tuotteita saa Suomesta vain kyseisen yrityksen kautta, mutta tukkuhinnat ovat useita €uroja kalliimpi kuin jos tilaisisin näitä matti meikäläisen nimellä ulkomaankaupasta josta en saa tilattua y-tunnuksellani?

En keksi muuta kuin että näiden tuotteiden markkinat ovat jaettu, ja uudet yritykset tukahdutetaan pois korkeilla hinnoilla.

Olenko ainoa jota ihmetyttää "tukkuhinnat".

10

10985

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta ymmärrettävää

Usein ei myönnetä useille tukkumyyjille oikeuksia, selkeästi siksikin kun alkuperäinen maahantuoja on panostanu markkinointiin ja tunnetuksitekemiseen ym. rupea tuomaan jonkun muun vastaavaa tuotetta.

• isompia

määriä, niin varmasti hinnat putoaa.

• tuota....

Niin oletko perustanut tukun, maahantuontitukun vai vähittäismyyntimyymälän?

Alasta riippuen tukut saattaa hinnoitella asiakkaansa ei tasoihin, riippuu mitä he myyvät. Tukut saattaa myydä tuotteitaan kaikille asiakkailleen, mutta varsinaisille jälleenmyyjilleen myyvät halvemmalla.

• Maahantuojatar

Onko nämä vertailukohteesi kaupat isoja ketjuja? Niiden kanssa on aika vaikea lähteä kilpailemaan hinnasta. Järkevintä olisikin löytää tuotteet joita muilla ei ole.

• Y-rittäjä

Löysin Hollannista yrityksen joka myy myös kyseisen suomalaisen yrityksen tuotteita tukkuhintaan.
      Hinnat ovat 8-9€uroa per kappale alveineen.
      Olen sieltä tilannut tuotteita useasti.
      Ihmettelen vaan tämän Suomessa olevan yrityksen tukkuhinta politiikkaa?
      Miten voi olla mahdollista että ulkomaantukusta saa halvemmalla Suomalaisia tuotteita kuin Suomalaiselta tukkurilta?

• on se niin väärin

tässä se yrittämisen vaikeus juuri onkin. Pitää olla erittäin hyvät suhteet joka paikkaan. Moni tavallinen tallaaja kuvitteleekin, että ostanpa noita ja noita tukusta halvalla ja myyn kalliilla. Ei se näin menekkään, niin kuin moni on huomannut.
        Kaikki kuitenkin perustuu jollain tavalla suureen kusetukseen. Asiat kun ovat maailman alusta olleet, että viisas kusettaa tyhmää ja rikas köyhää.
        Moni kyllä yrittää venkoilla tätä ajatusta vastaan, mutta huomaa jossain vaiheessa, että niin se meni.
        Itse ihmettelin kun erään ison/tunnetun valmistajan muoviputkia saa Virosta Suomeen toimitettuna huomattavasti halvemalla kuin suoraan Suomesta tukkurilta ostettuna. Ajatelkaa putket pitää viedä ensiksi Viroon ja sitten kuljettaa takas niin hinta laskee. Putket nimittäin valmistetaan Suomessa.

• Juttu on
        on se niin väärin kirjoitti:

tässä se yrittämisen vaikeus juuri onkin. Pitää olla erittäin hyvät suhteet joka paikkaan. Moni tavallinen tallaaja kuvitteleekin, että ostanpa noita ja noita tukusta halvalla ja myyn kalliilla. Ei se näin menekkään, niin kuin moni on huomannut.
        Kaikki kuitenkin perustuu jollain tavalla suureen kusetukseen. Asiat kun ovat maailman alusta olleet, että viisas kusettaa tyhmää ja rikas köyhää.
        Moni kyllä yrittää venkoilla tätä ajatusta vastaan, mutta huomaa jossain vaiheessa, että niin se meni.
        Itse ihmettelin kun erään ison/tunnetun valmistajan muoviputkia saa Virosta Suomeen toimitettuna huomattavasti halvemalla kuin suoraan Suomesta tukkurilta ostettuna. Ajatelkaa putket pitää viedä ensiksi Viroon ja sitten kuljettaa takas niin hinta laskee. Putket nimittäin valmistetaan Suomessa.

Puutavaran kanssa, sitä viedään melkeinpä ilmaiseksi mailmalle aivan jalostamattomanakin ja sitten itketään kun naapuri laittaa tullia pölleihin.

• 738290987829

Tukut ovat tukkuja, ja ainakin tällä alalla missä itse olen, tukut pitävät omia myymälöitä josta kuka tahansa voi käydä ostoksilla.

Jos tuotteet ovat kotimaisia, ota yhteys valmistajaan ja pyydä jälleenmyyntihinnasto... jos tuotteet ovat ulkolaisia, etsi maahantuoja ja pyydä sama juttu. Tukku ei välttämättä ole valmistaja tai maahantuoja.

Omalla alalla kun ostan tuotteita maahantuojan tukusta jälleenmyyntihinnalla, pystyn kertomaan hinnan keskimäärin kahdella tai kolmella. Tämä kerroin silloin, kun myydään yrityksille isompia eriä. Yksityisille myytynä kerroin on 7-8.

Näillä kertoimilla hinnat ovat silti vielä edullisemmat kuin vastaavat tuotteet kaupoissa. Joten se on kiinni miten sovit ostot.

Tukkuhinta EI ole sama kuin jälleenmyyjän hinta. Ei ainakaan kaikissa tapauksissa.

Mikäli jokin yritys tekee maahantuontisopimuksen, on ehdoissa mainittu että tuotteita ei saa myydä tietyille alueille... tai lähinnä siinä on määritelty mihin saa myydä. Et siis voi ostaa Ruotsin tukusta jos Suomessa on jollakin maahantuontisopimus.

Tätä tietenkin voi kiertää, jos on joku yhteyshenkilö toisessa maassa tai menet itse ostamaan käteisellä ja kuskaat Suomeen.

• Y-rittäjä

Jos tuotteet ovat kotimaisia, ota yhteys valmistajaan ja pyydä jälleenmyyntihinnasto... jos tuotteet ovat ulkolaisia, etsi maahantuoja ja pyydä sama juttu. Tukku ei välttämättä ole valmistaja tai maahantuoja.

Omalla alalla kun ostan tuotteita maahantuojan tukusta jälleenmyyntihinnalla, pystyn kertomaan hinnan keskimäärin kahdella tai kolmella. Tämä kerroin silloin, kun myydään yrityksille isompia eriä. Yksityisille myytynä kerroin on 7-8.

Jos laitan tuotteelle kertoimeksi kaksi, tavara jää itselle hyllyyn, kukaan ei osta.
        Esim.

Juuri saamani jälleenmyyntihinnaston eräs tuote.

Jälleenmyyntihinta 12,45€ alv 22% = 15,189€

kilpailevissa yrityksissä hinta on 19.90€

Hinta Saksassa sijaitsevassa kaupassa on 15,99€

Sitten on myös eräs asia joka oli viimeinen "niitti"

Saksalaisessa firmassa jonka tuotteita saa vain ja ainoastaan tämän kyseisen Suomalaisen yrityksen kautta(tukkuhintaan), kyselin eräiden tuotteiden saatavuutta kun eivät olleet listalla.

Vastauksena oli ettei kannata tilata kuin suurina erinä, kysyin että kuinka suurista eristä on kyse?
        Vastausta en ole saanut lukuisista yhteydenotoista huolimatta.

Mutta näköjään kilpaileville yrityksille näköjään riittää tuotteita kun niitä mainostetaan netissä asti?

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin markkinat ovat jaettu, uudet yrittäjät dissataan törkeästi pois.

• toisen yrityksen perustaja
        Y-rittäjä kirjoitti:

Jos laitan tuotteelle kertoimeksi kaksi, tavara jää itselle hyllyyn, kukaan ei osta.
        Esim.

Juuri saamani jälleenmyyntihinnaston eräs tuote.

Jälleenmyyntihinta 12,45€ alv 22% = 15,189€

kilpailevissa yrityksissä hinta on 19.90€

Hinta Saksassa sijaitsevassa kaupassa on 15,99€

Sitten on myös eräs asia joka oli viimeinen "niitti"

Saksalaisessa firmassa jonka tuotteita saa vain ja ainoastaan tämän kyseisen Suomalaisen yrityksen kautta(tukkuhintaan), kyselin eräiden tuotteiden saatavuutta kun eivät olleet listalla.

Vastauksena oli ettei kannata tilata kuin suurina erinä, kysyin että kuinka suurista eristä on kyse?
        Vastausta en ole saanut lukuisista yhteydenotoista huolimatta.

Mutta näköjään kilpaileville yrityksille näköjään riittää tuotteita kun niitä mainostetaan netissä asti?

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin markkinat ovat jaettu, uudet yrittäjät dissataan törkeästi pois.

saisiko kysyä minkä alan yrityksestä on kyse itse olen jo pitemmän aikaa haaveillut keskikokoisen kyläkaupan perustamisesta. mutta juuri tätä asiaa olen miettinyt että mistä pieni kauppias saa epäivittäistavaransa halvalla että onko mitään saumaa kun paikkakunnalla timii jo 3 suureen ketjuun kuuluvaa myymälää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe