Etsi toiminto

Apuja?

Eli sain nyt lazaruksella toimimaan ohjelman joka ettii yhen tietyn tiedoston koneelta.... Miten saisin ohjelman toimimaan niin että kirjottaisit yhteen kohtaan hakusanan ja painat etsi niin sitte toiseen laatikkoon tulisi se mitä se löysi?

Tämän hetkinen koodi on tässä:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
myFile : TextFile;
fileName : string;
fullFilePath : string;
dir1, dir2 : string;
begin
fileName := '';
AssignFile(myFile, 'C:\Program Files\' fileName);
ReWrite(myFile);
Write(myFile, 'Hello World');
CloseFile(myFile);
dir1 := 'C:\No such directory';
dir2 := 'C:\Program Files\';
fullFilePath := FileSearch(fileName, dir1 ';' dir2);
if fullFilePath = '' then
ShowMessage(fileName ' not found')
else ShowMessage(fullFilePath ' found OK');
DeleteFile(fileName);
fullFilePath := FileSearch(fileName, dir1 ';' dir2);
end;

6

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ListBoxiin

      Lomakkeella on kolme komponenttia
      - Button1
      - Edit1
      - ListBox1


      Edit1 on tieto millaisia tiedostoja haetaan.
      Jos on *.* niin haetaan ohjelmanoletuskansiosta.
      Mukaan voidaan laittaa myös hakupolku.

      Tulostetaan kaikki hakuehdon mukaiset tiedostot ListBox1:n


      procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
      var searchResult : TSearchRec;
      etsittava_nimi:string;
      begin
      etsittava_nimi := Edit1.text;
      if FindFirst(etsittava_nimi, faAnyFile, searchResult) = 0 then
      begin
      repeat
      ListBox1.Items.Add(searchResult.Name);
      until FindNext(searchResult) 0;
      FindClose(searchResult);
      end;
      end;



      PS. Huomaa että halutessasi voit jatkojalostaa tätä esim. Simon ohjeilla (katso aiempia Delphi-alueen viestejä)!

      • on...

        ku ei toimi? Kirjoitan nimen edit1 ja painan hae niin mitään ei tapahdu?

        Koodi:

        procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
        var searchResult : TSearchRec;
        etsittava_nimi:string;
        begin
        etsittava_nimi := Edit1.text;
        if FindFirst(etsittava_nimi, faAnyFile, searchResult) = 0 then
        begin
        repeat
        ListBox1.Items.Add(searchResult.Name);
        until FindNext(searchResult) 0;
        FindClose(searchResult);
        end;
        end;

        procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
        begin
        Close;
        end;


      • List-----------
        on... kirjoitti:

        ku ei toimi? Kirjoitan nimen edit1 ja painan hae niin mitään ei tapahdu?

        Koodi:

        procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
        var searchResult : TSearchRec;
        etsittava_nimi:string;
        begin
        etsittava_nimi := Edit1.text;
        if FindFirst(etsittava_nimi, faAnyFile, searchResult) = 0 then
        begin
        repeat
        ListBox1.Items.Add(searchResult.Name);
        until FindNext(searchResult) 0;
        FindClose(searchResult);
        end;
        end;

        procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
        begin
        Close;
        end;

        Kokeilitko kirjoittaa tuohon tekstikenttään (edit)
        esim. *.* jolloin pitäisi löytyä kansion kaikki tiedostot?


        PS Laita myös luokan esittely meille näkyviin jos tuokaan ei ole syynä.


      • Nollaus

        ListBoxin ehkäpä voisi tyhjentää ensimmäisenä toimintona painonapin painamistoiminnassa (tuskin tarkoituksena on kerätä isoa listaa.
        Ero tulee esille jos nappia painaa kaksi kertaa)

        eli

        ...
        begin
        ListBox1.Items.Clear;
        etsittava_nimi := Edit1.text;
        ...


      • Apuja?
        Nollaus kirjoitti:

        ListBoxin ehkäpä voisi tyhjentää ensimmäisenä toimintona painonapin painamistoiminnassa (tuskin tarkoituksena on kerätä isoa listaa.
        Ero tulee esille jos nappia painaa kaksi kertaa)

        eli

        ...
        begin
        ListBox1.Items.Clear;
        etsittava_nimi := Edit1.text;
        ...

        kyllä toi *.* löysi tiedostoja, mutta saisko ton toimimaan sillein et kirjotat vaikkapa ''Windows mediplayer'' Ja sitte se näyttäis missä se on?


      • -___-
        Apuja? kirjoitti:

        kyllä toi *.* löysi tiedostoja, mutta saisko ton toimimaan sillein et kirjotat vaikkapa ''Windows mediplayer'' Ja sitte se näyttäis missä se on?

        Tarkoitatko samanlaista ominaisuutta kuin
        Lazaruksen "Etsi tiedostoista" / find in files on ?

        Siinähän on haluttaessa mukana myös säännölliset lausekkeet (Regular expression)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe