Peratsin ja truxal

psy1

Olen mies, parikymppinen, painoa n.120 kg:tä. Diagnoosini on psykoosipiirteinen persoonallisuus. Saan sekavuus kohtauksia, jotka ovat ahdistavia n 2-4 krt. viikko kohtaukset kestavät n. 4-8 tuntia. Lisäksi nyt on ilmaantunut unia jotka tuntuvat realistisilta, ei tiedä onko unessa vai ei.
Lääkitykseni on peratsin 3x8 (24)mg depottabletti ja truxal 4x50(200) mg. Xanoria käytin tarvittaessa jopa 3 mg /kerta vuorokaudessa. Nyt xanor jätettiin pois. Lääkäri halusi nyt lisätä truxalin rauhoittaavaa vaikutusta ja nosti annoksen 400:n mg:n siis kaksinkertaisti. En uskalla syötä tuota määrää. Voisin korkeintaan nostaa 50 mg:tä 2 viikon välein ja yhteensä noin 100 mg:tä. Kysyn teiltä, että mitä mieltä olette lääke määristä? tuntuu aika rajulta nostolta. Katselin vanhoja reseptejä, joskus söin zyprexaakin vain 7,5 mg 3 krt/päivässä. Mitä mieltä olette lääkemääristä?

9

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuu

tuo määrä olisi antanut olla Xanorin joka paremmin rauhoittaa.Juttele vielä lääkärin kanssa.

• Itse opiskellut

-Syöt vanhoja lääkkeitä, jotka on kehitetty jo viiskytluvulla. Lääkärisi on määrännyt minusta huonot lääkkeet. Voisit keskustella lääkärin kanssa sivuvaikutusten kautta, ja todeta ettet kaikkea tuota uskalla edes ottaa. -Mutta, jos noista koet saavasi avun, niin senkun otat. Saa varsinkin Lääkäreiltä jo jotakin vaatia. Ovat lukeneita ihmisiä ja erikoislääkäri tuntee nuo lääkkeet.
        -Vaikkeivat itseensä niitä kokeilekaan.

• psy1
        Itse opiskellut kirjoitti:

-Syöt vanhoja lääkkeitä, jotka on kehitetty jo viiskytluvulla. Lääkärisi on määrännyt minusta huonot lääkkeet. Voisit keskustella lääkärin kanssa sivuvaikutusten kautta, ja todeta ettet kaikkea tuota uskalla edes ottaa. -Mutta, jos noista koet saavasi avun, niin senkun otat. Saa varsinkin Lääkäreiltä jo jotakin vaatia. Ovat lukeneita ihmisiä ja erikoislääkäri tuntee nuo lääkkeet.
        -Vaikkeivat itseensä niitä kokeilekaan.

Nyt itsekkin ajattelen asiaa. Ovat ensimmäisen polven lääkkeitä. Voisihan ne korvata vaikka zyprexa 10 mg x3krt/vrk. (aikasemmin söin zyprexa 7,5 mg x3/vrk) Ei ole vielä ainakaan mitään haittavaikutuksia tullut. Nyt on kyllä ollut vähän unettomuutta, heräilen liian aikaisin. Yritän saada lääkärin uskomaan, että ottaisin truxalia 300 mg:tä Vrk, 200 mg:tä illalla ja 50 mg:tä aamulla ja päivällä. Voisihan siihen zyprexaan pelkästään siirtyä.

• Auttaja-08
        psy1 kirjoitti:

Nyt itsekkin ajattelen asiaa. Ovat ensimmäisen polven lääkkeitä. Voisihan ne korvata vaikka zyprexa 10 mg x3krt/vrk. (aikasemmin söin zyprexa 7,5 mg x3/vrk) Ei ole vielä ainakaan mitään haittavaikutuksia tullut. Nyt on kyllä ollut vähän unettomuutta, heräilen liian aikaisin. Yritän saada lääkärin uskomaan, että ottaisin truxalia 300 mg:tä Vrk, 200 mg:tä illalla ja 50 mg:tä aamulla ja päivällä. Voisihan siihen zyprexaan pelkästään siirtyä.

En halua tuomita sen koommin lääkäriäsi kuin Sinuakaan. Mutta jotain on vialla, kun lääkkeet eivät auta.

Voisit saada avun, jos ryhtyisit harjoittamaan päivittäistä moraalista itsettkiskelua ja hyvittämään loukkaamiasi henkilöitä.

• psy1
        Auttaja-08 kirjoitti:

En halua tuomita sen koommin lääkäriäsi kuin Sinuakaan. Mutta jotain on vialla, kun lääkkeet eivät auta.

Voisit saada avun, jos ryhtyisit harjoittamaan päivittäistä moraalista itsettkiskelua ja hyvittämään loukkaamiasi henkilöitä.

Totta, eivät ole lääkkeet auttaneet. Vaihtehto hoitojakin kokeillut mutta lääkäri tuomitsi ne järjettömiksi. En enää niitä halua kokeilla. Päiväkirjaa kyllä kirjoitan.

• Anonyymi

Truxal on tosiaan aika paska psykoosilääke, joka ottaa myös sydämen päälle, kaveri just kuoli, perusterve 28 v. ja reseptillä oli muunmuassa Truxal. Söisin sutä oikeastaan vain äärimmäisessä hädässä, päiväkausia jatkuneen valvomisen tms. pahan happotripin olleessa kysymyksessä.

• Anonyymi

Jätkä käytti huumeita ja syytä truxalia kuolemasta.... Nyt vähän valoja päälle

• Anonyymi

Mulla on myös psykoosipiirteinen persoonallisuus,mutta mulla ei ole oireita tai lääkitystä siihen.Ei ole myöskään hoitosuhdetta.

• Anonyymi

Tai ainoa oire on että mulla on vaan kaksi pitkäaikaista ystävää ja en tykkää olla joukon keskipisteenä.Olen siis liian epäsosiaalinen jolla on liian vähän sosiaalista kanssakäymistä jos ei ystävien näkemistä lasketa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8992
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3331
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      42
      2718
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2241
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      37
      2200
    6. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2195
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1937
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1773
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      68
      1705
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18