kaksi sikiötä

yksi elossa

Olin tänään varhaisultrassa. Siellä nähtiin kaksi sikiötä. Olivat erimunaiset kaksoset, sillä eivät olleet samassa pussissa.
Toinen oli elossa, vastasi viikkoja, ja sydän löi. Mutta toisen kehitys oli pysähtynyt kahta viikkoa aiemmin, eikä ollut enää elossa.

Jäi haikea olo. Minulla oli tunne kaksosista, vaikkei lähisuvussa niitä olekaan. Tuntuu menetykseltä, että toinen oli kuollut, vaikkakin niin alussa. Ei siitä elossa olevalle ole haittaa, päinvastoin, raskaushormoneja (ja oireita) on kahden edestä, joten jäljelle jääneellä on paremmat elinmahdollisuudet.

Täytyy olla onnellinen siitä yhdestä, joka on elossa. Mutta vähän surettaa sen toisen vuoksi. :/

8

3588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin menetyksen kokenut

Ymmärrän, että olet murheellinen toisen vauvan menehtymisestä :(

Kerronpa oman tarinani, jospa se sinua hiukan piristäisi;)

Tästä on jo vuosia, kun odotimme ensimmäistä lastamme.
      10:nnen viikon kieppeillä aloin vuotaa, ja jouduin sairaalaan,
      jossa minut ultrattiin ensimmäisen kerran.

Kohdussa todettiin kaksi sikiöpussia, mutta ei kummassakaan sikiöitä.
      Kysymyksessä oli tuulimunaraskaus. Minulle tehtiin tietenkin kaavinta.

Olin todella apea, koska olen aina halunnut kaksoset,
      ja nimenomaan ensimmäisinä lapsina he olisivat olleet enemmän kuin tervetulleita.

Seuraavien kuukautisten jälkeen aloimme uuden yrityksen, ja tulinkin heti raskaaksi.
      Olin onnellinen terveestä vauvasta, enkä liioin miettinyt enää kaksosmenetystäni.

Neljännen kerran ollessani raskaana ensimmäisessä ultrassa selvisi,
      että vauvoja oli tulossa kaksi!!

Olin aivan sekaisin onnesta...
      Koko raskaus meni todella hyvin, ja kaksi ihanaa poikaa syntyi laskettuna aikana.

Älä menetä toivoasi. Nauti tästä yhdestä täysillä.
      Ehkä kaksoset on tulossa teillekin vasta seuraavissa "lähetyksissä".

• ap.

Kiitos sinulle. Eihän sitä tosiaan tiedä mihin se elämä vielä vie.

• Piia
        ap. kirjoitti:

Kiitos sinulle. Eihän sitä tosiaan tiedä mihin se elämä vielä vie.

eilen aloin vuotaa verta ja soitin neuvolaan, tänään aamulla oli sitten ultra josta näkyi että A vauvamme ei jostain syystä ole enää kehittynyt ja tulee itekseen pois. Mutta onneks B vauvalla oli vielä kaikki hyvin.
        Nyt ei tiedän ollenkaan mitä ajattelee, jotenkin on sekalainen olo. Meillä on jo kaksi lasta, mutta silti olisi ollut kiva saada nämä molemmat.

• Mansikka'
        Piia kirjoitti:

eilen aloin vuotaa verta ja soitin neuvolaan, tänään aamulla oli sitten ultra josta näkyi että A vauvamme ei jostain syystä ole enää kehittynyt ja tulee itekseen pois. Mutta onneks B vauvalla oli vielä kaikki hyvin.
        Nyt ei tiedän ollenkaan mitä ajattelee, jotenkin on sekalainen olo. Meillä on jo kaksi lasta, mutta silti olisi ollut kiva saada nämä molemmat.

yhtälailla keskenmeno, vaikka sinne vielä se toinen jääkin. Ihan normaalia varmasti surra. Itse ainakin ajattelen että se pieni nuppineulanpään kokoinen alkio on jo vauva, ja jos se menehtyy niin tietysti sitä saa ja pitääkin surra. Mutta onnea vauvasta kuitenkin ja toivotaan kovasti että kaikki menee hyvin, sekä sinulle että alkuperäiselle kirjoittajalle! =)

• Piia
        Mansikka' kirjoitti:

yhtälailla keskenmeno, vaikka sinne vielä se toinen jääkin. Ihan normaalia varmasti surra. Itse ainakin ajattelen että se pieni nuppineulanpään kokoinen alkio on jo vauva, ja jos se menehtyy niin tietysti sitä saa ja pitääkin surra. Mutta onnea vauvasta kuitenkin ja toivotaan kovasti että kaikki menee hyvin, sekä sinulle että alkuperäiselle kirjoittajalle! =)

ensimmäinen tuli torstaina pois ja lauantaina sitten toinenkin, nyt oli on haikea kun masussa ei ole enää ketään =(

• Vauvavatsa

Ymmärrän surusi hyvin.

Otan osaa ja samalla toivotan onnea vauvan johdosta. Itsellä kaksosraskaus lopuillaan ja mielenkiinnosta olen hankkinut paljon tietoa kaksosraskaudesta.

On hyvinkin tavallista, että naisen raskaus alkaa kaksosraskautena ja että toinen menee kesken. Tämä tapahtuu useimmiten niin alkuvaiheessa ettei siitä tule naiselle tietoa.

Ole riemumielellä yksösesi johdosta ja ajattele vaikka niin että vielä ei ollut enkelilapsesi aika syntyä... Ehkä sitten muutaman vuoden päästä!

• kaksosiksi

Valitettava tosiasia on, että monisikoöraskaudet menevät kesken aika herkästi. Toisaalta moni yhden lasen syntymään päättyneistä raskauksista on alkujaan ollut monisikiöraskaus, sitä ei havaita jottei äiti käy ultrassa varhaisessa vaiheessa. Minulla on kaksoset, jotka olivat vielä ensimmäisessä ultrassa kolmoset, mutta jo silloin lääkäri totesi kolmannen hedelmöittyneen ilmeisesti kahta muuta myöhemmin ja sanoi heti, että kaksi muuta todennäköisesti vievät elintilan pienimmältä ja niin kävikin. Usein käy siis alkuvaiheen jälkeen jopa niin,että kolmoisraskaudesta tulee ihan normaali yhden sikiönraskaus raskauden edistyessä. Luonto on asian niin hoitanut koska sillä yhdellä on luonnolisti huomattavan paljon paremmat mahdoillisuudet selviytyä.

Onnea uuteen yritykseen :)

• zappa-kissa

..siitä että kuinka paljon menee kesken prosentuaalisesti kaksosista?
        Mulla todettiin viime perjantaina että toinen kaksosista oli kuollu jo kolme viikkoa sitten.Toinen elää.Kuollu kaksonen on vielä mahassa eikä ole sieltä poistunut.
        Kuinka moni eloon jääneistä kaksosista sitten selviää loppuun asti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe