Kirjoitan nyt tännekkin, kun täällä ainakin on jo lapsen saaneita. Onko kellään todettu raskausaikana olevan kalvokiinnitteinen istukka? En ole varma oliko se nimi nyt ihan tuo, mutta sinne päin.. Minulla tänään ultrassa todettiin, ettei vauva kasva kunnolla ja syynä juuri tuo em. istukan toimintahäiriö. Miten teillä muilla on raskaus sujunut loppuun? Onko vauva kasvanut? Millä viikoilla ja minkä painoisena syntynyt? Miten tuo vaikuttaa raskauden kulkuun? Kertokaa te jotka asiasta tiedätte!!!
Minulla nyt menossa rv 29, painoarvio oli 900g..
Kalvokiinnitteinen istukka?
2
1108
Vastaukset
- Krisriina-juulinäiti
Hei, sulle! Mulla oli itselläni kalvokiinnitteinen -istukka ja se tarkoittaa sitä. että on
liki ihme , että sulla on se mukkelo masussa...ja raskaus kyllä sujuu hyvin..synnytyksessä muista mainita em. asia, niin ne ei turhaan revi sua auki... eli toi on hippasen vaarallisempi synnytys!!! Mutta, kun, tiedät sen etukäteen; sinä tai partnerisi sanoo sen ja NE KYLLÄ OSAA VAROO, JOS KERROT SEN!! Mun likka täyttää ens heinäkuussa jo kymmenen... Kaikkea onnea teille ja muista kertoo tosta kalvojutusta kätilöille...ne kyllä osaa hoitaa homman!!!Tsemppiä sulle ja miehellesi!!!!( Yleensä toi kalvokiin. istukk. lapsi on sitäkin jäntevämpi...mun typy esim. nosteli jo siellä laitoksella päätään ja ne sanokin, pirun pieni, mut, sitäkin vauhdikkaanpi...)Likka alkoi puhuun sanoja 8 kk. vanhana ja 1.2v se sanoi jo kerrostalot ja vieterikeinut....Neuvolatätit oli ihmeissään...Likka oli päivälleen lasketussa-ajassa
, kun synty ja painoi 2850 g ja oli 46,5 cm. Nyt hän on 3. luokkalainen ja ihanan Fiksu likka....!! Upeeta! Eli, älä pelkää...anna mennä...kylläse tulee sieltä...ja, jos se tolla istukalla on siellä roikkunu...se on sitäkin sitkeempi!! Usko SE!!!!Terv. Kristiina, Juulin äiti...kohta 10 v.- Kristiina,Juulin äit
Jäi sanomatta, että noi kalv.kiin. istukka-lapset ovat normaaleja, mutta syntymäpaino-,koko ovat keskiarvoo yleensä pienemmät.( ton pienemmän istukan kautta ne saa vähempi ravintoo, jne...)..mutta sitäkin sitkeemmät ja notkeemmat ne on, ja mun likka oli tosiaan 46,5 cm. kun syntyi ja hän kasvoi 30 senttiä vuodessa,,,,Eli Onnee, vielä kerran!!! t. kristiina Sulla EI oo hätää. ellet tee sitä itellesi...eli. nauti ja oo ihanasti PAKSUNA!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483