Turha ostos

Moccamaster111

Myyjä piti semmoisen myyntipuheen moccamasterin puolesta, että tuli ostettua kyseinen keitin. Viikon verran kahvia keitellessäni en ymmärrä miksi tuli se ostettua. En huomaa mitään eroa kahvissa entiseen 40€ keittimeen verrattuna. Vuoden tyhmin ostos ja rahaa tuli heitettyä hukkaan vaikka kuinka paljon. Kahvin keittäminenkin erinlaisine kansineen ja pannun kansi vasta hankala onkin. Myyjä tietysti teki työnsä hyvin ja minä tymyyttäni lankesin. Kyllä kaduttaa.

10

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomaat

      sen edun kymmenen vuoden kuluttua. Niitä 40:n laitteita olisit ehtinyt kuluttaa loppuun vaikka kuinka monta, mutta vanha masteri vaan tiputtaa kahvia edelleenkin.

      • edes itse

        olet tyypillinen Moccamaterin puolustaja joka on saatu ostamaan täysin turha kapistus - joka on vielä niin pirun rumakin.

        Kahvikeittimen saa huomattavasti halvemmalla ja nätimmän näköisen.

        Oletko huomannaut, että Moccamasterilla ei saa tuotetta kahvia. Eron huomaa varsinkin silloin kun keität pienen määrän kahvia. Keitin jättää aina osa vettä sisäänsä - aina. Tämän takia lämpövastus kestää kun se ei ole koskaa kuivana.

        Tosin minulle kahvin laatu on tärkeintä ei se millä se on keitetty.


      • ole tullut
        edes itse kirjoitti:

        olet tyypillinen Moccamaterin puolustaja joka on saatu ostamaan täysin turha kapistus - joka on vielä niin pirun rumakin.

        Kahvikeittimen saa huomattavasti halvemmalla ja nätimmän näköisen.

        Oletko huomannaut, että Moccamasterilla ei saa tuotetta kahvia. Eron huomaa varsinkin silloin kun keität pienen määrän kahvia. Keitin jättää aina osa vettä sisäänsä - aina. Tämän takia lämpövastus kestää kun se ei ole koskaa kuivana.

        Tosin minulle kahvin laatu on tärkeintä ei se millä se on keitetty.

        hankittua kotiin, mutta vuosien ajan olen eri työpaikoissa tutustunut sellaiseen, joten on kokemusta niistä pitkältäkin ajalta.

        Eikä niillä halpaleluilla yleensä saa juomakelpoista kahvia, vaikka sinulle se näyttää kelpaavan.


    • asiassa

      oma keittimeni maksoi liki saman verran kuin Moccamaster, sillä erotuksella että sillä keittää hyvää ja tuoretta kahvia joka kerta.
      Joku maksaa nimestä ja joku laadusta.

    • työpaikkakahvinjuoja

      Työpaikallamme tarvitaan sellaista tuplakeitintä, jotta saadaan kaikille kahvit samanaikaisesti.

      Oli aluksi Nordican sellainen. Ostettu viime vuonna, joten takuuta on periaatteessa vielä voimassa. Ei tarvinnut kauaa käyttää, kun alkoi reistailemaan, nyt rupesi nesteet valumaan laitteen alle.

      Ostettiin tilalle Mocca Master. Yksikään meistä ei ole koskaan tavannut rikkoutunutta - varsinkin muutama kuukausi hankinnan jälkeen rikkoutunutta - Mocca Masteria. Se on turvallinen ostos, joka ajan kanssa tulee edullisemmaksi kuin nuo halpalaitteet. Ja tekee aivan hyvää kahvia.

      Näissäkin toimii vanha sääntö: Jos haluat halvan ja hyvän, joudut ensin ostamaan sen halvan ja sitten pian sen hyvän!

      • verrata

        20€ keitintä yli 100€ keittimeen.

        Olisit ottanut vertailukohdaksi Melittan tai Metoksen keittimet - näitä keittimiä käyttävät ne jotka haluavat, että kahvi maistuu hyvälle ja keittimet kestävät.

        En vieläkään ymmärrä miten Moccamasteri on saanut maineensa, olen sentää näitäkin keittimiä muutaman joutunut työnpuolesta romuttamaan.


      • kanssa ne
        verrata kirjoitti:

        20€ keitintä yli 100€ keittimeen.

        Olisit ottanut vertailukohdaksi Melittan tai Metoksen keittimet - näitä keittimiä käyttävät ne jotka haluavat, että kahvi maistuu hyvälle ja keittimet kestävät.

        En vieläkään ymmärrä miten Moccamasteri on saanut maineensa, olen sentää näitäkin keittimiä muutaman joutunut työnpuolesta romuttamaan.

        20 €:n keittimet tulevat yhtä kalliiksi kuin moccamasteritkin. Niitä kun pitää uusia vähän väliä. Monella työpaikalla on 10 - 20-vuotias masteri, mutta edelleenkin pelittää hyvin.

        Jos jossain se saadaan rikottua alle 10 vuoden, niin silloin on syy käyttäjissä.


    • olen ollut tyytyväinen

      Ennen käytin sellaisia vanhassa rahassa noin 300-400 markan keittimiä. No, ne kestivät sellaiset max. pari kolme vuotta käyttökelpoisina. Tietenkin välillä aina puhdistettiin.
      Sitten kerran uutta keitintä ostaessa päätin valita Moccamasterin, joka maksoi silloin vuonna 2002 149€.
      Ja kappas vaan, kyllä muuttui kahvin maku kertaheitolla paljon paremmaksi. Keitin toimii edelleen moitteetta ja kahvi on hyvää.
      Itse omaa huolimattomuuttani rikoin siitä lasikannun, mutta niitäkin saa "varaosina" uusia. Maksoi 19€.
      Olen kyllä sitä mieltä, että nykyisessä kertakäyttökulttuurissa Moccamaster on kestävyydeltään kunnon laite. Vähän sama juttu kuin esim. Mielen kodinkoineissa. Laatu maksaa. Halpa ja hyvä myydään erikseen.

    • clubline ostettiin

      vuonna 1997 jouluksi, maksoi joku 600-700 markkaa. Parasta keittimessä on sen vesisäiliö, näät heti montako viivaa täytät ilman kurkkimisia. Helppo pitää puhtaana ja se varsiosa (=vesi tulee säiliöstä suodattimeen) tulppineen on irrotettavissa ja vesipestävä. Levyä voi säätää kuuma/vähemmän kuuma sen mukaan paljonko keittää kerralla. Helppo keitin ja hyvä ja mun mielestä tyylikäs krominvärisenä. En vaihtaisi muovihökötykseen.

      Nykysin on joku uusi malli mitä en heti tunnistanut moccamasteriksi, sellanen pyöreähkön mallinen ja tyyppinen. Sellaisenko ostit?

      Tietysti joka keitintä pitää aika ajoin huoltaa ja pestä. Tässä putsausvinkki: säiliö täyteen kylmää vettä, lisää säiliöön 1 rkl ruokasoodaa, anna valua läpi ja tämän jälkeen 4 kertaa puhdasta kylmää vettä valutat läpi.

      • sen säiliön

        saa hyvin puhtaaksi? jotkut ruuvit siellä on, mutta ei lähde irti?! se kerää likaa aika mukavasti se säiliö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe