Kova hinta, mutta halvempi kuin BMW M3.
Vitun paska autoverotus suomessa. Toi ois ollu 20000 EUR halvempi viime vuoden puolella.
IS-F hinnoiteltu
59
4779
Vastaukset
- joo ollu
halvempi... Voi pas... tätä uutta autoverotusta. No kaippa niitä muutama myydään silti.
HEMMETIN HYVÄT VAKIOVARUSTEET näyttää olevan, ja niinhän se kuuluu ollakin että KAIKKI VAKIONA!! Optiona vain metalliväri, kattoluukku ja pre cash. - sitten...
uusi IS-F sitten maksaa?,entä vakio-varustelu?.
- Noin.
120th€. Niin ja varusteina VAKIONA SIIS AIVAN KAIKKI! KUULIT OIKEIN!
Ainoastaan se metalliväri, kattoluukku ja ennakoiva turvajärjestelmä lisävarusteina. Kaksi viimistä noista on varusteita joita useimmat eivät autoonsa halua. Kerrankin järkevästi toimittu tehtaalta! - sorry!!
Noin. kirjoitti:
120th€. Niin ja varusteina VAKIONA SIIS AIVAN KAIKKI! KUULIT OIKEIN!
Ainoastaan se metalliväri, kattoluukku ja ennakoiva turvajärjestelmä lisävarusteina. Kaksi viimistä noista on varusteita joita useimmat eivät autoonsa halua. Kerrankin järkevästi toimittu tehtaalta!tekniikkaa ja varusteita on enemmän,kuin IS-F:ssä!.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140528 - mä haluun
sorry!! kirjoitti:
tekniikkaa ja varusteita on enemmän,kuin IS-F:ssä!.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140528nopeamman auton kuin M3, ja se on sakemannien testien mukaan IS-F. Että Sorry vaa...
- itelles
sorry!! kirjoitti:
tekniikkaa ja varusteita on enemmän,kuin IS-F:ssä!.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140528M3 ensinnäkin maksaa 113 kiloeuroa. Sillä hinnalla saa karvalakkimallin. Vaihteisto on perusmanuaali ja mukavuusvarusteita on aika niukalti.
- Mukavuusvarusteet
itelles kirjoitti:
M3 ensinnäkin maksaa 113 kiloeuroa. Sillä hinnalla saa karvalakkimallin. Vaihteisto on perusmanuaali ja mukavuusvarusteita on aika niukalti.
M3:ssa on lähes kaikki varusteet vakiokamaa. Vaihteisto on toki manuaali, mutta niin mielestäni kuuluu ollakin tuollaisessa autossa.
Mitäs muuta noihin tarvitsee, kuin automaatti-ilmastoinnin ja stereot.
Nahkaverhoilu on lisävaruste, mutta parkkitutka, sadetunnistin, sporttisisustus, monitoimiratti ym. on vakiokamaa - Huh huh
Mukavuusvarusteet kirjoitti:
M3:ssa on lähes kaikki varusteet vakiokamaa. Vaihteisto on toki manuaali, mutta niin mielestäni kuuluu ollakin tuollaisessa autossa.
Mitäs muuta noihin tarvitsee, kuin automaatti-ilmastoinnin ja stereot.
Nahkaverhoilu on lisävaruste, mutta parkkitutka, sadetunnistin, sporttisisustus, monitoimiratti ym. on vakiokamaaEikö m3 saa automaattia???? Voi herran pieksut!!! Isompaa miinusta ei voisi ollakkaan! Ton tehosia myllyjä ei kestä ku automaattiloodat ja ai sitä mukavuutta.
- ihan rauhassa
Mukavuusvarusteet kirjoitti:
M3:ssa on lähes kaikki varusteet vakiokamaa. Vaihteisto on toki manuaali, mutta niin mielestäni kuuluu ollakin tuollaisessa autossa.
Mitäs muuta noihin tarvitsee, kuin automaatti-ilmastoinnin ja stereot.
Nahkaverhoilu on lisävaruste, mutta parkkitutka, sadetunnistin, sporttisisustus, monitoimiratti ym. on vakiokamaatuon IS-F:n varusteluetteloa. On siinä useamman kymppitonnin edestä ekstraa verrattuna M3:een.
- ensin
ihan rauhassa kirjoitti:
tuon IS-F:n varusteluetteloa. On siinä useamman kymppitonnin edestä ekstraa verrattuna M3:een.
paljonko se perus-auto maksaa.toyota corolla kun on aika halpa, niin saahan siihen lisä varusteita tuohon hintaan jo paljon, sillä sehän se oikeasti on.
- voihan...
ensin kirjoitti:
paljonko se perus-auto maksaa.toyota corolla kun on aika halpa, niin saahan siihen lisä varusteita tuohon hintaan jo paljon, sillä sehän se oikeasti on.
HEH,"HYVÄ" vitsi!!.
- kunniaan!
ensin kirjoitti:
paljonko se perus-auto maksaa.toyota corolla kun on aika halpa, niin saahan siihen lisä varusteita tuohon hintaan jo paljon, sillä sehän se oikeasti on.
Jumaliste, Corolla joka pieksää M3-Bemarin! On ne japanilaiset kovia poikia tekemään nopeita autoja, pikkusen vaan virittelevät Corollaa ja voilá!
- öhöhö
Huh huh kirjoitti:
Eikö m3 saa automaattia???? Voi herran pieksut!!! Isompaa miinusta ei voisi ollakkaan! Ton tehosia myllyjä ei kestä ku automaattiloodat ja ai sitä mukavuutta.
Saahan siihen, automaatin, joka vaihtaa nopeammin kuin lexuksen.
M3:n automaattiversio kiihtyy 0,4s nopeammin sataseen kuin manuaali. - M3:ssa
ihan rauhassa kirjoitti:
tuon IS-F:n varusteluetteloa. On siinä useamman kymppitonnin edestä ekstraa verrattuna M3:een.
Ei vain mainita kaikkia juttuja.
Vakiona sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, servotronic-ohjaus, säätyvät kallistuksenvakaimet, sähköisesti säätyvä lukkoperä, ajotietokone, navi tv ja dvd, sähkötoimiset penkit muistipaikoilla, ratin säädöt sähköllä, automaatti-ilmastointi, parkkitutkat, turvavälin pitävä vakionopeussäädin, ym.ym
Nämä selviää kun hakee esitteen liikkeestä. Nettisivuilta nuo kaikki ei selviä.
Lisävarusteena M3:een saa vain automaattiaskin, kääntyvät xenonit ja erikoisnahkasisustuksen - ettei saa
öhöhö kirjoitti:
Saahan siihen, automaatin, joka vaihtaa nopeammin kuin lexuksen.
M3:n automaattiversio kiihtyy 0,4s nopeammin sataseen kuin manuaali.Tuo kaksoiskytkin-vaihteisto on vasta paperijulkaisu. Eikä se ole teknisesti automaatti, vaan robotti. Enkä uskaltaisi mennä väittämään, että se on ainakaan kovin merkittävästi IS-F:n vaihteistoa nopeampi, kun kerta Lexus sanoo vaihteen vaihtuvan sadassa millisekunnissa.
- faktasi!
M3:ssa kirjoitti:
Ei vain mainita kaikkia juttuja.
Vakiona sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, servotronic-ohjaus, säätyvät kallistuksenvakaimet, sähköisesti säätyvä lukkoperä, ajotietokone, navi tv ja dvd, sähkötoimiset penkit muistipaikoilla, ratin säädöt sähköllä, automaatti-ilmastointi, parkkitutkat, turvavälin pitävä vakionopeussäädin, ym.ym
Nämä selviää kun hakee esitteen liikkeestä. Nettisivuilta nuo kaikki ei selviä.
Lisävarusteena M3:een saa vain automaattiaskin, kääntyvät xenonit ja erikoisnahkasisustuksenEnsinnäkin M3:een ei saa automaattiavaihteistoa, vaan kaksoiskytkin-robotin ja senkin vasta joskus tulevaisuudessa (tähän mennessä tuota ei ole ollut tarjota edes toimittajille koeajettavaksi). Toisekseen M3:een ei saa IS-F:n tasoista musiikkilaitteistoa tehdasasenteisena, vaikka maksaisi mitä. Eikä M3:n apukuskin penkkiin saa muistipaikkoja.
Loput väitteesi uskon, kunhan BMW Suomen "huippuammattilaiset" pystyvät lisäämään lisävarustehinnaston tai vastaavan nettisivuilleen. Saksalaisessa hinnastossa lisävarusteita ovat ainakin murtohälytin, metalliväri, sähköisesti taittuvat ulkopeilit, 19" vanteet, sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, parkkitutkat, navi, surround-järjestelmä ja DVD-soitin.
Jo pelkästään kääntyvät xenonit ja 19" vanteet kuittaavat M3:n ja IS-F:n hintaeron. - hdjjssjs
M3:ssa kirjoitti:
Ei vain mainita kaikkia juttuja.
Vakiona sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, servotronic-ohjaus, säätyvät kallistuksenvakaimet, sähköisesti säätyvä lukkoperä, ajotietokone, navi tv ja dvd, sähkötoimiset penkit muistipaikoilla, ratin säädöt sähköllä, automaatti-ilmastointi, parkkitutkat, turvavälin pitävä vakionopeussäädin, ym.ym
Nämä selviää kun hakee esitteen liikkeestä. Nettisivuilta nuo kaikki ei selviä.
Lisävarusteena M3:een saa vain automaattiaskin, kääntyvät xenonit ja erikoisnahkasisustuksenaktiivista vakionopeudensäädintä edes rahalla, muihin malleihin se on saatavilla.
M3:en lisävarustelistalta löytyvät esimerkiksi sähkölämmitteiset peilit jotka maksavat 690 euroa.
Toisaalta on myös huomattava ettei M3 Sedan mallia ole hinnoiteltu ja se saattaa hyvinkin olla halvempi kuin tuo Coupé joka maksaa 113000€. - mitäh?. :)
M3:ssa kirjoitti:
Ei vain mainita kaikkia juttuja.
Vakiona sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, servotronic-ohjaus, säätyvät kallistuksenvakaimet, sähköisesti säätyvä lukkoperä, ajotietokone, navi tv ja dvd, sähkötoimiset penkit muistipaikoilla, ratin säädöt sähköllä, automaatti-ilmastointi, parkkitutkat, turvavälin pitävä vakionopeussäädin, ym.ym
Nämä selviää kun hakee esitteen liikkeestä. Nettisivuilta nuo kaikki ei selviä.
Lisävarusteena M3:een saa vain automaattiaskin, kääntyvät xenonit ja erikoisnahkasisustuksensähköisesti säätyvä iskunvaimennus,
servotronic-ohjaus,
säätyvät,akt.kallistuksenvakaimet,
sähköisesti säätyvä lukkoperä???. - löytyy
mitäh?. :) kirjoitti:
sähköisesti säätyvä iskunvaimennus,
servotronic-ohjaus,
säätyvät,akt.kallistuksenvakaimet,
sähköisesti säätyvä lukkoperä???.Nopeus.
Onko noilla mainosmiesten termeillä jotain merkitystä, jos M3 ei niiden avullakaan ole nopeampi? - Näytä ratatesti
löytyy kirjoitti:
Nopeus.
Onko noilla mainosmiesten termeillä jotain merkitystä, jos M3 ei niiden avullakaan ole nopeampi?Missä saman kuljettaja ajaa radan ympäri samoissa olosuhteissa molemmilla ja näin verrataan aikoja
- Sen pitääkin olla
ettei saa kirjoitti:
Tuo kaksoiskytkin-vaihteisto on vasta paperijulkaisu. Eikä se ole teknisesti automaatti, vaan robotti. Enkä uskaltaisi mennä väittämään, että se on ainakaan kovin merkittävästi IS-F:n vaihteistoa nopeampi, kun kerta Lexus sanoo vaihteen vaihtuvan sadassa millisekunnissa.
Eikä mikään momentinmuuntimella varustettu malli näissä autoissa. Ei ferrarissakaan ole momentinmuunnin/planeettapyörästöautomaattia missään mallissa.
Niissä kun tuppaa tulemaan tehohäviöitä momentinmuuntimessa - bemuun..
mitäh?. :) kirjoitti:
sähköisesti säätyvä iskunvaimennus,
servotronic-ohjaus,
säätyvät,akt.kallistuksenvakaimet,
sähköisesti säätyvä lukkoperä???.Kaikkia hienouksia luettelit, mistä ei tahdo oikeen tietääkään. Silti IS-F oli sakemannien testissä nopein.
Saako M3: ilmastoidut penkit
Kunnon avaimettoman käynnistyksen
Huippu audio järjestelmän
Automaattiloodan käsivalintamahdollisuudella
semiantiline nahkaa ym ym puhumattakaan luotettavuudesta?
No, en oo ikinä käyny Bemun palstalla nokittelemassa, eikä kuulu edelleenkään niin kauan tapoihini kun Lexuksella ajelen. - Täällä!!
Näytä ratatesti kirjoitti:
Missä saman kuljettaja ajaa radan ympäri samoissa olosuhteissa molemmilla ja näin verrataan aikoja
http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/japanese_performance/2008_lexus_is_f_short_take_road_test
Silti edelleeen pidän Lexusta luotettavampana ja enemmän statusta nauttivana autona VAIKKA KIIHTYS 2 SEK HUONOMMIN! - M3??. =)
bemuun.. kirjoitti:
Kaikkia hienouksia luettelit, mistä ei tahdo oikeen tietääkään. Silti IS-F oli sakemannien testissä nopein.
Saako M3: ilmastoidut penkit
Kunnon avaimettoman käynnistyksen
Huippu audio järjestelmän
Automaattiloodan käsivalintamahdollisuudella
semiantiline nahkaa ym ym puhumattakaan luotettavuudesta?
No, en oo ikinä käyny Bemun palstalla nokittelemassa, eikä kuulu edelleenkään niin kauan tapoihini kun Lexuksella ajelen. - jOONAH..
M3??. =) kirjoitti:
TUO OLI JO PROVOJEN PROVO. Artikkelissa ei mainita sanaakaan Lexuksesta.
Lähetä yhteystietosi, niin voin ehdottaa teitille myönnettävän mensan jäsenyyttä. - sanoa?
Sen pitääkin olla kirjoitti:
Eikä mikään momentinmuuntimella varustettu malli näissä autoissa. Ei ferrarissakaan ole momentinmuunnin/planeettapyörästöautomaattia missään mallissa.
Niissä kun tuppaa tulemaan tehohäviöitä momentinmuuntimessaIS-F:n momentinmuunnin luistaa vain ykkösellä liikkeelle lähdettäessä. Ja jos nyt ihan otat ja tutkit asiaa, niin toteat että Ferrarin automaatit on tekniikaltaan paljon lähempänä IS-F:ää kuin tuota bemarin kaksoiskytkimellistä.
- Matematiikkaa
M3??. =) kirjoitti:
Hei, lasketaanpas uudestaan.
BMW testissä todettiin seuraavaa: In our limited test, the M3 charged to 60 miles an hour in 4.4 seconds. That's 0.4 second quicker than the last M3 we tested.
Eli 4.4 sekuntia 0-60 mailiin.
Lexuksesta:
C/D TEST RESULTS:
Zero to 60 mph: 4.2 sec
Zero to 100 mph: 9.8 sec
Zero to 150 mph: 24.7 sec
Street start, 5-60 mph: 4.6 sec
Standing ¼-mile: 12.7 sec @ 114 mph
Top speed (governor limited): 172 mph
Braking, 70-0 mph: 159 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g
Minua ei kyllä 0,2 sekuntia suuntaan tai toiseen haittaa yhtään, muttta kylmä fakta on se, että Lexuksen laatu on aivan ylivertaista.
Mitä Corollaan tulee,(kun sitäkin on tässä parjattu)ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa on niin ,että maailman suurin autovalmistaja (Toyota meni GM:stä ohi n. vuosi sitten)tekee laadukkaimmat autot. Corolla on nimittäin laatututkimusten kärjessä
toisin kuin monet kalliimmat esim. saksalaismerkit.
BMW linkki http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/sports_car_central/2008_bmw_m3_road_test page-3.html
Lexus linkki
http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/performance_files_tested_by_c_d/2008_lexus_is_f_short_take_road_test page-4.html - lexusisf
Matematiikkaa kirjoitti:
Hei, lasketaanpas uudestaan.
BMW testissä todettiin seuraavaa: In our limited test, the M3 charged to 60 miles an hour in 4.4 seconds. That's 0.4 second quicker than the last M3 we tested.
Eli 4.4 sekuntia 0-60 mailiin.
Lexuksesta:
C/D TEST RESULTS:
Zero to 60 mph: 4.2 sec
Zero to 100 mph: 9.8 sec
Zero to 150 mph: 24.7 sec
Street start, 5-60 mph: 4.6 sec
Standing ¼-mile: 12.7 sec @ 114 mph
Top speed (governor limited): 172 mph
Braking, 70-0 mph: 159 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g
Minua ei kyllä 0,2 sekuntia suuntaan tai toiseen haittaa yhtään, muttta kylmä fakta on se, että Lexuksen laatu on aivan ylivertaista.
Mitä Corollaan tulee,(kun sitäkin on tässä parjattu)ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa on niin ,että maailman suurin autovalmistaja (Toyota meni GM:stä ohi n. vuosi sitten)tekee laadukkaimmat autot. Corolla on nimittäin laatututkimusten kärjessä
toisin kuin monet kalliimmat esim. saksalaismerkit.
BMW linkki http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/sports_car_central/2008_bmw_m3_road_test page-3.html
Lexus linkki
http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/performance_files_tested_by_c_d/2008_lexus_is_f_short_take_road_test page-4.htmlMites nyt sitten käy mersu ja bemupoikien märkien päiväunien?
- ^^^^^^
lexusisf kirjoitti:
Mites nyt sitten käy mersu ja bemupoikien märkien päiväunien?
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=d01&description=Lexus IS-F&featureid=1080&pageid=2590
May I remind you that the ride stinks, it has poor handling, and the transmission doesn't work. But it's got good brakes! - fdsfsd
^^^^^^ kirjoitti:
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=d01&description=Lexus IS-F&featureid=1080&pageid=2590
May I remind you that the ride stinks, it has poor handling, and the transmission doesn't work. But it's got good brakes!Bemari on jonkun Banglen piirtämä, niin eihän sillä kehtaisi ajaa. Tuo luxus sentään näyttää hyvältä.
- hmmmm
fdsfsd kirjoitti:
Bemari on jonkun Banglen piirtämä, niin eihän sillä kehtaisi ajaa. Tuo luxus sentään näyttää hyvältä.
Minä taas en pidä lexuksen sivuprofiilista ja feikkipakoputkista takana. Siinä on 4 ulostuloa, mutta 2 on toimivia!
Tuollaista autoa ostettaessa ajettavuus on tärkein, ja testaajat mainitsivat, ettei tuo pärjää mersulle, M3:lle, tai RS4:lle.
Jarrut ovat hyvät, mutta pitäisi olla muutakin.
Lexuksessa ärsytti vaihteiston toiminta sekä ohjaus ei saanut liiemmin kiitosta.
Ja huom. Testaaja oli britti, jota ei ainakaa puolueellisuudesta voi syyttää - niin?
hmmmm kirjoitti:
Minä taas en pidä lexuksen sivuprofiilista ja feikkipakoputkista takana. Siinä on 4 ulostuloa, mutta 2 on toimivia!
Tuollaista autoa ostettaessa ajettavuus on tärkein, ja testaajat mainitsivat, ettei tuo pärjää mersulle, M3:lle, tai RS4:lle.
Jarrut ovat hyvät, mutta pitäisi olla muutakin.
Lexuksessa ärsytti vaihteiston toiminta sekä ohjaus ei saanut liiemmin kiitosta.
Ja huom. Testaaja oli britti, jota ei ainakaa puolueellisuudesta voi syyttääJos nyt noita brittiläisiä automedioita ihan oikeasti seuraa, niin yhtä BMW-fanaattista porukkaa saa muualta hakemalla hakea. Kun tuollaisia mutu-pohjaisia arvioita lukee, niin kannattaa tutustua kirjoittajan muihinkin edesottamuksiin. Tuo Fifth Gearin Richard Bremner on tyypillinen arjalaisfilosofiaan seonnut britti, joka ei koskaan löydä mitään kritisoitavaa varsinkaan BMW:stä ja joka halveksuu kaikkia saksalaisista menettelytavoista poikkeavia kilpailijoita.
- Jaskahhh
hmmmm kirjoitti:
Minä taas en pidä lexuksen sivuprofiilista ja feikkipakoputkista takana. Siinä on 4 ulostuloa, mutta 2 on toimivia!
Tuollaista autoa ostettaessa ajettavuus on tärkein, ja testaajat mainitsivat, ettei tuo pärjää mersulle, M3:lle, tai RS4:lle.
Jarrut ovat hyvät, mutta pitäisi olla muutakin.
Lexuksessa ärsytti vaihteiston toiminta sekä ohjaus ei saanut liiemmin kiitosta.
Ja huom. Testaaja oli britti, jota ei ainakaa puolueellisuudesta voi syyttääkuin ruma nainen, joka on hyvä sängyssä.
- ole.
Jaskahhh kirjoitti:
kuin ruma nainen, joka on hyvä sängyssä.
olemassakaan.
- Kun...................
niin? kirjoitti:
Jos nyt noita brittiläisiä automedioita ihan oikeasti seuraa, niin yhtä BMW-fanaattista porukkaa saa muualta hakemalla hakea. Kun tuollaisia mutu-pohjaisia arvioita lukee, niin kannattaa tutustua kirjoittajan muihinkin edesottamuksiin. Tuo Fifth Gearin Richard Bremner on tyypillinen arjalaisfilosofiaan seonnut britti, joka ei koskaan löydä mitään kritisoitavaa varsinkaan BMW:stä ja joka halveksuu kaikkia saksalaisista menettelytavoista poikkeavia kilpailijoita.
Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.
Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.
Kuten myös M3, RS4 jne.
En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.
Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikä - Ferrarin...............
sanoa? kirjoitti:
IS-F:n momentinmuunnin luistaa vain ykkösellä liikkeelle lähdettäessä. Ja jos nyt ihan otat ja tutkit asiaa, niin toteat että Ferrarin automaatit on tekniikaltaan paljon lähempänä IS-F:ää kuin tuota bemarin kaksoiskytkimellistä.
Ja BMW:n aiemmat SMG-vaihteistot ovat täysin vastaavia tekniikaltaan. Ne ovat automatisoituja manuaalivaihteistoja. Ferrarin vaihteistot valmistaa Magneti Marelli.
Eli robotti hoitaa vaihtamisen.
Lexuksessa taas vaihteisto pohjautuu automaattivaihteistoon, jossa on momentinmuunnin. Muuntimen lukitus taas ei katso vaihdetta, vaan kierroksia joilla se lukittuu.
Vaihteistopuoli taas on toteutettu planeettapyörästöillä aivan samaan tapaan automaattivaihteiden kanssa. - tuote
Kun................... kirjoitti:
Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.
Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.
Kuten myös M3, RS4 jne.
En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.
Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikäei ole sellainen, ettei sillä ole huonoja puolia. Ei myöskään M3, ei todellakaan. Silti ko. kaveri ei kyennyt omalta fanittamiseltaan mainitsemaan mitään negatiivista siitä.
Mutu-pohjaisia arvioitahan tuo IS-F-testi oli täydellisesti. Ei mitään mittauksia, vain BMW-fanipojun perstuntumia. - huomautus
Ferrarin............... kirjoitti:
Ja BMW:n aiemmat SMG-vaihteistot ovat täysin vastaavia tekniikaltaan. Ne ovat automatisoituja manuaalivaihteistoja. Ferrarin vaihteistot valmistaa Magneti Marelli.
Eli robotti hoitaa vaihtamisen.
Lexuksessa taas vaihteisto pohjautuu automaattivaihteistoon, jossa on momentinmuunnin. Muuntimen lukitus taas ei katso vaihdetta, vaan kierroksia joilla se lukittuu.
Vaihteistopuoli taas on toteutettu planeettapyörästöillä aivan samaan tapaan automaattivaihteiden kanssa.En ota asiaan muuten kantaa, mutta eikö tässä puhuttu tulevasta kaksoiskytkimellisestä vaihteistosta eikä SMG:stä?
Ja mitä itse olen lukenut tuosta IS-F:n vaihteistosta, niin siinä kyllä momentinmuuntimen lukitus nimenomaan riippuu vaihteesta. Ensimmäisellä vaihteella se luistaa ja muilla ei. - .........
Kun................... kirjoitti:
Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.
Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.
Kuten myös M3, RS4 jne.
En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.
Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikäVastaan tähän aikasempaan, kun hierarkia on kuulemma liian syvä.
"ei ole sellainen, ettei sillä ole huonoja puolia. Ei myöskään M3, ei todellakaan. Silti ko. kaveri ei kyennyt omalta fanittamiseltaan mainitsemaan mitään negatiivista siitä."
Kyseessä oli Lexus IS-F testi, ei BMW M3, sen takia M3:n arviointi jätettiin vähemmälle. Ei M3:n ominaisuuksia luonnollisesti ryhdytä listaamaan Lexuksen testissä.
M3 sai kyseisen henkilön kirjoittamassa testissä 4 tähteä viidestä, eli ei siis täysiä pisteitä. Taisin viedä aika pahasti pohjan selitykseltäsi.
Vielä linkki kyseiseen testiin: http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=d01&featureid=889&description=BMW M3
"Mutu-pohjaisia arvioitahan tuo IS-F-testi oli täydellisesti. Ei mitään mittauksia, vain BMW-fanipojun perstuntumia."
Tojo-pojilla rupeaa keittämään, kun heidän niin hehkuttaman IS-F ei pystykkään vastaamaan saksalaisille.
Lisäksi japanilainen best motoring testasi IS-F:ää radalla ja kehuja ei paljoa herunut. Eipä ihmekkään, kun vanha E46 M3 on kyseisellä radalla sekunnin nopeampi ja Lexuksen olisi kuitenkin tarkoitus kilpailla uutta M3:a vastaan. Kyseinen video: http://www.stage6.com/user/JiSiN/video/1907672/Best-Motoring-Jan--2008
Kaiken kaikkiaan kyseinen auto vaikuttaa hieman raakileelta ja luonnehtisin sitä korkeintaan hyväksi yritykseksi. Ehkä se Toyota vielä joskus oppii tekemään nopeita autoja.
http://images.gpupdate.net/large/89993.jpg
Menestystä luvassa... - ttrr2008
lexusisf kirjoitti:
Mites nyt sitten käy mersu ja bemupoikien märkien päiväunien?
- tässä faktaa
lexusisf kirjoitti:
Mites nyt sitten käy mersu ja bemupoikien märkien päiväunien?
http://www.fastestlaps.com/track3.html
Vanhakin M3 vie tojotaa kuin litran mittaa. PISTE!
Tämä siis Japanissa Lexuksen kotiradalla testattuna:
42. BMW M3 CSL (E46) 1:06.88 ´03 360 / 1385 best motoring
43. Mitsubishi Lancer GSR Evolution X 1:06:46 ´07 280 / 1520 Kazuo Shimizu and Manabu
44. BMW M3 CSL (E46) 1:07.034 ´03 360 / 1385
45. Honda NSX-R (3.0) 1:07.06 ´ 274 / 1281 Best Motoring
46. Nissan Skyline R33 GT-R 1:07.09 ´95 280 / 1530 best motoring
47. BMW M3 (E46) 1:07.11 ´00 343 / 1542 best motoring
48. Lotus Elise S2 1:07.14 ´06 136 / 860 best motoring
49. Porsche 993 Carrera RS 1:07.15 ´95 300 / 1238 Best Motoring
50. Toyota Supra RZ 1:07.22 ´94 284 / 1560 Best Motoring
51. Subaru Impreza STI Spec C 1:07.350 ´05 280 / 1390 Best Motoring
52. BMW M6 1:07.434 ´05 507 / 1710 Best Motoring
53. Mercedes SLK 55 AMG 1:07.54 ´04 360 / 1440 Best Motoring
54. BMW E30 M3 Sport Evolutione 1:07.54 ´ 240 / 1277 best motoring
55. TVR Tamora 1:07.615 ´01 355 / 1060 Best Motoring
56. Honda Civic Type-R JDM (FD2) 1:07.633 ´07 225 / 1270 Best Motoring
57. Lamborghini Diablo 1:07.66 ´95 510 / 1575 Best Motoring
58. Porsche 911 GT3 1:07.68 ´99 360 / 1350 Best Motoring
59. Ferrari 456 GT 1:07.74 ´92 442 / 1690 Best Motoring
60. Porsche 964 Turbo 3.6 1:07.74 ´94 360 / 1470 Best Motoring
61. Nissan 350Z (308bhp) 1:07.87 ´07 313 / 1534 Best Motoring
62. Ferrari F355 1:07.89 ´95 380 / 1350 "Best Motoring"
63. Dodge Viper RT/10 1:07.89 ´92 405 / 1488 Best Motoring
64. Honda S2000 1:07.92 ´99 241 / 1260 "Best Motoring"
65. Honda Civic Type-R JDM (FD2) 1:07.93 ´07 225 / 1270 Tsuchiya
66. Porsche 911 Carrera 1:08.06 ´97 300 / 1320 Best Motoring
67. Mitsubishi Lancer RS Evolution II 1:08.10 ´94 260 / 1180
68. Lexus IS F 1:08.10 ´07 423 / 1690 Tsuchiya Keiichi - täällä alkaa
Kun................... kirjoitti:
Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.
Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.
Kuten myös M3, RS4 jne.
En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.
Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikäkeittämään? Kaiken maailman BMW-fanipojujen on tultava Lexus-palstalle postailemaan ties mistä netin syövereistä valikoituja "vertailuja", joilla koittavat todistaa omaa peltilehmäänsä pyhäksi. Ja vieraileville provoilijoille tiedoksi: tämä on Lexus-palsta, ei Toyota-palsta. Jos on kertynyt patoutumia Toyotaa kohtaan, menkää avautumaan tänne:
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&subcat=95 - liioittelua
tässä faktaa kirjoitti:
http://www.fastestlaps.com/track3.html
Vanhakin M3 vie tojotaa kuin litran mittaa. PISTE!
Tämä siis Japanissa Lexuksen kotiradalla testattuna:
42. BMW M3 CSL (E46) 1:06.88 ´03 360 / 1385 best motoring
43. Mitsubishi Lancer GSR Evolution X 1:06:46 ´07 280 / 1520 Kazuo Shimizu and Manabu
44. BMW M3 CSL (E46) 1:07.034 ´03 360 / 1385
45. Honda NSX-R (3.0) 1:07.06 ´ 274 / 1281 Best Motoring
46. Nissan Skyline R33 GT-R 1:07.09 ´95 280 / 1530 best motoring
47. BMW M3 (E46) 1:07.11 ´00 343 / 1542 best motoring
48. Lotus Elise S2 1:07.14 ´06 136 / 860 best motoring
49. Porsche 993 Carrera RS 1:07.15 ´95 300 / 1238 Best Motoring
50. Toyota Supra RZ 1:07.22 ´94 284 / 1560 Best Motoring
51. Subaru Impreza STI Spec C 1:07.350 ´05 280 / 1390 Best Motoring
52. BMW M6 1:07.434 ´05 507 / 1710 Best Motoring
53. Mercedes SLK 55 AMG 1:07.54 ´04 360 / 1440 Best Motoring
54. BMW E30 M3 Sport Evolutione 1:07.54 ´ 240 / 1277 best motoring
55. TVR Tamora 1:07.615 ´01 355 / 1060 Best Motoring
56. Honda Civic Type-R JDM (FD2) 1:07.633 ´07 225 / 1270 Best Motoring
57. Lamborghini Diablo 1:07.66 ´95 510 / 1575 Best Motoring
58. Porsche 911 GT3 1:07.68 ´99 360 / 1350 Best Motoring
59. Ferrari 456 GT 1:07.74 ´92 442 / 1690 Best Motoring
60. Porsche 964 Turbo 3.6 1:07.74 ´94 360 / 1470 Best Motoring
61. Nissan 350Z (308bhp) 1:07.87 ´07 313 / 1534 Best Motoring
62. Ferrari F355 1:07.89 ´95 380 / 1350 "Best Motoring"
63. Dodge Viper RT/10 1:07.89 ´92 405 / 1488 Best Motoring
64. Honda S2000 1:07.92 ´99 241 / 1260 "Best Motoring"
65. Honda Civic Type-R JDM (FD2) 1:07.93 ´07 225 / 1270 Tsuchiya
66. Porsche 911 Carrera 1:08.06 ´97 300 / 1320 Best Motoring
67. Mitsubishi Lancer RS Evolution II 1:08.10 ´94 260 / 1180
68. Lexus IS F 1:08.10 ´07 423 / 1690 Tsuchiya KeiichiFaktaksi ei ehkä kannattaisi rynnätä kutsumaan ensimmäistä netistä löytyvää kierrosaikavertailua. Varmasti aika pitää paikkansa, mutta se on vain yksi aika yhdellä radalla yksissä olosuhteissa. Muistathan postittaa tänne myös ne myöhemmin selviävien ratojen vertailuajat, riippumatta siitä onko ne Lexuksen osalta hyviä vai huonoja...?
- fdsfsd
ttrr2008 kirjoitti:
niin sitten nähdään onko lexus hidas tojota.
- näyttää
hmmmm kirjoitti:
Minä taas en pidä lexuksen sivuprofiilista ja feikkipakoputkista takana. Siinä on 4 ulostuloa, mutta 2 on toimivia!
Tuollaista autoa ostettaessa ajettavuus on tärkein, ja testaajat mainitsivat, ettei tuo pärjää mersulle, M3:lle, tai RS4:lle.
Jarrut ovat hyvät, mutta pitäisi olla muutakin.
Lexuksessa ärsytti vaihteiston toiminta sekä ohjaus ei saanut liiemmin kiitosta.
Ja huom. Testaaja oli britti, jota ei ainakaa puolueellisuudesta voi syyttäätykkäävän IS-F:stäkin. EVO lienee kuitenkin brittilähteistä se, jota useimmat "alan ihmiset" pitävät parhaana.
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/211992/lexus_isf.html
Mittauksia ei vaan saaneet EVOn pojatkaan vielä tehtyä. Katsellaan. - Nopea Auto
ttrr2008 kirjoitti:
Edmundsin kavereille siis Lexus oli liikaa. Liian nopea, liian aggressiivinen, liian tiukka alustaltaan. Sellaisille Audi sopiikin paremmin.
- kyllä
huomautus kirjoitti:
En ota asiaan muuten kantaa, mutta eikö tässä puhuttu tulevasta kaksoiskytkimellisestä vaihteistosta eikä SMG:stä?
Ja mitä itse olen lukenut tuosta IS-F:n vaihteistosta, niin siinä kyllä momentinmuuntimen lukitus nimenomaan riippuu vaihteesta. Ensimmäisellä vaihteella se luistaa ja muilla ei.Ferrarin ja BMW:n vanha SMG, jota käytetään M5:ssa ovat vastaavia tekniikaltaan.
Uusi kaksois-kytkimellinen on taas tekniikaltaan VAG:n kaksoiskytkimelliseen kanssa vastaava - Motoring?
Kun................... kirjoitti:
Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.
Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.
Kuten myös M3, RS4 jne.
En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.
Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikäVarmaan sinä vahvalla japanin kielen taidollasi voisit kertoa meille moukille, että mitä tuossa IS-F:ssä moitittiin? Mitä tuota nyt itse katselin, niin ainakaan kuski ei osannut ajaa. Kone nimittäin hakkasi rajoittimeen monessa kohtaa tuolla aikakierroksella. Muuten kyllä hyvä linkki, hienoja autoja monta tuossa jaksossa.
- faktoja
tässä faktaa kirjoitti:
http://www.fastestlaps.com/track3.html
Vanhakin M3 vie tojotaa kuin litran mittaa. PISTE!
Tämä siis Japanissa Lexuksen kotiradalla testattuna:
42. BMW M3 CSL (E46) 1:06.88 ´03 360 / 1385 best motoring
43. Mitsubishi Lancer GSR Evolution X 1:06:46 ´07 280 / 1520 Kazuo Shimizu and Manabu
44. BMW M3 CSL (E46) 1:07.034 ´03 360 / 1385
45. Honda NSX-R (3.0) 1:07.06 ´ 274 / 1281 Best Motoring
46. Nissan Skyline R33 GT-R 1:07.09 ´95 280 / 1530 best motoring
47. BMW M3 (E46) 1:07.11 ´00 343 / 1542 best motoring
48. Lotus Elise S2 1:07.14 ´06 136 / 860 best motoring
49. Porsche 993 Carrera RS 1:07.15 ´95 300 / 1238 Best Motoring
50. Toyota Supra RZ 1:07.22 ´94 284 / 1560 Best Motoring
51. Subaru Impreza STI Spec C 1:07.350 ´05 280 / 1390 Best Motoring
52. BMW M6 1:07.434 ´05 507 / 1710 Best Motoring
53. Mercedes SLK 55 AMG 1:07.54 ´04 360 / 1440 Best Motoring
54. BMW E30 M3 Sport Evolutione 1:07.54 ´ 240 / 1277 best motoring
55. TVR Tamora 1:07.615 ´01 355 / 1060 Best Motoring
56. Honda Civic Type-R JDM (FD2) 1:07.633 ´07 225 / 1270 Best Motoring
57. Lamborghini Diablo 1:07.66 ´95 510 / 1575 Best Motoring
58. Porsche 911 GT3 1:07.68 ´99 360 / 1350 Best Motoring
59. Ferrari 456 GT 1:07.74 ´92 442 / 1690 Best Motoring
60. Porsche 964 Turbo 3.6 1:07.74 ´94 360 / 1470 Best Motoring
61. Nissan 350Z (308bhp) 1:07.87 ´07 313 / 1534 Best Motoring
62. Ferrari F355 1:07.89 ´95 380 / 1350 "Best Motoring"
63. Dodge Viper RT/10 1:07.89 ´92 405 / 1488 Best Motoring
64. Honda S2000 1:07.92 ´99 241 / 1260 "Best Motoring"
65. Honda Civic Type-R JDM (FD2) 1:07.93 ´07 225 / 1270 Tsuchiya
66. Porsche 911 Carrera 1:08.06 ´97 300 / 1320 Best Motoring
67. Mitsubishi Lancer RS Evolution II 1:08.10 ´94 260 / 1180
68. Lexus IS F 1:08.10 ´07 423 / 1690 Tsuchiya KeiichiEnsinnäkin tuo E46:n aika on ajettu vuonna 2000. Is-F:n taas 2007. Vertailukelpoisuus on vahva, vai mitä? Keliolosuhteetkin on varmasti ihan samat, eikö?
Ja sitten tuossa on se ongelma, että edes kuski ei mitä ilmeisimmin ole sama. Mutta sehän ei haittaa, niinhän?
Ja kun tuolta ylempää löytyy linkki, josta näkee tuon IS-F:n kierroksen, niin sehän on ajettu ihan päin peetä. Kierrosrajoitinta vasten ajaminen ei ole ammattikuskin merkki mielestäni. Sinä olet tietenkin eri mieltä, vai mitä? - 12345
faktoja kirjoitti:
Ensinnäkin tuo E46:n aika on ajettu vuonna 2000. Is-F:n taas 2007. Vertailukelpoisuus on vahva, vai mitä? Keliolosuhteetkin on varmasti ihan samat, eikö?
Ja sitten tuossa on se ongelma, että edes kuski ei mitä ilmeisimmin ole sama. Mutta sehän ei haittaa, niinhän?
Ja kun tuolta ylempää löytyy linkki, josta näkee tuon IS-F:n kierroksen, niin sehän on ajettu ihan päin peetä. Kierrosrajoitinta vasten ajaminen ei ole ammattikuskin merkki mielestäni. Sinä olet tietenkin eri mieltä, vai mitä?Radalla ajettaessa moottori voi hakata ennen mutkaan tuloa kierrosrajoittimeen. Menee enemmän aikaa vaihtaa isompaa sisään ja heti perään pienempää mutkaan jarruttaessa. Monessa yhteydessä ammattikuljettajien näkee ajavan vasten kierrosrajoitinta kyseisen kaltaisissa tilanteissa. Tämä pätee kaikenlaisille vaihteistoille, mutta erityisesti tälläisille semiautomaattisille. Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin.
- tähän
12345 kirjoitti:
Radalla ajettaessa moottori voi hakata ennen mutkaan tuloa kierrosrajoittimeen. Menee enemmän aikaa vaihtaa isompaa sisään ja heti perään pienempää mutkaan jarruttaessa. Monessa yhteydessä ammattikuljettajien näkee ajavan vasten kierrosrajoitinta kyseisen kaltaisissa tilanteissa. Tämä pätee kaikenlaisille vaihteistoille, mutta erityisesti tälläisille semiautomaattisille. Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin.
Vaihtoaika on sata millisekuntia eli sekunnin kymmenesosa. Sitä paitsi jarrutettaessa ei ole mitään haittaa, vaikka se pienemmälle vaihto kestäisi aavistuksen pidempäänkin. Oikea vaihde on kuitenkin silmässä siinä vaiheessa, kun kaasua avataan.
- 12345
12345 kirjoitti:
Radalla ajettaessa moottori voi hakata ennen mutkaan tuloa kierrosrajoittimeen. Menee enemmän aikaa vaihtaa isompaa sisään ja heti perään pienempää mutkaan jarruttaessa. Monessa yhteydessä ammattikuljettajien näkee ajavan vasten kierrosrajoitinta kyseisen kaltaisissa tilanteissa. Tämä pätee kaikenlaisille vaihteistoille, mutta erityisesti tälläisille semiautomaattisille. Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin.
"Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin."
Asiahan on juuri näin, lissättynä vielä rasittavalla pimputuksella: http://youtube.com/watch?v=Cq4Fnt5ohWk - ole!
12345 kirjoitti:
"Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin."
Asiahan on juuri näin, lissättynä vielä rasittavalla pimputuksella: http://youtube.com/watch?v=Cq4Fnt5ohWkIhan hyvä muuten, mutta kun Tiff veteli tarkoituksella silmään sellaista pykälää, jota nopeus ei sallinut. Siis ihan vain demonstroidakseen auton "suurta ongelmaa", vaihteiston merkkiääntä. Vähissä oli moitittavat, kun tuosta piti numeroa tehdä. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin äänimerkillä asia menee aika paljon paremmin perille kuin merkkivaloilla.
- ....
ole! kirjoitti:
Ihan hyvä muuten, mutta kun Tiff veteli tarkoituksella silmään sellaista pykälää, jota nopeus ei sallinut. Siis ihan vain demonstroidakseen auton "suurta ongelmaa", vaihteiston merkkiääntä. Vähissä oli moitittavat, kun tuosta piti numeroa tehdä. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin äänimerkillä asia menee aika paljon paremmin perille kuin merkkivaloilla.
Siis auto antoi äänimerkin, kun vaihteisto ei ollut valmis vaihtamaan pienempää sisään (tyypillinen ongelma noissa läpytinvaihteistoissa). Kierroksethan ehti laskea jo huomattavasti, mutta auto päästi kuitenkin äänimerkkiä, vaikka kierrokset olisivat vaihdon sallineet.
Autossa oli myös eri äänimerkki suosittelemassa isommalle vaihteelle vaihtoa.
Minkälaisina idiootteina autovalmistajat ihmisiä pitävät? Kaikki nuo pimputukset ovat järkyttävän rasittavia. Kyllähän moottorin äänestä kuulee, kun vaihdetta pitäisi vaihtaa isompaan, ei siinä tarvitse äänimerkkiä, viimeistään kierrosrajoittimella sen huomaa. Myös turvavyöpilli on todella rasittava. Kyllä minä tiedän milloin minulla ei ole turvavyötä kiinni, ei siitä tarvitse koko matkan ajan ulvoa. Sama pätee ovipilliin, kyllä minä tiedän, että ovi on auki, kun siinä on rako. Tiedän myös, että avaimet ovat virtalukossa, kun ne olen sinne laittanut, ei pilliä, kiitos. - väärässä
ole! kirjoitti:
Ihan hyvä muuten, mutta kun Tiff veteli tarkoituksella silmään sellaista pykälää, jota nopeus ei sallinut. Siis ihan vain demonstroidakseen auton "suurta ongelmaa", vaihteiston merkkiääntä. Vähissä oli moitittavat, kun tuosta piti numeroa tehdä. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin äänimerkillä asia menee aika paljon paremmin perille kuin merkkivaloilla.
Hierarkia taas liian syvä, joten jatketaan täällä.
Ihan hauskaa, että sekä sinä että Tiff joudutte valittamaan siitä, että auto kommunikoi kuskin kanssa merkkiäänillä. Antaa aika tarkan kuvan siitä, kuinka hyvä tuo IS-F on. Merkkiääni on jumalattaoman paljon parempi tapa kertoa kuskille, että olisi syytä vaihtaa vaihdetta kuin merkkivalo tai varsinkaan rajoitin. Kun rajoitin tulee vastaan niin nopeus on jo mennyttä. Ja jokainen voi ihan itse katsoa tuon Tiffin videon ja nähdä, että siinä nimenomaan pyydetään vaihteistolta vaihdetta, jota nopeus ei salli. Ja nimenomaan tarkoituksella, että tuosta piippausäänestä saadaan tehtyä numeroa. Itkekää nyt sitten siitä, kun ette muuta keksi. - .....
ole! kirjoitti:
Ihan hyvä muuten, mutta kun Tiff veteli tarkoituksella silmään sellaista pykälää, jota nopeus ei sallinut. Siis ihan vain demonstroidakseen auton "suurta ongelmaa", vaihteiston merkkiääntä. Vähissä oli moitittavat, kun tuosta piti numeroa tehdä. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin äänimerkillä asia menee aika paljon paremmin perille kuin merkkivaloilla.
1:48 Tiff painaa pienemmän vaihteen sisään, 1:49 auto vaihtaa pienemmälle. Tämän jälkeen Tiff nostaa jalan kaasulta(!) ja koittaa toistuvasti vaihtaa pienempää vaihdetta sisään, mihin auto kuitenkin vastaa vain äänimerkillä.
1:54 kohdalla kierrokset ovat laskeneet jo niin huomattavasti, että ainakaan liian suuret kierrokset eivät voi selittää vaihteiston haluamattomuutta vaihtaa pienempää sisään.
Muutenkaan mielestäni auton ei pitäisi puuttua asiaan, jos kuljettaja haluaa välttämättä vaihtaa liian pienen vaihteen sisään. Yksi pykälä 8 vaihteisella laatikolla ei vaikuta kierroksiin niin merkittävästi, että se hajottaisi mahdollisessa vahinkopainalluksessa moottorin.
Jos haluan hajoittaa moottorin manuaalivaihteistolla, voin vaihtaa kuutoselta ykköselle, I'd like to keep the option.
Mielestäni merkkiäänet ovat turhia ja rasittavia. Haluan itse ajaa autoani ja päättää itse milloin vaihdan vaihdetta. Mahdollinen merkkivalo ei häiritse, jos en toimi auton haluamalla tavalla, mutta merkkiäänet pakottavat kuljettajan toimimaan kuten auto haluaa.
Ottaen huomioon kuinka monta ylöspäin vaihtoa rata-ajossa kierroksen aikana tulee ja jos IS-F:ssä on vaihtovalon sijasta äänimerkki, saa sitä piipitystä kuunnella kaiken aikaa. Itseltäni menisi hermot.
Henkilökohtaisesti en kyllä tarvitse edes vaihtovaloa. Kierroslukumittari sen sijaan on ihan kiva olla olemassa, vaikka ilmankin selviää.
- --------
Lukiessani palstan viestit tulin siihen tulokseen, että autot vetoavat eri kohderyhmiin. Lexuksen ostajat ovat selkeästi enemmän mukavuudenhaluisia kaikkine automaattivaihteistoineen, stereojärjestelmineen, ilmastoitune penkkeineen jne.
M3:ssa on taas keskitytty enemmän ajodynamiikkaan. Vakiona elektronisesti säätyvä lukkoperä, manuaalivaihteisto (vrt. AM DB9 ja DBS), todella korkeaviritteinen ja kierrosherkkä moottori jne.
Eli Lexus on enemmän luxus, M3 enemmän ajajan auto.
Hintaero selvittyy aika hyvin vakiovarusteita katsomalla, Lexusessa on vakiona, kun M3:een joutuu ottamaan lisävarusteena. Mielestäni BMW:n järjestelmä on kanssa aivan hyväksyttävä, mitä sitä turhia maksamaan varusteista, joita ei tarvitse.
C63 AMG ja IS-F ovat ehkä kohderyhmiltään lähempänä toisiaan.- Köyhät omalle palstalleen
Täällä Lexuksen palstalla BMW M3:sta puolustavat teiniviiksi amispojat, jotka ajelevat itse BMW 316 -96, jossa on itsetehty kattoluukku.
Kommentoikaa sitten kun ostatte ensimmäisen uuden auton ja kun munankarvat alkaa kasvaa. Eli ei ihan pian, ehkä ei koskaan.
Menkää nukkumaan, aamulla pitää taas mennä kouluun.
- IS-F. ;)
..Lexus IS-F,koska M3:ssa on mm.katto on hiilikuidulla vahvistettua muovia ja konepelti,ulokkeet ovat alumiinia,sivupeilit ovat dynaamisesti muotoillut mutta selkeän suuret.Jarruissa on jarrutusenergian talteenotto,jossa moottorijarrutus ja jarrutus lataavat akkua ja kiihdytyksissä laturi kytkeytyy irti!.Keskikulutus jää vajaaseen 12,5 L/100km.Muuten,tavaratilakin on suurempi,kuin IS-F:ssä -eli 430L. !.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1561304Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207980Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865