IS-F hinnoiteltu

IS-F A S T

Kova hinta, mutta halvempi kuin BMW M3.

Vitun paska autoverotus suomessa. Toi ois ollu 20000 EUR halvempi viime vuoden puolella.

59

4742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo ollu

      halvempi... Voi pas... tätä uutta autoverotusta. No kaippa niitä muutama myydään silti.

      HEMMETIN HYVÄT VAKIOVARUSTEET näyttää olevan, ja niinhän se kuuluu ollakin että KAIKKI VAKIONA!! Optiona vain metalliväri, kattoluukku ja pre cash.

    • sitten...

      uusi IS-F sitten maksaa?,entä vakio-varustelu?.

      • Noin.

        120th€. Niin ja varusteina VAKIONA SIIS AIVAN KAIKKI! KUULIT OIKEIN!

        Ainoastaan se metalliväri, kattoluukku ja ennakoiva turvajärjestelmä lisävarusteina. Kaksi viimistä noista on varusteita joita useimmat eivät autoonsa halua. Kerrankin järkevästi toimittu tehtaalta!


      • sorry!!
        Noin. kirjoitti:

        120th€. Niin ja varusteina VAKIONA SIIS AIVAN KAIKKI! KUULIT OIKEIN!

        Ainoastaan se metalliväri, kattoluukku ja ennakoiva turvajärjestelmä lisävarusteina. Kaksi viimistä noista on varusteita joita useimmat eivät autoonsa halua. Kerrankin järkevästi toimittu tehtaalta!

        tekniikkaa ja varusteita on enemmän,kuin IS-F:ssä!.
        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=140528


      • mä haluun

      • itelles

      • Mukavuusvarusteet
        itelles kirjoitti:

        M3 ensinnäkin maksaa 113 kiloeuroa. Sillä hinnalla saa karvalakkimallin. Vaihteisto on perusmanuaali ja mukavuusvarusteita on aika niukalti.

        M3:ssa on lähes kaikki varusteet vakiokamaa. Vaihteisto on toki manuaali, mutta niin mielestäni kuuluu ollakin tuollaisessa autossa.

        Mitäs muuta noihin tarvitsee, kuin automaatti-ilmastoinnin ja stereot.

        Nahkaverhoilu on lisävaruste, mutta parkkitutka, sadetunnistin, sporttisisustus, monitoimiratti ym. on vakiokamaa


      • Huh huh
        Mukavuusvarusteet kirjoitti:

        M3:ssa on lähes kaikki varusteet vakiokamaa. Vaihteisto on toki manuaali, mutta niin mielestäni kuuluu ollakin tuollaisessa autossa.

        Mitäs muuta noihin tarvitsee, kuin automaatti-ilmastoinnin ja stereot.

        Nahkaverhoilu on lisävaruste, mutta parkkitutka, sadetunnistin, sporttisisustus, monitoimiratti ym. on vakiokamaa

        Eikö m3 saa automaattia???? Voi herran pieksut!!! Isompaa miinusta ei voisi ollakkaan! Ton tehosia myllyjä ei kestä ku automaattiloodat ja ai sitä mukavuutta.


      • ihan rauhassa
        Mukavuusvarusteet kirjoitti:

        M3:ssa on lähes kaikki varusteet vakiokamaa. Vaihteisto on toki manuaali, mutta niin mielestäni kuuluu ollakin tuollaisessa autossa.

        Mitäs muuta noihin tarvitsee, kuin automaatti-ilmastoinnin ja stereot.

        Nahkaverhoilu on lisävaruste, mutta parkkitutka, sadetunnistin, sporttisisustus, monitoimiratti ym. on vakiokamaa

        tuon IS-F:n varusteluetteloa. On siinä useamman kymppitonnin edestä ekstraa verrattuna M3:een.


      • ensin
        ihan rauhassa kirjoitti:

        tuon IS-F:n varusteluetteloa. On siinä useamman kymppitonnin edestä ekstraa verrattuna M3:een.

        paljonko se perus-auto maksaa.toyota corolla kun on aika halpa, niin saahan siihen lisä varusteita tuohon hintaan jo paljon, sillä sehän se oikeasti on.


      • voihan...
        ensin kirjoitti:

        paljonko se perus-auto maksaa.toyota corolla kun on aika halpa, niin saahan siihen lisä varusteita tuohon hintaan jo paljon, sillä sehän se oikeasti on.

        HEH,"HYVÄ" vitsi!!.


      • kunniaan!
        ensin kirjoitti:

        paljonko se perus-auto maksaa.toyota corolla kun on aika halpa, niin saahan siihen lisä varusteita tuohon hintaan jo paljon, sillä sehän se oikeasti on.

        Jumaliste, Corolla joka pieksää M3-Bemarin! On ne japanilaiset kovia poikia tekemään nopeita autoja, pikkusen vaan virittelevät Corollaa ja voilá!


      • öhöhö
        Huh huh kirjoitti:

        Eikö m3 saa automaattia???? Voi herran pieksut!!! Isompaa miinusta ei voisi ollakkaan! Ton tehosia myllyjä ei kestä ku automaattiloodat ja ai sitä mukavuutta.

        Saahan siihen, automaatin, joka vaihtaa nopeammin kuin lexuksen.

        M3:n automaattiversio kiihtyy 0,4s nopeammin sataseen kuin manuaali.


      • M3:ssa
        ihan rauhassa kirjoitti:

        tuon IS-F:n varusteluetteloa. On siinä useamman kymppitonnin edestä ekstraa verrattuna M3:een.

        Ei vain mainita kaikkia juttuja.

        Vakiona sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, servotronic-ohjaus, säätyvät kallistuksenvakaimet, sähköisesti säätyvä lukkoperä, ajotietokone, navi tv ja dvd, sähkötoimiset penkit muistipaikoilla, ratin säädöt sähköllä, automaatti-ilmastointi, parkkitutkat, turvavälin pitävä vakionopeussäädin, ym.ym

        Nämä selviää kun hakee esitteen liikkeestä. Nettisivuilta nuo kaikki ei selviä.

        Lisävarusteena M3:een saa vain automaattiaskin, kääntyvät xenonit ja erikoisnahkasisustuksen


      • ettei saa
        öhöhö kirjoitti:

        Saahan siihen, automaatin, joka vaihtaa nopeammin kuin lexuksen.

        M3:n automaattiversio kiihtyy 0,4s nopeammin sataseen kuin manuaali.

        Tuo kaksoiskytkin-vaihteisto on vasta paperijulkaisu. Eikä se ole teknisesti automaatti, vaan robotti. Enkä uskaltaisi mennä väittämään, että se on ainakaan kovin merkittävästi IS-F:n vaihteistoa nopeampi, kun kerta Lexus sanoo vaihteen vaihtuvan sadassa millisekunnissa.


      • faktasi!
        M3:ssa kirjoitti:

        Ei vain mainita kaikkia juttuja.

        Vakiona sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, servotronic-ohjaus, säätyvät kallistuksenvakaimet, sähköisesti säätyvä lukkoperä, ajotietokone, navi tv ja dvd, sähkötoimiset penkit muistipaikoilla, ratin säädöt sähköllä, automaatti-ilmastointi, parkkitutkat, turvavälin pitävä vakionopeussäädin, ym.ym

        Nämä selviää kun hakee esitteen liikkeestä. Nettisivuilta nuo kaikki ei selviä.

        Lisävarusteena M3:een saa vain automaattiaskin, kääntyvät xenonit ja erikoisnahkasisustuksen

        Ensinnäkin M3:een ei saa automaattiavaihteistoa, vaan kaksoiskytkin-robotin ja senkin vasta joskus tulevaisuudessa (tähän mennessä tuota ei ole ollut tarjota edes toimittajille koeajettavaksi). Toisekseen M3:een ei saa IS-F:n tasoista musiikkilaitteistoa tehdasasenteisena, vaikka maksaisi mitä. Eikä M3:n apukuskin penkkiin saa muistipaikkoja.

        Loput väitteesi uskon, kunhan BMW Suomen "huippuammattilaiset" pystyvät lisäämään lisävarustehinnaston tai vastaavan nettisivuilleen. Saksalaisessa hinnastossa lisävarusteita ovat ainakin murtohälytin, metalliväri, sähköisesti taittuvat ulkopeilit, 19" vanteet, sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, parkkitutkat, navi, surround-järjestelmä ja DVD-soitin.

        Jo pelkästään kääntyvät xenonit ja 19" vanteet kuittaavat M3:n ja IS-F:n hintaeron.


      • hdjjssjs
        M3:ssa kirjoitti:

        Ei vain mainita kaikkia juttuja.

        Vakiona sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, servotronic-ohjaus, säätyvät kallistuksenvakaimet, sähköisesti säätyvä lukkoperä, ajotietokone, navi tv ja dvd, sähkötoimiset penkit muistipaikoilla, ratin säädöt sähköllä, automaatti-ilmastointi, parkkitutkat, turvavälin pitävä vakionopeussäädin, ym.ym

        Nämä selviää kun hakee esitteen liikkeestä. Nettisivuilta nuo kaikki ei selviä.

        Lisävarusteena M3:een saa vain automaattiaskin, kääntyvät xenonit ja erikoisnahkasisustuksen

        aktiivista vakionopeudensäädintä edes rahalla, muihin malleihin se on saatavilla.

        M3:en lisävarustelistalta löytyvät esimerkiksi sähkölämmitteiset peilit jotka maksavat 690 euroa.

        Toisaalta on myös huomattava ettei M3 Sedan mallia ole hinnoiteltu ja se saattaa hyvinkin olla halvempi kuin tuo Coupé joka maksaa 113000€.


      • mitäh?. :)
        M3:ssa kirjoitti:

        Ei vain mainita kaikkia juttuja.

        Vakiona sähköisesti säätyvä iskunvaimennus, servotronic-ohjaus, säätyvät kallistuksenvakaimet, sähköisesti säätyvä lukkoperä, ajotietokone, navi tv ja dvd, sähkötoimiset penkit muistipaikoilla, ratin säädöt sähköllä, automaatti-ilmastointi, parkkitutkat, turvavälin pitävä vakionopeussäädin, ym.ym

        Nämä selviää kun hakee esitteen liikkeestä. Nettisivuilta nuo kaikki ei selviä.

        Lisävarusteena M3:een saa vain automaattiaskin, kääntyvät xenonit ja erikoisnahkasisustuksen

        sähköisesti säätyvä iskunvaimennus,
        servotronic-ohjaus,
        säätyvät,akt.kallistuksenvakaimet,
        sähköisesti säätyvä lukkoperä???.


      • löytyy
        mitäh?. :) kirjoitti:

        sähköisesti säätyvä iskunvaimennus,
        servotronic-ohjaus,
        säätyvät,akt.kallistuksenvakaimet,
        sähköisesti säätyvä lukkoperä???.

        Nopeus.

        Onko noilla mainosmiesten termeillä jotain merkitystä, jos M3 ei niiden avullakaan ole nopeampi?


      • Näytä ratatesti
        löytyy kirjoitti:

        Nopeus.

        Onko noilla mainosmiesten termeillä jotain merkitystä, jos M3 ei niiden avullakaan ole nopeampi?

        Missä saman kuljettaja ajaa radan ympäri samoissa olosuhteissa molemmilla ja näin verrataan aikoja


      • Sen pitääkin olla
        ettei saa kirjoitti:

        Tuo kaksoiskytkin-vaihteisto on vasta paperijulkaisu. Eikä se ole teknisesti automaatti, vaan robotti. Enkä uskaltaisi mennä väittämään, että se on ainakaan kovin merkittävästi IS-F:n vaihteistoa nopeampi, kun kerta Lexus sanoo vaihteen vaihtuvan sadassa millisekunnissa.

        Eikä mikään momentinmuuntimella varustettu malli näissä autoissa. Ei ferrarissakaan ole momentinmuunnin/planeettapyörästöautomaattia missään mallissa.

        Niissä kun tuppaa tulemaan tehohäviöitä momentinmuuntimessa


      • bemuun..
        mitäh?. :) kirjoitti:

        sähköisesti säätyvä iskunvaimennus,
        servotronic-ohjaus,
        säätyvät,akt.kallistuksenvakaimet,
        sähköisesti säätyvä lukkoperä???.

        Kaikkia hienouksia luettelit, mistä ei tahdo oikeen tietääkään. Silti IS-F oli sakemannien testissä nopein.

        Saako M3: ilmastoidut penkit
        Kunnon avaimettoman käynnistyksen
        Huippu audio järjestelmän
        Automaattiloodan käsivalintamahdollisuudella
        semiantiline nahkaa ym ym puhumattakaan luotettavuudesta?


        No, en oo ikinä käyny Bemun palstalla nokittelemassa, eikä kuulu edelleenkään niin kauan tapoihini kun Lexuksella ajelen.


      • Täällä!!

      • M3??. =)
        bemuun.. kirjoitti:

        Kaikkia hienouksia luettelit, mistä ei tahdo oikeen tietääkään. Silti IS-F oli sakemannien testissä nopein.

        Saako M3: ilmastoidut penkit
        Kunnon avaimettoman käynnistyksen
        Huippu audio järjestelmän
        Automaattiloodan käsivalintamahdollisuudella
        semiantiline nahkaa ym ym puhumattakaan luotettavuudesta?


        No, en oo ikinä käyny Bemun palstalla nokittelemassa, eikä kuulu edelleenkään niin kauan tapoihini kun Lexuksella ajelen.

        http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/sports_car_central/2008_bmw_m3_road_test


      • jOONAH..

      • sanoa?
        Sen pitääkin olla kirjoitti:

        Eikä mikään momentinmuuntimella varustettu malli näissä autoissa. Ei ferrarissakaan ole momentinmuunnin/planeettapyörästöautomaattia missään mallissa.

        Niissä kun tuppaa tulemaan tehohäviöitä momentinmuuntimessa

        IS-F:n momentinmuunnin luistaa vain ykkösellä liikkeelle lähdettäessä. Ja jos nyt ihan otat ja tutkit asiaa, niin toteat että Ferrarin automaatit on tekniikaltaan paljon lähempänä IS-F:ää kuin tuota bemarin kaksoiskytkimellistä.


      • Matematiikkaa
        M3??. =) kirjoitti:

        http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/sports_car_central/2008_bmw_m3_road_test

        Hei, lasketaanpas uudestaan.
        BMW testissä todettiin seuraavaa: In our limited test, the M3 charged to 60 miles an hour in 4.4 seconds. That's 0.4 second quicker than the last M3 we tested.
        Eli 4.4 sekuntia 0-60 mailiin.
        Lexuksesta:
        C/D TEST RESULTS:
        Zero to 60 mph: 4.2 sec
        Zero to 100 mph: 9.8 sec
        Zero to 150 mph: 24.7 sec
        Street start, 5-60 mph: 4.6 sec
        Standing ¼-mile: 12.7 sec @ 114 mph
        Top speed (governor limited): 172 mph
        Braking, 70-0 mph: 159 ft
        Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g

        Minua ei kyllä 0,2 sekuntia suuntaan tai toiseen haittaa yhtään, muttta kylmä fakta on se, että Lexuksen laatu on aivan ylivertaista.

        Mitä Corollaan tulee,(kun sitäkin on tässä parjattu)ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa on niin ,että maailman suurin autovalmistaja (Toyota meni GM:stä ohi n. vuosi sitten)tekee laadukkaimmat autot. Corolla on nimittäin laatututkimusten kärjessä
        toisin kuin monet kalliimmat esim. saksalaismerkit.

        BMW linkki http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/sports_car_central/2008_bmw_m3_road_test page-3.html
        Lexus linkki
        http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/performance_files_tested_by_c_d/2008_lexus_is_f_short_take_road_test page-4.html


      • lexusisf
        Matematiikkaa kirjoitti:

        Hei, lasketaanpas uudestaan.
        BMW testissä todettiin seuraavaa: In our limited test, the M3 charged to 60 miles an hour in 4.4 seconds. That's 0.4 second quicker than the last M3 we tested.
        Eli 4.4 sekuntia 0-60 mailiin.
        Lexuksesta:
        C/D TEST RESULTS:
        Zero to 60 mph: 4.2 sec
        Zero to 100 mph: 9.8 sec
        Zero to 150 mph: 24.7 sec
        Street start, 5-60 mph: 4.6 sec
        Standing ¼-mile: 12.7 sec @ 114 mph
        Top speed (governor limited): 172 mph
        Braking, 70-0 mph: 159 ft
        Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.92 g

        Minua ei kyllä 0,2 sekuntia suuntaan tai toiseen haittaa yhtään, muttta kylmä fakta on se, että Lexuksen laatu on aivan ylivertaista.

        Mitä Corollaan tulee,(kun sitäkin on tässä parjattu)ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa on niin ,että maailman suurin autovalmistaja (Toyota meni GM:stä ohi n. vuosi sitten)tekee laadukkaimmat autot. Corolla on nimittäin laatututkimusten kärjessä
        toisin kuin monet kalliimmat esim. saksalaismerkit.

        BMW linkki http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/sports_car_central/2008_bmw_m3_road_test page-3.html
        Lexus linkki
        http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/high_performance/performance_files_tested_by_c_d/2008_lexus_is_f_short_take_road_test page-4.html

        Mites nyt sitten käy mersu ja bemupoikien märkien päiväunien?


      • ^^^^^^

      • fdsfsd
        ^^^^^^ kirjoitti:

        http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=d01&description=Lexus IS-F&featureid=1080&pageid=2590

        May I remind you that the ride stinks, it has poor handling, and the transmission doesn't work. But it's got good brakes!

        Bemari on jonkun Banglen piirtämä, niin eihän sillä kehtaisi ajaa. Tuo luxus sentään näyttää hyvältä.


      • hmmmm
        fdsfsd kirjoitti:

        Bemari on jonkun Banglen piirtämä, niin eihän sillä kehtaisi ajaa. Tuo luxus sentään näyttää hyvältä.

        Minä taas en pidä lexuksen sivuprofiilista ja feikkipakoputkista takana. Siinä on 4 ulostuloa, mutta 2 on toimivia!

        Tuollaista autoa ostettaessa ajettavuus on tärkein, ja testaajat mainitsivat, ettei tuo pärjää mersulle, M3:lle, tai RS4:lle.

        Jarrut ovat hyvät, mutta pitäisi olla muutakin.

        Lexuksessa ärsytti vaihteiston toiminta sekä ohjaus ei saanut liiemmin kiitosta.

        Ja huom. Testaaja oli britti, jota ei ainakaa puolueellisuudesta voi syyttää


      • niin?
        hmmmm kirjoitti:

        Minä taas en pidä lexuksen sivuprofiilista ja feikkipakoputkista takana. Siinä on 4 ulostuloa, mutta 2 on toimivia!

        Tuollaista autoa ostettaessa ajettavuus on tärkein, ja testaajat mainitsivat, ettei tuo pärjää mersulle, M3:lle, tai RS4:lle.

        Jarrut ovat hyvät, mutta pitäisi olla muutakin.

        Lexuksessa ärsytti vaihteiston toiminta sekä ohjaus ei saanut liiemmin kiitosta.

        Ja huom. Testaaja oli britti, jota ei ainakaa puolueellisuudesta voi syyttää

        Jos nyt noita brittiläisiä automedioita ihan oikeasti seuraa, niin yhtä BMW-fanaattista porukkaa saa muualta hakemalla hakea. Kun tuollaisia mutu-pohjaisia arvioita lukee, niin kannattaa tutustua kirjoittajan muihinkin edesottamuksiin. Tuo Fifth Gearin Richard Bremner on tyypillinen arjalaisfilosofiaan seonnut britti, joka ei koskaan löydä mitään kritisoitavaa varsinkaan BMW:stä ja joka halveksuu kaikkia saksalaisista menettelytavoista poikkeavia kilpailijoita.


      • Jaskahhh
        hmmmm kirjoitti:

        Minä taas en pidä lexuksen sivuprofiilista ja feikkipakoputkista takana. Siinä on 4 ulostuloa, mutta 2 on toimivia!

        Tuollaista autoa ostettaessa ajettavuus on tärkein, ja testaajat mainitsivat, ettei tuo pärjää mersulle, M3:lle, tai RS4:lle.

        Jarrut ovat hyvät, mutta pitäisi olla muutakin.

        Lexuksessa ärsytti vaihteiston toiminta sekä ohjaus ei saanut liiemmin kiitosta.

        Ja huom. Testaaja oli britti, jota ei ainakaa puolueellisuudesta voi syyttää

        kuin ruma nainen, joka on hyvä sängyssä.


      • ole.
        Jaskahhh kirjoitti:

        kuin ruma nainen, joka on hyvä sängyssä.

        olemassakaan.


      • Kun...................
        niin? kirjoitti:

        Jos nyt noita brittiläisiä automedioita ihan oikeasti seuraa, niin yhtä BMW-fanaattista porukkaa saa muualta hakemalla hakea. Kun tuollaisia mutu-pohjaisia arvioita lukee, niin kannattaa tutustua kirjoittajan muihinkin edesottamuksiin. Tuo Fifth Gearin Richard Bremner on tyypillinen arjalaisfilosofiaan seonnut britti, joka ei koskaan löydä mitään kritisoitavaa varsinkaan BMW:stä ja joka halveksuu kaikkia saksalaisista menettelytavoista poikkeavia kilpailijoita.

        Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.

        Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.

        Kuten myös M3, RS4 jne.

        En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.

        Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikä


      • Ferrarin...............
        sanoa? kirjoitti:

        IS-F:n momentinmuunnin luistaa vain ykkösellä liikkeelle lähdettäessä. Ja jos nyt ihan otat ja tutkit asiaa, niin toteat että Ferrarin automaatit on tekniikaltaan paljon lähempänä IS-F:ää kuin tuota bemarin kaksoiskytkimellistä.

        Ja BMW:n aiemmat SMG-vaihteistot ovat täysin vastaavia tekniikaltaan. Ne ovat automatisoituja manuaalivaihteistoja. Ferrarin vaihteistot valmistaa Magneti Marelli.

        Eli robotti hoitaa vaihtamisen.

        Lexuksessa taas vaihteisto pohjautuu automaattivaihteistoon, jossa on momentinmuunnin. Muuntimen lukitus taas ei katso vaihdetta, vaan kierroksia joilla se lukittuu.

        Vaihteistopuoli taas on toteutettu planeettapyörästöillä aivan samaan tapaan automaattivaihteiden kanssa.


      • tuote
        Kun................... kirjoitti:

        Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.

        Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.

        Kuten myös M3, RS4 jne.

        En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.

        Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikä

        ei ole sellainen, ettei sillä ole huonoja puolia. Ei myöskään M3, ei todellakaan. Silti ko. kaveri ei kyennyt omalta fanittamiseltaan mainitsemaan mitään negatiivista siitä.

        Mutu-pohjaisia arvioitahan tuo IS-F-testi oli täydellisesti. Ei mitään mittauksia, vain BMW-fanipojun perstuntumia.


      • huomautus
        Ferrarin............... kirjoitti:

        Ja BMW:n aiemmat SMG-vaihteistot ovat täysin vastaavia tekniikaltaan. Ne ovat automatisoituja manuaalivaihteistoja. Ferrarin vaihteistot valmistaa Magneti Marelli.

        Eli robotti hoitaa vaihtamisen.

        Lexuksessa taas vaihteisto pohjautuu automaattivaihteistoon, jossa on momentinmuunnin. Muuntimen lukitus taas ei katso vaihdetta, vaan kierroksia joilla se lukittuu.

        Vaihteistopuoli taas on toteutettu planeettapyörästöillä aivan samaan tapaan automaattivaihteiden kanssa.

        En ota asiaan muuten kantaa, mutta eikö tässä puhuttu tulevasta kaksoiskytkimellisestä vaihteistosta eikä SMG:stä?

        Ja mitä itse olen lukenut tuosta IS-F:n vaihteistosta, niin siinä kyllä momentinmuuntimen lukitus nimenomaan riippuu vaihteesta. Ensimmäisellä vaihteella se luistaa ja muilla ei.


      • .........
        Kun................... kirjoitti:

        Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.

        Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.

        Kuten myös M3, RS4 jne.

        En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.

        Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikä

        Vastaan tähän aikasempaan, kun hierarkia on kuulemma liian syvä.

        "ei ole sellainen, ettei sillä ole huonoja puolia. Ei myöskään M3, ei todellakaan. Silti ko. kaveri ei kyennyt omalta fanittamiseltaan mainitsemaan mitään negatiivista siitä."

        Kyseessä oli Lexus IS-F testi, ei BMW M3, sen takia M3:n arviointi jätettiin vähemmälle. Ei M3:n ominaisuuksia luonnollisesti ryhdytä listaamaan Lexuksen testissä.
        M3 sai kyseisen henkilön kirjoittamassa testissä 4 tähteä viidestä, eli ei siis täysiä pisteitä. Taisin viedä aika pahasti pohjan selitykseltäsi.
        Vielä linkki kyseiseen testiin: http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=d01&featureid=889&description=BMW M3

        "Mutu-pohjaisia arvioitahan tuo IS-F-testi oli täydellisesti. Ei mitään mittauksia, vain BMW-fanipojun perstuntumia."

        Tojo-pojilla rupeaa keittämään, kun heidän niin hehkuttaman IS-F ei pystykkään vastaamaan saksalaisille.
        Lisäksi japanilainen best motoring testasi IS-F:ää radalla ja kehuja ei paljoa herunut. Eipä ihmekkään, kun vanha E46 M3 on kyseisellä radalla sekunnin nopeampi ja Lexuksen olisi kuitenkin tarkoitus kilpailla uutta M3:a vastaan. Kyseinen video: http://www.stage6.com/user/JiSiN/video/1907672/Best-Motoring-Jan--2008

        Kaiken kaikkiaan kyseinen auto vaikuttaa hieman raakileelta ja luonnehtisin sitä korkeintaan hyväksi yritykseksi. Ehkä se Toyota vielä joskus oppii tekemään nopeita autoja.

        http://images.gpupdate.net/large/89993.jpg
        Menestystä luvassa...


      • ttrr2008

      • tässä faktaa
        lexusisf kirjoitti:

        Mites nyt sitten käy mersu ja bemupoikien märkien päiväunien?

        http://www.fastestlaps.com/track3.html

        Vanhakin M3 vie tojotaa kuin litran mittaa. PISTE!

        Tämä siis Japanissa Lexuksen kotiradalla testattuna:

        42.   BMW M3 CSL (E46)   1:06.88   ´03   360 / 1385   best motoring
        43.   Mitsubishi Lancer GSR Evolution X   1:06:46   ´07   280 / 1520   Kazuo Shimizu and Manabu
        44.   BMW M3 CSL (E46)   1:07.034    ´03   360 / 1385   
        45.   Honda NSX-R (3.0)   1:07.06   ´   274 / 1281   Best Motoring
        46.   Nissan Skyline R33 GT-R   1:07.09   ´95   280 / 1530   best motoring
        47.   BMW M3 (E46)   1:07.11   ´00   343 / 1542   best motoring
        48.   Lotus Elise S2   1:07.14   ´06   136 / 860   best motoring
        49.   Porsche 993 Carrera RS   1:07.15   ´95   300 / 1238   Best Motoring
        50.   Toyota Supra RZ   1:07.22   ´94   284 / 1560   Best Motoring
        51.   Subaru Impreza STI Spec C   1:07.350   ´05   280 / 1390   Best Motoring
        52.   BMW M6   1:07.434    ´05   507 / 1710   Best Motoring
        53.   Mercedes SLK 55 AMG   1:07.54   ´04   360 / 1440   Best Motoring
        54.   BMW E30 M3 Sport Evolutione   1:07.54   ´   240 / 1277   best motoring
        55.   TVR Tamora   1:07.615   ´01   355 / 1060   Best Motoring
        56.   Honda Civic Type-R JDM (FD2)   1:07.633   ´07   225 / 1270   Best Motoring
        57.   Lamborghini Diablo   1:07.66   ´95   510 / 1575   Best Motoring
        58.   Porsche 911 GT3   1:07.68   ´99   360 / 1350   Best Motoring
        59.   Ferrari 456 GT   1:07.74   ´92   442 / 1690   Best Motoring
        60.   Porsche 964 Turbo 3.6   1:07.74   ´94   360 / 1470   Best Motoring
        61.   Nissan 350Z (308bhp)   1:07.87   ´07   313 / 1534   Best Motoring
        62.   Ferrari F355   1:07.89   ´95   380 / 1350   "Best Motoring"
        63.   Dodge Viper RT/10   1:07.89   ´92   405 / 1488   Best Motoring
        64.   Honda S2000   1:07.92   ´99   241 / 1260   "Best Motoring"
        65.   Honda Civic Type-R JDM (FD2)   1:07.93   ´07   225 / 1270   Tsuchiya
        66.   Porsche 911 Carrera   1:08.06   ´97   300 / 1320   Best Motoring
        67.   Mitsubishi Lancer RS Evolution II   1:08.10   ´94   260 / 1180   
        68.   Lexus IS F   1:08.10   ´07   423 / 1690   Tsuchiya Keiichi


      • täällä alkaa
        Kun................... kirjoitti:

        Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.

        Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.

        Kuten myös M3, RS4 jne.

        En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.

        Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikä

        keittämään? Kaiken maailman BMW-fanipojujen on tultava Lexus-palstalle postailemaan ties mistä netin syövereistä valikoituja "vertailuja", joilla koittavat todistaa omaa peltilehmäänsä pyhäksi. Ja vieraileville provoilijoille tiedoksi: tämä on Lexus-palsta, ei Toyota-palsta. Jos on kertynyt patoutumia Toyotaa kohtaan, menkää avautumaan tänne:

        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&subcat=95


      • liioittelua
        tässä faktaa kirjoitti:

        http://www.fastestlaps.com/track3.html

        Vanhakin M3 vie tojotaa kuin litran mittaa. PISTE!

        Tämä siis Japanissa Lexuksen kotiradalla testattuna:

        42.   BMW M3 CSL (E46)   1:06.88   ´03   360 / 1385   best motoring
        43.   Mitsubishi Lancer GSR Evolution X   1:06:46   ´07   280 / 1520   Kazuo Shimizu and Manabu
        44.   BMW M3 CSL (E46)   1:07.034    ´03   360 / 1385   
        45.   Honda NSX-R (3.0)   1:07.06   ´   274 / 1281   Best Motoring
        46.   Nissan Skyline R33 GT-R   1:07.09   ´95   280 / 1530   best motoring
        47.   BMW M3 (E46)   1:07.11   ´00   343 / 1542   best motoring
        48.   Lotus Elise S2   1:07.14   ´06   136 / 860   best motoring
        49.   Porsche 993 Carrera RS   1:07.15   ´95   300 / 1238   Best Motoring
        50.   Toyota Supra RZ   1:07.22   ´94   284 / 1560   Best Motoring
        51.   Subaru Impreza STI Spec C   1:07.350   ´05   280 / 1390   Best Motoring
        52.   BMW M6   1:07.434    ´05   507 / 1710   Best Motoring
        53.   Mercedes SLK 55 AMG   1:07.54   ´04   360 / 1440   Best Motoring
        54.   BMW E30 M3 Sport Evolutione   1:07.54   ´   240 / 1277   best motoring
        55.   TVR Tamora   1:07.615   ´01   355 / 1060   Best Motoring
        56.   Honda Civic Type-R JDM (FD2)   1:07.633   ´07   225 / 1270   Best Motoring
        57.   Lamborghini Diablo   1:07.66   ´95   510 / 1575   Best Motoring
        58.   Porsche 911 GT3   1:07.68   ´99   360 / 1350   Best Motoring
        59.   Ferrari 456 GT   1:07.74   ´92   442 / 1690   Best Motoring
        60.   Porsche 964 Turbo 3.6   1:07.74   ´94   360 / 1470   Best Motoring
        61.   Nissan 350Z (308bhp)   1:07.87   ´07   313 / 1534   Best Motoring
        62.   Ferrari F355   1:07.89   ´95   380 / 1350   "Best Motoring"
        63.   Dodge Viper RT/10   1:07.89   ´92   405 / 1488   Best Motoring
        64.   Honda S2000   1:07.92   ´99   241 / 1260   "Best Motoring"
        65.   Honda Civic Type-R JDM (FD2)   1:07.93   ´07   225 / 1270   Tsuchiya
        66.   Porsche 911 Carrera   1:08.06   ´97   300 / 1320   Best Motoring
        67.   Mitsubishi Lancer RS Evolution II   1:08.10   ´94   260 / 1180   
        68.   Lexus IS F   1:08.10   ´07   423 / 1690   Tsuchiya Keiichi

        Faktaksi ei ehkä kannattaisi rynnätä kutsumaan ensimmäistä netistä löytyvää kierrosaikavertailua. Varmasti aika pitää paikkansa, mutta se on vain yksi aika yhdellä radalla yksissä olosuhteissa. Muistathan postittaa tänne myös ne myöhemmin selviävien ratojen vertailuajat, riippumatta siitä onko ne Lexuksen osalta hyviä vai huonoja...?


      • fdsfsd

      • näyttää
        hmmmm kirjoitti:

        Minä taas en pidä lexuksen sivuprofiilista ja feikkipakoputkista takana. Siinä on 4 ulostuloa, mutta 2 on toimivia!

        Tuollaista autoa ostettaessa ajettavuus on tärkein, ja testaajat mainitsivat, ettei tuo pärjää mersulle, M3:lle, tai RS4:lle.

        Jarrut ovat hyvät, mutta pitäisi olla muutakin.

        Lexuksessa ärsytti vaihteiston toiminta sekä ohjaus ei saanut liiemmin kiitosta.

        Ja huom. Testaaja oli britti, jota ei ainakaa puolueellisuudesta voi syyttää

        tykkäävän IS-F:stäkin. EVO lienee kuitenkin brittilähteistä se, jota useimmat "alan ihmiset" pitävät parhaana.

        http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/211992/lexus_isf.html

        Mittauksia ei vaan saaneet EVOn pojatkaan vielä tehtyä. Katsellaan.


      • Nopea Auto

      • kyllä
        huomautus kirjoitti:

        En ota asiaan muuten kantaa, mutta eikö tässä puhuttu tulevasta kaksoiskytkimellisestä vaihteistosta eikä SMG:stä?

        Ja mitä itse olen lukenut tuosta IS-F:n vaihteistosta, niin siinä kyllä momentinmuuntimen lukitus nimenomaan riippuu vaihteesta. Ensimmäisellä vaihteella se luistaa ja muilla ei.

        Ferrarin ja BMW:n vanha SMG, jota käytetään M5:ssa ovat vastaavia tekniikaltaan.

        Uusi kaksois-kytkimellinen on taas tekniikaltaan VAG:n kaksoiskytkimelliseen kanssa vastaava


      • Motoring?
        Kun................... kirjoitti:

        Tuote on hyvä, niin miksi sitä pitäisi haukkua.

        Eihän Lexustakaan haukuttu, mutta pari kohtaa kaipaisi pientä viilausta. Muuten varmasti kelpo peli.

        Kuten myös M3, RS4 jne.

        En kylläkään usko, että nuo puhuvat mutua, koska he sentään testaavat työkseen noita.

        Meistä taas kumpikaan ei ole ajanut kumpaakaan, joten meidän arvio on mutua jos mikä

        Varmaan sinä vahvalla japanin kielen taidollasi voisit kertoa meille moukille, että mitä tuossa IS-F:ssä moitittiin? Mitä tuota nyt itse katselin, niin ainakaan kuski ei osannut ajaa. Kone nimittäin hakkasi rajoittimeen monessa kohtaa tuolla aikakierroksella. Muuten kyllä hyvä linkki, hienoja autoja monta tuossa jaksossa.


      • faktoja
        tässä faktaa kirjoitti:

        http://www.fastestlaps.com/track3.html

        Vanhakin M3 vie tojotaa kuin litran mittaa. PISTE!

        Tämä siis Japanissa Lexuksen kotiradalla testattuna:

        42.   BMW M3 CSL (E46)   1:06.88   ´03   360 / 1385   best motoring
        43.   Mitsubishi Lancer GSR Evolution X   1:06:46   ´07   280 / 1520   Kazuo Shimizu and Manabu
        44.   BMW M3 CSL (E46)   1:07.034    ´03   360 / 1385   
        45.   Honda NSX-R (3.0)   1:07.06   ´   274 / 1281   Best Motoring
        46.   Nissan Skyline R33 GT-R   1:07.09   ´95   280 / 1530   best motoring
        47.   BMW M3 (E46)   1:07.11   ´00   343 / 1542   best motoring
        48.   Lotus Elise S2   1:07.14   ´06   136 / 860   best motoring
        49.   Porsche 993 Carrera RS   1:07.15   ´95   300 / 1238   Best Motoring
        50.   Toyota Supra RZ   1:07.22   ´94   284 / 1560   Best Motoring
        51.   Subaru Impreza STI Spec C   1:07.350   ´05   280 / 1390   Best Motoring
        52.   BMW M6   1:07.434    ´05   507 / 1710   Best Motoring
        53.   Mercedes SLK 55 AMG   1:07.54   ´04   360 / 1440   Best Motoring
        54.   BMW E30 M3 Sport Evolutione   1:07.54   ´   240 / 1277   best motoring
        55.   TVR Tamora   1:07.615   ´01   355 / 1060   Best Motoring
        56.   Honda Civic Type-R JDM (FD2)   1:07.633   ´07   225 / 1270   Best Motoring
        57.   Lamborghini Diablo   1:07.66   ´95   510 / 1575   Best Motoring
        58.   Porsche 911 GT3   1:07.68   ´99   360 / 1350   Best Motoring
        59.   Ferrari 456 GT   1:07.74   ´92   442 / 1690   Best Motoring
        60.   Porsche 964 Turbo 3.6   1:07.74   ´94   360 / 1470   Best Motoring
        61.   Nissan 350Z (308bhp)   1:07.87   ´07   313 / 1534   Best Motoring
        62.   Ferrari F355   1:07.89   ´95   380 / 1350   "Best Motoring"
        63.   Dodge Viper RT/10   1:07.89   ´92   405 / 1488   Best Motoring
        64.   Honda S2000   1:07.92   ´99   241 / 1260   "Best Motoring"
        65.   Honda Civic Type-R JDM (FD2)   1:07.93   ´07   225 / 1270   Tsuchiya
        66.   Porsche 911 Carrera   1:08.06   ´97   300 / 1320   Best Motoring
        67.   Mitsubishi Lancer RS Evolution II   1:08.10   ´94   260 / 1180   
        68.   Lexus IS F   1:08.10   ´07   423 / 1690   Tsuchiya Keiichi

        Ensinnäkin tuo E46:n aika on ajettu vuonna 2000. Is-F:n taas 2007. Vertailukelpoisuus on vahva, vai mitä? Keliolosuhteetkin on varmasti ihan samat, eikö?

        Ja sitten tuossa on se ongelma, että edes kuski ei mitä ilmeisimmin ole sama. Mutta sehän ei haittaa, niinhän?

        Ja kun tuolta ylempää löytyy linkki, josta näkee tuon IS-F:n kierroksen, niin sehän on ajettu ihan päin peetä. Kierrosrajoitinta vasten ajaminen ei ole ammattikuskin merkki mielestäni. Sinä olet tietenkin eri mieltä, vai mitä?


      • 12345
        faktoja kirjoitti:

        Ensinnäkin tuo E46:n aika on ajettu vuonna 2000. Is-F:n taas 2007. Vertailukelpoisuus on vahva, vai mitä? Keliolosuhteetkin on varmasti ihan samat, eikö?

        Ja sitten tuossa on se ongelma, että edes kuski ei mitä ilmeisimmin ole sama. Mutta sehän ei haittaa, niinhän?

        Ja kun tuolta ylempää löytyy linkki, josta näkee tuon IS-F:n kierroksen, niin sehän on ajettu ihan päin peetä. Kierrosrajoitinta vasten ajaminen ei ole ammattikuskin merkki mielestäni. Sinä olet tietenkin eri mieltä, vai mitä?

        Radalla ajettaessa moottori voi hakata ennen mutkaan tuloa kierrosrajoittimeen. Menee enemmän aikaa vaihtaa isompaa sisään ja heti perään pienempää mutkaan jarruttaessa. Monessa yhteydessä ammattikuljettajien näkee ajavan vasten kierrosrajoitinta kyseisen kaltaisissa tilanteissa. Tämä pätee kaikenlaisille vaihteistoille, mutta erityisesti tälläisille semiautomaattisille. Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin.


      • tähän
        12345 kirjoitti:

        Radalla ajettaessa moottori voi hakata ennen mutkaan tuloa kierrosrajoittimeen. Menee enemmän aikaa vaihtaa isompaa sisään ja heti perään pienempää mutkaan jarruttaessa. Monessa yhteydessä ammattikuljettajien näkee ajavan vasten kierrosrajoitinta kyseisen kaltaisissa tilanteissa. Tämä pätee kaikenlaisille vaihteistoille, mutta erityisesti tälläisille semiautomaattisille. Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin.

        Vaihtoaika on sata millisekuntia eli sekunnin kymmenesosa. Sitä paitsi jarrutettaessa ei ole mitään haittaa, vaikka se pienemmälle vaihto kestäisi aavistuksen pidempäänkin. Oikea vaihde on kuitenkin silmässä siinä vaiheessa, kun kaasua avataan.


      • 12345
        12345 kirjoitti:

        Radalla ajettaessa moottori voi hakata ennen mutkaan tuloa kierrosrajoittimeen. Menee enemmän aikaa vaihtaa isompaa sisään ja heti perään pienempää mutkaan jarruttaessa. Monessa yhteydessä ammattikuljettajien näkee ajavan vasten kierrosrajoitinta kyseisen kaltaisissa tilanteissa. Tämä pätee kaikenlaisille vaihteistoille, mutta erityisesti tälläisille semiautomaattisille. Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin.

        "Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin."

        Asiahan on juuri näin, lissättynä vielä rasittavalla pimputuksella: http://youtube.com/watch?v=Cq4Fnt5ohWk


      • ole!
        12345 kirjoitti:

        "Yleisesti ottaen kyseisenlaiset vaihteistot eivät suostu vaihtaamaan isompaa ja välittömästi takaisin pienempää, vaan ne jäävät miettimään hetkeksi. En ole Lexuksen vaihteistolla ajanut, mutta mahdollisesti asia on siinäkin näin."

        Asiahan on juuri näin, lissättynä vielä rasittavalla pimputuksella: http://youtube.com/watch?v=Cq4Fnt5ohWk

        Ihan hyvä muuten, mutta kun Tiff veteli tarkoituksella silmään sellaista pykälää, jota nopeus ei sallinut. Siis ihan vain demonstroidakseen auton "suurta ongelmaa", vaihteiston merkkiääntä. Vähissä oli moitittavat, kun tuosta piti numeroa tehdä. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin äänimerkillä asia menee aika paljon paremmin perille kuin merkkivaloilla.


      • ....
        ole! kirjoitti:

        Ihan hyvä muuten, mutta kun Tiff veteli tarkoituksella silmään sellaista pykälää, jota nopeus ei sallinut. Siis ihan vain demonstroidakseen auton "suurta ongelmaa", vaihteiston merkkiääntä. Vähissä oli moitittavat, kun tuosta piti numeroa tehdä. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin äänimerkillä asia menee aika paljon paremmin perille kuin merkkivaloilla.

        Siis auto antoi äänimerkin, kun vaihteisto ei ollut valmis vaihtamaan pienempää sisään (tyypillinen ongelma noissa läpytinvaihteistoissa). Kierroksethan ehti laskea jo huomattavasti, mutta auto päästi kuitenkin äänimerkkiä, vaikka kierrokset olisivat vaihdon sallineet.
        Autossa oli myös eri äänimerkki suosittelemassa isommalle vaihteelle vaihtoa.
        Minkälaisina idiootteina autovalmistajat ihmisiä pitävät? Kaikki nuo pimputukset ovat järkyttävän rasittavia. Kyllähän moottorin äänestä kuulee, kun vaihdetta pitäisi vaihtaa isompaan, ei siinä tarvitse äänimerkkiä, viimeistään kierrosrajoittimella sen huomaa. Myös turvavyöpilli on todella rasittava. Kyllä minä tiedän milloin minulla ei ole turvavyötä kiinni, ei siitä tarvitse koko matkan ajan ulvoa. Sama pätee ovipilliin, kyllä minä tiedän, että ovi on auki, kun siinä on rako. Tiedän myös, että avaimet ovat virtalukossa, kun ne olen sinne laittanut, ei pilliä, kiitos.


      • väärässä
        ole! kirjoitti:

        Ihan hyvä muuten, mutta kun Tiff veteli tarkoituksella silmään sellaista pykälää, jota nopeus ei sallinut. Siis ihan vain demonstroidakseen auton "suurta ongelmaa", vaihteiston merkkiääntä. Vähissä oli moitittavat, kun tuosta piti numeroa tehdä. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin äänimerkillä asia menee aika paljon paremmin perille kuin merkkivaloilla.

        Hierarkia taas liian syvä, joten jatketaan täällä.

        Ihan hauskaa, että sekä sinä että Tiff joudutte valittamaan siitä, että auto kommunikoi kuskin kanssa merkkiäänillä. Antaa aika tarkan kuvan siitä, kuinka hyvä tuo IS-F on. Merkkiääni on jumalattaoman paljon parempi tapa kertoa kuskille, että olisi syytä vaihtaa vaihdetta kuin merkkivalo tai varsinkaan rajoitin. Kun rajoitin tulee vastaan niin nopeus on jo mennyttä. Ja jokainen voi ihan itse katsoa tuon Tiffin videon ja nähdä, että siinä nimenomaan pyydetään vaihteistolta vaihdetta, jota nopeus ei salli. Ja nimenomaan tarkoituksella, että tuosta piippausäänestä saadaan tehtyä numeroa. Itkekää nyt sitten siitä, kun ette muuta keksi.


      • .....
        ole! kirjoitti:

        Ihan hyvä muuten, mutta kun Tiff veteli tarkoituksella silmään sellaista pykälää, jota nopeus ei sallinut. Siis ihan vain demonstroidakseen auton "suurta ongelmaa", vaihteiston merkkiääntä. Vähissä oli moitittavat, kun tuosta piti numeroa tehdä. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin äänimerkillä asia menee aika paljon paremmin perille kuin merkkivaloilla.

        1:48 Tiff painaa pienemmän vaihteen sisään, 1:49 auto vaihtaa pienemmälle. Tämän jälkeen Tiff nostaa jalan kaasulta(!) ja koittaa toistuvasti vaihtaa pienempää vaihdetta sisään, mihin auto kuitenkin vastaa vain äänimerkillä.
        1:54 kohdalla kierrokset ovat laskeneet jo niin huomattavasti, että ainakaan liian suuret kierrokset eivät voi selittää vaihteiston haluamattomuutta vaihtaa pienempää sisään.

        Muutenkaan mielestäni auton ei pitäisi puuttua asiaan, jos kuljettaja haluaa välttämättä vaihtaa liian pienen vaihteen sisään. Yksi pykälä 8 vaihteisella laatikolla ei vaikuta kierroksiin niin merkittävästi, että se hajottaisi mahdollisessa vahinkopainalluksessa moottorin.
        Jos haluan hajoittaa moottorin manuaalivaihteistolla, voin vaihtaa kuutoselta ykköselle, I'd like to keep the option.

        Mielestäni merkkiäänet ovat turhia ja rasittavia. Haluan itse ajaa autoani ja päättää itse milloin vaihdan vaihdetta. Mahdollinen merkkivalo ei häiritse, jos en toimi auton haluamalla tavalla, mutta merkkiäänet pakottavat kuljettajan toimimaan kuten auto haluaa.
        Ottaen huomioon kuinka monta ylöspäin vaihtoa rata-ajossa kierroksen aikana tulee ja jos IS-F:ssä on vaihtovalon sijasta äänimerkki, saa sitä piipitystä kuunnella kaiken aikaa. Itseltäni menisi hermot.
        Henkilökohtaisesti en kyllä tarvitse edes vaihtovaloa. Kierroslukumittari sen sijaan on ihan kiva olla olemassa, vaikka ilmankin selviää.


    • --------

      Lukiessani palstan viestit tulin siihen tulokseen, että autot vetoavat eri kohderyhmiin. Lexuksen ostajat ovat selkeästi enemmän mukavuudenhaluisia kaikkine automaattivaihteistoineen, stereojärjestelmineen, ilmastoitune penkkeineen jne.
      M3:ssa on taas keskitytty enemmän ajodynamiikkaan. Vakiona elektronisesti säätyvä lukkoperä, manuaalivaihteisto (vrt. AM DB9 ja DBS), todella korkeaviritteinen ja kierrosherkkä moottori jne.
      Eli Lexus on enemmän luxus, M3 enemmän ajajan auto.
      Hintaero selvittyy aika hyvin vakiovarusteita katsomalla, Lexusessa on vakiona, kun M3:een joutuu ottamaan lisävarusteena. Mielestäni BMW:n järjestelmä on kanssa aivan hyväksyttävä, mitä sitä turhia maksamaan varusteista, joita ei tarvitse.
      C63 AMG ja IS-F ovat ehkä kohderyhmiltään lähempänä toisiaan.

      • Köyhät omalle palstalleen

        Täällä Lexuksen palstalla BMW M3:sta puolustavat teiniviiksi amispojat, jotka ajelevat itse BMW 316 -96, jossa on itsetehty kattoluukku.

        Kommentoikaa sitten kun ostatte ensimmäisen uuden auton ja kun munankarvat alkaa kasvaa. Eli ei ihan pian, ehkä ei koskaan.

        Menkää nukkumaan, aamulla pitää taas mennä kouluun.


    • IS-F. ;)

      ..Lexus IS-F,koska M3:ssa on mm.katto on hiilikuidulla vahvistettua muovia ja konepelti,ulokkeet ovat alumiinia,sivupeilit ovat dynaamisesti muotoillut mutta selkeän suuret.Jarruissa on jarrutusenergian talteenotto,jossa moottorijarrutus ja jarrutus lataavat akkua ja kiihdytyksissä laturi kytkeytyy irti!.Keskikulutus jää vajaaseen 12,5 L/100km.Muuten,tavaratilakin on suurempi,kuin IS-F:ssä -eli 430L. !.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe