Minulla on enkelinsiipi jonka keväällä sain pistokkaana ja on kasvanut valtavasti. Nyt alin lehti meni oudon näköiseksi, sellaiseksi haaleaksi josta ikäänkuin näkyi jo läpi ennenkuin tipahti. Värit siis katosivat tyystin.
Muut lehdet ovat velttoja, normaalivärisiä, mutta parissa lehdessä kärjestä hiukan kuivahtanut.
Olenko nyt kastellut liikaa vai liian vähän?
Outoa on kun toisessa, viereisessä ja täysin samanlaisessa ruukussa on samankokoinen enkelinsiipi ja se voi hyvin.
Molempia olen kastellut samalla lailla.
Lehtien veltostuminen ja kärkien kuivuminen tuli vasta sen jälkeen kun tiputti sen yhden värittömän lehden. Kastelin kasvia kun huomasin lehtien lerpattavan, mutta sen jälkeen kuivatti kärjet. Kastellut olen n. kerran viikossa.
Nyt multa on kosteaa eikä lerpattavat lehdet ole nousseet paremmiksi.
enkelinsiipikysymys
4
337
Vastaukset
- ......
Talvella taitaa pahastua liikakastelusta?
- Anonyymi
Hei, minun enkelinsiivessä täysin sama ongelma! Osaisiko kukaan kertoa, mistä johtuu? Kiitos :)
- Anonyymi
Liikaa valoa? Enkelinsiipi on puolivarjon kasvi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikaa valoa? Enkelinsiipi on puolivarjon kasvi.
Ainakin kuningasbegonia tarvitsee talvella mahdollsimman paljon valoa eikä saa olla alta kuivana kauaa tai lehdet alkaa kuivua. Multa tuntuu aina kostealta, mutta lisään silti aina alle tikun puoliväliin kun tyhjentynyt. Multaan vain lannoitevettä ja jos kuivunut enemmän.
Samaa sukua mutta en tiedä toimiiko enekelinsiivelle. Ikkunan puolella lehdet voi hyvin mutta toiselle puolella alkavat kuihtua, täytyy kääntää aika usein. Kesällä parvekkeella tekee nopeasti uusia lehtiä ja kukkii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.746439- 1455957
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4963793Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1222240- 401455
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4081399- 741235
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471064Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja119994Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56980