Minulla on enkelinsiipi jonka keväällä sain pistokkaana ja on kasvanut valtavasti. Nyt alin lehti meni oudon näköiseksi, sellaiseksi haaleaksi josta ikäänkuin näkyi jo läpi ennenkuin tipahti. Värit siis katosivat tyystin.
Muut lehdet ovat velttoja, normaalivärisiä, mutta parissa lehdessä kärjestä hiukan kuivahtanut.
Olenko nyt kastellut liikaa vai liian vähän?
Outoa on kun toisessa, viereisessä ja täysin samanlaisessa ruukussa on samankokoinen enkelinsiipi ja se voi hyvin.
Molempia olen kastellut samalla lailla.
Lehtien veltostuminen ja kärkien kuivuminen tuli vasta sen jälkeen kun tiputti sen yhden värittömän lehden. Kastelin kasvia kun huomasin lehtien lerpattavan, mutta sen jälkeen kuivatti kärjet. Kastellut olen n. kerran viikossa.
Nyt multa on kosteaa eikä lerpattavat lehdet ole nousseet paremmiksi.
enkelinsiipikysymys
4
567
Vastaukset
- ......
Talvella taitaa pahastua liikakastelusta?
- Anonyymi
Hei, minun enkelinsiivessä täysin sama ongelma! Osaisiko kukaan kertoa, mistä johtuu? Kiitos :)
- Anonyymi
Liikaa valoa? Enkelinsiipi on puolivarjon kasvi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikaa valoa? Enkelinsiipi on puolivarjon kasvi.
Ainakin kuningasbegonia tarvitsee talvella mahdollsimman paljon valoa eikä saa olla alta kuivana kauaa tai lehdet alkaa kuivua. Multa tuntuu aina kostealta, mutta lisään silti aina alle tikun puoliväliin kun tyhjentynyt. Multaan vain lannoitevettä ja jos kuivunut enemmän.
Samaa sukua mutta en tiedä toimiiko enekelinsiivelle. Ikkunan puolella lehdet voi hyvin mutta toiselle puolella alkavat kuihtua, täytyy kääntää aika usein. Kesällä parvekkeella tekee nopeasti uusia lehtiä ja kukkii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee823260Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."372074Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1691850Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?3021396Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki361305- 1121239
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin931229En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711110Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201094- 281071