Minulla on enkelinsiipi jonka keväällä sain pistokkaana ja on kasvanut valtavasti. Nyt alin lehti meni oudon näköiseksi, sellaiseksi haaleaksi josta ikäänkuin näkyi jo läpi ennenkuin tipahti. Värit siis katosivat tyystin.
Muut lehdet ovat velttoja, normaalivärisiä, mutta parissa lehdessä kärjestä hiukan kuivahtanut.
Olenko nyt kastellut liikaa vai liian vähän?
Outoa on kun toisessa, viereisessä ja täysin samanlaisessa ruukussa on samankokoinen enkelinsiipi ja se voi hyvin.
Molempia olen kastellut samalla lailla.
Lehtien veltostuminen ja kärkien kuivuminen tuli vasta sen jälkeen kun tiputti sen yhden värittömän lehden. Kastelin kasvia kun huomasin lehtien lerpattavan, mutta sen jälkeen kuivatti kärjet. Kastellut olen n. kerran viikossa.
Nyt multa on kosteaa eikä lerpattavat lehdet ole nousseet paremmiksi.
enkelinsiipikysymys
4
378
Vastaukset
- ......
Talvella taitaa pahastua liikakastelusta?
- Anonyymi
Hei, minun enkelinsiivessä täysin sama ongelma! Osaisiko kukaan kertoa, mistä johtuu? Kiitos :)
- Anonyymi
Liikaa valoa? Enkelinsiipi on puolivarjon kasvi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikaa valoa? Enkelinsiipi on puolivarjon kasvi.
Ainakin kuningasbegonia tarvitsee talvella mahdollsimman paljon valoa eikä saa olla alta kuivana kauaa tai lehdet alkaa kuivua. Multa tuntuu aina kostealta, mutta lisään silti aina alle tikun puoliväliin kun tyhjentynyt. Multaan vain lannoitevettä ja jos kuivunut enemmän.
Samaa sukua mutta en tiedä toimiiko enekelinsiivelle. Ikkunan puolella lehdet voi hyvin mutta toiselle puolella alkavat kuihtua, täytyy kääntää aika usein. Kesällä parvekkeella tekee nopeasti uusia lehtiä ja kukkii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi812000En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k201764- 321507
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2061406Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt331287- 251088
- 881050
- 261013
Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23837Oho! Jari Isometsä lataa suorat sanat Farmi Suomesta - Kovaa kritiikkiä: "Ei oikein enää nappaa..."
Jari Isometsä antaa kovaa kritiikkiä Farmi Suomi -realityn nykymenosta. Oletko samaa mieltä hiihtäjälegendan kanssa? L19812