elokuvan nimi: robocop
lajityyppi: sci-fi toiminta
näyttelijät: Peter Weller,Nancy Allen,Daniel O'Herlihy ja
Ronny Cox ,Kurtwood Smith myös Miguel Ferrer ym..
ikäraja: k 16
musiikki:Basil Poledouris
ohjaus: Paul Verhoeven
käsikirjoitus: Edward Neumeier ja Michael Miner
kesto: 1tunti 38 minuuttia
versio: leikkaamaton
muoto: vhs
.......................................................................................................................................................
JUONI
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
lähitulevaisuus Detroid täynnä rikollisia ja mellakoita nyt suuryhtiöt kilpailevat keskenään.
Niissä tehdään robotteja , yritetään saada aikaan kyborgi eli puoliksi ihminen sekä kone ja tämä kyborgi käy toteen kun rikollisjengi tappaa suositun poliisin Murphyn.Ocp yhtiö tekee Murphysta kyborgi poliisin , täydellisen sellaisen nyt alkaa poliisitoiminta johon ihminen ei pysty ja Murphy on nyt nimeltään : Robocop mutta hän ei ole ainut kyborgi Detroidissa.
Ocp yhtiön tekemä robotti on Robocopin vihollinen myös rikolliset yrittävät tuhota hänet , hän kostaa rikollisille jotka murhasit Murphyn ja heidän takiaan hän ei voi olla enään ihminen.
Mutta kyborgille on jäänyt muistoja entisestä elämästään , muistaa perheensä ja pahinta on se että muistaa murhaajansa myös ongelma on se että Robocop ei tiedä että onko hän ihminen vai kone, Robocop muistaa etsii myös samalla ihmisyyttään , tämä elokuva on Paul Verhoevenin yhteiskunnasta pilaa tekevä myös aidontuntuinen ja erittäin väkivaltainen , mustaahuumoria sisältävä sekä aito yksityiskohtainen näky yhdysvaltojen tulevaisuudesta. Joka on täynnä rikollisia , enemmän kuin nyt ja niiden torjumiseksi poliisin otteet sekä kuri on tosi kova ja tämä on myös yksi 1980-luvun parhaista sci-fi toiminta elokuvista.
Robocop kuvaa aidolla tavalla tulevaisuutta tähän voidaan päätyä yhdysvalloissa.Tämän toimintaa katsoessa tuntuu siltä että aivan kuin olisi itse elokuvan poliisi Murhy myös katsoja alkaa miettimään Murphyn kuolemaa ja sitä kun hänestä tehdään kyborgi,katsoja miettii että tulevaisuuden rikollisetvoivat hyvinkin olla sellaisia kuin tämä näyttää.Sen tapaisia on jo maailmalla myös tässä elokuvassa näytetty huumekauppa on aika lailla samantapaista oikeassa elämässä, mutta ? kyborgista ei saada aikaan tosi fiksua ja luulen että ei edes fiksua koska nyt eräällä oikealla robotilla on kolmevuotiaan älykkyys,liian hinnakasta ja fiksua konetta ei kannata vielä kehittää koska siitä tulisi liian kömpelö ulkomuodoltaan.Se ei toimisi kunnolla eikä kestäisi pitkään sekä hajoaisi liian helposti niinkuin yleensä nämä tämän hetken keksinnöt: dvd-soitin myös tietokone ja kännykät. Murphy on nuorekas ,kiltti sekä rehellinen että rauhallinen hän on herrasmies ja noiden ominaisuuksien takia katsoja alkaa pitämään sekä arvostamaan häntä, mutta ? kun hänet tapetaan niin se saa katsojan vihaiseksi mikäli tämä on fiksu Se saa myös surulliseksi ja jostain syystä vähän pelästyy.Murphy muutetaan koneeksi,se ei tiedä että kumpi hän on ihminen vai kone ja kumpaa enemmän ? ,se rupeaa etsimään aikasempaa itseään ihmistä sekä tappajiaan joiden takia hänestä tehtiin kone.
Elokuva tekee katsojan surulliseksi, vihaiseksi ja saa myös tietyllä tavalla hyvälle tuulelle lopun takia myös muutaman muun kohdan takia mikäs siinä erittäin hyvä elokuva!,mukana mustaa huumoria melkein pelkästään toimintaa sekä joidenkin ihmisten typeryydestä tehdään pilaa: keksijöiden ja suunnittelijoiden, mainostajien typeryydestä.Robocop on elokuva joka kertoo katsojille että nyt on aika tosi kovalle kurille sekä paljon pahemmille rangaistuksille rikollisia kohtaan jos nyt ei toimita niin helvetti on irti, myöhemmin ei enään onnistu. Tässä on erittäin hyvä tunnelma ei toista itseään ja ei etene liian hitaasti tämän Robocopin kohtauksia ei pysty arvaamaan etukäteen koska tämän juonessa on paljon käänteitä ja yksityiskohtia myös pari turhaa klisettä on työnnetty mukaan :henkilöautoa ammutaan kranaatinheittimellä sitä seuraa oikean kokoinen ja näköinen räjähdys mutta ? räjähdyksen jälkeen auto jää vaan vähän palamaa eikä sille käy muuta.
Sitten Lewis yllättää rikollisen joka on juuri kusella, pyytää hänet kääntymään ja katsoo juntin sitä sen jälkeen juntti tönäisee Lewisin alas sellaisen hylätyn paikan yläkerrasta....2 tosi turhaa kohtaa miksi nämä naurettavat kohdat on tässä ei sovi tähän, muita turhia kliseitä ei ole.Katsoja rupee muistelemaan myös itse elokuvan aikana tai sen jälkeen kun näkee Robocopin muistelevan, muistot saadaan esiin ja on kuvattu sillä tavalla että ihan kuin katsoja olisi mukana elokuvassa tai kuin tämä tapahtuisi paikan päällä omassa kodissa tai asuinalueella.Tässä on paljon aidolla tavalla tehtyä väkivaltaa joka saa katsojan hiljaiseksi tai ehkä jopa ihan vähän järkyttyneeksi tuo hien iholle ja ehkä saa sydämmen tykyttämään kovaa,väkivalta saattaa tuntua mielessä kurjalta sekä se jää helposti mieleen.
Detroitin tulevaisuus
voi olla jossain vaiheessa tämän elokuvan tulevaisuuden tapainen,kun pidät tästä niin pidät myös näistä:(sirius 6B tuhon planeetta)sekä (soldier)....tässä taas arvosteluni lisää tulossa:hellraiser bloodline,hellraiser inferno ja keskiyön nakertajat myös pimeyden sydän.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
EMPIRE *****
SUOSIKKI ***
TÄHTIVAELTAJA ***
PORTTI ****
MARKO S *****
tehnyt:Marko S -03 [email protected]
kiitos kun luit arvosteluni
ps:kerro kavereillesi sivuistani ja niiden sisällöstä etenkin omista jutuistani.
robocop yksksi parhaista kyborgi leffoista
5
459
Vastaukset
- Sanomatta
Laittakoon muut terveisensä....
t:
ysksksksssi fanisi- epicsword-86
jaahas että et halua tai et pysty kommentoimaan......no ainakin laitoit jotain muuta no kiitos siitä tunnex mut vai? mistä päin ja ollaax tavattu.No tee sä mulle leffaarvosteluja.
- Wiki
Minulla oli aikoinaan suuria odotuksia tästä elokuvasta ennenkuin katsoin sen ja petyin raskaasti.
Yksi syy oli se, että se oli liikaa pätkitty (sensuroitu), mutta näin myöhemmin sensuroimattoman version eikä se tehnyt vaikutusta sen enempää.
Kauhea ajatella, että tulevaisuus olisi tuonlainen edes Yhdysvalloissakaan.- epicsword-86
oon samaa mieltä tosta leikatusta,liikaa leikattu.......tärkeitä kohtia puuttuu.Leikkaamaton sen sijaan on aika opettava ja nerokas sekä sarjakuvamainen ja vakava sekä aidontuntuinen,ihmisen ei pidä leikkiä jumalaa.
- Anonyymi
^^^
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 644365
- 1053485
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373150Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262608- 452307
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52079- 221984
- 1921870
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951542Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91398