Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Testi

datsdriver

Odotettavissa taas testi jossa todennäköisesti löydetään vaikka mitä miinusta Caliberista,onhan asialla taas ammattilaiset.On tuhkakuppi aivan väärässä paikassa,muovista tehdyt verhoilut,moottori laiska,melua,penkit surkeat,ei näe ulos,ei valoautomatiikkaa...kauheaa! TM no 4 20,02 2008.

13

2300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertoa???

      Taitaa näitä Caliberin ostavia harmittaa, kun tuli ostettua auto ulkonäön perusteella ottamatta asioista ensiksi selvää? No sehän on teidän ongelma ja täällä sitten itku silmässä jo ennen julkaisematonta testiraporttia ollaan oikaisemassa... Säälittävää...

      • Mijule

        Suomalaiset autolehdet mollaa aina jenkkiautoja, näin on ollut jo kauan.

        Caliber muunmuassa on saanut rankkaa arvostelua. Osa varmasti ansaittua, osa ehkä hakemalla haettua.

        Jenkkiautoista on yleensä turha hakea viimeistä huutoa olevaa tekniikkaa, sen sijaan vehkeet on asiallisia ja luotettavia. Bonuksena monesti jenkkiautoissa on makea ulkonäkö ja luokassaan hyvät varusteet. Tosin Dodgen sisätilojen suunnittelijalle lienee iskenyt krapulapäivä ,kun Caliberia ja Avengeria on suunnitellut :) Hehee

        Itsellä ei muuten ole tällähetkellä jenkkiautoa. Saattaa jossain vaiheessa taas olla. Viimeisin sellanen mulla oli GM:n tekemä Alero muutama vuosi sitten. Se oli asiallinen peli!!


      • darra

        jos ne kerrotaan niin kuin asiat on. Arvostelu perustuu aina arvostelijan odotuksiin ja tottumuksiin sekä muihin seikkoihin. Arvostelijakin syö.

        Makuasiat ovat makuasioita. Jostain syystä meillä nämä autotestaajat eivät arvosta käytettävyyttä ja luotettavuutta minään (eikä sitä lyhyen koeajon aikana pysty toteamaankaan, koska syntyy vain ns ensivaikutelma joka, joko täyttää testaajan odotukset ja asenteet tai sitten ei), eikä arkipäiväisyyttä autossa, vaan tuijotellaan kaiken maailman sekundäärisiin vimpaimiin ja jippoihin sekä innovaatioihin, jotka usein sitten kuitenkin aiheuttavat harmia ja kallista remonttia arkipäivän ajossa. Kaikilla ei tarvitse nappulat ja vipstaakit olla designia, vaan riittää kun ne toimii luotettavasti ja ovat kohtuudella käytettävissä.

        Sitten nämä kiihtyvyys ja muuta arvot. Kuinka moni teistä pystyy kylmiltään sanomaan ajotuntuman perusteella kiihtyykö auto 0-100 km/t 9,7 tai 10.2 sekunnissa ja miten se Matti Meikälaisellä arkipäivän ajossa tulee esiin? Paperille painettuna se näyttää tietysti hienolta, mutta tavallisessa ajossa sillä ei ole mitään merkitystä. Vai onko itsestään selvää, että tällainen kiihtyvyyslukema on osoitus siitä, että auto on hyvä ja laadukas sekä käytännöllinen? Tämä näin yhtenä esimerkkinä.

        Itsellä ollut 2.0 cvt/sxt runsaan vuoden ja mitään hässäkkää ei ole ollut. Ajettu 33 tuhatta sinä aikana. Tosi tyytyväinen autoon, itse asiassa ylittänyt odotukseni käytettävyydellään.

        Enemmän tässä säälittää nämät rääpijät tällä palstalla, joilla ei ole kokemusta autosta, mutta puhuvat siten kun tietäisivät autosta jotain.


      • 1.8 sxt
        darra kirjoitti:

        jos ne kerrotaan niin kuin asiat on. Arvostelu perustuu aina arvostelijan odotuksiin ja tottumuksiin sekä muihin seikkoihin. Arvostelijakin syö.

        Makuasiat ovat makuasioita. Jostain syystä meillä nämä autotestaajat eivät arvosta käytettävyyttä ja luotettavuutta minään (eikä sitä lyhyen koeajon aikana pysty toteamaankaan, koska syntyy vain ns ensivaikutelma joka, joko täyttää testaajan odotukset ja asenteet tai sitten ei), eikä arkipäiväisyyttä autossa, vaan tuijotellaan kaiken maailman sekundäärisiin vimpaimiin ja jippoihin sekä innovaatioihin, jotka usein sitten kuitenkin aiheuttavat harmia ja kallista remonttia arkipäivän ajossa. Kaikilla ei tarvitse nappulat ja vipstaakit olla designia, vaan riittää kun ne toimii luotettavasti ja ovat kohtuudella käytettävissä.

        Sitten nämä kiihtyvyys ja muuta arvot. Kuinka moni teistä pystyy kylmiltään sanomaan ajotuntuman perusteella kiihtyykö auto 0-100 km/t 9,7 tai 10.2 sekunnissa ja miten se Matti Meikälaisellä arkipäivän ajossa tulee esiin? Paperille painettuna se näyttää tietysti hienolta, mutta tavallisessa ajossa sillä ei ole mitään merkitystä. Vai onko itsestään selvää, että tällainen kiihtyvyyslukema on osoitus siitä, että auto on hyvä ja laadukas sekä käytännöllinen? Tämä näin yhtenä esimerkkinä.

        Itsellä ollut 2.0 cvt/sxt runsaan vuoden ja mitään hässäkkää ei ole ollut. Ajettu 33 tuhatta sinä aikana. Tosi tyytyväinen autoon, itse asiassa ylittänyt odotukseni käytettävyydellään.

        Enemmän tässä säälittää nämät rääpijät tällä palstalla, joilla ei ole kokemusta autosta, mutta puhuvat siten kun tietäisivät autosta jotain.

        Juuri näin, kirjoitat ASIAA. Onko sillä mitään merkitystä, kiihtyykö auto pari-kolme sekunttia paremmin kuin toinen. Joillekin teineille se on "siistiä" sanoa, että " mun auto kiihtyykin sekunnin paremmin kun sun!" Mulle ei merkkaa pätkääkään se. Pääasia, että auto pelittää.


      • ONKIN
        1.8 sxt kirjoitti:

        Juuri näin, kirjoitat ASIAA. Onko sillä mitään merkitystä, kiihtyykö auto pari-kolme sekunttia paremmin kuin toinen. Joillekin teineille se on "siistiä" sanoa, että " mun auto kiihtyykin sekunnin paremmin kun sun!" Mulle ei merkkaa pätkääkään se. Pääasia, että auto pelittää.

        ETTÄ KESTÄÄ,EIKÄ OLE EDES PIKKUVIKOJA,ETTÄ TÄYTYISI AINA VIEDÄ KORJATTAVAKSI.


    • Naim

      Minulla oli tänään jo mahdollisuus lukea TM:n 60000 km käyttötesti Caliberista. Mielestäni se on varsin positiivinen. Ainoa todellinen heikko kohta autossa on huonot kaukovalot, joita on helppo parantaa lisäpitkillä. TM:n mukaan autossa on hyvää: talviominaisuudet, takapenkin tilat, edulliset huoltokulut, ajettavuus, tekninen laatu ja luotettavuus ( ei vikoja 60000 km testimatkalla ), korkea istuma-asento ym.
      Moitteita auton laiskuudesta en ymmärrä, koska auton suorituskyky täysin verrattavissa kilpailijoiden suorituskykyyn. Verratkaapa vaikka seuraaviin autoihin: VW Golf 1,6 Focus 1,6 Mazda 3 1,6 Skoda Octavia 1,6. Caliber 1,8 on verrattava muiden merkkien 1,6:iin, koska näin hintaluokat ovat oikein.

      • ...

      • datsdriver

        TM testi oli positiivisempi kuin ensin arvelin,mutta jotkut asiat kiinnitti huomiota.Mainittiin valoautomatiikasta joskin taas puhuivat valomuistista mikä on mielestäni eri asia.No sanoivat ettei valoautomatiikkaa ole saatavissa lisävarusteenakaan vaikka Autokeskus ilmoittaa lisävaruste listassa sellaisen olevan saatavilla.Pitkien valojen kantaman sanoivat olevan varsin lyhyt kun omassani se on liian pitkä ja tästä johtuen valoteho jää heikoksi.sitä ei voi säätää lyhyemmäksi koska lyhyiden kantama jää silloin todella lyhyeksi.Laskivat tyhjäkäynti nopeutta alkuunlähtöjen helpottamiseksi vaikka luulisi sen nostamisen helpottavan liikkeelle lähtöä.No minulla on automaatti joten en tiedä liikkeelle lähdön vaikeudesta.Jatketaan ajelemista.


      • Naim
        datsdriver kirjoitti:

        TM testi oli positiivisempi kuin ensin arvelin,mutta jotkut asiat kiinnitti huomiota.Mainittiin valoautomatiikasta joskin taas puhuivat valomuistista mikä on mielestäni eri asia.No sanoivat ettei valoautomatiikkaa ole saatavissa lisävarusteenakaan vaikka Autokeskus ilmoittaa lisävaruste listassa sellaisen olevan saatavilla.Pitkien valojen kantaman sanoivat olevan varsin lyhyt kun omassani se on liian pitkä ja tästä johtuen valoteho jää heikoksi.sitä ei voi säätää lyhyemmäksi koska lyhyiden kantama jää silloin todella lyhyeksi.Laskivat tyhjäkäynti nopeutta alkuunlähtöjen helpottamiseksi vaikka luulisi sen nostamisen helpottavan liikkeelle lähtöä.No minulla on automaatti joten en tiedä liikkeelle lähdön vaikeudesta.Jatketaan ajelemista.

        On varsin outoa, että TM:n piti käydä kolme kertaa päivittämässä Caliberin moottorinohjausjärjestelmää. Omassa Caliber 1,8 SE:ssä järjestelmä päivitettin kerran. Liikkeelle lähtöongelma minulla oli sähköisen kaasupolkimen viive, sekä se että moottori saattoi sammua pienillä kierroksilla yht`äkkiä.
        Kaikki em hankaluudet poistuivat tällä päivityksellä. Myös moottorin vääntöominaisuudet paranivat selvästi. Myös ihmetyttää takajarrupalojen hionta. Omassa autossani kuului viime vuoden syyspuolella jonkin aikaa takajarruista peruutettaessa "outo ääni" jarrupoljinta painettaessa. Tämä vain jarrujen ollessa kylminä. Luonnollisesti en ottanut yhteyttä korjaamoon, sillä ymmärrän että tällaisia "kitinöitä" jarruista voi joskus joissakin olosuhteissa kuulua. Tämä "outo kitinä" hävisi itsestään eikä ole senjälkeen kuulunut. Kaiken kaikkiaan olen autooni erittäin tyytyväinen. Erityismaininnan ansaitsee korkea ajoasento, iso maavara ja jättiläispyörat. Polvi, selkäkipuisena minulla on vihdoinkin auto, johon on helppo mennä sisään ja tulla ulos! Huonoilla mökkiteillä ja talvella iso maavara ja isot pyörät on iso etu.
        Jatketaan ajelua!


    • mielipiteitä...

      Nuo ovat testaajien mielipiteitä, ei absoluuttisia totuuksia. Enpä tiedä testaajien ammattimaisuudesta, jos auton liikkeelle saamisessakin oli ongelmia...

      • TOTUUSKIN

        OLI,ETTÄ LÄHES KAIKISSA DÖTSEISSÄ OLI TYHJÄKÄYNNIN KANSSA JA LIIKKEELLE LÄHDÖN KANSSA PIENIÄ ONGELMIA JA MYÖS TUPPASI SAMMUA LIIKENNEVALOISSA,NIIN MYÖS MINULLA,MUTTA KÄVIN PÄIVITTÄMÄSSÄ KONEEN JA ONGELMA HÄIPYI SAMAN TIEN JA SEN JÄLKEEN ON PELANNUT KAIKIN PUOLIN MAINIOSTI.IHMETTELEN VAIN MIKSI AUTOJA EI OLE PÄIVITETTY ENNEN LUOVUTUSTA ASIAKKAILLE,NIIN EI TARVITSISI TUODA SITÄ UUDELLEEN PÄIVITYKSEEN.


      • Avengerissa?
        TOTUUSKIN kirjoitti:

        OLI,ETTÄ LÄHES KAIKISSA DÖTSEISSÄ OLI TYHJÄKÄYNNIN KANSSA JA LIIKKEELLE LÄHDÖN KANSSA PIENIÄ ONGELMIA JA MYÖS TUPPASI SAMMUA LIIKENNEVALOISSA,NIIN MYÖS MINULLA,MUTTA KÄVIN PÄIVITTÄMÄSSÄ KONEEN JA ONGELMA HÄIPYI SAMAN TIEN JA SEN JÄLKEEN ON PELANNUT KAIKIN PUOLIN MAINIOSTI.IHMETTELEN VAIN MIKSI AUTOJA EI OLE PÄIVITETTY ENNEN LUOVUTUSTA ASIAKKAILLE,NIIN EI TARVITSISI TUODA SITÄ UUDELLEEN PÄIVITYKSEEN.

        Onkohan samaa ongelmaa Avengerissa?


    • kylkyl

      tolla Darralla on sana hallussa.On kiva lueskella se tekstiä,ei ole turhaa suunsoittoa ja saa asiantuntevia vastauksia.kiitti vaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe