Ystävällä jo kummilapsi

Misukka85

Eli hyvä ystäväni on jo erään ystävänsä lapsen kummi.
Mielestäni on itsestäänselvää että tästä ystävästäni tulee lapseni kummi, mutta olen alkanut pohtimaan onko se liikaa, kun hänellä on jo kummilapsi?

Onko teillä muilla useampia kuin yksi kummilapsi? Kuinka yleistä se nykyään on :)

6

1289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamaliini

Minulla on 5 kummilasta ja kaikki ovat tärkeitä. Minusta se on aika yleistä, että on useampi kummilapsi.

• :) :)

minulla on kolme kummilasta, eikä mielestäni yhtään liikaa :)

• =)=)=)

minun kummeillani on kuusi kummilasta minun lisäkseni, eli yhteensä SEITSEMÄN ja meitä kyllä huomioidaan tasapuolisesti kaikkia, vaikka osa meistä on jo rippikoulun käynyt ja täysi-ikäisiäkin...
      Kaksi ei ainakaan pitäisi olla liikaajos vain lapsista pitää...

• Täti

Minulla on kuusi kummilasta, joista kaksi on sukulaisten lapsi ja muut ystävien.

Kaikki on yhtä tärkeitä, vaikka osa on jo täysi-ikäisiä.

Kaksi kummilasta ei todellakaan ole paljon,
      jos lapsista pitää.

• kuumitäti72

Samoin minulla, kummilapsia on kuusi. Yksi heistä jo täysi-ikäinen, mutta silti yhä erityinen suhde häneen olemassa. Kummius on antanut minulle hienon tilaisuuden tutustua ystävieni lapsiin erityisellä tasolla ja koen kummiuden olevan erityinen osoitus ystävyydestämme. Joten ystäväsi on varmasti otettu tästä kummitehtävän osoittamisesta. Rohkeasti vaan asiaa kysymään - kummiudesta voi toki halutessaan kieltäytyäkin, mutta kukapa meistä saa näitä kutsuja koskaan liikaa?

• ikähaarukassa

25-4 vuotta.Ei yhtään liikaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2534
    2. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      77
      2326
    3. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      66
      2313
    4. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      20
      2002
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      84
      1759
    6. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      7
      1519
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      30
      1378
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      15
      1251
    9. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      4
      1093
    10. Se on siinä

Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna
      Lappajärvi
      32
      937
    Aihe