S-pankkiin rahansiirto

Asiakasomistaja

Kuinka kauan rahansiirto kestää Osuuspankista S-pankin tilille ? Entäs muut pankit ? Siirsin eilen Osuuspankista rahnaa S-tilille, mutta ei vielä näy tilillä.

51

50370

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      yleinen siirtymisaika eri pankkiryhmien välillä on 2-3 PANKKIPÄIVÄÄ eli viikonloppupäiviä ei lasketa mukaan. Jos laitoit tänään rahat siirtoon niin käytännössä olisi ollut sama kuin olisit laittanut ne maanataina jolloin keskiviikkoon mennessä ovat tilillä.
      Jos laitoit perjantaina niin tiistaina ovat perillä.

      Ja jostain ymmärsin niin, että jos pankin konttorin aukioloaikana siirtää niin kyseinen päivä lasketaan mukaan tuohon 2-3 pankkipäivään. Jos laitoit 16 jälkeen niin seuraava pankkipäivä on ensimmäinen noista 2-3 pankkipäivästä.

    • omia kokemuksia

      Mistään pankista eilen perjantaina tehty tilisiirto toiseen pankkiin ei näy vielä lauantaina. Vaaditaan yleensä yksi pankkipäivä.

      Esimerkkejä:
      Nordea -> S-Pankki yksi pankkipäivä
      S-Pankki -> Nordea yksi pankkipäivä
      Sampo Pankki -> S-Pankki yksi pankkipäivä
      S-Pankki -> Sampo Pankki yksi pankkipäivä

      Nuo ovat omia kokemuksia. Osuuspankin eikä muiden pankkien ja S-Pankin välisistä tilisiirroista ole kokemusta. Nordean ja Sampo Pankin välillä ovat siirrot vaatineet yhden vuorokauden kumpaankin suuntaan.

      • Juuri näin! Minusta tämä perustuu lakiin ja EU:n direktiiviin.


      • Anonyymi
        jussi_3 kirjoitti:

        Juuri näin! Minusta tämä perustuu lakiin ja EU:n direktiiviin.

        eI ole mitään juridista lakia olemassakaan se on ihan puppua sellaota laki ei ole ottakaa selvää ei ole ollut ikinä eikä tule se on vaan ollut pankkien tapa olen ottanut selvää kuka ääliö viä väittää se lukee netissäkin perkele


    • dsssssssssssssss

      siis arkipäivä....perajantain jutut näkuu maanantaina

      • kusetusta

        Periaatteessa raha siirtyy yhtä nopeasti toiseen pankkiin kun saman pankin toiseenkin konttoriin. Mutta tämä kaksi pankkipäivää on jäänne menneiltä ajoilta. Sitä ei haluta poistaa, sillä se on kannattavaa bisnestä tuo kasi päivää ilmaista asiakkaan rahaa pankin hallussa. Se on 1% liikevaihdosta ilman mitään kuluja. 1% likevaihdosta on katteessa iso raha, jota ei kannata antaa turhaan asiakkaalle. bisnes on bisnes. Mooses. Samaa ilmaista rahaa kun luotonvarausbrovisiot. ei mitään kuluja pankille, ainoastaan tuloa. Hieno nimi tyhjästä rahastamiselle.


      • Anonyymi
        kusetusta kirjoitti:

        Periaatteessa raha siirtyy yhtä nopeasti toiseen pankkiin kun saman pankin toiseenkin konttoriin. Mutta tämä kaksi pankkipäivää on jäänne menneiltä ajoilta. Sitä ei haluta poistaa, sillä se on kannattavaa bisnestä tuo kasi päivää ilmaista asiakkaan rahaa pankin hallussa. Se on 1% liikevaihdosta ilman mitään kuluja. 1% likevaihdosta on katteessa iso raha, jota ei kannata antaa turhaan asiakkaalle. bisnes on bisnes. Mooses. Samaa ilmaista rahaa kun luotonvarausbrovisiot. ei mitään kuluja pankille, ainoastaan tuloa. Hieno nimi tyhjästä rahastamiselle.

        ...yritin juuri siirtää omalta S-pankin tililtä omalle OP:n tilille, mutta SIIRTO EI TOIMINUT. Siis ei onnistunut. Onko tämä pankkien välistä kilpailua "yön/öiden yli koroista"? Siis pankki panttaa minun rahojani, joiden "turvana" pitäisi olla PANKKI. "ns. SUKANVARSI" taitaa olla varmempi paikka ...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...yritin juuri siirtää omalta S-pankin tililtä omalle OP:n tilille, mutta SIIRTO EI TOIMINUT. Siis ei onnistunut. Onko tämä pankkien välistä kilpailua "yön/öiden yli koroista"? Siis pankki panttaa minun rahojani, joiden "turvana" pitäisi olla PANKKI. "ns. SUKANVARSI" taitaa olla varmempi paikka ...?

        S-Pankki ja Ålandsbanken eivät ole vielä mukana SEPA-pikasiirtojärjestelmässä.


    • savuna ilmaan

      Isoja summia ei kannata siirtää loppuviikosta, viikonloppuna jos rahat "pankkien välillä", niin et saa kummastakaan pankista korkoa.

      Siirrä isot summat maanantaina tai tiistaina. Niin ehtivät mahdollisimman lyhyessä ajassa toiselle tilille korkoa kasvamaan. Jos korkoa esim. 3 euroa päivälle, niin viikon lopun takia voi palaa 9-12euroa korkoa ilmaan.

      Mulla siirtynyt osuuspankista s-pankkiin 1 arkipäivässä.

      Eli maksettu ma -> perillä ti.

      • Isot summat

        Miksi siirtelisit isoja summia pankkitileillä? Inflaatio on isompi kuin minkään "siirtelytilin" korko... Pankit tietysti ovat tyytyväisiä, kun isoa osaa asiakkaista ei kiinnosta laittaa rahojaan kasvamaan, vaan he lainaavat sen käytännössä tappiolla pankille, joka taas sijoittaa rahat kasvamaan ja tekee voittoa.


    • Juuso123

      Kyllä se vaan kestää tuon 3 pankkipäivää, kun siirtää toisesta pankista rahaa S-pankkiin eli maanantaina laitettu siirto näkyy S-pankissa vasta torstaina. Kokemusta on useammalta vuodelta ja kymmeniä kertoja on tullut siirrettyä S-pankin tilille rahaa. Mitään selvitystä siitä, miten tuo rahan kulkeminen voi kestää noin kauan, ei pyytämälläkään saa vaan mainitaan, että on pankkimaailmassa yleisesti noudatettava käytäntö. Yleisesti noudatettava huijaus on kuitenkin käytössä vain S-pankissa, muut istuvat rahojesi päällä vain päivän tai korkeintaan kaksi.

      • vai niin

        Olen siirtänyt Op:n tilitä S-pankin tilille ja on näkynyt seuraavana päivänä.


    • 1913

      Omat kokemukseni ovat S-Pankki, Tapiola Pankki, Nordea ja Sampo. Kaikissa on joka kerta vienyt yhden pankkipäivän.

      Tapiola Pankkiin S-Pankista siirretäessä näkyy siirto seuraavana päivänä, mutta tällöin kirjaamispäivä on jo edellinen päivä eli ei tule korkotappiotakaan! Tämä on usampaan kertaan havaittu. Toiseen suuntaan ei ole siirtoja ollut.

      Osuuspankki ei kuulu pankkivalikoimaani enkä osaa sanoa sitä, jarruttaako Osuuspankki siirtoja.

      • jaajiitaaa

        Eikös Tapiola ja s-pankki yhdistyneen, joten niiden välillä pitäisi siirto käydä heti.


      • Syömähammas

        Itse joudun pelaamaan kolmen pankin peliä (Handelsbanken, S-pankki ja Osuuspankki). Noista siirto OP -> S-pankki kestää yleensä kaksi pankkipäivää eli rahat on todellisuudessa käytettävissä kahden päivään kuluttua, mutta S-pankin tiliotteessa sitten tilinsiirtopäivänä näkyykin edellinen pankkipäivä. Esimerkiksi viikonlopuksi siirrettävät rahat kannattaa laittaa menemään S-tilille keskiviikkona, jotta ne on perjantaina käytettävissä. Tilisiirron vuorokausiajankohdalla on väliä, sillä aamulla laitettu on varmemmin seuraavana päivänä tilillä kuin iltapäiväsiirto.

        OP -> Hb vie yhden päivän.

        Jarruttaja on siis selvästikin S-pankki.

        Nykykoroilla ns. korkotappioiden mainitsemnen on lähinnä surkuhupaisaa ja melko kehno myyntivaltti.

        S-pankin paras ominainuus on se, ettei aina tarvitse tai kannata etsiä Ottomaatteja, kun rahaa voi nostaa osuusmyymälän kassalta.


    • 654

      Nordeasta S-Pankkiin ja toisinpäin menee kaksi pankkipäivää.

      • äimän tikka

        Sinulla on siis noin tapahtunut, onnea!
        Tiedätkö muita tilisiirtoja kuin omasi?


      • äimän kukko
        äimän tikka kirjoitti:

        Sinulla on siis noin tapahtunut, onnea!
        Tiedätkö muita tilisiirtoja kuin omasi?

        Laki on muuttunut vuoden 2012 alussa. Nykyään SEPA-maksun pitää olla perillä viimeistään seuraavana maksupäivänä kaikkialla Euroopassa. En viitsi tässä selittää, mitä tarkoittaa SEPA, se on joka tapauksessa eria asia kuin sepalus, mutta tomppeleille eroa on vaikea selittää.


    • opssososo

      niin monesti olen sen tehnyt elämäni aikaan, että vastaan. Kun teet maksun normaaliin aikaan, niin se on seuraavana aamuna S-pankissa. En tiedä sitä sitten miten se asia on ilta-aikaan, mutta ainakin klo 06-15 väillä se menee hyvin nopeasti.

      • asiakasomistaja1

        Mulla sama homma. Teen illalla tilisiirron klo 18-20 op:sta s-pankkiin. Rahat aamulla s-tilillä.


      • asiakasomistaja1 kirjoitti:

        Mulla sama homma. Teen illalla tilisiirron klo 18-20 op:sta s-pankkiin. Rahat aamulla s-tilillä.

        Jos tekee siirron liian myöhään niin rahat eivät olekaan seuraavana päivänä vastaanottajapankissa. Tämä pankkien siirtoajojen takia.
        Kannattaa siirtää klo 18 mennessä.


    • Rahat viivana Ässään

      Onsun.fi palvelun kanssa saa S-Pankkiin saman tien rahaa.Toki sitten maksaa vähän. Mutta jos on kiire, niin sillä hoituu ihan reaaliajassa rahan lähetys myös S-Pankkiin.

      • Täämä on luotto, eli verrattavissa pikavippiin!


      • Rahat viivana Ässään
        jussi_3 kirjoitti:

        Täämä on luotto, eli verrattavissa pikavippiin!

        Ihan miten sen ottaa. Siks sanoinkin et maksaa vähän. Jos 20 eurosta 2.60 on sulle liikaa kulua, niin vaihtoehtona on odotella 2 pvää rahan siirtymistä. Your choice.


    • Kekkonen2

      Miksi pitää siirtää rahnoo? Palkka S pankkiin ja sillä selvä!

      • Kai sullekin tulee laskuja?


      • Kekkonen2
        jussi_3 kirjoitti:

        Kai sullekin tulee laskuja?

        toki tulloo. palkka riittää laskuihin


    • PankkiMies

      S-Pankista siirrot toimii ihan yhtä nopeasti, kuin muistakin pankeista. Ei ole mitään eroa.

      • BancaBanana

        "S-Pankista siirrot toimii ihan yhtä nopeasti, kuin muistakin pankeista. Ei ole mitään eroa."

        S-Pankista rahat on nopeiten tilillä, varsin myöhäänkin edellisenä päivänä pankkipäivisin esin klo 22 - 23 maksettu voi olla S-Pankin tilillä seuraavana pankkipäivänä. Muutenkin S-Pankki antaa koron myös maksupäivälle myös.


    • Ahmeddi

      Kauanko kestää jos palkaa siiretään s-pankkiin tilille jossa maksu päivää on 15 päivää keskiviikona ja maksattu maanantaina tai tiistaina

      • feafs

        Palkan tulee olla palkansaajan tilillä sovittuna palkanmaksupäivänä. Jos ei ole, työnantajan palkanmaksusysteemeissä on rutkasti kehittämisen varaa.

        Jos tuollaista päivää ei ole, niin silloin voi arvioida tilisiirtoon kuluvan ajan ihan normaalien ylläkin moneen kertaan toistettujen siirtoaikojen mukaan.


    • sama mikä pankki, jos siirrät ennen klo 16:00-17:00 näkyy seuraavana päivänä.

    • Palkkahommia

      Itselle tullut jo samana päivänä ku on aamusta laittanut

    • Minäitte

      Kestää 3 päivää ainakin.

    • Pankkionp

      Kestää viikon ja ylikin. Vaimo siirsi keskiviikkona 21.11.2018 Nordean tililtään pienehkön summan minun tililleni S-pankkiin mobiilisiirrolla ja sen pitäisi näkyä tililläni heti, ainakin tähän asti on näkynyt. Tätä kirjoittaessa rahoja ei näy vieläkään ja pankista sanovat että " asiaa selvitetään ja pyrimme saamaan rahat asiakkaiden tileille mahdollisemman pian " Kukaan ei tiedä missä on vika ja näyttäisin olevan että olen ainoa tässä kaupungissa jolla on tämä ongelma. Ja outoa tässä on myös se että minulle tuli silloin keskiviikkona puhelimeen vahvistusviesti ja samaten mobiilipankissa näkyy vahvistusviesti että vaimo on lähettänyt minulle rahaa, mutta ne EIVÄT NÄY tililläni. Olen köyhä joten en usko että kyseessä olisi mikään " tutkinta " että mistä rahat ovat peräisin ja ne rahat olisivat jäädytetty. Kiva kun jääkaappi on tyhjä ja lääkkeitäkin pitäisi saada. Pitääköhän tässä nosta syyte pankkia vastaan? Tämä on jo kohtuutonta.
      Ja ei, vaimo ei elätä minua ( niille näsäviisaille jotka jo kirjoittelevat kommenttia tähän kommenttiin).

      • hyygghffgbbgtt

        Osuuspankilla ja S-Pankilla on molemmilla käytössä myös Siirto-niminen reaaliaikainen pikasiirtopalvelu. Itse siirsin Osuuspankista S-Pankkiin omalle tililleni eilen sunnuntaina yhdessä sekunnisssa rahaa.

        Siirto-palvelussa käytettävä tili pitää liittää aina johonkin tiettyyn puhelinnumeroon (jonka ei ole pakko oll älypuhelimen hallussa, vaan karvalakki-Nokiakin käy, kunhan pystyy vastaanottamaan alkuvahvistustekstiviestikoodin). Mutta itse palvelua pystyy käyttämään käsittääkseni vain älypuhelimen tai tabletin mobiilisovelluksella. Yhteen puhelinnumeroon pystyy liittämään vain yhden tilin. Minulla on Osuuspankki liitetty älypuhelimeen ja S-Pankki vanhaan nokialaiseen peruskännykkään.


      • hyygghffgbbgtt

        Lisään vielä että Elisa myy kuukausimaksuttomia latausliittymiä, joihin netissä ladataan aina saldoa etukäteen. Tällainen kuukausimaksuton liittymä sopii hyvin kakkos- tai varaliittymäksi.

        https://elisa.fi/kauppa/#!/puheliittymat/latausliittymat


      • hyygghffgbbgtt

        Nyt kolmea päivää myöhemmin voidaan todeta, että S-Pankki on tänään ilmoittanut irtisanovansa Automatian Siirto-palvelusopimuksensa, joten niksini joutaa hautautumaan Suomi24:n arkistojen syövereihin.


    • Anonyymi

      Kyseln aivan samaa kysymystä.et kauanko kestää Osuuspankista S.-Pankkiin ja hei eletään jo 2019..Tänään tuli 3pvää.. et piti tulla 10.6..Et onko ongelmia Osuuspankissa vielä?..Danske Bankista menee jopa samana päivänä..Et siellä sentään ei kestä niin kauan.. Olisin halaunut hoitaa vuokran.mut kiitos unohtivat hoitaa asian ja viipyy suoritus.kun ei ole mitään tietoa..Huomanna pitää ilmoittaaet tuleeko rahat vai ei..Kiitos et saisi myöskin vastauksen..Kun ei päde tuo 3pvää kestää--

      • Anonyymi

        Jos raha on siirretty perjantaina illalla, niin nyt on kulunut vasta 1 pankkipäivä. Todennäköisesti huomenna rahat tilillä, jos siirto on oikeasti tehty.


    • Anonyymi

      2020 arkena 4_-5 tuntia arkisin. Jos tekee siirron vaikka kelo kahdeksan niin se on jo 13 kohteessa ja 14 tehty viiden aikaan ja viimeistään seuraavana aamuna

      • Anonyymi

        Tällainen havainto minullakin on.

        S-Pankki ja Ålandbanken taitavat olla tätä nykyään perinteisistä suomalaisista pankeista ainoita, jotka eivät vielä tue Instant SEPAa. Osuuspankista maksut lähtevät nykyään heti kun ne on verkkoapankkiin syötetty, ja ne ovat sekunnin kuluttua perillä, jos vastaanottava pankki tukee Instant SEPAa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen havainto minullakin on.

        S-Pankki ja Ålandbanken taitavat olla tätä nykyään perinteisistä suomalaisista pankeista ainoita, jotka eivät vielä tue Instant SEPAa. Osuuspankista maksut lähtevät nykyään heti kun ne on verkkoapankkiin syötetty, ja ne ovat sekunnin kuluttua perillä, jos vastaanottava pankki tukee Instant SEPAa.

        Myöskään pyhänä vaikka target 2 on auki raha ei kulje s pankin tilille. Kokeiltu, ei toimi. Niin turha ja vaikea pankki.


    • Anonyymi

      Laitoin itse osuuspankista rahaa s-pankkiin 24.6 ja tänään, 29.6, raha ei ole vieläkään siirtynyt..

    • Anonyymi

      Sossu laittoi minulle eilen torstaina 08.06.2021 raha s pankkin jos minulla olis ollut eri pankki niin minulla olis ollut ne rahat jo eilen torstaina 08.06.2021 mutta kun minulla on s pankki niin minulla on ne rahat vasta manantaina 12.06.2021 kun tänän perjantaina 09.06.2021 niin ne ei tietenkän näy ne rahat jos edes silloin voi kyllä mennä tistai 13.06.2021 ennen kun minulla on ne rahat.

    • Anonyymi

      Suosittelen rahan siirtoa S-pankista johonkin toiseen pankkiin, pankilla ei niin väliä.

    • Anonyymi

      Asiallinen kysymys. Yritin nyt aamulla siirtää S-tililtä OP:n tilille, mutta ei onnistunut. Molemmissa pankeissa minulla on tili nimenomaan VARMUUDEN VUOKSI. Näyttää siltä, että täytyy luoda vielä uusi tili, tai tyhjentää tilit ja toimia käteismaksulla "käteisrahan" kanssa ?

      • Anonyymi

        Totta kai tilisiirto onnistuu S-Pankista Osuuspankkiin. Olet jotenkin töpännyt. Tosin tilisiirto on perillä vasta seuraavana päivänä. Perjantaina, lauantaina ja sunnnuntaina tehdyt siirrot ovat perillä kuitenkin vasta tiistaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai tilisiirto onnistuu S-Pankista Osuuspankkiin. Olet jotenkin töpännyt. Tosin tilisiirto on perillä vasta seuraavana päivänä. Perjantaina, lauantaina ja sunnnuntaina tehdyt siirrot ovat perillä kuitenkin vasta tiistaina.

        Mitä selität? Kyllä ne on maanantaina jo perillä jos siirrät vklp... Tottakai riippuu pankin ongelmista, mutta esim maanantaina ennen tiettyä kellonaikaan siirretytkin näkyy samana päivänä


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe