S-pankin visa debitistä

mielenkiintoista

S-pankin visa debitillä voi tehdä ns. luottokorttivarauksen hotelliin.

4

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä?

      Tyhmä kysymys: Tarkoittaa käytännössä mitä?

      • miksi mielenkiintoista

        Varaat esim. hotellin ja saavut sinne myöhään, hotelli haluaa luottokortin numeron. Ulkomailla saattaa olla joissain paikoissa ihan yleiskäytäntö.
        Siksi, että jos asiakas ei tulekkaan esim. 18 jälkeen ollenkaan, hotelli perii kortilta huonehinnan. Eli visa debit ei ole luottokortti, mutta sen numero silti kelpaa netissä hotellin varaujärjestelmään. Korttiahan ei siis veloita vaan se on sitä varten jos et tulekkaan hotelliin voidaan se periä sinulta korttilaskulla.
        Testasin itse ja toimi. Kokeilin electronilla niin heti tuli viesti "visa electron ei kelpaa"


      • miksi mielenkiintoista kirjoitti:

        Varaat esim. hotellin ja saavut sinne myöhään, hotelli haluaa luottokortin numeron. Ulkomailla saattaa olla joissain paikoissa ihan yleiskäytäntö.
        Siksi, että jos asiakas ei tulekkaan esim. 18 jälkeen ollenkaan, hotelli perii kortilta huonehinnan. Eli visa debit ei ole luottokortti, mutta sen numero silti kelpaa netissä hotellin varaujärjestelmään. Korttiahan ei siis veloita vaan se on sitä varten jos et tulekkaan hotelliin voidaan se periä sinulta korttilaskulla.
        Testasin itse ja toimi. Kokeilin electronilla niin heti tuli viesti "visa electron ei kelpaa"

        Tuo on mielenkiintoista tietää eikä mitenkään itsestään selvää, mutta kuitenkin hyvin loogista. Visa Electronilla pitäisi tehdä katevaraus asiakkaan pankkitilille heti silloin, kun asiakas varaa hotellihuoneen. Visa Debitillä veloituksen voi tehdä myöhemmin eli sitten kun se on osoittautunut aiheelliseksi. Tosin voi olla kysymys siitäkin, että hotellin systeemi ei tunnistanut Visa Debitiä oikein. Kun ensimmäisen kerran käytin sellaista (lääkäriasemalla Suomessa), kuittiin tuli teksti "Ulkomainen luottokortti".


      • asiaa.
        Timontti kirjoitti:

        Tuo on mielenkiintoista tietää eikä mitenkään itsestään selvää, mutta kuitenkin hyvin loogista. Visa Electronilla pitäisi tehdä katevaraus asiakkaan pankkitilille heti silloin, kun asiakas varaa hotellihuoneen. Visa Debitillä veloituksen voi tehdä myöhemmin eli sitten kun se on osoittautunut aiheelliseksi. Tosin voi olla kysymys siitäkin, että hotellin systeemi ei tunnistanut Visa Debitiä oikein. Kun ensimmäisen kerran käytin sellaista (lääkäriasemalla Suomessa), kuittiin tuli teksti "Ulkomainen luottokortti".

        Kuten sanoit, visa debittiä voi veloittaa myöhemmin ja electronia ei. Siten on loogista, että järjestelmä on hyväksynyt sen visaksi.

        Voi olla tietenkin, että järjestelmä on tulkinnut sen väärin. Mutta jos on pysyvää tuo, että tulkitaan luottokortti visaksi se on hyvä.
        Ei tarvitse hommata luottokorttia jos ei halua sellaista mutta silti visa debitillä pystyy asioimaan "luottokorttimaisesti"

        Eli tilanteissa missä palveluntarjoaja haluaa luottokortin tiedot varmuuden vuoksi ja tiliä tai siis oikeastaan luottokorttiveloitusta ei tehdä jos kaikki menee sovitusti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe