S-pankin visa debitillä voi tehdä ns. luottokorttivarauksen hotelliin.
S-pankin visa debitistä
4
598
Vastaukset
- mitä?
Tyhmä kysymys: Tarkoittaa käytännössä mitä?
- miksi mielenkiintoista
Varaat esim. hotellin ja saavut sinne myöhään, hotelli haluaa luottokortin numeron. Ulkomailla saattaa olla joissain paikoissa ihan yleiskäytäntö.
Siksi, että jos asiakas ei tulekkaan esim. 18 jälkeen ollenkaan, hotelli perii kortilta huonehinnan. Eli visa debit ei ole luottokortti, mutta sen numero silti kelpaa netissä hotellin varaujärjestelmään. Korttiahan ei siis veloita vaan se on sitä varten jos et tulekkaan hotelliin voidaan se periä sinulta korttilaskulla.
Testasin itse ja toimi. Kokeilin electronilla niin heti tuli viesti "visa electron ei kelpaa" miksi mielenkiintoista kirjoitti:
Varaat esim. hotellin ja saavut sinne myöhään, hotelli haluaa luottokortin numeron. Ulkomailla saattaa olla joissain paikoissa ihan yleiskäytäntö.
Siksi, että jos asiakas ei tulekkaan esim. 18 jälkeen ollenkaan, hotelli perii kortilta huonehinnan. Eli visa debit ei ole luottokortti, mutta sen numero silti kelpaa netissä hotellin varaujärjestelmään. Korttiahan ei siis veloita vaan se on sitä varten jos et tulekkaan hotelliin voidaan se periä sinulta korttilaskulla.
Testasin itse ja toimi. Kokeilin electronilla niin heti tuli viesti "visa electron ei kelpaa"Tuo on mielenkiintoista tietää eikä mitenkään itsestään selvää, mutta kuitenkin hyvin loogista. Visa Electronilla pitäisi tehdä katevaraus asiakkaan pankkitilille heti silloin, kun asiakas varaa hotellihuoneen. Visa Debitillä veloituksen voi tehdä myöhemmin eli sitten kun se on osoittautunut aiheelliseksi. Tosin voi olla kysymys siitäkin, että hotellin systeemi ei tunnistanut Visa Debitiä oikein. Kun ensimmäisen kerran käytin sellaista (lääkäriasemalla Suomessa), kuittiin tuli teksti "Ulkomainen luottokortti".
- asiaa.
Timontti kirjoitti:
Tuo on mielenkiintoista tietää eikä mitenkään itsestään selvää, mutta kuitenkin hyvin loogista. Visa Electronilla pitäisi tehdä katevaraus asiakkaan pankkitilille heti silloin, kun asiakas varaa hotellihuoneen. Visa Debitillä veloituksen voi tehdä myöhemmin eli sitten kun se on osoittautunut aiheelliseksi. Tosin voi olla kysymys siitäkin, että hotellin systeemi ei tunnistanut Visa Debitiä oikein. Kun ensimmäisen kerran käytin sellaista (lääkäriasemalla Suomessa), kuittiin tuli teksti "Ulkomainen luottokortti".
Kuten sanoit, visa debittiä voi veloittaa myöhemmin ja electronia ei. Siten on loogista, että järjestelmä on hyväksynyt sen visaksi.
Voi olla tietenkin, että järjestelmä on tulkinnut sen väärin. Mutta jos on pysyvää tuo, että tulkitaan luottokortti visaksi se on hyvä.
Ei tarvitse hommata luottokorttia jos ei halua sellaista mutta silti visa debitillä pystyy asioimaan "luottokorttimaisesti"
Eli tilanteissa missä palveluntarjoaja haluaa luottokortin tiedot varmuuden vuoksi ja tiliä tai siis oikeastaan luottokorttiveloitusta ei tehdä jos kaikki menee sovitusti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697454Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435094- 973452
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462319- 442289
- 222168
- 342113
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171887- 281781
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141683