Itse asun kaupungissa ja liikun paljon metsissä.
En pelkää sutta, mutta ymmärrän hyvin maaseudulla
asuvien pelot.
Susia on tavattu asuntojen lähettyvillä, se on
kiistaton totuus.
En tiedä ovatko ne terveitä vai sairaita yksilöitä,mutta ei ne sinne kuulu.
Olen sitä mieltä, että ne sudet mitkä tulevat
asuntojen lähelle pitäisi lopettaa.
Metsässä olevat saisivat olla rauhassa ja syödä
peura-ja hirvikannan pienemmäksi.
Sudet kuuluvat
41
1353
Vastaukset
- nykyisiä karttoja
Tai parempia on sellaiset ilmakuvat joissa näkyy metsänhakkuut. Ei Suomessa enään ole mitään laajoja yhtenäisiä erämaita susien jolkotella. Erämaa-alueen rajatkin pienennettiin sellaseen 5 x5km ja suden reviiri on siihen nähden valtava. Tulee kuule mille vaan sudelle kova stressi jos se yrittää asumuksia vältellä. Se on keskieuroopan susien mukava asustaa siellä vuoristossa, joka on ihmisistä tyhjää aluetta, meillä ei ikävä kyllä sellasia selkosia enää ole, no ehkä jossain lapissa, joka sitten taas onkin poronhoito aluetta.
Että silleen.- Suomeen
Joten tämän perusteella susi ei kuulu Suomeen; turhaan täällä stressaantuu.
- asiaa...
Viestisi oli täyttä asiaa, kiitos oikeasta asiasta.
- olen katsonut
ja tullut siihen tulokseen, että
susille ei ole tilaa ainakaan
eteläisessä Suomessa.
Ellei ihmiset tee tilaa muuttamalla
isoihin asutuskeskuksiin.
Eli ollaan samaa mieltä. Susi tarvitse mitään hakkaamattomia metsäalueita, ruokaa kun on tarpeeksi ne viihtyvät minkälaisella alueella hyvänsä. Ja jokaisen reviirille muutama torppa osuu, ei sellaisia alueita edes Suomesta löydy, ettei näin olis. Täällä nää jutut menevät yhä vaan ihmeellisemmiksi, kyllä niitä Susia sopii jopa sinne Etelä-Suomeenkin, siellä sitä syötävää riittääkin. Tuo Poronhoitoalue on hankala paikka asustella Sudenkin ja tuskin siellä koskaan suurempia kantoja tulee olemaan.
- Suden ystävä
vielä huulet tötteröllä pyöritellään päätä ja ihmetellään kysymystä, johon minä olen jo aikoja sitten esittänyt ratkaisun. Kerrataan hieman:
Ensinnäkin tuo poronhoitoaluehan olisi mitä parhainta aluetta susille. Siellähän riittää ravintoa, nimittäin poroja. Lisäksi ahneille poromiehille olisi ihan oikein, jotta porokantoja hieman supistettaisiin susien avulla.
Toiseksi, Suomessa ei tosiaankaan ole enää erämaata. Syynä on se, kun kaikenmaailman einarit asustelevat hajallaan siellä sun täällä aiheuttaen ylimääräistä kärsimystä luonnolle. Ihmiset joutaisivatkin taajamiin ja kaupunkeihin. Minähän olen jo aiemmin todennut, jotta jos joku haluaa välttämättä asua maaseudulla, niin häntä pitäisi verottaa ankarasti. Tästähän on kyse myös esim onnistuneessa autoverouudistuksessa. Raskaasti saastuttavat maksavat enemmän veroja.
Siis, muuttakaa maalaistollerot taajamiin, jotta eläimille (susille) saadaan lisää elintilaa.- huulet tötteröllä
Ihmiset asukoon siellä missä ovat asuneet vuosisatoja.
Pedot siellä missä tilaa on.
Poromiehet saavat elantonsa poroista,
siellä ei ole tilaa susille.
Ellei Suomessa ole susille elintilaa, menkööt vaikka Venäjälle.
Sudet eivät kuole sukupuuttoon, niitä on aina
niinkuin on rottiakin. - Hehe...
Poronhoitoalueen eteläpuolelle tehdään "sudeton alue" jolla ehkäissään susien porojen syömistä.
Ehehehehehehe vähän oot vitun pöljä kun et ees tuota tiennyt. Hehhehehehehe naurettava pikkupaska jota äiti häpee isä piilottelee...
Mutta minkäs teet kun olet tyhmä apina - Se Olikin
Uneksi sinä vaan ja keksi muitakin ratkaisuja aikasi kuluksi ja tunne itsesi erittäin tärkeäksi ihmiseksi.
- maalle.
Suurta hulluutta syöttää porot susille, samoin hirvet ja peurat. Kuka teikäläisille ja muillekin hommaa ruuan jos maalta pitää muuttaa kaupunkiin , en kyllä muuta susien takia.
- enempi saastuttaa
ja tavaroita kuluttaa ja isommat jätevuoret aiheuttaa. Kyllä ne maalla asuvat osaavat paljon vähemmän jätettä tehdä vähemmän kuluttavat. Osaavat käyttää tavarat ja vaatteet loppuun siinä missä kaupunkilaiset juoksevat muodin perässä ja ostelevat kahvinkeittimiä ym laitteita viitsimättä huoltaa niitä. Uutta vaan pitää tilalle saada. Itse entisenä kaupunkilaisena nykyisenä maalaisena tiedän mistä puhun. Ikääkin jo on.
- sinä einari
huulet tötteröllä kirjoitti:
Ihmiset asukoon siellä missä ovat asuneet vuosisatoja.
Pedot siellä missä tilaa on.
Poromiehet saavat elantonsa poroista,
siellä ei ole tilaa susille.
Ellei Suomessa ole susille elintilaa, menkööt vaikka Venäjälle.
Sudet eivät kuole sukupuuttoon, niitä on aina
niinkuin on rottiakin.kuule ihan itse venäjälle, me voidaan jäädä asumaan tänne susien kanssa, me kun nääs ei niitä pelätä.
- huulet tötteröllä
sinä einari kirjoitti:
kuule ihan itse venäjälle, me voidaan jäädä asumaan tänne susien kanssa, me kun nääs ei niitä pelätä.
Minähän en sutta pelkää, sanoin vain mielipiteeni.
Asiallisesti,nimittelemättä, toisten mielipiteitä kunnioittaen. - ei ole
huulet tötteröllä kirjoitti:
Minähän en sutta pelkää, sanoin vain mielipiteeni.
Asiallisesti,nimittelemättä, toisten mielipiteitä kunnioittaen.asiallista, kun aletaan keksimään sellaisia ratkaisumalleja, että venäjällä on tilaa. Tällöin turha odottaa myöskään itse asiallisia vastauksia.
- väärä sanamuoto
ei ole kirjoitti:
asiallista, kun aletaan keksimään sellaisia ratkaisumalleja, että venäjällä on tilaa. Tällöin turha odottaa myöskään itse asiallisia vastauksia.
olisi pitänyt sanoa että:jos ei suomessa ole tilaa niin menkööt ulkomaille.
Tai:menkööt sinne mistä ovat tulleetkin. - sudentappaja
mielestä oo suomessa ennee erämaa alueita, taittaa niitä tuolla pohjosessa jokunen läntti olla että siihen malliin. iha hyvin eteläsuomessakkii huom. (vois) olla erämaa alueita vaan eipä oo, sinne niitä moottoriteitä ja asutus alueita vua rakennettaa lissee ja lissee, sekö on sitä luonnon suojelluu parhaimmillaa?
ainuita ketä pitäs verottaa ankarasti on eteläsuomalais apinoita, siellä niitä autoja on jotka saastuttaa. muuttakkee kaikki rannikolta sata kilometrii asuvat ruotsii ja venäjälle nii suahaan vähän erämaa alueita sinne eteläänki, siinä vasta luonnonsuojelu teko!
- sudentappaja
jokunen vuos mennööö nii kyllä niitä ruppee sielä kehäkolomosen sisäpuolella olemmaan. mitenkähän niihin sitten suhtaudutaan? kylmä veikkaus että multtoo ruppee suvetki ehtimmää.
- talikko tanassa
Pylly rasvattu??
- vähän
talikko tanassa kirjoitti:
Pylly rasvattu??
tuulettamassa päätäsi.Koko yönkö olet istunut betonikopissasi tietokoneen äärellä?
Ja huomenna sossusta haet kaljarahaa? - sudentappaja
talikko tanassa kirjoitti:
Pylly rasvattu??
siinäpä vasta asiaan kuuluva viesti, just tuommoset häiriköt täällä paskkoo kirjottelloo.
- maaseudulta!!!!!
Eli sinä ymmärrät maaseudulla asuvien vellihousujen pelot, mutta et ymmärrä, että maaseudulla asuu myös oikeita ihmisiä, jotka tietävät, että susi kuuluu maaseudulle. Ihmiset jotka on tarkoitettu asumaan maaseudulla eivät pelkää kuvitteellista vaaraa. Olen aina ollut sitä mieltä, että heidän, jotka pelkäävät maaseudun eläimiä, pitää kiireesti muuttaa kaupunkiin asumaan,eikä niin, että maaseutu pitää tyhjentää eläimistä, vain, koska he sattuvat pelkäämään niitä. Emme tosiaankaan kaipaa tänne noita narsistisia ihmisiä, jotka kaikesta ovat sitä mieltä, että heille kaikki ja äkkiä. Olen ikäni asunut syrjäseudulla,nähnyt kaikki sen eläimet ja ei olisi tullut mieleenkään, että noiden eläinten kuuluisi muuttaa, tai kuolla,että ihminen voisi siellä alkaa mellastamaan. Eläimistä ei ole koskaan ollut vaaraa, mutta ihan oikeasti pelkään pahoja ihmisiä.
- Suden ystävä
ole koskaan väittänyt, että KAIKKI maalaiset olisivat jotenkin yksinkertaisia. Tässä on hyvä esimerkki siitä, että kyllä syrjäseudullakin voi olla ajattelijoita ja suhteellisuudentajun omaavia ihmisiä. Oli hyvä kommentti!
- ei näköjään
tykkää maalla asuvista ihmisistä vaan jos niitä ei olis ei olis leipää eikä maitoa
se on tosi - pysyköön kaupungeissa
Suden ystävä kirjoitti:
ole koskaan väittänyt, että KAIKKI maalaiset olisivat jotenkin yksinkertaisia. Tässä on hyvä esimerkki siitä, että kyllä syrjäseudullakin voi olla ajattelijoita ja suhteellisuudentajun omaavia ihmisiä. Oli hyvä kommentti!
Enkä minä ole koskaan väittänyt että suurin osa kaupunkilaisista, mutta ei KAIKKI, tulevat maaseudulle mökeilleen, roskaavat, metelöivät ja voivottelevat sitä miten maaseudulla eletään ja yrittävät antaa hyviä neuvoja miten siellä pitäisi elää. Minun mielestä pitäisikin asettaa tiesulut kylille ja valita HYVIN tarkkaan ketä päästettäisiin sen lävitse. Hoitasivat edes joitakin kaupungin ongelmia kuntoon ennenkuin tulevat maaseudulle paasaamaan.
- paikkaansa
"Eläimistä ei ole koskaan ollut vaaraa, mutta lhan oikeasti pelkään pahoja ihmisiä"
Petoeläimistä nimenomaan on vaaraa kotieläimille.
Pahoista ihmisistä on vaaraa kaikille.
Asun kaupungissa ja täällä on vaaraa pelkästään pahoista ihmisistä, ja niitä täällä on paljon enemmän kuin maalla.
En ala ketään nimittelemään, mutta pelkonsa kullakin.Pidetään maaseutu asuttuna ja sudet pois asumuksien lähettyviltä, vaikka ampumalla.
Pahoille ihmisillehän ei voi mitään, niitähän on kaikkialla. - Ihmettelen tietojasi?
paikkaansa kirjoitti:
"Eläimistä ei ole koskaan ollut vaaraa, mutta lhan oikeasti pelkään pahoja ihmisiä"
Petoeläimistä nimenomaan on vaaraa kotieläimille.
Pahoista ihmisistä on vaaraa kaikille.
Asun kaupungissa ja täällä on vaaraa pelkästään pahoista ihmisistä, ja niitä täällä on paljon enemmän kuin maalla.
En ala ketään nimittelemään, mutta pelkonsa kullakin.Pidetään maaseutu asuttuna ja sudet pois asumuksien lähettyviltä, vaikka ampumalla.
Pahoille ihmisillehän ei voi mitään, niitähän on kaikkialla.Miksi sinä, et ala kouluttamaan niitä pahoja ihmisiä,pois tavoiltaan, vaan kohdistat vihasi täysin syyttömään eläimeen, joka ei ole tehnyt kenellekkään mitään pahaa. Miksi sinä väität,että eläimistä on vaaraa,jos sinulla ei ole omaa kokemusta? Minulla on hyvin paljon kokemusta eläimistä,eikä yhdestäkään ole ollut mitään vaaraa.Nostatko aina kädet pystyyn,silloin kun tehtävä on haastellisempi, kuin pienen eläimen tappaminen tuliaseen voimalla? Mitä tulee kotieläimiin,en ole menettänyt yhtään kotieläintä toiselle eläimelle. Pidän eläimistäni huolta, eivätkä ne olekkaan suden syötteinä. Jos kerran asut kaupungissa, eikä siellä ole susia,niin anna meidän elää täällä eläiminemme rauhassa, äläkä tule ammuskelemaan tänne.PYSY SIELLÄ MISSÄ OLET.KIITOS!!!
- rauhassa
Ihmettelen tietojasi? kirjoitti:
Miksi sinä, et ala kouluttamaan niitä pahoja ihmisiä,pois tavoiltaan, vaan kohdistat vihasi täysin syyttömään eläimeen, joka ei ole tehnyt kenellekkään mitään pahaa. Miksi sinä väität,että eläimistä on vaaraa,jos sinulla ei ole omaa kokemusta? Minulla on hyvin paljon kokemusta eläimistä,eikä yhdestäkään ole ollut mitään vaaraa.Nostatko aina kädet pystyyn,silloin kun tehtävä on haastellisempi, kuin pienen eläimen tappaminen tuliaseen voimalla? Mitä tulee kotieläimiin,en ole menettänyt yhtään kotieläintä toiselle eläimelle. Pidän eläimistäni huolta, eivätkä ne olekkaan suden syötteinä. Jos kerran asut kaupungissa, eikä siellä ole susia,niin anna meidän elää täällä eläiminemme rauhassa, äläkä tule ammuskelemaan tänne.PYSY SIELLÄ MISSÄ OLET.KIITOS!!!
Ensinnäkin, en vihaa susia, enkä muitakaan eläimiä, päinvastoin.
Omaa kokemusta ei ole, mutta niistä on vaaraa esim.laiduntaville eläimille.
Metsästyksellä rajoitetaan muidenkin eläinten
määrää, miksei myös susien.
Kaupungissa asun, mutta maaseudulla vietän paljon vapaa-aikaa.Enkä minä ammu eläimiä, se on metsästäjien tehtävä.En omista asetta. - en oo
ei näköjään kirjoitti:
tykkää maalla asuvista ihmisistä vaan jos niitä ei olis ei olis leipää eikä maitoa
se on tosikoskaan maitoa juonu ja leipääkään en yleensä syö.
Että se siittä. - ruoka ulkomailta asti
en oo kirjoitti:
koskaan maitoa juonu ja leipääkään en yleensä syö.
Että se siittä.Syötkös perunoita, vihanneksia tms. vai tuodaanko ne ulkomailta? Entä voi, jogurtti, jäätelö (suomalainen)? Kakut ja leivonnaiset? Kerro minulle millä elät?
- juot?
ruoka ulkomailta asti kirjoitti:
Syötkös perunoita, vihanneksia tms. vai tuodaanko ne ulkomailta? Entä voi, jogurtti, jäätelö (suomalainen)? Kakut ja leivonnaiset? Kerro minulle millä elät?
Lisäisin vielä tähän että juotkos suomalaista vodkaa tai Koskenkorvaa?
- et tiedä mistään mitään.
rauhassa kirjoitti:
Ensinnäkin, en vihaa susia, enkä muitakaan eläimiä, päinvastoin.
Omaa kokemusta ei ole, mutta niistä on vaaraa esim.laiduntaville eläimille.
Metsästyksellä rajoitetaan muidenkin eläinten
määrää, miksei myös susien.
Kaupungissa asun, mutta maaseudulla vietän paljon vapaa-aikaa.Enkä minä ammu eläimiä, se on metsästäjien tehtävä.En omista asetta.Onko sudet veroittaneet laumastasi sitten eläimiä,kun tuntuu noin varmaa tietoa sinulla olevan? Miksi sitten vouhotat susien ampumisista, jos kerran ei sinulla ole asetta.Minulle on tullut tässä nyt käsitys, että asia ei kosketa sinua mitenkään, mutta haluat vain vouhkata halustasi sekaantua toisia koskettavaan asiaan. Etkö mitenkään voisi olla puuttumatta asioihin, jotka eivät kuulu sinulle pätkääkään.
- ei ole
et tiedä mistään mitään. kirjoitti:
Onko sudet veroittaneet laumastasi sitten eläimiä,kun tuntuu noin varmaa tietoa sinulla olevan? Miksi sitten vouhotat susien ampumisista, jos kerran ei sinulla ole asetta.Minulle on tullut tässä nyt käsitys, että asia ei kosketa sinua mitenkään, mutta haluat vain vouhkata halustasi sekaantua toisia koskettavaan asiaan. Etkö mitenkään voisi olla puuttumatta asioihin, jotka eivät kuulu sinulle pätkääkään.
Sympatiat ovat eläintenomistajien puolella.
Täällä vain ilmaistaan mielipiteitä, ei tältä koneelta eläimiä tapeta.
Onhan sitä oikeus ilmaista mielipiteensä asioista,
vaikkei ne olekkaan itseä koskevia.Tai koskettaahan tämä minua,olen eläinten ystävä, ainakin kotieläinten. - Miten?
et tiedä mistään mitään. kirjoitti:
Onko sudet veroittaneet laumastasi sitten eläimiä,kun tuntuu noin varmaa tietoa sinulla olevan? Miksi sitten vouhotat susien ampumisista, jos kerran ei sinulla ole asetta.Minulle on tullut tässä nyt käsitys, että asia ei kosketa sinua mitenkään, mutta haluat vain vouhkata halustasi sekaantua toisia koskettavaan asiaan. Etkö mitenkään voisi olla puuttumatta asioihin, jotka eivät kuulu sinulle pätkääkään.
Asia sen kummemmin sinulle kuuluu? Jos tällä tapaa asiaa lähestytään, eikös olisi silloin oikein antaa näiden eläintenomistajien päättää susien kohtalosta? :)
- samaa mieltä
Miten? kirjoitti:
Asia sen kummemmin sinulle kuuluu? Jos tällä tapaa asiaa lähestytään, eikös olisi silloin oikein antaa näiden eläintenomistajien päättää susien kohtalosta? :)
Eläintenomistajien kuuluisi tosiaan päättää petojen määrästä.
Ne eläintenomistajat, mitkä minä tunnen ja laiduntavat eläimiään,ovat susikannan vähentämisen kannalla.
Olen ilmoittanut mielipiteeni ja perustellut.
En halua näistä asioista päättää. - käsitystä asioista!
ei ole kirjoitti:
Sympatiat ovat eläintenomistajien puolella.
Täällä vain ilmaistaan mielipiteitä, ei tältä koneelta eläimiä tapeta.
Onhan sitä oikeus ilmaista mielipiteensä asioista,
vaikkei ne olekkaan itseä koskevia.Tai koskettaahan tämä minua,olen eläinten ystävä, ainakin kotieläinten.Oletko ollut kokoajan siinä uskossa, että me luultiin sinun pystyvän sillä koneella tappamaan? Olet kyllä kova luulemaan ainakin.
- sanohan nyt?
samaa mieltä kirjoitti:
Eläintenomistajien kuuluisi tosiaan päättää petojen määrästä.
Ne eläintenomistajat, mitkä minä tunnen ja laiduntavat eläimiään,ovat susikannan vähentämisen kannalla.
Olen ilmoittanut mielipiteeni ja perustellut.
En halua näistä asioista päättää.Kun sinä olet niin kerkeä puuttumaan toisille kuuluviin asioihin, niin sanoppas mielipiteesi seuraavasta: Naapurin vanhaisäntä haluaisi säilyttää ulkohuussinsa käytössään, mutta nuoremmat haluavat sen panna matalaksi ja kehottaa vanhaa isäntää opettelemaan sisävessaan. Kumman puolella olet mielipiteinesi? Nyt voit vastata ihan luvan perästä.
- haettu
sanohan nyt? kirjoitti:
Kun sinä olet niin kerkeä puuttumaan toisille kuuluviin asioihin, niin sanoppas mielipiteesi seuraavasta: Naapurin vanhaisäntä haluaisi säilyttää ulkohuussinsa käytössään, mutta nuoremmat haluavat sen panna matalaksi ja kehottaa vanhaa isäntää opettelemaan sisävessaan. Kumman puolella olet mielipiteinesi? Nyt voit vastata ihan luvan perästä.
Tämä taitaa kuulua jo väärälle osastolle,enkä kantaani olisi ilmaissut, mutta kun kerran kysyttiin,niin olen suden puolella....ehdottomasti.
- minkäs sille sitten voi.
haettu kirjoitti:
Tämä taitaa kuulua jo väärälle osastolle,enkä kantaani olisi ilmaissut, mutta kun kerran kysyttiin,niin olen suden puolella....ehdottomasti.
Eli et sitten ymmärtänyt taaskaan luettua,mutta eihän sille mitään voi.
- itseltäsi
juot? kirjoitti:
Lisäisin vielä tähän että juotkos suomalaista vodkaa tai Koskenkorvaa?
mitä sinä juot? Enhän minä tiedä mitä sinä juot..
jotain väkeviä todennäköisesti veikkaisin jutuista päätellen..
Tiedätkös.. olen muuten ihan itse kasvattanut itselleni perunoita ja kasviksia, että mitenkähän nyt suu pannaan? Toki olen kaupastakin hankkinut ruokaa, mutta se ei olisi välttämätöntä, jos en niin tahtoisi. Löytyy myös sieniä ja itse pyydettyä kalaa, näin alkuun mainitakseni.
- vastaan kaupunki
Ei tätä voisi paremmin ilmaista vaikkakin osa ihmisistä yrittää väkisin saada tästä kaupunki vastaan maaseutu juttua. Eiköpähän niitä karhun ja suden kaatajia löydy niin maaseudulta kuin kaupungista maaseudulle menevien metsästäjienkin joukosta.
Ja kuinkahan moni kaupunkilainen metsästäjä on valmis tappamaan suden jos se uhkaa omaa lemmikkiä? Tai kaupunkilainen joka ei edes ole metsästäjä? - kuuluu oikiasti
sinne maan alle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425811Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2175346Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers704542Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464312SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564101Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813796SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873700Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään593199Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062470SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het482396