pliis, laittakaa kikkakolmosia joilla ootte saanu/ootte kuullu olleen vaikutusta synnytykseen käyntiin lähdön avuksi...ei jaksais enää kärvistellä...
kikkakolmosia synnytyksen käynnistykseen
8
6933
Vastaukset
- ...
1. Sauna (ei kyllä ainakan mulla tee yhtään mitään...)
2. Seksi (spermassa on kai jotain kohdunkaulaa kypsyttäviä aineita, olen huomannut aiheuttavan supistuksia, tosin melko kivuttomia.)
3. Siivous (ilmeisesti etenkin kontallaan lattian kuuraus ja ikkunoiden pesu kurotellen tehokasta?)
4.Pitkät kävelylenkit / liikkeellä oleminen (huomaan aiheuttavan supistuksia, ei vaan jaksa kauhean kauaa liikkua kun vauva on niin alhaalla :()
5. Risiiniöljy / ruokaöljy suun kautta nautittuna, aiheuttaa mahan löystymistä...? (voi kai olla vaarallista ainakin tuo risiiniöljy, jos sitä ottaa liikaa, eli en ole itse kokeillut!! Googlen kautta löytyy keskustelua aiheesta.) - seuraavia vinkkejä
3 S:ää eli seksi,siivous ja sauna. Seksissä spermat sisään ja olla jonkun aikaa jalat ylhäällä että vaikuttaa kunnolla kohdunsuuhun. Ruokaöljyä 1dl juoda (en ole itse yrittänyt),portaissa kävely sekä nännien hieronta. Tehokkain taitaa olla kunnon löylyt sitten seksiä sekä rintojen hierontaa.
- odottaminen ja odottaminen
Kaikista tehokkain keino on antaa ajan kulua ja odottaa. Jos ei elimistösi ole valmis synnyttämään, niin ei se sieltä ulos tule, vaikka mitä tekisit.
Seksi, tissihieronta ja reipas liikunta saattaa nopeuttaa, jos synnytys on alkamassa muutenkin jo, mutta ei ne varsinaisesti käynnistä sitä.
Tehokkaita keinoja on myös (odottamisen lisäksi) akupunktio ja homeopatia, mutta nekään eivät auta, jos ei vauva ole jo muutenkin syntymässä.
Yleensä sitä synnytystä yritetään käynnistellä epätoivoisesti joka päivä viimeiset viikot ja sitten todetaan, että sauna auttoi, kun sen jälkeen käynnistyi. Tosiasia kuitenkin on, että jos joka päivä saunassa käyt, niin kyllähän se silloin saunan jälkeen syntyy.- malttakaa mielenne!
Ei se lapsi tule sieltä pihalle, ennen kuin elimistö ja lapsi on "valmis". Eri asia on sitten nämä ennenaikaisesti syntyneet, mutta oma riski siinäkin on, joten en sitäkään toivoisi...
Malttakaa nyt vaan mielenne, ei mikään vauva ole jäänyt syntymättä! - ja tahallaan
malttakaa mielenne! kirjoitti:
Ei se lapsi tule sieltä pihalle, ennen kuin elimistö ja lapsi on "valmis". Eri asia on sitten nämä ennenaikaisesti syntyneet, mutta oma riski siinäkin on, joten en sitäkään toivoisi...
Malttakaa nyt vaan mielenne, ei mikään vauva ole jäänyt syntymättä!Kirjotin ja pyysin vinkkejä.
Aina joku valopää on paasaamassa et antakaa nyt olla ja levätkää plaaplaaplaa...
Nää on vaan niin tuhannen pitkiä nää ylimenevät päivät et pakko jotain ajanvietettä keksiä... - lääkäreiden mukaan
ja tahallaan kirjoitti:
Kirjotin ja pyysin vinkkejä.
Aina joku valopää on paasaamassa et antakaa nyt olla ja levätkää plaaplaaplaa...
Nää on vaan niin tuhannen pitkiä nää ylimenevät päivät et pakko jotain ajanvietettä keksiä...lapsen ei ole hyväksi mennä liikaa yli vaikka laskevatkin yliaikaiseksi vasta sen 2viikkoa yli lasketunajan. Jos lapsi kasvaa liian isoksi mahassa on synnytys sekä lapselle ja äidille vaikeampaa. Siksi lääkärit antaa monesti myös käynnistys vinkkejä jos on laskettuaika mennyt ja tiedossa iso vauva. Tarkoitus ei ole ketään pelotella vaan lähinnä halusin kommenttia noihin sanoa joiden mielestä pitäis antaa vaan olla vaikka laskettuaika on mennyt. Kaikille ei ole raskaus niin ihanaa ja ilman vaikeuksia olevaa aikaa. Joillakin on paljon vaikeuksia odotus aikana.
- tätä kaipasin
lääkäreiden mukaan kirjoitti:
lapsen ei ole hyväksi mennä liikaa yli vaikka laskevatkin yliaikaiseksi vasta sen 2viikkoa yli lasketunajan. Jos lapsi kasvaa liian isoksi mahassa on synnytys sekä lapselle ja äidille vaikeampaa. Siksi lääkärit antaa monesti myös käynnistys vinkkejä jos on laskettuaika mennyt ja tiedossa iso vauva. Tarkoitus ei ole ketään pelotella vaan lähinnä halusin kommenttia noihin sanoa joiden mielestä pitäis antaa vaan olla vaikka laskettuaika on mennyt. Kaikille ei ole raskaus niin ihanaa ja ilman vaikeuksia olevaa aikaa. Joillakin on paljon vaikeuksia odotus aikana.
olen myös tätä mieltä. Ihmeellistä että vaan annetaan venyä vaikka äiti olisi kuinka kipeä ja eihän sitä vauvaa nää mahan läpi että kaikki varmasti kunnossa. Mulla ittellä on jo viikon yli la ja mä oon niin kipeä joka puolelta että itku pääsee. neuvolassa sitten vähätellään. Eka lapseni meni pitkästi yli myös ja loppujen lopuksi minulle sanottiin että hyvä kun istukka toimi enää .... et silleen...
- aikaa!
Itsellä meni esikoinen 2 viikkoa yli. Kaiken kokeilin, usko pois. Kolme S:ää, kävelylenkit, tissien hierominen, ja kävin jopa 3 kertaa lymfaterapiassa. Mutta niin se luonto on vaan sellainen, että pakottamalla ei mitään saa ulos. Jos joillain SSS toimii, niin silloin synnytys olisi käynnistynyt ilman niitäkin.
2 viikkoa yli oli koko 10 kuukauden odotuksen pahimmat päivät (jos ei lasketa mukaan alkuraskauden pahoinvointia). Olin väsynyt, eikä uni silti tullut. Nousin yöllä leipomaan ja mies oli tyytyväinen kun sai keskellä yötä tuoretta pullaa, pannukakkua tai sämpylää :) Rukoilin yliaikaiskontrollissa käynnistämistä, vatsaa särki sivulta, oli unettomuutta, vaikea hengittää, alavatsaa painoi... ei tunnettu armoa. "Kun istukka toimii hyvin =lapsivettä on normaali määrä ja suonet toimivat, ei käynnistetä ennenkuin 42 3". No minulla meni lapsivedet 42 0 joten ihan sinne 42 3 ei tarvinnut odottaa... Istukan toiminta ei lakkaa yhtäkkiä, eli sen puoleen sinulla ei ole hätää. Napanuora on kuin paloletku joka ruiskuttaa vettä eli sekään ei ihan helpolla pääse kiertymään vauvan ympäri. Jos vauva liikkuu (toisin sanoen tönii koska eihän se pääse liikkumaan enää noin loppuraskaudessa), niin kaikki on hyvin. Vauva ei myöskään kasva paljoa enää loppuraskaudessa. Max 100(-150) gr per viikkoa. Eli ei ole hätää vauvan koon takia (joku pelotteli isosta vauvasta). Saat lisäksi painoarvion yliaikaisultrassa, ja jos vauva näyttää mammutilta, niin käynnistämistä ehkä harkitaan. Tiedän, ettei sanat paljoa lohduta, kokemusta kun on. Mutta yritä saada päiväsi kulumaan tekemällä jotain kivaa (vuokraa dvd:itä, leivo, käy ostoskeskuksessa, kyläile). Yritä saada ajatukset muualle! Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703