Meille tuli eilen uusi sohva askosta. Alusta asti, (tai eipä siinä ole vielä paljoa keretty istumaan) sen selkänoja alkoi narista, myös istuinosa narisee. laitoin jo liikkeeseen sähköpostia. Onko kenelläkään kokemusta miten tälläisen asian kanssa menetellään? Korvataanko mitään vai ei? Oishan se ihan kiva saada uusi tilalle, vai istutaanko tuollaisella narinasohvalla seuraavat vuodet...?
Sohvan reklamaatio
8
7391
Vastaukset
- neuvni
painelet osto paikkaan takaisin ,yleensä 14 pv aikaa purkaa kauppa,mutta.
mulle tuotiin tilalle rikkoutuneen tilalle uusi.olikin eriparia,kun oli divaani.ja kuluttaja asiamies kertoi mahdollista purkaa kauppa,mutta kun sohvaa olikin käytetty.täyttä arvoa ei purusta enää saisi.
jos joudut liikkeeseen,alkuperäisiä papereita ei tule luovuttaa,ei laskumaksuja .koska mun alkuperäinen paperi jäi kauppiaalle,en saanut kauppaa jatkossa puretuksi.- virheettömään tuotteeseen
Tuo 14 pv pätee esim. postimyyntiin ei kaupasta ostettuun tavaraan!!.
Kuitenkin jos tuote on virheellinen on oikeus vaatia sen korjaamista. Tuotteen korjaus on ensisijainen toimenpide, seuraava uuden tuotteen saaminen ja vasta jos muuta vaihtoehtoa ei ole niin kaupan purku.
Hyvä kun ostaja on heti ilmoittanut virheestä myyjälle. Kyllä itse ja varmasti ottaisin yhteyttä myymälään heti seuraavana arkipäivänä ja kertoisin tilanteen. Sehän saattaa olla että myymälästä tulee joku tarkastamaan tuotteen ja sen jälkeen neuvotellaan mitä tehdään ja mikä on myymälän kanta ja mikä valmistajan. Se mistä narina johtuu?? Rakenteista vai valitusta materiaalista, on varmasti yksi ratkaiseva asia. - ....
virheettömään tuotteeseen kirjoitti:
Tuo 14 pv pätee esim. postimyyntiin ei kaupasta ostettuun tavaraan!!.
Kuitenkin jos tuote on virheellinen on oikeus vaatia sen korjaamista. Tuotteen korjaus on ensisijainen toimenpide, seuraava uuden tuotteen saaminen ja vasta jos muuta vaihtoehtoa ei ole niin kaupan purku.
Hyvä kun ostaja on heti ilmoittanut virheestä myyjälle. Kyllä itse ja varmasti ottaisin yhteyttä myymälään heti seuraavana arkipäivänä ja kertoisin tilanteen. Sehän saattaa olla että myymälästä tulee joku tarkastamaan tuotteen ja sen jälkeen neuvotellaan mitä tehdään ja mikä on myymälän kanta ja mikä valmistajan. Se mistä narina johtuu?? Rakenteista vai valitusta materiaalista, on varmasti yksi ratkaiseva asia.Laitoin huonekaluliikkeeseen sähköpostia niin ainakin tiedostavat tilanteen. Luulisi maanantaina niiden soittavan. Suurin narina kuuluu selkänojasta, aivan kuin siihen ei olisi laitettu tarpeeksi poikkipuita, koska tämä toisin päin oleva poikkipuu antaa nojatessa periksi ja siitä se narina kuuluu. JOnkin verran narinaa kuuluu myös istuinosasta, se hieman riippuu missä kohdasssa istuu. Jotenki tuntuu et tuo olisi kiireellä tehty, tulihan se kuukautta etuajassa mitä oli luvattu. Kangas ei ole kyseisen valmistajan, joten voiko tästä tulla ongelmia? Jos siis korjaavat, niin tuskin korvaavat toisen kangasta...ei kai tässä itse joudu sitä maksamaan... No odottelen mitä huonekaluliikkeestä sanovat.
- Asko vaan
Vaihtoon vain, koska saamanne tuote ei ole sellainen mitä teille on myyty.
Jos myyjän mielessä sohvassanne ei ole mitään vikaa, niin se varmasti kelpaa myymälään ja saatte uuden tilalle.
Muistakaa, että kaikki kulut (ansionmenetykset, matkakulut, puhelin- ja postikulut) korvataan teille puhtaana käteen.- 1500 eurolla roskaa
Kokemuksella voin sanoa, että Askosta ei kannata ostaa mitään. Ei ainakaan Hyvinkään Askosta.
- 3 tonnilla sutta
Ei myöskään Lanternan Askosta, sutta ja sekundaa.
- ASKON KUSETTAMA
Myös meillä vaikeuksia ASKOn kanssa, ostamamme sohva oli istuimiltaan istumakelvoton, - istuin kuopalla ja toisen kankun kohdalta pehmeämpi kuin toisen jolloin istuma-asento muodostuu virheelliseksi ja aiheuttaa selkäkipua. No seuraavaksi valitettuamme asiasta useaan otteeseen sohva noudettiin tehtaalle korjattavaksi. Liki kahden viikon kuluttua sohva palautettiin ja istuiosissa oli yhä samat viat kuin aiemminkin. Valitettuamme asiasta ASKON vastaus oli että sohvan jouset on on tarkistettu tehtaalla eikä niissä ole vikaa.Siitä huolimatta jousitukseen oli lisätty jostakin syystä turvavyöhihnan tapaista hihnaa ja jousitus yhdistetty toisiinsa kumirenksuilla. ASKOSTA ei pyynnöstä huolimatta viitsitty tulla edes testaamaan tehtaan korjaamaa sohvaa kun vaadimme kaupanpurkua vaan käskettiin valittamaan Kuluttajaneuvojan /-riitalautakunnan puoleen. Nyt meillä sitten on olohuoneen valtiaana käyttökelvoton sohva ja joudumme odottamaan asian käsittelyä Kuluttajariitalautakunnassa todennäköisesti 6-8kk ellei pitempäänkin ilman että voimme ostaa tilalle muita istuimia tilanpuutteen johdosta. Liki 3 tonnilla luulisi saavansa jo laatua, muttei näköjään ASKOsta.
- asko-kesko
Ja kuten kaikki muistamme, Asko on osa Keskoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351