Hei!
Crossi pitäis saaha, mut rahoja ei liikaa oo, joten olen päätynyt siihen tulokseen, että ostaa kiinalainen. Kovasti kiinalaisia haukutaan ja kehutaan, joten ota siitä nyt selvää, että kannatteeko sellaista hankkia? eli meneekö rahat täysin hukkaan jos sellaisen ostaa? tällaista olen ajatellut 
http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=AGB-30D
ja tässä vielä valmistajan sivut
http://www.apollovehicle.com/index.htm
Olisiko kenelläkään kokemuksia apollon vehkeistä?
-Kiitos
Apollo Orion 250cc
48
26246
Vastaukset
- CrossinKorvikeRahat ei mene hukkaan jos vain tyytyy kinkkiin,kaikki noi kinkit ovat kesyjä mettä mopoja,siitä ei pääse mihinkään. 
 Samuraissa ei ollut jousitusta,vaikka se päällisinpuolin näyttikin siltä.
 Tuossa apollossa saattaa vähän parempi alusta olla.
 Mutta ihan vain vinkkinä,pistä muutama satanen lisää niin saat 2000luvun 125cc Yamaha yz:an tai vastaavan.
 Tommonen pyörä on kuitenkin joka suhteessa parempi verrattuna kinkkiin,lisäksi pyörä säilyttää hintansa ja varaosia saat suurinpiirtein jokaisesta pyöräliikkeestä.
- kokemusta..kiinanpyöristä.olen tyyväinen,eikös suurin osa 
 pyöristä tehdä nykyisin kiinassa?- AnonyymiEi vaan kiinan paska tehää Kiinassa ja ktm, suzuki, kawasaki, yamaha jne tehää joko Euroopassa tai japanissa 
 
- Taapertaja.Kuten joku jo kertoikin niin pyörän "hyvyys" riippuu siitä millaiseen ajoon se tulee. Jos haet aloittelevalle ja nuorelle kuskille "mökki-pyörää" niin Kiinalaiset sopinevat siihen todella hyvin. 
 Jos taasen haluat ajaa kunnon montulla, enduropolulla tai jopa crossiradalla niin Kiinalaisista ei ole siihen.
 Eli jos haet crossi-pyörää niin osta käytetty merkkipyörä.
 Eroa on kuin henkilöautolla ja polkuautolla.- On hyväosiltaan parempi kuin muut Kiinan vehkeet. Osta kuitenkin vesijäähdytys, saa ainakin Puuilosta. 
 Olis hiukan enempi potkua.
- tehoonOn hyvä kirjoitti:osiltaan parempi kuin muut Kiinan vehkeet. Osta kuitenkin vesijäähdytys, saa ainakin Puuilosta. 
 Olis hiukan enempi potkua.0,5 kw enemmän kuin ilmakoneessa.....Paska tuo orionikin on. 
- Kokemusta lienee?tehoon kirjoitti:0,5 kw enemmän kuin ilmakoneessa.....Paska tuo orionikin on. Ite testasin nuo molemmat ja todellinen tehoero lienee 5kw, eikä 0,5. Moottori käy myäs paljon tasaisemmin, siinä ilmakoneessa on se vakio kiinan 230 Zhongsan ja vesipelissä seuraavan kehitysasteen mylly. 
 Tämä Heh mies on varmaan ajanut näillä tosi paljon...
- hehKokemusta lienee? kirjoitti:Ite testasin nuo molemmat ja todellinen tehoero lienee 5kw, eikä 0,5. Moottori käy myäs paljon tasaisemmin, siinä ilmakoneessa on se vakio kiinan 230 Zhongsan ja vesipelissä seuraavan kehitysasteen mylly. 
 Tämä Heh mies on varmaan ajanut näillä tosi paljon...Tässäpä tehtaan ilmoitukset 
 vesikone: 11,5kw
 http://apollo.en.alibaba.com/product/50393621/200834155/Dirt_Bike_AGB_30_S/AGB_30F_250cc_water_cooled_.html
 ilmakone: 11,5kw
 http://apollo.en.alibaba.com/product/50393621/51897142/Dirt_Bike_AGB_30_S/Dirt_Bike_AGB_30_Black_Frame_.html
 Eipä pitäisi näköjään olla tehoissa mitään eroa!!!!!!
 Eipä taida poika käsittää että ei se vesivaippa siinä sylinterin ympärillä tehoa nosta. Konehan on muuten teknisesti sama. Pakoputki taisi vähän enemmän vsikoneessa pöristä niin se tuntu ainakin 5kw tehokkaamalta. Eikä kone ole edes Zongshen "zhongsan" valmistetta vaan Lifan tai Loncin.
 Onneksi ei tarvitse noilla mukamuka "crosseilla" ajelle. Jos kiinalainen pitää ostaa niin ostaa sitten edes vähän ajettavamman kuin apollo orionin. Esim. Skyteam 200.
- Taapertaja.heh kirjoitti:Tässäpä tehtaan ilmoitukset 
 vesikone: 11,5kw
 http://apollo.en.alibaba.com/product/50393621/200834155/Dirt_Bike_AGB_30_S/AGB_30F_250cc_water_cooled_.html
 ilmakone: 11,5kw
 http://apollo.en.alibaba.com/product/50393621/51897142/Dirt_Bike_AGB_30_S/Dirt_Bike_AGB_30_Black_Frame_.html
 Eipä pitäisi näköjään olla tehoissa mitään eroa!!!!!!
 Eipä taida poika käsittää että ei se vesivaippa siinä sylinterin ympärillä tehoa nosta. Konehan on muuten teknisesti sama. Pakoputki taisi vähän enemmän vsikoneessa pöristä niin se tuntu ainakin 5kw tehokkaamalta. Eikä kone ole edes Zongshen "zhongsan" valmistetta vaan Lifan tai Loncin.
 Onneksi ei tarvitse noilla mukamuka "crosseilla" ajelle. Jos kiinalainen pitää ostaa niin ostaa sitten edes vähän ajettavamman kuin apollo orionin. Esim. Skyteam 200.Tuo vehje on siis eurotehoisen kevarin luokkaa. Eli aivan liian laiska crossiin tai enduroon. 
 65cc crossissa on saman verran potkua kuin tuossa, mutta paljon vähemmän painoa.
 Junnu-luokan 85cc crossissa onkin jo lähes tuplatehot tuohon Kiinalaiseen verrattuna. Ja niillä ajavat ~12-14v pojat.
 Harkitse siis moneen kertaan mitä hankit.
 ps. Ajelin joskus pikkupoikana ~20hummaisella Kawalla peltoteitä ja itku tuli silmään kun yritin vauhdista kevittää etupyörää kuopan tai kiven yli.
- 4-tahtiTaapertaja. kirjoitti:Tuo vehje on siis eurotehoisen kevarin luokkaa. Eli aivan liian laiska crossiin tai enduroon. 
 65cc crossissa on saman verran potkua kuin tuossa, mutta paljon vähemmän painoa.
 Junnu-luokan 85cc crossissa onkin jo lähes tuplatehot tuohon Kiinalaiseen verrattuna. Ja niillä ajavat ~12-14v pojat.
 Harkitse siis moneen kertaan mitä hankit.
 ps. Ajelin joskus pikkupoikana ~20hummaisella Kawalla peltoteitä ja itku tuli silmään kun yritin vauhdista kevittää etupyörää kuopan tai kiven yli.Kahden eri konetyypin tehon vertaaminen ei ole oikein. Nelarin tehot voivat olla pienemmät kuin 2T, mutta vääntömomentit ovat ihan eriluokkaa. Väännöllähän noi vehkeet kulkee eikä huipputeholla. 
- huhhuh...heh kirjoitti:Tässäpä tehtaan ilmoitukset 
 vesikone: 11,5kw
 http://apollo.en.alibaba.com/product/50393621/200834155/Dirt_Bike_AGB_30_S/AGB_30F_250cc_water_cooled_.html
 ilmakone: 11,5kw
 http://apollo.en.alibaba.com/product/50393621/51897142/Dirt_Bike_AGB_30_S/Dirt_Bike_AGB_30_Black_Frame_.html
 Eipä pitäisi näköjään olla tehoissa mitään eroa!!!!!!
 Eipä taida poika käsittää että ei se vesivaippa siinä sylinterin ympärillä tehoa nosta. Konehan on muuten teknisesti sama. Pakoputki taisi vähän enemmän vsikoneessa pöristä niin se tuntu ainakin 5kw tehokkaamalta. Eikä kone ole edes Zongshen "zhongsan" valmistetta vaan Lifan tai Loncin.
 Onneksi ei tarvitse noilla mukamuka "crosseilla" ajelle. Jos kiinalainen pitää ostaa niin ostaa sitten edes vähän ajettavamman kuin apollo orionin. Esim. Skyteam 200.Eipä taida poika käsittää että kaikkia maailman menopelejä myydään monilla erilaisilla koneilla. Hänpä tietää mistä puhuu vaikka ei ole edes nähnyt! 
 Kylläpä se vesivaippa siinä ympärillä on tarpeen kun koneessa on enemmän tehoa jo valmiiksi. Silloin sepä sitten ei kuumene kesällä. Ja onpa se sitten mukavampi ajella kun ei tärise niin vitusti.
 Apollo Orion on selkeästi paras kinkki.
- hehhuhhuh... kirjoitti:Eipä taida poika käsittää että kaikkia maailman menopelejä myydään monilla erilaisilla koneilla. Hänpä tietää mistä puhuu vaikka ei ole edes nähnyt! 
 Kylläpä se vesivaippa siinä ympärillä on tarpeen kun koneessa on enemmän tehoa jo valmiiksi. Silloin sepä sitten ei kuumene kesällä. Ja onpa se sitten mukavampi ajella kun ei tärise niin vitusti.
 Apollo Orion on selkeästi paras kinkki.Poikahan tuntuu olevan täysin pihalla moottoritekniikasta! Ei 11,5kW tarvitse vielä vesivaippaan koneen ympärille eikä edes 30kw:kaan! Kyllä sen koneen saa jäähtymään ihan tarpeeksi ilmallakin noilla kinkin tehoilla. Eikä se jäähdytysmuoto tehoon vaikuta millään lailla. 
 Vai että vähentää vesivaippa tärinää =). Onko se kone asennettu runkoon vedessä kelluvana rakenteena vai millä tavalla meinasit että sylinterin ympärillä oleva vesi koneen tärinää vaimentaa? Ei sillä vedellä saada kuin resonointi ääniä pois ei tärinää. Moottorin tärinään vaikuttaa sen tasapainotus, mahdollinen tasapainoakseli ja muu sisäinen rakenne. Tasapainoakselia ei muistaakseni löytynyt orionista.
 Kyllä siinä vesipyssy mallissa ne syylärit ja vesiletkut on asennettu niin persoonallisesti että niistä tulee äkkiä enemmän haittaa kuin hyötyä. Syylärit sojottaa minne sattuu ja letkut on vedetty sieltä mistä on helpoin vetään ajattelematta mitään muuta. Siinä on se vesikone lisätty ainostaan sen takia että saatu yksi lisäarvo. Sillä ei ole minkään muun kanssa mitään tekemistä! Voivat pikkupojat sitten vertailla pyöriään ja kehua toisille, että mulla on vesijäähdytys ja muka enemmän tehoa. Vähän saman tapaan kuin pikkupojat ovat muutamaa vuotta aiemmin kinastelleet siitä että mun isä voittas sun isän.....
 Olen ikävä kyllä joutunut näkemään tuon crossipyörän irvikuvan enkä todellakaan halua edes kokeilla moista. Sen verran huiman näköinen muka crossi se on.
 Kyllä kiinastakin löytyy oikeita ja parempia crosseja, mutta niitä ei tuoda maahan kun ovat maahantuojien mukaan niin kalliita. Apollo orion halpatuotanto malli jo kiinassakin, se kertonee siitä jotain! Ehkäpä aavistuksen laadukkampi kuin samurait.
- Taapertaja.4-tahti kirjoitti:Kahden eri konetyypin tehon vertaaminen ei ole oikein. Nelarin tehot voivat olla pienemmät kuin 2T, mutta vääntömomentit ovat ihan eriluokkaa. Väännöllähän noi vehkeet kulkee eikä huipputeholla. Nelarin huippuvääntömomentti taitaa olla jopa pienempi kuin vastaavassa 2tahdissa. Nelarin vääntö vain usein alkaa alempaa ja vääntökäyrä on tasaisempi. 
 Olen useasti ajanut Ko. Orionin tehoista nelaria. Ja ihan oikeasti tiedän että se on hyvin hyvin laiska.
 Ovathan 250cc@4t ja 125cc@2t samassa sarjassa huipputehojen ollessa lähes samat. Eikä nelari kovin paljoa ripeämmältä tunnu, konetta ei vain tarvi kierrättää kuten piikkistä 2tahtia.
 Ja 85cc 2t-luokassa on nykyään myös 155cc nelarit. huipputehojen ollessa samat (~30hummaa). Ja näillä ajaa siis lapset. Joten on vaikea kuvitella kenelle sopii iso, raskas ja tehoton Orion. 10v pojalle kulkupuoli on varmasti ok, mutta painoa armotta liian paljon (yli 100kg). ~16-vuotiaalle tuo paino ehkä jo sopii, mutta hän vaatii varmasti tehokkaamman vehkeen allensa jo viikon kokeilun jälkeen tai viimeistään siinä vaiheessa kun kokeilee naapurin oikeaa crossia.
- Korjaamoltaheh kirjoitti:Poikahan tuntuu olevan täysin pihalla moottoritekniikasta! Ei 11,5kW tarvitse vielä vesivaippaan koneen ympärille eikä edes 30kw:kaan! Kyllä sen koneen saa jäähtymään ihan tarpeeksi ilmallakin noilla kinkin tehoilla. Eikä se jäähdytysmuoto tehoon vaikuta millään lailla. 
 Vai että vähentää vesivaippa tärinää =). Onko se kone asennettu runkoon vedessä kelluvana rakenteena vai millä tavalla meinasit että sylinterin ympärillä oleva vesi koneen tärinää vaimentaa? Ei sillä vedellä saada kuin resonointi ääniä pois ei tärinää. Moottorin tärinään vaikuttaa sen tasapainotus, mahdollinen tasapainoakseli ja muu sisäinen rakenne. Tasapainoakselia ei muistaakseni löytynyt orionista.
 Kyllä siinä vesipyssy mallissa ne syylärit ja vesiletkut on asennettu niin persoonallisesti että niistä tulee äkkiä enemmän haittaa kuin hyötyä. Syylärit sojottaa minne sattuu ja letkut on vedetty sieltä mistä on helpoin vetään ajattelematta mitään muuta. Siinä on se vesikone lisätty ainostaan sen takia että saatu yksi lisäarvo. Sillä ei ole minkään muun kanssa mitään tekemistä! Voivat pikkupojat sitten vertailla pyöriään ja kehua toisille, että mulla on vesijäähdytys ja muka enemmän tehoa. Vähän saman tapaan kuin pikkupojat ovat muutamaa vuotta aiemmin kinastelleet siitä että mun isä voittas sun isän.....
 Olen ikävä kyllä joutunut näkemään tuon crossipyörän irvikuvan enkä todellakaan halua edes kokeilla moista. Sen verran huiman näköinen muka crossi se on.
 Kyllä kiinastakin löytyy oikeita ja parempia crosseja, mutta niitä ei tuoda maahan kun ovat maahantuojien mukaan niin kalliita. Apollo orion halpatuotanto malli jo kiinassakin, se kertonee siitä jotain! Ehkäpä aavistuksen laadukkampi kuin samurait.Noita kiinan vehkeitä kun on tullu katteltua niin täytyy sanoa ettei ole yhtään huono idea ottaa vesijäähdytettyä. Nämä kiinalaiset moottorit ylikuumenee helpommin. Japsikone voisi olla ilma, mutta nämä isommat kiinalaiset kyllä lämpöleikkaa helposti joltakin nurkalta. Apolloja ei ole korjaukseen vielä tullut. Kaupassa näin ja rakenne oli kiinalaiseksi meleko hyvä. 
- hehKorjaamolta kirjoitti:Noita kiinan vehkeitä kun on tullu katteltua niin täytyy sanoa ettei ole yhtään huono idea ottaa vesijäähdytettyä. Nämä kiinalaiset moottorit ylikuumenee helpommin. Japsikone voisi olla ilma, mutta nämä isommat kiinalaiset kyllä lämpöleikkaa helposti joltakin nurkalta. Apolloja ei ole korjaukseen vielä tullut. Kaupassa näin ja rakenne oli kiinalaiseksi meleko hyvä. Kaasarin säädöt on päin persettä jos 11,5kw teholla lämpöleikkaa. On vehkeet aika helvetin laihalla. Perinteisestihän ilmajäähdytteistä jäähdytetään myöskin polttoaineella. Eli pelit reilusta vaan rikkalle. 
 Kyllä ne orionin syylärit on asennettu siihen ilmajäähdetteisen runkoon niin väkisin, että ei paremmasta väliä. Eikös vesipumpulta tuleva letkukin ollut vedetty pakoputken yli siihen jalkojen eteen? Saattoi olla kyllä Modularboxin Mikilonissa tuo rakenne.
 BTW:noi kaikki kiinan ilmakoneethan on japsikopioita. Ilma Orionissakin on ikivanhan XL125:stä jatkokehitetty mylly. Vesikone muuten sama, lisätty vain vesijäähdytys.
- Hepuheeheh kirjoitti:Kaasarin säädöt on päin persettä jos 11,5kw teholla lämpöleikkaa. On vehkeet aika helvetin laihalla. Perinteisestihän ilmajäähdytteistä jäähdytetään myöskin polttoaineella. Eli pelit reilusta vaan rikkalle. 
 Kyllä ne orionin syylärit on asennettu siihen ilmajäähdetteisen runkoon niin väkisin, että ei paremmasta väliä. Eikös vesipumpulta tuleva letkukin ollut vedetty pakoputken yli siihen jalkojen eteen? Saattoi olla kyllä Modularboxin Mikilonissa tuo rakenne.
 BTW:noi kaikki kiinan ilmakoneethan on japsikopioita. Ilma Orionissakin on ikivanhan XL125:stä jatkokehitetty mylly. Vesikone muuten sama, lisätty vain vesijäähdytys.Eipä näytä ihan sama kuitenkaan olevan tuo kone, eikä mitään tekemistä Modularboxin romujen kanssa. 
 Tietysti jos konetta katsoo kuvista niin näyttää se aika samalta. Mutta heh taitaa olla juuri siinä firmassa töissä joka myy sitä kilpailevaa merkkiä.
 Käykää itse kokeilemassa, onhan tämä paras näistä kiinalaisista.
- taitaa tullaHepuhee kirjoitti:Eipä näytä ihan sama kuitenkaan olevan tuo kone, eikä mitään tekemistä Modularboxin romujen kanssa. 
 Tietysti jos konetta katsoo kuvista niin näyttää se aika samalta. Mutta heh taitaa olla juuri siinä firmassa töissä joka myy sitä kilpailevaa merkkiä.
 Käykää itse kokeilemassa, onhan tämä paras näistä kiinalaisista.Parasta kiinalaista etsiessä kannattaa käydä lukemassa motot palstan kiinailmiö 250cc keskustelu. 
 Tässä linkki keskusteluun-> http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=66971&postorder=asc&start=140
- Skain poikiahan nämä olivattaitaa tulla kirjoitti:Parasta kiinalaista etsiessä kannattaa käydä lukemassa motot palstan kiinailmiö 250cc keskustelu. 
 Tässä linkki keskusteluun-> http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=66971&postorder=asc&start=140Parasta kiinalaista ei ehkä kuitenkaan löydy sieltä teidän tukkoon pommittamalta palstalta. Ymmärtäähän tuon nyt tyhmempikin jorma että koko toimisto siellä vuoron perään kehuu omia paskoja. Ei taida mennä muuten kaupaksi. Sääli. 
- MarkkinointiosastoSkain poikiahan nämä olivat kirjoitti:Parasta kiinalaista ei ehkä kuitenkaan löydy sieltä teidän tukkoon pommittamalta palstalta. Ymmärtäähän tuon nyt tyhmempikin jorma että koko toimisto siellä vuoron perään kehuu omia paskoja. Ei taida mennä muuten kaupaksi. Sääli. Titan Orion on ehdottomasti paras kiinalainen. Pyörän ajo-ominaisuudet ovat ylivertaiset kilpailijoihin nähden, myös länsimaisiin. Pyörä suunnittelu on ennakkoluuloton ja edistyksellistä. Juosituskomponeteissa on käytetty tehtaan omaan suunnittelua ja joustovaroja on saatu peräti n.200mm. Länsimaiset ilmoittavat pyörissään yli 300mm joustovaroja, mutta pyöristä puuttuu orionissa oleva juostava runkorakenne. Runko toimiin kuten varosulake eli jos hyppää liian pitkän hypyn, runko katkeaa! Tämä ominaisuus pelastaa kuskin seuraalta kuoleman hypyltä tai ainakin vakavalta loukkaantumiselta. Tätä ominaisuutta ei löydy länsipyöristä! 
 Tehoa koneessa on vähintään 35kw, eli enemmän kuin länsimaisilla kilpaijoilla. Koneesta löytyy nestejäähdytys ja koneen on valmistettu huippumodernilla rakenteella. Edistyksellistä on muunmuassa nokka-akseli lohkossa, josta venttiilejä ohjataan niinkutsutuilla työntötangoilla. Seuraavan sukupolven Orioni valmistetaan huippumodernilla sivuventtilikoneella! Tämä tekniikka on jo tuttua ruohonleikkureista ja muista 4t pienkoneista. Unohdetaan vanhanaikaiset nokka-akselit kannessa, moniventtiilikannet ja nokkaketjut kunhan on vain vesijäähdytys. Se tuo koneelle tärinättömän rakenteen ja tehon lisäys on ilmajäähdyteiseen vähintään 10kw. Ja vielä pitää muistuttaa siitä että kiinalaisten ilmoittama kw on hevosvoimiksi muutettuna vähintään 2,5hv/1kw.
 Tällä pyörällä voi osallistua suoraan kansainvälisiin motocross tai enduro tapahtumiin ja menestys on taattu. Pyörällä tullaan voittamaan ylivoimaisesti kaikki kotimaiset kilpailut kuskista riippumatta.
 KIINAN MOOTTORIPYÖRÄ VALLANKUMOUS ON NYT TÄÄLLÄ OSTA NYT TITAN ORION NIIN OLET VÄHINTÄÄN KAIKKIEN MOOTTORIPYÖRÄLAJIEN JA LUOKKIEN MAAILMANMESTARI!!!!!!
 BTW:Kaikki kiinalaiset ovat paskoja merkistä riippumatta. Toiset vähemmän, toiset enemmän. Älä osta kiinalaista osta mielummin käytetty länsimainen 2t pyörä.
 PS: Olisinkin skailla tai muulla kiinanmaahantuojalla töissä niin lopettaisin heti niiden paskojen tuonnin, etteivät pilaa enempää oikeiden motocrossareiden mainetta. Taidat olla itse töissä pyllymäellä kun noi hanakasta tuota paskaa kehut.
 T:Heh persoona
- hehehehehheheheMarkkinointiosasto kirjoitti:Titan Orion on ehdottomasti paras kiinalainen. Pyörän ajo-ominaisuudet ovat ylivertaiset kilpailijoihin nähden, myös länsimaisiin. Pyörä suunnittelu on ennakkoluuloton ja edistyksellistä. Juosituskomponeteissa on käytetty tehtaan omaan suunnittelua ja joustovaroja on saatu peräti n.200mm. Länsimaiset ilmoittavat pyörissään yli 300mm joustovaroja, mutta pyöristä puuttuu orionissa oleva juostava runkorakenne. Runko toimiin kuten varosulake eli jos hyppää liian pitkän hypyn, runko katkeaa! Tämä ominaisuus pelastaa kuskin seuraalta kuoleman hypyltä tai ainakin vakavalta loukkaantumiselta. Tätä ominaisuutta ei löydy länsipyöristä! 
 Tehoa koneessa on vähintään 35kw, eli enemmän kuin länsimaisilla kilpaijoilla. Koneesta löytyy nestejäähdytys ja koneen on valmistettu huippumodernilla rakenteella. Edistyksellistä on muunmuassa nokka-akseli lohkossa, josta venttiilejä ohjataan niinkutsutuilla työntötangoilla. Seuraavan sukupolven Orioni valmistetaan huippumodernilla sivuventtilikoneella! Tämä tekniikka on jo tuttua ruohonleikkureista ja muista 4t pienkoneista. Unohdetaan vanhanaikaiset nokka-akselit kannessa, moniventtiilikannet ja nokkaketjut kunhan on vain vesijäähdytys. Se tuo koneelle tärinättömän rakenteen ja tehon lisäys on ilmajäähdyteiseen vähintään 10kw. Ja vielä pitää muistuttaa siitä että kiinalaisten ilmoittama kw on hevosvoimiksi muutettuna vähintään 2,5hv/1kw.
 Tällä pyörällä voi osallistua suoraan kansainvälisiin motocross tai enduro tapahtumiin ja menestys on taattu. Pyörällä tullaan voittamaan ylivoimaisesti kaikki kotimaiset kilpailut kuskista riippumatta.
 KIINAN MOOTTORIPYÖRÄ VALLANKUMOUS ON NYT TÄÄLLÄ OSTA NYT TITAN ORION NIIN OLET VÄHINTÄÄN KAIKKIEN MOOTTORIPYÖRÄLAJIEN JA LUOKKIEN MAAILMANMESTARI!!!!!!
 BTW:Kaikki kiinalaiset ovat paskoja merkistä riippumatta. Toiset vähemmän, toiset enemmän. Älä osta kiinalaista osta mielummin käytetty länsimainen 2t pyörä.
 PS: Olisinkin skailla tai muulla kiinanmaahantuojalla töissä niin lopettaisin heti niiden paskojen tuonnin, etteivät pilaa enempää oikeiden motocrossareiden mainetta. Taidat olla itse töissä pyllymäellä kun noi hanakasta tuota paskaa kehut.
 T:Heh persoonaNythän se tuli paha mieli meidän pikku nörttipellelle kun pääsi näin käymään ja kaikki siellä töissä kiusaa. Ei se mitään, sullahan on kuitenkin tietoa kiinalaisista enemmän kuin kenelläkään muulla vaikket olekaan niiden kanssa omien sanojesi mukaan töissä. Hyvin on poikaselle kertynyt tietoa kun on autotallin ovesta kurkkinut kun isot pojat rassaa. Palaa asiaan kun pallinkarvat alkaa kasvamaan. 
- Hienooohehehehehhehehe kirjoitti:Nythän se tuli paha mieli meidän pikku nörttipellelle kun pääsi näin käymään ja kaikki siellä töissä kiusaa. Ei se mitään, sullahan on kuitenkin tietoa kiinalaisista enemmän kuin kenelläkään muulla vaikket olekaan niiden kanssa omien sanojesi mukaan töissä. Hyvin on poikaselle kertynyt tietoa kun on autotallin ovesta kurkkinut kun isot pojat rassaa. Palaa asiaan kun pallinkarvat alkaa kasvamaan. Tätä lisää, ensi vuoden MP messujen päälavalle Pyllymäen ja Motorpowerin myyntiedistämisväittely kummalla on paremmat vehkeet. Lopuksi voittaja voi tarkistaa häviäjältä löytyykö jo pallikarvoja..... 
 Pyllymäen edustajalla tuntuu olevan ainakin kiinnostusta samansukupuolen nuoremmista edustajista. Hyi sinne, ei pikkupoikia saa katsoa sillä silmällä.....Voi poliisi setä laittaa vankilaan, jos innostut liian läheltä niitä pallikarvoja tutkimaan. Ja tiedäthän kuinka pedoja kohdellaan vankilassa ;-)
 T:Heh untuvikko
- moikka248433Taapertaja. kirjoitti:Tuo vehje on siis eurotehoisen kevarin luokkaa. Eli aivan liian laiska crossiin tai enduroon. 
 65cc crossissa on saman verran potkua kuin tuossa, mutta paljon vähemmän painoa.
 Junnu-luokan 85cc crossissa onkin jo lähes tuplatehot tuohon Kiinalaiseen verrattuna. Ja niillä ajavat ~12-14v pojat.
 Harkitse siis moneen kertaan mitä hankit.
 ps. Ajelin joskus pikkupoikana ~20hummaisella Kawalla peltoteitä ja itku tuli silmään kun yritin vauhdista kevittää etupyörää kuopan tai kiven yli.et voi verrata kaks tahdin voimaa nelarin voimiin. kerro nelarin voimat kahella 
 
- shintaidoEikös tämä Titan orion ole sama pyörä mitä motomauritz porista myi jo yli vuosi sitten Sendai shintaido merkillä? Ja oliko se niin että ISB Finland myi samaa pyörää Apollo Oriona? Kaverilla oli sendai kendo ja se aikanakin oli kestävä ja hyvä pyörä hintaisekseen. Eihän se mikään oikea crossipyörä ole mutta mukava mökkipärrytin. 
- olikinPuuilon mainos Orion 250cc vesijäähdytteisestä crossista. Minulla on vuoden kokemus omistajana Zongshen 250cc Kiinancrossista. Eli selkeämmin sanottuna Rage merkkisestä (sama kuin Tyscon Bad Boy 250cc) 
 ilmajäähdytteisestä mallista. Lähdin mainoksen perusteella pyörää tutkimaan, vaikka jonkinlaisen käsityksen siitä sai jo MP-2008 messuilla. Ajattelin että "kropaan" Puuilossa pyörää lähemmin. Petyin kyllä ensituntumalta vehkeeseen, vaikka mm.isompi pyöräkoko (edessä 21 ja takana 18) tekikin vaikutuksen
 ensisilmäyksellä. En ole ko.pyörällä ajanut metriäkään mutta "kylmätyypityksen" perusteella siitä jäi varsin hempula vaikutelma verrattuna omaan jo edellämainittuun pyörään. Takajousitus oli kuin olisi istunut sellaisen jumppapallon päällä...ei paluuvaimennusta ollenkaan. Kytkin ja jarrukahvat oli kuin jostain moposta. Jalkatapit oli ihan liian edessä. Syylarin lisääminen eteen levittää etukatteita koomisella tavalla joka korostuu pyörän selässä istuessa. Omassa pyörässäni keulaputketkin on jämerämpää tekoa.
 Orionilla näkyi olevan Hintaa 1790 euroa vesimallissa ja ilmajäähdytteissä 1490 euroa.- Menitkö kävellenSulla oli lyhyt kävellä työpaikalta sinne, eihän siitä IKH:n talosta ole kuin muutama kilometri. Menit varmaan kävellen kun ne teidän vehkeet ei kestä perille asti. 
- myyntitykki......Menitkö kävellen kirjoitti:Sulla oli lyhyt kävellä työpaikalta sinne, eihän siitä IKH:n talosta ole kuin muutama kilometri. Menit varmaan kävellen kun ne teidän vehkeet ei kestä perille asti. Kyllä nyt ottaa pyllymäen myyntitykkiä aivoon!!!!!! Palstan harrastajat vain haukkuvat heidän maailman kaikkeuden parasta crossipyörää paskaksi. Epätoivoisesti hän näkee kaikkialla pahimman vastustajan salaliittolaisia. 
 Eihän tavallinen harrastaja voi tietää tekniikasta enempää kuin hän, joka on käynyt takahikiän apukoulun tekniikankurssin missä opiskeltiin ruohonleikkuri moottoritekniikan alkeita.
- täälläMenitkö kävellen kirjoitti:Sulla oli lyhyt kävellä työpaikalta sinne, eihän siitä IKH:n talosta ole kuin muutama kilometri. Menit varmaan kävellen kun ne teidän vehkeet ei kestä perille asti. käyty keskustelu ei ole piilomarkkinointia, mihin viittaat. Asun Klaukkalassa ja töissä käyn Espoossa joten se siitä. 
- ei ole eitäällä kirjoitti:käyty keskustelu ei ole piilomarkkinointia, mihin viittaat. Asun Klaukkalassa ja töissä käyn Espoossa joten se siitä. Itse asun salossa ja käyn töissä turussa ja olen aivan muulla alalla töissä kuin Mp/mönkijä maahantuonnissa, joten se siitä myöskin. Tosin harrastan montaa eri moottoriurheilulajia, kuten motocrossia ja JM/rata/rallisprinttiä. 
 Ihmettelen vain tuota romun ylistämistä ja tekniikan tietämättömyyttä. Kyllä tuo pyörä on enemmänkin crossipyörän irvikuva kuin laadukas peli. En voi suositella kenellekään motocrossia tai muutakaan maastomoottoripyörä harrastusta aloittelevaa tuota hankkimaan. Mielummin vaikka se sinun parjaama skaitiimi, siinä on sentään ohjausgeometriat ja ajatus maastomoottoripyörästä jollain lailla kohdallaan. Tosin siinäkin suunnittelu on lähempänä 80-lukua kuin 00-lukua.
 Suosittelen edelleen vähän käytetty länsimaista 2T merkkipyörää.
 T:Heh harrastaja
 BTW:Mitäköhän tuokin todistaa kun ei täällä puhuta oikeilla nimillä ja nimimerkeillä? Sinäkin voit esittää mitä tahdot!
- Ihme sälliei ole ei kirjoitti:Itse asun salossa ja käyn töissä turussa ja olen aivan muulla alalla töissä kuin Mp/mönkijä maahantuonnissa, joten se siitä myöskin. Tosin harrastan montaa eri moottoriurheilulajia, kuten motocrossia ja JM/rata/rallisprinttiä. 
 Ihmettelen vain tuota romun ylistämistä ja tekniikan tietämättömyyttä. Kyllä tuo pyörä on enemmänkin crossipyörän irvikuva kuin laadukas peli. En voi suositella kenellekään motocrossia tai muutakaan maastomoottoripyörä harrastusta aloittelevaa tuota hankkimaan. Mielummin vaikka se sinun parjaama skaitiimi, siinä on sentään ohjausgeometriat ja ajatus maastomoottoripyörästä jollain lailla kohdallaan. Tosin siinäkin suunnittelu on lähempänä 80-lukua kuin 00-lukua.
 Suosittelen edelleen vähän käytetty länsimaista 2T merkkipyörää.
 T:Heh harrastaja
 BTW:Mitäköhän tuokin todistaa kun ei täällä puhuta oikeilla nimillä ja nimimerkeillä? Sinäkin voit esittää mitä tahdot!Jotenkin se vain aina on niin että se Skai on pakko mainita, eikö? 
 Kävin sitä tutkimassa ja se on ihan samaa paskaa kuin kaikki muutkin kiinalaiset kun vertaa japseihin. Niin se vain on.
 Niin ja minä taas asun helsingissä ja ajelen omalla mopollani riihimäellä. Aivan; täällä on tosiaan monia ihmisiä jotka osallistuvat keskusteluun. Joillekin tämä voi olla uusi tieto.
- ViitsiIhme sälli kirjoitti:Jotenkin se vain aina on niin että se Skai on pakko mainita, eikö? 
 Kävin sitä tutkimassa ja se on ihan samaa paskaa kuin kaikki muutkin kiinalaiset kun vertaa japseihin. Niin se vain on.
 Niin ja minä taas asun helsingissä ja ajelen omalla mopollani riihimäellä. Aivan; täällä on tosiaan monia ihmisiä jotka osallistuvat keskusteluun. Joillekin tämä voi olla uusi tieto.Se sinun asuin paikka on pohjois-pohjanmaalla siinä Raahen kupeessa. Ei Helsingistä asti kannata Raahessa käydä töissä. Tulee turhan pitkät työmatkat. 
- Ajoin siitä oli hiihtolomallaViitsi kirjoitti:Se sinun asuin paikka on pohjois-pohjanmaalla siinä Raahen kupeessa. Ei Helsingistä asti kannata Raahessa käydä töissä. Tulee turhan pitkät työmatkat. Muuten en ole raahessa kyllä käynytkään. Mutta jos viittaat tuohon maahantuojaan niin käsittääkseni heillä ei edes ole tavaraa vielä? Ja sehän nyt on viimeinen paikka mistä mikään laite pitää ostaa. En minä ainakaan osta sieltä yhtään mitään. 
 
- samuraion mul on samurai 110cc 
- kgujjhgjholMulla apollo orion 50cc -09 ja täysin paska ei kannata ostaa mitään apollolta/kiinasta. pappiski toimii 10x paremmin. - kgujjhgjholMulla on orion 50cc - 09 ja toimii aivan saatanan hyvin. Kannattaa ostaa Apollo. 
- Uncle Benkgujjhgjhol kirjoitti:Mulla on orion 50cc - 09 ja toimii aivan saatanan hyvin. Kannattaa ostaa Apollo. Mun Derbi kulkee kurittomana 98km/h, pätkii teiän kaikkien Orionit viivoissa ihan helposti 4-vaihteella. Ei kannata ostaa tollasia Kiinan katiskoja, kaverilla on samanlainen ja sen kaasari räjähti kun ajo alamäkeen 55km/h... Ostakaa Derbi. 
- Valoja päälleUncle Ben kirjoitti:Mun Derbi kulkee kurittomana 98km/h, pätkii teiän kaikkien Orionit viivoissa ihan helposti 4-vaihteella. Ei kannata ostaa tollasia Kiinan katiskoja, kaverilla on samanlainen ja sen kaasari räjähti kun ajo alamäkeen 55km/h... Ostakaa Derbi. Ei tollasia riisikippoja kannata ostaa. Ei kulje mihinkää ja kaikki menee ihan paskaks. Kestää ku Mikki hiiri mike tysonin käsittelyssä. Ostakaa mbk x-limit . Meni teharin kanssa gps 115km/h . Paljo kestävämpi ku teijän vinosilmien vinoon rakentamat "rauta" romut . Tappakaa ittenne orion kuskit. Konkelitkin kulkee paremmin ylipainosen vanhan mummon alla. MBK x-limit tilalle vaan! 
 
- kiinalaisten puolestse riippuu lähes täysin siitä miten sää sillä ajat ja missä sää sillä ajat... jos sää raiskaat sitä 24h/7 nii ei kai siinä kestää mikään crossi, mut jos osaat ajaa nii se on ihan perfect ostos. mulla on ollu orion apollo 150cc jo 2v eikä oo ollu mitää vikaa - amis69jeeJa vitut toi paska mikään crossi oo ei jaksa ees vääntää ylämäkeen!!! Ja ei oo mahollista et orion kestää 2v ilman mitää vikaa, ku ei mikään muukaan kestä paitsi jos ei aja niin ku kuka tollatteella paskalla jaksaakaan ajaa!!!!! 
 
- manneneeEi tollasia riisikippoja kannata ostaa. Ei kulje mihinkää ja kaikki menee ihan paskaks. Kestää ku Mikki hiiri mike tysonin käsittelyssä. Ostakaa mbk x-limit . Meni teharin kanssa gps 115km/h . Paljo kestävämpi ku teijän vinosilmien vinoon rakentamat "rauta" romut . Tappakaa ittenne orion kuskit. Konkelitkin kulkee paremmin ylipainosen vanhan mummon alla. MBK x-limit tilalle vaan! ......... joku skootteri paska... harvat haluu jonku vaihteettoman paskaläjän menkööt vaikka 100000 kmh 
- Vuodenorionkuskijuu on mulla ainut ongelma on että monet ruuvit ja muut löystyy käytettäessä helposti ei oikestaa muuta huonoo ei oo mulla ainakaan hajonnut vielä 
- yyberaugustuunigterpMBK x-limit haisee vielä enemmän kuin ruotsi! ootko muuten koskaan miettinyt mitä eroa on mopolla ja 250cc kinkillä? sitähän minäkin 
- heionko Orion AGB-37-4 50cc crossi hyvä? 
- kokemusta on noistaitselläni on kokemusta kiinanvehkeistä.. sinä joka väität että 65cc kawassa on samanverran tehoa ku tuossa kinkissä niin paskaa kyllä puhut ! itsellä oli joskus 125cc samurai ja voitti viivoisssa 65cc kawan .. tosin jäi jo aivan reilusti 85cc !! nyt on samurai 250cc neste .. hyvä on.. alavääntöä pirusti.. raskaat välit on ja hyvin kiihtyy ja kulkee sen 110... - AnonyymiOta huomioon 65 kawas on kunnon alusta se on tarkoitettu 7-10 V ihmisille ei se tommosen läskin alla mee mihkää 
 
- hyvinkestänytonHienoa kirjoittaa vuosia vanhaan ketjuun, no, bittiavaruuteen mahtuu tätä jargonia. 
 Vuoden kokemus Orion 125cc leikki crossista.
 Hyvin on palvellut poikaa kun on tuolla mehtässä sillä leikkinyt.
 Kulutusosaa vaihtamalla pärjännyt, ketjua, ratasta, rengasta jne.
 Ei ole oikea crossi ei, mutta jos rahaa oli se 700e, niin mieluummin uusi leikki crossi, kuin 10v vanha oikea crossi.
 Käyttötarkoitus ja budjetti ratkaisivat, ei ole harmittanut hankinta, ja kun ei pojan tavoite ollut tulla crossikuskiksi, vaan räpätä mökin mehtissä.
 Kiitos.
- AnonyymiKaikki ketkä puhuu kiinanrosseista ei tiiä crossi sta paskaakaan ei teholla ole niin väliä vaan alustalla kiinanrosseista ei ole mitään laatu alustaa Ja lussu paska kone voitte vaan mennä viivalle vaikka 65cc crossin kaa sil kakspätkäl ni jäätte taakke 
- AnonyymiKiinan romut ovat yleensä todella huonoja kiinassa tehdään lapsityövoimalla kaikkea romua mopoista lentokoneisiin elä osta itselläni on aito Honda manki 
- AnonyymiJa itellä samurai ollu 125 cc 5 vuotta ja ei oo ikinä mitään muuta vaihtanut ku tulppia ja tuunannu tietenki 
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset779220
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905947
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1045515
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään384050
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut483995
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi783832
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät493679
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133070
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k582885
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral982859