Hei,
Minulla on ollut puolentoistakuukauden verran vatsakipuja. Ensin ne tuli aina ruokailun jälkeen, mutta sitten ne muuttuivat ihan kokoaikaiseksi kivuksi. eli siis sattuu koko ajan. pari viikkoa oli niin että sattui eniten ylös oikealle ja sitten lisänä tuntui koko mahassa kipua ja täyden tuntuista oloa ja turvotustakin. Sain lääkäristä Nexiumia ja kun olin syönyt sitä viikon niin kivut katosi...mutta sitten ne alle viikon päästä taas palasivat...nyt ei koske sinne oikealle ylös enää sen kovemmin kuin muuallekaan vaan joka paikkaan koskee silleen tasaisesti tai korkeintaa välillä saattaa olla paikka paikoin enemmän kipua...
miunulle tehtiin vaikka mitä tutkimuksia sairaalassa mutta eivät osanneet sanoa mistä kivut johtuisivat... epäilivät vatsakatarria tai sitten että olisi puhjennyt kysta...letkua en ole vielä niellyt niin lieköhän se sitten seuraavaksi edessä. leukosyytit ja tulehdusarvot minulla oli lievästi koholla muuten ei löydetty mitään. Osaisiko kukaan sanoa yhtään omasta kokemuksesta mikä minua saattaisi vaivata?
Oon yrittäny syödä puuroja ja muuta vatsaystävällistä mutta eipä ole apua juurikaan ollut.
Ole kiltti ja auta jos vaan sinulla on epäilyjä että mikä minulla voisi olla ja jos tiedät mikä auttaa niin neuvoja otetaan vastaan!
Kiitos jo etukäteen! :)
apua vatsakipuun
9
3727
Vastaukset
- tarvitaan
kiitos vaan vastauksesta,mutta en usko että kipuni johtuvat tuosta...
Olisiko jollain muulla lisää neuvoja???
- Tsiip
Minulla on hyvin samanlaisia oireita kuin sinulla, ja tehty useita tutkimuksiakin. Nyt lääkäri epäilee sappikiviä. Sappikivet eivät aina näy ultraäänitutkimuksessa, vaan esimerkiksi viipalekuvauksessa. Sappikivet voivat koostua erilaisista tekijöistä ja sijaitakin eri kohdissa, ja lisäksi oireet ovat yksilöllisiä:
http://www.poliklinikka.fi/?id=7317442&page=5331684 - Myös vatsakipuinen
Kokeilepa Silicaa akuuttiin vaivaan. Jatkuvasti käytettynä tasapainota emäs/happotasapainoa Pascoe-emäsjauheella. Minulla on nyt tämä kuuri meneillään ja tuntuu vähitellen helpottavan.
- hermot menee
kiitos vaan kovasti teille vastanneille!
Itellä tutkittiin ultralla kun epäiltiin sappea yms.juttuja mutta ei ultrassa löydetty mitään. Myös gynekologi tutki (myös ultrallakin) eikä sekään löytänyt muuta kuin hieman jotain nestettä vatsasta josta ne sitten alkoi epäillä puhjennutta kystaa vähäksi aikaa mutta sitten siitäkään ei puhuttu enää mitään.mutta joka tapauksessa sulkivat vissin sappivaivat pois kun ei ollut hirveesti täsmääviä oireita muuta kuin oikealla puolella oleva kipu(ja koko muun mahan kipu ja alaselkäkipu). Sitten veikkattiin vatsakatarria,mutta ei siitäkään ole varmuutta.
Ihmetyttää vaan että miksi välissä oli melkein viikon koskematta ja nyt on taas viikon koskenut?
pakko aamulla vissiin taas mennä lääkäriin kuuntelemaan lisää arvauksia... ei pysty istumaankaan kaikissa asennoissa kun tuntuu pahalta..
heitelkää vaan lisää neuvoja jos yhtään kuulostaa tutulta...Kiitos myös vielä jo vastanneille.. - pitkäaikaiset, vaihtelevat
Vuosia sitten koin samaa, kävin lääkärissä ja tutkimuksissa. Tilanne vaihteli päivittäin tutkivia lääkäreitäkin sairaalassa oli viisi.
Lääkärit eivät keksineet muuta kuin kokeilla umpisuolileikkausta ja sieltä se syyllinen löytyi.
Tilanne oli niin että välillä täytyi kävellä ihan kumarassa.
"Umpisuolen" leikkaus paljasti kroonisen tulehduksen. - auttaja
veikkaisin että pissatulehdus olisi kyseessä minulla oli sama vaiva mutta kun mentiin lääkäriin niin ne sanoi että pitää juoda tosi paljon vettä nytten minulla on vatsa kipeä mutta se johtuu ruoka myrkytyksestä. paranemisia =)
- MM
Selvisiköhän vaiva?
Itselläni samanlaisia oireita jo pitkään, nyt on ollut kipua jo nivusissakin.
Lääkärin juttusille en ole millään päässyt, mutta labrakokeissa selvisi että leukosyytit koholla 15.
On se kumma, että flunssan takia lääkärille pääsee samantien, mutta kun on oikeasti vaikea ja ehkä jopa vakava sairaus, niin joutuu odottelemaan kuukausi tolkulla. Ainakin jos on köyhä ja jatkuvasti PA. - Samavaiva
Selvisikö tilanne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004353
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611657
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696