Volvo Penta 230- 260 hp deisel.

kalle

Volvo vaiko joku muu vanhan deiselin tilalle.Uuden hinta noin 35 tuhatta vetolaitteen kanssa.Yamarin,Jenkkiläinen vai Italialainen vaihtoehto ?.Kukahan olisi etelä-suomessa luotettavin myyjä ja vaihtotyön tekijä.
Kiitoksia etukäteen vinkeistä

40

5141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 007

      koskaan sorru Italialaisiin (Amerikkalainen lähes yhtä huono vaihtoehto)! Itse valitsisin Japsin jos ei moottoriremontit ole se kesän kohokohta no:1. Omassa veneessäni on toistaiseksi ollut Volvon diesel joka on pelittänyt 100%:n varmuudella jo yli 3000 tuntia - siitä huolimatta seuraava kone on Japanissa valmistettu.

      • Kalle

        Onko Japsi paljon edullisempi.


    • mosa12

      minä soittaisin top-boat voi olla että löytyisi vähän käytetty volvo on hyvä palvelu

      • kusi12

        eikö se ole se mesta jossa koneetkin huolletaan paskaks ja sit vielä vittuillaan päälle ja ollaan niin maailmanomistajia että...! Ei vastailla puhelimeen eikä oteta vastuuta mistään ja sitä rataa...


      • Kalle

        Kiitos,pitää soittaa ja kysyä.


      • Tulentallaaja
        kusi12 kirjoitti:

        eikö se ole se mesta jossa koneetkin huolletaan paskaks ja sit vielä vittuillaan päälle ja ollaan niin maailmanomistajia että...! Ei vastailla puhelimeen eikä oteta vastuuta mistään ja sitä rataa...

        Ei minullakaan ole pelkästään hyvää sanottavaa, näin se vain on.


    • ja vertaa

      Koneissa on myös paljon teknisiä eroja. Uudet "common-rail" koneet on kevyempiä ja taloudellisempia.

    • jaska_40

      Mihin veneeseen olet moottoria etsimässä? Tämä on tärkeä tietää suosituksia annettaessa, koska eri moottorit sopivat erilaisiin veneisiin.

      • kalle

        31 flaikkari vene.yli 8000 kg.2 kpl moottereita.nyt on 2 x 200 volvo


      • veneessäsi
        kalle kirjoitti:

        31 flaikkari vene.yli 8000 kg.2 kpl moottereita.nyt on 2 x 200 volvo

        Mikä on eneesi vv-kulma?


      • vaihtoehtona Steyrin
        kalle kirjoitti:

        31 flaikkari vene.yli 8000 kg.2 kpl moottereita.nyt on 2 x 200 volvo

        valikoimista koneiden valintaa.


      • kilvessäkö
        kalle kirjoitti:

        31 flaikkari vene.yli 8000 kg.2 kpl moottereita.nyt on 2 x 200 volvo

        Oikea veneen paino pitäisi tietää.


      • jaska_40
        kalle kirjoitti:

        31 flaikkari vene.yli 8000 kg.2 kpl moottereita.nyt on 2 x 200 volvo

        Veneesi on melko raskas ja tarvitsee siten vääntävää moottoria. Itse olen sitä mieltä, että tässä tapauksessa kannattaa unohtaa Steyerit ja muut vastaavat koneet, joissa pienitilavuuksisesta perusmoottorista on otettu suuri teho. Nämä ovat hienoja moottoreita pienehköissä, kevyissä veneissä, mutta niiden vääntö ei riitä noin raskaan paatin liikutteluun ja epäilen kyllä kestävyyttäkin kovemmassa ajossa.

        Veneesi nykyiset koneet ovat kuusisylinterisiä 3,6 litraisia. Volvon tämänhetkisessä mallistossa AD41:stä vastaava kone on D4, joka tosin nykyään on tehty nelipyttyisestä 3,7 litraisesta perusmoottorista. D4:set ovat kokemukseni mukaan varsin vääntäviä ja asiallisia koneita. Ainoa itseäni häiritsevä ominaisuus on niiden melko voimakas ravistus pienillä kierroksilla, 6-sylinteriset käyvät huomattavasti kauniimmin. D4 on painoltaankin lähellä vanhoja kuusipyttyisiä Volvoja, kun taas D6:set ovat huomattavasti painavampia.

        Yanmarin mallistossa vaihtoehtoina ovat 6LP sarjan koneet, joista on kaksi tehoversiota. Tämä on 4,2 litrainen 6-pyttyinen kone, joka on teknisesti ns. edellisen sukupolven moottori ilman viimeisimpiä dieseltekniikan hienouksia. Yanmarin koneet ovat kuitenkin luotettavia ja perushyviä. Vetolaite on näissä Mercruiserin Bravo sarjaa. Yanmarilla on myös uusi kolmilitrainen BMW:n dieseliin perustuva uutuus. Tämä on erittäin hieno ja moderni moottori, mutta sekään ei oikein sinun veneeseesi sovellu.

        Mercruiserilta vaihtoehtona on D-Tronic 250. Tämä on 4,2 litrainen kuusipyttyinen VM:n tekemä kone. Teknisesti sekään ei edusta dieseltekniikan kärkeä, mutta hyvä ja luotettava kone sekin. Cruiseri ei väännössä pärjää Volvolle, joten jättäisin tämänkin kauppaan Fairlinen tapauksessa.

        Summa summarum, minun valintani osuisi tässä tapauksessa Volvon D4:siin. Minusta vaihtoehdoista sopivimmat moottorit tähän kokonaisuuteen.


      • Miksi pitäisi lisätä vielä
        jaska_40 kirjoitti:

        Veneesi on melko raskas ja tarvitsee siten vääntävää moottoria. Itse olen sitä mieltä, että tässä tapauksessa kannattaa unohtaa Steyerit ja muut vastaavat koneet, joissa pienitilavuuksisesta perusmoottorista on otettu suuri teho. Nämä ovat hienoja moottoreita pienehköissä, kevyissä veneissä, mutta niiden vääntö ei riitä noin raskaan paatin liikutteluun ja epäilen kyllä kestävyyttäkin kovemmassa ajossa.

        Veneesi nykyiset koneet ovat kuusisylinterisiä 3,6 litraisia. Volvon tämänhetkisessä mallistossa AD41:stä vastaava kone on D4, joka tosin nykyään on tehty nelipyttyisestä 3,7 litraisesta perusmoottorista. D4:set ovat kokemukseni mukaan varsin vääntäviä ja asiallisia koneita. Ainoa itseäni häiritsevä ominaisuus on niiden melko voimakas ravistus pienillä kierroksilla, 6-sylinteriset käyvät huomattavasti kauniimmin. D4 on painoltaankin lähellä vanhoja kuusipyttyisiä Volvoja, kun taas D6:set ovat huomattavasti painavampia.

        Yanmarin mallistossa vaihtoehtoina ovat 6LP sarjan koneet, joista on kaksi tehoversiota. Tämä on 4,2 litrainen 6-pyttyinen kone, joka on teknisesti ns. edellisen sukupolven moottori ilman viimeisimpiä dieseltekniikan hienouksia. Yanmarin koneet ovat kuitenkin luotettavia ja perushyviä. Vetolaite on näissä Mercruiserin Bravo sarjaa. Yanmarilla on myös uusi kolmilitrainen BMW:n dieseliin perustuva uutuus. Tämä on erittäin hieno ja moderni moottori, mutta sekään ei oikein sinun veneeseesi sovellu.

        Mercruiserilta vaihtoehtona on D-Tronic 250. Tämä on 4,2 litrainen kuusipyttyinen VM:n tekemä kone. Teknisesti sekään ei edusta dieseltekniikan kärkeä, mutta hyvä ja luotettava kone sekin. Cruiseri ei väännössä pärjää Volvolle, joten jättäisin tämänkin kauppaan Fairlinen tapauksessa.

        Summa summarum, minun valintani osuisi tässä tapauksessa Volvon D4:siin. Minusta vaihtoehdoista sopivimmat moottorit tähän kokonaisuuteen.

        painoa veneeseen, raahaamalla helvetillistä mottia mukana - ja ihan turhaan. viisas pääsee kevyeemmälläkin.


      • jaska_40
        Miksi pitäisi lisätä vielä kirjoitti:

        painoa veneeseen, raahaamalla helvetillistä mottia mukana - ja ihan turhaan. viisas pääsee kevyeemmälläkin.

        Olen kanssasi samaa mieltä, keveys on hyve venemoottoreissa. En silti laittaisi Fairlineen Steyr 256 K43:sta, joka antaa huipputehonsa 4500 kierroksella minuutissa. Moottori on varmasti hyvä, nykyaikainen ja laadukas, mutta en laittaisi tähän veneeseen. Voi olla että olen väärässä, sillä tämä on vain minun mielipiteeni. Kuitenkaan testituloksia tai käyttökokemuksia näistä ei taida Suomessa kauheasti olla, koska suomen venedieselien markkina on niin vahvasti Volvon hallussa.


      • tarvita, kun on saatu revittyä
        jaska_40 kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä, keveys on hyve venemoottoreissa. En silti laittaisi Fairlineen Steyr 256 K43:sta, joka antaa huipputehonsa 4500 kierroksella minuutissa. Moottori on varmasti hyvä, nykyaikainen ja laadukas, mutta en laittaisi tähän veneeseen. Voi olla että olen väärässä, sillä tämä on vain minun mielipiteeni. Kuitenkaan testituloksia tai käyttökokemuksia näistä ei taida Suomessa kauheasti olla, koska suomen venedieselien markkina on niin vahvasti Volvon hallussa.

        "kivireki" liikkeelle, kivireellä en tarkoita Fairlanea erikseen vaan yleensäkin noita vähän suurempia liukuvia perävetolaitteella olevia veneitä (ei siis loukkaus Fairlanea kohtaan ;) Yleensäkin tuonkin kokoluokan veneissä alkaa olla perävetolaitteet aikamoisia miinoja (oma mielipide). Mutta siitä huolimatta, melkein valitsisin Steyrin, tosin en tiedä edes hintaluokkaa .... muuta kuin hinnastosta, enkä tiedä onko noilla hinnastoilla kenellään toimittajalla mitään merkitystä. Olemme jääneet vähän "pimentoon" täällä pohjolassa juuri noiden muutavien hallitsevien merkkien vahvan kaupallisen aseman vuoksi, eli tieto maailmalla olevista hienouksista jää alkuun aina muutamien pelle pelottoman harteille ;) Mutta maailmalla on paljon mahtavaa tavaraa joka ei ole ennakkoluulojen vuoksi mennyt läpi meillä.


      • jaska_40
        tarvita, kun on saatu revittyä kirjoitti:

        "kivireki" liikkeelle, kivireellä en tarkoita Fairlanea erikseen vaan yleensäkin noita vähän suurempia liukuvia perävetolaitteella olevia veneitä (ei siis loukkaus Fairlanea kohtaan ;) Yleensäkin tuonkin kokoluokan veneissä alkaa olla perävetolaitteet aikamoisia miinoja (oma mielipide). Mutta siitä huolimatta, melkein valitsisin Steyrin, tosin en tiedä edes hintaluokkaa .... muuta kuin hinnastosta, enkä tiedä onko noilla hinnastoilla kenellään toimittajalla mitään merkitystä. Olemme jääneet vähän "pimentoon" täällä pohjolassa juuri noiden muutavien hallitsevien merkkien vahvan kaupallisen aseman vuoksi, eli tieto maailmalla olevista hienouksista jää alkuun aina muutamien pelle pelottoman harteille ;) Mutta maailmalla on paljon mahtavaa tavaraa joka ei ole ennakkoluulojen vuoksi mennyt läpi meillä.

        Steyrin koneita on kyllä maailmalla kehuttu ei siinä mitään. Vaatii vaan jonkin verran "urheiluhenkeä" ja rohkeutta laittaa veneeseensä koneet, joiden soveltuvuudesta ko. veneeseen ei ole mitään tietoa tai takeita. Kyseessä on kuitenkin tässä tapauksessa asennuksineen noin 70-80 teur hankinta. Mutta jos kysyjällä riittää rohkeutta siihen, niin voi hyvinkin olla että Steyrin koneilla saa Fairlineen erittäinkin hyvän kokonaisuuden.


      • oikea?
        kilvessäkö kirjoitti:

        Oikea veneen paino pitäisi tietää.

        6,350kg on suurin löytynyt veneen todelinen paino.


      • tehtaan sivuilta, eipä
        jaska_40 kirjoitti:

        Steyrin koneita on kyllä maailmalla kehuttu ei siinä mitään. Vaatii vaan jonkin verran "urheiluhenkeä" ja rohkeutta laittaa veneeseensä koneet, joiden soveltuvuudesta ko. veneeseen ei ole mitään tietoa tai takeita. Kyseessä on kuitenkin tässä tapauksessa asennuksineen noin 70-80 teur hankinta. Mutta jos kysyjällä riittää rohkeutta siihen, niin voi hyvinkin olla että Steyrin koneilla saa Fairlineen erittäinkin hyvän kokonaisuuden.

        vaadi paljoakaan rohkeutta koneen hankinta, eikä taatusti joudu miksikään "koekaniiniksi". Nuohan ovat aika järjestäen vaativissa olosuhteissa hiotuneita ja kehittyneitä moottoreita. Samaa ei voi juurikaan sanoa näistä Volvon muunnelmista aiheesta, jotka ovat enemmän tai vähemmän päivitettyjä versioita 60-luvun moottoreista.


      • kalle
        kilvessäkö kirjoitti:

        Oikea veneen paino pitäisi tietää.

        Tankki 800 litraa , rojut.ns.kuivapaino on 8000


      • kalle
        jaska_40 kirjoitti:

        Veneesi on melko raskas ja tarvitsee siten vääntävää moottoria. Itse olen sitä mieltä, että tässä tapauksessa kannattaa unohtaa Steyerit ja muut vastaavat koneet, joissa pienitilavuuksisesta perusmoottorista on otettu suuri teho. Nämä ovat hienoja moottoreita pienehköissä, kevyissä veneissä, mutta niiden vääntö ei riitä noin raskaan paatin liikutteluun ja epäilen kyllä kestävyyttäkin kovemmassa ajossa.

        Veneesi nykyiset koneet ovat kuusisylinterisiä 3,6 litraisia. Volvon tämänhetkisessä mallistossa AD41:stä vastaava kone on D4, joka tosin nykyään on tehty nelipyttyisestä 3,7 litraisesta perusmoottorista. D4:set ovat kokemukseni mukaan varsin vääntäviä ja asiallisia koneita. Ainoa itseäni häiritsevä ominaisuus on niiden melko voimakas ravistus pienillä kierroksilla, 6-sylinteriset käyvät huomattavasti kauniimmin. D4 on painoltaankin lähellä vanhoja kuusipyttyisiä Volvoja, kun taas D6:set ovat huomattavasti painavampia.

        Yanmarin mallistossa vaihtoehtoina ovat 6LP sarjan koneet, joista on kaksi tehoversiota. Tämä on 4,2 litrainen 6-pyttyinen kone, joka on teknisesti ns. edellisen sukupolven moottori ilman viimeisimpiä dieseltekniikan hienouksia. Yanmarin koneet ovat kuitenkin luotettavia ja perushyviä. Vetolaite on näissä Mercruiserin Bravo sarjaa. Yanmarilla on myös uusi kolmilitrainen BMW:n dieseliin perustuva uutuus. Tämä on erittäin hieno ja moderni moottori, mutta sekään ei oikein sinun veneeseesi sovellu.

        Mercruiserilta vaihtoehtona on D-Tronic 250. Tämä on 4,2 litrainen kuusipyttyinen VM:n tekemä kone. Teknisesti sekään ei edusta dieseltekniikan kärkeä, mutta hyvä ja luotettava kone sekin. Cruiseri ei väännössä pärjää Volvolle, joten jättäisin tämänkin kauppaan Fairlinen tapauksessa.

        Summa summarum, minun valintani osuisi tässä tapauksessa Volvon D4:siin. Minusta vaihtoehdoista sopivimmat moottorit tähän kokonaisuuteen.

        Volvo on ollut 1. vaihtoehto. Muitten merkkien hinnat vaan pienemmät.


      • sekä v-kulma pitäisi vielä ...
        kalle kirjoitti:

        Tankki 800 litraa , rojut.ns.kuivapaino on 8000

        Valmistajan kilven kokonaispaino ja konesuositukset sekä v-kulma pitäisi vielä selvittää ennen valintaa.


      • niin kuin muissakin koneissa.
        jaska_40 kirjoitti:

        Steyrin koneita on kyllä maailmalla kehuttu ei siinä mitään. Vaatii vaan jonkin verran "urheiluhenkeä" ja rohkeutta laittaa veneeseensä koneet, joiden soveltuvuudesta ko. veneeseen ei ole mitään tietoa tai takeita. Kyseessä on kuitenkin tässä tapauksessa asennuksineen noin 70-80 teur hankinta. Mutta jos kysyjällä riittää rohkeutta siihen, niin voi hyvinkin olla että Steyrin koneilla saa Fairlineen erittäinkin hyvän kokonaisuuden.

        Etsivät kyllä sopivan muuttorin noista vaihtoehdoista. Omin nokkineen ei ole syytä noin isossa hankinnassa koittaa löytää oikeita vaihtoehtoja. Omakohtaisessa vertailussa jäivät Volvot ja Mercruiserit yms. meillä suuret merkit jalkoihin. En kyllä valinnut Steyriäkään, mutta ihan loppumetreille oli mukana. Heiltä loppuivat vaan moottoritehot vähän kesken (ei paljon n. 20 hv/kone). Luultavasti olisivat saaneet kyllä puristettua sen "ruuvaamalla" koneestaan. Minulle tuli/tulee lisäksi sisämoottorit V-vaihteella.


      • ja painot
        jaska_40 kirjoitti:

        Veneesi on melko raskas ja tarvitsee siten vääntävää moottoria. Itse olen sitä mieltä, että tässä tapauksessa kannattaa unohtaa Steyerit ja muut vastaavat koneet, joissa pienitilavuuksisesta perusmoottorista on otettu suuri teho. Nämä ovat hienoja moottoreita pienehköissä, kevyissä veneissä, mutta niiden vääntö ei riitä noin raskaan paatin liikutteluun ja epäilen kyllä kestävyyttäkin kovemmassa ajossa.

        Veneesi nykyiset koneet ovat kuusisylinterisiä 3,6 litraisia. Volvon tämänhetkisessä mallistossa AD41:stä vastaava kone on D4, joka tosin nykyään on tehty nelipyttyisestä 3,7 litraisesta perusmoottorista. D4:set ovat kokemukseni mukaan varsin vääntäviä ja asiallisia koneita. Ainoa itseäni häiritsevä ominaisuus on niiden melko voimakas ravistus pienillä kierroksilla, 6-sylinteriset käyvät huomattavasti kauniimmin. D4 on painoltaankin lähellä vanhoja kuusipyttyisiä Volvoja, kun taas D6:set ovat huomattavasti painavampia.

        Yanmarin mallistossa vaihtoehtoina ovat 6LP sarjan koneet, joista on kaksi tehoversiota. Tämä on 4,2 litrainen 6-pyttyinen kone, joka on teknisesti ns. edellisen sukupolven moottori ilman viimeisimpiä dieseltekniikan hienouksia. Yanmarin koneet ovat kuitenkin luotettavia ja perushyviä. Vetolaite on näissä Mercruiserin Bravo sarjaa. Yanmarilla on myös uusi kolmilitrainen BMW:n dieseliin perustuva uutuus. Tämä on erittäin hieno ja moderni moottori, mutta sekään ei oikein sinun veneeseesi sovellu.

        Mercruiserilta vaihtoehtona on D-Tronic 250. Tämä on 4,2 litrainen kuusipyttyinen VM:n tekemä kone. Teknisesti sekään ei edusta dieseltekniikan kärkeä, mutta hyvä ja luotettava kone sekin. Cruiseri ei väännössä pärjää Volvolle, joten jättäisin tämänkin kauppaan Fairlinen tapauksessa.

        Summa summarum, minun valintani osuisi tässä tapauksessa Volvon D4:siin. Minusta vaihtoehdoista sopivimmat moottorit tähän kokonaisuuteen.

        Lopulliseen suorituskykyyn vaikutta myös potkurit aika paljon.
        Mercruiser 250 hv - 588 kg
        FNM 250 hv - 380 kg
        Iveco 230 hv 405 kg
        Steyr 250 hv 436 kg
        Toyota Nanni 275 hv 548 kg
        Volvo 260 hv 660 kg
        Yamaha 275 hv 558 kg
        Yanmar 260 hv 408 kg
        Ja tuplakoneasennuksessa painon vaikutus on kaksinkertainen. Eli painoero keveimmän (FNM) ja raskaimman (Volvo)välillä on 280 kg x 2 = 560 kg.
        Painolla on suora vaikutus plaanin nousuun aj suorituskykyyn. Tiiskeri joutui jatkamaan runkoa, jotta se kantaisi uuden D-4 Volvon. Samoin Targa jatkaa nyt runkoa.


      • jaska_40
        ja painot kirjoitti:

        Lopulliseen suorituskykyyn vaikutta myös potkurit aika paljon.
        Mercruiser 250 hv - 588 kg
        FNM 250 hv - 380 kg
        Iveco 230 hv 405 kg
        Steyr 250 hv 436 kg
        Toyota Nanni 275 hv 548 kg
        Volvo 260 hv 660 kg
        Yamaha 275 hv 558 kg
        Yanmar 260 hv 408 kg
        Ja tuplakoneasennuksessa painon vaikutus on kaksinkertainen. Eli painoero keveimmän (FNM) ja raskaimman (Volvo)välillä on 280 kg x 2 = 560 kg.
        Painolla on suora vaikutus plaanin nousuun aj suorituskykyyn. Tiiskeri joutui jatkamaan runkoa, jotta se kantaisi uuden D-4 Volvon. Samoin Targa jatkaa nyt runkoa.

        Tottakai moottorien paino vaikuttaa suorituskykyyn, mutta vaikutuksen suuruus riippuu kovasti veneestä. Veikkaan että kysyjän Fairline ei ole erityisen herkkä muutaman sadan kilon lisäpainolle. Lisäksi on niin, että luettelemistasi moottoreista kevein eli FNM on käytännön suorityskyvyltään alakynnessä verrattuna Cruiseriin tai Volvoon. En tiedä antaako moottori ihan luvattua tehoa tai kuinka paljon perävetolaite siitä haukkaa, mutta moottorilla saavutettava käytännön suorituskyky ja huippunopeus kyllä jää kilpailijoiden vastaavista. Tästä on kokemuksia parista jenkkiveneestä.


      • lisäkilolle. Ei ole kovinkaan
        jaska_40 kirjoitti:

        Tottakai moottorien paino vaikuttaa suorituskykyyn, mutta vaikutuksen suuruus riippuu kovasti veneestä. Veikkaan että kysyjän Fairline ei ole erityisen herkkä muutaman sadan kilon lisäpainolle. Lisäksi on niin, että luettelemistasi moottoreista kevein eli FNM on käytännön suorityskyvyltään alakynnessä verrattuna Cruiseriin tai Volvoon. En tiedä antaako moottori ihan luvattua tehoa tai kuinka paljon perävetolaite siitä haukkaa, mutta moottorilla saavutettava käytännön suorituskyky ja huippunopeus kyllä jää kilpailijoiden vastaavista. Tästä on kokemuksia parista jenkkiveneestä.

        kantava perä tuossa veneessä. Ongelmia on ollut yleensä noiden FNM;n (pari tapausta tiedossa) kanssa, kun on haluttu säästää ja käytetty vanhaa bensakoneesta periytynyttä perälaitetta joka on väärillä valityksillä. Hakemalla oikeat välitykset ja potkurit - homma pelittää niin kuin muillakin ... halvemmalla ja vähemmillä korjauskustannuksilla. (lähinnä Volvoon verrattuna)


      • potkurit on tärkeitä
        lisäkilolle. Ei ole kovinkaan kirjoitti:

        kantava perä tuossa veneessä. Ongelmia on ollut yleensä noiden FNM;n (pari tapausta tiedossa) kanssa, kun on haluttu säästää ja käytetty vanhaa bensakoneesta periytynyttä perälaitetta joka on väärillä valityksillä. Hakemalla oikeat välitykset ja potkurit - homma pelittää niin kuin muillakin ... halvemmalla ja vähemmillä korjauskustannuksilla. (lähinnä Volvoon verrattuna)

        ja tehoa pitäisi olla sen verran, ettei tarvi ajaa kaasu pohjassa.


      • ABF
        Miksi pitäisi lisätä vielä kirjoitti:

        painoa veneeseen, raahaamalla helvetillistä mottia mukana - ja ihan turhaan. viisas pääsee kevyeemmälläkin.

        Aika tarkkaan ja hyvin jaska_40 asiansa perusteli, tietystikin olisi mukavaa jos tekisit samoin, eli perustelisit asiasi.

        Olisi kuitenkin näillä spekseillä tasan jaska_40 linjoilla.


      • ABF
        kalle kirjoitti:

        Volvo on ollut 1. vaihtoehto. Muitten merkkien hinnat vaan pienemmät.

        Volvo toimivin ja luotettavin - apua myös saa kohtuullisen hyvin.

        Tuossa veneessä massaa sen verran, ettei siihen noita pikkuisia kierrosdieseleitä oikein voi suositella. Tosin tuplakoneet auttavat hiukan asiaa, mutta jos lähtee lelulinjalle löytyy volvolta D3-malliston setit, jotka ovat noiden kierrokoneiden kanssa vertailukelpoisia.


    • tristan315

      Tietääkö joku, kun vähän väliä Volvo Penta 260 tehot loppuu. Kun painaa diaknoosi nappia tehot palaa ja silti ei virheitä näy.Koko kesän välillä matkan aikana 4 sen kertaa 2t matkalla

      • SeOnD3Ominaisuus

        Jos vikaa ei saada korjattua kolmanteen päivitykseen mennessä, sitä kutsutaan dokumentoimattomaksi piirteeksi.


      • SeOnD3Ominaisuus kirjoitti:

        Jos vikaa ei saada korjattua kolmanteen päivitykseen mennessä, sitä kutsutaan dokumentoimattomaksi piirteeksi.

        Volvo D3 ei taida olla 260 toistaiseksi.


      • Näpytinvirhekokö
        ABF kirjoitti:

        Volvo D3 ei taida olla 260 toistaiseksi.

        Eikä deiseleitä ole yhtäkään :D


    • asdtynbv

      Agco power (sisu diesel) siinä hyvä vaihtoehto, löytyy hyviä ja edullisia kotimaisia koneita, joissa vääntöä riittää. Kestää isältä pojalle. Idäntie turussa myy ja asentaa ko. koneita.

      • AvainlippuakoPukkaa

        Tehdäänkö nuo moottorit, ja marinoidaanko ne tosiaan suomessa, suomalaisilla osilla - noin niinkuin pääsääntöisesti ? Vai onko normaalia "kotimaista" tuotantoa ja tuotteita - made in China.


      • bvcytry
        AvainlippuakoPukkaa kirjoitti:

        Tehdäänkö nuo moottorit, ja marinoidaanko ne tosiaan suomessa, suomalaisilla osilla - noin niinkuin pääsääntöisesti ? Vai onko normaalia "kotimaista" tuotantoa ja tuotteita - made in China.

        Kyllä ne suomessa tehdään ja marinoidaan. Nokian Linnavuoressa,tehty jo iät ajat.


      • jususki

      • Vähän jytyjä tehoonsa nähden tuohon kysyjän veneeseen, lisäksi taitaa olla osaaminen parempaa akselipuolella, vetolaitteet ei taida oikein "istua".

        Noinkohan ovat myös kunnon suomalaisen tuotteen tavoin, täysin metsään hinnoiteltuja.


      • manmanc

        Edullisempia ovat kuin volvon lelut


      • manmanc kirjoitti:

        Edullisempia ovat kuin volvon lelut

        Ei vaan taida olla oikein sopivaa perälaitteistoa - akselivetoisena varmastikin voisi olla aivan hieno vaihtoehto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2248
    2. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1863
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

      Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1500
    4. Viulu vaiennut

      Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1487
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

      Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1208
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1144
    7. Kyllä tekee kipeää

      Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1096
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

      Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1074
    9. Luotatko kaivattuusi?

      Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      929
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

      siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      922
    Aihe