Keskenmeno + tyhjennys

-.-

Sain keskenmenon muutama viikko sitten, alkoi vuotamaan hiukan. Sitten vuoto lakkasi.
Viikko sen jälkeen kävin tekemässä uudestaan verikokeen, jonka mukaan minun pitäisi olla raskaana, joten varattiin taas uusi aika ultraan.
Siellä selvisi, että enään tyhjä sikiöpussi jäljellä.
Kaavintaan en suostu, ja lääketieteellinen tyhjennys taitaa valitettavasti olla ainoa vaihtoehto.

Olisin kyllä kiinnostunut luontaistuotteista, jotka voisivat tyhjentää kohdun, vierastan tuota lääketieteellistä tyhjennystä niin paljon.

Tietääkö joku mitä voisi kokeilla?
Kuitenkin tahdon vielä mahdollisuuden uudestaan raskautua!

12

1970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä pelkäät?

Mitä vierastat lääkkeellisessä tyhjennyksessä? Siinä käytetään samaa systeemiä, kuin synnytyksen käynnistämisessä. Eli supistukset aloitetaan lääkkeillä. Tapletit laitetaan emättimeen, ja sen myötä kohdun suu aukeaa ja kohtu tyhjenee. Tämän jälkeen palautuu hyvin nopeasti. Itse tulin uudelleen raskaaksi jo seuraavassa ehjässä kuukautiskierrossa.

Toki toimenpide on todella kivulias, mutta jos teet sen sairaalassa, on mahdollisuus vahvoihin särkylääkkeisiin. Itse halusin olla kotona. Tuskaa oli, mutta sehän on vain ohimenevää.

• odottaminen!

Luonto kyllä hoitaa aikanaan kuolleet romppeet ihan itse ulos, ja kohtu jää hyvään kuntoon seuraavaa raskautta ajatellen.

Voi viedä muutaman viikon. (näin itselläni) Itse tulin heti perään raskaaksi ilman kuukautisia ja nyt olen pienen pojan äiti.

• riskipeliä

Siis toki niinkin voi käydä että riittäisi odottamalla, mutta tulehdusriski on olemassa. Pieni osakin raskauspussista joka kohtuun jää, saattaa sen tulehduksen aiheuttaa, ja tulehdushan vaatii sitten taas toisenlaisia lääkehoitoja...eli ojasta allikkoon..jos nimittäin syy on se että ei lääkeitä halua mihinkään käyttää.

• Riskit
        riskipeliä kirjoitti:

Siis toki niinkin voi käydä että riittäisi odottamalla, mutta tulehdusriski on olemassa. Pieni osakin raskauspussista joka kohtuun jää, saattaa sen tulehduksen aiheuttaa, ja tulehdushan vaatii sitten taas toisenlaisia lääkehoitoja...eli ojasta allikkoon..jos nimittäin syy on se että ei lääkeitä halua mihinkään käyttää.

Jos sitä kohtua ei saada tyhjennettyä voi tosiaan tulla tulehdus joka taas voi aiheuttaa lapsettomuutta.
        Parempi se on tyhjentää joko kaavinnassa tai lääkkeillä.

• parempi,
        Riskit kirjoitti:

Jos sitä kohtua ei saada tyhjennettyä voi tosiaan tulla tulehdus joka taas voi aiheuttaa lapsettomuutta.
        Parempi se on tyhjentää joko kaavinnassa tai lääkkeillä.

Ei se oikeasti parempi ole, mutta nyky-nössö sukupolvi tekee kaiken jo vasten luontoa.

Norm. alatiesynnytyskin on oikeasti se parempi kuin että keisarinleikataan turhaa.

Parempi on makuasia.

• ..........
        parempi, kirjoitti:

Ei se oikeasti parempi ole, mutta nyky-nössö sukupolvi tekee kaiken jo vasten luontoa.

Norm. alatiesynnytyskin on oikeasti se parempi kuin että keisarinleikataan turhaa.

Parempi on makuasia.

Kyllä sitä ennesaikaan sai nainen vaikka kuolla kohtu tulehdukseen ellei käynyt niin hyvä tuuri että selvisi hengissä mutta jäi sitten lapsettomaksi.

Jos "luonto" päättää tappaa naisen tai vahingoittaa kohtua niin siihenkö ei pidä lääkärin puuttua?

• ja toinenkin
        .......... kirjoitti:

Kyllä sitä ennesaikaan sai nainen vaikka kuolla kohtu tulehdukseen ellei käynyt niin hyvä tuuri että selvisi hengissä mutta jäi sitten lapsettomaksi.

Jos "luonto" päättää tappaa naisen tai vahingoittaa kohtua niin siihenkö ei pidä lääkärin puuttua?

ei kukaan noin ollut väittänyt. Tuon vedit itse omasta hatustasi.

Sanoinpahan vaan että kyllä se toimii ihan odottamallakin, ja jälki on luonnonluomaa. Itselläni toimi mainiosti. Ja tulin sen jälkeen heti raskaaksi ilman menkkuja, ja nyt olen pienen pojan äiti.

Onko kauhean vaikeeta kässätä, että lääketiede ei ole pyhää, vaan ilman sitäkin, norm. asioista esim synnytys, selviää? Ei sitä ole pakko joka paikkaan tuputtaa.
        Lapsia syntyy tähän maailmaan ihan ilman lääketiedettäkin vielä tänäpäivänäkin. Ja toiselta kädeltä sitten voi olla niinkin huono säkä, että kaavinta menee pieleen. Minkäs teet? on niitä sattunut. On jouduttu kaapimaan ties kuinka monta kertaa. Onpa jopa kaapimalla aiheutettu lapsettomuutta. Totuus tämä on.

• 4/8

Kyllä kaavinnan jälkeen on vielä mahdollisuus uuteen raskauteen. Minulle tehtiin muutama vuosi sitten keskeytyneen keskenmenon vuoksi kaavinta rv 14 . (lääkkeellinen tyhjennyt ei enää noilla viikoilla ole mahdollinen.) Kaavinta jouduttiin tekemään hyvin perusteellisesti, jotta kaikki saatiin pois. Sen jälkeen olen saanut ihanan poikavauvan, vaikka ikääkin on jo sen verran, että hedelmällisyys ei ole enää parhaimmillaan.

Jos jätät tyhjentymisen luonnon hoidettavaksi, on sinulla erittäin suuri kohtutulehdusriski, ja jos niin käy, voit joutua kaavintaan. Ja kohtutulehdus jo yksistäänkin voi aiheuttaa lapsettomuutta, ja varsinkin jos sen yhteydessä joudutaan tekemään kaavinta.

Se lääkkeellinen tyhjennys on kai sinun tilanteessasi se pienimmän riskin vaihtoehto.

• voi aiheuttaa

lapsettomuutta. Ja onnituessaan kohdun luonnollinen tyhjentyminen kyllä kiistatta jättää kohdun parhaimpaan kuntoon uutta raskautta varten.

Googlatkaa se, niin näette että kyllä lääkärit tätä vaihtoehtoa suosittavat.

• every

Mut kaavittiin 10/06 tuulimunan takia.
      Kaavinta on nopea ja kivuton toimenpide.
      Eikä vuotokaan yleensä oo hirveän runsasta
      jälkeepäin, että siinä mielessä itse
      pidin kaavintaa parhaana vaihtoehtona.

Luontaistuotteisiin en luottaisi niinkään.
      Kohtu saattaa tulehtua ja pahimpana
      vaihtoehtona se joudutaan poistamaan,
      ja silloin lastensaannin saa unohtaa.

Suosittelisin luottamaan
      vaan lääketieteeseen.

• keskenmenon kokenut

Mulle laitettiin aamulla emättimeen noita keskenmenon käynnistäviä lääkkeitä ja minulle kätilö sanoi sen olevan prostaglandiinihormonia, jota normaalistikin keskemenon/synnytyksen yhteydessä kehossa muodostuu. Saa aikaan vuodon alkamisen (lääke laitettiin n 8.30 ja vuoto alkoi n. 14.30) Toistaiseksi minulla ei ole ollut kuukautiskipua kummempaa oiretta, tosin särkylääkettä sain sairaalassa. Mielestäni tämä vaihtoehto luonnollisin, koska itse en halunnut jäädä odottelemaan kohdun omatoimista tyhjentymistä, jossa kuulemma tulehdusriski korkealla. Itse suosittelen! Voimia kaikille km kokeneet

• Savon tyttö

Moi!

Mulla oli aikanaan keskenmeno raskausviikolla 9 ja alkio poistettiin kaavinnalla. Toinen vaihtoehto olisi ollut se lääkkeillä tehtävä tyhjennys. Sitä en halunnut, koska lääkärin mukaan tyhjentyminen saattoi tapahtua vasta parin päivän päästä ja se varmasti olisi ollut kivuliasta kaiken sen henkisen tuskan lisäksi. En halunnut pitää yhtään pitempään kuollutta alkiota sisälläni kun oli pakko. Halusin siksi kaavinnan ja se oli kohdallani hyvä ratkaisu. Toimenpide tehtiin päiväkirurgisella yleisanestesiassa. Itselleni kaavinnasta ei jäänyt mitään haittoja tms. Eli jos pitäisi valita, edelleen valitsisin kaavinnan. Muilla saattaa olla huonoja kokemuksia kaavinnasta, mutta minulla näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      246
      2219
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      192
      1684
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      47
      1319
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1035
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      826
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      810
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      790
    8. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      766
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      760
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe