Vaikuttaako sepram käytökseen?

Olen vähentänyt sepram-lääkitykseni 60mg:sta 20mg :aan viime syksyn aikana. Olemme ystävieni kanssa pohtineet vaikuttaako vahva lääkitys käytökseen..Tuntuu, että saatoin olla lääkityksen aikana röyhkeämpi, itsekkäämpi, karskimpi jne. Ja nyt kun olen vapautumassa tästä lääkityksen alaisesta tilasta on morkkis niin paha, että itkettää usein. Varmasti on syynä myös se, että mieliala on nyt matalammalla. Mutta olisi kiinnostavaa kuulla jos jollakin muulla on kokemuksia, että sepramin käyttö olisi vaikuttanut jollain tapaa itsesäätelyyn?voisi ehkä auttaa morkkikseenkin kun ei koko ajan ruoskisi itseään huonosta käytösestä.Kiitos jos jaksatte vastata! Ja kaikille sepramin käyttäjille: ehkä minulla oli vain väärä lääkitys juuri minulle.
3319
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

SSRI-lääkkeet tekivät mm. minusta käytön aikana itsevarmemman ja sitä kautta otin tyhmiäkin riskejä elämässä ja sosiaalisessa kanssakäymisessä. Olen päätynyt siihen, että ahdistuneisuutta lievittävässä vaikutuksessaan sepram yms. lääkkeet blokkaavat samalla sosiaalisia varoitushuutoja aivoissamme ja siten saavat meidät enemmän merimiesmäisiksi.

Äänestä
  • Kiitos vastauksesta. Eli nyt vaan koitetaan kestää tää morkkis hengissä. Vähän kun ois puol vuotta kestävä darra yks kaveri kommentoi kun oli lopettanu lääkityksen. Mut ehkä joskus viel pystyy antaa itselleen anteeksi..

    Äänestä

Vaikuttaa tottakai. Minä olen syönyt 20-40 mg välillä lääkettä. Kun lääke vielä toimi, niin olin rohkea, ajelin rohkeasti autolla, pidin itsestäni huolta ja ulkonäköni kiinnosti minua. Nyt sitten, kun lääke ei enää toimi, niin en enää jaksa pitää huolta itsestäni...kiukuttaa kaikki, ahdistaa yms. siis lääkkeen vaihto edessä. Mutta ei kyllä harmita..kohan saisi takaisin tuon olon, että "olen melkein työkuntoinen taas"

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Hirveä morkkis kirjoitti:

Olen vähentänyt sepram-lääkitykseni 60mg:sta 20mg :aan viime syksyn aikana. Olemme ystävieni kanssa pohtineet vaikuttaako vahva lääkitys käytökseen..Tuntuu, että saatoin olla lääkityksen aikana röyhkeämpi, itsekkäämpi, karskimpi jne. Ja nyt kun olen vapautumassa tästä lääkityksen alaisesta tilasta on morkkis niin paha, että itkettää usein. Varmasti on syynä myös se, että mieliala on nyt matalammalla. Mutta olisi kiinnostavaa kuulla jos jollakin muulla on kokemuksia, että sepramin käyttö olisi vaikuttanut jollain tapaa itsesäätelyyn?voisi ehkä auttaa morkkikseenkin kun ei koko ajan ruoskisi itseään huonosta käytösestä.Kiitos jos jaksatte vastata! Ja kaikille sepramin käyttäjille: ehkä minulla oli vain väärä lääkitys juuri minulle.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu