Nyt riittää!

Siis tuo rakkaan äidinkielemme syrjiminen - kun noita tietotekniikkapuolen palstoja seuraa, niin apuaaa, siellä pikkunörtit ja kait isommatkin käyttävät estoitta viesteissään englanninkielisiä ilmaisuja, vaikka saman voisi sanoa suomeksikin.

Tässä esimerkkejä *yrjöttää lukeakin noita*:

"installoida" - asentaa

"uninstalloida" - poistaa esim. joku ohjelma koneesta, purkaa asennus

"reinstalloida" - asentaa uudelleen

"updeitata" - päivittää

"muista bootata kone tämän jälkeen" - käynnistä kone uudelleen

Yök - ei enempää, sillä söin juuri.....

Kysyn vaan, miksi ei oma äidinkieli kelpaa?

Mitä ihme hohtoa tuossa on, siis - ei ymmärrä ei.....

Selittäkää te vaikka ajankuluksenne - mä olen niin p*******n vanhoillinen....

Musiikkia unohtamatta: etsin tästä Shadowsin versiota - en löytänyt, kotona VHS-arkiston kätköissä on kotivideotallenne vuodelta -80 - Hank Marvin pistää parastaan siinä, mutta tämä löytö on lähinnä sitä.

Pakko sanoa tämäkin: katsoessa tuon kaverin kitarankäsittelyä tuli mieleen yhdeltä ns. alan foorumilta otsikko "Esa Pulliaisen alkeellinen vibrakammen käyttö"....., ei hän tee ymmärtääkseni mitään "alkeellisesti" ja ei ole olemassa yhtä ainoaa ja oikeaa tapaa käyttää kampea.
Kukin tavallaan - eläköön valinnan vapaus....

http://youtube.com/watch?v=-sizs7i9Qyo

Ei enempiä tänään - huomenta jälleen...., t. MM.

24

1317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musta Ritari

unisex. Onko se lyghennys University Sexistä eli yliopisto seksistä vai mistä?

• verditti

USB-portti sai minut sekoamaan konsepteissani, kun törmäsin siihen eka kerran. Itsetietoisen myyjän alentuva hymy seuraa minua vielä joskus uniinikin, nyt vuosia myöhemmin.
      Minä tyhmä kun kyselin liitintä, pistoketta tai taisin käyttää jopa aivan anteeksiantamatonta töpselinimitystä.

• unohdin alan myyjät - sama juttu heilläkin.....

Et ole tyhmä etkä nöyryytetty kuin kenties ko. myyjän mielestä - hän vaan sattui olemaan kauniisti sanottuna ymmärrysrajoitteinen....

• on vasta neljäs

kieli mitä käytän päivittäin on joskus
      helpomoi käyttää jonkun muun kielen sanaa mutta tuollaisiin ei sentään sorru
      m d evk

• Alien-8

taitaa olla olemassa yksi kone-englanninkielinen ilmaisu,jonka luullakseni kaikki Suomalaiset vähänkin tietokoneisiin perehtyneet käyttäjät tuntevat.Ainakin Win95 ja Win98 ajoilta.Se on FORMATOINTI,elikkä kiintolevyn täydellinen tyhjennys.Ysikasin aikoina minäkin jouduin tekemään sen useammankin kerran,kun systeemi kaatui kokonaan:)

Ai niin..huomenta piti myös sanomani.

• minunkin työpaikallani

Minä menin töihin firmaan, jossa puhutaan päivittäin jotain "outoa mongerrusta".
      Meillä epäillään, että "onkohan minulla kompetenssia tuohon ja tuohon hommaan."
      Meillä on liikuttavan paljon "tahtotiloja" eri asioita kohtaan. Mikä ihmeen tahto ja tila? EIkös sitä voi perinteisin sanoin pyrkimys, toive tai pelkkä tahto ilmaista?
      Pomokin toivottaa lomalle lähtiessä, että viettäkää sittn oikein "laatuaikaa". Täytyykö vaopaa-aikaakin oikein jollain mittarilla mitata? Eikö vain voi olla ja löhöillä?
      Meilläkin "installoidaan" , tehdään "setupeja", "ignoorataan", "skeduloidaan", ratkaistaan erilaisia "keissejä"...

• ja niistä suomalaisin on tämä

"outoa mongerrusta" - tuo kuvaa parhaiten koko viestisi sanomaa.

Mitenkähän pomosi tai kuka nyt sitten tahansa "vieraskielinen" työpaikallasi onkaan suhtautuisi, kun ottaisit asian esille, eli "kyllä minä suomea osaan ja lienee parasta, että sinäkin pysyttelet siinä..." *pätkä Tuntemattomasta*

• ex_er1

se on nykyään vaatteiden ja ruuan suhteen. Välillä kun katsoo jotain vaatetarjousta niin ei kyllä tiedä mistä rytkystä on kyse. On kaikenmaailman legginsiä ja stringiä sun muuta.

• "mr.nylkynen"

ongelmia koska en saa syödä muuta kuin porkanaa ja apilaa kakki muu on kielletty.
        Puketumiseen en panosta virttynyt punainen
        verkkapuku jonkn ostin kirppikseltä 2001 kestää loppu elämän.Siinä lukee selässä Ähtärin-Valpas

• ex_er1
        "mr.nylkynen" kirjoitti:

ongelmia koska en saa syödä muuta kuin porkanaa ja apilaa kakki muu on kielletty.
        Puketumiseen en panosta virttynyt punainen
        verkkapuku jonkn ostin kirppikseltä 2001 kestää loppu elämän.Siinä lukee selässä Ähtärin-Valpas

oikeesti mullakaan ole ongelmia kummankaan suhteen;o) ostan rytkyt yleensä kirpparilta kanssa ja ruokaa ostan sen minkä taatusti tien mitä on. Elikkäs pottuja ja läskisoosii sen olla pitää;o)

• Qupoliin

noi lapselliset aakkosten käytöt. Esimerkiksi p:een ja k:oon muuttaminen joksikin muka hauskemmaksi. Yök.

• i-v atte

mutta kuunteleppas joskus tuota nuorisoa, vaikka kaupankulmilla niin ihmetyttää, että kuka niitä enää ymmärtää..

• "mr.nylkynen"

niin puhe kuin häpykielessäkin
      Rautalanka on edelleen isänmaallista
      mutta se on myös taivaallista.
      Kitaran käsittelystä en muuta osaa sanoa
      E Pulliaisen käsissä kitara ELÄÄ

• kiitos Nylkynen jälleen.

Tyylisi on pettämätön - enkä minäkään kumma kyllä kitaran käsittelystä osaa muuta sanoa, on ollut kunnia seurata E.P:n työskentelyä todella läheltä......

• Olemme valtaosin samaa mieltä aloitukseni aiheesta (eri mieltä saa toki olla!), ja kukaan ei puhu youtubesta mitään....

Jatkakaa....

• Viivi.
    • olen. En sit millään ymmärtänyt mitä tarkoittaa tietsikkaohjelman lokalisointi. Tyhmäkin tajuaa että se tarkoittaa sitä kun ohjelma käännetään jollekin kielelle niin että ne paikalliset ihmiset sit ymmärtää mitä siinä sanotaan.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe