ovat alkaneet toimia "tahmaisesti". Lasi on puhdas, samoin pyyhkijät, mutta pyyhkijöiden liike on kuin siirappia pyyhkisi. Missä mahtaa olla vikaa?
Tuulilasin pyyhkijät
5
2615
Vastaukset
- JMT
vivuston "saranapaikkoihin" ja puhallinmoottorin johdon sähköliittimiin suihkaus CRC:tä tai vastaavaa.
Jollei auta, niin tauti on kuolemaksi, eli pyyhinmoottori on sökö.- Vesku
liukastetta ja katsotaan miten käy. Ei uskoisi että 70000 ajetussa -99 mallissa alkaisi jo tuo pyyhkijän moottori hajota, tosin auto on parhaillaan maalauksessa kun kontti alkoi "kukkia". Laatuauto?
- hadfe
Vesku kirjoitti:
liukastetta ja katsotaan miten käy. Ei uskoisi että 70000 ajetussa -99 mallissa alkaisi jo tuo pyyhkijän moottori hajota, tosin auto on parhaillaan maalauksessa kun kontti alkoi "kukkia". Laatuauto?
Kuuluu olevan tyypillistä VAG-konsernin autoissa, että pyyhkijän moottorit/akselit hajoaa. Samaten ikkunoiden nostimien moottorit....
- jacce1971
hadfe kirjoitti:
Kuuluu olevan tyypillistä VAG-konsernin autoissa, että pyyhkijän moottorit/akselit hajoaa. Samaten ikkunoiden nostimien moottorit....
1. Koeta pitkänokkaisella öljykannulla saada tirautettua juoksevaa öljyä pyyhinvivuston akseleille. Nimenomaan siihen yläsaumaan missä pyyhkimen akselit menevät pyyhinvivuston holkkeihin.
2. Jos yllämainittu ei auta, täytyy irroittaa koko varsisto ja öljytä edellä mainitut akselit purkamisen jälkeen.
Varsiston irroittaminen käy työstä. Joudut irroittamaan tietokoneboxin tieltä pois ja sittenkin tekee tiukkaa saada vivusto pois. Vinkki: irroita sähkömoottorin akselin päässä oleva mutteri ja akselissa oleva veivi. Näin saat vivuston vähän pienemmäksi ja helpommin ulos.
Itse pyyhkimien akselit pystyy irroittamaan kun poistaa lukkosokan ja naputtelee akselit pois holkeistaan. Puhdista ja öljyä akselit ja holkit ja avot, taas pelaa. - Mikko1958
jacce1971 kirjoitti:
1. Koeta pitkänokkaisella öljykannulla saada tirautettua juoksevaa öljyä pyyhinvivuston akseleille. Nimenomaan siihen yläsaumaan missä pyyhkimen akselit menevät pyyhinvivuston holkkeihin.
2. Jos yllämainittu ei auta, täytyy irroittaa koko varsisto ja öljytä edellä mainitut akselit purkamisen jälkeen.
Varsiston irroittaminen käy työstä. Joudut irroittamaan tietokoneboxin tieltä pois ja sittenkin tekee tiukkaa saada vivusto pois. Vinkki: irroita sähkömoottorin akselin päässä oleva mutteri ja akselissa oleva veivi. Näin saat vivuston vähän pienemmäksi ja helpommin ulos.
Itse pyyhkimien akselit pystyy irroittamaan kun poistaa lukkosokan ja naputtelee akselit pois holkeistaan. Puhdista ja öljyä akselit ja holkit ja avot, taas pelaa.Suurkiitos Jacce1971 neuvoistasi. Sain kuntoon tahmean Audi A6:n pyyhkimen vivuston, kun laitoin CRC:tä pyyhkimen vivuston yläsaumaan. Audicenterissä olisivat ottaneet tästä työstä yli 300€:a
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274