Hirv. painonnousu loppuraskaudessa

Toista kertaa raskaana

JAIKS!

Ekaa odotellessa painonnousu oli kovaa lähinnä alkuvaiheessa keskiraskauden aikana, viimeisen kahden kuukauden aikana ei painoa enää tullut kovin montaa kiloa.

MUTTA NYT, toista mukeloa odotellessa on paino alkanut nousemaan ihan hirveätä tahtia ihan näinä muutamina viimeisinä viikkoina (tällä hetkellä menossa rv. 37 0). Siis ei mitään muutamaa grammaa vaan ihan reippaasti suunnilleen 1,5kg viikossa.

Muilla vastaavia kokemuksia????

En mielestäni syö yhtään sen enempää kuin aikaisemminkaan, päinvastoin, kun ummetus on niin hirmuinen, ettei voi oikein muuta nautiskella kuin nestemäisiä ja helposti "läpitulevia". Painonnousu ei johdu ummetuksestakaan, tänään oli neuvola ja painoa oli taas tullut viikossa kilon verran lisää... vaikka juuri kahtena edellisenä päivänä olin "tyhjentänyt suolet" Laxoberonilla. Elikkä todellinen painonnousu olisi oikeasti ollut varmaan kolmen kilon luokkaa, ellen edellisinä päivinä olisi oikaissut suoliani :)

Hemppa laskee hälyyttävästi. Mutta turvotusta ei ole, eikä kohonneita paineitakaan... eikä valkuaista virtsassa.

Mistä ihmeestä on kyse, kasvaako tenava tosiaan mahassa NIIN hirveästi näin loppuviikoilla vai onko iskenyt jokin "läskittymis-vaihe"???

Noloa kysellä, kun minunhan pitäisi olla jo "kokenut" odottaja, joka jakelee MUILLE neuvoja, eikä ihmettele omia ongelmiaan :)

Lähtöpaino oli 79kg, nyt painoa noin 95kg. Pituutta minulla 176cm. Elikkä painonnousu neuvolan mukaan ihan kohtuullista, eivätkä edes vielä ole huomautelleet asiasta... mutta itteäni hirvittää!!!

6

10774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • christine83

painonkanssa kamppailen ja osotan kolmatta rv 32 ja itse sen kyllä voinen myöntää,että ruokaa syön paljon ja usein!on tehnyt koko raskauden mielei syödä kaikkea hyvää joten paino mulla nusussa aika laillakun vertaan aikasempiin.
      eli mun mitat on 160\50 ja paino täl hetkel 62kg!mulle tulee taas pieni vauva joten ei se ainkaan vauvaan mene =)
      turvotusta on muutei niin paljoa...mulle tulee viikossa n.600g ja viime neuvolassa kilo viikossa..kauhistuttaa vaan et mitä se paino näyttää sit lopussa!ei kiva.
      mä kun luulin et loppua kohden painon nousu tasaantuu,mutta ei näköjään kaikilla..

• huhti vaavi 08

paino laski useamman kilon ja sitten on vähän noussut ihan siinä sallitussa.nyt on sitten alkanut 30rv:n jälkeen tulemaan se 1 kilo viikossa tai vähän alle. Mutteivat neuvolassa pitäneet hirveän pahana kun monille tulee painoa jopa se 20 kiloa ja kun itsellä kuitenkin aluksi tippui paino. Ja ilmeisesti noiden sinun viikkojen aikaan vauva lisää taas rutkasti painoaan niin voi johtua siitä. Jokainen raskaus on erilainen että vaikka kokemusta olisi niin ei voi silti kaikkea tietää kun on suuriakin eroja 1. ja 2.lasta odottaessa :)

• memma86

Täällä mennään viikolla 36 6 ja tänään neuvolassa painoa oli tullut viikossa reilu kilo! Aiemmin aina tullut suunnilleen 600g. Että kyllä tällä on muitakin :) Alku paino oli 51kg, nyt tullut noi 12-13kg lisää. Itse en koe syöväni yhtään sen enempää kun ennenkään. Toivottavasti painon nousu pysyy siinä kilo per viikko eikä nouse enempää :) No, pianhan ne kilot kuitenkin suurelta osin lähtee kun pikkunen syntyy. :) Hyvää loppuodotusta!!

• +30kg

Minä lihoin 30 kiloa yhdeksän kuukauden aikana.

Lähtöpaino oli 55, sairaalaan menin 85, ulos pääsin 78.

Kuudessa kuukaudessa lähti 18 pelkällä imetyksellä. Neljä kuukautta sen jälkeen, yhä imettäen, -0. Ainakin maitoa riittää näillä vararavinnoilla!!

Siis yhä plakkarissa 5 lähtöpainosta; tuskin enää lähteekään =(

Mullekin tuli aikamoisia määriä joka viikko lisää, mutta kertaakaan ei neuvolasta hätäilty. Loppuraskaudesta meni melkein 2kk sängyn pohjalla, kun paikat ei enää kestäneet.

• Toista kertaa raskaana

Nooh, jos tässä sitten vain sinnittelisi ja antaisi painon nousta sen verran kuin haluaa nousta. Ei oikein osaa syömättömäksikään heittäytyä.

Tuo selkähän tässä juuri huolettaakin, alkanut jo temmppuilemaan ja jos painoa vielä kertyy lisää, niin huonosti käy... varsinkin kun tuota "ykköstä" pitää vieläkin nostella niin turkasen paljon.

Pedataan vaikka sitten sille, niinkuin sanoit, että imettäessä lähtee painoa (ja hiuksetkin päästä) :)

Itsellänikin ensimmäisen raskauden kilot tosiaan lähtivät noin vuodessa, ihan ilman laihduttamista... saas nähdä miten käy tällä kertaa.

• Jihuuu

Itselläni tuli loppuraskaudessa pari kiloa ja yksi kilo lisää pongahti viikossa - sellainen turvotus, että piti ottaa sormukset pois. Synnytyksen jälkeen synnärille jäi 6kg ja hikoilin muutamassa päivässä loput raskauden myötä tulleet 4kg, plus seuraavan puolen vuoden (täysimetys) aikana 8kg eli kyllä ne kilot poiskin lähtee, kroppa vaan vähän kerää ekstraa tulevaa koitosta varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe