e-ville kauppa

Mä vaan

Hei! sellasta kyselisin että onkio kellään nettikauppa e-ville.hk:sta kokemuksia? Olen suunnitellut tilaavani sieltä mp4 soittimen.. maksaa vain 35€ 2gt muistilla!!! mutta en ole varma uskallanko kuitenkaan sijoittaa rahojani kyseiseen tuotteeseen, eli kaikki jolla on kokemusta kyseisen kaupan tuotteista, kertokaa mielipiteenne:)

119

10427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinasta terveisiä

      se on halpa kiinalainen mp3 soitin. Jos 35€ postikulut on mielestäsi sopiva hinta sellaiseta niin siitä vaan tilaamaan. Eivätpä 2G merkkisoittimetkaan paljon enempää maksa vaikka kävisit lähikaupasta hakemassa.

      Mp4 soittimen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä vaikka sellaisena kiinlaiset sitä markkinoivat mutta kyseisessä maassa saa käyttää lyijymaalia lasten purulehuihin joten pientä nuo "mp4" kusetukset ovat sen rinnalla.

      • Mä vaan

        Juu no tarkoitus olikin alunperin ostaa mp3-soitin lenkkikaveriksi.. onko siis niin että se ei näytä mitään videopätkiä?


      • minävain.
        Mä vaan kirjoitti:

        Juu no tarkoitus olikin alunperin ostaa mp3-soitin lenkkikaveriksi.. onko siis niin että se ei näytä mitään videopätkiä?

        Ostin 39e mp4-soittimen kameralla e-villestä. maksu on helppoa ja paketti lähtee sitten postiin. eli jos ostat sen 35e soittimen, se sisältää jo VALMIIKSI postikulut itsessään, eli et joudu maksamaan postikuluja erikseen. Jos sen soittimen tiedoissa e-villessä lukee että se soittaa videoklippejä, niin kyllä se soittaa. Itselläni mp4-soitin lähti eilen tulemaan tänne päin ja siitä ilmoitettiin. Hyvät kokemukset minulla ainakin tästä kaupasta


      • Mä vaan
        minävain. kirjoitti:

        Ostin 39e mp4-soittimen kameralla e-villestä. maksu on helppoa ja paketti lähtee sitten postiin. eli jos ostat sen 35e soittimen, se sisältää jo VALMIIKSI postikulut itsessään, eli et joudu maksamaan postikuluja erikseen. Jos sen soittimen tiedoissa e-villessä lukee että se soittaa videoklippejä, niin kyllä se soittaa. Itselläni mp4-soitin lähti eilen tulemaan tänne päin ja siitä ilmoitettiin. Hyvät kokemukset minulla ainakin tästä kaupasta

        Kävin myös tilaamassa sen. Ajattelin että meni syteen tai saveen nii tilaan =) nyt vain pakettia odotellessa =) Ainakin sain sähköpostia että pakettisi on lähetetty ja toimitusaika oli noin viikko..


      • onneton webbikauppa
        Mä vaan kirjoitti:

        Kävin myös tilaamassa sen. Ajattelin että meni syteen tai saveen nii tilaan =) nyt vain pakettia odotellessa =) Ainakin sain sähköpostia että pakettisi on lähetetty ja toimitusaika oli noin viikko..

        jos tuo sun webbikauppasi on niin surkea että aikaa riittää kirjoitella kahden päivän välein samaa paskaa asiakkaana esiintyen tyyliin "mä tilasin just ja tää toimii tosi upeesti" niin kantsiskohan hakea oikea työpaikka vaikka lidlin kassalta?

        Palstan säännöt kieltävät ylipäätänsä mainostamisen saati sitten kiinalaisten tekeleiden kauppaamisen mp4 soittiminia mitä ne eivät ole.


      • ö-ville
        minävain. kirjoitti:

        Ostin 39e mp4-soittimen kameralla e-villestä. maksu on helppoa ja paketti lähtee sitten postiin. eli jos ostat sen 35e soittimen, se sisältää jo VALMIIKSI postikulut itsessään, eli et joudu maksamaan postikuluja erikseen. Jos sen soittimen tiedoissa e-villessä lukee että se soittaa videoklippejä, niin kyllä se soittaa. Itselläni mp4-soitin lähti eilen tulemaan tänne päin ja siitä ilmoitettiin. Hyvät kokemukset minulla ainakin tästä kaupasta

        11€ vai 27€


        http://www.e-ville.hk/mp3-soittimet/3047-diel-beat-new-mp3-player--mp3-soitin-radiolla.html

        tai täältä:

        http://www.dealextreme.com/p/stylish-clip-on-0-8-lcd-mp3-player-with-fm-radio-blue-2gb-33216


      • Surkeaa toimintaa
        onneton webbikauppa kirjoitti:

        jos tuo sun webbikauppasi on niin surkea että aikaa riittää kirjoitella kahden päivän välein samaa paskaa asiakkaana esiintyen tyyliin "mä tilasin just ja tää toimii tosi upeesti" niin kantsiskohan hakea oikea työpaikka vaikka lidlin kassalta?

        Palstan säännöt kieltävät ylipäätänsä mainostamisen saati sitten kiinalaisten tekeleiden kauppaamisen mp4 soittiminia mitä ne eivät ole.

        Joo täysin samaa mieltä ! Huijattu olo koko hommasta.


      • Anonyymi

        E-Ville kokemuksia - http://tonzes.com/evillefi.htm Hyvä asiakaspalvelukokemus viime ostoskerran perusteella, takuuhuolto toimi mallikkaasti ja uusi drone tuli postissa vaurioituneen tilalle. Edellistenkin tilausten perusteella suositeltava kauppa, hyvällä valikoimalla ja kilpailukykyisilla hinnoilla. Toimitukset nopea ja sitä mitä luvataan. Suosittelen.


    • asiakasasasa

      yhden tietokonekomponentin olen e-villestä tilannut. Kaikki sujui hyvin. Kiinalaisissa "merkittömissä" MP4-soittimissa laatuasiat todella perseellään. Yhden olen HongKongista tilannut. Ensimmäinen kappale ei toiminut ollenkaan ja pitkällisen meilitaistelun jälkeen suostuivat antamaan palautuskoodin. Itse jouduin maksamaan postikulut. Uuden sain tilalle n. 3viikon odottelun jälkeen.
      Soittimen käyttöliittymä erittäin hidas, näppäimien painallusten jälkeinen viive jopa n.10s (etenkin jos muisti lähes täynnä). Vaihdettuani käyttiksen XP:stä Vistaan, en ole saanut enää siirrettyä soittimelle mitään tiedostoja, tämä voi tosin olla käyttiksestä johtuva vika. En suosittele noita halpismitäliemerkittömiäpaskoja. Sijoita muutama euro enemmän ja osta ns. merkkituote, olet paljon tyytyväisempi.

    • Puskis
      • Tapio L

        Täältä löytyy kattava vertailu e-villen hinnoista ebay:hin verrattuna, aika hurjaa luettavaa:

        samahalvemmalla.webnode.com


      • köyhät_kyykkyyn

        no sehän on selvästi käynnyt suomessa kauppakoulun, hintakerroin 4-6 tai niin paljon ku ilkeää vetää välistä.. ;)


    • ostanut

      joo itse asiassa tänään tuli tilaamani mp4 villen kaupasta.tilaamisesta ja tuotteen toimitus aika kotiovelle ,tasan viikko.laitteesta sen verran,että täysin toimiva.eikä hintakaan päätä huimaava.vain 29.90€ ainakin ite aion jatkossa tilata eletroniikkaa kyseisestä kaupasata.suosittelen muillekin.kyllä uskaltaa .ei mee rahat hukkaan.

      • lars4

        Oiskohan tää e-villen oma mainos. Aivan surkeita soittimia kyseiset romut!


    • Sebaus

      Mä ja broidi ostettiin tuolta mp3 -soittimet.
      Kummankin 35mm jakki-liitäntä ( se minne kuulokkeiden piuha menee) on surkeaa laatua, hajosi kummassakin muutaman käyttökerran jälkeen.
      Noh sain toisen kolvattua takaisin kuntoon mutta ei sekään kauaa kestänyt.

      Laitteen kosketusnäyttö on säälittävän huono, 20 sek saa hakata sormella näyttöä eikä siltikään meinaa toimia ja väärät napit painautuvat..
      Näyttökin bugittaa biisien nimien kanssa..
      Ainoa positiivinen on tässä hinta/kapasiteetti -suhde.

      Nyt mulla on tässä täysin teipattu liimahirviö johon hankin ja kolvasin uuden jakkiliitännän.

      En suosittele.

    • no_more54

      Itse tilasin E-willestä mini tabletin heinäkuussa ja vieläkään ei ole tullut. Olen ollut yhteydessä heidän asiakaspalveluun ja siellä seliteltiin jotain Shanghain yliopistojen välisistä olympialaisista ja sen takia toimitus on nyt kestänyt 3 kuukautta.

      En todellakaan tilaa kyseisestä puljusta enää mitää ja en voi suositella kellekkään!!!

    • AVVR100

      Itselläni on ollut tosi positiivinen kokemus tuosta e-villestä. Tilasin sieltä mini tabletin joka toimi alkuun hyvin kunnes siinä oli joku näyttövika. Laitoin asiakaspalveluun viestiä ja sieltä vastattiin ihan asiallisesti. Laiteelle annettu palautus koodi ja postimaksuakaan en joudu maksamaan. Asiakaspalvelu ollut tosi ystävällistä ja muutenkin tuossa kaupassa on hinta-laatu suhde kohdillaan. Itse suosittelen ja aion jatkossakin ostaa tuolta pikku elektroniikka ostoksia.

      • ...

        Näyttää vähän siltä että e-villen porukat itse lähettelee omaa puljuaan kehuvia viestejä ja yleensä just joulun alla että edes jotkut hyväuksoiset hölmöt menisivät tilaamaan halpoja mutta huonoja joululahjoja heiltä.


      • you too
        ... kirjoitti:

        Näyttää vähän siltä että e-villen porukat itse lähettelee omaa puljuaan kehuvia viestejä ja yleensä just joulun alla että edes jotkut hyväuksoiset hölmöt menisivät tilaamaan halpoja mutta huonoja joululahjoja heiltä.

        e-villen pojat seuraavat medioita tarkkaan ja inttävät joka palstalla missä näkevät tuotteidensa kritiikkiä. Se kuuluu sen firman liikeideaan. Riskillä ostat jos sieltä ostat.


    • Nevernever

      Älkää ikinä ostako tästä kaupasta yhtään mitään! Toimitusajat viikkoja.Tuotteet halpaa kopiopaskaa. Jos tuote on viallinen, niin on lähes mahdotonta saada rahojaan takaisin. :( :(

    • ripi rapi

      Halpoja ihan vitun huonolaatuisia tavaroita, kaksi vehjettä tilattu, molemmat toimimattomia paskoja. Ei voi kuin ihmetellä, miten tuollaista sontaa viitsitään kaupitella. Ihme, että ao. firma on edes pystyssä. Tavaran laatu on kuin neuvostoliitossa.

    • evvk

      e-ville ukisee vastaan kun heidän paskoja tavaroitaan moittii. Kannattaisi miettiä, onko järkevää kaupitella kiiltävää sontaa rahaa vastaan. Varoitan kiinalaisista halpisromuista ja tästä kiinalaisten e-ville kätyristä. Naurettavin esitys oli, kun hankin eri liikkeestäö kiintoavainsarjan, made in china. Arvelin, että kai siellä kiinan nyrkkipajoissa lapsityövoimalla maaluolassa ja hökkelissä edes sellainen osataan tehdä tyrimättä. Kuinka ollakaan, kasasin lasten kiinalaisen keinun, jossa oli siis kaikki kiinalaista tekniikkaa, niin avain, kas kummaa, jäi lopullisesti kiinni mutteriin. Eipä lähde edes takomalla irti. china people thank you. lesson learned.

      Nämä ressukat jotka kiinalaista paskaa myyvät, eivät ota huomioon toimintansa seurauksia. Jotain näille pitäisi tehdä, kun tietäisi että mitä. Eiksje e-villen herkkähipiäiset huijarit ?

      • rane5

        Itse odotellut pakettia 3 kuukautta. Sähköposti on ainoa yhteydenottomuoto koko kioskiin. En suosittele!


    • Tiina.

      En tilaa koskaan sellaisesta verkkokaupasta mitään, johon ei ole puhelinnumeroa! Varsinkaan e-villestä josta saa odotella tilauksiaan kuukausitolkulla.

    • No Wille

      Ostin taannoin liikkeestä vahvistimella varustetun kaiuttimen, joka oli rikki jo tullessa.
      Ilmoittaessani siitä liikkeeseen ja vaatiessani uutta laitetta, ei takuu näyttänyt pelaavan mitenkään ja yhteyden pito oli vaikeaa ja jos vastasivat kyselyyni, olise ylimalkaista ja jopa ylimielistä.

      Laite olisi täytynyt laittaa jonnnekin Hong Kongiin omalla kustannuksella ja silleen.
      Päätin kärsiä sen nahoissani ja vältän loppu elämäni menemästä moisen "verkkokaupan" sivuille. Että tällainen tappaus.

    • A. Tapanila

      Itse olen tilannut tähän mennessä kolmesti. Kahdesti tavara tuli alle viikossa. kerran kesti kolme viikkoa. Itsellä ei ole mitään valitettavaa ja tuotteet ovat pelannee hyvin.

    • surkea kauppa

      eipä ole kahteen kuukateen kuulunut mitään omasta paketista joten en suosittele!!

    • selvää KUSETUSTA

      tein testin että mitä tapahttu kun mollaan e-villellä yhtä tuotetta joka oli flip coveri samsung galaxy s 3:een. Tuotteesta saa antaa palautetta tuotekuvauksesta ja klikkasin muutaman kerran sitä oranssia kolmiota. Mutta mitä olikaan tapahtunut muutaman päivän päästä? Oranssin kolmion vieressä oli numero 0 eli sitä oli klikattu 0 kertaa vaikka pari päivää sitten siinä oli numero 2. Tämä on selvä merkki siitä e-ville yrittää kusettaa hyvä uskoisia asiakkaita että tuote on hyvä. Se on merkki siitä että kusettaminen n e-villen ainoa tapa selvitä markkinoilla. Mielestäni tuollainen asiakkaitten huijaaminen pitää kieltää lailla, mikäli kielletään (siis tälläkin hetkellä) niin e-villen perustaja kuuluisi vankilaan tai hänen pitäisi saadat isot sakot tai tulli ei saa päästää e-villen paketteja tullin lävitse

    • jere20131

      Kannattaa todella miettiä kahdesti ennen kuin tilaa, olen 2 kertaa ostanut e-ville.com:ista ja todella harmistunut tuotteiden laatuun. Vaikuttaa että siellä myydään paljon tavaraa joka on niin heikkolaatuista ja huonosti suunniteltua että niitä ei olisi koskaan pitänyt tähän maailmaan valmistaakkaan. Onko ekologista tilata lentokoneella Aasiasta tuollaista RIHKAMAA? Kun hieman kalliimmalla hinnalla voi ostaa laatua joka TOIMII, ei heti harmita ja hajoa heti. Toivottavasti ihmiset käyttäisivät hieman enemmän aivojaan ikuisen halpa-halpa-halpa! -ajattelun sijaan... Halvalla saa juuri sitä mitä tilaa, eli p**kaa... :(

    • kinkkiä

      Odottanut kohta kaksi kuukautta yhtä helvetin kameraa,eipä vaan kuulu.
      Palkkasivat varmaan jonkun 10 vanhan tekemään sitä ja lähettivät sen sitten aasipostilla Suomeen,toivottavasti ei tule paljon lunta ettei aasin pito huonone.

    • höynäytetty

      Ei voi enää suositella. Oli pari vuotta sitten vielä kohtuullinen.

    • Sanna
      • varokaa!

        Ei kannata tilata! Oma tilaus "ollut matkalla" jo kaksi kuukautta eivätkä ole palauttaneet rahoja! Nyt asia kuluttaja-asiamiehellä.


      • susa
        varokaa! kirjoitti:

        Ei kannata tilata! Oma tilaus "ollut matkalla" jo kaksi kuukautta eivätkä ole palauttaneet rahoja! Nyt asia kuluttaja-asiamiehellä.

        Ei kannata ostaa tuosta huijauspuljusta mitään!!!omakohtaista kokemusta on.pistävät perintään laskuja vaikka et ole ostanut koko tuotetta.!ei puhelinnumeroa johon voisit ottaa yhteyttä?itse laitoin 3 emailia joihin en koskaan saanut vastausta.tuotteet ovat pelkkää paskaa.rikosilmoituksen teen heistä poliisille!ÄLKÄÄ OSTAKO!!!!!


    • pettyny_asiakas

      kyllä tuotteet on tullu perille yleensä mutta nytten kyllä paketilla kestää aika kauan tulla eli en suosittele enää myöskään e villeä. eka kerta toimii hienosti mutta sitten se toinen ei välttämättä niin hienosti.

    • ToimitukseenPettynyt

      Tilasin yhden tabletin. Toimitus kesti n. 2 kuukautta, hyvityksenä tarjottiin 5 € alennuskuponkia. Missään vaiheessa tilausprosessia ei kerrottu tullauksesta (täytyyhän ihmisellä tajuta tämä!). Sen verran viisastuin, että tilaan vastaisuudessa tuotteet Suomesta (maksan hieman enemmän) ja saan tuotteen varmasti luvatussa toimitusajassa.

    • tumppi3

      olen ollut monasti yhteydessä e villeen maksoin tuotteen ja siitä on kohta 2kk aikaa tuotetta en ole saanut enkä viestiä heiltä olisin halunnut rahani takaisin en suosittele että kukaan tilaa heiltä mitään!!!

    • re_pettyny_asiakas

      Ekas kun kysyn missä paketti menee nii sanottii että se palautettii josatai ku joku kiinan posti sekoile jne. kas kummaa nyt sieltä lähti vaan osa tilauksesta vaikka alun perin ollu kaikki!???? laitoin viestiä niille nii alko tulee tavaraa ohanseki pää asia että jotain edes tulee :D

    • obd

      Kuukauden odottelun ja viestittelyn jälkee paketissa oli viallinen obd testeri.Laite oli jäljistä päätellen yritetty korjata tuloksetta.En suosittele firmaa, pettymys oli suuri.

    • 3+19
    • disappointed

      Verkkokaupassa googlen suosimat sivustot rahastaa kunnolla, eli sivustot jotka ovat joko google -mainoksella ekana tai sitten vaan optimointi on ollut onnistunut.
      esimerkiksi ostin Samsung Trend suojakuoret eräästä nettikaupasta ja maksoin niistä 13.90, sitten kaveri sanoi että hän osti samat toisesta nettikaupasta 8.60 eli siis hintaeroa 5,40 !!!
      No tämä mistä ostin tuli google haulla ekaksi ja menin sitten siihen lankaan, jatkossa katson ainakin kaksi sivua kun käytän google hakua !!!
      Aika paljon häviää, jos aina ostaa ekan sivun firmoilta !

    • ????

      Useemmaan viikon ollut tavara kateissa. En uskalla suositella.

    • ????

      Onko eville ja kiinatukku lopettaneet?

    • adssadf456

      www.weddingdressesmore.com Fiestasta olen ite muutaman kerran tilannu, sekä tytölleni että itselleni, ihan suht edullisia on ja tosi kauniita, kauniimpia vielä luonnossa kuin kuvissa. Tässä niiden nettisivut: www.weddingdressesmore.com

      • putkautettu

        e-villessä ei mielestäni ilmoiteta sitä, että yli 22e tuotteista eu:n ulkopuolelta on tehtävä tulliselvitys ja maksettava alv. tulliselvityksen teko on työlästä ja vero on maksettava verkkopankin kautta. muuten tavara ei tule.hinta kyllä peritään ostettaessa, sen jälkeen ostaja jää oman onnensa nojaan. älkää luulko että tavara tulee suomesta,tulee kiinasta ja samalla vaivalla sen tilaa itsekin kiinasta.e-ville vetää välistä.


      • asiakas since 2010
        putkautettu kirjoitti:

        e-villessä ei mielestäni ilmoiteta sitä, että yli 22e tuotteista eu:n ulkopuolelta on tehtävä tulliselvitys ja maksettava alv. tulliselvityksen teko on työlästä ja vero on maksettava verkkopankin kautta. muuten tavara ei tule.hinta kyllä peritään ostettaessa, sen jälkeen ostaja jää oman onnensa nojaan. älkää luulko että tavara tulee suomesta,tulee kiinasta ja samalla vaivalla sen tilaa itsekin kiinasta.e-ville vetää välistä.

        e-ville toimii itse kiinassa ja alvi on myös merkitty niiden sivuilla tuotteen hinnan vieressä ja tarkisin, että vielä lisäks toimitusehdoissa. Jos itse et osannut asiaa lukea tai tarkistaa, nii älä syytä muita siit.

        Tullaus vie itsellä noin 5 minuuttia, et se siitä työläästä...


    • klklkölköö

      Vieläkös eville on olemassa? Vuosia sitten mainosti jokapaikassa, mut en ole enää törmännyt koko puljuuun.

      • 8+11

        Eikös se ole lopettanut?


    • kotimaista

      Kuka vastaa maahantuontiin liittyvistä velvoitteista? Entäs tuotteiden takuu, huolto ja korjaukset?

    • Setsa

      Kyllä on melkosen surkeeta toimintaa e-villessä joten en kyllä voi suositella.

    • Tapio L.

      Koska foorumeilla näyttää olevan kovin vastakkaisia mielipiteitä asiasta, niin tein kattavamman vertailun e-villen hinnoista kilpailijoihin nähden. Suosittelen vilkaisemaan sitä ennen ostopäätöstä, on aika karua luettavaa. Se löytyy osoitteesta:
      http://tinyurl.com/samahalvemmalla

      • Tapio L

        Päivitys: E-ville hintavertailu sivuston uusi osoite on:

        samahalvemmalla.webnode.com


      • ok puoti
        Tapio L kirjoitti:

        Päivitys: E-ville hintavertailu sivuston uusi osoite on:

        samahalvemmalla.webnode.com

        Ja mitähän iloa sitä tuollaisesta toiminnasta saa? Kannattaa ottaa huomioon kuitenkin aina se, että yritykset noudattavat kuluttajansuojaa ja heillä on kuluja vähän enemmän kuin jollain ebaymyyjillä, mm. työllistävät ihmisiä.
        Jos olisi täysin suomalainen firma, niin on alvit ja muut maksut, markkinointi, posti- ja palautuskulut, kuluttajansuoja yms yms kulut. Ei ehkä kannata silloin olettaa että hinta on sama.

        Olen itse tilannut E-Villestä muutamia vuosia sitten n. 3 kertaa. Yksi tuote kesti aika kauan tulla ja lähettivät uuden tuotteen tilalle, tuli sitten lopulta kaksi tuotetta yhtä aikaa ja toisen sain pitää. Eli ihan reilua toimintaa oli mutta todella hidasta.

        Mielestäni on omituista tuo katkeruus E-Villeä kohtaan että joku on niin pakkomielteisen kateellinen että perustaa jopa tuollaisen "mustamaalaus" sivuston jonkun yrityksestä. Miksei samaa Gigantista, Stockmannista ja K-Citymarketista? Yhtä lailla voittoa tavoittelevia firmoja nekin on joilla hyvät katteet, joten aika ihmeellistä tuollainen yhteen yritykseen keskittyvä pahantahtoisuus. Jotakuta näköjään nakertaa E-Villen menestys aika rankasti että jaksaa tuollaista vaivaa nähdä:D Minusta tuollainen on vain törkeää toimintaa, kannattaisi miettiä että olisiko mukavaa jos omasta yrityksestä tehtäisiin vastaavia sivustoja, tai jos noita tehtäisiin kaikista firmoista ja kaikki tilaisivat netistä ulkomailta "kun kerran halvemmalla saa" niin loppuisi Suomesta työt aika äkkiä.


      • Tapsa L.
        ok puoti kirjoitti:

        Ja mitähän iloa sitä tuollaisesta toiminnasta saa? Kannattaa ottaa huomioon kuitenkin aina se, että yritykset noudattavat kuluttajansuojaa ja heillä on kuluja vähän enemmän kuin jollain ebaymyyjillä, mm. työllistävät ihmisiä.
        Jos olisi täysin suomalainen firma, niin on alvit ja muut maksut, markkinointi, posti- ja palautuskulut, kuluttajansuoja yms yms kulut. Ei ehkä kannata silloin olettaa että hinta on sama.

        Olen itse tilannut E-Villestä muutamia vuosia sitten n. 3 kertaa. Yksi tuote kesti aika kauan tulla ja lähettivät uuden tuotteen tilalle, tuli sitten lopulta kaksi tuotetta yhtä aikaa ja toisen sain pitää. Eli ihan reilua toimintaa oli mutta todella hidasta.

        Mielestäni on omituista tuo katkeruus E-Villeä kohtaan että joku on niin pakkomielteisen kateellinen että perustaa jopa tuollaisen "mustamaalaus" sivuston jonkun yrityksestä. Miksei samaa Gigantista, Stockmannista ja K-Citymarketista? Yhtä lailla voittoa tavoittelevia firmoja nekin on joilla hyvät katteet, joten aika ihmeellistä tuollainen yhteen yritykseen keskittyvä pahantahtoisuus. Jotakuta näköjään nakertaa E-Villen menestys aika rankasti että jaksaa tuollaista vaivaa nähdä:D Minusta tuollainen on vain törkeää toimintaa, kannattaisi miettiä että olisiko mukavaa jos omasta yrityksestä tehtäisiin vastaavia sivustoja, tai jos noita tehtäisiin kaikista firmoista ja kaikki tilaisivat netistä ulkomailta "kun kerran halvemmalla saa" niin loppuisi Suomesta työt aika äkkiä.

        Hintavertailu on siis törkeätä, pahantahtoista ja kateellista? Varokaa vain kaikki siihen syyllistyneet :D

        Jos perustaa liikeideansa sille että ostaa Kiinasta pääasiassa alemman laadun rihkamaa ja lisää hintaa roimasti ja myy sitä suomalaisille usein kuukausien toimitusajalla, ainoana kilpailuetuna suomenkielinen asiakaspalvelu, niin onhan siinä se vaara että se ei ole kovin kestävä liikeidea.

        Hintatietoinen asiakas valitsee pienempää voittoa ja palkkaa rohmuavan Kiinalaisen myyjän esim. ebayssa, koska tuotteet on kuitenkin täysin samassa tehtaassa tehty. Ebayssa on kehittynyt arvostelusysteemi jolla epärehelliset myyjät paljastuvat, kun taas e-villen itsestään mainostamaa mystistä luotettavuutta voi arvioida vain foorumeiden palstoilla johon kuka vain voi kirjoittaa mitä vain keksityillä nimillä. Siellä voisi esim. epärehellinen myyjä käydä kirjoittamassa 10 kehuvaa arvostelua jokaista negatiivista arvostelua kohden, ehkä olet joskus törmännytkin sellaisiin. Iso ero asiassa on että ebayssa vain ostaneet asiakkaat voivat arvostella myyjiä. Jos e-ville on niin erinomaisen luotettava ja halpa niin miksi he eivät myy tuotteitaan ebayn kautta kuten kilpailijat?

        Suomalaiset saattavat olla sinisilmäistä porukkaa, mutta toivottavasti eivät niin tyhmiä että maksavat huvikseen e-villelle jopa 90% ebayta korkeampaa hintaa ihan samasta tuotteesta. Muutoinhan kenen tahansa kannattaisi perustaa verkkokauppa makuuhuoneestaan käsin, johon kopioi tuotteita vaikka ebaysta, lisää 70% hintaa ja kun tilaus tulee niin vasta sitten tilaa tuotteen suoraan asiakkaalle ja näin toimitusaika olisi paljon nopeampi kuin e-villessä. Voisit siis kilpailla hinnalla ja toimitusajalla.

        Jos joku oikeasti innostui perustamaan oman verkkokaupan, niin vinkiksi: OpenCart on ilmainen verkkokauppaohjelmisto kotimaisilla maksutavoilla, lähes kaikki e-villen tuotteet voi ostaa käteisellä (yhden kerrallaan) parin korttelin alueelta Shenzenin keskustasta tehtaiden omista myymälöistä (googlaa esim. Shenzhen Electronics Shopping), firman ja pankkitilin voi perustaa Hong Kongiin alle 1000 eurolla käymättä paikalla ja Kiinan puolelle voi palkata ihmisiä postittamaan tuotteita, kk-palkka siellä alle 200 euroa. Lennot Hong Kongiin alk. 300 euroa Aeroflotilla, Shenzeniin pääsee HK:sta puolessa tunnissa, rajalta viikon viisumi Kiinaan minuuteissa. Eikun kaikki kilpailemaan rahakkaista 90% katteista! :D


    • Sydämentykytyksiä

      Tuli vietettyä tunti tuossa hintavertailu saitissa, ei voi kun tuntea itsensä tyhmäksi kun e-villen hintoja olen tähän asti sinisilmäisesti maksellut ja kuukausia paketteja odotellut. Taisin lopettaa rahan lahjoittamisen e-villelle ja siirtyä ebayn asiakkaaksi kun kerta noin uskomattoman isot hintaerot, saan ebaystä samalla rahalla kolminkertaisesti tavaraa. E-ville toisin sanoen lisää hintaan 2/3 vaikka tavara ihan samaa.

    • melkein tilasin

      Meinasin tilata e-villestä gopro tavaraa. Hyvä, kun luin näitä ja muita palautteita. Tilaan siis motonetistä ja vältyn ongelmilta.

    • halval ei saa hyvää

      Osoite on nykyään www.e-ville.com/ Olisinpa hoksannut lukea näitä ennen tilausta. 20 euroa meni kuin tuhka tuuleen, kun tilasin kuoret, muutaman usb johdon sekä lataustelakan. Kaikki tuotteet viallisia. Tai no yksi johto toimi, mutta puhelimen lataus kestää 20 tuntia sen kautta. Laitoin tonne viestiä niin uusi johto ja telakka on tulossa viallisten tilalle, mutta tuskin ovat nekään ehjiä.

      ÄLÄ TILAA TUOLTA MITÄÄN!! VARSINKAAN ELEKTRONIIKKAAN LIITTYVÄÄ!

    • Ex asiakas

      E-Ville oli joskus halpa, ei enään ja toimitusajat pidentyneet huimasti. En suosittele.

    • Jukka T.

      Siis? Ostaako joku vielä oikeasti e-villen hinnoilla jotain? Nopea vilkaisu tuohon hintavertailuun avaa silmät aika nopeasti. Ville ostaa kiinalaiselta ja lisää hintaan 70-90% ja daiju suomalainen ostaa villeltä ja luulee tekevänsä hyvät kaupat! Sitten ihmettelee kun tuote olikin susi.Siis kun ensin on odotellut pahimmillaan puoli vuotta että saa sen. Ei taida olla paljon kilpailua Suomen markkinoilla silloin.

      http://samahalvemmalla.webnode.com/elektroniikka

    • disappointedurpo

      e-ville on kyllä surku hupaisa. myyvät tuotteet ilman arvonlisäveroa ja tullia. eivät siis kotiuta mitään suomeen.
      hinnatkin ovat pilvissä, jossain vaiheessa toimintaan viranomaiset puuttuu, kun he kuitenkin keräävät rahat suomalaiselle tilille.

      Aika paljon taitaa myös myydä ns. copy krääsää ??

    • Muutamalla pistokokeella aliexpress.com oli halvempi kuin eBay

      Mikähän on aliexpressin maksutapa?
      Keräävät luottokorttitietoja koko maailman hakkeroitavaksi?

      PayPal top-up'illa (pankkisiirto) on kyllä turvallinen.
      Siinä MIHINKÄÄN ei tarvi antaa luottokorttitietojaan.

    • Mkk82

      Tuonne on näköjään ilmestynyt uusi e-ville vertailusaitti, vaikuttaisi olevan enemmän tuotteita ja kaikki tuntuvasti halvemmalla kuin e-villellä

      http://samahalvemmalla.yolasite.com

      • 16+1

        Kyllähän ebayssakin on eri myyjillä hinnoissa eroa. Uskon kuitenkin, että vertailun tekijä (sinä?) on etsinyt halvimman vaihtoehdon ja huomioinut mahdolliset postimaksutkin.

        Välillä muista paikoista saa ebaytakin halvemmalla, esimerkiksi aliexpress ja dhgate. Myös yksittäisten firmojen sivujen kautta saa usein halvemmalla, esimerkiksi buyincoins. Kannattaa suosia paypalia, jos maksaminen on sillä mahdollista. Aliexpressissä ja DHgatessa ei onnistu kuin suora korttimaksu.

        Kannattaa muistaa mahdolliset verotkin. Jos tuotteen arvo ilman postikuluja on alle 22 euroa, ei mene veroja. Muuten voi paukahtaa 24 % alvia tuotteen hinnasta postikuluista. Tullia voi mennä, jos arvo on yli 150 euroa postikuluineen. EU:n sisältä tilattaessa ei mene veroja.


    • Kai6

      Älä tilaa tästä puljusta mitään!! Aivan käsittämättömän surkea laatu ja hitaat toimitukset.

    • Taxnation

      Kannattaa muuten seurata tulevaisuudessa tuon Mäntsälän toimipisteen verojen maksua yritystunnuksella 2627521-3. Saattaa olla ettei verottajalla ole tietoa paikasta :D

    • e-puijaus.hk

      Käykää ny hyvät ihmiset tuolla kattoon vähä hintoja ennen kuin lahjotatte enää yhtään rahaa e-villelle! Tyhmä saa olla muttei e-villen asiakas.

      http://samahalvemmalla.webnode.com

    • Siinä pari mestaa
    • halpa kauppa

      www.chinaversum.com

      Kiinatavaraa ilmaisella postituksella.

    • haist

      Huonot kokemukset, tuote tuli rikkinäisenä kiinasta(näytönsuoja) ja tomitusajat järkyttäviä, nyt on tuo rikkinäinen käödessä eikä mitään tapahdu, ei vastaa sähköpostiin. Kännykotelon tilasin samalla muttei kuulu mitään aikaa on mennyt jo kolmeviikkoa. Ei kannata

    • TotuusE-villestä
    • fdggfhghhfhf

      Ei kyllä löydy yhtäkään syystä tilata tuolta. Vastaavan kiinakrääsän saatavuus Suomestakin on kohtuullisen hyvällä tasolla ja korkeampi hinta Suomessa johtuu meidän 24 prosentin arvonlisäverosta ja toimivasta takuusta, jollaiselle voit siis vain haaveilla Kiinasta tilatessasi. Nimittäin mikään laki ei ole voimassa tilatessasi suomalaisena Kiinasta.

    • RealDeal666

      Kiinan välittäjä. Saat samat tavarat paaaaljon halvemmalla suoraan eBaysta tai AliExpressistä.

    • Dataa_e-villesta
      • E-villeTrollausOsasto

        Näyttää siltä että sama e-villen positiivisten arvostelujen propaganda-myrsky jatkuu taukoamatta noilla sivustoilla (puskaradio, vertaa.fi), kirjoittaja (arvaamme kyllä kuka, sillä vain yksi taho hyötyy siitä rahallisesti kun e-villeä kehutaan) siis kuvittelee että suomalainen ostaja uskoo joka sanan ja maksaa ryöstöhinnan kun kerran niin monta kirjoitusta on ilmestynyt, vai miltä kuulostaa: "Hyviä puolia on paljon e-villestä... Asiakaspalvelu on hyvää... Myös neuvontaa saa chatissa.". Täh? Kuka oikea ihminen kirjottaa noin?! Tuohan on enemmänkin e-villen mainos. Alkaako e-villen positiivisten arvostelujen ammattitrollaajalla olemaan ideat vuosia jatkuneen postaamisen myötä lopussa?


    • ET604

      Onko kukaan saanut rahoja takaisin? Minä palautin huijaustuotteen ja rahoja on odotettu 2 kuukautta?

      • mitenpälienee

        En tiedä miten on nykyään mutta jos e-ville on edelleen rekisteröitynä yrityksenä vain Hong Kongissa niin mitäpä se niitä haittaa jos joku täällä Suomessa kaipalee rahojaan... jos taas ovat Suomessa niin sitten heitä koskee Suomen laki.

        Voipi olla että parempi suoja olisi ollut jos olisit itse tilannut Kiinasta (esim. eBay) niin olisit voinut saada pitää sekä tuotteen (joka taisi kuitenkin olla huono) että rahat.


      • VillenKaveriHongKongista

        Eipä taida Villeltä tulla rahoja takaisin. Hong Kongin poliisi on ottanut Villen kiinni syytettynä laittoman työvoiman käytöstä, veronkierrosta ja naispuolisten työntekijöiden seksuaalisesta häirinnästä.
        Ville on nyt putkassa odottamassa että joskus kesällä on oikeudenkäynti. Ihan ansaitusti onkin. Me Hong Kongin suomalaiset olemme jo pitkään hävenneet Villen toimintaa.


      • 3235325

      • OikeuttaOnMaailmassa
        VillenKaveriHongKongista kirjoitti:

        Eipä taida Villeltä tulla rahoja takaisin. Hong Kongin poliisi on ottanut Villen kiinni syytettynä laittoman työvoiman käytöstä, veronkierrosta ja naispuolisten työntekijöiden seksuaalisesta häirinnästä.
        Ville on nyt putkassa odottamassa että joskus kesällä on oikeudenkäynti. Ihan ansaitusti onkin. Me Hong Kongin suomalaiset olemme jo pitkään hävenneet Villen toimintaa.

        Voidaan olettaa että tieto pitää paikkansa koska Ville Majasta ei ole näkynyt kumoamassa tietoa. Tämä on siis suuri päivä kaikille e-villen huijaamille asiakkaille! Kaikille jotka luulivat ostavansa edulliseen tehdashintaan! Ja kaikille Hong Kongiin lähteneille suomalaisille joilta Ville veti maton jalkojen alta! Kaikille joille Ville jätti palkat ja lennot maksamatta ja työluvat hankkimatta lupauksista huolimatta. Tämä valehtelija on saanut toimia ihan liian pitkään ilman että kukaan pysäyttää häntä.

        Pidätys on hyvä alku, jäädään odottamaan tietoa tuomiosta. Voitteko, hyvät harjoittelijat, valottaa hieman miten koitte e-villessä työskentelyn, mitä teille luvattiin? Pitivätkö lupaukset? Paljonko saitte Villen lupaamaa 'pientä' palkkaa? Paljoko teille jäi käteen kulujen jälkeen? Miltä tämä tuntuu tietäen että Ville Majanen kehuskelee lehdissä tekevänsä satoja tuhansien voittoa?



      • Turku2016
        VillenKaveriHongKongista kirjoitti:

        Eipä taida Villeltä tulla rahoja takaisin. Hong Kongin poliisi on ottanut Villen kiinni syytettynä laittoman työvoiman käytöstä, veronkierrosta ja naispuolisten työntekijöiden seksuaalisesta häirinnästä.
        Ville on nyt putkassa odottamassa että joskus kesällä on oikeudenkäynti. Ihan ansaitusti onkin. Me Hong Kongin suomalaiset olemme jo pitkään hävenneet Villen toimintaa.

        Ja Ville on hipihiljaa asiasta, luuleeko että asia unohtuu kun vain odottaa??!


      • Rane62
        VillenKaveriHongKongista kirjoitti:

        Eipä taida Villeltä tulla rahoja takaisin. Hong Kongin poliisi on ottanut Villen kiinni syytettynä laittoman työvoiman käytöstä, veronkierrosta ja naispuolisten työntekijöiden seksuaalisesta häirinnästä.
        Ville on nyt putkassa odottamassa että joskus kesällä on oikeudenkäynti. Ihan ansaitusti onkin. Me Hong Kongin suomalaiset olemme jo pitkään hävenneet Villen toimintaa.

        Kirjoittaja kirjoittaa nyt kyllä täyttä skeidaa.


    • Esponi0987

      3viikkoa mennyt eikä tavaraa näkymyt... Villen sähköpostinkautta kyllä tuli viestiä kun ilmoitin virheellisestä markkinoinkista. Joskus tilasin tavaraa ja oli ihan paskaa ja meni 2kk että tuli. Nytten sain alennuskupongin ja tilasin tavaraa luvattu 1-3 viikkoa on jo mennyt.

    • tilailija59

      Joitakin vuosia e-villen asiakkaana aikoinaan olin, mutta petyin asiakaspalvelun toimintaan. Alkuvuodesta löysin kuitenkin hieman vastaavanlaisen nettikaupan www.easykauppa.com, yleisesti ottaen hinnat ovat olleet alhaisempia kuin evillellä ja asiakaspalvelusta on jäänyt positiivinen maku itselleni. :)

    • vsbb

      http://www.aliexpress.com/ on edullisin ja varmin kauppa asiakkaan kannalta. myyjä saa rahat kun asiakas ilmoittaa olevansa tyytyväinen tilaukseen.

      • stts

        Jep, jos Kiinasta aikoo jotain tilata niin eihän sitä e-villestä tms. kannata ostaa kun saman voi tilata esim. Aliexpressistä halvemmalla.


      • jepjepjepss

        Olisinpa huomannut tilata tuolta ennen :D


    • joijoj

      Kannattaa itse hankkia eBay:n kautta samaa tavaraa. Miksi maksaa noille välistävetäjille?

      • Kerrastaoppinut

        Haha, eikai kukaan enää niin tyhmä enää olekaan, oikeasti?


    • Mattikimi

      Samaa mieltä. Palautin tilaukseni varmaan pari-kolme kuukautta sitten. Vieläkään asiaa ei ole otettu käsittelyn. Tuskin nään rahojani koskaan.

      Jos kiinalaiset kusettaa, niin vituttaa vähemmän.

    • iuguiyg

      E-ville suostui palauttamaan rahat viallisena toimitetusta puhelimesta vasta sen jälkeen, kun otin yhteyttä kuluttajaoikeusneuvojaan ja hän alkoi hoitamaan asiaa.

      Kuluttajaoikeusneuvojankin kanssa he yrittivät vielä kiistellä asiasta ja tälläkin hetkellä odotan vielä rahojen näkymistä tililläni.

      En todellakaan suosittele kyseistä kauppaa kenellekään.

    • nbontbnognok
      • joijoijoij

        No moi Ville, eikö tuollaiset omat postaukset ole vähän moraalittomia? Pelkkää mainosta taisi juttu olla, ei sitten yhtikäs lausetta netissä tulvillaan olevasta kritiikistä... haloo Iltis, missä journalistinen etiikka?


    • voihvoih

      Ville on ahkera poika ja ottaa itse yhteyttä lehtiin jotta kirjoittaisivat hänestä! Eiköhän tuolla huijata taas muutamia suomalaisia ostamaan kalliilla hinnalla kiinan tuotteita

    • kissiiilari

      äläkää hyvät ihmiset ostako mitään villeltä! ei ole niin halpaa tavaraa kun äkkiä luulis.eikä varsinkaan HYVÄÄ TAVARAA! sulle saattaa tulla KÄYTETTY JA JO JONKUN PALAUTTAMA TAVARA!
      JA RAHOJANNE ETTÄ SAA TAKASIN,VAIKKA NE NIIN LUPAA!

    • supa10

      täysin epärehellistä toimintaa . varmaan saa muualtakin samoja tuotteita kuin tältä ja varmasti edullisemmin . tätä ei voi suositella kellekään .

    • Eliastapanikarhu691

      Ei voi suositella kenellekkään. TIlasin tuotteen ja se toimitettiin puutteellisena. asiakaspalvelu vastaa viikon viiveellä ja ei ymmärrä. Ei näy hyvitystä eikä korvaavaa tuotetta. Paskaa palvelua ja paskoja tuotteita.

    • Joku5ihmettelen

      Jokin taho kokoajan suoltaa tonneittain e-villeä hyväksi sanovia postauksia eri netin palstoille, miksi sanovat niissä evilleä hyväksi kaupaksi vaikka näin ei ole? En tajua.

    • Toimiiniinkunpitää

      Perus hyvä kiinakauppa ei mitään vikaa!

    • Rahastus
    • e-villehaisee

      Älkää missään nimessä tilatko mitään! Mulle tuli rikkinäinen kamera sieltä, eivät suostu antamaan lain mukasesti rahojani takasin! Pitäisi kuulema heidän verkkokaupastaan ostaa kyseisellä summalla tavaraa, siis aivan älytöntä roska sakkia koko e-ville! Asiakaspalvelu on aivan ala luokkaista! Älkää hyvät ihmiset menkö tuolta ostamaan mitään! Onneksi kuluttaja asiamies hoitaa asian!

      • Buahahahahahahah

        Ei ne mitään hoida. Kiinalainen yritys kyseessä, mitä helvettiä ketään suomalaista viranomaista kiinnostaa sun pikku eurot jossain kiinassa. Miten luulet et ne niitä lähtee hakemaan sulle sieltä?


    • Roopeankkajuu

      Puskaradio sivustolta kannattaa lukea todelliset arvostelut. Tämä Suoli24 on ihan trollaajien mesta.

      • Anonyymi

        Selvennyksenä:
        puskaradiossa on siis e-villen arvostelut joista e-ville on poistanut kaikki huonot arvostelut pois (lisäksi vahvasti vaikuttaa että positiiviset on kirjoittanut e-ville itse). Suomi24:ssä on taas arvostelut joita e-ville ei pysty poistamaan netistä ( vaikka siis on aiemmin uhkaillut suomi24:n moderaattoreita poistamaan niitä).


    • jokaisellejotakin

      E-Ville kauppa on paras, ei muuta kun ostoksille!

    • dohtori

      kiinalaisen tavaran trokari kyseessä. osta suoraan aliexpressistä jos haluat halvemmalla ja luotettavammin

      • Parastaparastaparhain

        Moiii! Arvaas mitä? E - VILLE on paras!


    • lemmettimake

      E-Ville on parhaimpia kauppoja!

    • parastaon

      E-Ville on paras.

    • lennämajasenvillelennä

      Ville on paras

    • anttityyppi

      kyseessä on suomen keljuimpia kiinanvälittäjiä. sama tilata suoraan ebaysta tai aliexpressistä jos haluaa luotettavaa palvelua

      • Nytperusteluitaheti

        Perustele??????????


      • Anonyymi

        Tilaa ebayn kautta ja on halvempaa sekä tulee ehjää tavaraa, jos tulee viallista tavaraa niin rahat saa takaisin.
        Pitää olla reksiteröitynyt käyttäjä ebaylla niin homma toimii varmimmin.


    • e-villekesätyöläinen

      Miksi haukutte e-villeä? Mun mielestä ainakin aivan loistavat ja halvat tuotteet ja aina tulleet nopeasti. Suosittelen kyllä kaikille :)

      • e-ville

      • Anonyymi

        Miksi moitin:
        1 jokainen tilaamani tuote on ollut loppu ja sen tuleminen on kestänyt 2-3 kk. ovat kyllä sp. ilmoittaneet että emme unohda lähetystä.
        2 En ole nähnyt siellä mitään halpaa, kun katson tuotteen, laitan sen Guugleen ja heti on löytynyt 15 -20 % halvemmalla, aivan sama tuote.

        kirjoitti
        e-villekesätyöläinen
        08.03.2018 02:07

        Miksi haukutte e-villeä? Mun mielestä ainakin aivan loistavat ja halvat tuotteet ja aina tulleet nopeasti. Suosittelen kyllä kaikille :)


    • Anonyymi

      Olen tilannut kaksi tuotetta, kumpikin rikki jo tullessaan ja rahoja ei palautettu, tyrkytettiin 10% alekuponkeja ja koitettiin saada ostamaan lisää romua.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe