Naiset armeijassa

ei järkeä

Ei ole järkeä naisten mennä inttiin. Niillä kaikilla tuli jotain ongelmaa fysiikan kanssa: polvi meni sijoiltaan, selkä ei kestänyt, nilkka temppuili... Yllätys yllätys: naisen ja miehen fyysiset ominaisuudet ovat erilaiset!! Armeija on suunniteltu miehiä ajatellen.

Tämä on vain mun mielipide. Muuten mulla ei ole mitään sitä vastaan, että työelämässä pomoni olisi nainen.

151

25028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murri`

      selvästi kirjottajalla tietoa armeijasta ja sitä käyvistä.. ihan yhtälailla miehilläkin siellä pettää selkä, hajoo nilkat tai polvet yms.. ja on siellä naisiakin jotka on kovempia kun useimmat miehet!

      • enkä minä akkaa

        naisille sopii esikunnan, erikoisosastot, spesialisti au:t ja upseerit. Kivääri komppanian ovat usein lapsellisen innokkaita ja tätä kautta eivät ole sanojensa lunastaia tai jos ovat ei siitäkään seuraa hyvää ei heille, ei puolustuksen kautta. Todellinen kriisi synnyttää halun puolustaa maata -> Valmis vaikka sitten kuolemaan.

        Ilman kriisiä sitä haluaa ei voi olla "aitona" kenellekään vaan joko on retorista pohjaa tai ei ole terve. Tarvitaan ensin riittävän suuri sodan uhka ja sota.


      • Joopa joo naiset kovempia kuin miehet, mene ja palvele vuosi naisten kanssa samassa komppaniassa niin näet sen eron, leirille lähtö: ai hitto mulla on rättipäivät, RUK movetetaan ja sit ollaan niin kokelasta. Ei ole veemäisempää tapaa aamulla herätä kuin ämmä huutaa aamuherätyksen!!!!


      • enkä minä akkaa kirjoitti:

        naisille sopii esikunnan, erikoisosastot, spesialisti au:t ja upseerit. Kivääri komppanian ovat usein lapsellisen innokkaita ja tätä kautta eivät ole sanojensa lunastaia tai jos ovat ei siitäkään seuraa hyvää ei heille, ei puolustuksen kautta. Todellinen kriisi synnyttää halun puolustaa maata -> Valmis vaikka sitten kuolemaan.

        Ilman kriisiä sitä haluaa ei voi olla "aitona" kenellekään vaan joko on retorista pohjaa tai ei ole terve. Tarvitaan ensin riittävän suuri sodan uhka ja sota.

        Mikä vaan sopii kenelle vaan. Naiset osaa johtaa kaikkialla paremmin kuin miehet!
        Asenteet ja ennakkoluulot on vain meidän esteenä sitä hyväksymään.

        Minulla on ollut elämäni aikana kokemusta erilaisista esimiehistä, joita eri rooleissa olen arvioinut. Asiantuntijaoiden johtamisessa naiset on onnistuneet miehiä paremmin. He ovat vastuullisempia ja inhimillisempiä, heidän johtamis arvot tuo pempi tuloksia.


        Sotilaiden koulutus, (käskeminen, komentelu)
        On niin yksinkertaisata verattuna yritysmaailman johtamiseen, että on yhdentekevää minkälainen neuvotteluelin vääpelin jalkojen välissä on.

        Fiksuimmat ja kyvykkäämmät ihmiset on kyllä yritysmaailmassa ei (isojen lasten sotaleikeissä)

        Maailma on hyvin erilainen kuin 70 v sitten.

        Nyt on naiset lentokapteeneina (siviililentäjinä)ja miehet stuerteina ja koti-isinä!


      • paikka!!
        Pyrsö kirjoitti:

        Mikä vaan sopii kenelle vaan. Naiset osaa johtaa kaikkialla paremmin kuin miehet!
        Asenteet ja ennakkoluulot on vain meidän esteenä sitä hyväksymään.

        Minulla on ollut elämäni aikana kokemusta erilaisista esimiehistä, joita eri rooleissa olen arvioinut. Asiantuntijaoiden johtamisessa naiset on onnistuneet miehiä paremmin. He ovat vastuullisempia ja inhimillisempiä, heidän johtamis arvot tuo pempi tuloksia.


        Sotilaiden koulutus, (käskeminen, komentelu)
        On niin yksinkertaisata verattuna yritysmaailman johtamiseen, että on yhdentekevää minkälainen neuvotteluelin vääpelin jalkojen välissä on.

        Fiksuimmat ja kyvykkäämmät ihmiset on kyllä yritysmaailmassa ei (isojen lasten sotaleikeissä)

        Maailma on hyvin erilainen kuin 70 v sitten.

        Nyt on naiset lentokapteeneina (siviililentäjinä)ja miehet stuerteina ja koti-isinä!

        Armeijan suorittakoon vain miehet. Kaksi vuotta sitten olin niinisalon tykistössä suorittamassa omaa palvelusta. Johtajakaudella uusien alokkaiden joukossa tuli 10 naista. Heistä palveluksen keskeytti ensimmäisen kuukauden aikana 8. Prosentti on helppo laskea.

        155K98 tykin kranaatti kartusseineen painaa n. 50kg. Siinä ei hyvä tahto ja johtamistaitokaan aina auta, kun 60 kg painavan naisen pitäisi työntää kuulaa putkeen 6 kpl minuutissa.Tämä tietysti hieman kärjistetty esimerkki, onhan kevyempiäkin tehtäviä.

        Siviilissä on hyviä ja huonoja johtajia, sekä naisia että miehiä.Kommenttisi "Sotilaiden koulutus, (käskeminen, komentelu)
        On niin yksinkertaisata verattuna yritysmaailman johtamiseen, että on yhdentekevää minkälainen neuvotteluelin vääpelin jalkojen välissä on " osoittaa, että et tiedä tästä käskemisestä ja komentelusta juurikaan mitää. Johdin puolen vuoden ajan 60 hengen miehistöä ja voin kokemuksella sanoa, että armeijan johtaminen on paljon muutakin kuin käskemistä ja komentelua.


      • Kokemuksesta...
        Turppa kirjoitti:

        Joopa joo naiset kovempia kuin miehet, mene ja palvele vuosi naisten kanssa samassa komppaniassa niin näet sen eron, leirille lähtö: ai hitto mulla on rättipäivät, RUK movetetaan ja sit ollaan niin kokelasta. Ei ole veemäisempää tapaa aamulla herätä kuin ämmä huutaa aamuherätyksen!!!!

        Et taida tietää tuosta asiasta yhtään mitään! Meillä ei naisten suusta kuullut mitään ininää kertaakaan kun oli lerille lähtö, päinvastoin pojat jaksoi koko ajan itkeä ja ihan joka asiasta.
        Ruk movetetaan??? Mitä v...??? Meillä oli nainen Aukin priimus ja muutkin oli suhteessa paremmin kuin pojat. Ja yks tuli Rukin kurssin priimuksena takas. Ja ei sit ollu yhtään päivää koko palvelusaikan poissa. Eikä kyllä muutkaan naiset ollu palveluksesta poissa.
        Että ketkä sit kuuluu armeijaan ja ketkä ei? Kasvakaa pojat aikuisiks.


      • Sammoo Mielt.
        Kokemuksesta... kirjoitti:

        Et taida tietää tuosta asiasta yhtään mitään! Meillä ei naisten suusta kuullut mitään ininää kertaakaan kun oli lerille lähtö, päinvastoin pojat jaksoi koko ajan itkeä ja ihan joka asiasta.
        Ruk movetetaan??? Mitä v...??? Meillä oli nainen Aukin priimus ja muutkin oli suhteessa paremmin kuin pojat. Ja yks tuli Rukin kurssin priimuksena takas. Ja ei sit ollu yhtään päivää koko palvelusaikan poissa. Eikä kyllä muutkaan naiset ollu palveluksesta poissa.
        Että ketkä sit kuuluu armeijaan ja ketkä ei? Kasvakaa pojat aikuisiks.

        OIKESSA OOT JA HYVIN KIRJOITETTU. ONNEA JA TERVEISIÄ VAAN HÄNELLE. SIINÄS NÄETTE EI NAISET OLE MITÄÄN LAPSEN TEKO KONEITA KOTONA VAAN YHTÄ LAILLA HE VOIVAT KÄYDÄ ARMEIJAN. MINULLA ON YKSI NAIS TUTTAVA JOKA ON UPSEERI ARVOLTAAN. HÄNESTÄ PIDETÄÄN PALJON, SILLÄ HÄN OSAA HOITAA HYVIN ASIANSA ARMEIJASSA. NYT HÄNEN NELJÄ TYTTÖÄÄN JATKAVAT ÄITINSÄ JALAN JÄLJISSÄ.


      • "EI" Sammoo Mielt.
        Turppa kirjoitti:

        Joopa joo naiset kovempia kuin miehet, mene ja palvele vuosi naisten kanssa samassa komppaniassa niin näet sen eron, leirille lähtö: ai hitto mulla on rättipäivät, RUK movetetaan ja sit ollaan niin kokelasta. Ei ole veemäisempää tapaa aamulla herätä kuin ämmä huutaa aamuherätyksen!!!!

        MIETI MITÄ SANOT. SILLÄ SINUAKAAN "NAISTEN NÄLVIJÄÄ" EI OLISI JOS NAISET EIVÄT JOUTUISI JOKA KUUKAUSI KÄRSIMÄÄN NIISTÄ KIVUISTA. OTTAA VARMAAN TÄÄLLÄ OLEVIA NAISIA PÄÄHÄN. MITÄ JOS MIEHILLÄ OLISI SAMA JUTTU. HÄPEÄ PUHEITASI "Turppa" TYYPPI. SAISIVAT KYLLÄ HOITAA "NE" POIS NIILTÄ NAISILTA JOTKA SITÄ HALUAVAT. VIELÄ ILMAISEKSI, SILLÄ VEROA KUN MAKSETAAN. ON IHMISIÄ TÄÄLLÄ TARPEEKSI JA VIELÄ MIEHIÄ ENEMMÄN KUIN NAISIA. "AI HITTO KUN TUO PARTA KASVAA TAAS", PULIN NÄKÖINEN RÖTÄLE.


      • poikkeuksena kravaatit

        Olen täysin samaa mieltä. Minullakin on sukulainen (nainen) joka kävi armeijan. Hän joutui opettamaan miehillekkin kravaatin sitomista kun eivät itse osanneet!


      • ...........
        Kokemuksesta... kirjoitti:

        Et taida tietää tuosta asiasta yhtään mitään! Meillä ei naisten suusta kuullut mitään ininää kertaakaan kun oli lerille lähtö, päinvastoin pojat jaksoi koko ajan itkeä ja ihan joka asiasta.
        Ruk movetetaan??? Mitä v...??? Meillä oli nainen Aukin priimus ja muutkin oli suhteessa paremmin kuin pojat. Ja yks tuli Rukin kurssin priimuksena takas. Ja ei sit ollu yhtään päivää koko palvelusaikan poissa. Eikä kyllä muutkaan naiset ollu palveluksesta poissa.
        Että ketkä sit kuuluu armeijaan ja ketkä ei? Kasvakaa pojat aikuisiks.

        se, että miehet JOUTUVAT menemään armeijaan, halusivat tai eivät. Naiset SAAVAT mennä armeijaan, jos haluavat. Eli jos muijan ei ole pakko mennä armeijaan, mutta menee silti, niin silloinhan hän haluaa mennä sinne, ja silloinhan tietenkin on motivaatiota, toisin kuin niillä, jotka eivät oikein diggaa armeijaa ja joutuvat menemään sinne vasten tahtoaan.


      • Daadaa
        Turppa kirjoitti:

        Joopa joo naiset kovempia kuin miehet, mene ja palvele vuosi naisten kanssa samassa komppaniassa niin näet sen eron, leirille lähtö: ai hitto mulla on rättipäivät, RUK movetetaan ja sit ollaan niin kokelasta. Ei ole veemäisempää tapaa aamulla herätä kuin ämmä huutaa aamuherätyksen!!!!

        Eipäs riidellä lapsoset.

        Mielestäni naisilla on yhtä suuri velvollisuus käydä armeija kuin miehilläkin. Ei se ole kiinni naisena olemisesta, sukupuolesta, etteikö pärjäisi vaan siitä ensinnäkin millainen on kunto. Tärkeää on myös epäilemättä, että on myös psyykkisesti asennoitunut armeijaan. Monelle voi olla aika suuri shokki, että ai tämmöinenkön tämä olikin. Miehille se vain on pakko, naisille vapaaehtoinen.

        Mielestäni pitäisi kysyä millainen IHMINEN pärjää armeijassa. Tiedän paljon tuttuja miehiä, jotka ovat saaneet vapautuksen, eivät mistään fyysisestä esteestä, vaan psyykkisestä. NAINEN on yhtä kykynevä armeijaan jos hän omaa hyvän fyysisen kunnon. Mitkään kukkakepit eivät armeijassa tule pärjäämään, joten miksei hyväkuntoinen, isokokoinen nainen yhtä hyvin pärjäisi armeijassa kuin joku 158 senttinen (tiedän tämmöisenkin tapauksen) rääpäle mies?

        Itse naisena en aio käydä armeijaa, koska tiedän etten tule siellä pärjäämään tämmöisenä kukkakeppinä. Psyykkisesti saattaisin pärjätäkin, mutten fyysisesti. Toisaalta mitä hyötyä armeijasta minulle olisi ylipäätänsä? Hieno kokemus epäilemättä.

        Eli antaa niiden naisten mennä armeijaan, joilla on siihen edellytykset, muut voivat niellä ylpeytensä ja katsoa peliin ja todeta rohkeasti, että ei minusta ole armeijaan mutta mitäs siitä, elämä jatkuu. :D


      • Asennevammaton
        Pyrsö kirjoitti:

        Mikä vaan sopii kenelle vaan. Naiset osaa johtaa kaikkialla paremmin kuin miehet!
        Asenteet ja ennakkoluulot on vain meidän esteenä sitä hyväksymään.

        Minulla on ollut elämäni aikana kokemusta erilaisista esimiehistä, joita eri rooleissa olen arvioinut. Asiantuntijaoiden johtamisessa naiset on onnistuneet miehiä paremmin. He ovat vastuullisempia ja inhimillisempiä, heidän johtamis arvot tuo pempi tuloksia.


        Sotilaiden koulutus, (käskeminen, komentelu)
        On niin yksinkertaisata verattuna yritysmaailman johtamiseen, että on yhdentekevää minkälainen neuvotteluelin vääpelin jalkojen välissä on.

        Fiksuimmat ja kyvykkäämmät ihmiset on kyllä yritysmaailmassa ei (isojen lasten sotaleikeissä)

        Maailma on hyvin erilainen kuin 70 v sitten.

        Nyt on naiset lentokapteeneina (siviililentäjinä)ja miehet stuerteina ja koti-isinä!

        Asenne ja ennakkoluulo on myös se, että päättelet suoralta kädeltä naisten olevan poikkeuksettomasti parempia johtotehtävissä kuin miehet.


      • sulle neuvo.
        "EI" Sammoo Mielt. kirjoitti:

        MIETI MITÄ SANOT. SILLÄ SINUAKAAN "NAISTEN NÄLVIJÄÄ" EI OLISI JOS NAISET EIVÄT JOUTUISI JOKA KUUKAUSI KÄRSIMÄÄN NIISTÄ KIVUISTA. OTTAA VARMAAN TÄÄLLÄ OLEVIA NAISIA PÄÄHÄN. MITÄ JOS MIEHILLÄ OLISI SAMA JUTTU. HÄPEÄ PUHEITASI "Turppa" TYYPPI. SAISIVAT KYLLÄ HOITAA "NE" POIS NIILTÄ NAISILTA JOTKA SITÄ HALUAVAT. VIELÄ ILMAISEKSI, SILLÄ VEROA KUN MAKSETAAN. ON IHMISIÄ TÄÄLLÄ TARPEEKSI JA VIELÄ MIEHIÄ ENEMMÄN KUIN NAISIA. "AI HITTO KUN TUO PARTA KASVAA TAAS", PULIN NÄKÖINEN RÖTÄLE.

        Muuta muurahaispesään.


      • tarkemmin!
        Kokemuksesta... kirjoitti:

        Et taida tietää tuosta asiasta yhtään mitään! Meillä ei naisten suusta kuullut mitään ininää kertaakaan kun oli lerille lähtö, päinvastoin pojat jaksoi koko ajan itkeä ja ihan joka asiasta.
        Ruk movetetaan??? Mitä v...??? Meillä oli nainen Aukin priimus ja muutkin oli suhteessa paremmin kuin pojat. Ja yks tuli Rukin kurssin priimuksena takas. Ja ei sit ollu yhtään päivää koko palvelusaikan poissa. Eikä kyllä muutkaan naiset ollu palveluksesta poissa.
        Että ketkä sit kuuluu armeijaan ja ketkä ei? Kasvakaa pojat aikuisiks.

        Jos kaikkien naisten olisi pakko mennä armeijaan, niin luuletko, ettei ininää syntyisi?
        Miehillä armeija on ikään kuin PAKKO käydä. Jos ei armeijaan mene, niin sitten annetaan vaan pari muuta epämiellyttävää vaihtoehtoa.
        Tämänkin ajan naiset voivat käyttää niin kuin itse lystäävät. Käydä palkkatöissä, opiskella, lomailla!
        Ei ihme, että hymyilyttää.

        Asetetaanpa naisillekin asevelvollisuus, ja heti alkaa vikinä taas leirillä.


      • Siinä.
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        OIKESSA OOT JA HYVIN KIRJOITETTU. ONNEA JA TERVEISIÄ VAAN HÄNELLE. SIINÄS NÄETTE EI NAISET OLE MITÄÄN LAPSEN TEKO KONEITA KOTONA VAAN YHTÄ LAILLA HE VOIVAT KÄYDÄ ARMEIJAN. MINULLA ON YKSI NAIS TUTTAVA JOKA ON UPSEERI ARVOLTAAN. HÄNESTÄ PIDETÄÄN PALJON, SILLÄ HÄN OSAA HOITAA HYVIN ASIANSA ARMEIJASSA. NYT HÄNEN NELJÄ TYTTÖÄÄN JATKAVAT ÄITINSÄ JALAN JÄLJISSÄ.

        Ja sinä voit lähteä sillä avaruusaluksellasi takaisin sinne kaukaiseen galaksiisi.


      • ***minä84***

        pitää paikkaansa!!tämän päivän armeija touhussa muutenkin , ei helvetti mihin suomi on menossa kun sellanen hinttilauma koulutetaan puolustamaan suomea.. mua häiritsee.. helvetti.. armeijassa pitäisi kouluttautua selviämään luonnossa, sotatilasta ja kuolemasta ..!!
        ihan sama kumpaa sukupuolta siellä on, naiset voi olla jopa yksilöllisesti parempia kuin monetkaan miehet ja tulee olemaan!! tämän alkuperäisen kysymyksen kirjoitaja ei varmaan ole itse käynyt etes armeijaa!!tai jos on on päässyt siellä liian helpolla!!


      • rizz
        paikka!! kirjoitti:

        Armeijan suorittakoon vain miehet. Kaksi vuotta sitten olin niinisalon tykistössä suorittamassa omaa palvelusta. Johtajakaudella uusien alokkaiden joukossa tuli 10 naista. Heistä palveluksen keskeytti ensimmäisen kuukauden aikana 8. Prosentti on helppo laskea.

        155K98 tykin kranaatti kartusseineen painaa n. 50kg. Siinä ei hyvä tahto ja johtamistaitokaan aina auta, kun 60 kg painavan naisen pitäisi työntää kuulaa putkeen 6 kpl minuutissa.Tämä tietysti hieman kärjistetty esimerkki, onhan kevyempiäkin tehtäviä.

        Siviilissä on hyviä ja huonoja johtajia, sekä naisia että miehiä.Kommenttisi "Sotilaiden koulutus, (käskeminen, komentelu)
        On niin yksinkertaisata verattuna yritysmaailman johtamiseen, että on yhdentekevää minkälainen neuvotteluelin vääpelin jalkojen välissä on " osoittaa, että et tiedä tästä käskemisestä ja komentelusta juurikaan mitää. Johdin puolen vuoden ajan 60 hengen miehistöä ja voin kokemuksella sanoa, että armeijan johtaminen on paljon muutakin kuin käskemistä ja komentelua.

        haluan ihan vaan kysyä, että mitä saapumiserää mahdat olla?
        itse olen käynyt intin niinisalossa 06-07 eli astuin palvelukseen juurikin vähän runsas kaksi vuotta sitten.
        kanssani samaan aikaan palvelukseen astui 11 muuta naista. meistä 10 kotiutui.. että mitäköhän saapumiserää mahdat noilla luvuilla tarkoittaa...?


      • rizz
        Turppa kirjoitti:

        Joopa joo naiset kovempia kuin miehet, mene ja palvele vuosi naisten kanssa samassa komppaniassa niin näet sen eron, leirille lähtö: ai hitto mulla on rättipäivät, RUK movetetaan ja sit ollaan niin kokelasta. Ei ole veemäisempää tapaa aamulla herätä kuin ämmä huutaa aamuherätyksen!!!!

        ei piä lähteä kyllä yleistämään.. jos joku nainen on joskus tehnyt noin, niin ei kannata lähteä sanomaan että kaikki naiset tekevät niin..
        pitää muistaa että siellä palvelee myös naisia, jotka on siellä tosissaan.. eikä laistamassa palveluksesta.
        ihan yhtä lailla mä voisin sanoa, että miehet on laiskoja ja paskalla asenteella..


      • Aloite kansanedustajille
        paikka!! kirjoitti:

        Armeijan suorittakoon vain miehet. Kaksi vuotta sitten olin niinisalon tykistössä suorittamassa omaa palvelusta. Johtajakaudella uusien alokkaiden joukossa tuli 10 naista. Heistä palveluksen keskeytti ensimmäisen kuukauden aikana 8. Prosentti on helppo laskea.

        155K98 tykin kranaatti kartusseineen painaa n. 50kg. Siinä ei hyvä tahto ja johtamistaitokaan aina auta, kun 60 kg painavan naisen pitäisi työntää kuulaa putkeen 6 kpl minuutissa.Tämä tietysti hieman kärjistetty esimerkki, onhan kevyempiäkin tehtäviä.

        Siviilissä on hyviä ja huonoja johtajia, sekä naisia että miehiä.Kommenttisi "Sotilaiden koulutus, (käskeminen, komentelu)
        On niin yksinkertaisata verattuna yritysmaailman johtamiseen, että on yhdentekevää minkälainen neuvotteluelin vääpelin jalkojen välissä on " osoittaa, että et tiedä tästä käskemisestä ja komentelusta juurikaan mitää. Johdin puolen vuoden ajan 60 hengen miehistöä ja voin kokemuksella sanoa, että armeijan johtaminen on paljon muutakin kuin käskemistä ja komentelua.

           
           Vetoa kansanedustajiisi, että 8.3. Kansainvälinen naisten päivä, olisi Suomessa se päivä, jolloin eduskunta päättäisi lain valmistelun aloittamisesta naisten asevelvollisuudesta.

        Meidän on hyvä ehtiä ennen Ruotsia ja Norjaa, jotka nyt ovat askeleen edellä.

        [email protected]


      • lldld
        Turppa kirjoitti:

        Joopa joo naiset kovempia kuin miehet, mene ja palvele vuosi naisten kanssa samassa komppaniassa niin näet sen eron, leirille lähtö: ai hitto mulla on rättipäivät, RUK movetetaan ja sit ollaan niin kokelasta. Ei ole veemäisempää tapaa aamulla herätä kuin ämmä huutaa aamuherätyksen!!!!

        Ei Turppaäijänkäppänällä ole oikeutta noin kirjotella...Ei naiset voi sille mitään ett 'pahat pvät kerran kuukaudessa' kyllä ne muutenki tiedostetaan ja tosi hävettävä asia muutenki, ei se sinua oikeuta tällaseen sanomiseen täällä!!!! Eikä niistä tarvi erikseen mainita..Ja miehillä on ne omat vaivat vastaavasti jne esim 'suurentunut eturauhanen' jo nuorekkaillakin aikas monella...Ei naisia armeijaan, riittää kun miehiä...Mut tollanen kirjoitus ei sinusta fiksua miestä osoita...Äijä joka uhoilee joka asiasta, ja turhastakin...Ei kyrpempää ole herätä kun äijä huutaa paasaa että aamuherätys, ollakseen jotain!!!!!


      • lätänderi
        Daadaa kirjoitti:

        Eipäs riidellä lapsoset.

        Mielestäni naisilla on yhtä suuri velvollisuus käydä armeija kuin miehilläkin. Ei se ole kiinni naisena olemisesta, sukupuolesta, etteikö pärjäisi vaan siitä ensinnäkin millainen on kunto. Tärkeää on myös epäilemättä, että on myös psyykkisesti asennoitunut armeijaan. Monelle voi olla aika suuri shokki, että ai tämmöinenkön tämä olikin. Miehille se vain on pakko, naisille vapaaehtoinen.

        Mielestäni pitäisi kysyä millainen IHMINEN pärjää armeijassa. Tiedän paljon tuttuja miehiä, jotka ovat saaneet vapautuksen, eivät mistään fyysisestä esteestä, vaan psyykkisestä. NAINEN on yhtä kykynevä armeijaan jos hän omaa hyvän fyysisen kunnon. Mitkään kukkakepit eivät armeijassa tule pärjäämään, joten miksei hyväkuntoinen, isokokoinen nainen yhtä hyvin pärjäisi armeijassa kuin joku 158 senttinen (tiedän tämmöisenkin tapauksen) rääpäle mies?

        Itse naisena en aio käydä armeijaa, koska tiedän etten tule siellä pärjäämään tämmöisenä kukkakeppinä. Psyykkisesti saattaisin pärjätäkin, mutten fyysisesti. Toisaalta mitä hyötyä armeijasta minulle olisi ylipäätänsä? Hieno kokemus epäilemättä.

        Eli antaa niiden naisten mennä armeijaan, joilla on siihen edellytykset, muut voivat niellä ylpeytensä ja katsoa peliin ja todeta rohkeasti, että ei minusta ole armeijaan mutta mitäs siitä, elämä jatkuu. :D

        ha haa


    • Kokemusta on

      Naiset armeijassa olis ihan ok jos se vaan toteutettais tasa-arvoisesti.

      Miksi naisilla on matalammat rajat kuntotesteissa. Heikoin lenkki määrittää koko ketjun kestävyyden.

      Vaikka naiset on heikompia niin vahvimmat naiset on kuitenkin vahvempia kuin heikoimmat miehet. Tarkoitus ei ole saada samaa prosettia miehistä ja naisista armeijaan vaikka tasa-arvoihmiset niin haluavaisitkin.

      Miksi miesten tarvitsee leikata hiukset lyhyiksi, vaikka pitkät hiukset naisilla eivät ole ongelma.

      Naisilla on päivärahassa terveysidekorotus. Miksi miehillä ei ole partahöylänteräkorotus.

      Miksi naisille jaetaan enemmän sukkia. Useammat kalsarit ymmärrän.

      • enempää

        Ei jaettu meillä naisille sukkia tai kalsareita sen enempää kuin miehillekään. Partahöylät jaettiin palveluksen alussa kaikille, mutta en tullut koskaan kysyneeksi saisiko varusvaihdosta uuden kun vanha on kulutettu loppuun. Missä palvelit?


      • ärsyttää

        Aivan totta, on epäarvoista että naisten ei tarvitse leikata hiuksiaan. Jos ei ole valmis leikkaamaan hiuksiaan, niin turha haaveilla armeijasta..


      • ..epätasa-arvoista
        ärsyttää kirjoitti:

        Aivan totta, on epäarvoista että naisten ei tarvitse leikata hiuksiaan. Jos ei ole valmis leikkaamaan hiuksiaan, niin turha haaveilla armeijasta..

        ..se, että naine joutuu synnyttämään ja mies ei!


      • kärsivät
        ärsyttää kirjoitti:

        Aivan totta, on epäarvoista että naisten ei tarvitse leikata hiuksiaan. Jos ei ole valmis leikkaamaan hiuksiaan, niin turha haaveilla armeijasta..

        jos nainen pitää pitkät hiukset, niin kyllä sitä on kiva rämpiä siel metsäs hiukset täys neulasia.

        Paljon helpompaa oisi se, jos leikkaisikin lyhyeksi.

        Mutta juttua oon kuullut monen miehen suusta, että ei sitä siiliä tartte leikata. Kaikki vain siinä uskossa ovat ja leikkaavat..

        .. ja valittaa siitä sitten jatkuvasti.


      • Nimetön
        ..epätasa-arvoista kirjoitti:

        ..se, että naine joutuu synnyttämään ja mies ei!

        Sunkaan ei ole PAKKO synnyttää kun täytät 18. Miesten on pakko mennä armeijaan.


      • kuitenkin
        kärsivät kirjoitti:

        jos nainen pitää pitkät hiukset, niin kyllä sitä on kiva rämpiä siel metsäs hiukset täys neulasia.

        Paljon helpompaa oisi se, jos leikkaisikin lyhyeksi.

        Mutta juttua oon kuullut monen miehen suusta, että ei sitä siiliä tartte leikata. Kaikki vain siinä uskossa ovat ja leikkaavat..

        .. ja valittaa siitä sitten jatkuvasti.

        yhtä pitkiä hiuksia kuin naisilla ei kuitenkaan hyväksytä


      • Kokemusta on
        enempää kirjoitti:

        Ei jaettu meillä naisille sukkia tai kalsareita sen enempää kuin miehillekään. Partahöylät jaettiin palveluksen alussa kaikille, mutta en tullut koskaan kysyneeksi saisiko varusvaihdosta uuden kun vanha on kulutettu loppuun. Missä palvelit?

        lisäksi naiset sai pitää tuvan ovea kiinni kun tuvassa on joku


      • eroja
        Kokemusta on kirjoitti:

        lisäksi naiset sai pitää tuvan ovea kiinni kun tuvassa on joku

        Meillä sai naisilla olla ovi kiinni vain, kun vaihtoivat vaatteita. Jos siinä kesti liian kauan, tuli sanomista. Näemmä on eroja palvelupaikoissa, minä palvelin KaiPr:ssa.


      • stooge79

        naisille armeija on vapaaehtoinen, miehille pakollinen.


      • Kokemusta on
        stooge79 kirjoitti:

        naisille armeija on vapaaehtoinen, miehille pakollinen.

        vapaaehtoisille pitäisi olla vahemmän etuja kuin "pakotetuilla"


      • Nimetön
        eroja kirjoitti:

        Meillä sai naisilla olla ovi kiinni vain, kun vaihtoivat vaatteita. Jos siinä kesti liian kauan, tuli sanomista. Näemmä on eroja palvelupaikoissa, minä palvelin KaiPr:ssa.

        Sama homma oli meillä, että oven sai sulkea vaatteiden vaihdon ajaksi jos halusi. Ensimmäisen kuukauden jälkeen edes sitä ei enää viitsitty tehdä, vaan vaihdoimme vaatteet ihan normaalista ovi auki kuten miehetkin. Ja paikka oli Riihimäen viestirykmentti.


      • Nimetön

        No ei kyllä meillä ainakaan mitään ylimääräisiä sukkia jaettu naisille eikä kalsareita. Tuo mainitsemasi "terveyssidekorotus" päivärahaan on aivan onnettoman pieni ja mielestäni se on tarkoitettu myös alusvaatteisiin, sillä armeija ei jaa naisille minkäänlaisia alusvaatteita, pelkästään ne miesten kalsarit.


      • kun miehet vain maastossa t...
        Nimetön kirjoitti:

        Sunkaan ei ole PAKKO synnyttää kun täytät 18. Miesten on pakko mennä armeijaan.

        Hyvä!

        Ehdit pukea ajatukseni sanoihin.
        Tämä on vain ehdottomasti semmoinen asia, minkä nojalla ei naisen kannata puolustautua!

        Synnyttäminen ei ole missään nimessä valtion määräämä laki, eikä sitä voi mitenkään verrata tähän!


    • Minä tiedän

      Terveysongelmat eivät katso sukupuolta: omasta kokemuksesta tiedän kertoa, että a) oikeaan hätään ei saa kunnon apua (loukkasin jalkani, ja kärsin siitä lähestulkoon koko loppuarmeijan ajan, koska en saanut sille kunnolla aikaa parantua) ja b) henkilökohtaiset terveysasiat lähtevät leviämään aivan asiaankuulumattomille tahoille, vaikka siellä ah-niin-paljon mainostetaan esimiehen vaitiolovelvollisuutta.

      Naiset: tietäkää oma parhaanne, ja unohtakaa armeija!
      Miehet: Sivari on sankari ja totaalikieltäytyjä tosimies!

      • AsevelvollinenM

        Hyvä lohkaisu lopussa, ja taidampa sitä vähän tarkentaa omalla näkemykselläni:

        Armeijaan menevät natsihompelit, jees-jees-miehet, jotka eivät vastaan uskalla sanoa, ja normipunterot, joille on ihan sama, kunhan joku muu käskee.

        Sivariin menevät järkevät ja itsenäiset sekä saamattomat ja äidin pikkupiltit.

        Totaalin taas valitsevat tosimiehet ja valitettavasti myös muuten vain asenteelliset hörhöt.

        Ei siis hyvää jollei jotain pahaakin, mutta kyllä totaali näistä parhaiten sen perinteisen tosimies-ajatuksen täyttää. Turvapaikanhakijoista en ole vielä kehittänyt kuvaa.


      • :'D

        ei mustkaa miesten eikä naisten pidä mennä inttii!!!!!!!eli pysytään kaikki sukupuolet vaan koton ja pois intist:DD


    • askoekor

      Eikös juuri iltasanomissa tai vastaavassa yhtä laadukkaassa lehdessä ollut tutkimus, että 80% suomalaisista pitää asevelvollisuutta hyvänä asiana?

      Vai oliko tämä tutkimus kohdistettu vanhempaan sukupolveen, mutta siitä ei tutkimuksessa mainittu? Vai ovatko lukiotytöt sitä mieltä, että armeija on hyvä asia niin kauan kun ei itse tarvitse laittaa tikkuakaan ristiin sen eteen?

      No jokatapauksessa, hyvä että tytöillä on jo noin paljon järkeä, että vain 5% voisi kuvitella käyvänsä armeijan. Uskon, että luku olisi samaa luokkaa myös pojilla, mutta pakon ja sosiaalisten paineiden edessä heidän on armeija käytävä.

      Inhottavaa epätasa-arvoa.

    • mies23v

      vai nii=) alkaaha tuo intin hommat jäämää suomalaisilta miehiltäki kesken=)

    • intissä

      Silloin kun mä olisin halunnut mennä armeijaan, kukaan ollut kuullutkaan, että naisilla olisi edes lupa mennä sinne...ja sitten,kun se lupa tuli, niin mä olin jo liian vanha. Nykykunnollanikin,näin 40v. päihitän mennen tullen nää nykyajan velliperse miehet, jotka käyttää olkalaukkuja.Saati sitten nämä sivarit.....siihen ei sitten edes sanat riitä kertoon, mitä niistä ajattelen!!

      • murjaanien kuningas

        Sinne vaan kokeilemaan! Jos lähemmäs 60-vuotias ukko on käynyt suorittamassa toiseen kertaan intin niin mikset muka vois mennä sinäkin? Jos on munaa puhua tommosta paskaa täällä niin sinne vaan! Epäilen että
        tollanen tantta keskeyttää alle viikossa kun ei pääse marttakerhoon puhuun paskaa, että kyllä mä sillon nuorena tyttönä oisin suorittanut intin mutta
        nyt oon liian vanha kun on nii ihQui juttui puhuttavana. EPÄILEN että ei löyry muuta, kuin löysä tussu!


      • ...ihan sieltä päiväkodista!

        Et tunne yhtäkään sivaria. Ehkä sen yhden, joka käytti huumeita, ja joita sinä kavereidesi kanssa haukkuivat.
        Lienee epäselvää pääsetkö koskaan edes murrosiän alkuvaiheista ohi... Juuri se sama kapeakatseisuus heijastuu väitteissäsi.


      • ...ihan sieltä päiväkodista!
        ...ihan sieltä päiväkodista! kirjoitti:

        Et tunne yhtäkään sivaria. Ehkä sen yhden, joka käytti huumeita, ja joita sinä kavereidesi kanssa haukkuivat.
        Lienee epäselvää pääsetkö koskaan edes murrosiän alkuvaiheista ohi... Juuri se sama kapeakatseisuus heijastuu väitteissäsi.

        Et tunne yhtäkään sivaria. Ehkä sen yhden, joka käytti huumeita, ja jota sinä kavereidesi kanssa haukuit.
        Lienee epäselvää pääsetkö koskaan edes murrosiän alkuvaiheista ohi... Juuri se sama kapeakatseisuus heijastuu väitteissäsi.


      • lätänderi

        Menepäs nyt mummo muualle avautumaan.


    • T:intin käynyt N82

      niin...fyysisesti rankka kokemus,oli vuosi 2001..
      vaan miehet meni nopiampaa vemppaa hakemaan,eihän siinä fysiikka lopu,ku jo toisella viikolla puolet miehistä on vempassa,yskää,polvi kipee,nilkkaan sattuu,pää kipee jne...naisista oli yksi vempassa(10 naisesta 1) miehiä oli jottain 700 ja siitä n.40-50% vempassa....nii-in,ei ne miehetkään kestä...
      itselleni intin käymisestä ei ole ollut työelämän suhteen mitään hyötyä,lähinnä katsottu kieroon...vaikka miesvaltaisella alalla olenkin.

      tämähän on tietty mun mielipide....jokaisella oikeus omaansa.

      • Reserviläinen evp

        Herättää ajatuksia tämä viime aikainen asevelvolisuuskeskustelu.

        Tarvitaanko nykyään asevelvollisuusarmeijaa ylipäätään? Kriisitilanteissa jyllää enemmänkin teknologia ja pieni joukko siihen perehtyneitä erikoismiehiä ja -naisia. Joilla kunto ja motivaatio varmasti riittävät. Pitäiskö meillä olla vakinainen palkka-armeija, ehkä n. 8000-12000 vahvuinen, jonka kouluttamiseen ja ylläpitoon riittäisi voimavaramme?

        Kun katselee reportaaseja nykyintistä, tulee vääjäämättä mieleen, että mitä kriisitilanteessa saadaan aikaan tuolla porukalla? On ihan hyvä, että minun aikanani esiintyneet asiattomuudet, simputukset yms. on saatu lähes poistettua, mutta jotain täytyy sotilaan myös kestää. Niin fyysisesti kuin erityisesti henkisestikin. Pehmeä lasku on hyvä asia ekaluokkalisille koulussa, mutta varusmiehen (tai -naisen) tulee oppia kestämään ja sietämään kotioloja vaikeampiakin olosuhteita. En haluaisi ajatella nykynuorisoa vain pullansyöjinä, mutta tällaiset raportit intistä, joita on saanut viime aikoina kuulla, kyllä ohjaavat ajatuksia siihen suuntaan.

        Ehkä pitäisi testata kunnolla asepalvelukseen pyrkijät ja ottaa sinne vain ne, jotka homman oikeasti kestävät. Laatu korvaisi määrän? Vältyttäisiin valtavalta määrältä keskeyttäjiä.

        Tai sitten pitäisi lopettaa koko puolustuslaitos ja käyttää rahat johonkin rauhanomaisempaan. Se ei tosin poistaisi kriisinuhkaa, ehkä jopa päinvastoin.


      • Nimetön

        Alkaahan tuo suomen rivisotilas olemaan jo melko kivikautinen verratuna vaikka naapurimaiden vastaaviin.
        Moraali on täysin nollassa kun 18 vuotiaat sällit pakotetaan metsässä juoksemaan reppu selässä, täynnä mitä kummallisimpia ihmistenteurastus laitteita.
        Palkka-armeijassa voitaisiin panostaa laatuun ja siellä sitten olisivat vain kaikki motivoituneimmat yksilöt. Tai sitten hankitaan kertaheitolla sellaset tuomiopäivän aseet, että jos sota syttyy (toivottavasti ei koskaan) niin se päättyy jo ennen kuin kukaan huomaakaan:)

        Tietääkö kukaan muuten mihin se miesten hiustenleikkuu pakko perustuu? Muistaakseni sillä pyritään estämään täiden leviäminen ja pitämään hygienian hoito mahdollisimman yksinkertaisella tasolla. Punatautihan levisi toisessa maailmansodassa venäläisarmeijassa kuin kulovalkea täiden mukana. Eli eikö se siis tarkoita sitä, että naisten pitkä takkutukka oikein kutsuu täit ja muut loiseläimet. Mielestäni olisi siis kohtuullista, että hiukset leikattaisiin kaikilta. Eihän se kivalta näytä, mutta aina ei voi voittaa. Ei varsinkaan punataudissa.


      • J-man
        Nimetön kirjoitti:

        Alkaahan tuo suomen rivisotilas olemaan jo melko kivikautinen verratuna vaikka naapurimaiden vastaaviin.
        Moraali on täysin nollassa kun 18 vuotiaat sällit pakotetaan metsässä juoksemaan reppu selässä, täynnä mitä kummallisimpia ihmistenteurastus laitteita.
        Palkka-armeijassa voitaisiin panostaa laatuun ja siellä sitten olisivat vain kaikki motivoituneimmat yksilöt. Tai sitten hankitaan kertaheitolla sellaset tuomiopäivän aseet, että jos sota syttyy (toivottavasti ei koskaan) niin se päättyy jo ennen kuin kukaan huomaakaan:)

        Tietääkö kukaan muuten mihin se miesten hiustenleikkuu pakko perustuu? Muistaakseni sillä pyritään estämään täiden leviäminen ja pitämään hygienian hoito mahdollisimman yksinkertaisella tasolla. Punatautihan levisi toisessa maailmansodassa venäläisarmeijassa kuin kulovalkea täiden mukana. Eli eikö se siis tarkoita sitä, että naisten pitkä takkutukka oikein kutsuu täit ja muut loiseläimet. Mielestäni olisi siis kohtuullista, että hiukset leikattaisiin kaikilta. Eihän se kivalta näytä, mutta aina ei voi voittaa. Ei varsinkaan punataudissa.

        Kyllähän se taitaapi toi syöpäläis ongelma taustalla, mutta nykyään sitä perustellaan palvelusturvallisuudella sekä sillä, että suojanaamarin väliin ei sais jäädä karvaakaan (parta tulee olla aina ajettuna), jotta se olisi tiivis.


    • Tanezki

      ..mutta oon kysellyt kauheasti ihmisiltä jotka ovat intin käyneet, että vaik naiset sinne voi menn niin kaikki "mitat" ovat miehiä varten.
      Eli marssimisen tahti on nopeimman miehen mukaan.. itsekin saan ottaa poikaystävän askleeseen verrattuna kaksi askelta.
      Armeijassa reput painaa noin 40kg, minä 60kg, miehet noin 80kg.

      nyt heinäkuussa pitäis astua palvelukseen.

      • jjjtrrj

        Todellakaan kaikki miehet EIVÄT paina 80kg. Oletko ihan tosissasi vai pilailetko? Jos on kerran pakko naisena armeijaan päästä niin miksi ruikutat jo nyt kun et siellä vielä edes ole?


      • Tanezki
        jjjtrrj kirjoitti:

        Todellakaan kaikki miehet EIVÄT paina 80kg. Oletko ihan tosissasi vai pilailetko? Jos on kerran pakko naisena armeijaan päästä niin miksi ruikutat jo nyt kun et siellä vielä edes ole?

        Luulen, että johtuu ihan siitä etten ole tarpeeksi nainen siihen että sanoisin suoraan jääväni mielummin poikaystäväni kainaloon ja perustavani perhettä kuin rämpimään metsään.

        Halua edelleen olisi, mutta ehkä mä oon liian mukavuudenhaluinen.

        ja niin totta sun sanas.


      • gonapappa
        Tanezki kirjoitti:

        Luulen, että johtuu ihan siitä etten ole tarpeeksi nainen siihen että sanoisin suoraan jääväni mielummin poikaystäväni kainaloon ja perustavani perhettä kuin rämpimään metsään.

        Halua edelleen olisi, mutta ehkä mä oon liian mukavuudenhaluinen.

        ja niin totta sun sanas.

        Todennäköisesti jaksat ensimmäisen viikon olla intissä, kun päätät lähteä lätkimään. Mustaat niiden naisten mainetta jotka oikeasti haluavat selvittää armeijan kunnialla ja ovat motivoituneita käymään sen loppuun asti vaikka olot esim. leireillä eivät ole mukavat. Mieti kannattaisiko ilmoittaa jo etukäteen että jätät menemättä. Syitähän siihen ei tavitse selittää.


      • Tanezki
        gonapappa kirjoitti:

        Todennäköisesti jaksat ensimmäisen viikon olla intissä, kun päätät lähteä lätkimään. Mustaat niiden naisten mainetta jotka oikeasti haluavat selvittää armeijan kunnialla ja ovat motivoituneita käymään sen loppuun asti vaikka olot esim. leireillä eivät ole mukavat. Mieti kannattaisiko ilmoittaa jo etukäteen että jätät menemättä. Syitähän siihen ei tavitse selittää.

        tiedän! ja sellaisella asenteella oon aina ollukin menossa. Että MINÄ pysyn siel tahdissa vaik miten päin, kannan itse omat varustukseni ja saan arvostusta muilta sekä itseltäni.

        Oisi vain pitänyt mennä silloin, kun ei ollut vakituista suhdetta, ei halua muuttaa yhteen, ei halua perustaa perhettä.

        Viikoksi armeijaan en mene. Joko menen sinne kunnolla suorittaen palveluksen loppuun asti tai oon täysin käymättä.


      • Steelwaginarambo

        Suurinosa matkasta reppuja vierään masin lavalla leireille eikä se reppu mitään 40kg paina ellei siihen ängetä jtn telamiinoja mukaan. Tuskin. Rynkky painaa vaan muutaman kilon ja tetsari jtn 12-15kg siihen reppu 20-30kg. Ei sinne mitään kiviä lyörä ainoostaan vettä, evästä ja valtion vaatteita. Useimmiten vain rynkky ja tetsari on varustuksena. Ja sehän on nykyään joustava alku ettei heti tapeta rääkillä. Vasta sen alun jälkeen! ;) Riittää että on
        normaali kunto ei siellä tarvitse olla terminaattori. Heinäkuussa on hyvä alottaa kun on lämmintä eikä oo vielä pakkasia. Mutta onhan sulla vielä mahrollista perua valan jälkeen ei ole enää järkevää, silloin joutuu suorittaan tavalla tai toisella. Se vala on n.1kk palv. astumisesta. Eli voihan siellä käyrä kahtomassa. Tosin on kai se noloa lähte häntäkoipien välissä kun on kerran lähtenyt sinne.


    • RUK:n kouluttaja yliluutnantti. RUK:n pätevimpiä kouluttajia.

      Ups.Kok (X) Jääkäriristi Sodankylästä. Oppilaskunnan puheenjohtaja AUKissa. RUK:n oppilaskunnan jäsen. AUKin kiväärilinjan priimus.

      Itse en näe heikkona naisia. Yhtälailla miehiäkin keskeytti.

      • Edellisen kurssin SISSIKOMPPANIAN priimus RUK:a

        Nainen.


      • Sammoo Mielt.

        HIENO PUHE! NAISET OSAA YHTÄ LAILLA TEHDÄ KUIN MIEHET. JA HEILÄ OLISI PITÄNYT ANTAA AIKOJA SITTEN ÄÄNI OIKEUS, VAIKKA TÄSSÄ MAAILMASSA EI OLE SITÄ EDELLEENKÄÄN JA NAISIA KOHDELLAAAN KALTOIN. OTTAA PÄÄHÄN SELLAINEN TOUHU. PALKKA SAMAKSI VAAN KUTEN MIEHILLÄ EI NIIN SAA TEHDÄ, ETTÄ MAKSETAAN HUONOMMIN, JOS ON NAINEN, HÄVETKÄÄ TUOLAISTA TOUHUA HARRASTAVAT TÄSSÄ MAAILMASSA. MINÄ AINAKIN MAKSAISIN TASA-ARVOISESTI JOS OLISIN TYÖNANTAJAN KENGISSÄ.


      • Sammoo Mielt.
        Zacharia kirjoitti:

        Edellisen kurssin SISSIKOMPPANIAN priimus RUK:a

        Nainen.

        IHANAA! HYVÄ MIMMIT! ONNEKSI MINULLA ON NAINEN ESIMIEHENÄ TÖISSÄ TAI SEN PITÄISI OLLA ESINAINEN. HÄN ON TODELLA MUKAVA JA YHDESSÄ RATKOTAAN ONGELMAT. PITÄISI MYÖS MUUTTAA ERI AMMATTIEN NIMIKKEITÄ KUTEN PALOMIES SE SAISI OLLA MYÖS PALONAINEN JNE... TAISI OLLA PUHETTA, ETTÄ AMMATTI NIMIKKEITÄ MUUTETAAN LÄHIAIKOINA, ONNEKSI. MINUSTA SE EI ENÄÄ ALENNA TOISTA SUKUPUOLTA.


      • Nimetön
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        IHANAA! HYVÄ MIMMIT! ONNEKSI MINULLA ON NAINEN ESIMIEHENÄ TÖISSÄ TAI SEN PITÄISI OLLA ESINAINEN. HÄN ON TODELLA MUKAVA JA YHDESSÄ RATKOTAAN ONGELMAT. PITÄISI MYÖS MUUTTAA ERI AMMATTIEN NIMIKKEITÄ KUTEN PALOMIES SE SAISI OLLA MYÖS PALONAINEN JNE... TAISI OLLA PUHETTA, ETTÄ AMMATTI NIMIKKEITÄ MUUTETAAN LÄHIAIKOINA, ONNEKSI. MINUSTA SE EI ENÄÄ ALENNA TOISTA SUKUPUOLTA.

        Tää on just tätä naisten mentaliteettia, että halutaan kaikki "tasa-arvoisiksi", mutta ei olla valmiita ottamaan myös sitä kuraa mitä sen mukana tulee. Siis pakollista roolileikkivuotta.


      • Nainen -84
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        IHANAA! HYVÄ MIMMIT! ONNEKSI MINULLA ON NAINEN ESIMIEHENÄ TÖISSÄ TAI SEN PITÄISI OLLA ESINAINEN. HÄN ON TODELLA MUKAVA JA YHDESSÄ RATKOTAAN ONGELMAT. PITÄISI MYÖS MUUTTAA ERI AMMATTIEN NIMIKKEITÄ KUTEN PALOMIES SE SAISI OLLA MYÖS PALONAINEN JNE... TAISI OLLA PUHETTA, ETTÄ AMMATTI NIMIKKEITÄ MUUTETAAN LÄHIAIKOINA, ONNEKSI. MINUSTA SE EI ENÄÄ ALENNA TOISTA SUKUPUOLTA.

        Mutta missä on omatunto, jos pitää takertua nimityksiin palomies, esimies jne... Itselleni on aivan sama mikä se nimitys on, olkoon sitten palonainen.

        Unisex vaihtoehtona esitänkin kaikkien hyvästä omatunnosta kärsivien mielenrauhaksi uusia nimityksiä kuten paloihminen, esi-ihminen...

        Onhan se sitten väärin, jos nimilapussa toisella lukee palomies ja toisella palonainen, koska palonaisessa on enemmän kirjaimia

        Eiköhän niitä löydy jotain todellisiakin tasa-arvo asioita, joita voi puida... Ei tarvi alkaa pilkkua viilaamaan


    • tätä keskustelua..

      .. ja muita inttiiin liittyviä.. Ja mun mieli pide on: Meitin miesvahvuus sodassa on 350 000 ja russon 2Miljoonaa ammattisolttu ja 20milj. "ressuu". Ja jos intistä jotai hyötyy itelleen haluu niin ainoa järkevä valinta on pyrkii kulettajaksi ja hankkii sillai se ilmainen rekkakortti! Itsellä ehkä liikaa likinäköä ja sivari&totaali=AIVAN suolesta, niin ei kai muu auta kuin mennä hajoilee Niinisaloon tykin viereen ja kattoo kun kranu lähtee.. kutsunnat olisi ens syksynä.. Kevät terveisin amispoika90...

    • kazakh

      Aikoinaan olisin halunnut mennä ja harkitsin vakavissani, mutta en uskaltanut ottaa riskiä jalkavamman vuoksi. Mitä järkeä olisi ollut lähteä yrittämään, jos kuitenkin joutuisi palaamaan kotiin kun paikat ei kestä...

    • 5 % ei ole vähän vaan se on todella paljon.

      Ompa naisia pajon joilla on noin vinksahtanut.

      sinne ei tarvisi haaveilla kuin korkeintaan 1 %.

      Ja jos ajatellaan hettä heistä ajautuisi 30 % poliisin ammattiin, niin 20 % polisesita olisi naisia.

      Topivoa soppii että 98 % lukiolaistytöistä naisista hakeutuu naisellisempiin- ja akateemisiin ammatteihin. Sellaisiin töihin joilla on tosiaan merkitystä!

      • muuten

        vielä niin että miehet ei pääse poliisiksi jos ei ole käynyt armeijaa mutta naiset pääsee?


      • Tapiiri
        muuten kirjoitti:

        vielä niin että miehet ei pääse poliisiksi jos ei ole käynyt armeijaa mutta naiset pääsee?

        Mielestäni siihen on tullut muutos niin ettei poliisikouluun vaadita enää armeijaa.


    • Yvipäällikkö

      TASA-ARVO VALTUUTETTU - HALOOO?

      Miten vain toiselle sukupuolelle pakollisen palkattoman armeijan ylipäällikkönä voi olla juuri sen sukupuolen edustaja, joka ei armeijaan joudu?

      Entä miten on mahdollista, että jo 6 vuotta toimittuaan miesten palkattoman armeijan huippupalkkaisena ylipäällikkönä tämä feministi nainen ei tunnistanut edes perus perusasiaa armeijastaan - alikessua (vrt Halonen ja TV:n vaalitentti)?

      Mitähän kaikkea on mahtanut maailmalla valtiovierailujen ynm yhteydessä tapahtua 7-8 v. aikana, jollei yvipäällikkömme tunnista edes oman maan alikessua...käyttäkääs mielikuvitusta...miksi suurvalta suhteemme eivät aivan ole kunnossa, mitähän "juorutaan" Suomen johtajasta epävirallisissa valtiotapaamisissa ynm... (kiitos Ike Kanervan suhteemme ovat paranemaan päin onneksi nyt...)

      Miten kaikkialla muualla 700 miljoonan ihmisen alueella, kymmenissä maissa, urbaaneissa länsimaissa ollaan jo luovuttu tällaisesta "palkattomasta pakkotyöstä vain toiselle sukupuolelle, oloissa joihin verrattuna nykyvankila omine huoneineen ja suihkuineen on lepokoti" - paitsi Suomessa, missä on vielä tämän päälle täysin ainutlaatuinen feministi yvipäällikkö avikevsanteineen?

      Onko Suomen mies tilastoistakin jo luettavissa pahiten alistetuksi tohvelisankariksi koko tämän hetken maapallolla?


      Lisäksihän voisi sanoa vaikka sen, että olemme ykkösiä maailmassa avioerotilastoissa (avioliitoissa 50%, avoliitoissa 90%) ja sillä erikoispiirteellä vielä päälle, että meillä nainen on se alkuunlaittaja/jättäjä lähes 3/4 tapauksesta?

      Tästä on nyt kirjoitettu tämä hyvä uutuus kirjakin, kirjoittajana n. 30 eri akateemista vaikuttajaa...

      MIES VAILLA TASA-ARVOA

      • kapiaisina,yvipäällikköinä

        Tasa-arvo valtuutettuuuuu...herätyyys... Sillä lisäihmettelynä tuohon kaikkeen voisi vielä heittää, että miten h***ssä naiset silti voivat olla Suomessa esim. vartijoita, poliiseja, pappeja, ylipäälliköitä (havonen), puolustusministereitä (rehn)ja kapiaisiakin ynm.

        Mutta silti tasa-arvon toteuttaminen ei mitenkään kuulu heidän velvollisuuksiin Suomessa tässä oikeasti suurimmassa, selkeässä tasa-arvo ongelmassa maassamme - ongelmassa joka ollaan jo hoidettu kaikkialla muualla urbaanin länsimaiden alueella?

        Täytyy oikein kirota pärrätä loppuun ;);)

        Voe yvipäällikkö sentään. Voe avikevsantti. Ja voe eduskunnan miesten ja heidän lastensa julkinen lynkkausoperaatio ilman oikeudenkäyntejä.


      • 24% 24%
        kapiaisina,yvipäällikköinä kirjoitti:

        Tasa-arvo valtuutettuuuuu...herätyyys... Sillä lisäihmettelynä tuohon kaikkeen voisi vielä heittää, että miten h***ssä naiset silti voivat olla Suomessa esim. vartijoita, poliiseja, pappeja, ylipäälliköitä (havonen), puolustusministereitä (rehn)ja kapiaisiakin ynm.

        Mutta silti tasa-arvon toteuttaminen ei mitenkään kuulu heidän velvollisuuksiin Suomessa tässä oikeasti suurimmassa, selkeässä tasa-arvo ongelmassa maassamme - ongelmassa joka ollaan jo hoidettu kaikkialla muualla urbaanin länsimaiden alueella?

        Täytyy oikein kirota pärrätä loppuun ;);)

        Voe yvipäällikkö sentään. Voe avikevsantti. Ja voe eduskunnan miesten ja heidän lastensa julkinen lynkkausoperaatio ilman oikeudenkäyntejä.

        Ja vielä yksi tärkeä lisäys...

        Miksei toiselle sukupuolelle voi määrätä tasa-arvoisesti sitten vaikka siivilipalvelusta?

        Kait naiset yhtä hyvin luonnostaan nämä lähihoitajamaiset siviilipalvelus tehtävät osaa hoitaa kuin miehet? Sairaaloissa ynm ne yleensä suoritetaan?

        Mutta ei, vaan samanlaisesti työstä mitä miehet tekevät siviilipalveluksessa ilmaiseksi, pakosta vankilan uhalla - naiset juuri ajoivat keskosia ja mummeja uhkaamalla itselleen maailmanennätys 24% palkankorotuksen ja vähän pekkaspäiviä lisää...


        ...Miksi muuten kun feministit väen väkisin änkivät itsensä armeijaan - he tyystin unohtivat samassa väännössä julkisuudessa ynm sen toisen puolen kokonaispaketista - siviilipalveluksen - mikseivät he ollenkaan edes halunneet mainita koko asiaa ja ajaa itselleen oikeutta myös siviilipalvelukseen - vaikka se selkeästi on naisille sopivampi palvelusmuoto? Mihin suuntaan keskustelu olisi ehkä alkanut mennä? olisiko ihmisten silmät aunneet vähän liikaa? Mitä he pelkäsivät ja miksi tätä luonnollisempaa vaihtoehtoa heille, ei käsitelty samalla lainkaan?


        TASA-ARVO VALTUUTETTU... HERÄTYS... TULES NYT POIS SIELTÄ EDUSKUNNASTA SYYTTÄMÄSTÄ JA LYNKKAAMASTA NIITÄ KANSANEDUSTAJAMIEHIÄ (JA LEIMAAMASTA KOKO HEIDÄN PERHEITÄÄN JULKISESTI KASVOKUVIN JA NIMIN H.S. YNM) ILMAN MINKÄÄNLAISTA MAHDOLLISUUTTAKAAN PUOLUSTAUTUA SITÄ ENNEN... TÄÄLLÄ OLISI IHAN OIKEASTI KATSOS TÄLLAINEN MAAMME SUURIN JA PAHIN TASA-ARVO ONGELMA RATKAISEMATTA? VAI ONKO YVIPÄÄLLIKKÖ KIELTÄNYT SINUA PUUTTUMASTA SIIHEN?


    • suomalainen sotilas

      miten suomi on vajonnut näin alas.Tiedänhän toki miksi mutta nyt on aika laittaa kohdalleen ajatukset armeijasta käymisestä.Tytöiltä jotka lukio iässä kysellään moista.. halooo.... Se velvollisuus koskee vain miehiä ja sillä hyvä,jos joku nainen sen haluaa käydä niin katson ihan hyvällä ja hiljaa kunnioituksella.Nyky ajan miehet ovat saamattomia paskahousuja jotka aina vetoavat kun naisen ei tarvitse... sairasta ja valitettavaa suomen alasajoa.

      • Suomalainen nainen

        Puhut asiaa. Monet miehet nykyisin hakevat ties mitä b-lausuntoja, etteivät vaan joutuisi armeijaan. Siellähän voisi joutua vaikka punnertamaan, kamalaa!


      • suomalainen ihminen

        suomi voi mennä huonompaan suuntaan niin kauan kun sinunlaisia on olemassa.


    • naiset ja miehet

      Ilmeisesti upseeri koulutus ja asenteet miehillä ja naisilla ovat täysin väärät, osaavat ja eivät osaa ja mitä muuta tulisi osatakaan? Koulusta on lisätty, mutta puutuko sieltä jotain? Mini on tullut viimeaikoina se kuva – että he ikään kuin ”vaatisivat kunnioitusta”? Ensinäkin mistä? Siitä että ovat suorittaneet ammahti tutkintonsa ja saaneet viran? Joka voi kunnioittaa, mutta kaikenmaailman vaateeksi tulkittavat käyttäytymismallit siviilissä, ovat maanpuolustuksen lahottamistyötä. Ikään kuin he ovat niitä samoja Upseereita kuin viime sodissa? Udelleen syntyneitäkö? Siis ei enemmistö, mutta ei tarvita montaa, niin se on jo liikaa. Törpöillään ja esitetään näkemyksiä jos jonkinlaisia saavat takasin, niin saattavat uhitella jopa 2 vuoden tuomiolla, (tiedän yhden tapauksen Evl.)kyllä se salittakin, mutta onko siihen varaa – nollata ego. Meinaan tulisi olla kohtuulliset edellytykset toimia uskottavana Komentajana niin Naisen kuin Miehen- huolla lähtö asenteella on vaikeampaa. Sitten joku lakko juttu. Sellainen ei sovi sotilaille minkään muotoisena. Sellainenhan oli aikoinaan ainakin päällystöopistossa, sellaisten suunnittelu vakavaksi rikokseksi ja omavaltaisuus ”kuten tulkaa äkkiä hakemaan ammukset etteivät räjähdä!” Ei tullut aikaisemmin 1 vuosi sitten mieleen?

    • höpö....

      en haluis kyl et miehetkää menis koska ajatelkaa nyt jollain kundil on ihan sairaan mageet hiukset ja sit ne leikataa kaljuiks ei mitää järkee ja muutenki hirveet kuritusta!!!ei kenenkää must pitäs mennä mitää sotaa harjottelee koska sodat on perseestä ja toivon et ei enää tulis niitä!!!

      • lvöwbg

        niin ei kenenkään must pitäs mennä sota on perseestä kyllä!!!


      • eiväliä
        lvöwbg kirjoitti:

        niin ei kenenkään must pitäs mennä sota on perseestä kyllä!!!

        kyse ei ole sotaan menemisesta, vaan asevelvollisuuden suorittamisesta. eikö se olisi sukupuolten välistä tasa-arvoa että kaikki alle 30vuotiaat suomenkansalaiset suorittaisivat armeijan tai siviilipalveluksen?
        ajatukset "heti kun miehet rupevat synnyttämään" eivät päde mitenkään, sillä synnyttäminen ei ole velvollisuus, ei ainakaan suomen lain mukaan.


      • Eipä tuolla tavalla ajattelevat luuserit pärjää muutenkaan yhteiskunassa!Jos edeltäviä sukupolvia ei olisi napannut,et olisi sinäkään rääpimässä päätäsi vapaassa suomessa!


      • soilandpimp
        rensseli1 kirjoitti:

        Eipä tuolla tavalla ajattelevat luuserit pärjää muutenkaan yhteiskunassa!Jos edeltäviä sukupolvia ei olisi napannut,et olisi sinäkään rääpimässä päätäsi vapaassa suomessa!

        vapaassa mistä??


    • erkki erimieltä

      Kun asiasta keskustellaan pitää muistaa, että suomen perustuslaissa sanotaan: että jokainen Suomen kansalainen on velvollinen puolustamaan maataan niin kuin siitä erikseen lailla säädetään. Ja asevelvollisuuslaissa säädetään, että jokainen Suomen mies on velvollinen puolustamaan maataan, kuten siitä laissa säädetään. Asev. laissa on sitten säädetty tarkkaan kuinka kukin sen palveluksen suorittaa ja saa koulutusta. Tätä taustaa vastan katsottuna naisilla tulisi olla omanlainen koulutuksensa jos ja kun sitä asekoulutusta naiset haluavat.Jäisi turha ininä pois, kun fyysinen voimakin on erilainen, niin koulutuskin olisi oltava eväitten mukainen. Evp

      • LUKEKAA

        H'''''tin hyvän linkin laitoit. Sanoohan tuon nyt järkikin ja todellinen tasa-arvo taju!

        (Kopsaan osan tähän, lukekaa loput linkistä)

        Todellista tasa-arvoa

        Kaiken takana ei ole nainen vaan norjalainen tasa-arvoajattelu.

        - Suuri osa kansalaisista on sitä mieltä, että asevelvollisuus pitäisi olla molemmille sukupuolille samanlainen siinä missä mikä tahansa muukin asia, sanoo Silje Rögenes Norjan varusmiestoimikunnasta - itsekin asepalveluksen suorittanut nainen.

        Folk og Forsvar (Kansa ja Puolustus) on Norjan puolustusvoimista riippumaton järjestö, jonka päätehtävä on välittää nuorille tietoa yhteiskunnallisista asioista. Järjestö esimerkiksi kiertää kouluissa valistamassa puolustusvoimista ja Natosta. Folk og Forsvarin pääsihteeri Monica K. Mattsson on varma, että norjalaiset tytöt ovat entistä kiinnostuneempia armeijasta.

        - Tietysti osa vastustaa asevelvollisuuden piiriin joutumista, koska harva haluaa joutua pakotetuksi mihinkään. Nuoret näkevät itsensä kuitenkin sukupuolesta riippumatta tasa-arvoisina. Jos se pätee työelämässä, miksei siis myös armeijassa? Mattsson kysyy.


    • eiköhän

      tarttis tehdä intistä sitte KAIKILLE vapaaehtoinen että toi tasa-arvo toteutuis.

      Saatana kyl jos olisin nyt intti-ikäinen, niin en piruuttanikaan menis vaan vetoaisin tasa-arvopykäliin.

      Sen verta vituttaa taas jälleen kerran tää nykymaailman meno ja sen arvojen vääristyminen, et tyyliin: kaikki tai ei kukaan.

      Saatanan telaketjulesbot/feministit kun saavat kaiken päälaelleen, ja niitä sitte hännystelee kaikki "hinuri-matiakset" korkeissa viroissaan, kun eivät uskalla olla miehiä.

      t: Velvoitteensa suorittanut

      • tasaarvoa

        harmi vain että melkein kaikki asevelvollisuuden käynneet ovat sitä mieltä että muidenkin pitäisi kärsiä/kestää asevelvollisuus, koska hekin ovat, tai jos kyseessä on nainen, heidän ei tarvise.
        Ne äijät tai ämmät siellä eduskunnassa tuskin ajattee yhtään erilailla. Paska maa tämä suomi, maksakaa verorahanne vaihka venäjälle


      • kfld
        tasaarvoa kirjoitti:

        harmi vain että melkein kaikki asevelvollisuuden käynneet ovat sitä mieltä että muidenkin pitäisi kärsiä/kestää asevelvollisuus, koska hekin ovat, tai jos kyseessä on nainen, heidän ei tarvise.
        Ne äijät tai ämmät siellä eduskunnassa tuskin ajattee yhtään erilailla. Paska maa tämä suomi, maksakaa verorahanne vaihka venäjälle

        mene peilin eteen...


    • Vain 5% naisista on sen arvoisia, että niihin kannattaisi uppoutua.

    • jjvnjkdf

      ..itse maailmaa ja tiukkoja paikkoja nähneenä en todellakaan voi ymmärtää naisten sotilaskoulutusta,,rauhan aikana se voi olla suoritus jolla voi kehuskella mutta kun tosipaikka tulee eteen niin se on siinä!! NÄIN ON!

    • pinhiiri

      Joo, ei kun vaan sinne jos ei jätkistä ole.
      Ja ,se on kiinni naisesta ,jos on vahva ruumiinrakkenne ja luja mieli.
      Kyllä ne lotatkin sota aikana tekivät niin merkittävän palveluksen isänmaalle (Äidinmaalle).
      Että mitä siitä sitten ,jokainen itse pättäkööt.
      Mutta sinne kun menee niin se on sitä sitten ,valita ei voi kun on kuri "jos" on nyky armeijassa kuria?
      Ja jos ei isä ja äiti opeta kotona niin jos ne nyt armeijassa oppii .
      Meinaan Jäkäpaltiot, istutaan tietokoneen ääressä naputtamassa.

      • Gyhmy

        Eih, feministi, joka tuskin on peruskoulustakaan läpi päässyt, uhoaa isänmaallisesti apinasuomella. Menehän takaisin oppitunnille siitä ja sen jälkeen voit alkaa papattaa armeijasta. Ehkä et edes saata kallista instituutiotamme kovin synkkään valoon.


    • Juice3000

      Naiset pakolliseen siviili palvelukseen.Kyllähän tytöt osaa ilmasta työtä tehdä siinä missä miehetkin.Ja jos joku nainen tästä loukkaantuu,ja sanoo ,että naiset synnyttää, niin ette te synnytä kun ette jaa sitä pillua kellekään.
      Ja synnyttäminen on vapaa ehtoista,ketään siihen ei pakoteta.Toisin kuin intti/sivari miehillä.

      Tasaarvoa tytöt!

      • pinohiiri

        Joo, kyllä ne itse naiset päättää minne ne menee vaikka itse olen palvellut -71 Parolassa.
        Ja olen vanhan koulukunnan kasvatteja ,siis kurin.
        Kyllä hyvä nainen on parenpi kuin (En tarkoita todella miehiä)huono jätkä jolla ei ole kuntoa kuin sohvakunto,tietokone nörttejä.
        Kun niitä kutsunnoissa kutsutaa armneijaan niin niille sanotaan että pitäis muutama vikko kuntoilla että pystyy suorittamaan intin.ja siellä kuuluu narinaa joka asiasta.
        Pitäis panna asialle Haaglun visansa kanssa..


    • Naisellinen nainen

      Intti ei ole naisia varten!
      Miehet puolustaa luonnostaan, ja naiset hoivaavat luonnostaan, ja kun näitä nyt sekoitetaan niin se on luonnonvastaista!

      Ei naisen kuulu tappaa? ihan hullu kuvio?

      Kyllä nainen osaa kaikkea mitä mieskin, ja mies myös, mutta onko se järkevää!

      Kuten on jo tullut ilmi, ei edes naisen fysiikka kestä tota miesten touhua, niinkuin ei miesten pää riitä tohon hoivatouhotukseen ja lasten tekemiseen!

      Joten jos ihmiset vain olisivat omiaan ja tekisivät sitä mihin ovat luotuja!

      Kaikki, toistan kaikki, olisivat onnellisempia ja tyytyväisempiä ihmisinä, ei tarvitsisi jatkuvasti olla etsimässä sitä "itseään" jonka on nykypäivänä hukannut!

      Miehet olkaa miehiä isolla M, ja naiset olkaa naisellisia, niin kaikki on suomen maassa hyvin!

      • Murmelipete

        Ei inttiin mutta pakko töihin,tasaarvoa.


      • Intin käynyt.
        Murmelipete kirjoitti:

        Ei inttiin mutta pakko töihin,tasaarvoa.

        Kyllä!Naiset töihin vaan,saadaan valtiolle lisää rahaa kun naisetkin kantaisvat kortensa kekoon valtion pakkotöistä.!Kannatan ehdottomasti!


      • ei avuton
        Murmelipete kirjoitti:

        Ei inttiin mutta pakko töihin,tasaarvoa.

        nuoret naiset laittaa koulutukseen, ihan samoin kuin nuoret miehetkin!
        Naiset voisivat saada juuri kodin hoidon alkeet siivoustaidon alkeet, kuuliaisuutta ym.
        Siinä sivussa voisivat opetella vaikka sairaanhoidon perusteet, (esim. ei olisi pulaa sairaanhoitajista myöhemmin?)taikka keittiöpuolen perusteet, viestinnän perusteet ym.hyödyllistä mitä nyt armeijan käyneet nuoret miehet saavat!
        Eikä kyse ole edes tasaarvosta? kun ei kerran nuorille ole töitä, ja mitä useampi nuori nainen on sellainen uusavuton? ei ole alkeellisiakaan kodinhoidon taitoja puhettakaan ruuanlaittotaidoista? ei menisi sekään koulutus/aika hukkaan!


      • "Intti ei ole naisia varten!
        Miehet puolustaa luonnostaan, ja naiset hoivaavat luonnostaan, ja kun näitä nyt sekoitetaan niin se on luonnonvastaista! "

        Ei ole missään sanottu sitäkään, että se armeija olisi kaikkia miehiä varten.

        "Ei naisen kuulu tappaa? ihan hullu kuvio?"

        Ei miestenkään kuulu tappaa, vai onko se tappamisen opettelu sitten sinun mielestäsi jokin jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuus mistä ei saisi ikinä kieltäytyä? Aivan sairas kuvio sellainen, että miesten pitäisi tappaa toisia ihmisiä jonkun turhan maapläntin takia.

        "Joten jos ihmiset vain olisivat omiaan ja tekisivät sitä mihin ovat luotuja!"

        On olemassa myös siviilipalvelus ja totaalikieltäytyminen. Tämän vuoksi onkin täysin turhaa pakottaa niitä miehiä armeijaan, jotka eivät sinne sovellu.

        "Kaikki, toistan kaikki, olisivat onnellisempia ja tyytyväisempiä ihmisinä, ei tarvitsisi jatkuvasti olla etsimässä sitä "itseään" jonka on nykypäivänä hukannut!"

        Juuri tämän vuoksi se valikoiva asevelvollisuusjärjestelmä olisi kaikkein paras ratkaisu, kun silloin ei tarvisi pakottaa niitä viattomia nuoria miehiä sinne armeijaan, jotka eivät sinne yksinkertaisesti sovellu.

        "Miehet olkaa miehiä isolla M, ja naiset olkaa naisellisia, niin kaikki on suomen maassa hyvin!"

        Itse olen mies, vaikka en olekaan käynyt armeijaa. Ei se mieheksi kasvaminen vaadi mitään armeijan suorittamista, kun muissa Euroopan maissa pojat pystyvät kasvamaan pojista miehiksi ilman mitään sortavaa asevelvollisuutta ja turhaa sotaväkeä.


      • J-Man

        Vaikka naisia on armeijassa ei se tarkoita sitä, että naisia laitetaan taistelupioneerikomppanian kärkeen taikka panssarivaunun lataajaksi.

        Naisille on paljon huoltohommia ym. pikkukivaa. Mut toki itsekin sodan tullen antaisin naisten olla selustassa hoitamassa "arkea". MUTTA nykyinen sodankäynti on sellaista että vihollinen voi nopeastikin koukat/saarta, joten toisen maailmansodan aikaisia rintamia ei synny.

        Eli all in all: Kaikille asevelvollisuus, mutta toki voi valita sen 12kk sivaria. Ja vielä mieluummin toi sivari muutettas katastrofien ym. varalta harjoitteluun. Se ei paljoa auta et kyykkii 12kk siviiliduunissa ku muut tetsaa metsässä.


      • todellinen nainen

        Että pistää vihaksi tällainen. Sinun kaltaistesi takia vielä on olemassa epätasa-arvoa.

        "Miehet puolustaa luonnostaa, ja naiset hoivaavat luonnostaan" Siis mitä? En voi kuin ihmetellä, millä vuosituhannella elät? Juuri tuon takia ikivanhat sukupuoliroolit sinnittelevät vielä elossa, kun jotkut konservatiivit pyrkivät kynsinhampainverissäsuin pitämään niistä kiinni.

        Miksi naisten on vaikeampi saada työtä? Koska nainen on ensisijainen hoitaja, joka voi jäädä milloin tahansa äitiyslomalle tai hoitamaan sairaita lapsia. Työnantajalle tämä tuo tappiota, joten palkataampa sitten mieluummin varman päälle mies.
        Kuka tahansa selväjärkinen tietysti tajuaa että se on täyttä soopaa.

        "ei edes naisen fysiikka kestä tota miesten touhua"
        siis myönnät suoraan olevasi heikompi? No älä sitten ihmettele jos joku raiskaa sinut kun olet joku ilta kävelemässä kotiäitien parfyymikerhosta kotiin. Mitäpä sinä voisit tehdäkään, heikko nainen.

        Suomessa kaikki olisi paremmin, jos miehet ja naiset pyrkisivät olemaan omia itsejään, jos tajuttaisiin että sukupuoli on vain sukupuolielin eikä se määritä ihmisen kyvykkyyttä mihinkään. Miehet voivat tehdä biologisesti lapsia ihan yhtä hyvin kuin naiset, ikivanhojen arvojen takia niihen lapsien pitäminen sen sijaan on esim. avioerotilanteessa miehelle vaikeampaa; samoin naiset ovat ihan yhtä hyvin kyvykkäitä korkeisiin johtotehtäviin, ikivanhojen arvojen takia vain yleneminen on vaikeampaa.

        Onneksi kaltaistesi määrä vähenee ja toivottavasti häviääkin olemattomiin mahdollisimman nopeasti.


      • fml
        todellinen nainen kirjoitti:

        Että pistää vihaksi tällainen. Sinun kaltaistesi takia vielä on olemassa epätasa-arvoa.

        "Miehet puolustaa luonnostaa, ja naiset hoivaavat luonnostaan" Siis mitä? En voi kuin ihmetellä, millä vuosituhannella elät? Juuri tuon takia ikivanhat sukupuoliroolit sinnittelevät vielä elossa, kun jotkut konservatiivit pyrkivät kynsinhampainverissäsuin pitämään niistä kiinni.

        Miksi naisten on vaikeampi saada työtä? Koska nainen on ensisijainen hoitaja, joka voi jäädä milloin tahansa äitiyslomalle tai hoitamaan sairaita lapsia. Työnantajalle tämä tuo tappiota, joten palkataampa sitten mieluummin varman päälle mies.
        Kuka tahansa selväjärkinen tietysti tajuaa että se on täyttä soopaa.

        "ei edes naisen fysiikka kestä tota miesten touhua"
        siis myönnät suoraan olevasi heikompi? No älä sitten ihmettele jos joku raiskaa sinut kun olet joku ilta kävelemässä kotiäitien parfyymikerhosta kotiin. Mitäpä sinä voisit tehdäkään, heikko nainen.

        Suomessa kaikki olisi paremmin, jos miehet ja naiset pyrkisivät olemaan omia itsejään, jos tajuttaisiin että sukupuoli on vain sukupuolielin eikä se määritä ihmisen kyvykkyyttä mihinkään. Miehet voivat tehdä biologisesti lapsia ihan yhtä hyvin kuin naiset, ikivanhojen arvojen takia niihen lapsien pitäminen sen sijaan on esim. avioerotilanteessa miehelle vaikeampaa; samoin naiset ovat ihan yhtä hyvin kyvykkäitä korkeisiin johtotehtäviin, ikivanhojen arvojen takia vain yleneminen on vaikeampaa.

        Onneksi kaltaistesi määrä vähenee ja toivottavasti häviääkin olemattomiin mahdollisimman nopeasti.

        Ei tuollaiset ole konservatiivejä tai muuta.
        He ovat vain typeriä.


      • naine__n

        Eikä sulla varmaan tuu mieleenkään että ihmiset on erilaisia? On niin naisia kuin miehiä joissa löytyy piirteitä joita yleensä luokitellaan vastakkaisen sukupuolen ominaisuuksiksi. Pitää tähän vielä mainita että itse olen hyvinkin naisellinen jossain suhteessa, mutta en jurikaan pidä lapsista, tunnen pikemminkin itseni vaivaantuneeksi ja vittuuntuneeksi niiden seurassa, se siitä kuuluisasta naisten hoiva-vietistä. Poikaystäväni taas lapsen nähdessään alkaa heti touhuamaan sen kanssa. Itse opiskelen talotekniikkaa, avopuolisoni lähtee syksyllä opskelemaan sairaanhoito-alaa.. Ja tyytyväisiä ja onnellisia olemme omina itsenämme :)


      • jjjjjjjjjjjk
        todellinen nainen kirjoitti:

        Että pistää vihaksi tällainen. Sinun kaltaistesi takia vielä on olemassa epätasa-arvoa.

        "Miehet puolustaa luonnostaa, ja naiset hoivaavat luonnostaan" Siis mitä? En voi kuin ihmetellä, millä vuosituhannella elät? Juuri tuon takia ikivanhat sukupuoliroolit sinnittelevät vielä elossa, kun jotkut konservatiivit pyrkivät kynsinhampainverissäsuin pitämään niistä kiinni.

        Miksi naisten on vaikeampi saada työtä? Koska nainen on ensisijainen hoitaja, joka voi jäädä milloin tahansa äitiyslomalle tai hoitamaan sairaita lapsia. Työnantajalle tämä tuo tappiota, joten palkataampa sitten mieluummin varman päälle mies.
        Kuka tahansa selväjärkinen tietysti tajuaa että se on täyttä soopaa.

        "ei edes naisen fysiikka kestä tota miesten touhua"
        siis myönnät suoraan olevasi heikompi? No älä sitten ihmettele jos joku raiskaa sinut kun olet joku ilta kävelemässä kotiäitien parfyymikerhosta kotiin. Mitäpä sinä voisit tehdäkään, heikko nainen.

        Suomessa kaikki olisi paremmin, jos miehet ja naiset pyrkisivät olemaan omia itsejään, jos tajuttaisiin että sukupuoli on vain sukupuolielin eikä se määritä ihmisen kyvykkyyttä mihinkään. Miehet voivat tehdä biologisesti lapsia ihan yhtä hyvin kuin naiset, ikivanhojen arvojen takia niihen lapsien pitäminen sen sijaan on esim. avioerotilanteessa miehelle vaikeampaa; samoin naiset ovat ihan yhtä hyvin kyvykkäitä korkeisiin johtotehtäviin, ikivanhojen arvojen takia vain yleneminen on vaikeampaa.

        Onneksi kaltaistesi määrä vähenee ja toivottavasti häviääkin olemattomiin mahdollisimman nopeasti.

        Loistavasti sanottu :)


    • janniiina

      Kyllä armeijaan sopii muutkin kuin miehet :D...itsehän kotiudun 4.7.2008 reservin kersanttina armeijasta,että ainaki meidän ykskön naiset on olleet ihan hyvin mukana tiukassa ja harmaassa kurissa :)

      Armeijaan kannattaa mennä jos fyysinen kunto kestää ja mieli.

    • mermark

      Olen aina pitänyt naisia viisaampina kuin miehet,minkä tämäkin todistaa,ja moni muukin asia,autonkuljettajina tytöt ovat ylivertaisia verrattuna "penikkatautisiin Räikkösiin"naisilla on järki päässä liikenteessäkin.

      • Frank Cannon

        Se että naisia on jo pitkään ollut eri maiden armeijoissa, ei ole alunperinkään perustunut mihinkään tasa-arvo ajatteluun. Alkuperäinen ajatus oli se, että kun laitetaan naisia rintamalla miesten sekaan, niin vastapuolet miehet alkavat empiä laukaistessaan asettaan. Suurimmalle osalle miehistä on luontaisesti melkoinen kynnyskysymys surmata naista, vaikka tämä seisoisi vihollisen riveissä. Toisena psykologisena pointtina oli se, että miesten taistelutahto ja agressiivisuus lisääntyy, kun omissa riveissä olevien naisten henki on uhattuna.
        Minun mielestäni naisia ei pitäisi laittaa tykin ruuaksi ensinkään. Naisilla on tässä maailmassa parempaakin tekemistä, kuin silppoontua kranaattisateessa. Naisten käyttäminen taistelutehtävissä tulisikin kieltää kansainvälisillä sopimuksilla.


      • Gyhmy

        Eihän sitä Räikkönen tarvitse olla, mutta naiset ylivertaisia saati edes hyviä kuskeja?

        http://www.youtube.com/watch?v=hFiNXII6dU8

        Älä naurata! :D

        Ja tottahan se on. Jos parkkipaikalla kolhitaan autoja, syynä on 90% nainen.


      • mermark
        Frank Cannon kirjoitti:

        Se että naisia on jo pitkään ollut eri maiden armeijoissa, ei ole alunperinkään perustunut mihinkään tasa-arvo ajatteluun. Alkuperäinen ajatus oli se, että kun laitetaan naisia rintamalla miesten sekaan, niin vastapuolet miehet alkavat empiä laukaistessaan asettaan. Suurimmalle osalle miehistä on luontaisesti melkoinen kynnyskysymys surmata naista, vaikka tämä seisoisi vihollisen riveissä. Toisena psykologisena pointtina oli se, että miesten taistelutahto ja agressiivisuus lisääntyy, kun omissa riveissä olevien naisten henki on uhattuna.
        Minun mielestäni naisia ei pitäisi laittaa tykin ruuaksi ensinkään. Naisilla on tässä maailmassa parempaakin tekemistä, kuin silppoontua kranaattisateessa. Naisten käyttäminen taistelutehtävissä tulisikin kieltää kansainvälisillä sopimuksilla.

        Naiset liian arvokkaita uhrattavaksi,militaristien sotaleikkeihin.
        >
        >Leikkikööt sotaa ne sotahullut itse.


      • Mirgg
        mermark kirjoitti:

        Naiset liian arvokkaita uhrattavaksi,militaristien sotaleikkeihin.
        >
        >Leikkikööt sotaa ne sotahullut itse.

        Taidat olla tyttö itse vaikka miehenä esiinnytkin. Oot senverran tyhmä.


      • i.l.e.
        Frank Cannon kirjoitti:

        Se että naisia on jo pitkään ollut eri maiden armeijoissa, ei ole alunperinkään perustunut mihinkään tasa-arvo ajatteluun. Alkuperäinen ajatus oli se, että kun laitetaan naisia rintamalla miesten sekaan, niin vastapuolet miehet alkavat empiä laukaistessaan asettaan. Suurimmalle osalle miehistä on luontaisesti melkoinen kynnyskysymys surmata naista, vaikka tämä seisoisi vihollisen riveissä. Toisena psykologisena pointtina oli se, että miesten taistelutahto ja agressiivisuus lisääntyy, kun omissa riveissä olevien naisten henki on uhattuna.
        Minun mielestäni naisia ei pitäisi laittaa tykin ruuaksi ensinkään. Naisilla on tässä maailmassa parempaakin tekemistä, kuin silppoontua kranaattisateessa. Naisten käyttäminen taistelutehtävissä tulisikin kieltää kansainvälisillä sopimuksilla.

        Miehet ovat siis arvotonta tykinruokaa? Miehet saavat silppoutua kranaattisateessa, mutta naiset eivät?

        Mieti nyt vähän jooko... Mies tai nainen. Ihan yks haileen paska kumpi se on. Molemmat kuuluvat ihmiseksi nimitettyyn lajiin ja molemmat ovat suhteessa melko samanlaisia. Miksi helvetissä naisille pitäisi antaa jotain erityisoikeuksia, joita miehet eivät saa?


      • Conanbarbaarienkuningas
        Gyhmy kirjoitti:

        Eihän sitä Räikkönen tarvitse olla, mutta naiset ylivertaisia saati edes hyviä kuskeja?

        http://www.youtube.com/watch?v=hFiNXII6dU8

        Älä naurata! :D

        Ja tottahan se on. Jos parkkipaikalla kolhitaan autoja, syynä on 90% nainen.

        Muhahaha päivän naurut tost vireost! :DD Hyvä naiset!


      • tosimies

        Ootko nähny "Yes it's a woman"- kuvia?


    • -2/07-KAIPR

      Äläkää nyt saatana etusivulle laittako mitää inttikeskusteluita ku nään ihan tarpeeks intti-aiheisia unia muutenki!

      Mun intti loppu tammikuusa ja haluun jo unohtaa sen---ANTAKAA MUN UNOHTAA SE :D...

    • ???

      Naiset vois miettiä, että miks armeija on olemassa. Se ei ole mikään omien kykyjen mittaus paikka! Yleisin vastaus on ollut toi omien kykyjen ja rajojen mittaus.
      Kun valan olet vannonut, niin sitoudut tykinruuaksi rintamalle. Ja taistelukentät ei ole naisia varten.

      • sexygirlfoxmissy

        Tätä voisi miettiä itse kukin sukupuolesta tai mistään muustakaan riippumatta...
        Oma mielipiteeni tähän mennessä asioita mietittyäni (mitä teen jatkuvasti) on, että ajatuksessa pelinappula-asettelusta on perää.
        Sodat eivät lopu sotimalla, kuten historiastakin voimme hieman silmiä raottamalla havaita.
        Jos tosiaan toivot ihmisten kuolevan ja sotien jatkuvan, suosittelen massan mukana juoksemista ja uusien ajatuksien kieltämistä.


    • minävain...

      Naispuolisena olen erimieltä. Osalle naisita armeija ei sovi, mutta on niitäkin joille sopii yhtä hyvin, jos ei paljon paremminkin kuin miehille.

      Tietysti miehen fysiikka on erilainen, mutta esim. polven sijoiltaan meneminen ei riipu sukupuolesta vaan ihan muista tekijöistä. (Nivelsiteet, valuvika, ym. tekijät vaikuttaa siihen)

      Itseni oli takoitus mennä armeijaan, mutta opiskelut estivät sen toistaiseksi.

    • kiinnostunut___

      Aika monella on hirmuisia ennakkoluuloja tästä asiasta, "naiset hoivaa, naiset ei uskaltaisi tappaa tositilanteessa.." jne. Antakaa niiden naisten mennä armeijaan, jotka sitä haluavat ja siihen kunnonpuolesta pystyvät.
      Itseäni ja kaveriani armeija kiinnostaa kovasti, mutta ei ainakaan huvita suorittaa sitä tässä vaiheessa, kun on opinnot kesken (niin kuin ei monia poikiakaan samasta syystä). Myös kunnon puolesta en sitä välttämättä kestäisi, joten täytyy sitten varmaan tyytyä suorittamaan vaan maanpuollustuskursseja..
      Joku (joka tosin oli harmikseni ennakkoluuloinen), esitti ihan kiinnostavan idean, että naisetkin voisivat mennä sivariin pakollisesti. Jonkinlainen kunnonkohotuksen aseenkäsittelyn yms. ja mahdollisesti sairaanhoiton "sivari" naisille olisi ainakin kovin kiinnostava idea minusta..

    • Kenenkään ei ole järkevää mennä armaijaan pelleilemään ja tuhlaamaan verorahoja. Suomessa kuolee ihmisiä leikkausjonoihin, joten 2. maailmansodan leikkimiseen ei pitäisi olla varaa äyrinkään vertaa. Harmittaa, kunnen itse tajunnut lähteä saman tien pois, kun huomasin kuinka älyvapaata ja tarkoituksetonta se touhu on.

    • Steelwaginarambo

      Siellä missä mää kävin intin naiset, jotka jakso alun eikä keskeyttänyt oli keskivertoo parempi kuntosempia ja selvästi motivoituneempia kuin useimmat miehet. Hyvä vaan kun menee sinne korvaamaan näitä nörttivässykkäanimefriikki sivareita. Ja on se mukavaa että on vähän silmän iloakin. ;) Tosin se rääkyminen mitä ne piti morteille oli torella hajottavan kuulosta. Ei miehistä lähre semmosta ääntä. Tosin matala ääni on huomattavasti arvokkaampi. Eikä neitoset ikinä tällasta karjua korvais taistelukentällä!

    • Palveluksen suorittanut mies

      En altalipan katsoisi naisia.

      Joukosta löytyy huomattavasti parempiakin asevelvollisuuden suorittaneita kuin teistä pojat jotka olette tosi neitejä.

      Monikos teistä pojuista jättää intin väliin.

      Joku poloinen huokailee tuskissaan fyysistä heikkoutta , joku henkistä kanttiaan.

      Pahinta ne jotka ovat sivareja.

      En todellakaan arvosta jänishousuja.

      Ensimmäisenä olette tykinruokaa,kiitos ompa mukavaa.

      Ette osaa reppanat puolustautua.

      Tunnen todellakin paljon nuoria naisia,jotka ovat menneet armeijanläpi kiitettävillä sanoilla.

      Vaikka ovatkin "munattomia sotilaita"

      Hävetkään kun arvostelette.

      Olette alemmassa kastissa.

      • "Joukosta löytyy huomattavasti parempiakin asevelvollisuuden suorittaneita kuin teistä pojat jotka olette tosi neitejä."

        Niin sinä tietenkin määrittelet meidän miesten paremmuutta sen armeijan suorittamisen ja sotilasarvon perusteella.

        "Monikos teistä pojuista jättää intin väliin."

        Mitä enemmän näitä armeijan keskeyttämisiä ja sivariin siirtymisiä tapahtuu, niin sitä parempi asia se vaan olisi tämän maan ja tämän militaristisen ilmapiirin kannalta. Armeija kun onkin ihmisoikeuksia polkeva simputuslaitos, joka ei kunnioita ollenkaan meidän viattomien nuorten miesten persoonallisuutta ja omia elämänarvoja. Suoraan sanottuna mielestäni ei ole yhtään huonoa syytä kieltäytyä tuolta paskalaitoksesta eli suomen armeijasta.

        "Pahinta ne jotka ovat sivareja."

        Siviilipalvelus onkin paljon rennompi, mukavempi ja mielekkäämpi kun tuo paska simputuslaitos ja "miesten koulu" eli suomen armeija. Sinun harmiksi kun se siviilipalvelus on täysin sallittu juttu, eikä kenenkään ole pakko mennä sinne "miesten kouluun" eli armeijaan.

        "En todellakaan arvosta jänishousuja."

        Minä taas en arvosta sinunlaisiasi militaristeja, joiden tapana on aina arvioida meidän miesten paremmuutta sen armeijan suorittamisen perusteella. Sinunlaisen militaristin mielestä kun se armeijan suorittaminen on tietenkin olevinaan oikein jokaisen suomalaismiehen "perusvelvollisuus" joka kaikkien miesten pitäisi suorittaa vaikka pelkästään sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi.

        Elä sinä vitun fasisti vaan siellä talvisodan ajoissa, niin minä ja muut aseistakieltäytyjät elämme vuotta 2008. Me aseistakieltäytyjät kun olemmekin aina paljon suvaitsevaisempia, sivistyneempiä, avarakatseisempia ja ymmärtäväisempiä kun nämä sinun kaltaiset armeijan käyneet suomalaiset "tosimiehet" jotka olette niin rasisteja ja ette osaa keskustella mistään syvällisemmistä asioista.


      • sotimies

        Ootko ite puolen vuoden spade? Siinähän on vasta mies isolla ämmällä!


      • vikaa
        sotimies kirjoitti:

        Ootko ite puolen vuoden spade? Siinähän on vasta mies isolla ämmällä!

        oo, tärkee homma ja voi välillä olla suht rankkaakin.


      • i.l.e.
        DarkFear kirjoitti:

        "Joukosta löytyy huomattavasti parempiakin asevelvollisuuden suorittaneita kuin teistä pojat jotka olette tosi neitejä."

        Niin sinä tietenkin määrittelet meidän miesten paremmuutta sen armeijan suorittamisen ja sotilasarvon perusteella.

        "Monikos teistä pojuista jättää intin väliin."

        Mitä enemmän näitä armeijan keskeyttämisiä ja sivariin siirtymisiä tapahtuu, niin sitä parempi asia se vaan olisi tämän maan ja tämän militaristisen ilmapiirin kannalta. Armeija kun onkin ihmisoikeuksia polkeva simputuslaitos, joka ei kunnioita ollenkaan meidän viattomien nuorten miesten persoonallisuutta ja omia elämänarvoja. Suoraan sanottuna mielestäni ei ole yhtään huonoa syytä kieltäytyä tuolta paskalaitoksesta eli suomen armeijasta.

        "Pahinta ne jotka ovat sivareja."

        Siviilipalvelus onkin paljon rennompi, mukavempi ja mielekkäämpi kun tuo paska simputuslaitos ja "miesten koulu" eli suomen armeija. Sinun harmiksi kun se siviilipalvelus on täysin sallittu juttu, eikä kenenkään ole pakko mennä sinne "miesten kouluun" eli armeijaan.

        "En todellakaan arvosta jänishousuja."

        Minä taas en arvosta sinunlaisiasi militaristeja, joiden tapana on aina arvioida meidän miesten paremmuutta sen armeijan suorittamisen perusteella. Sinunlaisen militaristin mielestä kun se armeijan suorittaminen on tietenkin olevinaan oikein jokaisen suomalaismiehen "perusvelvollisuus" joka kaikkien miesten pitäisi suorittaa vaikka pelkästään sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi.

        Elä sinä vitun fasisti vaan siellä talvisodan ajoissa, niin minä ja muut aseistakieltäytyjät elämme vuotta 2008. Me aseistakieltäytyjät kun olemmekin aina paljon suvaitsevaisempia, sivistyneempiä, avarakatseisempia ja ymmärtäväisempiä kun nämä sinun kaltaiset armeijan käyneet suomalaiset "tosimiehet" jotka olette niin rasisteja ja ette osaa keskustella mistään syvällisemmistä asioista.

        Itse en ole aseistakieltäytyjä, vaikka vapautusta vielä intin terveystarkastuksessa kuuron korvani vuoksi haenkin, mutta viestisi oli joka tapauksessa kyllä täyttä asiaa!


    • c-mies

      Olin komppaniassa jossa oli noin 15 naista, 2 suoriutui siellä niin hyvin, että verorahoja kannatti niiden koulutukseen tuhlata. Ottaen huomioon että kaikki tulivat vapaaehtoisesti, suhde on erittäin surkea. Nämä kaksi valioyksilöä kyllä olivat sitten erittäin hyviä. Pääsyvaatimukset pitäisi olla paljon kovemmat naisille. Huomion kipeitä akkoja suurin osa...

      • d-mies

        jos miehilläkin olis asevelvollisuus vapaaehtoinen, varmasti ne militaristit jotka tosiaan haluaa armeijaan pärjäisivät paremmin.


    • Nimetön

      Ne tulenjohto patterin naiset meni voittamaan pikamarssin hävetkää miehet!!

    • Kiki  

      Nyt kun ämmillä ei ole asevelvollisuutta suomessa, voisi ämmille määrätä ikävuosille 16-70, vuotuisen synnytysmaksun, joka olisi siis 340€/v ja se maksettaisiin siksi että nainen voi synnyttää, maksusta pääsisi eroon ainoastaan jos olisi sairaus joka estäisi lapsien tekemisen, mikäli maksua ei maksettaisiin tuomittaisiin vankilaan 3kk/maksamaton vuosi.

      Näin saisi valtio mukavasti lisärahaa, kätevää

      • Sammoo Mielt.

        MIETI MITÄ TODELLAKIN SANOT, EI SINUAKAAN SAATANAN RAUKKAA OLISI. JOS NAISTEN PITÄÄ MAKSAA SYNNYTTÄMISESTÄ, NIIN HEILLÄ VOISI OLLA OIKEUS HYVÄKSYMÄTTÄ POIKA VAUVOJA, NÄIN EI SYNTYISI MULKULLA AJATTELEVIA, JOTKA RAISKOO JA KUSSOOVAT VAIN. RUPEAISI HARVENEMAA PALJON. TIEDÄN ITSE PERHEELLISIENÄ, MIKÄ ON TILANNE. OTTAA VARMAAN PÄÄHÄN TÄÄLLÄ OLEVIA NAISIA. OLEN AINA KUNNIOITTANUT NAISIA JA HE OVAT KUIN RUUSU JOKA EI SAA KUIHTUA IKINÄ. HÄPEÄ JA POISTU TÄÄLTÄ, LOUKKAAT TÄÄLLÄ OLEVIA NAISIA JA PAHASTI. PALA HELVETISSÄ MULKKU.


      • Sammoo Mielt.
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        MIETI MITÄ TODELLAKIN SANOT, EI SINUAKAAN SAATANAN RAUKKAA OLISI. JOS NAISTEN PITÄÄ MAKSAA SYNNYTTÄMISESTÄ, NIIN HEILLÄ VOISI OLLA OIKEUS HYVÄKSYMÄTTÄ POIKA VAUVOJA, NÄIN EI SYNTYISI MULKULLA AJATTELEVIA, JOTKA RAISKOO JA KUSSOOVAT VAIN. RUPEAISI HARVENEMAA PALJON. TIEDÄN ITSE PERHEELLISIENÄ, MIKÄ ON TILANNE. OTTAA VARMAAN PÄÄHÄN TÄÄLLÄ OLEVIA NAISIA. OLEN AINA KUNNIOITTANUT NAISIA JA HE OVAT KUIN RUUSU JOKA EI SAA KUIHTUA IKINÄ. HÄPEÄ JA POISTU TÄÄLTÄ, LOUKKAAT TÄÄLLÄ OLEVIA NAISIA JA PAHASTI. PALA HELVETISSÄ MULKKU.

        JA LISÄYSTÄ ELI: MINUNKIN KOHDALLANI ÄITINI OLISI VOINUT VALITA EN HALUA POIKAA, MUTTA OLEN HOITANUT SIINÄ SAMASSA RAKASTA ISOÄITI MUORIANI JA EN HALUA, ETTÄ HÄN JOUTUU HOITOLAITOKSEEN, ISOISÄNI ODOTTTAA HÄNTÄ "PILVENREUNALLA" JA OLEN PÄÄTTÄNYT, ETTÄ PUOLUSTAN NAISIA TIETENKIN MUITA MIEHIÄ OIKEUDEN NIMISSÄ. HUOM! MIEHET NAISET OVAT TODELLA TÄRKEITÄ JA HEITÄ EI SAA PITÄÄ ALEMPI ARVOISENA IKINÄ, SEN PITÄISI OLLA RANGAISTAVA TEKO. JOS OLISIN TYÖNANTAJA NIIN MAKSAISIN YHTÄ SAMAA PALKKAA MYÖS NAISILLE. OLEN JA TULEN AINA KUNNIOITTAMAAN NAISIA JA TÄÄLLÄ OLEVILLE NAISILLE ISO KIITOS, ETTÄ OSAATTE ANTAA ISON KIITOKSEN JA KERTOA ROHKEASTI OMAN MIELIPITEENNE, SIINÄ MISSÄ MIEHETKIN. MINULLA ITSELLÄ ON NELJÄ TYTÄRTÄ JA TIEDÄN MITÄ ON PERHE. HYVÄ MIMMIT!


      • i.l.e.
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        JA LISÄYSTÄ ELI: MINUNKIN KOHDALLANI ÄITINI OLISI VOINUT VALITA EN HALUA POIKAA, MUTTA OLEN HOITANUT SIINÄ SAMASSA RAKASTA ISOÄITI MUORIANI JA EN HALUA, ETTÄ HÄN JOUTUU HOITOLAITOKSEEN, ISOISÄNI ODOTTTAA HÄNTÄ "PILVENREUNALLA" JA OLEN PÄÄTTÄNYT, ETTÄ PUOLUSTAN NAISIA TIETENKIN MUITA MIEHIÄ OIKEUDEN NIMISSÄ. HUOM! MIEHET NAISET OVAT TODELLA TÄRKEITÄ JA HEITÄ EI SAA PITÄÄ ALEMPI ARVOISENA IKINÄ, SEN PITÄISI OLLA RANGAISTAVA TEKO. JOS OLISIN TYÖNANTAJA NIIN MAKSAISIN YHTÄ SAMAA PALKKAA MYÖS NAISILLE. OLEN JA TULEN AINA KUNNIOITTAMAAN NAISIA JA TÄÄLLÄ OLEVILLE NAISILLE ISO KIITOS, ETTÄ OSAATTE ANTAA ISON KIITOKSEN JA KERTOA ROHKEASTI OMAN MIELIPITEENNE, SIINÄ MISSÄ MIEHETKIN. MINULLA ITSELLÄ ON NELJÄ TYTÄRTÄ JA TIEDÄN MITÄ ON PERHE. HYVÄ MIMMIT!

        Viestin kirjoittaminen caps lockilla syö uskottavuutta ja PAHASTI. Se ei tee sinusta muiden silmissä voimakasta ja asiantuntevaa vaan tyhmän...

        Pointti vitsikästä synnytysmaksua ehdottaneella oli varmaankin se, että miehet joutuvat armeijaan vain, koska ovat miehiä. Mikä helvetin järki? Näin ollen naisille siis voitaisiin ihan yhtä hyvin antaa maksuja tai velvollisuuksia vain koska he ovat naisia. Tietysti jos miehet joutuvat tulevaisuudessakin käymään intin, voisimme myös maksaa naisille alempaa palkkaa yms. jatkossakin. Näin ei synny epätasa-arvoa. Miehet pakotetaan inttiin, naiset saa alempaa palkkaa.


      • i.l.e.
        i.l.e. kirjoitti:

        Viestin kirjoittaminen caps lockilla syö uskottavuutta ja PAHASTI. Se ei tee sinusta muiden silmissä voimakasta ja asiantuntevaa vaan tyhmän...

        Pointti vitsikästä synnytysmaksua ehdottaneella oli varmaankin se, että miehet joutuvat armeijaan vain, koska ovat miehiä. Mikä helvetin järki? Näin ollen naisille siis voitaisiin ihan yhtä hyvin antaa maksuja tai velvollisuuksia vain koska he ovat naisia. Tietysti jos miehet joutuvat tulevaisuudessakin käymään intin, voisimme myös maksaa naisille alempaa palkkaa yms. jatkossakin. Näin ei synny epätasa-arvoa. Miehet pakotetaan inttiin, naiset saa alempaa palkkaa.

        Ja miksi "synnytysmaksu" antaisi naisille oikeuden päättää, kumpaa sukupuolta olevan lapsen nämä haluavat?

        Samalla logiikalla miehetkin saisivat päättää ketä sotatilanteessa puolustavat ja ketä eivät.


    • Mieti sitä

      Jos kerran ollaan tasa-arvoisia, niin naisten pitää käydä armeija, käydä pissalla ja kakalla metsässä, tai sitten heidän pitää olla hiljaa, kun miehet puhuu.

      Asia vain on niin.
      Eihän miehetkään tiedä, koska naisilla on kuukautiset, siis rauhoitusaika,
      koska silloin nainen on kärttyinen,
      kuin myrkytetty kaktus.

      Että siihen puheet tasa-arvosta.
      Katsokaa vaikka ihmisten käyttäytymistä Suomessa:
      Naisille ei auteta takkia ylle, heille ei avata ovia,
      eivätkä he edes suvaitse sellaista!
      Tätä ei tajua kukaan eurooppalainen.
      Ainoa ratkaisu ongelmaan ovat siirtotyöläiset, esim. Filippineiltä, siroja sieviä hymyileviä,
      palvelualttiita neitokaisia jalostamaan
      tätä traktorinaisten kansaa siistimmäksi ja
      kauniimmaksi ja paremmaksi ihmisille elää

    • Kerate

      Oiskohan ollut joku Israelin armeijan tutkimus, jossa naista pidettiin taistelukentällä täytenä psykopaattina.

      Mies tappaa sen kummemmin ihmettelemättä, mutta nainen tappaa hitaasti ja nautiskellen...

      Jos kerran kemialliset aseet on kielletty, niin mä kyllä pistäisin siihen mukaan taktiset naisjoukot...

      Joku järki tappamisessakin;)

    • vm- 70

      Minä olisin mennyt jos aikanani olisi ollut mahdollista.

    • naine_ n

      Miehillä menee siellä paikat sököksi siinä missä naisillakin. Poikaystävälläni tuli polveen repeämä, eikä tämä missään tapauksessa johtunut huonosta fyysisestä kunnosta, sillä hän on sentään huippu-urheilija. Hänen armeija aikanaan aina sai kuulla kuinka joku kanssatoveri oli loukannut itsensä. Jos naisella on hyvä pohjakunto eikä sairauksia niin luulisi pärjäävän armeijassa. Jos olisi todettu ettei naisen fysiikka kestä armeijaa luulisi sen olevan kiellettyä? Voi olla että mainitsemillasi keskeyttäjillä on käynyt se henkinen puoli liian rankaksi ja ovat käyttäneet fyysistä puolta tekosyynä keskeyttämiseen. Naisenhan ei ole pakko suorittaa ase-palvelusta, on niin helppo lopettaa kesken jos ei ole mukavaa! Monikohan mies kävisi armeijan jos ei olisi pakko? Ja onhan niille joilla ei fysiikka kestä armeijassa oma paikkakin, heidän siirretään helpompiin hommiin esim. kuljetus tai lääkintä. Yleensä olen tavannut naisia kuitenkin alikessuna..

    • nimellinen07

      on jo monia muita maita, jossa asevelvollisuutta ei ole. On myös maita jossa asevelvollisuus koskee naisia sekä miehiä
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Asevelvollisuus

      miksei suomessa voida päätyä samaan ratkaisuun, että asevelvollisuutta ei tarvi suorittaa? se tuntuu paremmalta ratkaisulta kuin pakottaa naisia mukaan touhuun. Joko kaikki, tai ei mitään.

      vai riippuuko se itä naapurista? En usko että suomi tulee ikinä enään sotimaan.

    • aabcs

      Helvettiin koko armeija, pakottavat sinne saatana määräiltäväksi, muiden nukeksi.
      Jos sota syttyisi Suomessa ja minut yritettäisiin lähettää sotaan, haistattaisin paskat koko maalle ja
      muuttaisin muualle. Niin vanhanaikaista tämä suomen pakkoarmeija.

      • naiset intissä??

        Mites kun muistelen, että naisilla on ollut muutamia sex-skandaaleja intissä? Muistaakseni ryhmäseksiäkin meinattiin harrastaa noin vuosi sitten jossain varuskunnassa, mutta päivystäjä keskeytti touhut. 2 miestä ja yksi nainen oli kyseessä, ilmeisesti olivat tekemässä sämpylää ;)
        Kertokaahan kokemuksia, onko siellä nykyään jatkuvat orgiat käynnissä?


      • weskuu
        naiset intissä?? kirjoitti:

        Mites kun muistelen, että naisilla on ollut muutamia sex-skandaaleja intissä? Muistaakseni ryhmäseksiäkin meinattiin harrastaa noin vuosi sitten jossain varuskunnassa, mutta päivystäjä keskeytti touhut. 2 miestä ja yksi nainen oli kyseessä, ilmeisesti olivat tekemässä sämpylää ;)
        Kertokaahan kokemuksia, onko siellä nykyään jatkuvat orgiat käynnissä?

        Meikkii käyttävät nykykollit siel nuohoovat toistes tuhkaluukkuja


    • weskuu

      Mitä ne pihtikinttuiset lävistetyt pikkunartut siellä tekisivät? joku lepakko osasto niille voisi perustaa.

    • nuori nainen

      En mene armeijaan, en halua sotaan.
      En suostu omasta kädestä tappamaan ihmistä.
      Ampuisin mieluummin itseni kuin 10 muuta ihmistä, kansallisuudesta riippumatta.

      Jos haluan hyvän kunnon, menen pururadan kautta punttisalille.

      Peace

    • Me!

      Itse hain armeijaan ja olen lukiolaistyttö. Se riippuu iha ihmisestä et kuka siel armeijassa pärjää. Mä oon ajatellu armeijaan menoa usein ja sit pistin paperit menemää. Oon saanu kuulla paljon erilaisia mielipiteitä asiasta. Jotkut tykkää, jotkut ei. Ite tykkään ja se on pääasia!

      • asdd

        Et tykkää kun olet vähän aikaa siellä ollut.


    • puolestani

      koko armeija saa haistaa vitun!

      Eli naiset vaan armeijaan, niin hoituu sekin pois päiväjärjestyksestä.

      • i.l.e.

        Jep. Kaikki armeijaan tai kaikki pois sieltä. Tasa-arvo kunniaan!


    • res.vän. -05

      Ei sukupuoli määrää sitä kuinka hyvin yksilö pärjää armeijassa. Omalta inttiajaltani muutaman vuoden takaa muistan monia naisia jotka pärjäsivät erittäin hyvin armeijassa. Siinä on vain asenteesta ja kunnosta kysymys, ihan niin kuin miehilläkin.
      Ihan niin kuin tuossa aikaisemmin sanottiin, niin naiset otettiin armeijaan alunperin juuri psykologisista syistä: miesten vaikeampi ampua naisia, naiset omassa joukossa tekevät miehistä aggressiivisempia. Ainoat negatiiviset asiat naisten vapaaehtoisessa asepalveluksessa ovatkin mielestäni vielä nykyäänkin psykologisia.

      Ensinnäkin, muista kuinka yksikön valvojana ollut kersanttikaverini raahasi kolmatta kaveria (varusmiesjohtaja hänkin) niskaperse-otteella viereisestä yksiköstä, sinne kun ovet olivat aina lukitsematta, noin kello 11 illalla. Kyseinen vierailua yrittänyt varusmies oli ottanut hiukan liikaa ja päätti lähteä naurattamaan viereisen yksikön naisia yöaikaan. Ei mitenkään kyseisten naisten vika mutta tuskin kaveri olisi yhtä avoimesti lähtenyt miehiä naurattamaan. :D

      Toiseksi, nainen ryhmässä tai leirillä esim. lääkintämiehenä johti usein hiukan vaivautuneisiin tilanteisiin. Miehiä on kuitenkin intissä niin paljon niin tiiviissä tilassa että jutut menevät siviilipuoleen verrattuna ala-arvoisiksi kohtalaisen usein. Vaikka kuinka tasa-arvoista maailmaa olisimme tässä perustamassa niin 90 prosenttia suomalaisista miehistä ei pysty suhtautumaan naisiin samalla tavalla kuin miehiin. Ja kun esim. tuohon lääkintämies juttuun joku kuittaa että miehethän vain tykkää kun nainen on lääkintämiehenä esim leirillä niin niinpä niin, tasa-arvoa ja ennakkoluulottomuutta... Yksi alokas tetsasi itsensä päin kiveä ja kun ei oltu ihan kassun vieressä, tuli paikalla ollut lääkintäNAINEN paikalle ja haavan ollessa reidessä sanoi että ota tetsari pois ja housut alas niin saadaan verenvuoto loppumaan. Oli pakko puuttua tilanteeseen kun kyseinen alokas ei tämän kommentin jälkeen pystynyt tekemään mitään, seisoi vain paikallaan mykkänä tetsari selässä ja naama punaisena.

      Intissä on monia tehtäviä jotka sopivat naisille ja joitain tehtäviä joihin heillä on minusta jopa paremmat edellytykset. Portilla oleva naisspolle sai huomattavasti vähemmän koiralle luita –huomautuksia ja asiallisempaa kohtelua humalaisilta varusmiehiltä. Ihan tavallisiin jääkärihommiinkin voi naisia laittaa, en sitten tiedä kannattaako se. Mutta huollossa ja viestinnässä sun muissa naisten ote tuntui sopivan johtamiseen paremmin kuin miesten. Ei niitä naisia sinne 155:sen varteen kannatta laittaa mutta voin sanoa että harva mieskään siellä mielellään on. Kokemusta on, tosin omat hommat tulitoimintapuolella. Ei piru sitä paskaa.

      Ja tottakai intissä olevat tai pikemminkin siellä pysyvät naiset pärjäävät paremmin kuin keskivertomiehet. Kaikki ovat vapaaehtoisia ja heikoin aines näistä vapaaehtoisista häipyy heti aluksi. Ja ne jotkut joukossa olevat ”herrasmiehet” helpottavat naisten intin käyntiä jos siihen on tarvetta. Hymyllä saa viimeisen kipinävuoron, marssilla pyytämällä telamiinan toisen kannettavaksi ja hymyllä ja pyynnöllä ei ole hankalaa löytää jotakuta muuta valvojaksi illaksi. Ja olihan se mukava kun ampuratavuoroa odoteltiin ja edeltävän ryhmän lähtiessä sitä johti mallin näköinen tyttö ysiykköset niskassa.
      Ainoa todellinen ongelma yleisellä tasolla taitaa olla se että kun suurin osa ihmisistä on ymmärtääkseni vielä heteroja, niin naiset kiinnostaa miehiä ja toisinpäin. Kuten edellä mainitsin niin vähäisellä tasolla se on varmasti hyväksi naisten intin suorittamiselle mutta...

      Jos haluatte naiset armeijaan niin menkää. Siellä opetetaan tappamaan mutta ei se velvoita ketään siihen kuin ajatustasolla jos silläkään. Sodista on turha puhua ennen kuin sellainen alkaa. Ja aina siellä tarvitaan osaavia naisia ja miehiä muuallakin kuin kk:n tai rynkyn varressa.

      • viisari

        Anteeksi tarttuminen vain yhteen kohtaan viestistä.

        "Sodista on turha puhua ennen kuin sellainen alkaa."

        Niin...


    • res. vän. -05

      Ja mitä tuohon tasa-arvokeskusteluun tulee niin turha varmaankaan Suomen kansantaloutta horjuttaa sen vuoksi että kaikki "kärsisivät intin tasapuolisesti".

      Ihan hyvä idea että kaikille "kansalaispalvelus" mutta toisaalta kannattaisin enemmän sitä että se naisten vuosi käytetään muilla tavoilla hyödyksi, esim. opiskelu tai työnteko.

      Jos kuitenkin vastaava systeemi tulisi niin katsoisin että 30% naisista sopisi ihan hyvin armeijaan erilaisiin tehtäviin ja miehistä sitten 70% sinne. Päämääräksi kannattaa ottaa se että sinne inttiin menisivät sitten kaikkein sopivimmat eikä niin että paskaa tasaisesti kaikille.

      Sivarivuoden voisi jakaa niin että 3-6 kk juuri tuollaista kriisiajan opettelua ja nykyisin varusmiehille ja -naisille sysättävää metsän sammutusta ja etsintää ja loppu aika vanhainkoteihin ja vastaaviin laitoksiin juoksupojiksi ja -tytöiksi avustamaan. Näihin töihin tarvitaan yhä enemmän työvoimaa tulevaisuudessa ja halpatyövoimana uraansa ja tulevaisuuttaan suunnitteleva nuori, sitten tyttö tai poika sopii kyseisiin tehtäviin kuin nyrkki silmään. Jos ei halua metsään rämpimään niin sitten vaihtamaan vanhusten vaippoja tai pelaamaan backgammonia niiden kanssa jotka ei ole kokonaan dementoituneita.

      Kannattaa muistaa että intti toimii nykyisin Suomen suurimpana yksittäisinä kunnonkohottajana. Ja on sillä kyllä kasvatuksellinenkin tehtävä. Kyllä siellä aina muutamasta "velliperseestä" leivotaan hiukan enemmän itsestään ja ympäristöön vastuuta ottava yksilö.

      Suomen kenttäarmeija on jäämässä liian pieneksi. 30% ikäluokan naisista intin käyneinä korjaisi tätä ongelmaa varmasti muutamaksi vuosikymmeneksi ja jos vielä senkään jälkeen ei ole Venäjästä saatu leivottu demokratiaa niin pitää kehitellä jotain muuta.

      Älkää ottako noista "velliperseistä" ja dementikoista hernettä nenään. Se että sivarit on tyttöjä ja poikia, vertaa varusmies tai varusnainen niin johtuu omista kokemuksista ja elämänkatsomuksesta, älkää välittäkö. Totaalikieltätyjät sen sijaan saa viedä saunan taakse ammuttavaksi tai lähettää Morogoroon, siellä ei ole vastaavia velvollisuuksia mutta eipähän siellä suomalaisen yhteiskunnan etuuksiakaan ole viimeiseen 3,5 miljardiin vuoteen nähty.

      • Gyhmy

        "Kannattaa muistaa että intti toimii nykyisin Suomen suurimpana yksittäisinä kunnonkohottajana. Ja on sillä kyllä kasvatuksellinenkin tehtävä. Kyllä siellä aina muutamasta "velliperseestä" leivotaan hiukan enemmän itsestään ja ympäristöön vastuuta ottava yksilö. "

        Muuten ihan kivoja kirjoittelet, mutta tämä oli minusta täyttä puppua. Omista kokemuksista tietty joutuu puhumaan, joten otanta ei ole suuren suuri, mutta kunnonkohotus oli armeijassa kaukana. Ennemmin kuvaisin armeijan kuntoilu fyysiseksi rääkiksi, jossa keho otti ennemmin iskua kuin kehittyi. En sitten tiedä, miten etelän kedoilla ja kesäisin on asian laita, mutta Sodankylässä paukkupakkasilla jouksutuksessa oli järki kaukana. En suoraan sanottuna yhtään ihmettele, että kohtuudella liikuntaa vapaa-ajalla harrastaneena oli armeijan jälkeen kuin olisi pitänyt alusta aloittaa. Kunto siis oli aivan pohjalla.

        Toinen seikka taas tuo "mieheksi leipominen". Voin sanoa, että muutamakin tyyppi oli ennemmin vieläkin kyrsiintyneempi ja paskamainen armeijasta päästyään. Koko laitos lähinnä antaa hyvää oppia velvollisuuksien välttelystä ja huonossa hengessä toimimisesta. Monelta muultakin osin pidän todella kyseenalaisena, antaa Suomen armeijalle edes tämän vertaa vaikutusvaltaa ihmisten elämään. Se lähinnä pakkosyöttää tietynlaista ala-arvoista kulttuuria ja kehnoja elämänoppeja ihmisille. Toki siellä opitaan nielemään paskaa, mutta yhtä paljon opitaan myös jakamaan sitä. Paljon soisi siis muuttuvan, jotta toinen sukupuoli moiselle kasvatukselle alistetaan.

        Oikeastaan olen silti jossain määrin naisten asevelvollisuuden kannalla. Painottaisin kuitenkin siviilipalvelusta naisille ja samalla näkisin hyvänä kehittää siviilipalvelusta juurikin yleishyödyllisesti parempaan suuntaan kriisinhallinnassa ja muussa. Työelämä voisi myös hyötyä siitä, että se saisi halpatyöreserviä käyttöönsä, jos siis oltaisiin vähän vapaamielisempiä työpaikkojen suhteen. Tuosta vanhustenhoidosta sen verran, että käsittääkseni moiseen ei oteta ilman koulutusta ja minusta on parempi vanhusten kannalta, ettei aivan kaikkia sivarihyyppäreitä edes moiseen pakoteta.


    • kultturelli make

      työvelvollisuus ei kuulu oikeusyhteiskuntaan

      asevelvollisuus on sukupuolista syrjintää koska nyt työvelvollisuus kuuluu vain miehille.

      raskaus on oma valinta, ja henkilökohtainen etu ja intressi, asevelvollisuus ei ole sitä

      vapaassa yhteiskunnassa on palkka-armeija.

    • tsi2

      Pitäis ottaa vastuu tulevaisuudesta!?Mielipiteet ja asenteet ovat 1500-luvulta.Taitaa Suomi kaatua viimeistään 40-vuodessa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ole järkeä miespuolisen mennä inttiin koska fysiikka, johtuen pelituolissa vuodet viettäen, ja psyyke samasta syystä ei kestä edes sitä pientä rasitusta minkä intissä saa.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3213
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2043
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1502
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1385
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      8
      1066
    10. 22
      1047
    Aihe