Tässä taanoin eräs en-nyt-muista-kuka väitti, että ihminen alkaa elämänsä lopulla pohtia Jumalaa vakavasti. Hän väitti, että hyvän ja onnellisen vanhuuden tae on usko.
...
Voin sanoa, että ei välttämättä ole.
Mitä olette mieltä jo viisikymppisinä dementoituneista ihmisistä? Jos ette tiedä mitä dementia käytännössä tarkoittaa, niin voin kertoa.
Dementiamiehistä tulee pääsääntöisesti rivoja ja väkivaltaisia tyyppejä, jotka haluavat nussia, nussia, nussia ja nussia ( jos stondis olisi tallella). Heidän päässään ei pyöri kuin irstas persepano jonkun rasvatun perseen kanssa.
Kun kunto tästä "alenee" alkaa mölinä ja kolina. Joku saattaa vuosikausia hakata koko hereilläoloaikansa sängynreunaa tai kusta housuunsa "minä-voitin-ilme" naamallaan.
Sekä miehet että naiset muuttuvat rivoiksi "lähdetäänkäö-heti-panemaan"- tyypeiksi. Omaiset haluavat kiistää kaiken tämän, sillä eihän heidän kultapapparainen sellaista tekisi.
Miksi Jumala ei siis ota omiaan aina?
Tiedän useita tapauksia, joissa ihminen on ollut uskovainen, mutta pää on pehmennyt kuitenkin. Aivoista tulee puuroa.
Eikö JUmala huoli kaikkia vai onko taivaassa tungosta? Miksi Jumala ei pidä omistaan puolia...
Usko hyvän vanhuuden tae
15
463
Vastaukset
- DarkNinjaHiiri
Taas on tullu otettua tanskalaista olutta. Mulla on lidlin kaljaa joka ei ole yhtä hyvää kuin esim. Olvi tai Karhu.
Mä en usko että päästän itseäni siihen tilaan jossa olisin tuossa kunnossa. Harakiri.- Olli-Älämölö
Tanskalainen on hyvää. Kyllä juutinmaalla osataan kaljaa tehdä. Voisin kertoa useita ylistyslauluja på danska om danske öl.
Men vi stter häer i venten och speler litte dato...
Mielen kilahtamisen voi estää esim hyvässä seurassa...
- Elvis Napoleon
tämä tuli nyt vähän äkkiä, ja nurkan takaa, arvaamatta.
Hervotonta. Tai sitten se on tämä perjantai.
Lomille tunnin päästä. - unohteleva
Katsoinpa kerrankin profiilisi. Meillä oli yksi yhteinen ihanne, Hannu Taanila. Harmi, kun on lopettanut radiopakinansa, vaan pitäähän hänenkin eläkkeelle päästä. Hän kuului Juhannusmuisteluihini, kun taas Raimo Lintuniemi "Oi Jouluyö"-muisteloihin.
Dementiaa on monenlaista. Kaikki eivät joudu mainitsemiisi onnettomiin tilanteisiin ja uskomuksiinsa elämänsä päätepisteessä. Onneksi.
Tuleeko jokaisesta noista halujensa kanssa taistelevia, tuskinpa! Lääketiedekin on sentään jossain määrin asiassa apuna, jos omaiset alkavat karttaa vanhusta.
Kysyt, miksi Jumala ei siis ota omiaan aina?
Tämä asia jää ainakin minulle salaisuudeksi. Silti siihen on kätkettynä Jumalan viisautta meitä vielä täällä olevia kohtaan.
Muistan lukeneeni sanat: "Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin tulevat ne päivät, jotka eivät sinua viehätä..."
Et kai tarkoita, että dementiaan sairastuisivat ainoastaan uskovat ihmiset?
Niin "valikoivaksi" älä sentään Luojaasi luule. Tuon sairauden kynsissä joutuvat olemaan niin vanhurskaat kuin väärätkin. Se ei voi olla uskomisen kanssa missään tekemisissä.
Vanhenemiseemme vaikuttavat (dementiaan)yhän enemmän elämäntapamme, varmaan ympäristömme virikkeineen ja ennen kaikkea geenimme.
Mitä tulee uskoon ja hyvään vanhuuteen, sekään ei ole itsestään selviö. Jos omaiset pitävät huolta, eivätkä jätä vanhusta yksin, antavat tilaa omaan elämäänsä ja jaksavat sietää erilaisuutta, on vanhuksella hyvät oltavat. Aikanaan, kun ihmiset päivät ovat luetut, myös dementikko on pääsevä maailmasta pois.
Usko on koko elämään vaikuttava asia, ei vain vanhuuteen. Siksi meitä kehoitetaan jo nuorina ottamaan uskon lahja vastaan.- DarkNinjaHiiri
"Usko on koko elämään vaikuttava asia, ei vain vanhuuteen. Siksi meitä kehoitetaan jo nuorina ottamaan uskon lahja vastaan."
Mitähän se usko antaa? Olen tässä alkanut heräilemään siihen totuuteen että uskovaiset valehtelevat itselleen. Tarpeeksi kauan kuin valehtelee niin se muuttu todeksi. Surullista.
Tottakai uskonto sallittakoon hirvittävässä kuoleman hädässä ja tuskassa olevalle. Mutta ei se ole totuus. - vastaus moneen
DarkNinjaHiiri kirjoitti:
"Usko on koko elämään vaikuttava asia, ei vain vanhuuteen. Siksi meitä kehoitetaan jo nuorina ottamaan uskon lahja vastaan."
Mitähän se usko antaa? Olen tässä alkanut heräilemään siihen totuuteen että uskovaiset valehtelevat itselleen. Tarpeeksi kauan kuin valehtelee niin se muuttu todeksi. Surullista.
Tottakai uskonto sallittakoon hirvittävässä kuoleman hädässä ja tuskassa olevalle. Mutta ei se ole totuus.kun puhelet, että "kovassa kuolemanhädässä sallisit uskomisen" ? Älä hyvä (ilmeisesti nuori ihminen, jonka kuolema on kaukana) noin sanele.
Puhut kovin neuroottisesti ihmisistä, jotka uskovat, että se olisi jotain uskottelua, ei uskomista.
En ala pakisemaan, mitä kaikkea usko ihmiselle antaa, saisit siitä kuitenkin harhakäsityksen ja oman totuutesi, johon olet ruvennut heräilemään. Voit pitää oman sydämesi suljettuna, mutta jos "ovellesi kolkutetaan", avaa se edes hetkeksi. - se on ateistit
Tottakai uskonto sallittakoon hirvittävässä kuoleman hädässä ja tuskassa olevalle. Mutta ei se ole totuus.Olen lukenut näitä viestimiä ja sanomalehtiä, ja se on ihan selvää, että täällä Suomessakin ovat ihmiset jo sankoin joukoin luopuneet Jumalasta ja niin valloittaa Suomenkin kohta tuo islam, ja se ei sitten säästele ketään, kaula vaan poikki, jos et usko.
Odottakaa nyt vielä vhän aikaa,Jumala kyllä tietää ajan ja ei viivyttele.Turhaan te pullistelette, ei se teitä pelasta, vaikka kuinka pilkkaatte Kristittyjä - aikuinen ateisti
vastaus moneen kirjoitti:
kun puhelet, että "kovassa kuolemanhädässä sallisit uskomisen" ? Älä hyvä (ilmeisesti nuori ihminen, jonka kuolema on kaukana) noin sanele.
Puhut kovin neuroottisesti ihmisistä, jotka uskovat, että se olisi jotain uskottelua, ei uskomista.
En ala pakisemaan, mitä kaikkea usko ihmiselle antaa, saisit siitä kuitenkin harhakäsityksen ja oman totuutesi, johon olet ruvennut heräilemään. Voit pitää oman sydämesi suljettuna, mutta jos "ovellesi kolkutetaan", avaa se edes hetkeksi.Minkä me sille voimme että te uskovaiset uskotte johonkin näkymättömiin voimiin ja sitten lässytätte meille että totta ne on. Kyllä se on neuroottista käytöstä meidän mielestämme. Jos uskotte niin miksi ihmeessä tarvii tuputtaa joka käänteessä.
Jos minä kuolen tuskaisen, pitkän ja hitaan kuoleman niin saatan huutaa vaikka mitä jumalia apuun. Mitä luulet onko siitä mitään apua jos mietit vaikka tätä lasten syöpäosaston potilaiden kärsimysten valossa? - DarkNinjaHiiri
se on ateistit kirjoitti:
Olen lukenut näitä viestimiä ja sanomalehtiä, ja se on ihan selvää, että täällä Suomessakin ovat ihmiset jo sankoin joukoin luopuneet Jumalasta ja niin valloittaa Suomenkin kohta tuo islam, ja se ei sitten säästele ketään, kaula vaan poikki, jos et usko.
Odottakaa nyt vielä vhän aikaa,Jumala kyllä tietää ajan ja ei viivyttele.Turhaan te pullistelette, ei se teitä pelasta, vaikka kuinka pilkkaatte KristittyjäEi tässä ole kysymys oikein/väärin kyhäelmästä.
Kristittyjen jumala on absurdi eli järjen vastainen,
Niin teitä hihhuleita aletaankin vainoamaan ku olette tuollaisia. Oma vika. Eikä jeesusta tule. - tosi on
Ei tässä ole kysymys oikein/väärin kyhäelmästä.
Kristittyjen jumala on absurdi eli järjen vastainen,
Niin teitä hihhuleita aletaankin vainoamaan ku olette tuollaisia. Oma vika. Eikä jeesusta tule.koittaa, haluamme sitä tai emme. Jokin valta sentään on Taivaan ja Maan Herrallakin!
Joskus on kaikkien polvien notkistuttava Herran, meidän Jumalamme edessä.
- tuleva dementikko
Ei minun mummostani ainakaan dementia ole tehnyt pervertikkoa ja ei siellä osastolla mitenkään liikaa näe vanhoja eijiäkään muna pystyssä rullatuolissa kuolaamassa. Mummo ei enää ole siinä jamassa että kykenisi olemaan kaappipervertikko.
Usko ei todellakaan takaa onnellista vanhuutta tai edes pitkää ikää. Yhtä lailla usvainenkin lapsi saattaa hukkua kuralammikkoon pihalla.
Jos olet kyllästynyt uskovaisten ainaiseen natinaan ja selittelyyn niin kitise siitä yleistämättä kuitenkaan asioista mistä et selkeästikkään tiedä mitään. Mutkun juttusi ovat vähäsen lapsellisia. - Kadun*Nainen
suoraan sanottuna ihan TOP-tenistä ole. Perustuu
ihan kotikutoisiin fiilareihin, eli peilausta omasta
tajunnasta ja mielikuvituksesta, ehkäpä löytyy jopa
esimerkkitapauskin. Mikään ammatilaisen mielipide ei ole kyseessä. Eli Pahasti lokaa uskovaisille 50- kymppisille, jotka saavat rauhan omasta uskostaan. Enpä tekisi tätä sinulle, en kenellekään. Tee parannus. uuden pään, joka ei pehmene.
- kristitty äiti
kiitos sanoista, joita oli tarpeeksi vähän. Tosin en osaa ajatella taivaassaoloa "päänä", enkä muinakaan ruumiinosina. Ajattelen, että taivas on hengellinen olotila, jotain samaa, kuin Pyhän Ehtoollisen vietto, josta sanotaan virressä:" ...ja taivasta jo päällä maan, ON HETKI HÄNEN SEURASSAAN..."
Tätä voimaa saamme jo tähän hetkeen, niin, jos tahdomme. kristitty äiti kirjoitti:
kiitos sanoista, joita oli tarpeeksi vähän. Tosin en osaa ajatella taivaassaoloa "päänä", enkä muinakaan ruumiinosina. Ajattelen, että taivas on hengellinen olotila, jotain samaa, kuin Pyhän Ehtoollisen vietto, josta sanotaan virressä:" ...ja taivasta jo päällä maan, ON HETKI HÄNEN SEURASSAAN..."
Tätä voimaa saamme jo tähän hetkeen, niin, jos tahdomme.ylösnousemusruumiista, jonka saamme, kun siirrymme taivaan kotiin esim. 1 Kor.15:35-58.
Hyvää paastonaikaa sinulle kristitty äiti: sanoillakin voi paastota :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4068902Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1743348- 191830
- 771166
- 761078
- 271065
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641021Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791005- 55983
- 65930