Onko kenelläkään tiedossa Kotkan putkiremppojen hintoja?? minkäänlaista haarukkaa edes...
Ja onkohan putkiremppa halvempaa puutaloon kuin kivikerrostaloon? Kyseessä siis puukerrostalo!!
Muita vinkkejä aiheeseen asunnon ostajan kantilta... hinnat hirvittää
PUTKIREMONTTI KOTKASSA
25
3997
Vastaukset
- Katetietoinen
Putkifirmoilla katteet hipoo 40%. Ja muillakin rakennusalan firmoilla, pahimpana Rustholli remontit, jolla katteet toden totta kohdallaan, 40% tuskin edes piisaa!!! Pyydä aina erittely kaikesta jos päädyt remonttia tekemään.
- aloittaja
Niin vähän ajattelinkin että kovasti voittoa ottaa... mutta haluaisin jotain lisätietoa tällaisista remonteista... eli kannattaako tehdä kaikki kerralla... siis viemärit uusiksi, sähköverkosto, vesijohdot... Kun tällaisen heiton sain että lainaa pitäisi ottaa n. miljoona euroa...(kuuluu kolme taloa) Neliö hinta olis silloin n.700e
Mikä järki, kun ei kämppien arvot ihan niin paljoa nouse...ja monet joutuisivat maksamaan rempasta saman tai lähes saman kuin itse asunnosta..
Mikä olisi järkevää... Tehdä vähitellen.. esim. talo kerrallaan, tai jotenkin muuten...?? Ja miksi jotkut haluaa kaiken kerralla....
Ja onko putkireontin hinnat laskussa vai nousussa?
Keskustelua... mielipiteitä
- Remppa mielessä
Rajut on katteet remonteissa! Ainoastaan ikkunat saa kuluttajaystävälliseen hintaan ja jos tajuaa tilata ne ajoissa!!!
- !!!!!
50 neljöön tehtiin kerrostalossa lasku oli 27000€ ei halpa putki ja sähkö ja kaakelointi .
- Ei törppö
!!!!! kirjoitti:
50 neljöön tehtiin kerrostalossa lasku oli 27000€ ei halpa putki ja sähkö ja kaakelointi .
Kannattaako tuollaisia hintoja maksaa? Eihän sijoitusta saa koskaan takaisin asunnon hinnassa...!!! Kuka oli toteuttaja?
- maksoi
Ei törppö kirjoitti:
Kannattaako tuollaisia hintoja maksaa? Eihän sijoitusta saa koskaan takaisin asunnon hinnassa...!!! Kuka oli toteuttaja?
moni joutuu lähteen asunnosta.kallista lustia on runkoputket ja kaikki laitetaan uusiksi..kolme kuukautta asuttava muualla.kova juttu putki remppa.
myös keittiön kalusteita jouduttiin uusiin we ja kulppäri uusiksi. - rempan keskellä
maksoi kirjoitti:
moni joutuu lähteen asunnosta.kallista lustia on runkoputket ja kaikki laitetaan uusiksi..kolme kuukautta asuttava muualla.kova juttu putki remppa.
myös keittiön kalusteita jouduttiin uusiin we ja kulppäri uusiksi.Asun itse juuri putkirempan keskellä ja ystäväni , joka asuu isossa talossa , jossa kaksi huonetta tyhjillään, ei kelpuuttanut minua asumaan sinne. En juo, en möykkää ja pystyn olemaan muita häiritsemästä, niin ei ei. Kuulema katon liian myöhään telkkua, mitä siitä, koska vierashuone eri kerroksessa samoin minikeittiö, WC ja uloskäynti myöskin.
Pidä sitten tälläistä ihmistä ystävänä. Nyt asun pölyn, paskan, metelin keskellä ja silloin kun vapaata viikolla, niin ei jaksais koko päivää hengailla ulkona, koska miehet tulee aamulla kello seitsemän asunnolle ja lopettavat työt puol neljältä. Kaksi viikkoa palelin, kun lämmitykset pois .
Joka vitun aamu pitää vauhdilla herätä, vaikka menis vasta iltaan töihin. Työmiehiä en manaa, ovat tosi mukavia ja tekevät hyvin hommansa. Manailen enemmänkin ihmistä, joka ei kelpuuttanut minua asumaan, vaikka tilaa heillä on erillisine keittiöineen ja WC tiloineen. Jos hän kaipaa apua, sitä on multa turha pyytää. - aloittaja
maksoi kirjoitti:
myös keittiön kalusteita jouduttiin uusiin we ja kulppäri uusiksi.Minkä kokoinen asunto oli kyseessä... ??
Mutta jos neliöhinta on 700 niin pienenkin luukun omistajan osuus voi olla noin iso... - rapurapulainen
Ei törppö kirjoitti:
niin kai se kannattaa maksaa putikremontti jos niinku viemärit vuotaa ja hansta ei tule vodaa. Epäiletkö, että putkiremontit tehdään asunnon arvonkohotus tarkoituksessa?
- rempan keskellä
rapurapulainen kirjoitti:
niin kai se kannattaa maksaa putikremontti jos niinku viemärit vuotaa ja hansta ei tule vodaa. Epäiletkö, että putkiremontit tehdään asunnon arvonkohotus tarkoituksessa?
kun itse asuu putkiremontoidussa asunnossa. Mulla se maksaa kaikkiaan n. 30 000 euroo. Tehdään ihan kaikki mahdollinen; sähköt, putket, patterit, ilmastointi, viemäröinti. Kylppäriin tulee kaikille lattialämmitykset. Antennijärjestelmät uusitaan aivan kaikki.
Sitten kun on aikeissa myydä, niin ostaja ainakin on tietoinen, että taloon ei tule sen aikana rankkaa putkiremonttia. Mun tässä taloyhtiössä aivan lahot ja ruosteiset putket, jotka olis ennen pitkää poksahtanut poikki jossakin kohtaa. Alakerrassa kuulema niin laho kaukolämpöputki, että jos naapuri olis ravistellut patteria, niin se putki olis rusahtanut poikki.
Pistokerasiat ja valaisin katkaisimet aivan sökönä mun asunnolla ja hyvä kun ne kaikki uusitaan. Ei missään ikuisesti kestä putket ja sähköjarjestelmät, pakkohan ne on uusia. - ERKKI...i
rempan keskellä kirjoitti:
kun itse asuu putkiremontoidussa asunnossa. Mulla se maksaa kaikkiaan n. 30 000 euroo. Tehdään ihan kaikki mahdollinen; sähköt, putket, patterit, ilmastointi, viemäröinti. Kylppäriin tulee kaikille lattialämmitykset. Antennijärjestelmät uusitaan aivan kaikki.
Sitten kun on aikeissa myydä, niin ostaja ainakin on tietoinen, että taloon ei tule sen aikana rankkaa putkiremonttia. Mun tässä taloyhtiössä aivan lahot ja ruosteiset putket, jotka olis ennen pitkää poksahtanut poikki jossakin kohtaa. Alakerrassa kuulema niin laho kaukolämpöputki, että jos naapuri olis ravistellut patteria, niin se putki olis rusahtanut poikki.
Pistokerasiat ja valaisin katkaisimet aivan sökönä mun asunnolla ja hyvä kun ne kaikki uusitaan. Ei missään ikuisesti kestä putket ja sähköjarjestelmät, pakkohan ne on uusia.usei juuri putkiremontin takia vanhasta talosta saa halvalla asunnon kun asukkaat tietää että remontti tulossa. ikkunat ja ulkopinta kaipaa remonttia,myös
vastikkeena ei kannata maksaa.kannataa ottaa oma laina saa vero helpotuksen ainakin koroista - rempan keskellä
ERKKI...i kirjoitti:
usei juuri putkiremontin takia vanhasta talosta saa halvalla asunnon kun asukkaat tietää että remontti tulossa. ikkunat ja ulkopinta kaipaa remonttia,myös
vastikkeena ei kannata maksaa.kannataa ottaa oma laina saa vero helpotuksen ainakin koroistavuonna -95, kun oli lama ja oli tiedossa isot rempat. Putkirempasta en vielä tiennyt, eikä tiennyt muutkaan, mut julkisivuremppa tehtii muutama vuosi myöhemmin ja silloin vaihdoin yhtiölainan pankkilainaan, koska yhtiremppa korko oli tosi korkea. Pitäis kai nyt tehdä sama juttu tämän putkiremppalainan kohdalla. Ja näyttäähän se myyntipapereissa hyvältä jos mahdollinen tuleva ostaja huomaa, että yhtiölainat maksettu ja on pelkkä hoitovastike. Voi saada hyvän hinnan asunnosta, kun kaikki kalliit rempat on tehty ja maksettu eli saa yli tuplaten tuon myyntihinnan, minkä on itse maksanut aikoinaan.
- maksaa.
vuonna -95, kun oli lama ja oli tiedossa isot rempat. Putkirempasta en vielä tiennyt, eikä tiennyt muutkaan, mut julkisivuremppa tehtii muutama vuosi myöhemmin ja silloin vaihdoin yhtiölainan pankkilainaan, koska yhtiremppa korko oli tosi korkea. Pitäis kai nyt tehdä sama juttu tämän putkiremppalainan kohdalla. Ja näyttäähän se myyntipapereissa hyvältä jos mahdollinen tuleva ostaja huomaa, että yhtiölainat maksettu ja on pelkkä hoitovastike. Voi saada hyvän hinnan asunnosta, kun kaikki kalliit rempat on tehty ja maksettu eli saa yli tuplaten tuon myyntihinnan, minkä on itse maksanut aikoinaan.
jäähän sinulle se pankkilaina 27000 ekee maksettavaksi ,pankki ei lovuta osaekirjaa jos asunto lainan takuunna joudut maksaan lainan myydessä pois.
maksaa se uusiasuntokin mieti asjaa. - rempan keskellä
maksaa. kirjoitti:
jäähän sinulle se pankkilaina 27000 ekee maksettavaksi ,pankki ei lovuta osaekirjaa jos asunto lainan takuunna joudut maksaan lainan myydessä pois.
maksaa se uusiasuntokin mieti asjaa.niin miksi maksaa sitä koko putkiremppalainaa pois jollekkin ostajalle valmiiksi. On siinä sekin puoli ajateltava, mutta asunnosta ei varmaan saa niin hyvää myyntihintaa, jos yhtiövastike kuitissa on iso lainavastike kummittelemassa. Monet ostajat kavahtaa juuri näitä lainavastike osuuksia. Myyntihinta ja velaton hinta kun saattaa poiketa rajustikin. Näyttäisi paremmalta ja ehkä sais myydyksi parempaan hintaan, kun talossa kalliit rempat tehty ja maksettu. Ostajan ei tarvitsisi maksaa kuin hoitovastiketta.
Ja jos itse vaihdan uuteen, niin myös velaton asunto yhtiöremppojen kohdalta ja että uuteen taloon ei tule niitä kalliita remppoja. - !!!!!
niin miksi maksaa sitä koko putkiremppalainaa pois jollekkin ostajalle valmiiksi. On siinä sekin puoli ajateltava, mutta asunnosta ei varmaan saa niin hyvää myyntihintaa, jos yhtiövastike kuitissa on iso lainavastike kummittelemassa. Monet ostajat kavahtaa juuri näitä lainavastike osuuksia. Myyntihinta ja velaton hinta kun saattaa poiketa rajustikin. Näyttäisi paremmalta ja ehkä sais myydyksi parempaan hintaan, kun talossa kalliit rempat tehty ja maksettu. Ostajan ei tarvitsisi maksaa kuin hoitovastiketta.
Ja jos itse vaihdan uuteen, niin myös velaton asunto yhtiöremppojen kohdalta ja että uuteen taloon ei tule niitä kalliita remppoja.ok.
- entinen akka
Asun itse juuri putkirempan keskellä ja ystäväni , joka asuu isossa talossa , jossa kaksi huonetta tyhjillään, ei kelpuuttanut minua asumaan sinne. En juo, en möykkää ja pystyn olemaan muita häiritsemästä, niin ei ei. Kuulema katon liian myöhään telkkua, mitä siitä, koska vierashuone eri kerroksessa samoin minikeittiö, WC ja uloskäynti myöskin.
Pidä sitten tälläistä ihmistä ystävänä. Nyt asun pölyn, paskan, metelin keskellä ja silloin kun vapaata viikolla, niin ei jaksais koko päivää hengailla ulkona, koska miehet tulee aamulla kello seitsemän asunnolle ja lopettavat työt puol neljältä. Kaksi viikkoa palelin, kun lämmitykset pois .
Joka vitun aamu pitää vauhdilla herätä, vaikka menis vasta iltaan töihin. Työmiehiä en manaa, ovat tosi mukavia ja tekevät hyvin hommansa. Manailen enemmänkin ihmistä, joka ei kelpuuttanut minua asumaan, vaikka tilaa heillä on erillisine keittiöineen ja WC tiloineen. Jos hän kaipaa apua, sitä on multa turha pyytää.tähän aiheeseen liittyy, jos ystäväs haluaa elää omaa elämää??
- rempan keskellä
entinen akka kirjoitti:
tähän aiheeseen liittyy, jos ystäväs haluaa elää omaa elämää??
Jos on itse antanut apuaan monta kertaa ja hoidossa ollut sen kummilapset useita viikkoja, niin miksi ei apu mene toisin päin. Ja täällä talossa näissä putkirempan alla olevissa asunnoissa ei asu kuin pari ihmistä ja näitä remppa asuntoja on nyt 21 kpl. Tiedätkö mitä on asua putkiremppa talossa ?
Mutta eipä tule kummilapset enään hoitoon tänne kun remppa on ohi.
- rempan keskellä
on tosi hankala asua, koska siis jo aiemmin selitin niin on tätä pölyä, hajua, muoviseiniä joka paikassa, vuoron perään kylmä eri huoneissa, kylppäri pois käytöstä kokonaan ja arkisin ei saa rauhassa heräillä kun putkimiehet aloittaa jo seitsemältä aamulla työt. Ja jos itsellä ei ole menoja vapaapäivisin arkisin, niin käy enemmän kuin hermoille tää oleminen täällä.
Tarjottiihan mulle majapaikkoja, mutta ei Kotkasta. Pakkohan sitä on töissä käydä kun asuntoa kohden putkiremppa kestää 2-3 kk.
Jos luet mun tuttu tämän kun sullekki on tulos putkiremppa teidän taloon, josta mulle mainitsit, niin täältä löytyy majapaikka, jos et sit mene muualle asumaan. Ei ole herkkua asua kaaoksen keskellä.- kirovi
nykyään on paljon erilaisia vaihtoehtoja älkää uskoko talon isännöintitoimistoja että pitää tehdä kaikkein kallein remppa on erilaisia putkien sujutusmenetelmiä jotka ovat halvempia ja lähes yhtä kestäviä ottakaa kunnolla asioista selvää
- apuuuvaaaaa
kirovi kirjoitti:
nykyään on paljon erilaisia vaihtoehtoja älkää uskoko talon isännöintitoimistoja että pitää tehdä kaikkein kallein remppa on erilaisia putkien sujutusmenetelmiä jotka ovat halvempia ja lähes yhtä kestäviä ottakaa kunnolla asioista selvää
jos ei tiedä että aikooko myydä vai asua, niin kannattaako laina ottaa pankista vai maksaa vastikkeessa..
esimerkki:
Oletetaan että olen ostanut asunnon hintaan 45 000.. putkiremontti maksaisi 25 000..(yhteensä olisin ottanut lainaa asuntoa varten siis 70 000 euroa, jos siirtäisin oman osuuteni p.rempasta pankin lainan yhteyteen, pankkiin olisin velkaa
70 000)
Arvo tuskin nousee edes puolella rempan hinnasta.. oletetaan taas että kämpästä voisi putkihomman jälkeen pyytää korkeintaan 60 000... ja jos tuon summa saisin, niin jäisinkö asunnon myynnin jälkeen edelleen maksamaan entisen
asunnon lainasta 10 000 euroa...
Ja jos jätän 25 000 e vastikkeen yhteyteen maksettavaksi niin kuka ostaa kämpän jossa on velkaosuus 25 000
Ymmärsiköhän kukaan...Vinkkejä - paljon.....N
apuuuvaaaaa kirjoitti:
jos ei tiedä että aikooko myydä vai asua, niin kannattaako laina ottaa pankista vai maksaa vastikkeessa..
esimerkki:
Oletetaan että olen ostanut asunnon hintaan 45 000.. putkiremontti maksaisi 25 000..(yhteensä olisin ottanut lainaa asuntoa varten siis 70 000 euroa, jos siirtäisin oman osuuteni p.rempasta pankin lainan yhteyteen, pankkiin olisin velkaa
70 000)
Arvo tuskin nousee edes puolella rempan hinnasta.. oletetaan taas että kämpästä voisi putkihomman jälkeen pyytää korkeintaan 60 000... ja jos tuon summa saisin, niin jäisinkö asunnon myynnin jälkeen edelleen maksamaan entisen
asunnon lainasta 10 000 euroa...
Ja jos jätän 25 000 e vastikkeen yhteyteen maksettavaksi niin kuka ostaa kämpän jossa on velkaosuus 25 000
Ymmärsiköhän kukaan...Vinkkejävelka on sinun ropleema,jokainen osakkeen omistaja maksaa oman velkansa.eri asja saatko osakettasi vstaan pankista lainaa.yhtiövastiikkeseen lisättynä remppa nosta 300 € /kk,ainakin vstiketta.
- remontti.
paljon.....N kirjoitti:
velka on sinun ropleema,jokainen osakkeen omistaja maksaa oman velkansa.eri asja saatko osakettasi vstaan pankista lainaa.yhtiövastiikkeseen lisättynä remppa nosta 300 € /kk,ainakin vstiketta.
Putkiremontti on monelta vienny kämpän alta.vastikkeet nouseet niin korkeiksi että maksukyky loppuu.
- rempan keskellä
remontti. kirjoitti:
Putkiremontti on monelta vienny kämpän alta.vastikkeet nouseet niin korkeiksi että maksukyky loppuu.
Mun yhtiövastike on kuukaudessa toi 326 egee, jossa siis hoito- ja lainavastike mukana. Ennen putkiremppa osuutta se oli 216 egee kuukaudessa. Eli ei ihan pahimmasta päästä kuitenkaan mun vastikevuokra, ei satoja euroja lisäystä.
Ei pidä aina liiotella noita kuukausittaisia hintoja, se riipuu , mitä on sovittu taloyhtiö päätöksissä. Jotkut, joilla on rahaa, maksaa koko yhtiölainan pois kerralla, yleensä eläkeläiset, joilla on sitä säästöä kertynyt. - !!!!!
Mun yhtiövastike on kuukaudessa toi 326 egee, jossa siis hoito- ja lainavastike mukana. Ennen putkiremppa osuutta se oli 216 egee kuukaudessa. Eli ei ihan pahimmasta päästä kuitenkaan mun vastikevuokra, ei satoja euroja lisäystä.
Ei pidä aina liiotella noita kuukausittaisia hintoja, se riipuu , mitä on sovittu taloyhtiö päätöksissä. Jotkut, joilla on rahaa, maksaa koko yhtiölainan pois kerralla, yleensä eläkeläiset, joilla on sitä säästöä kertynyt.tässä tietoo pikkasen remontista.
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/Suorakanava/kysyniinvastaamme/viestit/22290.htm - 2007/8
remontti. kirjoitti:
Joo, mutta tärkein tässä jutussa on keromatta Ettei se putki remontti olekkaan vaan uusien putkien vetoa, vaaan ne vanhat pitää kaivaa sieltä lattian ja seinän sisästä pois. Ja useimmiten siinä menee uusiksi koko kylppari ja laatoitukset. Nykyään ei laattojakaan saa asentaa mille pohjille vaan,niissä pitää ollla vesieristykset ja niiden paksuudetkin pitää olla nykyään tarkastettu. Joten olisi oikein puhua pelkästä putkien vaihdosta ja sitten koko putkiremintista ihan eri asiana. Vapaassa markkina taloudessahan tässä eletään jos joku keksii jonkun konstin millä niitä putkiremontteja tekee halvemmalla niin siinähän on oikea markkinarako. Sillä tiedolla tulee nopesti miljonääriksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781