Hiivasyndrooma?

Hiivaako?

Onko kenelläkään kokemuksia hiivasyndroomasta? Minkälaisia oireita tulee? Miten niistä pääsee eroon?
En puhu nyt siis emättimen hiivasta vaan ihan koko kropan hiivasta, suolistohiivasta.(?)Onko tuohon olemassa jotain "kotihoitoa" vai tarvitaanko lääkärin apua?

Itselläni vatsavaivat veroittaneet elämistä jo todella kauan. Kaikki muu on jo lähes testattu. Täytyy kyllä myöntää, että todella perso olen makealle, karkkia menee ainakin yksi pussi päivässä. :( Sen pois jättäminen on varmasti ensimmäinen teko.

Mutta takaisin asiaan, olisin siis kiitollinen jos joku hiivasyndroomasta kärsivä tai kärsinyt kertoisi oireistaan/kokemuksistaan!

6

2642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarpeeksi saanut

Kyllä silloin on "veto" pois, väsynyt aina. Ja valitettavasti ne makeat olisi jätettävä pois, kuten itsekin arvelit. Itse tein täydellisen ruokaremontin muutama vuosi sitten siten, että sokeri, hiiva ja vehnä pois. Niin, jääkö jotakin yleensä jäljelle. Oli se aika kova dieetti.
      Enää en varmaan pystyisi niin kovaan kuuriin, mutta kyllä siinä putosi kilojakin reilusti. Vähitellen olen palannut normaaliin ruokavalioon kuitenkin. Oireita tulee tietenkin taas.
      Greipinsiemenuutetta myös nautin silloin ja monista vitamiineista oli puutetta, minkä sain tietää hiusanalyysin avulla ja täydensin niitä puutteita samalla.

Tsemppiä yritykseen. Jos vaivat ovat hankalat, kyllä sitä jaksaa yrittää varmaan mitä hyvänsä, eikö niin!

• netissä..

Eli, kun elimistössä on hiivaa liikaa (?) niin pitäis syödä happamia elintarvikkeita, esim. sitruuna, greippi, hapanmaitotuotteita, yms.? Olenko oikeassa? Hiiva siis ei pidä happamasta, niinkö? Vai eikö hiiva pidä emäksisestä, kun kerran pitää syödä elintarvikkeita jotka aiheuttaa elimistöön emäksisyyttä??

Selailin netissä hapan-emästasapainosta kertovia juttuja niin happamat tuotteet aiheuttavat elimistössä enemmän emäksistä reaktiota kuin hapanta. Tästä voisi siis päätellä sen, että pitäisi syödä enemmän emäksistä jotta saisi elimistön happamaksi, olenko oikeassa? Eihän se näin voi mennä...

Jos nyt siis kärsii hiivasyndroomasta niin mitä saa/pitää syödä jotta elimistö muuttuu happamaksi? Jos siis hiiva ei siedä happamuutta? Ääh, liian vaikeeta mulle :) Kertokaa joku joka asiasta tietää!!

• ruokavalio on a ja o
    • Hiivasyndroomainen

hiivasyndrooma. Todettiin ulostenäytteestä. Hoitona hiiva-antibioottikuuri ja tiukka ruokavalio. No tauti parani (ainakin näytteen mukaan) mutta en ole malttanut pysyä ko. dieetillä joten taitaa olla puhjennut uudestaan. Ilmeisesti kyse on myös ärtyneestä suolesta omalla kohdallani.

• hiivan uhri

Itselläni todettiin uloste näytteestä se hiivasyndrooma epäiltiin koko vartalossa olevan rajun kutinan syyksi revin itseni niin rikki mm. jaloista ettei edes auttanut hydrokortisidit vaan turvauduttiin kaikista vahvimpiin että saatiin iho kuntoon.
        Hoito on aika karu ruokavaliosta pois ainakin hiiva,sokeri ja vaalea vehnäjauho.
        Ohjeeksi sain että ensin kokeillaan vaaleiden vehnäjauhojen pois jättämistä sekä sokerin koska jo niillä voi kuulemma rauhoittua, itselläni muutos näkyi jo kahdessa viikossa.

Ja oireet palasivat suklaalle kun perso olen:)
        ikuinen suklaan syönti kielto!

• kohtalotoveri
        hiivan uhri kirjoitti:

Itselläni todettiin uloste näytteestä se hiivasyndrooma epäiltiin koko vartalossa olevan rajun kutinan syyksi revin itseni niin rikki mm. jaloista ettei edes auttanut hydrokortisidit vaan turvauduttiin kaikista vahvimpiin että saatiin iho kuntoon.
        Hoito on aika karu ruokavaliosta pois ainakin hiiva,sokeri ja vaalea vehnäjauho.
        Ohjeeksi sain että ensin kokeillaan vaaleiden vehnäjauhojen pois jättämistä sekä sokerin koska jo niillä voi kuulemma rauhoittua, itselläni muutos näkyi jo kahdessa viikossa.

Ja oireet palasivat suklaalle kun perso olen:)
        ikuinen suklaan syönti kielto!

Auttoiko ruokavalio iho-oireisiisi? Minulla on ollut vastaavia oireita kolmisen vuotta. Vuosi sitten sekä iho että vatsa olivat kamalassa kunnossa, söin antihistamiineja 2 kertaa päivässä eikä sekään riittänyt pitämään oireita kurissa. Lääkärit eivät löytäneet mitään vikaa, vaan kaikki koetulokset näyttivät normaalia.

Lokakuusta asti olen ollut pääasiassa hiivattomalla, sokerittomalla ja vehnättömällä dieetillä. Vatsan olen saanut kuntoon, mutta iho oireilee vieläkin. Antihistamiineja pitää edelleen syödä lähes päivittäin. Dieetti ei ole ihan täysin pitänyt lomien yms. aikana. Yleinen olo on kuitenkin parantunut huomattavasti ja jonkin kielletyn syöminen/juominen näkyy heti vatsaoireina.

Nyt vain mietityttää, saanko tuon ihon kuntoon pelkällä ruokavaliolla vai pitäisikö mennä jatkotutkimuksiin esim. antioksidanttiklinikalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe